Ministrul Muncii, Ioan Botis: Avem cel putin 1,5 milioane de oameni care lucreaza la negru

de Dan Popa     HotNews.ro
Duminică, 19 decembrie 2010, 11:40 Economie | Finanţe & Bănci

Ioan Botis
Foto: Hotnews
"Foarte multe persoane au ajuns sa fie asistate social in Romania. Pentru a corecta acest lucru, introducem evaluari la nivelul familiei. O testare de mijloace si alta de venituri, pentru a avea o imagine clara daca e nevoie sau nu de ajutor. Anul trecut, peste 3,2 milioane de familii au beneficiat de ajutoare. Primele evaluari facute in noiembrie ne indica peste 1,4 milioane de familii care vor primi doar ajutoare de incalzire. Avem ajutoare in care frauda e cuprinsa intre 10% si 25%, in functie de tipul de ajutor sau indemnizatie acordate. Ne dorim ca in 2011 sa intervenim cu ajutoare doar acolo unde familia e intr-adevar in nevoie", a declarat duminica ministrul Muncii, Ioan Botis, la sedinta comisiilor de buget din Parlament. Bugetul Ministerului Muncii a fost adoptat (fara amendamentele propuse) cu 25 de voturi pentru, 12 impotriva si 3 abtineri


"Exista doua metode de a calcula somajul. Rata BIM si cea anuntata de INS. Cele doua rate au evoluat foarte diferit in timp. Rata somajului BIM era in trecut mai mare cu 2-3 p.p. Asta inseamna ca exista in piata o  parte din populatiei care are venituri ce le asigura un anumit plafon. Rata BIM e calculata prin ancheta sociala de tip AMIGO care e facuta independent de noi si, credem noi, reflecta foarte bine realitatea", a mai spus ministrul Muncii

Potrivit acestuia, din somerii neindemnizati o parte raman platiti intr-o forma sau alta de statul roman, prin diversele forme de ajutoare sociale. "Exista insa multi care pleaca, dar nu se regasesc printre cei care obtin venitul minim garantat, deci si-a gasit ceva la negru. Au un anume tip de ocupare, acest lucru e clar. De asta am venit si cu legea zilierilor. In Ungaria, 1,5 milioane de oameni sunt inregistrati ca zilieri. Noi, la o populatie dubla, nu stim cati zilieri avem. Am incercat prin aceasta lege sa vedem ce se intampla in piata dupa ce se termina somajul si nu apari in alte statistici. Cu siguranta si la noi exista circa 1,5 milioane de persoane care lucreaza in zona muncii nedeclarate", a mai explicat Botis.

Bugetul Ministerului Muncii pentru anul viitor este de 34,14 miliarde lei, în creştere cu circa 16% faţă de 2010.
Cheltuielile curente se ridică la 34 miliarde lei, iar cele de personal ajung la 209,5 milioane lei.


Citeste mai multe despre   












Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

2878 vizualizari

  • +2 (16 voturi)    
    uitati-va si voi (Duminică, 19 decembrie 2010, 11:48)

    smen [anonim]

    cine e ministrul muncii,bivolu asta cu ceafa lata care nu stie sa vorbeasca romaneste,ce scoli are bursucu asta se face de ras ori de cate ori vorbeste,numai ministrii incompetenti in guvernul boc,cei mai incomptenti care i-a avut vreodata Romania,Udrea(nu comentez ca ma cenzureaza),Igas(fost picollo si ospatar),Oprea(i se spunea impinge tava si a lucrat la chiloti izmene cand era la mapn sluga lui nastase fiind si-a cumparat toate gradele si titlurile universitare),Ialomiteanu(n-are nici o treaba cu finantele rau sa-l juguiasca subalternii),aia 2 unguri nu au treaba cu Roamnia,fac tot posibilul sa ne ingroape la sanatate pulbere si borbely mediu care oricum mananca bugetu degeaba,dar asa este cand ai nevoie de un guvern marioneta pui oameni slabi sa-i poti conduce mai usor pentru noi sunt prosti dar pentru base sunt buni pentru ca pot fi manevrati usor
    • -1 (5 voturi)    
      pai asa e ordinul (Duminică, 19 decembrie 2010, 18:06)

      gopo111 [utilizator] i-a raspuns lui smen

      pai e normal sa nu aiba de a face cu ministerul pe care il conduc, asa e ordinul in caz ca nu iese cum vor ei v-or baga ministrul la inaintare, ca nu e de meserie bla bla bla, doar sa se acopere cei ce conduc si fura in spatele lor, hai sa fim seriosi , chiar nu gasesc un amarit de contabil sa conduca ministerul de finante, daca nu gasesc sa ii dea pe toti afara si sa importe unii , dupa alte modele, putem aduce un neamt sau japonez, platiti cum trebuie ar scoate tara pe drumul cel bun, dar stai..... atunci nu mai pot FURA jegurile alea care se considera politicieni, si de aia avem ce avem la conducere, idioti pusi de alti sa conduca pt ca ei sa poata fura, pacat de toti romani care se chinuie din cauza lor, ar merita tot parlamentul incolonat si bagat la puscarie cam pt 100 de ani
    • +2 (6 voturi)    
      Jegos comentaiu ai scris d-le Smen (Duminică, 19 decembrie 2010, 18:43)

      Vale [anonim] i-a raspuns lui smen

      Probabil ai vre-un smen cu PSD-ul sau PNL-ul ca aia au ministri competenti, solutii la problemele tarii, unguri patrioti, nu au marionete (vezi ponta si antonescu) etc.
      • -1 (7 voturi)    
        mersi (Duminică, 19 decembrie 2010, 20:26)

        smen [anonim] i-a raspuns lui Vale

        faptul ca ma critica un slugoi ortocaliu e alinare la urechile mele
    • +2 (2 voturi)    
      Cauza sau efect? (Luni, 20 decembrie 2010, 12:18)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui smen

      A injura acum ministru muncii si intregul minister mi se pare nepotrivit.
      Se pare ca este o rusine sa dai vine si pe adevaratii vinovati ptr situatia "roza" in care este tara!

      CONSECINTELE apar in urma unor masuri politice luate anterior. Discutati despre acelea. Babele la gard discuta efectele.
    • +1 (1 vot)    
      ne uitam, dar vedem altceva. (Luni, 20 decembrie 2010, 13:01)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui smen

      ce legatura are fata omului cu competentele? posteaza-ti si tu comentariul cu numele real, cv-ul si poza.. ca sa avem un termen de comparatie...
      omul are o idee inteligenta, a expus-o coerent, are experienta in domeniu... crezi ca greseste? ai tu o idee mai buna?
      /(editat de HotNews.ro)
  • +6 (12 voturi)    
    muncim ca sa tinem tot gunoiul asta de sistem (Duminică, 19 decembrie 2010, 11:52)

    gigi [anonim]

    sunt prea multe ajutoare date "saracilor", aproape ca iti vine sa te lasi de munca ca sa primesti si tu ajutoare.

    inteleg acum de ce 50% din salariul brut este dat la stat ca impozit si taxe, cas si toate cele si 24% din tot ce iti ramane ca TVA pe tot ce cumperi, trebuie sa mai intretii inca vreo 3 familii si 2 bugetari la care se adauga si firmele smecherilor alimentate direct de la buget cu contracte date cu dedicatie.

    mie mi se taie cheful de munca cand ma gandesc la astea si totusi ni se spune intruna ca suntem lenesi ca nu muncim ca nu suntem productivi si ca trebuie sa muncim si mai mult, serios?
    • +7 (9 voturi)    
      ai dreptate, si in plus... (Duminică, 19 decembrie 2010, 15:09)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui gigi

      fata de ce ai scris mai sus guvernu' asta de incompetenti vrea sa ne inrobeasca si mai tare pe fraierii care muncim cinstit si jucam dupa regulile ( legile) lor prin modificarile propuse la Codul Muncii, ca saracii patronei au ajuns la sapa de lemn si mai ales "cinstitii" investitori straini care nu mai realizeaza cresteri de profituri cu 2 si 3 cifre in % de la un semestru la altul acum ameninta ca vor sa-si ia jucariile si sa plece : Drum Bun !!!
      Din cand in cand il auzi pe Boc cel mic, autointitulat aparatorul dreptatii si al legii, ca va incuraja plata taxelor si cei care sunt corecti vor beneficia de avantaje fiscale: cand ??? Ca m-am saturat sa tot aud de povestile voastre !!!
      Au taiat tot ce au putut fara sa le pese de consecinte: salarii la bugetati, alocatii pentru copii; a-ti crescut TVA -ul ( ca doar fraierii il platesc, smecherii doar il recupereaza) , accizele , dar de clientela voastra portocalie nu se atinge nimeni? De contractele de partid nu suflati o vorba ?
      • +2 (2 voturi)    
        alb-negru.. un pic maroniu :) (Luni, 20 decembrie 2010, 13:09)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui gigi

        Tu crezi ca toate firmele 'abonate' la contracte de partid au aparut fix in ianuarie 2009, cand a venit guvernul pdl-psd, sau in in decembrie 2009, dupa ce a plecat psd de la guvernare? Pana atunci erau tot cinstiti?
        Afacerile nu au culoare politica. un patron care alege sa corupa functionari publici o va face indiferent ce partid(e) guverneaza. Un functionar public coruptibil ramane coruptibil indiferent cine conduce tara. De 20 de ani tot gasim vinovati si culmea, cand ii schimbam cu altii.. se intampla la fel. Ca sa ai 30-40% din economie nefiscalizata inseamna ca ai cel putin 30-40% din populatie implicata sau complice.. toti au o scuza.. toti sunt victimele sistemuliu.
        Trebuie sa schimbam mai intai mentalitatea asta de victima a romanului. Restul va veni de la sine.
  • +4 (8 voturi)    
    da, si...? (Duminică, 19 decembrie 2010, 12:11)

    Demigod [utilizator]

    Si tot mai multi inca se intreaba pentru ce sa mai plateasca taxe la stat...
  • +4 (10 voturi)    
    munca la negru (Duminică, 19 decembrie 2010, 12:22)

    AsmVax [anonim]

    De parca ar fi la alegerea angajatului.
  • +10 (10 voturi)    
    Trist! :( (Duminică, 19 decembrie 2010, 12:41)

    negrutz [anonim]

    Trist ca dupa mai bine de 20 de ani de libertate si 6 ani de sperante, de reforma, de condamnare a comunismului am ajuns aici.
    Trist!
  • +15 (15 voturi)    
    ... (Duminică, 19 decembrie 2010, 12:55)

    ToBeOrNotToBe [utilizator]

    Buna dimineata ! domnu' ministru, cam tarziu va treziti...

    vedeti ca pe langa zilieri mai sunt si foarte multi "noptilieri" care se ocupa cu furatul in mare parte, si care sunt asistati social (ma refer la tigani...binenteles)
  • +5 (11 voturi)    
    Acum v-ati prins? (Duminică, 19 decembrie 2010, 13:44)

    Robert [anonim]

    Ati tabarat pe bugetari dar la patronii cu obraz gros nu v-ati dat! Ba chiar le-ati dat ordonante de somaj tehnic! Si uite asa, ei s-au imbogatit in criza asta si ar mai pastra-o mult timp! Mari domni sunteti! Deh, obrazul subtire (portocaliu) cu cheltuiala se tine...
    • 0 (2 voturi)    
      Hmmm (Duminică, 19 decembrie 2010, 16:34)

      MRSmrs [utilizator] i-a raspuns lui Robert

      Acesti 'angajati la negru' sunt toti la 'privat'...de fapt la niste indivizi care nu platesc nimic la buget,beneficiaza de multe 'afaceri' cu statul si care scot profit la negru.Apoi ei striga ca nu sunt bine serviti de cei de la 'stat'...medici,profesori,etc
  • +8 (8 voturi)    
    in sfarsit... (Duminică, 19 decembrie 2010, 13:45)

    catalin [anonim]

    bine ca s-au gandit sa stopeze cozile, celor care nu merita, la ajutoare
  • +7 (9 voturi)    
    prosti (Duminică, 19 decembrie 2010, 13:47)

    dulay [anonim]

    dati o lege, cine munceste la negru si nu plateste taxe face inchisoare de la 3-5 ani, cine plateste pe cineva la negru, sa i se confiste averea+inchisoare 5-10 ani. si gata
    • +8 (10 voturi)    
      subscriu si extind la cei care isi obliga angajati (Duminică, 19 decembrie 2010, 15:55)

      wachild [anonim] i-a raspuns lui dulay

      sa aibe trecut in cartea de munca salariul minim pe economie si alt salariu in realitate - aici pot fi incluse toate firmele de arhitectura din bucuresti - toate fara exceptie!
    • 0 (0 voturi)    
      Cat costa (Luni, 20 decembrie 2010, 16:27)

      Buna ziua [anonim] i-a raspuns lui dulay

      Statul Roman - cheltuieli facute cu un puscarias? din alte articole peste 24 mil vechi...deci despre ce vorbim??? vorbe??? sau? parghii pentru plati on -line, parghii de control...unde cazezi dumneata 1,5 mil de oameni??? ca asa spun articole peste 1,5 mil ...eu zic ca sunt peste 5 mil.... calcule de la INS ...inainte de a scrie un articol beton...va rugam....
  • +8 (10 voturi)    
    Da de acord. (Duminică, 19 decembrie 2010, 13:53)

    haiducul [anonim]

    Dar de ce nu reintroduceti fosta lege 18,ce daca ilici a abrogat aceasta lege,daca vreti ca sa faceti ordine nu inteleg ce va impiedica???
  • +8 (8 voturi)    
    dar strainii de ce nu platesc taxele? (Duminică, 19 decembrie 2010, 14:06)

    Ion A Romanu [anonim]

    sunt zeci de mii de cetateni straini care muncesc in ROmnia.In banci, asigurari, telecom, chinezi, italieni. Cei mai multi nu platesc taxe, CAS sau impozite pe veniturile din beneficii: case, masini, asigurari, copii la scoala. Sunt de acord cu dulay:
    inchisoare pentru munca la negru: si pentru patroni, si pentru angajati!
  • +3 (5 voturi)    
    ai varianta demisiei (Duminică, 19 decembrie 2010, 14:37)

    Ialomiteanul [anonim]

    da unde naiba e problema: la noi sau la voi ?
    salariul mediu pe economie e de 20 000 milioane(si sigur nu intra in formula haia de lucra la gri-negru sau deloc, ci intocmai subalternele galagioase de la fisc)
    -stimulente pentru deplasarea de la birou(vezi doamne daca au activitate, haia cu 3 masterate)
    -premiu kash pentru buna activitate(din partea patronului unde merg in vizita)
    -masa gratuita la restaurant(in loc de bonuri de masa, tot din partea vreunui patron)
    Prin urmare la asa hleata de smecheri si comozi(puturosi); normal ca asta e explcatia: in Sadova ezista 1,5mil de lucratori la negru. Si mai ieste si alte iesplicatzii(nn Garcea).
    -
  • +8 (8 voturi)    
    zau? (Duminică, 19 decembrie 2010, 14:40)

    Nicky [anonim]

    La taxele pe care le aveti ar trebui sa munceasca TOTI la negru! Prefer mai multi bani la mine in buzunar decat sa va dau voua banii...
  • +7 (9 voturi)    
    Surveiller et punir (Duminică, 19 decembrie 2010, 14:51)

    Foucault [anonim]

    Observ cum se dispun fonduri pentru controlul si pedepsirea celor care déjà sunt a limita supravietuirii.

    Între timp:
    1. Patronii care îşi bat joc de angajaţi sunt bine mersi. Îşi pun angajaţii cu un pic de şcoala sa semneze tot ce poate deveni compromitator, le dau salarii din care nici chiria nu si-o pot plăti si-i dau afara pt vini imaginare.
    2. Medicii si "marii" profesorii universitari iau mita nestingheriti, iar cei din urma încurajează generaţii intregi de incompetenti pe criteriu strict financiar, plagiind fără nicio măsura.
    3. Tiganii pot sa fure cât vor, pe ei oricum nu-i atinge nicio lege.

    Brusc, toate sperantele pe care le-am avut la urma de votare mi s-au spulberat si mi-a rămas un sentiment amar.
  • +8 (8 voturi)    
    Si (Duminică, 19 decembrie 2010, 15:02)

    Michel [anonim]

    Faceţi ceva pt oamenii care vor sa muncească cinstit. Altceva decât sa-i trimiteti peste graniţa. Si pentru cei care au muncit din greu o viaţa, iar acuma mor in mizerie, cu dorul copiilor plecaţi in lumea larga.
  • +2 (4 voturi)    
    DOAR ATAT ? (Duminică, 19 decembrie 2010, 16:20)

    KK [anonim]

    VA felicit dl. Ministru ca dupa atat vreme recunoasteti incapacitatea dvs si a guvernului dvs precum si a celor care au fost inainte de a gestiona prb MUNCII la negru.
    Durerea cea mai mare este ca v-ati luat de bugetari si altii pe care i.ati prins cu conracte de munca in regula sa le reduceti salariile pentru acoperirea gaurilor din buget - in timp ce exista foarte multi care au contracte de 1.000 lei si primesc in mana 3.000-6.000 lei. Daca reuseati sa cojntrolati acest lucru nu i-ati mai batjocorit pe bugetari. Banuiesc ca acelea sunt multe firme ale colegilor.
    CAnd o sa gestionati aceste 2 probleme atunci o sa fie bine in tara asta dpdv financiar.
    • +1 (1 vot)    
      Da, da (Marţi, 21 decembrie 2010, 7:13)

      au [anonim] i-a raspuns lui KK

      Sunt de acord ca cei care lucreaza la negru sa fie prinsi si pusi sa plateasca taxe; dar cu o conditie: ca aceste taxe sa scada. Un calcul simplu: daca castig 2000 RON eu si compania angajatoare platim vreo 2000 ron taxe. Din cei pe care ii iau in mana mai platesc 24 % TVA.
      Eu sincer prefer sa iau 4000 RON in mana si sa evit plata TVA-ului. Nu poti compara 4000 RON cu 1500 RON (cat ramane dupa plata tuturor taxelor). Cea mai mare problema e ce se face cu cei 2500 RON pe care i-as plati eu.
      Atat timp cat statul asta fura si e nesimtit cu mine si eu pot fi nesimtit cu el.
  • 0 (2 voturi)    
    Ministrul "stie' dar nu poate (Duminică, 19 decembrie 2010, 20:14)

    Panthera Roz [anonim]

    E ciudat ca pe "astia noi" nu-i cheama normal,romaneste.Adica Mircea ea e "Mircia" sau Ialomiteanu devine'Ialomitianu" si cite alte ciudatenii.Dar macar daca ar face treaba si i-am tine minte pentru faptele lor bune.Cu chestia asta cu munca la negru,ce sa mai vorbim?Toti ministrii,toata protipendada politica,ei si familiile plus prietenii lor sun implicati in aceasta.Se fac ca nu stiu,ca nu vad dar o practica cu toata determinarea desi ai crede ca s-au cam ajuns,au adunat destul si macar de la un moment incolo ar trebui sa joace corect.Mai stiu la fel de bine cva toate firmele fac pe dracu-n patru sa nu plateasca taxe la stat iar contabilii lor fac adevarate exibitii pentru a ascunde cistigurile.Noroc cu prostimea asta docila si care nu are ce face si-si plateste darile pentru ca altfel am trage obloanele.Astia sunt deformati total,nu le mai ajung privilegiile.Desi majoritatea sunt nulitati n-au nici macar bun-simt si limita.Nu se mai satura si dupa ce ca au cistiguri extraordinare pentru Romania tot ei au cazare ,transport (de lux ambele),telefon si multe alte gratuitati.Nu le curge o lacrima pentru un amarit batrin,bolnav parasit de copii si cu venituri ridicol de mici.Nu."Romanii nu vor sa munceasca",asta e fraza preferata.Bata-va Dumnezeu sa va bata!
  • +2 (4 voturi)    
    Ce sunt banii? (Duminică, 19 decembrie 2010, 21:55)

    Razvan_M [utilizator]

    Banii sunt niste simple hartii tiparite. In lipsa activitatilor producatoare de: mancare, materii prime, alte bunuri de consum si de servicii, banii nu inseamna decat niste hartii tiparite cu semnatura lui Isarescu.
    Un lucru este de remarcat aici: privatii din Romania, fie ca platesc in mod direct sau indirect taxe si impozite pe ceea ce produc, sustin statul roman. In schimbul taxelor si impozitelor acestora, statul roman se obliga sa furnizeze cetatenilor din Romania o serie de servicii.
    Fapt: statul roman isi incalca flagrant, de zeci de ani, partea lui de contract.
    Fapt: din ce in ce mai multi cetateni, satui sa fie fortati sa plateasca niste servicii care nu le sunt prestate, decid sa nu mai plateasca.
    Rezultat dorit: statul roman trebuie sa-si restranga cheltuielile la niste sume mai rezonabile si sa-si imbunatateasca prestarea de servicii catre cei ce-l platesc.
  • +1 (1 vot)    
    dle ministru (Luni, 20 decembrie 2010, 15:38)

    iulia [anonim]

    problema nu este cu cei care muncesc la negru...problema este cu cei care platesc impozite si nu vad pt ce; azi s-a aflat ca s-au dat 800.000 de ron pt niste gradinite care existau doar pe hartie! si asta e din ce se afla, sigur sunt mai multe nereguli. M-am saturat ca banii statului sa fie alocati pt proiecte care nu exista, licitatii luate pe ochi frumosi, partii de ski si sali de sport in locuri in care sunt ca tichia de margaritar...Si nu sunt autostrazi, de servicii medicale ce sa mai spunem. In curand medicii buni ramasi in tara vor pleca si ei! SI EU AS MUNCI LA NEGRU (si chiar o sa fac tot posibilul pt asta), cand vad cum se cheltuie banii publici! Ca pensie oricum nu stiu daca mai apuc si chiar si asa, e o bataie de joc pensia asta, nu iti ajunge sa platesti nici facturile curente. Ca deh, nu avem toti pensii nesimtite. Ministrii , parlamentarii - de ce nu sunt tratati ca noi, cei care muncim?? nu stiti diferenta? diferenta este ca daca nu iti faci cum trebuie treaba pt care esti platit si/sau daca furi , esti dat afara!! Pe voi chiar nu va trage nimeni la raspundere?? nu e de mirare ca ati votat sa o salvati pe R(p)idzi. Si sunt multi ca mine, care s-au saturat de voi. Din pacate, nu destui. Si din ce in ce mai putini, ca in curand plecam cu totii in alte tari!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă