Locuinta noua? Cititorii HotNews propun: casa in regie proprie, 320 euro mp +/-10% + muuulta alergatura

de M.B.     HotNews.ro
Duminică, 28 septembrie 2008, 1:30 Economie | Imobiliar

Casa in regie proprie m-a costat mai putin de un sfert din preturile cerute de dezvoltatori, scriu cititorii HotNews.ro, ca reactie la articolul “Am fost la Targul de apartamente noi: trebuie sa ma casatoresc si sa ma inteleg bine cu socrii”.  Cititorii discuta optiunile apartament nou/vechi? casa in regie proprie? sau chirie?

scripcaru [anonim]: Casa in regie proprie - maximum 40.000 euro

Stiti cit costa o casa facuta cu o echipa de mesteri care se pricep la asa ceva (au mai facut case pe care le puteti vedea), nicidecum firma? La 100 mp amprenta plus 100 mp etaj (mansarda), costa la rosu inclusiv cu acoperis tip Lindab, maximum 40.000 euro (manopera plus materiale). Pui ferestre cu 7.000 euro, tragi utilitatile cu 5.000 si adaugi arhitect plus structurist 3.000-5.000, depinde cum gasesti.

Dar toate astea presupun muuuulta alergatura cu actele si studii sa cauti materialele optim pret/calitate. Suni direct la fabricile de caramida, iei ciment engros (cam 500 de saci ptr casa la rosu, dar in transe). Total, 55.000 euro la rosu dar acoperita si inchisa. Daca ai 300 mp teren deja, esti scos! Iar interioarele le faci incet-incet.

Constructorii vand cu profituri de minimum 200, chiar 300 la suta! Asa ca pune mana si alearga, munceste, citeste net si carti de specialitate, dormi noaptea doar 4 ore si construiesti singur (cu echpe particulare). Daca esti din Bucuresti, ia materiale de constructie din Ploiesti/Buzau/Giurgiu, sint muult mai ieftine, la fel si arhitectii!! "Succesuri! " (eu asa am facut si mi-a iesit casa de 220 mp construiti la 320 euro/mp, mobilat si cu perdele la ferestre si floricele prin curte, dar fix acum 1 an si jumatate am terminat-o... undeva la 50 km de Bucuresti...)

“Eu cred ca am luat teapa” - cata [anonim]
 
Am contractat anu’ trecut un apartament si acum e pe terminate. In situatia actuala nu as mai face acest pas (sa-l iau inainte sa-l vad) insa mi-ar fi frica si sa iau unul NOU abia terminat, deoarece nu stiu nimic despre cum au construit. Nici un apartament vechi inainte de '77 nu cred ca e o solutie la ora actuala, si in acest caz nu imi pun problema ca nu ar rezista la un cutremur (cred ca unele sunt mai bine construite decat o mare parte decat cele facute de asa-zisii dezvoltatori si aici ma refer la cei care fac un bloc nu un ansamblu) ci pentru ca un astfel de bloc ar trebui reconditionat. Degeaba iti faci tu apartamentul in interior, daca asociatia nu schimba coloanele, nu amenajeaza spatiile comune etc, tot o sa apara situatii de disconfort.

As vrea totusi sa facem un calcul asupra pretului. Avand in vedere ca in Bucuresti vin destul de multi studenti din provincie care dupa ce termina studiile raman in Bucuresti este clar ca va exista si cerere. Dar sa vedem si la ce pret:
1. Bloc din '80, 3 camere, zona Berceni. Chiria pentru un astfel de apartament fara prea multe imbunatatiri este de 500 euro. Nu cred ca aceste chirii se vor micsora avand in vedere ca exista cerere si daca luam in calcul ca va trebui la un moment dat sa intram in legalitate si sa nu le mai platim la negru fara ca proprietarul sa nu plateasca taxe si impozite (adica cam 105 euro). Deci pentru un astfel de apartament o rata corecta ar fi de 500 euro, de unde rezulta ca apartamentul ar putea fi luat cu 80-90k
2. Bloc nou. Calculez pentru o locatie la marginea sau imediat langa Bucuresti. Mai sus cineva a spus ca l-a costat cam 650 euro/mp pentru casa. Presupunem ca acesta este pretul de cost pentru un metru bine finisat si fara TVA. Cum rata dobanzii este de 10% profitul dezvoltatorului ar trebui sa fie de 20% pe an. Cum proiectul dureaza doi ani voi aplica 2 majorari de 20% pentru cei 650 cost => 936 plus costurile de vanzare (comisioane, etc) se face cam 1.000 E +TVA plus parcare, plus spatii verzi (daca exista).

scenariu (Vineri, 26 septembrie 2008, 19:33)
nashul [anonim]
Doi tineri (venituri nete 7.000 ron), cash in banca aprox. 90.000 euro. Ansamblu rezidential in apropierea crematoriului din articol (ceva mai departe totusi). Blocuri inalte. La salariile si suma consistenta de mai sus pretentiile sunt pentru un apartament cu 3 camere (85mp).

Agenta de vanzari dixit: 250.000 euro cu parcare + daca nu luati pe loc, intr-o luna crestem pretul la 300.000. Deci: trebuie sa dati toti banii si sa faceti credit pe 30 ani pentru 160.000 - 210.000. Total de plata avans plus creditul achitat in 30 ani: aprox. 570.000 - 720.000. Ce se poate observa: daca cei doi nu obtin creditul intr-o luna, platesc in plus in 30 de ani ... atentie!!!! ....

150.000 euro (cam atat costa acum o casa cu 6 camere in Florida, USA).

Cei doi tineri pleaca scarbiti. Au trecut de atunci 6 luni si agenta de vanzari trimite celor doi tineri care fac parte din cererea solvabila un mail pe saptamana cu diverse oferte (va platim taxele la notar, va dam o excursie la Paris, va dam un aragaz, un bax de bere etc). Concluzie: toti cei care cred ca cererea este alcatuita numai din idioti vor plati scump dpdv financiar.

Inca ceva, agenta de vanzari explica celor doi tineri (unul dintre ei economist de profesie): preturile la imobiliare nu au cum sa scada, uitati-va la Varsovia. Intrebare adresata agentei: atunci de ce acceptati sa va luati teapa? Doar o institutie de binefacere vinde acum ieftin ceva care va cunoaste aprecieri de pret. Dezvoltatorii imobiliari sunt afiliati BOR? Trazneste-i. Doamne! Da-le dobânzi din doua cifre, curs de schimb volatil si un Guvernator cu COJONES!!! Si tinerilor da-le minte sau macar o bruma de educatie economica si putin curaj sa faca invers fata de cum le cer vocile inteligente din piata. Sper ca povestea de mai sus sa va inspire sa luati decizia cea mai buna pentru voi...


si totusi se invarte (Vineri, 26 septembrie 2008, 14:37)
preturi aberante [anonim]
Ma intreb cine sunt cumparatorii la preturile cerute de astfel de dezvoltatori? In primul rand, acolo unde se construieste acum, lipseste infrastructura - apa, canal, gaz, electricitate, drumuri - apoi celelalte facilitati - magazine, scoli, gradinite... desi sunt de formatie liberala, cred ca in proiectele de dezvoltare trebuie sa se implice si autoritatile locale si centrale, incheind parteneriate profitabile.

Numai ca la noi nu se face nimic pentru binele public decat daca iese o spaga pentru cel care ar trebui sa semneze... nu semneaza pentru ca nu isi da seama ca sufera alaturi de oamenii de rand asteptand in trafic sau cautand loc de parcare, locuind intr-o vila, de care cel mai apropiat punct de aprovizionare e la cativa kilometri, scoala copiilor la fel... copii care n-au cu cine se juca fiindca vecinii de tapsan n-au copii ... La astfel de conditii, preturile aberante sunt si mai dezavantajoase... nici nu mai conteaza cati si-ar permite, atata timp cat chiar si acestia ar avea conditii de vecinatate precare...

Alte opinii
Platesti 30 ani pentru o cutie de chibrituri – scrie  tzeapa [anonim]
300 de mii de euro este o vila in Austria.

preturi nesimtite - Gicu [anonim]
Niste preturi total nesimtite, avand in vedere ca pretul unui metru patrat util construit, inclusiv terenul, nu are cum sa depaseasca 1.000 de euro cu TVA inclus, decat daca iei teapa.

Macheta apartamente
Foto: HotNews.ro
Vezi articolul
Am fost la Targul de apartamente noi: trebuie sa ma casatoresc si sa ma inteleg bine cu socri






















Intreb BT: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor. Intalnirea online a inceput

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

17564 vizualizari

  • +1 (5 voturi)    
    usurel (Duminică, 28 septembrie 2008, 7:45)

    dezvoltator [anonim]

    Prea transparent baieti. Si un pusti de 15ani a mirosit campania sociala a mogulului vostru Sorin ovidiu. Ce s-a gandit 'mi-a reusit or bursa trebuie sa mearga si aici'. cititorii hotnews propun sa incerce si in piata auto ploate cumpara un Q7 la pret de Logan, in felul asta isi scoate banii bagati in media.
    • +4 (6 voturi)    
      MANIPULARE!! (Duminică, 28 septembrie 2008, 13:23)

      Taica [anonim] i-a raspuns lui dezvoltator

      Stimate domnule M.B. reeporter Hot News. Articolul dvs este inexact. De fapt ce pot spue, ca un an in urma pe acest site se pompau la greu imobiliarele.. creste creste creste.. iar acuma nu vad de cit scade scade scade... atunci si acum , motivarile erau puerile si slab fundamentate...

      O casa cu 320 de euro /m2... este total nerealist.. doar daca faci un parter din leaturi si gips carton.. fara izolatii si geamuri tip vechi... in schimb daca faci o casa cit de cit cum trebuie... te costa mult mai mult.. probabil 500- 600 E/m2... si asta asumind ca ai utilitatile in curte! Cind betonul la statie e 90E/m3... mai adaugi si transport si pompa si manopera.. la o casa... te poate costa cind tragi linie si 200E/m3 betonul instalat... fierul beton la fel... dupa ce tragi linie te costa si 1.6-1.9E/kg... transportat fasonat si instalat...
      Nu mai discut de costul manoperiei si calitatea acesteia...
      • +1 (3 voturi)    
        Mai usor ca macane (Duminică, 28 septembrie 2008, 19:17)

        Alex [anonim] i-a raspuns lui Taica

        Poti ajunge la 500 - 600 euro / mp finisat doar daca contractezi toate lucrarile cu firme si le ceri factura, eventual ai si un diriginte de santier angajat.
      • 0 (4 voturi)    
        facem prinsoare ??? (Duminică, 28 septembrie 2008, 23:49)

        Michel Renault [anonim] i-a raspuns lui Taica

        Total nerealist esti dumneata !!!! Casa la cheie se face cu 400 - 500 euro maxim !!!! (si cu materiale de calitate, nu cu ce fac boii aia blocurile din cartierele rezidentiale... oricum o dai.. tot vecinu' de sus se pisha in capul tau...)
      • +2 (2 voturi)    
        mai scade, si pretul betonului ala >:) (Luni, 29 septembrie 2008, 1:27)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Taica

        Ca in Romania, desi exista tz firme producatoare (si materie prima este si taxele "de mediu" sunt MULT mai mici decat in alte tzari) pretul betonului este binishor mai mare decat pe dincolo... >:

        Daca lumea va fi mai parcimonioasa in privinta aruncarii banilor pe tzepe imobiliare, se poate ca stimablii "dezvoltatori" sa nu mai aiba nevoie in halul asta de beton - sau sa-l vrea binishor mai ieftin; astfel incat, pana la urma, s-ar putea ca si producatorii aia (nu doar de beton - ci si de alte materiale) sa vina la tine sa se roage sa-l cumperi, chiar daca-ti construiesti casa "in regie proprie".

        Jos tzeparii!!! >:))
      • +1 (1 vot)    
        Faceti in regie proprie! (Luni, 29 septembrie 2008, 18:10)

        Alex Muresan [anonim] i-a raspuns lui Taica

        De la Cluj
        Luna viitoare ar fi trebuit sa ma mut in casa noua pe care o construiesc din primavara anului trecut... o construiesc in regie proprie.

        Casa: approx 285 mp
        Cost pana acum: 90.000 euro in care intra:
        - casa la rosu cu invelitoare (70-75% beton de la statia Holcim - a se citi scump)
        - geamuri cu profile import germania (a se citi scump)
        - tencuit interior mecanizat (a se citi scump)
        - termosistem pe exterior "de firma" (polistiren de 10 cm) - (a se citi scump)
        - 200 m de gard cu fundatie de beton din care 40 m de zid de sustinere (casa e pe deal si nu vreau sa am probleme) - (a se citi FOOOARTE scump)
        - instalatii interioare de apa si curent (inclusiv panantare)
        - 100 m de drenaj
        - usa de garaj mare (a se citi scump)

        Recunosc, e FOOARTE multa alergatura INSA se merita.
        Iar cei ce pun preturi la fier, beton, etc.... uita ca apar solutii mai simple care reduc costuri. Asta incepand de la design pana la structura si materiale (ex sapa prin casa care nu mai necesita armatura).
        Si mai ramane ceva: daca cei de pe piata locala nu au preturi competitive... NICI O PROBLEMA! MERGEM IN UNGARIA, SERBIA, etc unde dau preturi ok! Nu e greu! Cautati cea mai apropiata firma de transport international si vedeti preturi!

        La final, un lucru: daca isi pune mintea la contributie, ROMANUL SE DESCURCA!
  • +7 (7 voturi)    
    Alt scenariu (Duminică, 28 septembrie 2008, 9:54)

    The Great Cornholio [anonim]

    In comentariile de ieri am vazut multi "telectuali" care se laudau ca au salariu de 1500Euro+.
    Bun, hai sa vedem un scenariu.
    - chirie/garsoniera = 300E
    - macare = 200E
    - rata la masina = 200E (vedeti, nici macar nu am lasat omul sa isi ia o masina scumpa)
    - benzina = 100E
    - cheltuieli administrative = 100E (telefon, intretinere etc)
    - pentru cei care nu se duc cu cortul la munte, sau se duc la cinema in loc sa fure filme de pe net, inca 100E
    - tot la excursii, te mai duci si in concediu, o saptamana pe an in Europa sa zicem. Si poate vrei sa vezi si un muzeu 2 pe acolo. As mai pune inca 100E/luna pentru chestia asta.
    - A, nu poti sa umbli in fundul gol. deci iti mai iei un pantof, (poate 2, ca sa ai o pereche), cateva tricouri, jeans, jeaca, (poate mai mult de una, ca sa ai de schimb). optional intre 20-100E
    - O pensie privata + asigurare de viata = 100E (nu vrei sa ajungi cersetor, nu?)

    Total = 1200E+.

    Ne raman 300E bani de pus la pusculita. Presupunand acum ca personajul nostru vrea sa faca niste economii, cu siguranta ar putea sa isi mai taie din mofturi si sa stranga 500E pe luna.
    Sa nu mai pierdem vremea:
    500x12 = 6000E/an
    acum juma de an, cand aveam leafa pe la 1300E am intrebat un carcalete de la banca cati bani pot sa iau cu salariul asta. 60.000E a fost raspunsul prompt al simulatorului de credit.
    m-as fi incadrat poate la o garsoniera.
    OK
    cost gasoniera = 60.000 Euro
    avans = 20.000 Euro (ei, banii astia se strang in minim 3 ani jumate)
    ei, in acesti 3 ani conditiile de creditare s-au modificat, inflatia a crescut, dobanda a crescut, preturile la apartamente vor creste si ele (dupa cum ne asigura expertii), costurile vor creste, benzina creste, masina se strica deci socoteala de acasa nu-i la fel ca aia din targ.
    Concluzia mea e una singura. Toti astia care sunteti cu gura mare sunteti ori copii de bani gata, ori va ajuta parintii, ori aveti o nevasta care mai are si ea 1500E. In cazul asta discutam de 3000E/luna. alta viata.
    • 0 (0 voturi)    
      Dar in trei ani iti mai creste si tie salarul... (Luni, 29 septembrie 2008, 11:01)

      nelu [anonim] i-a raspuns lui The Great Cornholio

      sau ar face bine sa iti creasca.Daca ai ajuns la 1500 de euro si in 3 ani tot acolo ai ramas inseamna ca s-a intamplat ceva...orcum cam ai dreptate..ii greu si asa..in trei ani ti se strica masina de 6 ori+cine site ce ai mai putea patii...
      Dar tot nu inteleg dece tre sa fie de bani gata daca are 1500 de euro...
      • 0 (0 voturi)    
        ai dreptate (Luni, 29 septembrie 2008, 13:25)

        The great Cornholio [anonim] i-a raspuns lui nelu

        da, a crescut, doar ca acum mi se pare ca e si mai greu. la calculul de mai sus am uitat sa includ un calcul care sa arate ca la o perioada de creditare de 25 ani, indatorarea te cam duce in 400E pe luna. asta inseamna ca nu iti mai iei mobila, si alte alea prin casa, ca sa nu mai mentionez ca in general un apartament vechi vine in asemenea hal incat mai trebuie sa bagi vre-o 10k ca sa-l renovezi.
        intrebarea este "DE UNDE FRATE ATATIA BANI???"
      • 0 (0 voturi)    
        E SIMPLU (Luni, 29 septembrie 2008, 13:26)

        E [anonim] i-a raspuns lui nelu

        pentru ca la calculul de mai sus, nu ai cum sa strangi singur atatia bani si sa mai zici si ca e simplu. de aia, pentru ca mami si tati au pompat bani, iar ei se lauda ca au reusit singuri in viata.
        • 0 (0 voturi)    
          Se lauda cu salarii pe spatele angajatilor... (Miercuri, 25 noiembrie 2009, 13:11)

          adi [anonim] i-a raspuns lui E

          Asta chiar asa e.Ai foarte mare dreptate la faza asta.Si eu stiu cativa care se lauda cu ce-o facut ei singuri in viata (dar au la sprijin din partea parintilor... )
          Si unde mai pui pamantul - ca si ala trebe cumparat...

          Si inca ceva ce nu inteleg eu : cum naiba fac unii bani asa de multi la lucru dar au timp sa se ocupe de cosntructia casei?
          Ca al meu pleaca la 9 si vine la 8 de la lucru...si e programator - o meserie totusi platita bine.

          Iar din punctul meu de vedere sunt cateva categorii de job-uri platite super bine(adica peste 2000 euro pe luna):
          - esti exceptioanal de inteligent sau bun in ceva(foarte putini oameni - eu am intalnit 2 astfel de oameni in viata mea de pana acum):astfel incat ceea ce tu produci are o valoare mare pe piata
          -esti acolo oricand au nevoie de tine(zi si noapte desponibil) - adica disponibil la hamaleala
          -esti dispus sa te plimbi prin lume ca cucu(pentru cei singuri)
          -manageri ce cunosc foarte bine metoda fofilarii - de obicei altii le fac toata munca astfel incat ei au suficient timp sa umble pentru case si afaceri persoanale in timul lucrului (cunosc caz real si cred ca si voi cunoasteti fiecare cel putin 1caz).
          ....ca sa nu mai vorbesc ca unii isi platesc si creditele prin firma la care lucreaza (daca au ceva putere in firma si ceva smecherie de oltean in ei)
  • +6 (6 voturi)    
    PRIETENI, (Duminică, 28 septembrie 2008, 10:29)

    Mister K [anonim]

    Iata ca mai multi oameni incep sa se trezeasca.
    Pe scurt, povestea mea:
    Anul trecut, in primavara, am vandut un apartament JENANT, de 2 camere, 40 de metri patrati, in apropiere de Salajan.
    Locuiam cu parintii.
    Cu banii luati la acea vreme am luat o casa cu etaj intr-un sat la 40 km de Bucuresti, IN SUD, SPRE ALEXANDRIA - drum european - am facut imbunatatiri la casa, casa are si 1000 de m patrati de pamant. Brad si molid la poarta, nuc in curte. Sa ma trazneasca Dumnezeu daca va minte. Ne-au mai ramas si bani, am facut incalzire centrala, avem 4 camere si holuri lungi, baie cu conditii de bloc, hidrofor si tot tacamul. Adica din niste amarasteni de la bloc, care ascultau manele de la vecini si se trezeau in bocaniturile tuturor nesimtitilor, am ajuns la cu totul alt nivel. De atunci m-am insura, am luat o masinuta (LOGAN, mai cunoscut sub numele de Q7-le gospodarului :P ) si facem naveta, eu si sotia la Bucuresti unde muncim.
    Parintii sunt pensionari in putere si au grija de casa, de uriasul caine pe care il avem si de pisica noastra careia ii zicem Pit-BULL. Culmea e ca si raspunde la numele asta cand o strig la masa.
    Asa ca, dragii mosului, lasati prostiile cu statul in buricul Bucurestiului si desteptati-va, faceti o naveta de cateva zeci de kilometri - cum fac multi oameni din occident, care lucreaza in marile orase - dar veti sta la liniste si aer curat. Noi facem din fata casei pana la Piata Unirii cam o ora si putin.
    Mergand legal!
    cu stima, d
    • +2 (4 voturi)    
      Inca citiva ani si lumea se desteapta (Duminică, 28 septembrie 2008, 14:32)

      Tantza si Costel [anonim] i-a raspuns lui Mister K

      Inca citiva ani si lumea se desteapta si-si da seama ca nu merita sa locuiesti efectiv intr-un oras mare ci in afara lui.
      Ce lipseste (deocamdata) este infrastructura: utilitati, transport in comun, scoli, etc.
      • +2 (8 voturi)    
        Actualitate (Duminică, 28 septembrie 2008, 19:45)

        Benzinarul [anonim] i-a raspuns lui Tantza si Costel

        Acest trend a existat in occident in ultimii 30 ani, acum fenomenul este exact invers. Din cauza costurilor mari ale combustibililor oamenii se muta din suburbii in orase.

        google is your friend
        • -1 (3 voturi)    
          bullshit (Duminică, 28 septembrie 2008, 21:17)

          bullshit [anonim] i-a raspuns lui Benzinarul

          bullshit,bullshit,bullshit.
        • +3 (3 voturi)    
          Transportul in comun iti spune ceva? (Duminică, 28 septembrie 2008, 21:52)

          Tantza si Costel [anonim] i-a raspuns lui Benzinarul

          Transportul in comun iti spune ceva?

          De 14 ani folosesc transportul in comun pentru casa-servici si retur. (autobuz sau tren)

          Stau in afara marelui oras (nu in Romania) la aprox. 25 de km si fac 1 ora dus si o ora intors.

          Abonamentul costa intre 100 - 115$/luna
      • 0 (0 voturi)    
        fiecare stie ce vrea (Miercuri, 25 noiembrie 2009, 13:22)

        adi [anonim] i-a raspuns lui Tantza si Costel

        Daca tu ai descoperit viata din afara orasului nu insemna ca la toti tre sa le placa.

        Fiecare om tre sa stie ce vrea - important e sa nu te iei dupa ce vrea vecinul si sa faci lucruri numai pentru propriul tau orgoliu.

        La multi oameni le place in "buricul targului" cum s-ar zice.Daca ar fi departe de oras ar fi neferciti - asta nu inseamna ca ei is mai prosti ca tine - ca tu te-ai "desteptat".Ceea ce e bun pentru tine poate sa fie prost pentru altul.
        Fiecare face ce compromisuri crede - incat sa ramana feirict.
    • -1 (3 voturi)    
      fain (Luni, 29 septembrie 2008, 2:16)

      nume [anonim] i-a raspuns lui Mister K

      copii ti-i vei da la scoala din sat? sa presupunem ca vei avea doi, unul cu ore dimineata si celalalt dupamasa, cum faci? (ai o masina si serviciu pana la ora 4), vor lua trenul? sau autobuzul? succes.
    • -1 (1 vot)    
      esti B (Luni, 29 septembrie 2008, 13:34)

      Stapanu [utilizator] i-a raspuns lui Mister K

      ti-am dat votul votul meu,dar dupa aia am regretat, esti unul din prostii de serviciu/ "the usual suspects"/ n-ai facut rau ce-ai facut, dar ai facut degeaba; intr-un an vei auzi manele
  • +1 (1 vot)    
    PRET (Duminică, 28 septembrie 2008, 10:44)

    Anonim [anonim]

    Ok, casa construita in regie proprie e muuult mai ieftina. Dar, ce faci cu terenul? Intr-o zona civilizata e f scump. Intr-o zona acesibila implica n chelyuieli suplimentare de genul utilitati...
  • 0 (2 voturi)    
    Mister K (Duminică, 28 septembrie 2008, 12:02)

    Mihai [anonim]

    Frumoasa descriere ,dar in occidentul pe care il lauzi si incerci sa il copiezi deja lumea fuge de naveta....timp pierdut , benzina scumpa , costuri in plus.
    • +2 (2 voturi)    
      Corect (Luni, 29 septembrie 2008, 9:20)

      Aph [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      Eu insa nu-i inteleg pe Elvetieni, la ei e mai pe dos decat orice trend: firma la care am fost avea sediul in Zug, iar toti angajatii stateau in Zurich, 40 km distanta. Veneau cu trenul la serviciu, ce-i drept sunt 3 trenuri pe ora si dureaza 20 de minute.

      Eu la noi as vedea invers, de exemplu stau in Ploiesti si muncesc in Bucuresti, n-as avea nici o problema daca ar fii cate o sageata albastra la fiecare 20 minute...
  • +1 (3 voturi)    
    si uite asa ... (Duminică, 28 septembrie 2008, 12:31)

    cocioaba vesela [anonim]

    @scripcaru
    iac' asa a ajuns patria noastra un morman de gunoi. peisajul e ruinat. nici de excursii nu-ti mai arde, peisajul e compromis de cosmelii sinistre.

    in alta ordine de idei te-a costat scump casa, fraiere. se poate cu 50 000 E toata, sic, aspirationala , cool.
  • +2 (2 voturi)    
    In regie proprie... (Duminică, 28 septembrie 2008, 13:03)

    Dorelus [anonim]

    Acum sunt pe punctul de a-mi incepe constructia la casa pe care vreau sa o construiesc, pretul terenului nu il pomenesc desi aici in 'provincie' (chit ca anu trecut o fost capitala :)) nu e chiar ca in bucuresti. In primavara cand ne-am apucat de acte (puz, pac, poe si alte cele) voribisem cu o 'firma' adica mai bine zis o echipa de mesteri buni, testati bine (au construit la un vecin si am urmarit atent materialele si manopera.. pe cat ma pricep) ei bine cu materialele lor pretul la care mi-o ridicau 'in regie proprie' ca altfel vorbeau si de taxe era de 20000EURO la rosu, 35000 la chieie (casuta mica 70mp pe nivel, adica ceva mai mare ca un apartament cu 4 camere la bloc pe nivel) adevarul e ca din primavara cand a fost discutia noastra pretul a crescut cu inca 4000 EURO in rosu.. (mai bine faceam fara acte si plateam amenda 3000). Din curiozitate dupa ce am facut intelegerea l-am intrebat cat castiga la o asemenea casa.. si desi ma asteptam la un castig al lor de vre-o 4000 raspunsul m-a lasat masca undeva la 9000EURO. Deci se poate si mai eftin.. dar e greu de gasit echipa serioasa. Nicidecum 90000 pentru o casa in rosu cum am auzit pe la unii.
    • +1 (1 vot)    
      preturi septembrie 2008 (Duminică, 28 septembrie 2008, 18:38)

      eu [anonim] i-a raspuns lui Dorelus

      probabil astea sunt preturile la manopera, ca la casa nu se poate. Eu imi fac o casa cu 2 etaje de 90mp pe nivel, inceputa la 1 septembrie 2008. Numai fierul m-a costat 10000 euro, in conditiile in care am pus tot ce era in proiect, mana de lucru 15000 euro, caramida porotherm vre-o 7000, betonul cam 9000...cu toate ajung cam la 48-50.000, la rosu, fara tabla. Asta in conditiile in care peste tot am negociat cam 10%. Astea sunt preturile la nivel de septembrie 2008. 275euro/mp la rosu.
  • +2 (2 voturi)    
    revenire, pentru o mai mare corectitudine (Duminică, 28 septembrie 2008, 17:19)

    scripcaru [anonim]

    Ca sa raspund lui cocioaba vesela...am folost caramida de sighisoara-porotherm, ciment la saci de 50 kg, agregat adus in curte, beton facut in fatza mea de mesteri cu betonierele, dupa retzetarul dat de structurist, am achitat fier beton in octombrie in avans si in sistem custodie l-am luat efectiv in anul urmator, in martie-iulie... asta inseamna sa faci economii, moshule! Am mai folost tabla Lindab, ferestre pvc stejar auriu tip salamander, gresie si faianta Spania, parchet Piritex (dar cu grosime preferabil 9-12 mmm, altfel e prost), balustrade inox, CT Buderus, calorifere Vogel, lavabil german, obiecte sanitare calitate f.b. etc. Am 100 mp gazon meserias, 3 brazi cumparati cu 100 ron fiecare de la pepiniera si citiva arbusti de la Practiker sau Bricostore. Apropo de acestea 2...ocoliti-le, daca aveti banii numarati, sau faceti ca mine! Cu agenda in mana, notam preturile la fiecare lucru care ma interesa, astfel ca am luat 3-4 lustre de la unul si 3-4 de la celalalt. Ia sa vedeti ce diferente de pret sint la aceleasi obiecte, intre cele 2...Apropo de agenda, mai aveam inca una, numai cu cheltuielile, asa ca pot demonstra ca nu mint. Am luat 30.000 euro credit, am facut casa la rosu, am vindut apartamentul cu 54000 si clauza sa mai stau 3 luni, iar cu banii de pe el am facut casa in interior si m-am mutat. Mobila, de comanda, mester particular. Si ca sa-i raspund si lui DORELUS...Vezi ca la 50 km de Bucuresti, mesterii iau 40-60 euro/mp ptr manopera la rosu. Fara mincare, fara transport, au si sculele lor. REPET: agenda in mana zilnic, alergatura, comparatii, internet, magazine, negocieri, nesomn, stres, chinuiala, dar si mari satisfactii...propria casa si reducerea cheltuielilor. P.S. Vecinul meu a construit-o cu vreo 70000 euro/finalizata in decembrie 2006, pretul include si terenul.. si a vindut-o neterminata, cu 200.000...si e shofer, nene, nu inginer ca mine si nici dezvoltator. Dar eu am facut-o ptr mine, nu sa fac bani. Nu stiu cum sa va dau sfaturi direct.
  • 0 (0 voturi)    
    pentru cine are mintea deschisa (Duminică, 28 septembrie 2008, 18:01)

    nelson [anonim]

    http://www.amvic.ro/amvicMarturii.php
    • 0 (0 voturi)    
      vijelie... (Duminică, 28 septembrie 2008, 23:50)

      Michel Renault [anonim] i-a raspuns lui nelson

      Daca vine o vijelie se duce draqu sistemul AMVIC... :-))

      Sistemul AMVIC a dat chix pe unde a trecut uraganul Catrina...
  • +3 (3 voturi)    
    26000E "la rosu", in regie proprie (Duminică, 28 septembrie 2008, 19:58)

    cristi [anonim]

    atat m-a costat pe mine.
    trebuie precizat ca:
    - suprafata construita a fost de ~200mp
    - respectivele costuri erau valabile la sf. anului 2006. in acest moment cred ca trebuie adaugate cam 40-45% mai mult la pretul final (crestere cauzata in primul rand de materiile prime, mai ales caramida si ciment care au sarit cu ~ 50%)
    - acest pret "la rosu" include: toate actele, procesul de granituire cu un vecin imbecil (da, am fost bagat si in asa ceva), acoperisul integral (tabla tip lindab, cu tot cu montaj). pereti exteriori din poroterm, interiori BCA.

    sa nu uitam ca este absolut necesar sa nu te grabesti excesiv (muncitorii profita imediat daca te simt grabit), sa ai curaj sa-i zbori imediat ce vezi ca nu-si fac treaba, sa-i urmaresti (ESENTIAL!!! altfel te trezesti cu un cotet, nu cu o casa), si mai ales SA AI TERENUL.

    succes tuturor, si nu va lasati manipulati.
    • +1 (1 vot)    
      e exact ca la mine (Duminică, 28 septembrie 2008, 23:43)

      scripcaru [anonim] i-a raspuns lui cristi

      Pe mine m-a costat cam 24000 la aceeasi vreme. De acor ca acum mai adaugi 40%. Si aveam terenul, ca si tine. In oras, semicentral, 300 mp. De ajuns, daca nu e mai mult, asta e...
  • +2 (2 voturi)    
    profituri imense! (Luni, 29 septembrie 2008, 10:29)

    radu [anonim]

    Eu mi-am facut casa cu 40000 la rosu. Chiar si asa am descoperit ca cimentul puteam sa il iau mai ieftin ("mesterul" cu care am fost la magazin lua "comision" prin spate).

    Cred ca punctul principal e profitul imens cu care s-au obisnuit constructorii de la noi. Am o verisoara casatorita cu un francez ce are firma de constructii, si omul s-a mutat in Romania zicind ca aici e raiul...
    In viata lui nu si-a inchipuit ca poate avea un asa adaos, initial omul nu dormea noaptea pentru ca ii era frica sa nu fie dat in judecata de cine stie ce organizatie de protectie a consumatorilor...
  • +2 (2 voturi)    
    construti-va casa (Luni, 29 septembrie 2008, 11:06)

    vladutz [anonim]

    Ieri am sarbatorit un an de la mutarea in casa noua. Cat ne-a costat : 130.000 Euro/ 236 mp utili, P+1E+M.
    Amenajare curte 700 mp - 8500 E.
    Cat a durat alergatura? 2 ani.
    Se poate, numai sa fii dispus sa-ti toci nervii si timpul.
    Daca nu, cumperi de la altii si platesti dublu, daca nu mai mult.
  • 0 (2 voturi)    
    Credeti tot ce se scrie? (Luni, 29 septembrie 2008, 13:19)

    Alexandru C [utilizator]

    "scripcaru [anonim]: Casa in regie proprie - maximum 40.000 euro Stiti cit costa o casa facuta cu o echipa de mesteri care se pricep la asa ceva (au mai facut case pe care le puteti vedea), nicidecum firma? La 100 mp amprenta plus 100 mp etaj (mansarda), costa la rosu inclusiv cu acoperis tip Lindab, maximum 40.000 euro (manopera plus materiale). Pui ferestre cu 7.000 euro, tragi utilitatile cu 5.000 si adaugi arhitect plus structurist 3.000-5.000, depinde cum gasesti."

    La un simplu calcul da 60.000 la rosu fara pamant.

    In final ne spune ca "eu asa am facut si mi-a iesit casa de 220 mp construiti la 320 euro/mp, mobilat si cu perdele la ferestre si floricele prin curte" adica cu 10.000 EUR a finisat si mobilat toata casa :)

    Nu zic ca nu e bine sa construiesti in regie proprrie dar situatia nu e atat de roza precum pare. Gasesti greu oameni capabili cu care sa lucrezi, nu ai nicio garantie ca acea casa va fi executata cum trebuie. Gandeste-te ca iti fac betonul pentru fundatie niste Dorei. Daca iti face casa stamba ce faci? Am o cunostinta care a construit in regie proprie, a fost nevoit sa demoleze constructia si sa o ia de la capat pentru ca i-au turnat gresit structura de rezistenta.
    Cu firma de constructii ai un contract, un termen de executie si o garantie.
    • 0 (2 voturi)    
      Adaugare (Luni, 29 septembrie 2008, 13:55)

      Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui Alexandru C

      As mai adauga:
      -daca stai la 20km de Bucuresti pierzi pe drum minim 3h dus-intors pana la serviciu pentru ca infrastructura in Romania este 0
      -iti trebuie obligatoriu 2 masini daca sotia nu lucreaza in aceeasi zona cu tine. Calculeaza cat bagi benzina in 2 masini pe luna.
      -faci un copil. Vine vreo bona la 20 km de Bucuresti, ca banuiesc ca nu-l lasa nimeni cu o femeie din sat sa-l educe
      -in alea 6 luni in care-ti construiesti casa in regie proprie te lasi de serviciu?
      -la 230 mp ca sa ai 22-23 grade in casa iarna platesti 1500 lei numai gazele

      Nu sunt adeptul apartamentelor dar sunt avantaje si dezavantaje si trebuie puse in balanta foarte bine. Daca ai un program fix la serviciu este foarte complicat sa locuiesti la 20 km de Bucuresti.
  • 0 (0 voturi)    
    Nu comparati cu Florida (Marţi, 30 septembrie 2008, 3:36)

    fLoreign [utilizator]

    Va rog, nu mai comparati cu Florida. Acolo oricum sunt acum prea multe case, bancile nu au ce face cu cele preluate de la debitorii in incapacitate de plata.
    Plus ca in general McMansion-urile americane sunt facute ieftin, chiar stau sa ma gandesc ca prefabricatele din care sunt facute raspund la problema fortei de munca necalificata care se vede si in Romania. Macar acolo nu mai da mesterul cu mistria, ci ia placa si o pune acolo unde vede x-ul apoi bate diblul.
    Casele americane facute incepand cu anii 70 sunt mult mai neeconomicoase (izolare termica si fonica mai proasta) decat blocurile comuniste romanesti, fara aerul conditionat mergand continuu nu se poate trai in ele. Lemn si plastic, nu caramida.
  • 0 (0 voturi)    
    PRETURI in regie proprie (Marţi, 2 august 2011, 20:20)

    regie proprie [anonim]

    Preturi orientative la constructiile in regie proprie si secrete din domeniul constructiilor

    Case din caramida 320 euro/mp
    Case din BCA 300 euro/mp
    Case din lemn 270 euro/mp

    Pretul include: fundatia, structura, peretii pe exterior sunt placati cu polistiren de 10cm si finisati cu tencuiala decorativa, iar la interior sunt finisati la alb; parchet laminat de 7mm trafic mediu; instalatie sanitara din polipropilena; instalatie electrica din cupru; centrala si obiectele sanitare vor fi cumparate de catre beneficiar si montate de echipele de muncitori in pretul prezentat mai sus; tampalria este din PVC alb cu geam termopan; acoperisul este placat cu Tegola;

    Durata medie de constructie este cuprinsa intre 3-6 luni in functie de:
    - metoda de constuctie aleasa
    - complexitatea proiectului
    - conditiile atmosferice

    Secrete in constructii
    - daca alegeti o casa cu mansarda pretul la fundatie si la acoperis este cu aproximativ 50% mai mic decat la o casa cu parter
    - un acoperis placat cu sindrila bituminata tip Tegola este mult mai ieftin decat un acoperis placat cu tigla metalica, chiar daca pretul materialului/mp este asemanator; diferenta ieste din accesoriile care se monteaza la tigla metalica;
    - incalzirea electrica in pardoseala se poate face la un pret foarte bun si va poate oferi un confort termic deosebit; nu o recomand la casele care nu sunt bine izolate termic; pentru acest tip de incalzire aveti nevoie de 380V;


    Secrete la casele din caramida sau BCA
    - in cazul in care va grabiti sa va mutati cat mai repede, la interior, pe pereti se poate monta rigipsul pe profile direct pe caramida pentru a evita tencuiala interioara si umezeala aferenta; astfel se poate face si o izolare termica suplimentara la interior daca se monteaza vata bazaltica intre rigips si peretele din caramida, iarna veti plati foarte putin pentru incalzirea casei.


    Secrete la casele din lemn
    - cand comparati ofertele aveti grija la grosimea structurii peretilor exteriori, sunt firme care oferteaz


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă