Bjorn Hauge, investitor pe piata imobiliara: "Nu mai avem nicio tinta de castig"

de Ioana Morovan     HotNews.ro
Joi, 19 februarie 2009, 17:20 Economie | Imobiliar

Bjorn Hauge
Foto: dmi
Norvegianul Bjorn Hauge, directorul Romania Invest, o companie care a cumparat 800 de apartamente si nu a vandut niciunul, si-a revizuit tinta de castig de la 40%, in iulie 2008, la nicio tinta, in februarie 2009. In schimb, crede ca a gasit o nisa salvatoare de piata: apartamentele "sigure". Pe scurt, o noua firma desprinsa a Romania Invest, a fost infiintata pentru a supraveghea dezvoltatorii, ca sa nu dea chix la constructie.

Bjorn Hauge, directorul Romania Invest, a acordat un interviu HotNews.ro in iulie 2008. Atunci vorbea despre faptul ca se pregateste vanzarea primelor 35 de apartamente, ca asteapta un castig de 40% intre pretul de achizitie si cel de vanzare si ca piata isi va reveni pana la inceputul lui 2009.

Intre timp, Bjorn Hauge si-a revizuit modul de abordare al afacerii. Nisa pe care acesta crede ca a gasit-o se numeste "Be Igloo" si este noua sa companie de vanzari. A adus, in acset scop, si un director de marketing familiar cu piata, Nimrod Zvik, care a ocupat aceeasi functie la dezvoltatorul Seven Hills.

Acesta a explicat cu ce anume se ocupa, exact, Be Igloo: "Inainte de a cumpara apartamente intr-un proiect, verificam cu grija activitatea nationala si internationala a dezvoltatorului; dupa ce l-am achizitionat, compania de consultanta King Sturge face pentru noi toate verificarile, astfel incat cele mai inalte standarde sa fie respectate. Atunci cand cineva a cumparat un apartament de la noi, ne asiguram ca ii vor fi respectate drepturile si ca primeste exact ce a cerut".

Investiitorii sau adus si solutii de finantare: Be Igloo a semnat o intelegere cu Bank of Cyprus, si in plus, pot exista aranjamente de finantare directe intre vanzator si cumparator, au mai explicat reprezentantii companiei.

Bjorn Hauge a explicat, intr-un nou interviu acordat HotNews.ro, ce s-a intamplat cu planurile sale de anul trecut.

Rep: In luna iulie 2008 spuneati ca va pregatiti sa vindeti 35 de apartamente in Residenz. Ce s-a intamplat cu acestea?

B.Hauge: Nu au fost finalizate pana in prezent. Asadar, am decis sa amanam vanzarea. Dat fiind ca nu ne grabeam, am decis sa asteptam pana acum, sa lansam aceasta organizatie. Mai avem nevoie de cativa oameni, l-am adus pe Nimrod Zvik pe postul de marketing director si am dorit sa avem un eveniment de lansare, sa separam aceste firme.

De ce? Fiindca eu sunt obisnuit ca atunci cand merg la un broker, acesta sa se ocupe de interesul meu, insa in Romania nu se intampla asa ceva, brokerul lucreaza pentru dezvoltator. Eu nu lucrez pentru dezvoltatori. Cred ca dezvoltatorii ma urasc, fiindca nu accept niciun compromis, totul trebuie sa fie perfect.

Pe scurt, am primit apartamentele abia acum. Am renegociat conditiile cu Residenz si acum sunt, de fapt, numai 15 apartamente acolo. Alte 40 sunt in proiectul "Ten blocks" si alte 45 in "My Dream Residence". In total, 80 de apartamente "la cheie". Acestea nu sunt gata in sensul ca sa se poata muta cineva acolo maine, insa sunt aproape gata, pot fi vazute si astfel clientul stie exact ce anume cumpara.

Rep: Cum poate fi pretul apartamentelor dv. mai ieftin decat al dezvoltatorilor?
B.Hauge: Noi am cumparat cu aproximativ 2 ani in urma si am primit un discount pentru numarul mare de apartamente achizitionate. Apoi, pe timpul perioadei de constructie, dezvoltatorii au mai crescut pretul. Sa spunem ca dezvoltatorul vindea, cu 2 ani in urma, la un pret de 1.000 euro/mp. Discountul meu a fost, sa spunem, de 100 euro, asadar le-am achizitionat la 900 euro/mp. Acum, dezvoltatorul vinde la 1.200 euro/mp, iar eu am inca destul "spatiu" sa-mi stabilesc pretul. Dar nu vreau sa intru in razboi cu niciun dezvoltator.

Rep: Spuneati, in iulie 2008, ca asteptati un castig de 40% la vanzarea apartamentelor. Acum?
B.Hauge: Aceea era tinta noastra initiala. Astazi nu mai avem nicio tinta. Scopul si jobul meu este sa am grija de banii investitorilor, adica sa vindem apartamentele. Pentru ca daca piata creste, cresc si asteptarile; iar daca piata scade, asteptarile scad.

Rep: In ce directie credeti ca merge piata acum?
B.Hauge: Cred ca este in stagnare. Sunt anumite tendinte pe pietele globale care ar putea ajuta situatia economica, acestea se vor simti probabil in iulie-august, acestea sunt predictiile deocamdata, dar vom mai vedea. Cred ca exista totusi o piata pentru apartamente. Oamenii se muta in Bucuresti, au nevoie de o locuinta, dar intrebarea este cum sa gasesti solutiile cele mai potrivite pentru fiecare.

Rep: Spuneati ca asteptati alte doua proiecte imobiliare, pentru a mai cumpara apartamente. Ce s-a intamplat?
B.Hauge: Da, numai ca au fost anulate.

Rep: Despre ce proiecte era vorba?
B.Hauge: Nu pot spune acest lucru.

Rep: Ati mai cumparat si alte apartamente in afara de cele 800 despre care discutam atunci?
B.Hauge: Nu, nu am cumparat altele.

Rep: Luati in considerare posibilitatea sa nu aveti castig deloc?
B.Hauge: Cred ca va exista un castig. Dar nu uitati ca noi cheltuim multi bani pentru verificarile legale si verificarile tehnice. La final, se merge cu arhitecti, ingineri, si se verifica toate aspectele, nu acceptam niciun compromis. Cred ca, pentru clienti, este diferenta dintre a cheltui banii pe o Dacie, sau a-i cheltui pe un Mercedes. Pana acum, plateau pentru un Mercedes si primeau o Dacie. Nu spun ca Dacia e o masina foarte rea, dar preturile nu pot fi apropiate. Mi-e teama ca la multe apartamente care se vand acum in Bucuresti pot sa apara inundatii sau defectiuni sau cine stie ce alte problenme. Noi incercam sa evitam aceste lucruri, in ideea ca daca investesti pentru 20 de ani, trebuie sa fie o investitie sigura. De aceea, nu vreau sa fie cel mai ieftin loc de unde-ti cumperi apartament, dar cel mai sigur.

Rep: Deci aveti si preturi mai mari decat ale dezvoltatorilor?
B.Hauge: Nu cred ca vom fi vreodata mai scumpi decat dezvoltatorii, sa spunem ca suntem aproape de pretul dezvoltatorilor.

Rep: Mai spuneati, in luna iulie, ca vor veni pe piata trei companii financiare specializate pe credite ipotecare. Ce s-a intamplat cu acestea?
B.Hauge: Erau mai multe. Dar din cauza crizei bancare, nu s-au concretizat. Una din ele este aici, dar nu a inceput activitatea, face cercetari de piata.


Citeste mai multe despre   






















9173 vizualizari

  • +14 (18 voturi)    
    faliment placut (Joi, 19 februarie 2009, 17:30)

    nu conteaza [anonim]

    genul asta de "dezvoltatori" care cumpara masiv si revand mult mai scump nu sunt decat niste speculatori
    ordinari pusi pe capatuiala, iar gigel asta si-a luat-o rau de tot pentru ca a cumparat exact cand era mai scump, ce credite o fi avand de returnat, numai el stie.
    • +27 (27 voturi)    
      falimente.. (Joi, 19 februarie 2009, 19:22)

      alin [anonim] i-a raspuns lui nu conteaza

      cand cumperi apartamentul munca ta se duce la un gigel care s-a trezit peste noapte cu un teren valoros, la un dezvoltator care pune 10 muncitori necalificati sa ridice 4 ziduri, la un mic speculant care a luat nshpe apartamante cu toti banii pe care i-a gasit prin buzunare si vrea sa le revanda cu profit 40% fara sa faca nimic.. deci ai 3 frecatori de menta care traiesc bine pe spatele tau. asta doar daca ai banii sa-l platesti pe loc. altfel mai pui un bancher care a avut target in romania de nshpe ori mai mare decat in vest..
      normal ca schema asta nu putea sa reziste la nesfarsit.. unul munceste pe rupte sa aiba o cutie de betoane si 4 maimute dau interviuri despre cum va evolua piata si cum ii vor ajuta pe bietii amarati fara casa...
      • +14 (14 voturi)    
        pentru Alin (Joi, 19 februarie 2009, 20:15)

        Tavi [anonim] i-a raspuns lui alin

        Super pertinent comentariu. Esti mare! Din pacate, tot mai multi romani isi bazeaza existenta pe specula si nu pe aducerea de plus valoare.
        • +5 (5 voturi)    
          mda, deci este corect (Joi, 19 februarie 2009, 23:33)

          kk [utilizator] i-a raspuns lui Tavi

          Nu va mai merge mult specula în aceste domenii. SPER din tot sufletul ca românul de rând să se zgârcească la fiecare bănuţ de acum încolo, asta pentru a descuraja aşa zişii investitori ca Hauge ăsta care vor să profite de români. Unii dintre noi trag 30-40 de ani pentru locuinţa ce o achiziţionează şi porcu ăsta mai pune la jug omul de rând încă 10-15 ani, ca să se îmbogăţească într-un an cu 40% nemunciţi !!
          • -3 (5 voturi)    
            invidie (Vineri, 20 februarie 2009, 15:38)

            alex [anonim] i-a raspuns lui kk

            ce comentariu de om invidios... tipic romanesc!
        • -1 (7 voturi)    
          da alin (Vineri, 20 februarie 2009, 8:23)

          Mimi [anonim] i-a raspuns lui Tavi

          da, pertinent. Dar nu iti baga nimeni mana in buzunar ca sa iti ia banii. Atunci de ce o faci ? Nu cumva pentru ca nu esti in stare sa iti faci o casa singur, si ai nevoie de gigel si dezvoltatorul ca sa ti-o faca ? Si ei de ce nu au dreptul la profit ? Tu muncesti pe gratis la servici ? Este usor sa critici ce fac altii... mult mai greu sa pui mana sa o faci singur.
          • +6 (6 voturi)    
            Mimi... (Vineri, 20 februarie 2009, 11:12)

            X [anonim] i-a raspuns lui Mimi

            .. draga, nu spune nimeni sa nu ai profit. Hai sa-ti dau un exemplu: lucrez la un concern de talie mondiala. Profitul pe care si-l propune de vreo cativa ani incoace este de 7% insa tinta pentru urmatorii ani este de 12%. 40% cum vrea nenea asta este un profit halucinant pentru occidentali. Se pare insa ca nu si pentru Romania ( sau pentru cei care vin in Romania sa faca profit ). Aici e buba, ca nu se mai satura.
            • +1 (5 voturi)    
              X... (Vineri, 20 februarie 2009, 13:10)

              mimi [anonim] i-a raspuns lui X

              Conform cu rationamentul asta, sa zicem ca dumneata ai un salariu de 350 euro. Daca cineva iti ofera 1000 euro, nu imi spune ca nu te-ai muta la el. Si de ce ? De ce ai vrea mai mult cu aproape 200% ? Nu te mai saturi ?
              Prost nu este ala care cere, ci ala care da. Mai ales cand la o adica poti pune manuta sa iti faci singur casa la jumatate din pretul ala. Comoditatea se plateste.
              • +3 (3 voturi)    
                Rationamentul nu e corect in contextul dat (Vineri, 20 februarie 2009, 16:26)

                Marius [anonim] i-a raspuns lui mimi

                Rationamentul tau ar fi corect in conditiile in care :
                1. autoritatile si-ar face treaba si nu ar aproba tot felul de constructii care nu respecta minimul de legislatie in domeniu si de calitate. De aici ies profituri enorme pentru ca astfel costurile scad dar pretul de vanzare e urias. Eu, cumparatorul nu pot si nu acum sa fac aceste verificari.
                2. daca ar exista o infrastructura pusa la punct si astfel ti-ai face o casa in afara Bucurestiului dar tu nu ai nimic acolo, nici o utilitate, nimeni nu te ajuta. Cei care fac aceste constructii le fac doar in zonele care dispun de infrastructura dar ei iti baga in pret si aceste costuri.
                3. daca in Romania dobanzile ar fi la nivelul celor din UE( in Euro) deoarece sunt uriase chiar si in Euro.
                4. Daca cel care construieste nu ar avea o atitudine de genul "dai lovitura si fugi" in loc sa aiba o viziune pe termen lung bazata pe respectul fata de client si pe calitate. Astfel preturile ar fi fost mai mici dar ar fi vandut mai mult pe termen lung iar acum cand a venit criza nu s-ar trezi ca firma Impact care nu mai valoreaza nici cat o ceapa degerata si cu vanzari reduse la 10%.
          • 0 (0 voturi)    
            da Mimi (Marţi, 24 februarie 2009, 7:57)

            alin [anonim] i-a raspuns lui Mimi

            eu nu muncesc pe gratis.. dar muncesc.. tocmai este problema actuala in constructii / imobiliare.. cat din pretul platit este munca si cat este oportunism fara pic de bun simt..
            nu este un argument nici faptul ca nu-mi baga mana in buzunar.. daca ai monopol pe o piata sau ai o intelegere cu ceilalti vanzatori sa tii pretul sus.. oligopol.. e ca si cum mi-ar baga mana in buzunar, dar de vina nu sunt ei, sunt autoritatile care sunt incapabile sa faca niste legi bune si sa le si puna in practica.
            • 0 (0 voturi)    
              lacomie sau "dreptul la fericire" (Joi, 26 februarie 2009, 7:36)

              Mimi [anonim] i-a raspuns lui alin

              ambele raspunsuri de mai sus se bazeaza pe premise/motive total diferite de contextul inital. Nu comentam ce ar trebui sa faca autoritatile sau cum se munceste in imobiliare ( unde, de altfel, cei care muncesc sunt romani puturosi de-ai nostri si nu investitorul; credeti-ma ca stiu cum lucreaza romanii in constructii, mi-am facut o casa si sunt FOARTE in tema ). In contextul in care discutam, un investitor are dreptul sa se astepte la un profit maxim la ce investeste, la fel cum si eu am pretentia la un salariu maxim pentru cat muncesc. Nu cred ca vreunul dintre noi aplica vreo regula de bun simt care sa plafoneze undeva veniturile pe care le primim. Asta este lumea capitalista in care traim :) ( mai tineti minte povestile cu muncitorii chinezi care dadeau inapoi statului baschetii primiti de care considerau ca nu au nevoie ? ). Deciziile ( da, corupte, in mare majoritate ) ale autoritatilor sau monopolurile ( care, sa fim seriosi, nu exista, sunt mult prea multi constructori ca sa se poata vorbi de un monopol, este numai monopolul lacomiei inerent in lumea noastra ) sunt in afara subiectului.
      • 0 (0 voturi)    
        un mic amendament (Sâmbătă, 21 februarie 2009, 11:31)

        AndreiSe [utilizator] i-a raspuns lui alin

        Totusi trebuie spus, ca sa fim bine intelesi, ca aceasta criza nu a inceput in Romania si nici nu se va sfarsi in Romania. Ca profiturile, dobanzile , comisioanele si altele erau nesimtit de mari in Romania, mai ales in raport cu salariu (desi nu trebuie tot timpul sa ne rezumam la nivelul salariului) este perfect adevarat. Dar si pierderile vor fi nesimtit de mari asa ca pana la urma se impaca una cu alta.
  • +6 (8 voturi)    
    asa, si ? (Joi, 19 februarie 2009, 17:30)

    iul_autentic [utilizator]

    E un baiat bun de gura, el zice si zice. Auzi ca nu mai are 'tinta de profit' :) Adica a luat plasa. Dar nu-i bai, se consoleaza facdn fericiti niste clienti. Imi pare un ONG de la Protectia Consumatorului.
    • +6 (10 voturi)    
      deci asa arata un bisnitar imobiliar (Joi, 19 februarie 2009, 18:12)

      cristi [anonim] i-a raspuns lui iul_autentic

      asta e, aici nu i-au iesit tzepele...
      • -2 (8 voturi)    
        asta e manelist cu nume schimbat ! (Joi, 19 februarie 2009, 19:01)

        Erasmus [anonim] i-a raspuns lui cristi

        Exclus sa aiba si Norvegia tigani pe post de oameni de afaceri ! E vreo cioara maritata pe acolo si venit la smen in Romania !
  • +9 (11 voturi)    
    aiureli...... (Joi, 19 februarie 2009, 17:35)

    luputehno [anonim]

    dragul meu investitor....in caz ca nu ti ai dat seama aici nu e laponia....cred ca te ai ratacit....si ai venit cu idei nedemne de un investitor serios...cred ca mai degraba esti un speculant care o sa iei aici o teapa de toata frumusetea...mai vorbesti de profit???alo domnu ...credca ar trebui sa ti prognozezi pierderile ca de castig nu cred ca poate fi vorba....au venit toti neispravitii care au speculat ...acuma o sa si primeasca portia....cu varf.....dragutule daca o sa vinzi la 750 euro mp....pleaca la tine acolo si cumpara iglu de la laponi ca aici s a cam imputit piata imobiliara
  • +10 (10 voturi)    
    Asta inseamna ca au luat teapa? (Joi, 19 februarie 2009, 17:36)

    Ovidiu [anonim]

    Din tot interviul asta mi-a placut cel mai mult...

    "Rep: Spuneati, in iulie 2008, ca asteptati un castig de 40% la vanzarea apartamentelor. Acum?

    B.Hauge: Aceea era tinta noastra initiala. Astazi nu mai avem nicio tinta."

    Cine stie filmele cu Stan si Bran ...cititnd asta mi-am amintit de un segment in care Bran cara o scandura, se intoarce si il loveste pe Stan peste cap. Stan se invarte ametit vreo 10 secunde, inainte sa cada jos.

    40% profit e specula grosolana, si e normal sa si-o ia, idem si bancile care iau peste 25% pe an dobanda...
  • +7 (9 voturi)    
    Ce ma bucur (Joi, 19 februarie 2009, 17:37)

    Mesterul Manole [anonim]

    He he he he, ce ma bucur. Asa ii trebuie. Asteptam stirea cu falimentul.
    • -2 (4 voturi)    
      mentalitate tipic romaneasca (Vineri, 20 februarie 2009, 12:59)

      ionut [anonim] i-a raspuns lui Mesterul Manole

      "Ce ma bucur! Astept falimentul......."

      Sunteti adeptul zicalei "sa moara si capra vecinului", tipic mentalitatii romanesti.
      Oameni buni....eschimosu' a venit sa faca PROFIT, nu este firma de caritate sa va dea apartamentele pe gratis ca nea' Nicu. Cat si-a propus vs. cat va face este treaba lui. Sa iti doresti insa raul altuia (desi sunt convinsa ca tot va face profit) mi se pare incredibil! V-a furat cumva ceva din casa?
      • +3 (3 voturi)    
        capra vecinului...? (Vineri, 20 februarie 2009, 18:10)

        fredy [anonim] i-a raspuns lui ionut

        te inseli amarnic, tinere

        1: astia nu sunt sub nici o forma "Vecini cu noi"
        2: nu lea murit sub nici o forma capra, mai degraba vaca, bivolu ori.......ceva oricum, mai mare decat o capra; mult mai mare :)
        3: daca gandesti un pic, asta nu a venit sa dezvolte in romania, a venit sa investeasca, a venit sa isi bage si el, cate ceva in buzunar, ca orice alt nehalit
        4: stiu, tu esti din categoria nehalitilor de mai sus, probabil ca o sa imi dai un minus....
        5: totdeauna o sa ma bucur cand un om, castiga cinstit un banut; eu muncesc 10 ore/zi, la angajator (tot strain), castig un banut care ma ajuta sa ies cu capu sus afara, si sunt mandru de asta (probabil pt ca is ardelean, nu mitic (ca ca)rgaiale, si probabil si tu);
        6: ma pis pe aia care nu au ce lucra, decat sa imi caute mie greselile gramaticale; la urma urmei sunt intentionate, recunoaste si tu mai pruteanule, merge mai repede tastatura daca nu iti pasa ce iese, dpdv gramatical, desigur; sti ca ai inteles mesajul meu :)

        deci....de ce capra vorbesti?
        • 0 (0 voturi)    
          dreptate ai... (Vineri, 20 februarie 2009, 21:27)

          mining [utilizator] i-a raspuns lui fredy

          asta nu este investitor, este un mare speculant!
          la 6. ai mare dreptate; sunt tot felul de "destepti" care citesc fara sa inteleaga nimic insa stiu sa vineze virgula.
  • -3 (7 voturi)    
    acum urmeaza pleiada de frustrati (Joi, 19 februarie 2009, 17:39)

    cristi [anonim]

    5.4.3.2.1...Asteptam comentarii si analize judicioase cum costa 1 mp construit 500 Euro :)
    • +7 (9 voturi)    
      e clar.. (Joi, 19 februarie 2009, 19:29)

      pehash [anonim] i-a raspuns lui cristi

      1 mp construit costa direct proportional cu prostia celui care il cumpara :)
      corolar evident: 1 mp construit costa direct proportional cu nesimtirea celor care il vand..

      asta pt ca in spatele micului norvegian rotofei mananca si becali o paine (aurita) pe terenurile lui, mananca si dezvoltatorul o paine cu tiganii lui zilieri, mananca si bancherul un pretzel la o berica in austria lui..
      dar ca sa vezi.. preturile la materiale de constructii scad, becali nu mai are banutzi, norvegienii falimenteaza si tziganii au plecat toti la violat in italia.. ramai doar tu si frustratii care de fapt s-ar numic clienti, adica noi.. cum din poza lipsea agentul imobiliar.. e clar cine e ala :)
    • +2 (2 voturi)    
      1200 Euro+TVA (Joi, 19 februarie 2009, 22:01)

      AristotelCostel [utilizator] i-a raspuns lui cristi

      Mi se pare un pret bun. Din pacate nu-si poate lua mercedesurile in norvegia si mai multe de 300 Euro/mp nu va obtine in Romania.
  • +11 (11 voturi)    
    Incompetentza desavarsita (Joi, 19 februarie 2009, 17:46)

    n3m3sis [utilizator]

    Profitul o sa fie de -40% (daca are noroc).

    Apartamentele au fost cumparate la >100.000 EUR intr-o tzara in care salariul mediu pe economie este de 350 EUR.

    Asta sa fie invatzatura de minte celor care isi baga banii in fonduri de investitzii crezand ca "expertzii" o sa-i "administreze" mai bine.
  • +5 (5 voturi)    
    Ce bine imi pare ca ai luat tzeapa (Joi, 19 februarie 2009, 17:47)

    ghini ION [anonim]

    Mos craciun nu e din laponia si asta o dovedeste, nici nu vreau sa ma gandesc ce rata la credit are omu asta la bancile alea norvegiene, azi maine auzi ca a disparut, sau ca sa sinucis...
    cadere placuta, vom fi acolo sa preluam legatura, si sa relatam pe larg...
  • +3 (9 voturi)    
    Asteptam bancile (Joi, 19 februarie 2009, 17:54)

    tudor [anonim]

    Asteptam bancile sa intre in faliment macat 20% din ele sa prinda de veste ca lumea nu e chiar atata de proasta sa plateasca pentru 1 leu imprumutat 10 lei!
    Aceste "tunuri" imobilare trebuiesc platite cu puscaria!
    • -2 (10 voturi)    
      ??? esti constient de ce iti doresti? (Joi, 19 februarie 2009, 20:11)

      alex [anonim] i-a raspuns lui tudor

      daca intra bancile in faliment, si firma la care lucrezi tu va intra in faliment, si toata economia se duce naibii!
      Ai idee ce inseamna pentru economie falimentarea unei banci?

      Daca lumea nu este proasta sa plateasca fabulatia de care scrii, NU apleaza la credit! Principalul rol al unei banci nu este sa acorde credite populatiei, Gigele! Bancile creaza lichiditate in economie, pentru ca si firma la care lucrezi tu sa aiba bani de platit furnizori, salariul tau, etc.

      Dobanda este costul imprumutului, iar in Romania avem dobanzi foarte mari din cauza desteptilor de la Moodys sau S&P care scad ratingul de tara, si asa cresc costul imprumutului!
      • -1 (7 voturi)    
        incredibil (Vineri, 20 februarie 2009, 10:08)

        adrian [anonim] i-a raspuns lui alex

        nu pot sa cred ca omul de mai sus si-a luat minusuri pentru ca a spus ca falimentul unei banci nu e un lucru bun.
        in ce tara traim.
        d-aia va pacaleste base.
        • +2 (2 voturi)    
          mda... (Vineri, 20 februarie 2009, 11:57)

          ferodo [utilizator] i-a raspuns lui adrian

          oare?.. orice nu isi indeplineste functia pentru care a fost creat trebuie sa dispara... inclusiv bancile. sau astea sunt ceva sfant, cazute din rai... pline de sfinti?

          ia arunca matalutza o privire aici:
          http://video.google.com/videoplay?docid=-9050474362583451279
      • +1 (1 vot)    
        nu te crede chiar asa destept (Vineri, 20 februarie 2009, 21:46)

        mining [utilizator] i-a raspuns lui alex

        eu lucrez la o banca.
        cine au cazut primii? miliardarii de carton!
        este Anormal sa ai o afacere cu rulaj de peste 3 mil eur/an si de fapt ei sa fie niste nenorociti care nu au bagat decit 1.000 $ in afacere.
        Au facut credit peste credit, linie peste linie, sageti cu prietenii, leasing-uri pt. masina soacrei,nevestei (care este specialista in maal-ing), case de vacanta etc
        contabila le aranjeaza cifrele foarte bine si ei mai iau un credit!
        bancile sunt innebunite dupa clienti si mai dau un credit!
        acum se duc, acolo unde le este locul!
  • +4 (6 voturi)    
    Cand ... (Joi, 19 februarie 2009, 18:04)

    #DeDreapta#6Case#DinMeditatii [utilizator]

    O veste buna.
    Faliment rapid iti doresc.
  • +3 (5 voturi)    
    spala banii negrii de la ei (Joi, 19 februarie 2009, 18:10)

    mcr.ro [anonim]

    Norvegienii(si nu numai) cauta diverse scheme de spalat bani in Romania.
    Nu ii plangeti voi de mila omului. El nu e este stresat ca o sa cada pretu. El stie mai multe decat stiti voi.E mai util sa ai 10mil de euro bani albi decat 20mil euro de bani negrii.
    cunoscatorii stiu ce vorbesc
    :)

    PS: daca nu isi iese manevra rapid, va face din respectivele blocuri azile pentru batranii norvegieni si tot isi scoate banii .. din chiria lor.
    • +2 (4 voturi)    
      mai devreme sau mai tarziu (Joi, 19 februarie 2009, 18:54)

      west [anonim] i-a raspuns lui mcr.ro

      acest omulet scapat Far-i-kal va trebui sa dea socoteala investitorilor sau bancilor la care are rate si cu siguranta vorbim aici de sume imense. Cand toporu ajunge la 10 cm de preput atuncea o sa le arunce pe piata cu arunca bisnitarii bilete la meciurile romaniei cu 5 minute inainte sa inceapa partida.
      LA MUNCA BA GRASULE
  • +9 (9 voturi)    
    Ha ha ha (Joi, 19 februarie 2009, 18:51)

    OVI [anonim]

    Drumul spre iad e pavat cu intentii bune!. Acum ca nu mai are nici o tinta de profit ,vezi doamne s-a dat cu clienti .Adica a angajat o "armata" de oameni sa verifice ca totul e ok cu apartamentele. HA HA HA ,vai saracul ,are deja un loc in rai pentru bunatatea cu care acuma 6 luni lua 40% profit si acum iese in pierdere dar mai si angajeaza o vrajeala de experti ! Uite asa se fraieresc oameni , cu articole dinastea fazandate cu specialisti , ca da bine si lumea cumpara daca-i spui ca X-ulesc specialist in ciorba de burta a zis ca nu o sa ploua in blocurile astea.
  • -6 (10 voturi)    
    Capra si romanii (Joi, 19 februarie 2009, 18:59)

    FAI [utilizator]

    ce bine va pare voua ca a murit capra vecinului. "Curat romani" cum aproape ca spunea Caragiale
    • +3 (7 voturi)    
      romanul si miorita (Joi, 19 februarie 2009, 22:02)

      AristotelCostel [utilizator] i-a raspuns lui FAI

      De 2 ani va spunem ca va moare capra, dar dumnezeu v-a dat doar capra...minte pauza.
  • +6 (6 voturi)    
    .... (Joi, 19 februarie 2009, 19:08)

    Vladutz [anonim]

    dap, de cazut nu o sa cada el prea rau... DAR, intr-adevar si eu ma bucur ca nu ia iesit bisnita... decat pe nas :)
  • +5 (5 voturi)    
    :) (Joi, 19 februarie 2009, 21:09)

    joe [anonim]

    Stirea asta va rog sa-l puneti maine la sectiunea "Bancul Zilei".... :)) ... doooooooomne ce naiv este grasutzu (stim cu totii ca se preface)... la mine in scara din ianuarie aceasi garsoniera de la 60.000 a scazut la 52.000 si nu se vinde (Iancului).... Adica 8.000 de euro in nici 2 luni... iar asta de sus crede ca o sa ii dea cineva 100.000 doar fiindca vine cu 6 smecheri care verifica tevile, peretii si buda daca duje jos rahatul? .... zic io Bancul Zilei
  • -4 (6 voturi)    
    hehe (Joi, 19 februarie 2009, 22:08)

    funny boy [anonim]

    bai, pana la urma o sa le vanda, toti avem nevoie de o casa...si sa fim seriosi...preturile apartamentelor noi nu vor scadea niciodata....ptr ca nu au cum....acum, culcati-va linistiti :)
    • +3 (3 voturi)    
      pai atunci mergi si fa o investitie buna (Joi, 19 februarie 2009, 23:20)

      george [anonim] i-a raspuns lui funny boy

      Parca asa se spune si anul trecut cand se vindea la 2000 E/m2 +TVA iar acum uite ca tocmai am vazut ca in Baneasa langa Antena 1 se vinde la E 1200 E/m2 (include si TVA).

      Intra pe www.anuntul.ro si o vezi anuntul despre care vorbesc...are si poze...si culmea sta anuntul de vreo 2 luni...iar proprietarul tot scade pretul :)


      Deci nu are cum sa scada....

      Now patience is money not time is money…rabdare…nu faceti greseala sa cumparati acum. Deja bancile ii preseaza cu usa pe dezvoltatori…si sa vezi cand arunca fondurile apartamentele in piata…la noi din tot ceea ce s-a vandut in ultimii ani maxim 30% au ajuns la end-useri.
      • +2 (2 voturi)    
        Corect my friend! (Vineri, 20 februarie 2009, 14:21)

        Helfdane [anonim] i-a raspuns lui george

        Pentru prima oara in multi ani si-o iau si smecherii peste bot! Long live the crisis! Totul o sa fie mai bine dupa ce trece, garantat.
    • 0 (0 voturi)    
      CHIAR CA ESTI FUNNY (Duminică, 22 februarie 2009, 16:53)

      isteata treaba [anonim] i-a raspuns lui funny boy

      adica pretul locuintelor vandute de istetul norvegian va contine si salariul lui si al altui istet- Nimrod Zvik, apoi alti bani si companiei de consultanta King Sturge care face toate verificarile si banuiesc ca toti astia nu prea accepta salarii de 700-800 euro...
  • -3 (9 voturi)    
    La toti astia cu "sa moara capra vecinului" (Joi, 19 februarie 2009, 22:20)

    un roman [utilizator]

    va urez somaj placut in viitorul foarte apropiat! ca doar sunteti niste romani adevarati!
    • +1 (7 voturi)    
      daaa (Joi, 19 februarie 2009, 23:52)

      kk [utilizator] i-a raspuns lui un roman

      Mulţumin frumos, şi ţie îţi doresc rata de 25% la Loganul ce l-ai cumpărat, să vezi atunci ce român adevărat te vei simţi tu.
      A... şi îţi doresc tot aşa investitori cum e ăsta!
  • +6 (6 voturi)    
    ce nesimtire (Joi, 19 februarie 2009, 22:31)

    Bogdan [anonim]

    Deci 40% marja de profit ... parca ar fi afacerile cu arme din Congo. Sincer sa fiu, pare ca domnul din imagine nu e cu nimic deranjat de situatie, asta este, poate va exista profit, el primeste un salariu generos din banii clientului, de ce sa se agite :) Sper ca asemenea "paduchi" sa dispara, sunt asemanatori cu bisnitarii de la cinema de pe vremuri.
  • +5 (7 voturi)    
    bullshit (Joi, 19 februarie 2009, 23:20)

    Eurobalauru [anonim]

    Am cumparat cu discount, acum 2 ani, de la 1000 cu cat se vindea, cu 900. Acum dezvoltatorul vinde cu 1200, am "spatiu"...
    Serios?
    Si de ce anume acum in plina criza imobiliara dezvoltatorul ar vinde mai scump decat ceva timp inainte?
    Faliment scrie pe voi, sper sa nu fie suficienti prosti care sa cumpere si sa va mentina pe piata, facand din Bucuresti un nou paradox: locuinte proaste dar mai scumpe ca in Paris, de exemplu, si asta pe timp de criza...
  • +3 (5 voturi)    
    HOTIE NU PROFIT (Joi, 19 februarie 2009, 23:58)

    Lucianmotzul [anonim]

    Aceasta hotie, nu profit sa intors impotriva lui ,cumperi mai ieftin si vinzi cu 40% mai scump asta este chiar hotie nu mai este afacere,tot o treaba tiganeasca.Ce ar fi ca statul sa faca apartamente si apoi sa le vinda cu un profit acesibil de cca10% care sa se intoarca in investiti ca invatamint ,sanatate ,sa profite tot cetateanul.Cred ca acest capitalism feroce a dus la mari speculati si in ultima instanta laHOTI pe spatele omului cinstit care munceste apoi o viata sa plateasca datoriile de care nu se mai scapa ,Cred ca-i bun sistemul dar prea pute a exploatare si la subjugarea omului de rind sa nu zic inrobire .Vor zice uni ,pai da ca asta este capitalismul sa te poti inbogati la nesfirsit ,dar acesti lacomi nu se gindesc ca nu duc nimic cu ei; goi au venit pe lume; goi pleaca,dar ce fac ei acesti oameni cu bani multi ,multi bani le-a cam incurcat socotelile cu aceasta criza care era normal sa vina pt .ca toti bani s-au strins in mainile unei mici parti a societati iar restul o duc greu ,greu mai ales pensionari..
    • +2 (2 voturi)    
      sa construiasca statul (Vineri, 20 februarie 2009, 11:30)

      CRAPU [anonim] i-a raspuns lui Lucianmotzul

      Daca va construi statul, nu o va face cu 500E/mp ci cu 1000 E iar daca mai adaugi si terenul ajungi la banii cu care vand dezvoltatorii imobiliari, ca doar trebuie sa se plateasca spagi mari pentru a lua lucrarile. Nici asta nu e o solutie (vezi autostrazile care sunt cele mai scumpe din europa).
  • +1 (1 vot)    
    bulgarele a inceput sa prinda viteza (Vineri, 20 februarie 2009, 0:44)

    george [anonim]

    Cine zicea ca nu au cum sa scada?

    Optimistii care mai cred in caritasul imobiliar va rog sa cititi si urmatorul articol :)

    http://bloombiz.ro/real-estate/adio-preturi-imobiliare-aberante
  • -4 (4 voturi)    
    citat (Vineri, 20 februarie 2009, 9:23)

    gogu [anonim]

    am citit si primul interviu din vara, comentariile erau cam aceleasi ca si acum, cu exceptia unuia, pe care il citez:
    alin:
    pana nu se bucura romanul de necazul altuia, nu are liniste.
    de aia n-aveti noroc ba !
    in loc sa va vedeti de viata voastra, va bucurati ca un vai mama lui de norvegian, a investit prost.
    si mie mi se pare la fel de ridicol articolul, dar nu inteleg care-i motivul vostru de bucurie. necazul altuia ? pai de asta o sa aveti parte.
    • +3 (3 voturi)    
      amaratii astia (Vineri, 20 februarie 2009, 10:31)

      www.guvernarea.ro [anonim] i-a raspuns lui gogu

      Amaratii astia au produs cresterea aberanta a pretului imobilelor, crestere care sta la baza crizei economice mondiale actuale.
  • +3 (3 voturi)    
    geniul norvegian (Vineri, 20 februarie 2009, 10:24)

    alex.dumitrascu [anonim]

    Asa or fi toti norvegienii? Nu cred, probabil ca pe asta l-au alungat fiindca ii ametea de cap si le creea disconfort.
    Personaj mai zanatic nu se poate.
    www.guvernarea.ro
  • +1 (1 vot)    
    e simpatic "investitorul" (Vineri, 20 februarie 2009, 11:51)

    gogu_bart [anonim]

    M-a distrat intotdeauna acest individ cu inocenta lui :)....ce nu pricep este de ce nu l-au linsat aia a caror bani i-a pierdut cu nonsalanta
  • +2 (2 voturi)    
    dezvoltatori_speculanti (Vineri, 20 februarie 2009, 17:07)

    popys [anonim]

    Cum sa-l faca pe roman dator pe veci au saltat pretul la terenuri la materiale la bla...bla...bla...si la bagat pe roman dator pe vreo trizeci ani bun .... lacomia gen asta de mai sus nu ia ajuns un apartament doua poftim noua a vrut cu sutele ce bine-mi pare ca ai luat teapa Haaa...Haaa ...Haaa.
  • +1 (1 vot)    
    cretin (Vineri, 20 februarie 2009, 20:34)

    ccp [anonim]

    da' bolovanu ala nu s-a ginditassa'stai ba frate ca in romanica apartamentele-s mai scumpe ca la new york sau paris.stai ba frate ca in romanica inca se mai cistiga citr 400 RON pe luna.stai bre de une' crestere de 40% la preturile astea astronomice?''.ori ii cretin or incerca sa manipuleze piate ca toti smenarii de apartamente.eu cred ca amindoua.
  • 0 (0 voturi)    
    nonne (Sâmbătă, 21 februarie 2009, 1:38)

    cosmin_iasi [utilizator]

    foarte tari comentariile....criza placuta....insa chiar ajung sa cred ca lucrurile se vor aseza la sfarsit.
  • 0 (0 voturi)    
    poza (Duminică, 22 februarie 2009, 12:42)

    the [anonim]

    nu credeti ca l-am admirat suficient pe domnul investitor de talent ? Incepe sa-mi strice pofta de mâncare ...
  • 0 (0 voturi)    
    oare nea asta la ce se pricepe??? (Marţi, 24 februarie 2009, 14:49)

    alt florin [anonim]

    i-am citit si primul interviu al lui nea asta. La vremea respectiva mi se parea destul de inocent in sperantele lui.
    Din interviul de fata insa imi dau seama ca e un habarnist de nu se vede si ca nu a fost in viata lui pe un santier. La final poate sa aduca expertii lui peste congelat ca aia mai mult decat sa-si dea cu parerea nu mai pot sa faca. Ce se vede la sfarsit nicidecum nu asigura calitatea lucrarilor. Trebuie sa fii acolo non stop si sa vezi ce se intampla altfel nu ai de unde sa stii ce se afla sub stratul de lavabila frumos intins.
    Totusi, o veste proasta pentru cei care asteapta apartamente mocas: din postura unuia care isi face casa pe cont propriu pot spune ca nu ai cum sa scoti calitate la preturi mult mai mici decat vehiculeaza el pe aici (in jur de 1000 eur/mp). Evident pretul se poate trage in jos foarte mult dar nu fara a resimti in calitatea constructiei.
  • 0 (0 voturi)    
    STRATEGIE MACHIAVELICA (Marţi, 24 februarie 2009, 19:34)

    REALTORUL XXX [anonim]

    ha ha....ce stategie machiavelica!!!!:)) dar de 2 lei...

    ideea este urmatoarea..acesti..."investitori"...s-au bagat toti banii..in avansurile apartamentelor...platind o nimica toata!!!! 10-20%...sperand la profituri de 300%...
    da..ati citit bine ......300%%%%%%%%%%%%%%%%%
    sa exemplific....sunt investitor..si am "cumparat" un apartament de 10.000 mii euro cu avans de 10.000 euro restul de 90.000 la finalizare.
    deci am "investit" 10.000....
    bun....sperand ca pretul apartamentului sa cresca ..asa cum era in anii precedenti cu 30% pe an.......... deci pretul lui inainte de finalizare era de 130.000...mii..adica cu 10.000 bagati...se scoteau 30.000 mii..
    simplu ca buna ziua!! orice gainar putea face asta..nitei bani sa aiba.....
    acum intelegeti de ce ara alimentata fobia...."cumparati azi pentru ca maine se scumpesc" ?:)

    numai ca..soarta....a facut ca ..piata sa cada ..aproape nimeni sa nu mai cumpere.....si a venit scadenta pentru acesti "baietzi destepti"...si ei nu au restul de 90% sa plateasca!!:))).
    asa ca au gasit ... solutiia sa amane receptia deci si inplicit plata finala.
    1. prin angajarea de firme care sa controleze la sange constructia si ra refuze rezeptia..pe orice motiv...deci sa amane plata...

    ii doare in cot de cumparatorii finali!!!! de calitatea oferita de etc...etc.....ei vor doar sa amane plata......ca oricum nu au cu ce plati....:))

    2. vor da in judecata dezvoltatorul...pe motiv ca ..are parul cretz sau e ..chel...nu conteaza motivul...
    fiind astfel bun in litigiu....obtin astfel o amanare..cat dureaza procesul...de cca 2 ani 2 ani si jumatate pana in apel...
    domnilor..."investitori"...ma opresc aici ca deja devine consultanta si nu cred ca mai aveti bani sa ma platiti!!!:))

    va urez succese maxime....:)))
    cu stima, realtorul xxx...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică