Reclamele mascate atrag o somatie in bloc pentru cinci canale TV. CNA: Posturile incalca legea cu premeditare

de C.M.     HotNews.ro
Marţi, 13 aprilie 2010, 15:49 Economie | Media & Publicitate

CNA a decis, marti, sa sanctioneze in bloc mai multe posturi TV cu somatie publica pentru publicitate mascata, in cadrul unor emisiuni axate pe discutii privind sanatatea. Desi cazurile analizate au fost diferite de la un post la altul, membrii Consiliului au hotarat sa le someze pe toate, pentru ca ulterior sa intervina cu amenzi consistente, daca posturile nu vor lua masuri. Forul a precizat ca este constient de faptul ca televiziunile recurg premeditat la astfel de practici publicitare ilegale, in unele situatii amenziile fiind asumate prin contract de co-producatorii emisiunilor respective.

Membrii CNA au analizat in sedinta de marti mai multe emisiuni difuzate la posturile Antena 2 ("Traieste sanatos", "Neconventional"), Etno TV ("Taifasuri"), B1TV ("Trenul vietii", „6! Vine Presa!”), OTV ("Eco TV", "Viata de vedeta", „Euro Mondo” si „Natural suta la suta”) si National TV („Tibanul, pescuitul si natura”).

Conform monitorizarii CNA, posturile mentionate au facut reclama mascata la clinici, tratamente medicale, produse ecologice, suplimente alimentare, aparate de masaj si biorezonanta, servicii si obiective turistice, atat prin informatiile afisate pe ecran in timpul emisiunilor respective, cat si prin afirmatiile moderatorilor sau ale invitatilor acestora.

"Este evident ca aceste emisuni se fac cu incalcarea clara, premeditata a legii privind pubicitatea", a spus vicepresedintele CNA, Ioan Onisei. "Sanctiunea e platita de producator, iar postul se spala pe maini", a adaugat el, facand referire la situatiile intalnite la unele posturi care difuzeaza emisiuni realizate integral de o casa de productie externa.

"O sanctiune de 10.000 de lei data azi nu inseamna nimic pentru radiodifuzorii care aplica aceste metode. (...)De ani de zile se practica sistemul asta. Cred ca este suficient. E timpul sa va opriti", a adaugat Narcisa Iorga, membru CNA.

Forul si-a propus sa monitorizeze atent pe viitor emisiunile care recurg la reclama mascata pentru diverse produse si servicii, cu mentiunea ca vor da amenzi drastice in cazul in care posturile continua sa incalce legislatia audiovizuala privind publicitatea.


Citeste mai multe despre   
























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

1935 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    si care e problema? (Marţi, 13 aprilie 2010, 17:02)

    MirceaA [utilizator]

    amenzile trebuie sa fie in asa fel incat sa-i usture rau, nu timbre de 5000 ron. Pentru un canal TV sau firma de medicamente, 5000 sau 10000 ron sunt timbre. De ce nu incercati sa puneti amenzile egale cu pretul publicitatii? Emisiune de 1 ora? Ok.. amenda in cuantumul unei ore de publicitate la postul respectiv. Cu somatii si amenzi fictive nu faceti nimic.
  • -2 (2 voturi)    
    reclama (Marţi, 13 aprilie 2010, 20:04)

    g [anonim]

    Cel mai bine ar fi sa inchideti toate posturile de Tv.In felul acesta ar dispare reclama mascata,nu ar mai fi discutii cu privire la cuanatumul amenzilor,iar telespectatorii nu vor mai fi stresati de faptul ca emisiunile nu le pot aduce informatiile necesare(de ex.locul unde este o expozitie.Nu inteleg ce este reclama in asta.)Dar dipozitiile CNA deja sunt absurde - se bureaza imaginea cand pe o cladire incendiata se afla un inscris legat de o marca de ex.Cola????!!!!Unde este reclama?Dar asa cum am mai spus bine ca Ceusescu nu mai e!
  • 0 (0 voturi)    
    reclama (Marţi, 13 aprilie 2010, 21:42)

    mama [anonim]

    @g Corect. Sau e un reportaj in care se prezinta cele mai avantajoase credite, eventual mai multe, dar stirea respectiva contine referinte vagi, de genul "o banca", "una dintre bancile comerciale din romania" etc. Sau se lanseaza o noua tehnologie, de ex 3D, dar nu se dau nume de firme, ca nu cumva sa fie reclama. Eu inteleg problema legata de reclama mascata, dar de multe ori este o falsa problema.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version