Sondaj al Concurentei: Este surprinzator de mare numarul celor care spun ca au avut probleme cu asiguratorii pentru ca nu au mers la un service auto agreat

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Miercuri, 18 aprilie 2012, 18:01 Economie | Asigurari

Un sondaj online al Consiliului Concurentei la care au fost validate 646 de raspunsuri apartinand persoanelor fizice a vrut sa identifice relatia consumatorilor cu asiguratorii, intreband daca le-a fost refuzata plata daunei atunci cand au folosit serviciile unui service auto care nu se afla pe lista sa de reparatori agreati. 41% dintre acestia au spus ca da, in cazul asigurarii RCA, si 32% in cazul CASCO. Pe de alta parte, un raspuns negativ au dat 38% pentru RCA si 37% pentru CASCO. "Asadar, situatii diferite, dar surprinzator de mare, totusi, numarul celor care au avut probleme cu asiguratorii pentru ca nu au mers la o unitate recomandata de acestia", concluzioneaza autoritatea.

Sondajul a fost efectuat in cadrul unei investigatii demarate in anul 2009 pentru cunoasterea pietei pieselor de schimb pentru automobile, piata care in 2010 a totalizat 5,9 miliarde lei. Chestionarul a continut 15 intrebari, fiind disponibil online aproximativ 3 luni de zile pe site-ul Consiliului Concurentei. La finalul perioadei alocate sondajului au fost validate 646 de raspunsuri apartinand persoanelor fizice.


In cadrul investigatiei au fost chestionate si societati de asigurare. Intrebate care sunt criteriile de selectie a comerciantilor de piese de schimb cu care colaboreaza, companiile au mentionat ca nu sunt impuse conditii de eligibilitate pentru furnizorii de piese de schimb. Orice furnizor care functioneaza in conformitate cu legea romaneasca poate sa incheie contract de colaborare.

Consiliul Concurentei subliniaza insa ca "urmarind conditiile cerute (sistem IT de interogare automata a bazei de date privind piesele comercializate, acoperire nationala, gama larga de repere auto, timp scurt de livrare) se constata ca pot fi indeplinite de furnizori de piese din categoria celor mari sau foarte mari, care au capacitate financiara si de logistica.

Potrivit companiilor de asigurari, astfel de colaborari urmaresc, in principal, satisfacerea cerintelor clientilor lor, dar si reducerea costurilor cu reparatia autovehiculelor.

  • Consiliul Concurentei: Desi service-urile auto se plang de relatia cu asiguratorii, continua colaborarile cu acestia acceptand conditiile stabilite, de comun acord

Motivul cel mai des invocat de companiile de asigurari pentru incheierea de conventii cu unitati de service auto este satisfacerea clientului (asiguratul), care se va bucura de efectuarea in regim prioritar a reparatiei si care isi va prelua autovehiculul din service imediat dupa efectuarea reparatiei, fara sa mai astepte efectuarea platii reparatiei.

92% din reparatorii care au raspuns Consiliului Concurentei in cadrul investigatiei (indiferent ca sunt din segmentul autorizat sau independent) au incheiat conventii de colaborare cu societati de asigurare. Cel mai intalnit argument pe care acestia l-au mentionat in privinta colaborarii cu asiguratori este cresterea activitatii.

"Desi reparatorii se plang de calitatea relatiei cu asiguratorul invocand fie intarzieri in plata reparatiilor efectuate, fie obligatia de a folosi in reparatii doar piese livrate de furnizorii agreati de piese ai asiguratorilor, totusi, acestia continua colaborarea cu companiile de asigurare acceptand conditiile stabilite, de comun acord, prin conventii sau protocoale de colaborare", se arata in raportul autoritatii.

  • Furnizorii de piese si service-urile auto au facut front comun impotriva asiguratorilor in septembrie 2011

Amintim ca in toamna anului trecut, atat reprezentantii distribuitorilor de piese cat si cei ai service-urilor au facut front comun si au acuzat firmele de asigurari ca intermediaza cumpararea de piese, desi legea le-ar interzice desfasurarea altor activitati decat cea de asigurare.

In replica, Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) a precizat ca plata directa catre furnizorii de piese efectuata de catre asiguratori nu contravine legii, pe motiv ca "piesele sunt utilizate in cadrul activitatii de lichidare a daunelor (adica solutionarea dosarelor de dauna) si nu in scop comercial (obtinerea de profit din revanzarea lor)".


Citeste mai multe despre   
























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

1176 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    Ireal (Miercuri, 18 aprilie 2012, 21:20)

    Anonim [anonim]

    Nu cred ca a stiut toata lumea de acest sondaj si mi se pare usor cosmetizat in favoarea asiguratorilor. Adica la ce dezechilibru au reusit niste societati private ( asiguratori ) sa creeaze in devafoarea service-urilor si furnizorilor de piese si de materiale , ma mir ca inca se musamalizeaza intreaga catastrofa economica din domeniu. Pana ce statul nu va interveni cu solutii concrete nu se va rezolva nimic. Atat timp cat inginerii asiguratorilor care deschid dosare de dauna manuesc prostimea in service-uri "AGREATE" pt sporirea comisionului , nu se va rezolva mare lucru. Daca aceste sugative care cresc artificial costul politelor RCA prin MANEVRELE diverse si perverse nu vor fi SCUTURATE de catre organele competente nu vom face nici macar cel mai mic pas spre o rezolvare a problemei.
    Definitia service-ului AGREAT - Societatea comerciala fara personalitate , fara drepturi , care ingenunchiaza, se supune orbeste pt a nu muri de foame , care executa orbeste toate aberatiile debitate de catre domn' inginer , care se bucura la gainariile facute impreuna cu acesta pt a putea sutine bunul mers al "AGREERII" .
    Este trist cat de mult au tras inapoi acesti asiguratori piata de reparatii din Romania.
  • 0 (0 voturi)    
    Inginerul Vames (Miercuri, 18 aprilie 2012, 21:42)

    Anonim [anonim]

    Aratand devotamentul si implicarea adanca in problemele de serviciu , si respectand LA SANGE directivele trasate de la centru , domnul inginer ascunde de fapt interesul personal , mascat foarte bine de aceste sarcini trasate. El face legea , tot ce spune el este adevarat chiar daca abereaza si este in urma sau mai grav nu cunoaste legislatia in vigoare. El alege service-ul ce urmeaza a fi AGREAT ( in realitate agreerea o face domnul inginer). Daca service-ul plateste comisionul (SPAGA ) potrivit atunci agreerea nu are nici un fel de problema. Nu mai conteaza competenta sau acreditarile date de organele statului printre care si RAR-ul , SPAGA INVINGE TOT. Mai grav e ca se duce aceasta spaga in mod organizat si piramidal la CENTRU , exact ca in filmul cu elicopterele alea frumoase de carau vamesi acum ceva timp in urma.
  • 0 (0 voturi)    
    CSA o institutie inutila (Joi, 19 aprilie 2012, 8:31)

    Triaz [utilizator]

    CSA ar trebui sa se sezizeze la abuzurile celor de la Carpatica Asig. De cum intri pe in biroul agentului constatator te transformi intr-un infractor care incearca sa fraudeze firma de asigurari. Totul se transforma intr-un balci si incepe negocierea: aia nu se schimba se lipeste, cealalta se inlocuieste cu una sh......asta in cel mai fericit caz. Deobicei spun ca daunele sunt necomplementare si nu ai decat sa ii dai in judecata.
  • 0 (0 voturi)    
    In voia sortii (Joi, 19 aprilie 2012, 11:32)

    Anonim [anonim]

    Stim ca se vrea o schimbare numai ca se fac sapaturi unde nu trebuie. E adevarat ca exista si oameni porniti sa indrepte lucrurile dar trebuie sa stea de vorba cu cei care sufera cel mai mult sa afle adevarul adevarat si nu mascat sau trucat. Nu sant informati suficient de nenorocirea ce se petrece si de aceea consider ca nu se iau masuri drastice. E un inceput bun faptul ca Oficiul Concurentei a demarat astfel de anchete , numai ca ele dureaza prea mult si nu au inca rezultatul scontat. SALUT EFORTURILE SI REZULTATELE BUNE ALE ORICAREI INSTITUTII DIN TARA ASTA. Sa ne ajute Bunul Dumnezeu.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version