Consiliul Concurentei avizeaza favorabil Ordonanta de Urgenta pentru modificarea Legii audiovizualului, doar in conditiile in care executivul va tine cont de anumite observatii care ar schimba substantial textul actului normativ, potrivit Paginademedia.ro, care a intrat in posesia documentului cu observatiile facute de autoritate catre Guvern. Din informatiile obtinute in exclusivtate de Paginademedia.ro, autoritatea recomanda ca intre distributia programelor TV prin cablu si retransmisia prin satelit (de tipul Digi sau Dolce) sa nu se faca diferenta in aplicarea principiului must-carry (posturile publice si posturile TV libere la retransmisie se transmis in mod obligat de catre operatori).

Principalele observatii ale Consiliului Concurentei, din informatiile obtinute, in exclusivitate, de paginademedia.ro:

  • "Intre distributia programelor TV prin cablu si retransmisia prin satelit (de tipul Digi sau Dolce) nu se face diferenta in aplicarea principiului must-carry (posturile publice si posturile TV libere la retransmisie se transmis in mod obligat de catre operatori). Aceasta este cerinta fara de care Ordonanta nu poate fi avizata de Consiliul concurentei.
  • Consiliul recomanda ca posturile TV se introduc in grila operatorului nu in ordinea descrescatoare a audientei (cum propunea ordonanta), ci in ordine crescatoare. In acest fel, vor fi incurajate si posturile de televiziune mai mici. Plasarea posturilor mari la inceput ar consolida puterea acestora in defavoarea canalelor noi sau mai mici.
  • Nu se poate asigura o transmise a programelor la aceeasi calitate, deoarece si aparatele de emisie ale posturilor TV sunt diferite si au parametri diferiti de functionare, spune Consiliul Concurentei.
  • Prevederea care interzice rebate-ul si spune ca clientii de publicitate trebuie sa discute cu fiecare televiziune in parte trebuie reformulata. In actuala formula, exista riscul ca radiodifuzorii nu pot fi opriti sa isi valorifice spatiul publicitar in mod direct. 'O limitare a dreptului radiodifuzorului de a dispune de spatiul sau publicitar, conform intereselor legitime, poate reprezenta o restrangere a libertatii economice, consacrate de art. 45 din Constitutia Romaniei', spune Consiliul".

Citeste mai multpe Paginademedia.ro.