Drepturile de televizare in fotbal

Consiliul Concurentei ia in discutie angajamentele prin care LPF si FRF incearca sa scape de investigatii

de Dragos Comache     HotNews.ro
Miercuri, 19 ianuarie 2011, 16:19 Economie | Media & Publicitate

Federatia Romana de Fotbal (FRF) si Liga Profesionista de Fotbal (LPF) si-au asumat o serie de angajamente cu privire la modul in care vor fi vandute drepturile comerciale asupra competitiilor fotbalistice, a anuntat miercuri Consiliul Concurentei, care supune dezbaterii publice propunerea de angajamente. Prin publicarea acestor angajamente, Consiliul Concurentei urmareste sa realizeze un test de piata, respectiv sa verifice daca aceste propuneri de angajamente constituie solutia care sa conduca la inlaturarea situatiei care a dus la declansarea investigatiei.

Potrivit angajamentelor propuse de FRF, incepand cu anul competitional 2011-2012, FRF renunta in mod expres la exploatarea drepturilor comerciale (drepturile de reclama, de publicitate si de transmisii televizate si/sau radiofonice, inclusiv dreptul de transmisie prin internet si telefonie mobila), asupra competitiilor fotbalistice din Liga a 2-a si campionatele nationale de Futsal, acestea urmand a fi exploatate in mod independent de catre fiecare club in parte.

Incepand cu sezonul urmator, drepturile comerciale privind Cupa Romaniei (incepand cu faza 16-imilor) se vor vinde prin licitatie deschisa si vor fi exploatate in mai multe pachete distincte. Astfel, drepturile media (drepturi audio - vizuale) vor fi impartite intr-un numar de pachete separate care vor contine drepturi exclusive sau non-exclusive, pentru diverse platforme media astfel: pachetul 1 - drepturi radio, pachetul 2 - drepturi internet, pachetul 3 - drepturi de telefonie mobila, pachetul 4 - drepturi media externe, pachetele 5 si 6 - drepturi TV .

Angajamentele propuse de Liga Profesionista de Fotbal (LPF) arata ca toate drepturile comerciale (drepturi de transmisie radio-tv, prin internet, prin telefonie mobila, drepturi de marketing sportiv etc.) aferente meciurilor organizate de LPF in cadrul campionatului national al Ligii I incepand cu sezonul 2011 - 2012, se vor vinde prin licitatie deschisa, transparenta si nediscriminatorie.

"Principiul care va sta la baza cesionarii drepturilor TV si radio - transmisie directa este urmatorul: toate pachetele care contin drepturile pentru transmiterea in direct a meciurilor din Liga I nu vor putea fi achizitionate de catre un singur difuzor. Singura exceptie care se admite de la principiul enuntat mai sus, in sensul ca toate pachetele radio sau TV vor putea fi achizitionate de un singur ofertant, este cazul in care vor exista doar una sau doua oferte pentru fiecare pachet. In acest caz se va aplica urmatoarea regula: suma oferita de adjudecatar pentru toate aceste pachete sa fie mai mare decat suma obtinuta de LPF la precedenta licitatie pentru aceste drepturi", se arata intr-un angajament propus de LPF.

Drepturile media pentru campionatului national al Ligii I vor fi impartite intr-un numar de pachete separate care vor contine drepturi exclusive sau non-exclusive, pentru diverse platforme media astfel: pachetul 1 si 2 - drepturi radio, pachetul 3 - drepturi internet, pachetul 4 - drepturi de telefonie mobila, pachetul 5 - rezumate video, pachetul 6 - drepturi media externe, pachetele 7, 8 (Varianta 1) sau 7 - 15 (Varianta 2) - drepturi TV - transmisie in direct.

Procedura de angajamente da posibilitatea intreprinderilor aflate in investigatie pentru posibile practici anticoncurentiale (intelegeri intre firme si practici concertate, respectiv exercitarea unui abuz  de pozitie dominanta de catre o intreprindere pe o anumita piata) sa isi asume voluntar o serie de obligatii in vederea remedierii unor aspecte care ar putea constitui incalcari ale legislatiei nationale si comunitare in domeniul concurentei.

Consiliul Concurentei poate accepta angajamentele propuse de parti, in masura in care acestea sunt suficiente pentru protectia concurentei si daca indeplinirea lor conduce la inlaturarea situatiei care a determinat declansarea investigatiei.

Autoritatea de concurenta a inceput in luna aprilie 2009 o investigatie pe piata drepturile de televizare a meciurilor de fotbal din Liga 1 care vizeaza modul in care Federatia de Fotbal (FRF) si Liga Profesionista (LPF) au vandut aceste drepturi.

Citeste aici angajamentele propuse de catre LPF si FRF.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

997 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    ape tulburi (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 17:00)

    antonio [anonim]

    LPF este o asociatie privata, care nu are de-a face cu Consiliul Concurentei, tocmai pentru faptul ca nu au concurenta. Pot vinde oricand meciurile la ce pret vor ei, atat timp cat cluburile private care o compun sunt de acord. Ne explica si noua cineva, in baza carui principiu sunt obligati acestia sa desfasoare licitatie pentru vanzarea drepturilor de televizare? Sau am doar eu impresia ca s-au facut presiuni serioase de catre anumite televiziuni pentru a incepe aceste investigatii.
    • 0 (0 voturi)    
      fericit (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 17:35)

      name [anonim] i-a raspuns lui antonio

      sarac cu duhul
    • 0 (0 voturi)    
      Nu ai dreptate. (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 17:38)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui antonio

      Nu mai sari asa in sus.Se vede ca nu stii ce-i aia cocurenta.Nici eu nu cred ca stiu totul,dar in cazul despre care se spune in articol,CCR are dreptate sa intervina.Sa stii ca ,daca ai o firma cu un anumit profil si nu mai exista alta de acelasi profil ,inseamna ca detii monopolul si trebuie sa te supui legilor concurentiale.Unii "isi fac" firme concurente,tocmai pentru a nu avea probleme,chit ca firma concurenta face afaceri de doi lei,iar firma de baza de milioane de euro.Exista concurenta.
      • 0 (0 voturi)    
        Mircea cam batran (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 21:34)

        antonio [anonim] i-a raspuns lui mircea

        Stiu mult mai bine decat tine ceea ce inseamna concurenta. Aici insa este alta problema. Esti societate comerciala privata, sau asociatie in cazul de fata, si nu-ti poate impune nimeni unde sa-ti vinzi bunurile, cum sa faci licitatie transparenta sau netransparenta. In alta ordine de idei, nu este ilegal sa detii un monopol. Poti fi doar urmarit pentru modul in care manipulezi piata. Ceea ce vorbesti tu legat de firme fantoma concurente, este real, dar se practica in cazul licitatiilor cu statul, si nu are nicio legatura cu concurenta, dar esti putin in afara domeniului.
        • 0 (0 voturi)    
          Corect (Joi, 20 ianuarie 2011, 0:59)

          meteor [anonim] i-a raspuns lui antonio

          LPF organizeaza licitatia cu scopul declarat sa obtina cel mai bun pret de pe o piata media cu mai multi ofertanti...dar nu are nicio obligatie legala fata de Consiliul Concurentei fiind organizatie privata. Consiliul ar putea ,cel mult , sa investigheze daca nu cumva operatorii radio-TVetc. n-au facut aranjamente intre ei ca sa preia drepturile de transmisie...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi