Excedent bugetar de 819 milioane lei dupa prima luna a anului, echivalentul a 0,15% din PIB

de Dragos Comache     HotNews.ro
Vineri, 25 februarie 2011, 18:02 Economie | Finanţe & Bănci

Bugetul general consolidat a inregistrat in luna ianuarie un excedent de 819 milioane de lei in luna ianuarie, adica 0,15% din PIB, fata de un excedent de 15 milioane de lei in aceeasi perioada a anului trecut, se arata intr-un comunicat al Ministerului Finantelor Publice (MFP). Soldul pozitiv s-a datorat unor incasari cu 500 milioane de lei mai mari decat in aceeasi perioada a anului trecut, in vreme ce cheltuielile s-au diminuat cu 300 milioane de lei.
 
Veniturile bugetului general consolidat au insumat 14,6 mld lei, iar cheltuielile - 13,8 mld lei.
 
 
Deficitul bugetar dupa prima luna a anului

Conform datelor prezentate, cheltuielile bugetare au fost de 13,8 miliarde de lei, in vreme ce veniturile au ajuns la 14,6 miliarde de lei.

Datele provizorii arata ca veniturile estimate la bugetul general consolidat sunt cu 3,6% mai mari decat cele din perioada similara a anului trecut, iar cheltuielile s-au redus cu 2,1%.

La capitolul venituri, incasarile din taxa pe valoare adaugata au urcat cu 28,3%, iar veniturile nefiscale cu 22,5%. Incasarile din impozitul pe venit au inregistrat o crestere de 2,4% fata de luna ianuarie 2010, evolutie ce ar putea sa marcheze o modificare a trendului descendent inregistrat in anul precedent.

La principalele venituri fiscale se mentin diminuari importante ale incasarilor fata de aceeasi perioada a anului precedent. Astfel, sumele incasate din impozitul pe profit s-au redus cu 32,7%, cele din accize au scazut cu 13,9%, iar incasarile din contributii de asigurari sociale s-au diminuat cu 1,4%.

Pe partea de cheltuieli, Ministerul Finantelor arata ca cele de personal s-au redus cu 18,1% comparativ cu ianuarie 2010. Totodata, cheltuielile cu bunuri si servicii au scazut cu 3,3%, subventiile s-au diminuat cu 4,7%, iar cheltuielile cu asistenta sociala au coborat cu 6,8% ca urmare a reducerii cheltuielilor cu ajutorul de somaj.
 
Cheltuielile cu asistenta sociala au scazut cu 6,8%, iar cele de personal s-au redus cu 18,1%.

 
 
Deficitul bugetar dupa prima luna a anului


Cu toate acestea, fata de aceeasi perioada din anul precedent cheltuielile cu proiectele finantate din fonduri UE au crescut accentuat, respectiv de la 57 milioane de lei la 1,02 miliarde de lei. Cheltuielile cu dobanzi au crescut cu 33,3% ca urmare a datoriei contractate pentru finantarea deficitelor bugetare acumulate din anii precedenti si a celor curente.

Cheltuielile pentru investitii, care includ cheltuielile de capital, precum si cele aferente programelor de dezvoltare finantate din surse interne si externe, au fost in luna ianuarie in suma de 1,7 miliarde de lei, respectiv 0,3% din PIB.


Citeste mai multe despre   











Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

5175 vizualizari

  • +35 (37 voturi)    
    bine (Vineri, 25 februarie 2011, 18:07)

    tuta [anonim]

    bravo, sa vina banii la boculet

    ca merita
    • +35 (39 voturi)    
      este un prim ministru plin de curaj ,chiar (Vineri, 25 februarie 2011, 19:50)

      Eneas [anonim] i-a raspuns lui tuta

      daca curajul sau a fost dublat uneori de curajul presedintelui!dar sa ai toata media execrabila in cap , sa te ameteasca cu sondaje care mai de care serioase si veridice ,sa te boicoteze propriul tau partid prin vanduti ca Blaga ;Berceanu sau Videanu , sa iti sara la beregata hienele opozitiei si ale sindicatelor,sa te torpileze uneori chiar Basescu si totusi sa reusesti redresarea economica a Romaniei ,este o reusita istorica !daca valurile anterioare de prim ministri greieri au cheltuit ,iata ca am avut parte si de un prim ministru furnica care economiste ! si prin legile sale Boc va ramane in istoria Romaniei ca un mare prim ministru!sa dea Dumnezeu sa ajunga si Presedinte ,asa cum merita!
      • +5 (5 voturi)    
        Asta da performanta! (Sâmbătă, 26 februarie 2011, 10:06)

        roman diaspora [utilizator] i-a raspuns lui Eneas

        Chiar daca "anemica", e de apreciat Guvernul! Inseamna ca se poate, deci trebuie susutinut!
      • -5 (5 voturi)    
        aiureli de coji de portocala (Sâmbătă, 26 februarie 2011, 10:10)

        fgffgff [anonim] i-a raspuns lui Eneas

        Si cui foloseste ca a crescut excedent, pentru ca daca se va infrupta din el un mic numar de oameni ca pana acum nu e de nici un folos.
        Ma mingrijoreaza ca desi creste excedentul traiul oamenilor simpli se inrautateste extrem de mult.
        • +3 (3 voturi)    
          pai sigur ca foloseste (Sâmbătă, 26 februarie 2011, 22:29)

          cristiaan [utilizator] i-a raspuns lui fgffgff

          Nu stiu de ce voi astia sustinatorii opozitiei (cel putin cei care posteaza non stop) aveti ochelari da cal: nu vedeti decat inainte, si pe distanta foarte scurta - pana la propriul buzunar.

          De fapt elementul major pentru care nu vorbim acelasi limbaj este distanta pe care privim inainte. Eu am 41 de ani, gandesc pe termen lung sperand sa mai apuc 80 de ani; imi este clar ca daca Emil Boc si guvernul lui cel mult injurat nu taiau salariile si nu inchideau din robinetele risipei, as fi fost condamnat sa plec din tara ca sa mai sper o viata mai buna peste 10 ani.

          Pe de alta parte, oamenii aflati la limita (cei cu credite greu de platit precum si pensionarii care nu se gandesc la cum va fi peste 10 ani ci la cum isi vor cumpara maine hrana si medicamente) sunt indreptatiti intr-un fel sa gandeasca pe termen scurt. Totusi si acestia ar trebui sa inteleaga ca Guvernul are obligatia de a guverna nu doar pentru ziua de azi si pentru acest mandat, ci si pentru viitor.

          In conditiile date, cu toate sovaielile, balbele si amanarile masurilor pe care in final le-a luat, Guvernul Dlui Emil Boc merita o apreciere: iata ca in ciuda opozitiei care i ultimii 2 ani nu a facut decat sa bage bete in roate, sa minta cu nerusinare si sa incite la revolta si risipa, rezultatele au inceput sa apara. Eu pentru priceperea Dlui Emil Boc nu ma pronunt, insa pentru stradania lui am cel putin nota 9.
      • -5 (5 voturi)    
        Să... (Sâmbătă, 26 februarie 2011, 14:16)

        Ramses al II-lea [anonim] i-a raspuns lui Eneas

        ... trăiască primul ministru al României, în frunte cu cârmaciul neobosit al... al cui? Al României? Haideți sictir! Suntem împrumutați și vânduți și vouă vă arde de laude...
      • -1 (1 vot)    
        Haideti sa nu ne imbatam cu apa rece! (Duminică, 27 februarie 2011, 8:28)

        costica [anonim] i-a raspuns lui Eneas

        Dragi comentatori,

        Nu vreau sa fiu Gica-contra dar ar trebui sa ne uitam un pic la detalii si sa ne gandim daca nu cumva acest excedent (care arata bine la prima vedere) nu e decat un balon de sapun.

        Sa ma explic:
        - cresterea vine in principal din incasarile ridicate din TVA. TVA-ul colectat de comercianti in decembrie se plateste in ianuarie. Tot romanul a strans banuti sa aiba ce pune pe masa in decembrie si sa ia cadouri la cei dragi. In Ianuarie se strange cureaua iar consumul a cazut dramatic. Ma tem ca prim-ministrul nu are nici un merit.

        - veniturile din impozit pe profit au scazut fata de ianuarie 2010. Deci firmele o duc rau, iar ele reprezinta zona de crestere sanatoasa a economiei.

        - veniturile din accize iarasi au scazut: asta e rau, pentru ca si aici e vorba de accizele incasate in decembrie cand s-a consumat mult combustibil (oamenii au mers la munte, etc, de sarbatori). Va dati seama ce va fi in ianuarie cand au explodat preturile la carburanti si multa lume a participat la actiunile impotriva petrolistilor.

        - veniturile din asigurarile sociale (iarasi aferente salariilor la decembrie) au scazut desi de sarbatori s-a mai dat o prima, un bonus, etc. In ianuarie va fi si mai trist pentru ca bonusuri nu vor mai fi si in plus, s-a introdus plafonarea la CAS pentru salariile mari. Deci bugetul iarasi va pierde.

        Singurul lucru bun este scaderea cheltuielilor cu salariile bugetarilor (-18.1%). E o performanta buna, dar trebuie continuat cu eficientizarea nu cu taiatul salariilor in stil comunist (-25% la toata lumea!). Sa fie dati afara cei care freaca menta si pastrati cei buni (chiar daca li se maresc salariile).

        Haideti sa ne vedem pe aici luna viitoare cand se anunta rezultatele pe februarie! Ma tem ca va fi trist...

        Sa traiti bine!
        • 0 (0 voturi)    
          colectari (Duminică, 27 februarie 2011, 15:08)

          David [anonim] i-a raspuns lui costica

          In paralel cu eficientizarea administratiei si a ministerelor trebuie stopata si evaziunea fiscala. 40% (sau mai mult) din economie functioneaza la negru. Cum ar fi sa creasca incasarile cu 40%?
    • +15 (15 voturi)    
      Nu-i pentru cine se pregateste (Vineri, 25 februarie 2011, 22:22)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui tuta

      ci pentru cine se nimereste. O merita-o Boc insa i se pregateste ceva prin parlament.
    • -1 (3 voturi)    
      Asteptam centura de siguranta de la FMI!!! (Sâmbătă, 26 februarie 2011, 10:01)

      paraipan [anonim] i-a raspuns lui tuta

      Avem bani da vrem mai multi.....
      • -1 (3 voturi)    
        si eu (Sâmbătă, 26 februarie 2011, 15:13)

        tuta [anonim] i-a raspuns lui paraipan

        da, ,ok, sunt de acord paraipane
    • -3 (3 voturi)    
      Repejor, sa mai punem niste banci si ceasuri (Sâmbătă, 26 februarie 2011, 12:22)

      a [anonim] i-a raspuns lui tuta

      Ca doar pauza de furat a fost cam mare!
      Pacat ca portul de arma nu e la liber, ca erati toti cuminti si cinstiti acum.
  • +19 (21 voturi)    
    poate (Vineri, 25 februarie 2011, 18:23)

    Alex-AP [utilizator]

    e posibila acoperirea arieratelor
    • +11 (11 voturi)    
      incet-incet (Sâmbătă, 26 februarie 2011, 6:40)

      prudent [anonim] i-a raspuns lui Alex-AP

      scapam si de ele. Deja nu mai sunt din 2009. Dar arierate au avut toate guvernele din 1992 pana azi.
  • -15 (25 voturi)    
    Sa revina TVA-ul la valoarea anterioara (Vineri, 25 februarie 2011, 18:26)

    je [anonim]

    In aceasta situatie sa faca bine Boc sa scada TVA-ul . Pentru ca romanul nu se va inghesui sa cosume si sa ia credite la un TVA asa de mare.
    • +13 (19 voturi)    
      ... (Vineri, 25 februarie 2011, 19:09)

      Aph [anonim] i-a raspuns lui je

      Ba sa faca bine sa munceasca mai mult si mai bine, ca nu din scaderea taxelor vine bunastarea.
      • -2 (2 voturi)    
        oho (Sâmbătă, 26 februarie 2011, 9:48)

        David [anonim] i-a raspuns lui Aph

        Da, sa munceasca mult si bine pe 7 sau 10 milioane. O sa aiba o bunastare cum nu se poate mai trainica.

        Cred ca cifrele din articolul de mai sus zic destul de mult:
        "sumele incasate din impozitul pe profit s-au redus cu 32,7%, cele din accize au scazut cu 13,9%"

        Asta e de bine? sau ne bucuram ca IN TOATA TARA (intr-o luna) s-au economisit 800 milioane RON? As zice sa economia se redreseaza daca cresc incasarile din impozite deoarecere impozitele vin din activitate economica. Asa avem niste economii facute cu sacrificii uriase care nu consolideaza economia.
        • 0 (0 voturi)    
          daca (Duminică, 27 februarie 2011, 1:34)

          daca [anonim] i-a raspuns lui David

          daca sunt atat de muncitori, nu ii impiedica nimeni sa ceara o marire de salariu. si, daca li se refuza, pot sa isi intemeieze propria lor intreprindere.
          • -1 (1 vot)    
            nu ii impiedica nimeni (Duminică, 27 februarie 2011, 8:19)

            David [anonim] i-a raspuns lui daca

            Nu ii imiedica nimeni sa... ce? Sa isi faca propria multinationala de succes?

            Ca sa iti deschizi propria afacere iti trebuie bani, si daca muncesti pe un salariu de nimic nu o sa ii poti strange niciodata. Iar ca sa iti faci credit pt deschiderea unei firme... ce banca se risca?

            Iar marirea de salariu cum s-o ceara cand s-au taiat salariile si au fost inghetate la nivelul respectiv?

            De asta toti profesionistii pleaca din structurile de stat si raman doar inaptii si rudele celor care sunt la putere in momentul respectiv. Si tot sitemul devine ineficient.

            Mi se pare normal ca munca sa fie PLATITA. Voi nu? Ca tot ziceti ca "la munca nu la intins mana"... dar nimeni nu e obligat sa sclavageasca pt stat. Ia sa puna 50% impozit pe venit in mediul privat. Ca "la munca nu la intins mana".

            Libertatea economica nu este acelasi lucru cu cea politica.
            • 0 (0 voturi)    
              capitalismul (Duminică, 27 februarie 2011, 17:27)

              capitalismul [anonim] i-a raspuns lui David

              capitalismul nu plateste munca, ci utilitatea ei.

              daca ai pretentia sa iti fie platita munca indiferent de utilitatea ei, atunci ia o cazma si sapa-ti in curte o groapa de 10 metri, apoi astup-o iarasi, dupa care incepe de la capat.

              si vei fi indreptatit sa ceri bani (de la guvern, nu?) ca doar muncesti de sare camasa de pe tine. dar e MOP (munca de om prost).

              mult mai util ar fi sa te reorientezi spre o alta munca.
            • 0 (0 voturi)    
              diferenta (Duminică, 27 februarie 2011, 18:23)

              diferenta [anonim] i-a raspuns lui David

              diferenta dintre cei care ajung sa isi intemeieze o afacere si cei care nu ajung sa o faca este ca primii isi folosesc energia pentru a atinge obiectivul respectiv iar ultimii isi folosesc energia pentru a gasi scuze ca sa nu se apuce.
            • 0 (0 voturi)    
              si (Duminică, 27 februarie 2011, 20:56)

              si [anonim] i-a raspuns lui David

              si ai dreptate: nimeni nu este obligat sa sclavageasca pentru stat. asa ca, de ce nu pleaca de acolo cei care se simt sclavi? le lipseste competenta? dorinta de munca? asumarea de riscuri?...
              • 0 (0 voturi)    
                ok (Luni, 28 februarie 2011, 3:08)

                David [anonim] i-a raspuns lui si

                Bun, hai sa o luam ceva mai metodic.

                1. ca sa incepi o afacere ai nevoie de bani. daca esti bugetar, in afara de un numar restrans care au salarii uriase, cei care intr-adevar fac sistemul sa mearga au salarii foarte mici.
                asa ca a pleca din sistemul bugetar cu bani stransi dintr-un salariu sub 1500 ron ca sa iti deschizi o afacere (daca e prima ta firma e destul de sigur ca va da faliment din lipsa de experienta) este putin probabil.
                cei mai multi ori se cara din sistem ori din tara.
                2. daca toti oamenii capabili sa isi deschida o firma si sa o si conduca pleaca din sistem, atunci ramanem cu oamenii care NU STIU SA ISI FACA TREABA. dupa care o sa va plangeti ca de ce e o scarba cucoana de la ghiseu... de ce se pierd hartii, de ce merge totul prost.

                Pentru ca atunci un serviciu face cat platesti. Vrei administratie de 1000 ron, vei avea administratie de 1000 ron.

                Nu vorbesc fara sa stiu, pentru ca si eu am lucrat pe salariu de 1000 ron in studentie si fiind in orasul natal nu am avut cheltuieli de subzistenta. Am strans bani si am deschis o firma. Nu a mers din mai multe motive... Insa colegii mei care erau din provincie si trebuiau sa pleteasca chirie, facultate si viata de zi cu zi... cum ar fi putut investi in deschiderea unei firme? Iti asumi riscuri cand poti sustine riscurile cu niste bani... daca nu ai bani nu ai ce sa iti asumi. Asa ca majoritatea au sclavagit pe plantatii pana la sfarsitul facultatii pentru ca nu aveau multe alternative. Nu toti avem bani de la mami si de la tati.

                Repet: libertatea economica nu inseamna libertate politica.
                • 0 (0 voturi)    
                  in (Luni, 28 februarie 2011, 8:22)

                  in [anonim] i-a raspuns lui David

                  in schimb, inseamna multa libertate. imi spui "daca esti bugetar" (si, subanteles, ca ai salariu mic...). mai intai ca nu se naste nimeni bugetar (cum se nasc, de pilda, oamenii albi sau negri), e o chestiune de alegere. la noi umbla inca ursul cu "e job la stat, conteaza ca e sigur". iar ursul asta (cu siguranta) are si el pretul lui. repet, este o alegere facuta de cei in cauza si tot acelasi sablon de gandire ii impiedica azi sa aleaga altceva: ca un prim pas spre crearea unei firme pot incepe prin a-si gasi un job in privat. a, nu are mediul privat destule job-uri si pentru ei? atunci sa militeze pentru reducerea salariilor la bugetari (nu fac baza) si scaderea taxelor, ceea ce va relansa... economia privata (si vor avea si ei loc).

                  pe de alta parte, mitul ca "ne pleaca aia buni" este doar o palida acoperire pentru fapotul ca deocamdata sistemul e impanat pana la refuz cu... de-ailalti (in speta, lenesi, care nu se dau scosi din sistem in ruptul capului. or, salariile "alora buni" sunt mici ins pecial datorita faptului ca din suma limitata de la buget trebuie platiti si "aia lenesi". de cate ori "aia buni" nu inchid ochii si le dau caracterizari de serviciu bune "alora lenesi" ca "doar trebuie sa manance si el o paine". dar painea pe care o mananca lenesul vine fie de la impozitele mele (pe care nu prea mai vreau sa le bag in gura lenesului), fie din... salariul "alora buni" (suma fiind constanta, se imparte la mai multi...).

                  si, in fine, daca au sa plece aia bunii, numarul bugetarilor va scadea, salariile bugetarilor vor putea creste ceea ce va face sectorul bugetar atractiv pentru... aia buni.

                  cam asa functioneaza.
    • +9 (11 voturi)    
      hmm (Vineri, 25 februarie 2011, 19:41)

      masteryodda [utilizator] i-a raspuns lui je

      ce treaba are tva cu creditul?
    • +8 (16 voturi)    
      sa radem (Vineri, 25 februarie 2011, 20:27)

      adyQ [utilizator] i-a raspuns lui je

      hahaha si tu vrei sa zici ca daca scade tvaul patronii o sa scada preturile? sa radem in continuare....
    • 0 (0 voturi)    
      foarte multi papagali (Sâmbătă, 26 februarie 2011, 8:37)

      a [anonim] i-a raspuns lui je

      foarte multi papagali au luat in gusa o teorie a lui keyenes de acum 60 de ani aplicabila unor economii care nu au nici o asemanare cu a noastra. si o regurgiteaza , ca papagalii. aceiasi papagali ar fi regurgitat si invataturile marxiste acum 25 de ani ca de aia sint papagali. atunci erau papagali rosii acum sint papagali rosii, galbeni si portocalii.
      • +3 (3 voturi)    
        sa ne intoarcem la clasici !tot despre Colbert (Sâmbătă, 26 februarie 2011, 15:42)

        Eneas [anonim] i-a raspuns lui a

        iata ideile lui economice de baza=
        -economisirea
        -protectionismul pietei interne
        -subventii pentru exportatori
        -investitii publice
        -un control pe cat posibil al concurentei externe

        gresea cumva?si sunt 400 de ani de atunci.....
  • +38 (40 voturi)    
    Asta nu e bineeeeeeeeee!!!!! (Vineri, 25 februarie 2011, 18:39)

    Gigi Berlogea [anonim]

    Cum sa fie excedent bugetar cand avem un guvern incapabil? Asta nu da bine la membrul PSD tipic! Stiti voi, ala cu liceul numa' care se uita pe Antene si iRealitatea si-i pute tot ce nu e rosu la culoare!
    Lasand gluma la o parte, in sfarsit o veste buna, Romania incepe sa iasa din criza la un nivel simtitor!
    Si parafrazindu-l pe Isarescu: "la munca...nu la-ntins mina!"
    • +15 (17 voturi)    
      membrul PSD (Vineri, 25 februarie 2011, 19:36)

      Socrates [anonim] i-a raspuns lui Gigi Berlogea

      Ai citit statistica interna a PSD despre nivelul de educatie a membrilor?
      Vezi:
      http://www.hotnews.ro/stiri-politic-8333931-jumatate-din-membrii-psd-studii-liceale-sfert-varste-peste-60-ani.htm

      Eu nu sunt asa convins ca membrul PSD tipic are habar sau ca ii pasa catusi de putin de excedentul bugetar.

      Din pacate :-(
    • +24 (26 voturi)    
      eu il citez pe Colbert care spunea ca *un (Vineri, 25 februarie 2011, 20:15)

      Eneas [anonim] i-a raspuns lui Gigi Berlogea

      bun pastor tunde o oaie astfel incat sa obtina cat mai multa lana cu cat mai putine behaituri*! daca ne gandim ca miscarile de mase ale sindicatelor au fost un fiasco ,cred ca Boc este un bun prim ministru! oracaielile media nu se pun.....
  • +25 (27 voturi)    
    Excelent Boc (Vineri, 25 februarie 2011, 18:58)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    asta si reasezarea sistemului de pensii a permis creterea pensiilor la peste 1,5 milioane de pensionare gr.I si II cu ap. 100 lei incepand cu 1 ianuarie.

    Hai Boc !
  • +4 (12 voturi)    
    ... (Vineri, 25 februarie 2011, 19:12)

    Aph [anonim]

    Lipsesc 4 milioane de lei (819-15-500-300), nu cumva sunt la Udrea, la sponsori?!? Sa vina televiziunile, sa asmuta moderatorii pe ei!!! :-))
  • +14 (16 voturi)    
    investitii (Vineri, 25 februarie 2011, 19:24)

    blackbird [utilizator]

    acolo trebuie sa mearga... la investitii in drumuri, energie !! etc
  • +21 (23 voturi)    
    Sa crape USLul de ciuda! (Vineri, 25 februarie 2011, 20:03)

    Dan Mihai [anonim]

    Mama lor de comunisti. Astia de la USL nu mai pot rabda aceste reforme care vin de la PDL si Alianta guvernamentala.
    NU se poate ca Boc sa modernizeze aceasta tara fara ajutorul lor. USL este un sarpe veninos ce trebuie taiat bucatele.

    Hai Base! Hai Boc! Hai Romania!
  • +15 (17 voturi)    
    Taxele (Vineri, 25 februarie 2011, 20:20)

    Marian [anonim]

    Avem excedent bugetar pentru ca se strang taxele la vami pentru importuri. Sa o tina tot asa!
    • 0 (0 voturi)    
      nu inca! (Duminică, 27 februarie 2011, 10:49)

      prudent [anonim] i-a raspuns lui Marian

      vorbim de cifrele pe IANUARIE, iar controalele au inceput in FEBRUARIE. Cifrele pe februarie vor fi mai bune!
  • +18 (20 voturi)    
    Excedeeent? (Vineri, 25 februarie 2011, 20:32)

    nano2k [utilizator]

    Excedeeent??? Ce e ala excedent? Toti USL-istii cauta in DEX acuma.
    • +4 (4 voturi)    
      mareaneee!!! .. zi EXCEDENT! (Sâmbătă, 26 februarie 2011, 10:29)

      me [anonim] i-a raspuns lui nano2k

      sa vedem ce iese ;))
  • +15 (17 voturi)    
    bine boc (Vineri, 25 februarie 2011, 20:36)

    base [anonim]

    tace si face Boculet
    pacat ca in Romania, cu lunga ei istorie boieri vs. domnitor pus pe reforme, si-o va lua in freza cat de curand; hai antena satelor, iRealitatea si gloata de semianalfabeti care va urmaresc
    • -18 (18 voturi)    
      da, face mult rau (Vineri, 25 februarie 2011, 21:31)

      mirciulica [anonim] i-a raspuns lui base

      Piticul cosas tie doar sa taie i sa spuna ca romanul e lenes. De asta am ajuns ultima tara din Europa ca saracie si nivel al salariilor. E vi de capul nostru. Daca are excedent, ar trebui a dea inapoi alariile si pensiile taiate!!!
      • +10 (12 voturi)    
        am (Vineri, 25 februarie 2011, 23:40)

        am [anonim] i-a raspuns lui mirciulica

        am ajuns (de fapt eram de multa vreme, poate cu exceptia albaniei) ultima tara din europa in primul rand datorita mentalitatii pe care multi dintre noi, in frunte, iata cu tine, o impartasesc: ne uitam sa ne dea altii.

        si da, suntem lenesi.

        de asta s-au si saturat unii de lenea si pretentiile multora dintre noi, romanii. "nu iese fum fara foc" si nu apare "s'il vous plaît, messieurs!" chiar din nimic...

        ca ne convine sau nu ne convine.

        asa ca macar atata lucru invata si dumneata sa zici: "s'il vous plaît, messieurs!". ti se potriveste ca o manusa.
      • +13 (13 voturi)    
        Sau poate (Sâmbătă, 26 februarie 2011, 0:00)

        nano2k [utilizator] i-a raspuns lui mirciulica

        Sau poate ar trebui sa munciti ca sa le meritati.

        Alaltaieri a trebuit sa scot o adeverinta de la Primarie.
        A fost nevoie de 5 oameni ca sa o obtin:
        - unul a refactat-o
        - unul mi-a luat 2 lei - taxa
        - unul a semnat in locul primarului (vicele era, cred)
        - unul a semnat nici nu mai stiu de ce
        - unul mi-a pus parafa (stampila)

        Azi am avut de pus o declaratie la Finante. Intr-un birou era veselie, nu se muncea (acolo mergeai cu alte treburi), intr-unul erau 4 functionare inghesuite care preluau declaratiile de zor. Chiar se muncea in biroul ala, insa nu am inteles de ce nu se pot suplini/ajuta.
      • 0 (0 voturi)    
        ai dreptate (Sâmbătă, 26 februarie 2011, 10:34)

        me [anonim] i-a raspuns lui mirciulica

        dar mergi in vest. acolo salariile sunt mai mari. sau mai bine mergi in nord unde salariile sunt si mai mari. dar ghici ce... la fel si preturile. destule produse pe care le gasesti si la noi pe aici costa dublu poate si mai mult.
  • +12 (12 voturi)    
    Vointa (Vineri, 25 februarie 2011, 21:25)

    Mirobo [anonim]

    Deci... se poate!
  • +16 (16 voturi)    
    Va mai aduceti aminte? (Vineri, 25 februarie 2011, 21:34)

    All Gaarf [anonim]

    Poate nu,de ministrul de finante polonez de prin anii cand la noi guverna vacaroiu? se numea Balcerowitz,in carca lui polacii-furiosi de amarul reformelor-au pus toate greutatile,refularile si chiar ura.Ministrul a scrasnit din dinti-probabil-a mers inainte pina cand a fost nevoit din cauza presiunilor sa plece peste ocean.Reformele au ramas insa.Dupa ani buni a revenit in Polonia.Conationali sai l-au primit
    in cinste si onoare.Peste ani Polonia arata ca o tara
    exemplu
  • +9 (13 voturi)    
    Entuziasm mare... (Vineri, 25 februarie 2011, 22:18)

    Adrian [anonim]

    Dacă vă uitaţi bine şi anul trecut a fost excedent în prima lună şi tot am ieşit mult, mult pe minus. Este de apreciat că a crescut acest excedent foarte mult dar de aici până a începe să cântăm osanale guvernului cred că deja este prea mult. Eu zic că lucrurile sunt mult mai complicate de atât. La grădiniţa fiului meu îngrijitoarele vor să plece pentru că au un salariu de 450 de lei, spitalele rămân fără medici, prea mulţi funcţionarii care mai sunt şi incompetenţi, o opoziţie debilă, posturi de televiziune cretinoide, gradul de analfabetism a ajuns la nivele incredibil de mari, peste jumătate din români îşi fac nevoile în spatele casei (pentru că nu au canalizare). Toate astea se datorează însă faptului că de 70 de ani suntem conduşi de aceeaşi retarzi politici şi că noi suntem singura ţară din Europa care nu a scăpat niciun minut de comunişti în ultimii 20 de ani. Lucrurile stau rău, da, e bine că avem excedent dar este o situaţie de conjunctură, România este pe marginea prăpastiei şi toţi politicienii parcă ne împing şi mai tare din spate pentru că li se pare amuzant sau au de împărţit prada din şpăgi şi furtişaguri. Una peste altă oamenii de rând nu mai reuşesc să gândească limpede, se uită în gura unor imbecili gen Badea şi s-au lipit de televizor ţinuţi captivi cu manele, emisiuni de prost gust şi părerişti răuvoitori.
    • +6 (6 voturi)    
      ce zici? (Sâmbătă, 26 februarie 2011, 6:38)

      bula [anonim] i-a raspuns lui Adrian

      de sefii sindicali din invatamant care nu au nicio responsabilitate in numarul de analfabeti? Restul parerilor ti le respect, fara sa le comentez. Chestia cu prapastia e cam asa: noi stam cu spatele la ea si ne indepartam -nu suficient de repede pe cat am vrea. Si FMI si UE si Rompuy si Isarescu o spun.
    • 0 (0 voturi)    
      ??? (Sâmbătă, 26 februarie 2011, 13:26)

      AQAA [anonim] i-a raspuns lui Adrian

      Si crezi ca acestea se pot indrepta in cativa ani de guvernare?
      Da, un om destept ii canta osanale actualului guvern,ca sincer vorbind puteam ajunge mult,mult mai rau.Bravo lor chiar daca multi sunt nemultumiti ca au salarii,pensii,etc mai mici ,intreb eu daca nu ar mai fi luat de loc cum era?
      USL e un banc sec.
  • +11 (13 voturi)    
    bravo Dl prim ministru BOC (Vineri, 25 februarie 2011, 22:38)

    Lucianmotzul [anonim]

    Nu te lasa MOTZULE ,aratale ce putem noi ardeleni si dupa ce ai pus Clujul in curat pune si ROMANIA pe un drum al munci,cinstei si omeniei ,iar vorba sa fie vorba cum zicea si fratele nostru Avram Iancu nu vorba multa si minciuni ,vorbe incurcate si rastalmacite ala Antene si Irealitati,niste ordinari de joasa speta care vreau haos sa se poata fura.Pune saua pe ei si Dumnezeu sa te binecuvinteze si sa-ti dea putere de munca .
    • -7 (9 voturi)    
      Mai invata un picutz de gramatica motzule! (Sâmbătă, 26 februarie 2011, 0:35)

      mil [anonim] i-a raspuns lui Lucianmotzul

      Altfel arieratele is cat casa...astea 800 de milioane nu le acopera nici pe o treime...adica, pe limbajul lui matale...datorii,Guvernul are datorii de 3 ori mai mari decat ce excedent facu in prima luna din an.

      Iar el face excedent an de an in ianuarie ca se platesc unele taxe pe tot anul in ianuarie. Asta e o stire de propaganda....daca nu se precizeaza asta.

      No, bine?
      • +1 (1 vot)    
        No binee !! (Sâmbătă, 26 februarie 2011, 9:09)

        calinsab [utilizator] i-a raspuns lui mil

        No bine ca stii tu cum se scrie corect "un picutz" !!!
  • -4 (4 voturi)    
    Anul fiscal 2010 se incheie prin martie deoarece (Sâmbătă, 26 februarie 2011, 6:30)

    .... [utilizator]

    pana aunci se colecteaza taxe si impozite aferente acelui an (nu inseamna ca toate taxele si impozitele platite in ianuarie-martie sunt pentru anul fiscal precedent). Cele mai multe taxe se platesc in ianuarie, asa ca nu va inflamati atat de tare de performanta guvernului Boc deoarece aceasta se va vedea mai bine atunci cand vom plati ratele la imprumutul FMI. Stirea acesta pare mai mult un exercitiu de manipulare, oferind informatii incomplete despre un parametru care trebuie luat in considerare la nivelul intregului an fiscal, nu amestecate lucrurile ca in situatia de fata.
    • +1 (1 vot)    
      Asa greu de inteles ? (Sâmbătă, 26 februarie 2011, 9:57)

      Radu [anonim] i-a raspuns lui ....

      Si anul fiscal 2009, sa incheiat in martie 2010 . In comunicatul MFP sa arata ca ,excedentul din ianuarie 2011, sa raportat la cel din 2010,vorbindu-se si de nivelul incasarilor mai mari si cheltuielior mai mici in aceasta luna !
    • +1 (1 vot)    
      manipulare (Sâmbătă, 26 februarie 2011, 9:57)

      Serje [utilizator] i-a raspuns lui ....

      Oamenii au incheiat luna si au raportat rezultatele. Nici nu s-au laudat, nici nu s-au dus in Caraibe cu Antonescu sa serbeze situatia, nici nu au negat ca vin si lunile februarie, martie, etc.
      Manipulare faci matale, sa minimalizezi rezultatele, sa ameninti ca situatia va fi proasta in lunile urmatoare, sa induci ideea ca nu este buna conducerea, sa chemi populatia in ajutorul oligarhiei mafiote si penale ca sa ia puterea, sa termine cu statul de drept, sa-si subordoneze neconditionat justitia si sa ne reguleze cu varf si indesat ca l-am votat pe Base.
  • -2 (4 voturi)    
    mai oameni buni.... (Sâmbătă, 26 februarie 2011, 9:08)

    ionescu [anonim]

    Alo, oameni buni, chiar ati muscat-o? Este excedent bugetar de 800 milioane cand arieratele sunt de miliarde? plus TVA-ul neplatit la privati, plus contributiile nationale la programele eurpene, care sunt neplatite si ele de foarte mult timp???? Mai cretinilor de la Finante, ne jigniti cu asemenea afirmatii. Achitati voi ce trebuie sa platesca statul roman si mai scadeti vreo 10 MILIARDE de euro si atunci sa vorbiti....NESIMTITILOR; MINCINOSI NOTORII SI JIGODII CE SUNTETI
  • 0 (2 voturi)    
    nu e loc de logica (Sâmbătă, 26 februarie 2011, 9:58)

    David [anonim]

    Ha ha! Fiecare comentariu care atragea atentia ca luna ianuarie este luna in care se platesc de obicei toate impozitele: casa, masina, terenuri, etc. - de unde si excendentul (in fiecare an e excedent in ianuarie) au fost votate negativ.

    Chiar vreti sa va imbatati cu apa rece? As vrea sa vad excedent la nivelul unui an intreg cu tot cu plata pensiilor, salariilor si datoriilor la FMI. Atunci as zica "bravo". Altfel raman sceptic.
  • +2 (2 voturi)    
    apel (Sâmbătă, 26 februarie 2011, 10:25)

    milogul S.A. [anonim]

    Domnule prim-ministru, va somez: Sa se dea urgent toti banii gangavilor in putere dar cu mana intinsa si in mod deosebit batranilor pensionari. Unuii sunt viitorul, ceilaltii ne-au condus exemplar, lasandu-ne o Romanie admirabila. Merita. Sa nu va puna necuratul sa construiti ceva sau sa intariti structurile statului ca dati de necaz cu mine.
  • -2 (4 voturi)    
    Excedent bugetar ? (Sâmbătă, 26 februarie 2011, 14:40)

    Horia [anonim]

    Cheltuielile cu dobanzile au crescut cu 33,3% - Ce frumos ! Bine ca taiem din locuri de munca si salarii ca sa dam bani la banci.
  • -3 (5 voturi)    
    pupincuristilor portocalii!!!! (Sâmbătă, 26 februarie 2011, 16:22)

    OBSERVATURU [anonim]

    De observat ca la toate comentariile negative la adresa Guvernului se da voturi minus si la aia care-l ridica in slavi se da plusuri!!!...Ha, Ha, Ha,...ati primit sarcina de partid, mai pupincuristilor portocali, ha??
    • 0 (0 voturi)    
      nu (Duminică, 27 februarie 2011, 1:44)

      nu [anonim] i-a raspuns lui OBSERVATURU

      nu, fii linistit. minusurile vin de la oameni neinregimentati politic, dar seriosi si care nu accepta nici tonul pestilential-vulgar al mesajelor dumitale, nici ineptiile (sau, mai bine spus, lipsa pana si a unor ineptii, caci nu este decat vid) din asa-numitul "program" (ghilimelele au sens ironic) de guvernare economico-politica al tripletei voiculescu-antonescu-ponta. cam asta este.
      • 0 (0 voturi)    
        aha...deci te-am prins cu mata-n sac!!!! (Duminică, 27 februarie 2011, 17:15)

        OBSERVATORU [anonim] i-a raspuns lui nu

        deci domnule draga, neiregimentat politic daca tu sustii ca toti care au dat minusuri...si plusuri sunt ”neregimentati politic”...inseamna ca-i cunosti foarte bine!!!..si daca-i cunosti foarte bine...atunci cam mare coincidenta...sua daca nu-i cunosti, atunci ai vorbit prostii!!!....deci care e adevarul??? asta-i intrebarea. Nu v-a instruit suficient PARTIDUL !!!!... mai studiati strategia!
        • 0 (0 voturi)    
          vorbeam (Duminică, 27 februarie 2011, 21:01)

          vorbeam [anonim] i-a raspuns lui OBSERVATORU

          vorbeam in numele meu, inainte de toate: sunt neinregimentat politic. si ai un minus de la mine.
          • 0 (0 voturi)    
            cand vorbesti in numele tau.... (Duminică, 27 februarie 2011, 23:42)

            OBSERVATORU [anonim] i-a raspuns lui vorbeam

            cand vorbesti in numele tau folosesti pluralul???? Ai dubla personalitate sau acu vrei s-o dregi?...Pe de alta parte afla ca si eu am votat PDL-ul asta si la votul viitor nu merg, ca nu votez comunisti!

            Votul tau in minus chiar crezi ca conteaza?
            • 0 (0 voturi)    
              nu (Luni, 28 februarie 2011, 8:27)

              nu [anonim] i-a raspuns lui OBSERVATORU

              nu, dar era o metoda de a-mi afirma superiotatea fata de dumneata. stii cum spun regii: "noi, regele Richard Lionheart..." etc.

              glumeam. fiind unul din cei care au votat si care au facut efortul sa raspunda, se poate lesne infera ca au fost mai multi care au votat dar care nua u facut efortul sa iti raspunda.

              inainte de a alege atat de net ce o sa votezi data viitoare si ce nu, priveste serios la scena politica si intreaba-te ce crezi ca e mai bine sa votezi. votul nu trebuie sa fie ceva visceral de genul "votez pe-astia ca ma oftica ailalti" ci bazat pe programe politice, pe seriozitate etc.

              ca sa extrapolez: absenta dumitale de la vot chiar crezi ca conteaza?
  • 0 (2 voturi)    
    Vedeti ca se poate?! (Duminică, 27 februarie 2011, 17:25)

    John [anonim]

    Pui un ardelean la comenzile unui Boeing 747 si ti-l intoarce pe o carte postala.
    Bravo Emil Boc. Te votam. Mai naste si tara asta oameni, nu numai jigodii.
  • 0 (0 voturi)    
    statistici mincinoase (Luni, 28 februarie 2011, 21:32)

    ionuttr [anonim]

    cresterea incasarilor se datoreaza platilor foarte mari facute de stat in decembrie. inclusiv autoritati locale.
    mai ales in sectorul constructiilor
    a fost crestere de 40% in constructii fata de noiembrie
    anormala desigur...fiindca in decembrie doar s-au facturat lucrari efectuate pe parcursul anului


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă