Google refuza sa dea autoritatilor germane informatiile confidentiale  colectate "din greseala" de masinile Street View

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 28 mai 2010, 16:03 Economie | IT

Google a avut termen pana la miezul noptii de joi spre vineri sa dea autoritatilor germane datele confidentiale colectate de masinile Street View de la retele WiFi nesecurizate, ca parte a unui scandal care a determinat mai multe tari sa deschida anchete impotriva Google, scrie BBC. Compania a admis pe 16 mai ca masinile utilizate pentru serviciul de cartografiere Street View au colectat din greseala date personale trimise de utilizatori ai unor retele WiFi nesecurizate, iar pe lista celor 30 de tari este si Romania.

Conform legilor germane, Google e obligata sa dea autoritatilor datele colectate de la retelele WiFi nesecurizate, insa compania a spus ca cererea ii pune in fata "provocari legale", astfel ca nu s-a conformat termenului limita (miezul noptii dintre 27 si 28 mai).

Google a permis accesul autoritatilor la masina Street View, dar nu si la datele colectate. Pe de alta parte AFP scrie ca in Austria autoritatile au interzis masinilor Google sa mai faca fotografii pentru Street View pana cand compania nu va de informatii detaliate despre datele colectate de masini si nu va raspunde la un chestionar amanuntit. Termenul limita impus de autoritatile de la Viena este 7 iunie

Google a spus ca a colectat "din greseala" date confidentiale de pe retele WiFi nesecurizate si desi nu a dat detalii se pare ca e vorba de franturi de e-mail-uri si conversatii dintre utilizatori. Multe voci din piata spun insa ca lucrurile nu s-au intamplat din greseala si ca Google vrea sa puna mana pe cat mai multe date posibil.

Compania a admis ca a gresit grav si spune ca pe viitor nu va mai colecta informatii de acest gen.


Citeste mai multe despre   












[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

6923 vizualizari

  • +1 (5 voturi)    
    Sper sa fie doar miscommunication (Vineri, 28 mai 2010, 16:10)

    ac [utilizator]

    Altfel ar fi trist ca dupa atita code.google.com, open source si tot restul, sa descoperim ca pina la urma sint si ei oameni ca toti oamenii, care fac greseli, carora le plac banii, si au ajuns asa mari incit cred ca li se permite orice.
    Nu as vrea nici sa vad vreun judecator federal dindu-le culcat oficialilor Google. Desi asta o sa se intimple in ritmul asta.
    • +9 (9 voturi)    
      hm... (Vineri, 28 mai 2010, 15:19)

      calin [anonim] i-a raspuns lui ac

      Pai mie mi se pare un pic ciudat...Ei merg sa faca poze cu drumurile dar intre timp mai "pozeaza" din greseala si datele care circula pe Wi-Fi (unde radio)?
      Sa fim seriosi...
    • +14 (14 voturi)    
      Fac greseli? (Vineri, 28 mai 2010, 15:27)

      Cristi [anonim] i-a raspuns lui ac

      Adica astia fac un soft exact pentru chestia asta, sa acceseze retele wifi nesecurizate si sa inregistreze tot ce se poate cat timp se afla in zona, il pun pe fiecare masina din proiectul google streetview si il folosesc si tu speri sa fie o greseala? O greseala ca ce? ca au fost descoperiti?
      • +1 (3 voturi)    
        O greseala legala (Vineri, 28 mai 2010, 17:05)

        ac [utilizator] i-a raspuns lui Cristi

        La avocati ma refeream. Nu la spiritul softului Google, sint sigur ca omul care a scris codul doar a facut recv la un socket si a scris in db ce a primit. Treaba e mai sus. Sper sa fie asa.
      • +2 (4 voturi)    
        Este o greşeală şi nimic mai mult (Vineri, 28 mai 2010, 19:55)

        Razvan [anonim] i-a raspuns lui Cristi

        Dacă nu ştiaţi, Google Maps pe telefonul mobil poate să îţi afişeze locaţia curentă (cu o precizie de 1-5km) folosind informaţiile referitoare la celula GSM, chiar dacă telefonul nu este dotat cu GPS. Este o treabă foarte utilă, atunci când vrei să te orientezi rapid pe o hartă, când eşti într-o zonă mai puţin cunoscută a oraşului.

        Într-un mod similar, dacă foloseşti Google Maps pe un laptop sau pe un telefon mobil care are wireless (WiFi), poate să îţi arate locaţia curentă (cu o precizie de 100-200m) folosind identificatorul MAC al reţelelor wireless aflate în aria de acoperire.

        Pentru asta, Google are nevoie să ştie MAC-ul şi locaţia cât mai multor router-e wireless şi le poate afla în două moduri: dacă un utilizator care are wireless îşi setează manual locaţia curentă sau dacă maşinile care fotografiază străzile stochează şi informaţia despre MAC-ul reţelelor wireless pe care le întâlnesc.

        Acum, problema e că pentru asta ei au folosit un soft open-source care scana reţelele wireless nesecurizate şi au uitat să scoată porţiunea care stoca şi datele care circulă pe reţea, ei având nevoie de fapt doar de adresa MAC. Este o greşeală scuzabilă, cu condiţia ca practica respectivă să fie oprită imediat ce a fost descoperită, iar datele care au fost interceptate din greşeală să fie şterse. Vezi mai multe aici:

        http://googleblog.blogspot.com/2010/05/wifi-data-collection-update.html

        Răzvan
        • 0 (2 voturi)    
          Da?! (Vineri, 28 mai 2010, 22:05)

          mircea [anonim] i-a raspuns lui Razvan

          Cum adica au uitat sa scoata portiunea care stoca datele? De unde sti tu ca au uitat si nu au facut intentionat? De ce atata propaganda ieftina pt a apara Google? Greseala e greseala...nu poti sa sti ce e in spate!!! Mai lasa-ne cu sentimentalisme de genul asta!
          • +2 (4 voturi)    
            retele nesecurizate (Vineri, 28 mai 2010, 22:38)

            Vlad [anonim] i-a raspuns lui mircea

            In primul rand, avand o retea nesecurizata, ultima ta problema e ca se plimba Google si colecteaza 2-3 pachete care trec prin reteaua ta.

            Problema e ca vecinii pot fura net de la tine, si pot face chestii ilegale prin conexiunea ta la net.

            Nu mai vorbim ca, daca sunt un pic cunoscatori, pot sa-ti inregistreze tot traficul in incercarea de a fura parole.

            Si nu numai vecinii, oricine are o masina si un laptop, daca locuiesti la etajele inferioare.

            E o exagerare care se face avand in vedere ca Google e un nume mare. Daca era vorba de altcineva, nu se sesiza nimeni.

            Mai bine ar umbla tarile astea care tin atat de mult la protectia datelor cu un dispozitiv similar, si cand descopera retele nesecurizate sa ii avertizeze pe proprietari de riscurile reale la care se expun, in loc sa-i hartuiasca pe cei de la Google.
            • 0 (0 voturi)    
              La asta sunt bune retelele nesecurizate!!! (Marţi, 1 iunie 2010, 15:44)

              Dan S [anonim] i-a raspuns lui Vlad

              Mi se pare normal ca te conectezi la o retea si transmiti o informatie sa stii cat de "privata" este reteaua respectiva. Iar cine detine o retea wireless, daca nu o protejeaza, isi asuma de asemenea riscul de a fi "ascultat" DE ORICINE! Si cand spun ca "asuma" ma refer la responsabilitati. Asta este diferenta intre informatia "securizata" si ceea "publica". Mie mi se pare nefiresc ca cineva sa fie acuzat ca a colectat informatii publice. Mai mult, eu sunt convins ca cei de la Google nu s-au "uitat" la email-urile oamenilor ci doar au scanat MAC-urile si eventual SID-urile respectivelor retele.
    • 0 (2 voturi)    
      huh? (Vineri, 28 mai 2010, 15:57)

      me [anonim] i-a raspuns lui ac

      tu ai crezut vreodata ca google sunt oamenii aia perfecti, cavalerii in armura, care vor numai si numai binele societatii in detrimentul binelui propriu?
      sa fim seriosi... cati ani ai?
      • +2 (4 voturi)    
        Nu, nu am crezut. (Vineri, 28 mai 2010, 17:17)

        ac [utilizator] i-a raspuns lui me

        (Am 38 de ani, nu sint vreun tinerel scriptman, stai linistit. Si intrebarea suna, scuzati de expresie, ca un return -1. Da' tu citi ani ai? as putea sa te intreb si eu).

        Ideea era nu ca Google sint masina de cod pe principii cooperatiste, cit ca fac bani din reclama, de acord, dar totusi ideea centrala e ca in limite rezonabile (legale, morale, cum doriti) si in acelasi timp neuitind de unde au plecat. Si tocmai asta se pare ca au uitat. Chrome, Chrome OS, Android, open source, python - ca totul pina la urma sa se reduca la cine stringe mai mult mineral.

        Domnii care injurau capitalismul de la Microsoft trebuie sa fie acum fericiti.
        • 0 (2 voturi)    
          Mda (Vineri, 28 mai 2010, 17:02)

          Cristi [anonim] i-a raspuns lui ac

          Permite-mi sa nu fiu de acord cu open source-ul lui google. Mai ales cand Adroid-ul este o platforma instabila si daunatoare dezvoltatorilor. Acest open source al matale pe care multi il inteleg soft gratis nu face altceva decat sa dauneze in anumite situatii. Sunt multi dezvoltatori care-si duc exista datorita Iphone-ului, asa cum este el, un sistem inchis, dar cu o multime de aplicatii la preturi mai mult decat rezonabile, si foarte putini care traiesc din Android, tocmai pentru ca este open source, fara nici un fel de protectie pentru aplicatiile dezvoltate. Daca in 2010 inca pui java pe telefoane mobile, ce sa mai cer de la ei.

          Ca sa nu mai vorbim de tampenia numita Chrome OS. Incet incet, google devine un foarte mare Big Brother si incepe sa calce multa lume pe bataturi.

          Sanatate.
          • +1 (1 vot)    
            Ai gresit adresa (Vineri, 28 mai 2010, 18:43)

            ac [anonim] i-a raspuns lui Cristi

            Crezi ca sint cumva goarna lor? "Open source al matale" ?? Stop. Pentru informarea ta, pentru mine ce nu e scris in C++ nu exista, daca tot m-ai adus aici. Iar google tocmai asta nu fac. Tot ii trag cu chestii java, cum ai spus, si intr-un milion de alte limbaje. Minus C/C++. Deci n-am nici un motiv sa-i iubesc personal. Cred ca iti e clar acuma.

            Ideea centrala aici e ca ofera niste API-uri, ceva, cu care orice Wasile poate sa faca si el un HTTP post sa culeaga trei surcele si sa isi duca si el aplicatia la bun sfirsit. ASTA voiam sa spun ca google ofereau cumva o emulatie, nu ca ce fac ei e perfect, doamne fereste.

            Android? perfect de acord. IPhone e closed, Windows 7 Mobile nu suporta native... cel putin pentru mine cam toti sint la fel.

            Chrome OS? e o idee si ea.
          • +2 (2 voturi)    
            Dezvoltatorii IPhone... (Vineri, 28 mai 2010, 19:10)

            aisionline [anonim] i-a raspuns lui Cristi

            ar trebui sa invete sa scrie soft adevarat sau sa nu mai fraudeze pe fata statele in care traiesc, asta ca tot sunt in discutie cu ai nostrii guvernanti.
            Pe de alta parte, daca tu imi lauzi Apple versus Google, te anunt ca esti muult mai ipocrit decat crezi.
            Open Source nu inseamna ca tot ce se dezvolta pentru android trebuie sa fie gratis, sa stii ca sunt si aplicatii android care sunt pe bani. Un exemplu clar este clientul de I-Go.
            Pe de alta parte, al tau ( ca tot iti place sa oferi posesia unuia si altuia ) Apple, este singurul motiv pentru care un telefon cu touch costa asa de mult.
            Google este periculos pentru ca e mare si impune cu usurinta pe piata web chestii nu neaparat bune, in nici un caz pentru ceea ce produc.
            Si nu imi spune mie ca e Google BigBrother, ca nici un dezvoltator de software nu e vre-un ingeras.
            Diferenta stii care e? Ca pe un IPhone poti sa aflii ca esti urmarit, doar daca vor Apple, pe un Android, poti sa citesti codul, si sa iti dai seama. Si cred ca un Android era necesar pe piata asta atat de statica si de "aranjata"
            • 0 (0 voturi)    
              Offffff (Sâmbătă, 29 mai 2010, 1:28)

              Cristi [anonim] i-a raspuns lui aisionline

              Din categoria "daca taceai filosof ramaneai" permite-mi sa te scot din intuneric, desi esti un ignorant care ar trebui ignorat... :o)

              Imi da si el un exemplu, si ala singurul, I-go este si pe iphone prietene. Avand in vedere ca limbajele de programare care se folosesc pentru Iphone sunt c/c++ si objective-c, nu stiu ce soft adevarat o sa scoti tu cu prostia ta de java pe Android. Si din 200.000 de aplicatii de pe Apple store, sa stii ca sunt foarte multe utile, chiar si jocurile, desi romanii au impresia ca sa faci un joc e un fel de joaca de copii. Desi in Norvegia sunt universitati care scot gamedesign-eri si programatori pe care marii dezvoltatori de jocuri ii angajeaza imediat.

              Si explica-mi si mie cum fraudeaza dezvoltatorii de iphone statele in care traiesc. Sunt foarte curios cum mama masii te feresti tu de fisc cand Apple iti trimite banii intr-un cont din banca. Sunt chiar interesat de chestia asta.
    • +5 (5 voturi)    
      sa fim realisti (Vineri, 28 mai 2010, 16:33)

      corcodell [utilizator] i-a raspuns lui ac

      nu ar fi trist, ar fi pur si simplu realitatea evidenta.
      aerul de deschidere, de etica, responsabilitate, masca de cavaler alb si alte bullshit-uri sunt puse pur si simplu in slujba mecanismului de facut bani.
      Google este o firma care vinde reclama, 99% din veniturile lor vin din reclama. in conditiile astea e foarte usor ca in alte piete (Internet, software, telecom) sa pozezi in Che Guevara.
      ca si in cazul MS, lumea se va prinde prea tarziu care sunt noile forme, mult mai rafinate, pe care le ia monopolismul si ca Google este o corporatie si ca primul scop al lor este sa faca bani.
    • +2 (4 voturi)    
      de ce nu? (Vineri, 28 mai 2010, 17:59)

      Costi [anonim] i-a raspuns lui ac

      Si eram fan Google pana acum cativa ani, insa probabil tu inca nu ti-ai dat seama, ca Google e pe cale sa devina un fel de dictator mondial. Microsoft e mic copil pe langa ei.
  • -11 (11 voturi)    
    Responsabilitate (Vineri, 28 mai 2010, 16:17)

    V.R. [utilizator]

    Foarte bine face Google. Undele electromagnetice nu sunt proprietatea nimanui, iar lipsa de interes pt securitate a "pagubitilor" e raspunderea lor, nu a Google si cu atat m putin a statului German.
    • +13 (13 voturi)    
      lol (Vineri, 28 mai 2010, 15:40)

      calin [anonim] i-a raspuns lui V.R.

      Dar ti-ar placea sa imi creez un dispozitiv si sa ascult ce vorbesti tu la telefon? Ca doar undele GSM nu is proprietatea ta nu-i asa?
      • +1 (5 voturi)    
        Vorbim de altceva (Vineri, 28 mai 2010, 17:07)

        ady624 [utilizator] i-a raspuns lui calin

        Ca să poți "asculta" un telefon GSM ai nevoie să cunoști cheia de criptare a cartelei (Kc) și să fii în aceeași celulă cu telefonul GSM atunci când se înregistrează în celulă pentru a avea acces la parametrul SRAND trimis de rețea pentru autentificare. SRAND este ușor de obținut (ascultare liberă a undei) dar Kc implică fie o spargere de tip brute-force asupra cartelei, fie acces la baza de date a carrier-ului unde se află o copie a acestui Kc. Ascultarea unui telefon mobil reprezintă mai mult decât o simplă ascultare "din greșeală" și intră sub incidența legii. Pe de altă parte, un AP wireless fără parolă este, dacă vrei, ca o încăpere fără ușă. Poți intra acolo liber și te poți folosi de cameră (AP) fără să încalci legea. Legea este încălcată atunci când AP-ul are o parolă pe care matale o spargi :D Și dacă tot te-ai conectat la un AP fără parolă și găsești alte calculatoare în rețea cu foldere share-uite fără parolă, este din nou legal să dai o tură. Nu pot spune că este MORAL, dar LEGAL este. Pentru că nu ai spart nimic pentru a intra. Dacă userul are o parolă pe acel folder și tu reușești să o "spargi" atunci se cheamă că te afli în ilegalitate. Cam așa funcționează legea prin țările democratice. Ca să fiu mai clar, dacă te duci la un restaurant și găsești un wifi (nu al restaurantului ci al lui Gigel care locuiește deasupra) și este nesecurizat, poți intra liniștit și poți să cauți ce-ai tu de căutat pe internet. Riscul este asupra ta pentru că acel wifi poate fi un honeypot și Gigel poate colecta date de la tine de pe pc... Dar nu este ilegal să-i folosești wifi-ul pentru a naviga pe internet.

        Toate cele bune,
        Adrian
        • +2 (2 voturi)    
          serios ? (Vineri, 28 mai 2010, 17:42)

          OK [anonim] i-a raspuns lui ady624

          Deci daca tu ai lasat usa deschisa la casa ta, si eu intru, si iau toate lucrurile din casa ta, acel lucru nu este furt ?
          • -1 (1 vot)    
            daca iei ceva se cheama furt (Sâmbătă, 29 mai 2010, 1:22)

            Xamples [utilizator] i-a raspuns lui OK

            dar daca fac numai o poza n-are nimic, nu-i asa?
            • 0 (0 voturi)    
              Cred că (Sâmbătă, 29 mai 2010, 13:30)

              ady624 [utilizator] i-a raspuns lui Xamples

              Dac-ai deschis ușa .... n-ai ce căuta acolo. Eu spusesem că n-am ușă :D

              Adrian
          • 0 (0 voturi)    
            Citește mai atent (Sâmbătă, 29 mai 2010, 13:23)

            ady624 [utilizator] i-a raspuns lui OK

            Am spus o cameră FĂRĂ ușă. Dacă există o ușă e deja altă problemă.

            Adrian
            • 0 (0 voturi)    
              Dupa parerea ta (Luni, 31 mai 2010, 7:02)

              fhcf [anonim] i-a raspuns lui ady624

              Nu este furt daca intri intr-un apartament aflat in constructie, care inca nu are usa de intrare, si iei ceva de acolo.
              Iar daca vezi o usa larg deschisa, o iei ca pe o invitatie.
        • +1 (1 vot)    
          Toate cele bune si tie (Vineri, 28 mai 2010, 17:58)

          hkijkiui [anonim] i-a raspuns lui ady624

          Dar inainte de a incuraja sau indemna la savarsirea de infractiuni, citeste si intelege aceste texte legale:

          Legea nr. 161/2003, Cartea I, Titlul III:

          Art. 35. - (1) In prezentul titlu, termenii si expresiile de mai jos au urmatorul inteles:
          a) prin sistem informatic se intelege orice dispozitiv sau ansamblu de dispozitive interconectate sau aflate in relatie functionala, dintre care unul sau mai multe asigura prelucrarea automata a datelor, cu ajutorul unui program informatic.”

          Intrebare: S-o incadra router-ul sau AP-ul in ipoteza acestei definitii?

          Raspuns: Cu siguranta!

          Acelasi art. 35 alin. (2): In sensul prezentului titlu, actioneaza fara drept persoana care se afla in una dintre urmatoarele situatii:
          a) nu este autorizata, in temeiul legii sau al unui contract;
          b) depaseste limitele autorizarii;
          c) nu are permisiunea, din partea persoanei fizice sau juridice competente, potrivit legii, sa o acorde, de a folosi, administra sau controla un sistem informatic ori de a desfasura cercetari stiintifice sau de a efectua orice alta operatiune intr-un sistem informatic.””

          Si acum sanctiunile:

          ”Art. 42. - (1) Accesul, fara drept, la un sistem informatic constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la 3 luni la 3 ani sau cu amenda.
          (2) Fapta prevazuta la alin. (1), savarsita in scopul obtinerii de date informatice, se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 5 ani.
          (3) Daca fapta prevazuta la alin. (1) sau (2) este savarsita prin incalcarea masurilor de securitate, pedeapsa este inchisoarea de la 3 la 12 ani.”

          Concluzia:
          Trage-o singur!
          • 0 (0 voturi)    
            Juristi vs. ingineri (Vineri, 28 mai 2010, 17:26)

            moucha [anonim] i-a raspuns lui hkijkiui

            In cazul unui AP nu am acces la dispozitiv, ci la undele emise de acesta. Banda de 2.4 GHz nu este reglementata deci nu intra sub incidenta acestei legi. Daca AP-ul respectiv nu este securizat, ascultarea datelor este pasiva si detinerea de receptoare radio pe orice lungime de unda este permisa (nu este permisa emisia pe orice lungime de unda). Un receptor radio poate fi si un analizor spectral cu banda de la 0 la 20 GHz, practic orice este capabil sa receptioneze unde radio este un receptor. Ilegala este fara indoiala folosirea datelor obtinute, nu si metoda lor de obtinere.
            • 0 (0 voturi)    
              Moucha (Vineri, 28 mai 2010, 18:40)

              Ingineri alaturi de juristi [anonim] i-a raspuns lui moucha

              Poti sa fi sigur ca definitia este foarte acoperitoare. Juristii doar au imbracat in haina juridica ideile exprimate de colegii lor ingineri IT din colectivul de redactare a proiectului de act normativ. Practic, au dat fondului o forma.

              Spre exemplificare: ”dispozitive interconectate (e.g. cablu ethernet, USB) sau aflate in relatie functionala (prin unde radio)”.
          • 0 (0 voturi)    
            Era sa uit... (Vineri, 28 mai 2010, 18:28)

            jgjghjg [anonim] i-a raspuns lui hkijkiui

            faptul ca proprietarul sistemului informatic a omis sa-si paroleze conexiunea wireless (sau daca a uitat sa incuie usa, ca in parabola coforumistului de mai sus) nu are semnificatie juridica de acord tacit, de permisiune in sensul prevederilor Legii nr. 161/2003.
            • 0 (0 voturi)    
              Pe de alta parte (Vineri, 28 mai 2010, 20:15)

              moucha [anonim] i-a raspuns lui jgjghjg

              Daca eu vad o retea wireless numita WiPoo, Open si fara parola, de unde stiu eu ca proprietarul nu a dorit ca reteaua lui sa fie publica?
              • 0 (0 voturi)    
                Simplu (Vineri, 28 mai 2010, 20:39)

                kjuihiuhoi [anonim] i-a raspuns lui moucha

                Eu pot sa trec la SSID-ul retelei si ”PeNetreaZa-mA sunT g0alA si HomAlona”, tu nu ai voie sa o accesezi fara sa iti comunic eu parola si sa-ti dau acordul sau sa apas pe butonul WPS.

                Daca depune detinatorul retelei plangere penala si ajungi in faza c.p., tu trebuie sa dovedesti ca ai avut permisiunea lui.
              • 0 (0 voturi)    
                Scuze! (Vineri, 28 mai 2010, 20:58)

                hgtguyuk [anonim] i-a raspuns lui moucha

                Te-ai referit la retelele publice, neparolate. In cazul acesta acordul este exprimat in SSID. Teoria ca teoria, dar practica ma omoara.
                • 0 (0 voturi)    
                  Mai mult (Vineri, 28 mai 2010, 20:06)

                  moucha [anonim] i-a raspuns lui hgtguyuk

                  Pentru a sparge o parola WEP / WPA (nu WPA2 fireste) PSK (private shared key) este nevoie doar sa "asculti" reteaua si sa salvezi intr-un fisier binar cat mai multe pachete. Apoi prelucrarea o faci pe fisierul binar. De asemenea, informatiile culese din retea pot fi recuperate tot in mod pasiv. In acest caz cum se defineste un "atac" impotriva retelei - caci e ca si cum ai ataca pe cineva fara sa faci nici o miscare. Iar pe de alta parte cum firma dovedeste ca "ai trecut prin reteaua lor" din moment ce tu nu ai facut nici macar o cerere de autentificare catre AP-ul lor?!?
                  • 0 (0 voturi)    
                    Scrii in limbi straine (Vineri, 28 mai 2010, 21:39)

                    khhiojoi [anonim] i-a raspuns lui moucha

                    Dar ai dreptate ca probatiunea este foarte dificila in cazul acestui tip de infractiuni.
          • 0 (0 voturi)    
            Legi vagi (Sâmbătă, 29 mai 2010, 13:29)

            ady624 [utilizator] i-a raspuns lui hkijkiui

            Vezi tu, legea 161 zice:

            a) prin sistem informatic se intelege orice dispozitiv sau ansamblu de dispozitive interconectate sau aflate in relatie functionala, dintre care unul sau mai multe asigura prelucrarea automata a datelor, cu ajutorul unui program informatic.

            AP-ul procesează automat date? După părerea mea, limbajul ăsta de lemn se referă la medii de stocare și procesare a datelor (calculatoare). AP-ul rutează pachete, nu le procesează (deși rutarea este în fapt o procesare până la layer 3 a pachetelor ethernet, dar nu procesează datele ci headerele...). Așadar, ce înțeleg eu este că nu am voie la el pe calculator, să culeg date. Dar nu include un biet router Wifi. Așa că toată construcția ta legală este sortită nulității, deși corectă.

            Nu îndemn și nici nu încurajez pe nimeni să facă așa ceva, ba din contră, aș îndemna posesorii de WiFi să își securizeze AP-urile. De câte ori merg prin Europa la hotel și plătesc pentru internet, îmi transform laptopul în AP și îi dau numele Romania. :D Și îi las să-l folosească :D Dar o fac în cunoștință de cauză. Și cu prezervativ pe foldere :D

            O zi frumoasă,
            Adrian
            • 0 (0 voturi)    
              Adrian (Duminică, 30 mai 2010, 5:55)

              hhhiioh [anonim] i-a raspuns lui ady624

              Mai sus am scris: citeste si intelege.
              "ansamblu de dispozitive interconectate sau aflate in relatie functionala, dintre care unul sau mai multe asigura prelucrarea automata a datelor, cu ajutorul unui program informatic.”

              De ce crezi ca AP-ul nu se incadreaza in categoria ansamblelor de dispozitive aflate in relatie functionala din care unul dintre ele (ex. calculatorul) asigura prelucrarea automata a datelor, cu ajutorul unui program informatic?

              Poti sa dai o definitie mai cuprinzatoare?

              O zi frumoasa si tie!
              • 0 (0 voturi)    
                AP (Luni, 31 mai 2010, 7:00)

                ady624 [utilizator] i-a raspuns lui hhhiioh

                Simplu. Citatul specifică faptul că un sistem informatic este un dispozitiv sau ANSAMBLU de dispozitive dintre care [ cel puțin ] unul asigură prelucrarea automată a datelor. AP-ul nu prelucrează automat datele ci doar rutează datele (prelucrând header-ele pachetelor ce conțin date). Luat ca un obiect singular, AP-ul nu poate fi considerat sistem informatic, cel puțin conform definiției date de art. 35 aliniatul 2. Atâta timp cât NU te atingi de nici un calculator aflat în rețeaua în care se află AP-ul, nu intri sub inciidența acestei legi deoarece AP-ul nu este un sistem informatic. Dacă încerci să accesezi calculatoare aflate în rețea, atunci sunt de acord cu tine că se numește furt de date personale și este absolut ilegal. Repet, nu propovăduiesc folosirea abuzivă a oricărei rețele Wifi nesecurizate ci mai degrabă securizarea acestora de către proprietarii lor. Crezi că dacă mama, din greșeală, dă drumul la calculator și AP-ul ei din casă nu mai merge (că deh, mașini ieftine) și Windows zice "wireless networks available" și dă și ea dublu-click (fără să știe) pe primul din listă și merge internetul și e fericită și-mi scrie mie pe yahoo că e bine... asta o face hoață? Sau hackeriță?

                O zi de luni excelentă îți doresc :)
                Adrian
    • +1 (1 vot)    
      da? (Vineri, 28 mai 2010, 15:58)

      me [anonim] i-a raspuns lui V.R.

      deci esti de acord ca google sa incalce legea?!?!?!
      frumos gandesti tu...
      si te mai intrebi d c se fura de se rupe in romania...
    • 0 (0 voturi)    
      Sunt perfect de acord cu dvs (Vineri, 28 mai 2010, 16:30)

      moucha [anonim] i-a raspuns lui V.R.

      Undele sunt publice, datele nu, asa ca e de datoria beneficiarului sa si le securizeze. De asta nu facem FTP sau POP3 sau SMTP sau orice nu e criptat SSL la un net cafe... Si chiar cand e criptat SSL, nu stim daca nu au key loggere, asa ca mai bine nimic bazat pe parole.
    • +7 (7 voturi)    
      nu zau (Vineri, 28 mai 2010, 16:39)

      ion [anonim] i-a raspuns lui V.R.

      tot ce se intampla pe teritoriul statului german e responsabilitatea statului german.

      Daca maine se da o lege in germania ca masinile goagal trebuie sa aibe 4 roti pe tavan, atunci gugal se va conforma sau va sta departe de granitele acelei tari. Daca legea era deja in vigoare si ei au folosit doar 4 roti, sunt pasibili de a suporta consecintele...
    • 0 (0 voturi)    
      Dece oare ii iau Suedezii drept hoti pe tzigani (Vineri, 28 mai 2010, 16:55)

      Vlad [anonim] i-a raspuns lui V.R.

      ASA ZICI TU??? Nu stiu cum de aici in Suedia romanii si tziganii care fura din casele de la sate lasate descuiate de astia pt ca asa e obiceiul aici suunt condiderati hoti si si mai rau sabotori pt ca ameninta si pune in pericol stilul de viata traditional al localnicilor...deasemena tot romanii si tziganii fura bicicletele publice care sunt libere si nelegate caci sunt niste biciclete simple...si sunt prinsi de politie cu microbuzele pline de fierotanii care nu sunt cine stie ce iar pt localnici asta e lucru abominabil dea dreptul. Deci tot asa to nu intelegi de ce suedezii ii considera pe astia hoti!! Ca sa iti fie mai clar e ca si cum vecinu tau il lasi sa intre in casa la tine si el va incepe sa ti se uite prin acte, sa caute informatii/date bancare si plati ca de fapt asta a fost una din tintele lor ale goagalilor..datele de tip bancar. Da noroc cu nemti ca daca se intampla in Romania ne inchinam la ei si mai faceam o icoana cu Bryn, Obama, WBush, Zukerberg, Reagan, Rumsfeld, Dick Chenney si baiatii aia buni eventual Kissinger
  • +1 (1 vot)    
    dar la colectare de clase IP v-ati gandit (Vineri, 28 mai 2010, 16:28)

    Oxigen [anonim]

    Asa cum ai google maps - sa ai trunchiuri si IP-uri...
    Europenii tot vor sa face IP-urile personale si portabile, poate asa stii si unde locuieste fiecare IP
    Si la urmatoarea tzeapa pe ebay anumiti baetzi vor avea mult mai rapid o vizita de la FBI Romania ...
    Da' la ce va folosi statul german datele nu va intrebati?
    Sanatate
    • 0 (0 voturi)    
      Sa vorbim sa ne aflam in treaba (Vineri, 28 mai 2010, 16:55)

      Cristi [anonim] i-a raspuns lui Oxigen

      Ca sa aibe cum sa-i dea in judecata cum trebuie. Vor sa stie exact ce date au colectat "din greseala". Avand in vedere aploarea "greselii" se pot aplica sanctiuni pe masura, nu ca intereseaza pe vreun parlamentar neamt pentru colectia personala ce franturi de mailuri au fost captate.
  • +1 (1 vot)    
    google (Vineri, 28 mai 2010, 16:44)

    Daniel [anonim]

    @ady624

    Adica daca eu imi las usa descuiata/deschisa sau nu am usa la intrare, tu esti liber sa intri in casa mea si sa "copiezi" informatii legate de mine/casa?
    Patrunderea fara accept (indiferent de motive) in orice tip de retea privata/publica cred ca se pedepseste, cel putin in tari civilizate. Ma insel?
    • 0 (0 voturi)    
      :)) (Vineri, 28 mai 2010, 22:27)

      diablo [anonim] i-a raspuns lui Daniel

      Daca e retea publica nu-ti trebuie acceptul nimanui...
      • +1 (1 vot)    
        google (Sâmbătă, 29 mai 2010, 1:23)

        Daniel [anonim] i-a raspuns lui diablo

        Man, asa si restaurantul e public, dar daca am voie sa intru nu insaeamna ca incep sa numar mesele sau dau in cap ospatarului. Una e sa fie un hot spot free public (si open for use) si alta e sa fie privat (open) nesecurizat. Ti se pare ok sa furi internet de la vecinul habarnist sau sa faci un pic de browse prin fisierele lui?
        Asta nu stiu eu, chiar nu e stipulat prin legile legate de IT si asta?
        • 0 (0 voturi)    
          Legal vs Moral (Sâmbătă, 29 mai 2010, 13:44)

          ady624 [utilizator] i-a raspuns lui Daniel

          Nu furi internet. Asta crezi tu că faci. Este ilegal să îi accesezi fișierele. Și cu atât mai mult să le și copiezi. Să fii conectat la wireless-ul lui? Păi o poate face și mama. Click pe iconul de rețea apoi dublu click pe un nume din listă :D

          Nu mi se pare ilegal să folosești un wireless liber, mi se pare imoral dacă știi că acesta nu este special făcut pentru utilizarea publicului larg.

          Adrian
  • +1 (1 vot)    
    Goagal, Facebook, CIA, NSA ...sa le dea ei inapoi (Vineri, 28 mai 2010, 16:46)

    Pana [anonim]

    Ha Ha Ha ce tare pai dupa ce s-au chnuit ei sa le culeaga sa le dea inapoi? Ti-ai gasit! Pai asa cum toata media oficiala/mainstream e in mana bayetilor alora de la Hollywood-WallStreet asa si Goagal-Facebook ai lui Bryn-Zuckerberg astia care-s tot un fel de Goldwin-Meyer pusi de fratii lor mai mari de pe WallStreet Rockefeller, Rotschild, Milton Freeman, Goldman sa se ocupe de propaganda mondiala si de a monopoliza si canalele de informatie care s-ar dori alternative prin crearea acestui monopol mediatic si de retele sociale asa ca sa isi pastreze influenta politica si mediatica. Goagal-u are antecedente urate rau vezi cazul China cand pt ani de zile le-o convenit cenzura si spionajul autoritatilor Chineze, dupa care brusc s-au trezit ca nu le mai convine...si dupa care mai si bubuie la ei acasa megascandal cum ca impreuna cu CIA si NSA isi spionau priprii clienti din SUA si Occident cam cum ar fi facut Chinezii pe care tot ei ii ajutasera. Facebook e si ea in scandal asemanator nu...Ce sa face baietii astia cu tichie, zulufi si taiatzi imprejur.
  • +1 (1 vot)    
    din ce stiu (Vineri, 28 mai 2010, 17:09)

    gogu [anonim]

    google facea concomitent si o lista cu hot-spoturile "Free", de aici softul si echipamentul de cautat/ascultat retele. Ideea nu e rea (sa ai o lista cu locatiile hot-spot-urilor free) dar implementarea a fost proasta, asta mergand pe ideea de buna-credinta. Pana una alta au dat cu mucii in fasole calcandu-i pe coada pe nemti care au un cuvant foarte greu de spus la nivel UE.
    • +1 (1 vot)    
      Ca in orice de altfel (Sâmbătă, 29 mai 2010, 2:35)

      Cojones [anonim] i-a raspuns lui gogu

      In ziua de azi, se va cadea la pace intre doi giganti, interesul se va imparti, iar cel care va conta absolut deloc este omul de rand.

      Google deja are datele si garantat sute de backupuri la ele, deci nu mai exista in varianta "le vom sterge", Germania, ca sa se calmeze, va primi asa ceva recompense, fie 2-3 emailuri de-ale unora ce nu si-au platit taxele, fie o suma frumusica de bani, o mana spala pe alta, amandoua fata si drum bun. Asa e cand e saracie globala si recesiune, ar face unii orice pentru bani.

      La fel si cu datele conturilor din Elvetia, zeci de ani nu i-a interesat, curgeau banii oricum ... acum brusc ii intereseaza cine-si tine banii in conturi in Elvetia ...
  • 0 (0 voturi)    
    :) (Vineri, 28 mai 2010, 17:47)

    anton [anonim]

    autoritatile germane din viena :) a castigat cumva germania razboiul?
  • 0 (2 voturi)    
    Street view (Vineri, 28 mai 2010, 17:59)

    street view [anonim]

    Aplicatia street view este absolut senzationala.Ar trebui sa se roage toti sa apara masinile google pe strazile lor...Pentru cineva pierdut de sistemele actuale de navigatie si hartile traditionale, street view cu un iPad ,poate face diferenta dintre o noapte dormita in aeroporturile autogarile sau garile din Paris si confortul unui hotel cu pret rezonabil.
    • +1 (1 vot)    
      nu mai spune (Vineri, 28 mai 2010, 18:14)

      gogu [anonim] i-a raspuns lui street view

      acu 10 ani nu erau gepeseuri si ipade peste tot si lumea nu dormea deloc in gara.
    • +1 (1 vot)    
      Adevaru e (Sâmbătă, 29 mai 2010, 2:32)

      Cojones [anonim] i-a raspuns lui street view

      Cu fraieri ca tine au noroc ... =))
      E o aplicatie buna, la fel cum e bine ca nu mai dormim in pestera ca acum 2000 de ani si ca speranta de viata a crescut de la 30 la 80 de ani ... dar nici chiar absolut senzationala si nici chiar sa ne rugam sa apara masinile lor pe strazi.

      Absolut senzationala a fost evolutia medicinei, care ti-a permis tie sa te nasti fara complicatii ;-) si sa elucubrezi acum pe net ;-)
  • +1 (1 vot)    
    Informatia nu se pierde (Vineri, 28 mai 2010, 18:14)

    M. Andrei Iulian [anonim]

    Ati auzit cumva despre ideea ca tot ce ai cautat pe google se inregistreaza intr-o baza de date astfel ca intr-o perioada de cativa ani ti se poate crea un profile de statistica si acesta poate reprezenta un mod execeptional de-a te cunoaste.
  • 0 (2 voturi)    
    e amuzant (Vineri, 28 mai 2010, 18:51)

    ampersand [anonim]

    Mie mi se pare amuzantă pretenţia autorităţilor germane - normal mi s-ar fi părut să ceară distrugerea acelor date. Aşa, cerându-le pentru ele, sună de parc-ar dori, la fel ca şi Google, să intre-n posesia lor - doar că pe munca celor de la Google :)
  • 0 (0 voturi)    
    Parerea mea... (Vineri, 28 mai 2010, 19:02)

    aisionline [anonim]

    Dupa cum stiti, in Romania, orice SRL care nu are sistem de alarma, atunci cand anunta un furt plateste o amenda pentru asta si apoi se cauta si hotul. Este o protectie foarte buna impotriva celor care isi pun informatiile pe tava si apoi plang.
    Pe de alta parte, Google nu a spart nici un PC, pur si simplu a inregistrat tot ce e pe banda de wi-fi (2.4Ghz).
    E posibil ca asta sa fie legal sau nu.
    INSA, cea ce vor nemtii mi se pare un comunism pe fata. E ca si cum, eu stat german vroiam sa vad ce vb tu pe mail, si noroc ca au inregistrat astia de la Google, ca sa pot sa vad de la ei,
    Nu mi se pare deloc normal sa vada politistul neam ce s-a inregistrat. Poate sa asiste cand le sterge, nu sa vada continutul.
    Pot sa demonstreze ca li s-au spart PC-urile, ii invit sa ia logurile de firewall si de AP-uri si sa ii acuze de intrare prin efractie, dar pana atunci, eu nu sunt de acord sa se dea nici o data.

    In rest, Google rulez pentru lucrurile bune pe care le face, la un pret platit de altii, dar este extrem de periculos pentru puterea pe care o are, ganditi-va ca de maine WebM este singurul codec al YouTube, asta se traduce prin WebM este folosit la nivel mondial.
  • 0 (0 voturi)    
    Comentarii interesante. Si o parere. (Sâmbătă, 29 mai 2010, 0:56)

    Moromete [anonim]

    Gasesc ca majoritatea comentariilor sunt interesante si informative.

    Personal, nu cred nici in statul incoruptibil (fie el german), nici in corporatiile benevolente (fie ele americane).

    Atata timp cat nu avem actiuni la Google si nici angajati ai ministerului de telecomunicatii nu suntem, cred ca tot ce putem invata/face e sa ne securizam fiecare retele (si eventual si pe ale celor apropiati care nu sunt constienti de riscuri sau sunt atehnici).
  • 0 (4 voturi)    
    hahaha (Sâmbătă, 29 mai 2010, 2:29)

    Cojones [anonim]

    Romania, tara hackerilor si a pirateriei internet - si vad mai multe comentarii decat in Germania, unde s-a iscat scandalul.

    Romanul inca foloseste un calculator pe post de rashnitza, iar 9 romani din 10 nu stiu ce inseamna retea WiFi sau/si nesecurizata, dar placerea de a comenta - de nepretuit.

    Sa-i lasam pe Google si Germania sa-si vada de treaba. Asa cum a mentionat Moromete, cine crede ca Google nu a gresit, sa nu mai foloseasca produse Google. Cine crede ca nu a gresit, sa ignore subiectul.

    Cat despre Germania, trebuia sa stea cu ei pe masinile StreetView de la bun inceput, sa vada care e treaba. Le-ai permis sa-ti pozeze strazile, ghinion acum. Sunt multe lucruri in viata imorale, dar legale. Acesta este doar unul din alte mii ;-).

    Eu pledez pentru trimiterea masinilor StreetView pe strazile cu demnitari de prin Romania, si apoi facut public continutul datelor =)).


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version