Compania Națională de Căi Ferate CFR SA anunță că vineri a fost semnat primul contract de modernizare a infrastructurii feroviare din cadrul PNRR, în valoare de 1,44 miliarde de lei, fără TVA, pentru Lotul 3 Timișoara Est - Ronaț Triaj (14 km). Va fi modernizată și gara Timișoara Nord, va fi construită o nouă clădire și vor fi realizate câteva pasaje noi, urmând să existe și o nouă haltă, numită Timișoara centru.

Lucrari feroviareFoto: CFR Infrastructura

Trenurile rulează cu maxim 100 km/h în prezent între Timișoara și Ronaț, iar după modernizări se va putea atinge 160 km/h.

Ce spune CFR SA

Durata de implementare a contractului, în valoare de 1,44 miliarde lei, fără TVA, este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor.

Asocierea WEBUILD SPA - Partecipazioni Italia SPA - SALCEF SPA - Timișoara - Arad Lot 3, desemnată câștigătoare în luna iulie de CFR SA, decizie menținută ulterior și de Curtea de Apel, va elabora proiectul tehnic și va executa lucrările de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe secțiunea Timișoara Est- Ronaț Triaj (lotul 3), în lungime de 13,86 km, inclusiv lucrări de dublare a liniei de cale ferată, modernizarea lucrărilor de artă (poduri/podețe), lucrări civile în stații și halte de călători, pasaje inferioare/superioare și pasarele pietonale, lucrări specifice de exploatare feroviară, prin construirea de clădiri de mentenanță, un centru regional de management al traficului și implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R).

Obiective de utilitate publică

  • PASAJ SUPERIOR Gheorghe Adam (conectează străzile Gheorghe Adam, Avram Imbroane, Aristide Demetriade și Gara de Est)
  • STAȚIA CF TIMȘOARA EST (16 linii modernizate, pasarelă pietonală pentru acces la peroane și pentru traversarea căii ferate, rampă de încărcare-descărcare, rampă specială (mobilitate militară) și integrare conexiune cu Aeroportul Traian Vuia pe o lungime de 6,5 km, racord linie CF dublă - 2,05 km, cu instalații de semnalizare și telecomunicații)
  • PASAJ SUPERIOR ENRIC BAADER - TIMIȘOARA (conectează străzile Enric Baader, Aristide Demetriade, Divizia 9 Cavalerie, Calea Mallului)
  • HALTĂ DE CĂLĂTORI TIMIȘOARA CENTRU (stație NOUĂ intermediară, cu peroane iluminate - panouri fotovoltaice -, asigură conexiunea feroviară cu Complexul Comercial și zona istorică)
  • STAȚIA CF TIMȘOARA NORD (34 linii modernizate, punct nou de acces la gară, pasarelă de acces la peroane cu scări rulante, lifturi, spațiu de așteptare-îmbarcare, parcare nouă, pasarelă pietonală pentru traversarea căii ferate, clădire de mentenanță și Centru de Control Operațional pentru zona întregului tronson)
  • CLĂDIRE NOUĂ de CĂLĂTORI Timișoara Nord, inclusiv PASARELĂ CENTRALĂ (lifturi, scării rulante, acces persoane cu dizabilități, acces la peroane prin pasarela centrală, panouri fotovoltaice, conexiunea străzii Nera cu strada Gării de Nord)
  • PASAJ SUPERIOR pentru legătură COMOAREI - RADU DE LA AFUMAȚI (asigură conexiunea străzilor Comoarei și Radu de la Afumați)
  • PASAJ SUPERIOR DN 6 zona RONAȚ TRIAJ, km 564+720 (asigură traversarea magistralei de cale ferată)
  • PANOURI FONOABSORBANTE - lungime totală 8,26 km
  • PANOURI FOTOVOLTAICE - pe copertine, pasarele și acoperișuri de clădiri cu specific feroviar

Contractul este aferent obiectivului “Modernizarea liniei CF Caransebeș - Timișoara - Aradˮ, finanțat cu fonduri nerambursabile prevăzute în Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.