Internetul devine al treilea mediu preferat de clientii de publicitate pe piata franceza, cu o cota de 14,7% din aceasta piata, dupa ce a depasit radioul, ramanand insa in spatele presei scrise si televiziunii care au impreuna circa 60% din piata, conform unui studiu efectuat de TNS si citat de Journaldunet.com.

Internetul are 14,7% din piata totala a publicitatii in Franta si a crescut puternic, dupa ce la finele lui 2007 avea circa 12%, iar in 2005 nu trecea de 6%. TNS precizeaza ca daca luam in calcul ansamblul publicitatii online, cu linkurile sponsorizate si e-mailing, Internetul a depasit radioul inca de anul trecut.

In Franta, publicitatea din presa scrisa se afla pe primul loc din punct de vedere al valorii publicitatii, cu 30,7% din piata de advertising, urmata de publicitatea pe TV cu 30,2%.

Investitiile brute in publicitatea de tip display in Franta au urcat in primul semestru al acestui an cu 38%, pana la 1,82 miliarde euro, conform barometrului TNS Media Intelligence. Cea mai slaba luna a fost martie, cu o crestere de 26%, insa in mai, piata publicitatii de tip display a urcat cu 48%.

De mentionat ca studiul nu masoara investitiile reale, ci pe cele bazate pe oferta rate-card a regiilor de publicitate online, ceea ce face ca operatiunea de comparare a rezultatelor din ani diferiti sa fie dificila.

In topul primelor zece companii care au investit in publicitate online, primele doua pozitii raman neschimbate fata de anul trecut. Locul intai e ocupat de operatorul feroviar SNCF cu 39,2 milioane euro, urmat de eBay cu 37,9 milioane euro. Pe urmatoarele trei locuri se afla numai companii de comunicatii: SFR, Bouygues Télécom si Orange.