ANALIZA ​Cine semneaza propaganda rusa in presa din Romania

de Costin Ionescu     HotNews.ro
Luni, 23 octombrie 2017, 1:48 Economie | Media & Publicitate

Editorialisti Sputnik
Foto: Captura Sputnik.md
Propaganda rusa in Romania a inceput, de aproximativ un an, sa poarte semnatura. Pana in 2016, autorii care puneau umarul la raspandirea mesajelor Moscovei in media locale puteau fi gasiti doar in cateva comunitati de comentatori online, printr-un numar restrans de institutii radio-TV si, eventual, dupa investigatii serioase, in spatele site-urilor conspirationiste cu "autor necunoscut". Acestea lucreaza in continuare, dar lor li s-au adaugat, cu nume si prenume, mai multi oameni de presa vechi si noi, in special in ultimul an, de cand a inceput sa creasca platforma Sputnik in limba romana.
  • UPDATE: Luni, dupa aparitia articolului HotNews.ro, a disparut de pe pagina Secretariatului de Stat pentru Culte numele lui Bogdan Duca. Citeste mai multe in articol

Dincolo de politicienii romani si ceilalti "experti" carora mai toate televiziunile le ofera platforma sa faca, voluntar sau nu, jocurile Kremlinului, cine sunt publicistii si institutiile media care, cu mana lor, transmit propaganda Moscovei?

Reteaua de "informatii alternative" Sputnik este, alaturi de televiziunea RT (fosta Russia Today), unul dintre pilonii propagandei ruse la nivel international. Ambele sunt ale statului rus. Platforma Sputnik in limba romana a fost lansata in Republica Moldova in februarie 2016. O vreme, ea a trecut nebagata in seama in Romania. Dar, anul acesta, a crescut semnificativ:
  • pe de o parte, este citata tot mai des in media rezistente la distorsiunile Moscovei, ca punct de comparatie intre discursul multor politicieni sau al televiziunilor apropiate puterii si discursul Kremlinului, pe o tema sau alta;
  • pe de alta parte, Sputnik este preluata tot mai des pe siteurile locale interesate fie doar de cantitatea continutului online, nu si de calitatea si veridicitatea acestuia, fie de siteurile interesate fatis sa propage anumite mesaje ale Rusiei.
  • nu in ultimul rand, Sputnik si-a intarit, prin continutul sau, rolul de camera de rezonanta pentru jurnalistii din Romania al caror mesaj coincide, voit sau nu, cu cel al Rusiei. Acesta pare sa fie, de altfel, principalul obiectiv al site-ului, avand in vedere ca nu vine cu propriile investigatii, anchete, reportaje sau stiri, ci, in general, preia si impacheteaza "alternativ" informatii si luari de pozitie din presa romana.  

Dar cine semneaza pe ro.Sputnik.md?

Cele mai multe texte de pe acest site sunt fie nesemnate, fie semnate de Dragos Dumitriu sau cu initialele D.D.. Dragos Dumitriu este un fost parlamentar si membru PRM, asociat multa vreme cu OTV si cu Dan Diaconescu si care, in anii '90, a lucrat la mai multe publicatii, inclusiv ziarul de scandal "Atac la persoana". Pe langa articolele curente, Dumitriu semneaza, pe Sputnik.md, si editoriale. Intr-unul dintre ultimele sale comentarii, dedicat "fenomenului Vadim", el scrie, intre altele: "Marturisesc ca, de multe ori, ma gandesc cum ar fi Romania cu un presedinte de talia lui Vladimir Putin, un premier ca periculosul Viktor Orban, un diplomat ca Serghei Lavrov? Conducatori care sa inspire incredere si sa dea putere..."

Pe langa Dumitriu, la Sputnik s-au strans mai multe personaje ce transforma platforma rusa intr-un punct nodal al propagandei. Sunt editorialisti cu experienta in presa - fie ea militanta, de scandal, angajata politic sau extremista. Printre ei, reprezentanti ai altor redactii care s-au remarcat in ultimii ani prin mesajele pro-ruse si antioccidentale, precum Activenews.ro sau Napocanews.ro.

Editorialisti Ro.sputnik.md:
  • Ionut Tene - autor al mai multor carti, in special de poezie, este angajat al Primariei din Cluj, la Biroul de invatamant. In prima parte  anului, presa locala relata ca impotriva lui a fost depusa o petitie, fiind acuzat ca, in paralel cu activitatea din primarie, controla site-ul nationalist-extremist Napocanews.ro. Ulterior, impotriva lui au depus plangeri, potrivit Actual de Cluj, si UDMR si comunitatea evreilor din Cluj, din cauza ca Primaria a permis angajarea pe post de sef de birou a unei persoane care "a facut apologia Garzii de Fier".
  • Ilie Catrinoiu - comentator pe mai multe bloguri si site-uri nationaliste, conservatoare, anti-UE, anti-americane si anti-occidentale in general. Intre altele, a fost vazut, conform ILD, la lansarea de carte pe care Aleksandr Dughin a tinut-o in primavara, la Bucuresti
  • Octavian Racu - sociolog din Republica Moldova, apropiat lui Iurie Rosca, alaturi de care a tradus, in Moldova, o carte a lui Dughin si a semnat prefata unei alte carti a aceluiasi autor - vezi aici. Scrie si pe diverse site-uri de presa (Voxpublika.md sau Flux.md, la acesta din urma lucrand alaturi de Iurie Rosca, promotor al eurasianismului lui Dughin in Republica Moldova)
  • Bogdan Duca - politolog si teolog ce se declara conservator si care se exprima impotriva valorilor occidentale, "sorosiste", dar care, intr-un articol in care il proclama pe Dughin drept o "legenda" cu o "biografie destul de banala", proclama ca "Vladimir Putin este un presedinte ales constitutional, prin vot popular, intr-o Rusie in care exista pluralism politic, opozitie politica si mediatica, exista libertate de expresie la fel de controlata ca si in orice stat occidental." Articolul dat drept exemplu a aparut acum trei ani pe un alt site unde Duca semneaza regulat, cu acelasi discurs pro-rus si impotriva valorilor euroatlantice, Activenews.ro. In prezent, Bogdan Alexandru Duca figureaza ca expert la cabinetul lui Victor Opaschi, la Secretariatul de Stat pentru Culte. Bogdan Duca mai semneaza pe propriul blog si, in trecut, a scris si pentru CriticAtac, platforma online de stanga.
Bogdan Duca, sters din echipa Secretariatului de Stat pentru Culte
Foto: Facebook/ In Linie Dreapta - ILD
UPDATE: Luni, dupa aparitia articolului HotNews.ro, a disparut de pe pagina cu echipa secretarului de stat pentru Culte Victor Opaschi (link-uita mai sus) numele lui Bogdan Duca

Pagina de Facebook a platformei In Linie Dreapta - ILD semnaleaza intr-o captura de ecran disparitia din organigrama a numelui lui Bogdan Duca (click pe imaginea alaturata)

In momentul in care numele lui figura ca "expert cabinet" in cadrul Secretariatului, la sectiunea "Declaratii de avere si de interese" ale angajatilor institutiei apareau si declaratiile lui Duca, datate 06.10.2017, si care in prezent sunt trecute la capitolul "Declaratii de avere si de interese ale persoanelor care au incetat raportul de munca cu Secretariatul de Stat pentru Culte"
  • Mihai Antonescu - prezentat de Sputnik drept analist financiar si "unul dintre primii experti de imagine din Romania", este o persoana intrata in presa la inceputul anilor '90, a trecut prin nenumarate proiecte media marcate de controverse si scandal, inclusiv OTV si Atac la Persoana, Digi 24 relatand, recent, ca el a primit la un momen dat si o condamnare pentru propaganda nationalist-sovina.

Propaganda oficiala rusa - context


Sputnik Moldova-Romania
a aparut dupa inchiderea editiei in limba Vocii Rusiei si inainte de inchiderea unui proiect lansat nu cu multa vreme inainte, RussiaToday.ro. Acest site, initiat de Dan Musetoiu (ex-Money Channel, actualmente autor musetoiu.ro), a rezistat doar 2 ani. Sputnik a intrat pe piata la mai putin de un an dupa deschiderea Centrului Rus de Cultura si Stiinta din Bucuresti, un instrument de "soft power" care si-a intensificat la randul sau activitatea.

Pe de alta parte, in august si apoi in octombrie a.c. propaganda rusa a mai incercat, aparent, o intrare pe piata romaneasca - prin cererea de licenta pentru un post iesean asociat cu televiziunea de stat Rossiya 1, dar solicitarea a fost respinsa de CNA. Surse la curent cu procedurile de obtinere a licentei nu exclud, insa, o revenire a rusilor spre piata TV din Romania, cu ajutorul unor terte parti fata de care CNA sa nu poata avea la fel de usor obiectii.

Vocile oficiale ale propagandei capata, treptat, greutate in Romania, tara unde, pana nu demult, astfel de canale aveau un impact minim, iar propaganda rusa se concentra pe canale online cu autori anonimi, o parte dintre ei fiind adusi in lumina reflectoarelor doar in urma unor anchete de presa (ex. aici si aici).

Astfel de site-uri continua sa functioneze, dar canalele "oficiale", precum Sputnik, iau in greutate pozitionandu-se drept camere de rezonanta pentru politicienii si jurnalistii preferati din Romania. Pressone.ro a exemplificat, saptamana trecuta, "trei nume pe care Sputnik Moldova Romania le elogiaza constant" - Liviu Plesoianu, Lia Olguta Vasilescu si Mircea Badea. Sputnik atrage, astfel, citari si recunoastere din partea institutiilor de presa atente la mesajele propagandei ruse. Vezi cazul Digi 24 (un exemplu) sau B1 TV (un exemplu): In ambele cazuri, continutul livrat, anume ce spune Mircea Badea si cum arata in poze de arhiva ministrul Vasilescu, are mai multe greutate decat relevanta si calitatea sursei.


Cazul posturilor publice romanesti de radio si TV. Plus Digi 24



Noua voce mediatica a Rusiei in Romania incearca astfel sa capete volum intr-o tara unde, pana nu demult, era auzita mai degraba indirect, prin diverse personaje din platourilor de stiri, sau direct prin intermediul anonimilor online si prin corespondentele difuzate de media publice de la Bucuresti.
  • In cazul acestora din urma, corespondentul Radio Romania la Moscova, Alexandru Beleavski, transmite in continuare nefiltrat mesajele autoritatilor ruse, dupa cum nota HotNews.ro in iulie a.c.. Vezi pe larg aici si aici modul cum livreaza corespondentul RRA informatiile din Rusia.

In randul televiziunilor private, notabila este deschiderea pe care Digi 24 a manifestat-o, in ultimii ani, fata de reprezentanti ai puterii de la Moscova. Acum 2 ani, postul era atentionat de un membru CNA pentru ca l-a gazduit, intr-un interviu, pe presedintele Dumei de Stat, caruia ii fusese interzis accesul pe teritoriul UE. Anul acesta, acelasi canal i-a permis, intr-un interviu, lui Aleksandr Dughin sa isi transmita nestingherit mesajele direct catre publicul roman. De notat ca, pe de alta parte, Digi 24 este una dintre putinele institutii media locale care, cel putin online, analizeaza periodic modul cum functioneaza propaganda rusa in Romania - vezi, de ex., aici si aici.


Citeste mai multe despre   






















Jurnal din Israel

FOTOGALERIE Israel pe repede inainte: kit de informatii pentru o calatorie reusita

De la nord la sud, Israelul are putin peste 400 de kilometri, iar de la est la vest, putin peste 100. E printre putinele tari ale lumii in care, in aceeasi zi, poti face si baie in mare si ski la munte. E taramul miracolelor si al sperantelor, tara sfanta a pelerinilor, teritoriu complet liber si dezinhibat pentru hedonistii de pretutindeni. Ca vrei sa te regasesti spiritual sau ca vrei sa gasesti energia unor petreceri fantastice, mergi in Israel. O sa capeti ce cauti si, uneori, chiar mai mult decat atat.

25092 vizualizari

  • +29 (49 voturi)    
    Mazeta, ai cuvantul (Luni, 23 octombrie 2017, 6:54)

    un domn [utilizator]

    Tot ce vei spune va fi folosit impotriva ta
    • +1 (9 voturi)    
      Propaganda rusa functioneaza! (Luni, 23 octombrie 2017, 15:45)

      Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      Catalonia, referendumul din Italia, Farage si Brexitul, Trump sunt mostre ca propaganda rusa functioneaza. Rusilor multe le poti reprosa, dar nu ca nu au elite pregatite. Acestea pot detecta probleme reale din vest si le pot pune intr-o lumina nefavorabila cu succes.
      Cat timp "lupta" cu propaganda rusa este doar "esti betiv" semnele de intrebare puse Sistemului vor ramane si SIstemul VA COLAPSA.
      Este nevoie de oameni la fel de inteligenti care sa raspunda propagandei ruse logic, nu din vintre. Mai mult, multe probleme sesizate de propaganda sunt reale si pot fi gresite in Vest. Poate ar trebui schimbate. Lipsa de raspuns si statismul va insemna colapsul in final al Sistemului .
      • +2 (2 voturi)    
        Toti cei enumerati sunt o bataie de joc! (Luni, 23 octombrie 2017, 19:52)

        Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

        Sunt niste oligofreni in stare sa vanda Romania anti-rusa ca mentalitate pentru un pumn de bani. Mi-e scarba!
      • -1 (3 voturi)    
        da (Marţi, 24 octombrie 2017, 18:25)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

        rusia e de vina, nu ticalosia ''elitelor'' socialiste, incepind cu obama si terminind cu baba redegista merkel, cel mai mare succes al kgb din toate timpurile, pe linga care tradatorul schroder e un biet ucenic. Iar soros face numai fapte bune, de miliarde de dolari, incepind cu criminalii gen blm sau antifa si terminind cu tot felul de ong-uri de tipul open society.
  • -56 (86 voturi)    
    . (Luni, 23 octombrie 2017, 7:27)

    Sarmat [utilizator]

    Sunt rus. Noi cu romanii nu avem nimic. Intelegem ca politica nu e curata, dar e tampenie sa strici relatiile dintre doua popoare din cauza unor hoti. Rassia si Rumania sunt tari surori, care am avut relatii culturale, economice si politice sute de ani. Dintr-o data se baga bastarzii americani sa creeze zarva intre noi. Da va consideram frati si sintiem dornici sa va ajutam.
    • +56 (66 voturi)    
      E ok .. (Luni, 23 octombrie 2017, 9:35)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui Sarmat

      .. ne-ati ajutat destul si cu comunismul si cu Moldova si cu Bucovina si cu tezaurul. Daca ne mai ajutati putin, nu mai ramane nimic din Romania.
    • +43 (57 voturi)    
      candoarea ta mi a declansat o lacrima (Luni, 23 octombrie 2017, 9:44)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Sarmat

      insa si o intrebare care cu respect ti o adresez ? cand URSS isi va cere scuze oficial pentru Atrocitatile comise impotriva Romaniei ? comunism la oferta 1+1 Gratis, SOVROM...deportari...) si cand veti returna Tezaurul ?
      • +23 (31 voturi)    
        mda (Luni, 23 octombrie 2017, 10:01)

        transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        Uitati de Tezaur, a fost baut de mazeta&Co. Spasiva.
      • -11 (15 voturi)    
        URSS nu mai exista (Luni, 23 octombrie 2017, 17:34)

        demaGOCU [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        in caz ca nu te-ai trezit din betie
        • +8 (8 voturi)    
          Praful si pulberea s-a ales de urs (Luni, 23 octombrie 2017, 18:38)

          Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui demaGOCU

          Si la fel o sa se intample si cu Mujicia
    • +23 (29 voturi)    
      Eu mai am nevoie de ajutor (Luni, 23 octombrie 2017, 10:05)

      Maica Reteza [utilizator] i-a raspuns lui Sarmat

      Eu apreciez ajutorul vostru, kolega, fara knowledge transfer-ul de la voi n-as fi avut ficatul asta asa de rezistent.
      Da'' cu o vodka made in URSS nu ma ajuti si pe mine?
    • +21 (25 voturi)    
      vorbe frumoase si goale (Luni, 23 octombrie 2017, 10:33)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui Sarmat

      indiferent de politica si de politicieni, Rusia niciodata nu a reusit sa aibe relatii bune cu vecinii, indiferent daca a fost condusa de monarhie, comunism sau democratie.
      Daca Rusia este o ca o ruda a Romaniei, e genul de ruda pe care cu cat auzi mai putin de ea cu atat iti e mai bine.
      Nimeni nu creaza zarva intre Romania si Rusia. Rusia a ucis, deportat si furat mereu de unde a putut. Plus exportul ciumei rosii, cancerul sec. XX.
    • +22 (32 voturi)    
      Sa le luam pe rand: (Luni, 23 octombrie 2017, 10:34)

      zizi_m [utilizator] i-a raspuns lui Sarmat

      - relatiile din Romania si Rusia/URSS nu au fost niciodata f. bune. Rusia a considerat intotdeuna Romania ca pe un vasal. Fie ca vorbim de perioada post fanariota, de cea dintre cele 2 razboaie , de cei 45 de ani de comunism sau de ultimii 27. Cel mai bine am dus-o atunci cand Moscova nu si-a bagat nasul pe aici, adica atunci cand contextul ne-a permis sa ne ferim de voi (intre cele 2 razboaie mondiale si acum, in ultimii 27 de ani). Deci nu, nu suntem tari surori.
      - faptul ca acum suntem in NATO e un bine pe care cateodata ma intreb daca il meritam. Dar indiferent daca il meritam sau nu, trebuie sa tinem de el cu dintii. Sunt total impotriva prejudecatilor si fobiilor irationale, dar daca pentru a intari relatia Romaniei cu vestul e necesara un pic de propaganda care sa creasca nivelul de rusofobie din Romania, let's do that.
      - cum sa ne ajutati? Rusia e mult mai corupta decat Romania, deci problema asta nu aveti cum sa ne-o rezolvati. Economic stati prost (ceea ce e uimitor pentru o tara atat de bogata in resurse cum e Rusia). Deci cum?

      Cateva consideratii de final:
      - il consider pe Ion Antonescu cel mai slab conducator pe care l-a avut Romania, in principal pentru ca l-a urmat pe Hitler atacul impotriva URSS din '41. Pe langa faptul ca armata romana s-a comportat execrabil (atat militar cat si moral) in acea campanie, a mai dat si o justificare morala ocuparii Romaniei de catre Armata Rosie si a celor 45 de ani de comunism care au urmat. Dar acei 45 de ani sunt suficienti, am platit destul pentru ceea ce a facut idiotul ala, acum trebuie sa ne lasati pace.
      - cred ca nu exista popor care sa fi suferit in secolul 20 asa cum au suferit rusii si celelalte popoare din cele care formau la un moment dat URSS. Imi pare rau ca dupa Lenin, Stalin, cei care l-au urmat, acum v-ati ales cu Putin. Dar asta e una, si comportamentul subversiv si agesiv pe care il aveti e cu totul altceva.
      • -14 (20 voturi)    
        SUA nu tot vasal ne considera? (Luni, 23 octombrie 2017, 17:35)

        demaGOCU [utilizator] i-a raspuns lui zizi_m

        Primim ordin si executam!
    • +6 (20 voturi)    
      frati, frati (Luni, 23 octombrie 2017, 11:05)

      om simplu din multime [utilizator] i-a raspuns lui Sarmat

      dar branza e pe denghi.
      mata pare-se ca esti fratele ala mai glumetz. :-))
      io, frate, intre putina si trompa, il aleg pe trompa.
      totusi, il prefer pe cehov inaintea lui mark twain si pe dostoievsci inainte alui edgar poe.

      multimea muta a oamenilor simpli nu pun botu' la propaganda, indiferent ca e propaganda rusa, americana sau a $istemului :-))
      romanul este surdo mut la propaganda.
      prefera manele. :-))
    • +13 (13 voturi)    
      Nu vrem ajutorul vostru (Luni, 23 octombrie 2017, 16:03)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui Sarmat

      Care tari surori??? Ca sute de ani de ex, cand Moldova nu ceda suveranitatea Imperiului Otoman, venea-ti voi. Imi povestea bunicul de bunicul lui cum se ascundea in padure sa nu il ia rusii in "surghiun". Ati fost toata istoria voastra doar niste cotropitori.
    • +7 (9 voturi)    
      Postare la misto, cred (Luni, 23 octombrie 2017, 18:33)

      Maniu [utilizator] i-a raspuns lui Sarmat

      daca ar fi adevarata, atunci nu ar trebui nici macar bagata in seama.
  • +32 (46 voturi)    
    Digi24 (Luni, 23 octombrie 2017, 7:38)

    Ion Alexandru [utilizator]

    Deocamdată Digi24 este cam singurul post hotărât pro-occidental, pro-NATO, pro-UE (adică pro-civilizație). Dacă ar fi toate ca Digi, n-am mai avea, probabil, nici PSD-ul la conducere, nici penali ca Dragnea & comp. în parlament și guvern (sau ar fi mai puțini).
    • -12 (28 voturi)    
      100 % NU e proocidental DACA (Luni, 23 octombrie 2017, 9:46)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Ion Alexandru

      au gazduit audio video pe cei doi Odiosi, cu asta ar trebui sa vedem cum facem, Nici macar Latrina 3, sau Raitaru teve nu si au permis acest "lux"
    • +13 (19 voturi)    
      Întradevăr... (Luni, 23 octombrie 2017, 9:52)

      urbaniesiconstructie [utilizator] i-a raspuns lui Ion Alexandru

      ...mi se pare absolut murdară chiar și pomenirea postului Digi24 în acest context !... E ceva "la comandă" aici, ceva pute !... Oare ce ?, domnule Costin Ionescu ??...
      • +8 (22 voturi)    
        Dughin: Nato trebuie distrus (Luni, 23 octombrie 2017, 11:25)

        DrStrange [utilizator] i-a raspuns lui urbaniesiconstructie

        Daca o institutie media respectabila ofera o platforma de unde ideologul Kremlinului isi disemineaza ideile si mai si invita oficiali care au interdictie in UE, atunci are o problema.
        http://m.digi24.ro/stiri/externe/rusia/aleksandr-dughin-nato-este-o-entitate-rudimentara-care-ar-trebui-distrusa-701913
        • +9 (11 voturi)    
          pentru a avea o opinie corecta (Luni, 23 octombrie 2017, 12:38)

          iodixit [utilizator] i-a raspuns lui DrStrange

          per ansamblu, e bine sa stii ce kkt maninca si partea adversa. momentan digi e printre posturile pro-occidentale. conducerea urss este sigur sub orice critica, dar e bine sa avem mintea limpede cind ne uitam si la occident. cum zicea cineva mai sus, brinza-i pe bani, iar politicienii nostrii, numai la binele romaniei nu se gindesc.
    • -4 (8 voturi)    
      aloooo, democratia (Luni, 23 octombrie 2017, 17:38)

      demaGOCU [utilizator] i-a raspuns lui Ion Alexandru

      Jurnalistii ar trebui sa fie impartiali: nici pro nici contra. Daca practic acest lucru nu se poate, atunci trebuie ca fiecare punct de vedere sa fie bine reprezentat in presa. Deci Digi24 (cel mai pro), e complet si suficient doar impreuna cu cel mai anti (xxx 3). Din pacate tu esti un stalinist cu eticheta de "Pro": nu-ti place cand lumea are o opinie diferita de a ta!
  • -19 (47 voturi)    
    E bine... (Luni, 23 octombrie 2017, 7:43)

    echidistantul_ [utilizator]

    E bina ca in Romania avem presa libera. Deocamdata. Desi articolul de fata seamana izbitor de mult cu cele comuniste care relatau despre propaganda facuta de Europa Libera si Vocea Americii.
    • +13 (27 voturi)    
      ehh (Luni, 23 octombrie 2017, 9:31)

      transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui echidistantul_

      Echidistant intre Moskova si Beringovsky. Cam la mijloc, asa
  • -29 (45 voturi)    
    si-au castigat libertatea cuvantului (Luni, 23 octombrie 2017, 7:59)

    xanti [utilizator]

    La revolutie ,nu va convine trecem iar la dictatura.
    • +15 (27 voturi)    
      "cuvantul" nu inseamna (Luni, 23 octombrie 2017, 10:21)

      yellowdog [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      in romaneste minciuna, propaganda, dezinformare...

      asta au facut comunistii si mai nou voi, cozi de topor...
      • -11 (21 voturi)    
        comunistii au facut ceva (Luni, 23 octombrie 2017, 11:29)

        Kosmos [utilizator] i-a raspuns lui yellowdog

        Bolsevicii gen Silviu Brucan au facut ce zici tu
        • +6 (6 voturi)    
          daca te-ar fi interesat putin istoria (Luni, 23 octombrie 2017, 21:24)

          yellowdog [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

          ai fi ajuns la concluzia ca bolsevismul e un fel de gangsterism de stat de la lovitura de stat din octombrie 1917. Pleiada de criminali incepand cu Lenin, Stalin etc au vrut doar subjugarea maselor sub pretextul egalitarismului.
    • +7 (11 voturi)    
      ameninti? (Luni, 23 octombrie 2017, 10:34)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      ma faci sa rad
    • 0 (14 voturi)    
      corect (Luni, 23 octombrie 2017, 11:09)

      om simplu din multime [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      deci, ambele parti au dreptul sa ne minta.
      depinde cine minte mai frumos.

      din articol nu reiesa ca se cere interzicerea, ci, numai sunt aratati unii, cu deshtu de la mana dreapta.:-)
      caare este tot un drept castigat, nu ?!
    • +10 (18 voturi)    
      Libertate nu inseamna anarhie (Luni, 23 octombrie 2017, 11:42)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Ca si in viata reala a fi liber in presa inseamna sa respecti un set de reguli, reguli care protejeaza cititorii de minciuna si dezinformare, lucruri care nu apartin de libertatea presei. dar e o tema vanturata des de postacii rusnaci cu "libertatea presei/cuvantului". Vorba lui stalin In numele principiilor tale trebuie sa ma lasi sa fac ce vreau, in numele principiilor mele cum am puterea cum iti iau averea, ta bag la inchisoare si in final te omor.
      • 0 (14 voturi)    
        pressa (Luni, 23 octombrie 2017, 12:42)

        om simplu din multime [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

        este in politica. pana si cea de scandal si cancan.

        deci, ca si politica, este tot minicinoasa, propagandista, adica dezinformatoare.
        invatza sa citesti printre randuri, de la toti, caci se barfesc si toarna unii pe altii.
    • +1 (7 voturi)    
      Revolutie?! (Luni, 23 octombrie 2017, 14:57)

      ionisus [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Vorvesti de ''revolutia'' din octombrie, care a avut loc in noiembrie sau despre ce? Fii concret, sa intelegem si noi, ''mujicii'' despre ce gavaresti!
  • +5 (13 voturi)    
    .... (Luni, 23 octombrie 2017, 7:59)

    un oarecare [utilizator]

    un articol interesant ...
  • +13 (25 voturi)    
    mda (Luni, 23 octombrie 2017, 8:03)

    SoulSearcher [utilizator]

    oare care dintre ei sunt mazeta, demagogu, si altii de pe aici de pe hotnews ?
  • +5 (25 voturi)    
    Interesant (Luni, 23 octombrie 2017, 8:32)

    imi_pasa_de_romania [utilizator]

    La Digi24 nu ma asteptam. Dar se pare ca lumea este plina de surprize.
    Inca astept ca Misterul (nu, nu am gresit) Educatiei sa emita odata manualele alea in rusa ca sa fie treaba treaba.

    In alta ordine de idei, pe un ton serios, propun urmatorul experiment: asteptam sa scoata manualele. Apoi le comparam dpdv continut, structura etc. cu cele rusesti. Nu glumesc. Sunt curios cate asemanari vor fi.
    • +2 (12 voturi)    
      Experiment 2 (Luni, 23 octombrie 2017, 10:29)

      Jesuis.PasCharlie [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

      Va propun alt experiment : cautati manuale franceze,germane,olandeze . Serios,doar incercati. Faceti un rezumat al metodelor de predare ( da,intr-o tara poti fi si 40 de metode de predare ,toate cu manuale si ..metode diferite.FFFFFFFFUARTE diferite.Si toate oficiale).
      Comparati oricare 5 din ele ( repet ,sunt extraordinar de diferite) cu cele romanesti .Concluzia va fi socanta.
      Dupa aia pentru relaxare sa citim manualul de religie proaspat iesit . Dpmdv acel manual e ca emisiunea Sport din 1990-2000 de la tv ,se cheama Sport dar e despre fotbal .
  • 0 (28 voturi)    
    ei fac propaganda si pt radu duda (Luni, 23 octombrie 2017, 8:55)

    pestalotiu [utilizator]

    Sputnik.md ( prin Ionut Tene ,mai ales) si Digi24 fac si propaganda "monarhista", nu numai putinista. Cele doua platforme media gazduiesc frecvent articole in care se sustine necesitatea proclamarii Margaretei Duda ( fiica lui Mihai I - ala decorat cu "Pobeda" ruseasca, desi tara lui fusese invinsa in WWII de catre Rusia) drept regina României.
  • +2 (12 voturi)    
    Parca mai poti sa stii cu cine ai de-a face?!? (Luni, 23 octombrie 2017, 9:18)

    Prostu' satului [utilizator]

    In zilele noastre cine nu te-astepti citeaza sputnik...

    http://economie.hotnews.ro/stiri-consumator-22040572-materialul-anti-glont-din-matase-paianjen-trecut-primele-teste.htm
  • +15 (17 voturi)    
    numai necunoscuti (Luni, 23 octombrie 2017, 9:33)

    revo [utilizator]

    Daca nu scriati despre ei, habar n-aveam ca exista.
  • 0 (14 voturi)    
    Corect dar incomplet.. (Luni, 23 octombrie 2017, 9:48)

    n italy [utilizator]

    Se vede de la sapte poste unde cumpara rusnacii spatii din media..printre care si DiGi 24 .Laude desantate directe sau „printre randuri” pentru Putin,pentru nemaivazulul lui armament sau pe ocolite despre cultura rusa, etc .Mizerie si minciuna cat cuprinde pentru prostii fara memorie si fara un minim discernamat ...
  • -2 (32 voturi)    
    uau (Luni, 23 octombrie 2017, 10:12)

    Mazeta [utilizator]

    Cică Radio România transmite știri nefiltrate, deci este cu rușii.
    • +4 (14 voturi)    
      hehe (Luni, 23 octombrie 2017, 11:08)

      transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Cine zice acest "cica" (varianta scurta a formularii comunist-sovietice "dupa cum se stie", kak znati..) sputnic.md? Pai e fake news.

      You are FAKE NEWS! Pasol...
      • -4 (12 voturi)    
        mda (Luni, 23 octombrie 2017, 13:20)

        om simplu din multime [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

        si trump e fake news, la bruksal, cu kotrutza....:-))
      • -2 (2 voturi)    
        mna! (Luni, 23 octombrie 2017, 21:16)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

        Mare scofala, mare! Poate ne legam si de "iubire", ca-i de la "liubliu" - nu mai zic de "drujba"! >:
        • 0 (2 voturi)    
          nu, nu e mare scofala (Luni, 23 octombrie 2017, 22:55)

          transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

          Atata doar ca "un om simplu din multime" doar un troll rusesc evident.

          Dar doamna Codruta, nu stiam ca avem si la Braila agente de influenta pro MOSCOVA. Spalate prin Oradea dar uite ca sar in ajutor cand colegii din Novosibirsk sunt criticati de la Blaj.
  • -1 (27 voturi)    
    Cool (Luni, 23 octombrie 2017, 10:19)

    Jesuis.PasCharlie [utilizator]

    Deja se fac liste publice cu elementele dujmanoase care stau in calea dezvoltarii multilaterale pe cele mai inalte culmi ,soarele rasare miroase a disperare , sunetul referendumului in amurg imbraca campuri goale de recolta ca tre' sa importam civilizat de toate.
    Inauntru doar ticaitului ceasului lui Lae se aude .
    • -5 (27 voturi)    
      hehe (Luni, 23 octombrie 2017, 10:34)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui Jesuis.PasCharlie

      Moș Soroș a pus la bătaie 18 mld.$. La ce foame fac ziariștii, este de înțeles că au început să se agite, să facă liste, poate-poate le pică și lor ceva.
      • 0 (14 voturi)    
        . (Luni, 23 octombrie 2017, 12:50)

        Jesuis.PasCharlie [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        Nu citesc nici 10% din presa onine dar estimez asa,la botul calului ca nu sunt mai mult de 150 ziaristi ( nici nu stiu cum sa le zic ,cred lor le place sa fie numiti analist politic?) si 10-12 globberi care baga soparlele cu propaganda rusa = motivul cancerului de col uterin , al productiei de grau la hectar ( ca mi-am adus aminte ,cat de repede am uitat toti anii aia MULTI in care faceam supraproductie de grau si sub bagheta frumosului aluia scoteam graul 3 zile pe mare sa-l luam inapoi ca "grau importat ca are tara nevoie") si al secetei .Plus 10-12 postaci pe aci ,nu mai mult. Suma aia e enorma pentru un numar atat de mic , eu nu am auzit de ziarist obiectiv sa fie milionar ( sarcasm cat cuprinde aici).
        • +1 (9 voturi)    
          de ce (Luni, 23 octombrie 2017, 17:13)

          DT34 [utilizator] i-a raspuns lui Jesuis.PasCharlie

          nu va raspundeti unul altuia in sala de mese, sau la pe culoar la o cafea, nu trebuie neaparat sa va scrieti un ul altuia pe net.
    • +7 (13 voturi)    
      ehh (Luni, 23 octombrie 2017, 11:10)

      transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui Jesuis.PasCharlie

      Da, cam ai dreptate. Cand o sa inceapa pogromul postacilor rusi trebuie ca romanii sa fie organizati, sa nu scapati niciunul. Remember ODESA, octombrie '41? Ehh...
      • -10 (12 voturi)    
        '41? (Luni, 23 octombrie 2017, 12:39)

        Jesuis.PasCharlie [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

        Me no remember '41 , eram copil si invatam visual basic pe atunci.
        In schimb ma lovesc de 2015,2016 si in special 2017 me plezneste peste fata zilnic ..in timp ce 2018 ma face sa schimb lista de cadouri pentru Craciun...
        • -3 (9 voturi)    
          Oh! (Luni, 23 octombrie 2017, 13:14)

          Jesuis.PasCharlie [utilizator] i-a raspuns lui Jesuis.PasCharlie

          ..am deja 3 downvotes pentru ca am pomenit de "Craciun" ,aceasta sarbatoare barbara si salbatica ce sfideaza civilizatia si valorile?Hai sa pomenesc si ca port cruciulita la gat , inadaptat primitiv est-european care sunt :))))))))
          • +4 (10 voturi)    
            Craciunul e Fain (Luni, 23 octombrie 2017, 13:53)

            un domn [utilizator] i-a raspuns lui Jesuis.PasCharlie

            Ignoranta ta privind istorie din 1941, nu e faina, nu amesteca chestiunile ..ca la Kremlin
            • -1 (13 voturi)    
              Ignoranta mea (Luni, 23 octombrie 2017, 14:22)

              Jesuis.PasCharlie [utilizator] i-a raspuns lui un domn

              ..a fost greu incercata : "The Odessa massacre is the name given to the mass murder of Jewish population of Odessa and surrounding towns in the Transnistria Governorate during the autumn of 1941 and winter of 1942 while under Romanian control."
              De ce sunt unii mandri de asta, o pata neagra in istorie ,la fel de neagra ca alianta noastra cu invadatorii contra unui stat vecin.
              Si dupa aia ne plangem ca suntem nedreptatiti.
              Aveti date suplimentare ? https://en.wikipedia.org/wiki/1941_Odessa_massacre
      • +3 (15 voturi)    
        azi la RFI a fost pomenit (Luni, 23 octombrie 2017, 12:45)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

        mujicii ar vrea sa Nu fie in nici o carte de istorie ziua de 16 oct 41..da....faina treaba a fost la Odesa !
        • +4 (12 voturi)    
          faina treaba a fost la Odesa?!??! (Luni, 23 octombrie 2017, 14:08)

          tahomir [utilizator] i-a raspuns lui un domn

          Tu macar ai habar ce masacre si atrocitati au comis romanii in Odesa?
          daca nu, pune ma si citeste, ca e plin internetul de documente. Si dupa aia mai vorbeste.
          • 0 (10 voturi)    
            ehh (Luni, 23 octombrie 2017, 14:47)

            transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui tahomir

            Se pare ca nu prea pricepi romaneste.

            Da, exact aia ii asteapta si pe postacii rusi :-)
            Inclusiv pe tine, subtilule
            • 0 (8 voturi)    
              ce pui de fascist! (Luni, 23 octombrie 2017, 15:42)

              tahomir [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

              tu cum ai scapat dupa 44? probabil ai fost dintre aia care i-a dat in gat pe taranisti si liberali ti-au aruncat comunistii un os de ros, legionar penibil ce esti!
              Si acum scrii ptr stapanii tai din PSD, tristete comica ce esti.
              • -3 (7 voturi)    
                amerlocule (Luni, 23 octombrie 2017, 15:58)

                transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui tahomir

                esti colegul lui mzeta, nepotul celor care i-au macelarit pe taranisti si liberali.

                pasol vidma
                • 0 (8 voturi)    
                  voi astia din PSD (Luni, 23 octombrie 2017, 16:15)

                  tahomir [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

                  nu ati putea sa angajati macar un om intreg la cap sa posteze, doar daramati ca tine si ca xanti si ca mazeta?
          • -3 (9 voturi)    
            am evocat ziua de 16.10.1941 (Luni, 23 octombrie 2017, 14:52)

            un domn [utilizator] i-a raspuns lui tahomir

            citeste cu tentie, si nu te ambala, ce s a intamplat pe 22.10.1941 este O Tragedie !; Mujicii au minat cladirea ce adaposteau sute de military romani, iar pe 22.10.1941 Antonescu NU a Cugetat si a facut ceea ce toata lumea stie - CEVA reprobabil; dupa razboi , inainte de a fi condamnat si a cerut scuze in fata instantei, asta ai stiinta sau ba ?
            • +4 (10 voturi)    
              huh (Luni, 23 octombrie 2017, 15:07)

              transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui un domn

              Doar nu crezi ca o sa va tratam cu manusi sau flori pe tine, mazeta, om simplu din multime, press to reset the world, vrempebaselamititica, zizin, xanti, xolv, dumitrica, alex, etc?

              Nu fi copil, mujicule.
            • +1 (7 voturi)    
              ah, daca a cerut scuze, schimba totul! (Luni, 23 octombrie 2017, 15:37)

              tahomir [utilizator] i-a raspuns lui un domn

              Cedaca a omorat cateva zeci de mii de civili, bine ca si-a cerut scuze.
              Bine ca au fost condamnati la moarte criminalii aia de Antonescu si Gheorghe Alexianu si Nicolae Macici
            • +3 (9 voturi)    
              mai pesedea amarata (Luni, 23 octombrie 2017, 15:50)

              tahomir [utilizator] i-a raspuns lui un domn

              Ce anume a fost fain la Odesa? Ca in afara de masacru cu ce se paote lauda armata fascistului de Antonescu?
              • 0 (8 voturi)    
                Chiar asa, cu ce?! (Luni, 23 octombrie 2017, 17:37)

                Reticentul [utilizator] i-a raspuns lui tahomir

                Poate doar cu faptul ca a fost singurul conducator roman care a condus singura si cea mai ampla lupta impotriva ciumei rosii, a bolsevismului si armatei sovietice, omorand in lupta sute de mii de militari sovietici. Ceea ce evident nu i se poate ierta nici lui, nici Romaniei, for ever. In rest... la razboi ca la razboi, e imposibil sa nu fie si colaterale. A fost cum ar veni, celebrul inaintas al celor care lupta azi la greu, pe acest site, (doar) cu vorbele impotriva ciumei rosii.
                • -3 (7 voturi)    
                  si Fane? Si Misu? (Luni, 23 octombrie 2017, 17:47)

                  tahomir [utilizator] i-a raspuns lui Reticentul

                  As spune ca Fane Babanu aka Stefan cel Mare si Misu Valorosu aka Mihai Viteazul ar fi facut treaba mai buna dar nu le-a zis nimeni in timp util care e treaba cu ciuma sovietica. Ca urmare Anotnescu a ramas unicul, singurul si amplul care s-a batut cu dujmanu' si a omorat in lupta dreapta jdemii de sovietici si in lagare de concentrare si masacre alte sute de mii de sovietici dar aia erau civili asa ca ii trecem la colaterale si aia e.
                  • +1 (3 voturi)    
                    Esti vreun alt coleg, ca Zgonea... (Luni, 23 octombrie 2017, 22:12)

                    Reticentul [utilizator] i-a raspuns lui tahomir

                    Cu cei doi domnitori romani si v-ati luptat impreuna sub tricolor cu sovieticii?! Oau. Chemati Smurdul. Ramane cum ti-am stabilit: armata lui Antonescu e singura armata romana care s-a luptat eroic (CINCI SUTE DE MII DE MORTI) cu ciuma bolsevica, mai rea chiar si decat ciuma bubonica. Chestia cu masacrele din lagarele de concentrare va apartine voua, sovieticilor.
                  • -1 (1 vot)    
                    Antonescu a adus aici Rusia (Luni, 23 octombrie 2017, 22:38)

                    Maniu [utilizator] i-a raspuns lui tahomir

                    Antonescu nu are la activ fapte de glorie, eventual crime de razboi. Eu am avut doi unchi prizonieri de razboi in URSS, unul in Crimeea (s-a prapadit recent la 94 de ani), ti-ar fi spus ei ce parere au despre Antonescu care ne-a condamnat la comunism in momentul in care a trecut Nistrul. Cu privire la felul cum te exprimi, no more comment.
                    • 0 (2 voturi)    
                      Antonescu a fost un mare Roman! (Marţi, 24 octombrie 2017, 21:13)

                      miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui Maniu

                      unchii tai cazuti prizonieri au venit in Romania cu divizia de tradatori Tudor Vladimirescu.doar astia indobitociti de de politrucii armatei rosii au vorbit urat despre armata romana si despre Antonescu!
                      acum se explica antiromanismul tau!
                      • 0 (0 voturi)    
                        Rucar a nu fi bou (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 19:42)

                        Maniu [utilizator] i-a raspuns lui miculescu-rucar

                        nu inseamna a fi antiroman. Gindesti stalinist sau legio, ca tot un drac.
                  • 0 (0 voturi)    
                    Dar stai (Luni, 23 octombrie 2017, 23:00)

                    transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui tahomir

                    V-ati incurcat in replici si conturi. Nu-i nimic tahomir (exact mazeta comentand pro RUSSIA cu final critic psd) sau Reticentul (exact mazeta cand nu are replica scurta) si maine e o zi in care salariul tau in ruble o sa valoreze si mai putin in dolari. Americani, evident :-)
                • 0 (2 voturi)    
                  Cati romani au pierit in lupta (Luni, 23 octombrie 2017, 22:42)

                  Maniu [utilizator] i-a raspuns lui Reticentul

                  generata de unul ca Antonescu? Nu-ti dai seama ca a adus peste noi exact blestemul comunist?
  • -1 (15 voturi)    
    si unde e logica domnilor? (Luni, 23 octombrie 2017, 17:44)

    demaGOCU [utilizator]

    Daca aveti o stire care relateaza fapte in mod diferit de realitate, aratati-o sa vedem. Daca e vorba doar de opinii diferite, atunci suntem mai comunisti ca comunistii, infailibililor!
    • +1 (3 voturi)    
      pravda: (Marţi, 24 octombrie 2017, 0:06)

      baimarean [utilizator] i-a raspuns lui demaGOCU

      Chiar asa: sunteti cum ai zis!
  • +8 (12 voturi)    
    Propaganda rusa se face cu ciurucuri (Luni, 23 octombrie 2017, 18:38)

    Maniu [utilizator]

    cu dementi, cu sariti ...peste cal, cu inveninati (de exemplu Puric, de cand a divortat de fata aia frumoasa cu care a impartit cei mai frumosi ani, a luat-o pe aratura, in contra culturii!). Problema e ca ne fac greata, astia nu sunt in stare decat sa strice pe lumea asta, nimic constructiv. Si, ca sa stie toata lumea, nu-mi place literatura rusa, m-am saturat de ea!
  • +1 (1 vot)    
    Nu stiu de ce au fost uitati (Marţi, 24 octombrie 2017, 14:43)

    Rescator [utilizator]

    oamenii Kremlinului din politica(in special cei de la
    PSD/PCR si ALDE) si marele pitic sovietic Ion Cristoiu!?
    • +1 (1 vot)    
      Cristoiu acum naste pui vii (Miercuri, 25 octombrie 2017, 0:28)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Rescator

      Din ouale Vosganiene


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri