Romanii au cumparat online produse in valoare de peste un miliard de euro in 2014

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 9 februarie 2015, 14:07 Economie | IT

Potrivit declaratiilor principalilor jucatori din piata romaneasca de comert electronic, retail-ul online autohton a generat vanzari de peste 1,1  miliarde euro in 2014, arata un comunicat al GPeC.(Gala Premiilor eCommerce). Cifra estimata face referire exclusiv la produsele comercializate online (indiferent de natura lor) si NU la servicii, plata facturilor de utilitati, bilete de avion, bilete la spectacole sau vacante si calatorii.

Potrivit estimarilor principalilor jucatori din mediul online romanesc, impreuna cu reprezentantii GPeC, retailul online autohton a depasit cifra de 1 miliard de euro in 2014, comparativ cu aproximativ 600 milioane euro in 2013.

Mai exact, piata de e-tail romaneasca se situeaza intre 1,1 si 1,2 miliarde de euro in anul recent incheiat, cifra vehiculata facand referire exclusiv la produsele comercializate online (indiferent de natura lor) si nu la servicii, plata facturilor de utilitati, bilete de avion, bilete la spectacole, vacante si calatorii etc.

Conform ultimului recensamant, Romania are o populatie de 19,7 milioane de locuitori, din care aproape 10 milioane sunt utilizatori de Internet, rata de penetrare a Internetului in tara noastra fiind de 49,76%. Din acest punct de vedere, lucrurile nu s-au schimbat foarte mult fata de anul 2013, dar exista si cateva statistici imbucuratoare care plaseaza Romania pe primul loc in Europa in ceea ce priveste viteza de download pentru conexiuni broadband: 55,54 Mbps comparativ cu Suedia (locul al doilea - 47,08 Mbps) si Olanda (locul al treilea - 45,71 Mbps).

Numarul de conexiuni mobile la Internet a crescut vertiginos de la 8,2 milioane in 2013, la 9,6 milioane la nivelul lunii iunie 2014, depasind probabil pragul de 10 milioane in decembrie 2014. Nefiind incluse in raport tocmai pentru ca lucrurile nu s-au schimbat comparativ cu 2013, varsta medie a celor care cumpara online este cuprinsa intre 25 si 35 de ani, iar majoritatea cumparatorilor locuiesc in mediul urban (peste 80%).

La nivelul lunii decembrie 2014 se estimeaza ca in Romania existau aproximativ 5.000 de magazine online, cu putin peste cele 4.500 de magazine estimate in 2013. Din totalul de 5.000, sunt inrolate in sistemul 3D Secure 1.173 (sursa: RomCard) comparativ cu aprox. 1.000 in 2013.

Piata romaneasca de e-tail se situeaza intre 1,1 si 1,2 miliarde euro, aproape dubla ca valoare fata de anul 2013 (cand era estimata la aprox. 600 milioane euro). Totusi, segmentul e-commerce din totalul retail-ului este inca mic (intre 2,2 si 2,5%), desi a mai crescut fata de 2013.

Cele mai vandute produse online au ramas cele din categoria Electro-IT&C, urmate de articolele de vestimentatie si incaltaminte (incadrate sub titulatura generica de Fashion). Surpriza anului 2014 o reprezinta produsele din categoria Home & Deco, pe locul al III-lea in preferintele romanilor, "in conditiile in care acest segment de piata este relativ nou in comertul electronic romanesc, crescand considerabil doar in ultimii doi ani", dupa cum spune Andrei Radu, CEO & Founder GPeC.

In 2014, romanii au cheltuit online 140 de milioane euro doar pentru produsele din categoria Fashion, potrivit estimarilor principalului jucator - FashionDays.ro.

De Black Friday 2014, romanii au cumparat produse in valoare de aprox. 75 milioane euro.

Indiferent de natura produselor cumparate, peste 90% din cumparatorii online prefera sa plateasca ramburs (la livrare). In schimb, plata online prin card bancar devine metoda preferata atunci cand este vorba de plata facturilor la utilitati, vacante si calatorii, bilete la spectacole sau alte tipuri de servicii online.

Valoarea totala a tranzactiilor prin card in 2014 a fost de 337 milioane euro, potrivit volumelor declarate de principalii procesatori de plati RomCard si mobilPay (respectiv: aprox. 255 milioane euro procesate prin RomCard si aprox. 82 milioane euro procesate prin mobilPay).

Numarul total al tranzactiilor prin card a fost de 9.456.668, din care 7.534.668 au fost inregistrate in sistemul RomCard si 1.922.000 prin Netopia mobilPay.

Potrivit RomCard, cel mai mare numar de tranzactii platite online prin card s-a inregistrat in luna decembrie a anului trecut, respectiv 753.038 tranzactii intr-o singura luna.

La finalul anului 2014, in Romania existau 13.666.219 carduri inrolate in sistemul 3D Secure (sursa: RomCard), in crestere considerabila fata de 2013 cand se inregistrau aprox. 12 milioane de carduri inrolate in 3D Secure. Din totalul de carduri inrolate in 3D Secure, doar 830.912 carduri sunt activate in 3D Secure, fiind folosite efectiv in tranzactionare.

Valoarea medie a unei tranzactii platite online prin card la comerciantii romani este, potrivit oficialilor Visa, 47 euro (tranzactie generata de un card Visa emis in Romania la comercianti romani), comparativ cu 67 euro cand vine vorba de cumparaturile facute de romanii posesori de card Visa la comerciantii straini (de peste hotare).

Totusi, reprezentantii GPeC au calculat valoarea medie a unei tranzactii online prin card, raportandu-se la volumul total declarat de RomCard si mobilPay (337 milioane euro) impartit la numarul total de tranzactii raportat de RomCard si mobilPay (9.456.668), cifra rezultata fiind de aprox. 35 euro/tranzactie.

Nu in ultimul rand, magazinele online ar trebui sa stie ca ziua din saptamana in care romanii cumpara cel mai mult este miercurea.  "Cifrele pe care tocmai le-am publicat arata potentialul urias al pietei de comert electronic din Romania - poate printre putinele industrii din tara care creste vertiginos. Primul miliard de euro a fost depasit, astept cu nerabdare primul numar cu 2 digits si sunt convins ca acest lucru se va intampla mult mai repede pentru ca ritmul de crestere al pietei va fi accelerat", spune Andrei Radu, CEO & Founder GPeC.


Citeste mai multe despre   












Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

1190 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă