Asociatia Romana pentru Masurarea Audientelor (ARMA) cere televiziunii Realitatea TV, intr-un drept la replica, sa inceteze "campania de dezinformare a publicului prin denigrarea a serviciului de masurare a audientelor TV" si a decis sa faca publice cifrele contestate de acest post.

  • Datele de audienta pot fi consultate in comunicatul atasat.

"ARMA constata ca o campanie tendentioasa declansata de postul de televiziune Realitatea TV in data de 26.02.2013 pe tema unor rezultate punctuale furnizate de Serviciul National de Masurare a Audientei TV (SNMATV), realizat de firma Kantar Media, este continuata cu informarea eronata a publicului", se arata in acest drept la replica, in contextul in care televiziunea a continuat sa conteste datele de audienta in cursul zilei de joi.

In cursul zilei de marti, Realitatea TV a anuntat ca va solicita o ancheta privind felul cum sunt masurate audientele TV - principalul instrument folosit pe piata pentru alocarea publicitatii - de catre firma Kantar Media.

Postul "atrage atentia asupra numeroaselor neconcordante in privinta datelor furnizate pana acum de compania care efectueaza masuratorile numarului de telespectatori. E pentru prima oara in istoria postului de televiziune cand, potrivit masuratorilor oficial, niciun roman nu ar fi urmarit Realitatea TV mai bine de 45 de minute incontinuu". Televiziunea arata ca "ieri, niciun telespectator din publicul comercial nu ar fi urmarit Life Time News cu Amedeo Ene. Asta in chiar daca, la nivel national, Realitatea TV era urmarita de zeci de mii de telespectatori, inregistrand aproape un punct de rating si o cota de piata de 3,1. De asemenea, aceleasi date arata ca in mediul urban, ochii a sute de mii de romani au fost atintiti pe programul al carui amfitrion este Amedeo Ene", afirma atunci Realitatea TV.

ARMA precizeaza vineri ca, potrivit analizelor, in data de 25 februarie 2013, "pe intervalul orar 15:00-15:45, pe oricare dintre sferturile de ora au existat telespectatori care s-au uitat la postul Realitatea TV".

"Fata de cele de mai sus, cerem din nou conducerii Realitatea TV sa inceteze campania de dezinformare a publicului prin denigrarea a serviciului de masurare a audientelor TV", se arata in continuarea dreptului la replica.

ARMA mai precizeaza ca Realitatea TV a facut parte din comisia care "a ales ca unic furnizor al datelor de audienta TV compania Kantar Media".

Asociatia Romana pentru Masurarea Audientelor reuneste posturi TV, agentii si clienti de publicitate si este beneficiarul masuratorilor de audienta.

UPDATE Realitatea TV a anuntat pe site-ul sau ca va da judecata firma Kantar Media Audiences.

"Din informatiile obtinute de la sociologi de marca a rezultat faptul ca masuratoarea efectuata pe un esantion reprezentativ avand mai putin de 4.200 de persoane este irelevanta, rezultatele acesteia fiind distorsionate si nerespectand o acuratete a adevarului", se arata in plangerea Realitatea Media.

"Masuratorile efectuate, dar mai ales rezultatele acestora nu sunt decat o manevra doloziva (dolosiv, n.r.) a acestei societati de masurare a audientelor TV, manevra menita sa determine o scadere sau chiar o distrugere a unui post de televiziune notoriu cu scopul fraudulos de a creste ratingul altor posturi de televiziune, pentru manevrarea bugetelor de publicitate ale companiilor solicitante de servicii de publicitate", mai mentioneaza plangerea.