Guvernul de la Budapesta a propus, saptamana trecuta, Parlamentului introducerea unei taxe pe publicitate, la doar o saptamana dupa ce premierul Viktor Orban a mentionat eventualitatea unei astfel de taxe, scrie Budapest Business Journal. Potrivit sursei citate, o astfel de taxa ar putea fi introdusa in pofida recomandarii Comisiei Europene de a ridica procedura de deficit excesiv impotriva Ungariei. Orban inclusese respectiva taxa pe o lista de mai multe posibile masuri fiscale avute in vedere pentru a se asigura ca procedura de deficit excesiv este ridicata.

Potrivit sursei citate, guvernul a confirmat decizia de a inainta Parlamentului o propunere in acest sens, dar in prezent nu exista niciun detaliu legat de cuantumul taxei sau de modul de aplicare. BBJ apreciaza ca o taxa de 3-5% ar aduce bugetului venituri de 5-10 miliarde de forinti (cca 15-30 milioane euro), in conditiile in care piata media din aceasta tara este si asa grav afectata. Anul trecut, piata de publicitate din Ungaria s-a ridicat la 174 miliarde de forinti (peste 580 milioane euro, sub nivelul din 2006, scaderea medie fata de 2011 fiind de 2,9%, iar cea inregistrata de televiziune si presa scrisa - de peste 10%.

Publicatia citata mentioneaza ca ideea unei astfel de taxe nu este una noua, ea revenind in discutie periodic, incepand din 2000, fara a se materializa insa.