BRAT: Numarul clientilor de publicitate online s-a dublat anul trecut, dar reclama plasata direct pe site-urile romanesti este in scadere. Google Display Network - 60% din totalul bannerelor

de C.I.     HotNews.ro
Miercuri, 10 februarie 2016, 11:33 Economie | Media & Publicitate

​Peste 2.500 de clienti de publicitate din Romania au investit, anul trecut, in promovarea online a produselor si serviciilor lor - de doua ori mai multi fata de 2014, potrivit unei monitorizari BRAT. Numarul campaniilor publicitare a crescut si el cu 40%. Dar, arata BRAT, 60% din totalul bannerelor au fost livrate prin intermediul Google Display Network (GDN), iar volumele investite direct pe site-urile romanesti a scazut cu aproximativ 6% fata de anul precedent si cu 19% fata de 2013.


Potrivit monitorizarii BRAT:
  • In 2015 au fost 2.559 de clienti de publicitate, fata de 1210 in 2014
  • GDN a atras 60% din totalul bannerelor, cu 7% mai mult fata de anul precedent, restul bannerelor fiind livrate prin celelalte adservere disponibile in piata.
  • 27% dintre clienti folosesc exclusiv reteaua GDN pentru campaniile lor publicitare
  • Volumele investite in publicitatea de tip display monitorizate de BRAT (ce nu includ reclamele livrate programatic prin GDN, Yahoo, Facebook etc.), au scazut cu aproximativ 7% fata de 2014 si cu 19% fata de 2013. Valoarea lor rate-card (la preturile afisate de furnizori, mult mai mari decat cele aplicate in mod real pe piata) este de 98,5 milioane de euro.
  • Explicatia BRAT pentru scaderea investitiilor directe in publicitate pe site-urile romanesti: diminuarea investitiilor fiecarui client, insotita de trecerea unei parti a volumelor in GDN si alte retele nemonitorizate
  • Din investitiile in display, clientii din domeniul auto au realizat cea mai mare parte (16% din total), ei fiind urmati de clientii din comunicatii si finante
  • Fata de 2014, au crescut investitiile clientilor din sectoarele: produse pentru igienta personala (83%), farmaceutice (63%), finante (44%)
  • Cel mai mare client in 2015 a ramas Orange, urmat de Procter&Gamble si Ford Romania.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

759 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică