Asiguratorii si brokerii in asigurari s-au plans la Bruxelles cu privire la constituirea Corpului expertilor si evaluatorilor tehnici auto din Romania (CEETAR)

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Marţi, 2 septembrie 2014, 9:52 Economie | Asigurari

 documente
(26 Mai 2014) PDF, 759KB
(26 Mai 2014) PDF, 236KB
Asiguratorii si brokerii in asigurari au reclamat la Comisia Europeana proiectul de lege privind constituirea Corpului expertilor si evaluatorilor tehnici auto din Romania (CEETAR), conform caruia toate vehiculele avariate din Romania ar trebui sa fie evaluate de experti ai acestei noi entitati. Proiectul ar duce la incalcarea normelor europene si ar aduce prejudicii majore asiguratilor si pietei locale de asigurari, au atentionat UNSAR si UNSICAR, cele doua asociatii de profil care reprezinta asiguratorii si intermediarii in asigurari. Proiectul Legii se afla pe Ordinea de Zi a Lucrarilor Plenului Senatului de marti, 2 septembrie.

Ce sustin cele doua asociatii de profil in comunicatul de presa comun:

  • "UNSAR - Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din Romania si UNSICAR - Uniunea Nationala a Societatilor de Intermediere si Consultanta in Asigurari din Romania s-au adresat Comisiei Europene cu privire la proiectul de lege pentru constituirea, organizarea si functionarea Corpului Expertilor si Evaluatorilor Tehnici Auto din Romania (CEETAR).
  • Astfel, au fost aduse in atentia Comisiei Europene argumentele pentru care infiintarea CEETAR ar duce la incalcarea normelor europene si ar afecta functionarea pietei romanesti de asigurari. Conform raspunsului primit de la Bruxelles, sesizarea transmisa de UNSAR si UNSICAR se afla in proces de analiza. Mentionam ca, la solicitarea Comisiei Europene, poate fi deschisa procedura de infringement impotriva Romaniei.
  • Proiectul de lege privind infiintarea CEETAR se afla pe Ordinea de zi a sedintei de plen a Senatului din data de 2 septembrie, avand Aviz Negativ de la Comisia economica, industrii si servicii si de la Comisia pentru transporturi si energie.
  • Inca din luna mai a acestui an UNSAR si UNSICAR si-au exprimat convingerea ca adoptarea Legii privind constituirea, organizarea si functionarea CEETAR ar aduce prejudicii majore asiguratilor si pietei locale de asigurari.
  • Conform acestui proiect, expertii si evaluatorii tehnici auto CEETAR ar putea evalua toate vehiculele avariate, in vederea stabilirii solutiilor tehnice pentru repararea lor si acordarea despagubirii, conform contractului de asigurare obligatorie (RCA) sau facultativa (CASCO). Astfel, proiectul de lege incalca principiul libertatii contractuale si prevederile Codului Civil in vigoare, impunand efectuarea constatarii daunelor numai de catre experti tehnici auto membri CEETAR.
  • Efectul principal va fi acela de majorare a primelor de asigurare ca rezultat al cresterii costurilor aferente regularizarii daunelor. Clientii companiilor de asigurari vor trebui sa inteleaga faptul ca primele de asigurare auto vor creste semnificativ din cauza costurilor reprezentate de onorariile aferente expertizelor tehnice si a altor costuri legate de activitatea de evaluare.
  • De asemenea, companiile independente de regularizare daune, care activeaza in industria locala de asigurari, ar putea fi eliminate din aceasta piata sau ar putea fi obligate sa adere la un organism nereglementat si nesupravegheat de ASF.
  • Totodata, introducerea unui asemenea sistem ar conduce cu certitudine la complicarea procesului  de solutionare a daunelor pe segmentul auto.
  • Mai mult decat atat, daca proiectul de lege ar fi votat si ar intra in vigoare, asiguratul roman ar ajunge sa fie discriminat prin comparatie cu ceilalti cetateni ai Spatiului Economic European. Astfel, acesta ar avea o procedura mult mai complicata de urmat in cazul in care ar fi implicat intr-un accident in afara tarii. Ar trebui sa se adreseze nu numai reprezentantului de despagubiri al asiguratorului RCA ce urmeaza sa suporte despagubirea, ci si unui membru al CEETAR.
  • Potrivit proiectului de lege, solutia stabilita de evaluatorul CEETAR poate fi acceptata de catre parti prin semnare, sau poate fi contestata doar in instanta, ceea ce ii confera evaluatorului drepturi depline si intangibile, determinand pentru partile care inteleg sa o conteste costuri substantiale pentru solutionarea litigiului in instanta.
  • De asemenea, intrarea in vigoare a unui asemenea proiect ar insemna si monopolizarea unei componente importante a activitatii de asigurari, respectiv a activitatii de regularizare de daune, aceasta fiind facuta de catre un organism privat care nu se afla sub controlul ASF - Autoritatea de Supraveghere Financiara.
  • Propunerea legislativa intra in conflict cu reglementarile speciale privind activitatea Registrului Auto Roman, conform acestei propuneri expertii CEETAR  dobandind dreptul de a stabili daca, dupa o dauna, vehiculul poate fi introdus in trafic cu sau fara o noua viza ITP.
  • Consideram, asadar, ca functionarea sistemului de asigurari din Romania este periclitata de acest proiect de lege nefundamentat.
  • Dovada a faptului ca sistemul de acordare a despagubirilor pe segmentul auto functioneaza in forma actuala o reprezinta daunele de 435,75 milioane euro platite de asiguratori in 2013 pe segmentul RCA si cele de 398,75 milioane euro platite pe segmentul CASCO. Cumulate, acestea reprezinta aproximativ 90% dintre daunele platite pe asigurari generale in 2013.
  • Intr-o piata cu un regim de functionare firesc, reglementarea externalizarii serviciilor post-vanzare este si trebuie sa ramana in sarcina autoritatii de supraveghere, asa cum se intampla in orice alt stat european. Romania poate inregistra pierderi atat la nivel de imagine, cat si la nivel investitional in cazul acordarii unui vot pozitiv pentru acest proiect de lege".

  • CEETAR ar urma sa fie un organism independent sub controlul Guvernului

Potrivit datelor de la Senat, propunerea legislativa a fost initiata de: Chelaru Ioan - senator PSD; Nicula Vasile-Cosmin - senator PSD; Dinita Ion - deputat PC; Iancu Iulian - deputat PSD; Nita Emil - deputat PSD; Traicu Rodin - deputat PSD

Proiectul de lege propune modul de constituire, organizare si functionare a Corpului expertilor si evaluatorilor tehnici auto din Romania (CEETAR), persoana juridica de drept privat, fundamental profesionala, independenta, de utilitate publica, sub controlul Guvernului. Pentru dobandirea personalitatii juridice, membrii aociati - persoane juridice si persoane fizice - sunt obligati sa trimita SGG actul constitutiv si statutul CEETAR - va functiona cu indpendenta deplina - administrativa, structurala si financiara.

Proiectul prevede ca "CEETAR este entitatea competenta care organizeaza si coordoneaza unitar desfasurarea activitatii de expert/evaluator tehnic auto autorizat si reprezinta interesele profesiei de expert/evaluator tehnic auto la nivel national".

  • In expunerea de motive (vezi documentul atasat) se precizeaza urmatoarele:


"In toate tarile dezvoltate, expertiza tehnica si evaluarea daunelor/pagubelor constatate la autovehiculele implicate in accidente de circulatie pe drumurile publice, respectiv avariate din alte cauze, revine unui corp profesionist, pregatit la nivel universitar-politehnic, continuu specializat si perfectionat, cu indelunga practica in domeniu.

Crearea unui corp de experti si evaluatori tehnici auto in Romania, profesionist, independent, neutru de societatile de asigurare, de unitatile/serviceurile auto de reparatii, precum si de proprietarii/posesorii/detinatorii autovehiculelor avariate, cu deosebire cele asigurate RCA ori CASCO, este de stringenta si maxima necesitate".
(...)
Singura prevedere legislativa, care face trimitere vaga la cunostintele de expertizare si evaluare a pagubelor auto, o gasim in Ordinul CSA nr. 14/2011, care la art. 3. alin. (1) lit. (d) - prevede ca societatile de asigurare sunt obligate sa detina personal specializat de constatare si lichidare a daunelor auto. Nimeni nu stie si nici nu verifica daca aceste persoane au sau nu cunostintele tehnice profesionale si experienta necesara pentru a face 'constatari si recomandari' de reparatii auto. Pe langa faptul ca aceste persoane se numesc nu intamplator 'inspectori de dauna', deoarece majoritatea sunt fara pregatire politehnica in domeniul auto, nu pot avea nici o independenta, neutralitate, obiectivitate, depline, deoarece, fiind 'angajate' sunt sub autoritatea si controlul asiguratorului (societatea de asigurare). Ei sunt obligati sa minimalizeze costurile asiguratorului, deci implicit nu numai in detrimentul asiguratului ci si al sigurantei circulatiei rutiere. Se stie ca remuneratia inspectorului de dauna, incasata de la angajator, este in functie de valoarea cat mai redusa a despagubirii, calculata astfel de inspector pentru ca bonusul sau pentru serviciul prestat sa fie cat mai bun, fara afectarea la profit a angajatorului sau.

Mai mult, in acelasi scop si in majoritatea cazurilor 'expertizate', inspectorul de dauna, neprofesionist 'tehnic' la nivel politehnic, emite solutii tehnice de 'reparare', eronate, uneori imposibil de pus in aplicare de unitatile/service-urile auto. Asa se explica faptul ca ei cer, de regula, ca anumite ansamble/subansamble/piese avariate sa fie 'reparate' nu inlocuite, desi pentru acestea - fiind omologate - constructorul din industria auto nu admite 'repararea' ci numai inlocuirea lor.

(...)

La fel de grava si de neinteles este pozitia in care se afla expertii autorizati sa afectueze expertize tehnice auto judiciare. Si acestia, din lipsa de cunostinte tehnice auto de inalta specializare, in foarte multe cauze au emis rapoarte contradictorii, neprofesioniste. Asa cum inspectorilor de dauna de la societatile de asigurari, la majoritatea, le lipsesc studiile politehnice de specialitate tehnica auto, pentru a intocmi rapoarte profesionale, cu solutii tehnice corecte pentru repararea si repunerea in circulatie, fara risc tehnic, si expertilor tehnici judiciari le lipsesc actualitatea practica si noutatile la zi din domeniul auto (...).

Nici la unitatile service auto de firma - excluzand din motive de criza atelierele mici, autorizate, cat si pe cele ocazionale, din varii locuri - lucrarile de reparati auto nu sunt reglementate, deci in buna regula.

(...)

Conform reglementarilor, sistemul de constatare tehnica auto si de evaluare a daunelor la autovehiculele implicate in accidente de circulatie in majoritatea tarilor UE este externalizat, catre un organism independent, inalt profesionalizat si specializat, creat prin lege. Numai acesta autorizeaza/certifica persoanele care indeplinesc conditiile legale pentru a efectua expertize tehnice si de evaluare auto complete, obiective, neutre, angajand raspunderea concomitent cu sanctiunea legii".

























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

1823 vizualizari

  • +6 (6 voturi)    
    nu mai pot sa insele clientii... (Marţi, 2 septembrie 2014, 11:18)

    LucianS80 [utilizator]

    Anul trecut mi-a fost lovita masina in trafic din spate. Fiind ceva evident si simplu am mers linistit a doua zi la constatator care, spre mirarea mea a constatat ca cele doua masini nu s-au lovit si noi (cei doi soferi) incercam sa comitem o frauda. Trecand cele 24 de ore nu am mai putut merge la politie. Raspunsul societatii de asigurare, care a venit dupa doua luni, a fost ca in urma expertizei tehnice (doua poze facute masinilor) au constatat ca nu a avut loc un impact intre cele doua masini deci nu imi voi primii banii cheltuiti cu reparatia masinii. Am facut reclamatie la ASF iar raspunsul lor a fost ca nu se ocupa de partea tehnica a dosarelor de dauna si ca nu pot intervenii in acest caz.

    Deci, in sfarsit o sa le inchida portita asta prin care isi inselau clientii. Bravo, este o idee foarte buna.
    • +3 (3 voturi)    
      asemanare (Marţi, 2 septembrie 2014, 16:53)

      AlexandruOsman [anonim] i-a raspuns lui LucianS80

      Ceva asemanator am patit si eu. M-a lovit cineva frontal si m-a impins in masina din spatele meu. Impactul frontal a fost despagubit complet, dar bara din spate a masinii mele si avariile masinii din spatele meu au fost o intreaga targuiala, si la fel inspectorul spunea ca acele avarii nu sunt provocate de acea tamponare si ca vrem sa inselam firma de asigurari, citez "credeti ca va merge cu mine? credeti ca eu nu vad ce se intampla aici? plecati de aici cu smecheriile voastre". Lucru care este absurd, tinand cont de cati martori erau in zona cand s-a produs accidentul, era clar ca nu voiam noi sa "inselam" Omniasig...

      Oricum, foarte bine ca se misca lucrurile! Mai bine mai tarziu decat niciodata!
    • +2 (2 voturi)    
      ... (Marţi, 2 septembrie 2014, 17:03)

      MarianBadea [anonim] i-a raspuns lui LucianS80

      In prezent noi platim asigurarea OBLIGATORIE insa obligatiile ce survin companiilor carora le platim sunt adesea uitate.

      Noi daca "uitam" sa platim asigurarea nu ne iarta nimeni.
  • +1 (3 voturi)    
    Inspector de daune (Marţi, 2 septembrie 2014, 11:48)

    miohaiham [utilizator]

    Buna meseria asta.spagi,prieteni si interventi.o spun din proprie experiența.ar trebui eliminați din circuit.o singura entitate de constatare a daunelor ajunge.
  • +1 (1 vot)    
    Pro CEETAR (Marţi, 2 septembrie 2014, 13:11)

    CarmenAnghelache [anonim]

    Din punctul meu de vedere implementarea acestui proiect - CEETAR - este un lucru foarte bun care vine sa ne sustina noua,soferilor, drepturile.
    In vreme ce agentilor constatatori li se ofera prime si bonusuri invers proportionale cu valoarea despagubirilor pe care le ofera clientilor, agentii CEETAR ar fi persoane impartiale, care ar evalua obiectiv o masina avariata in urma unui accident.
    Ganditi-va putin!De ce ar fi asiguratorii impotriva unui astfel de proiect? Singurul raspuns plauzibil este ca si-ar pierde anumite avantaje si ar trebui sa despagubeasca omul cu cat este necesar nu cu cat le convine lor.
    Ma pricep la masini cat ma pricep si la fotbal dar asa cum stiu ca la un meci intre Romania si Grecia arbitrul nu va fi niciodata roman sau grec, asa stiu ca acest proiect de lege privind implementarea CEETAR este ceva benefic soferilor din Romania.
    Nu cred ca este posibil ca cineva sa fie de acord cu argumentele contra pe care le aduc asiguratorii.
  • +1 (1 vot)    
    ASF INTR-O SINGURA DIRECTIE (Marţi, 2 septembrie 2014, 13:19)

    alinflorian [utilizator]

    Pana cand acest corp de experti nu va primi autorizarea acestui ASF defectuos la aceasta ora vom constata dar fara stupoare cresterea numarului mare de reclamatii ale pagubitilor , al acestor companii de asigurari nesolvabile si totul va duce la amplificarea haosului deja existent pe piata asigurarilor din Romania .
    De ce in Uniunea Europeana acest corp de experti fac fata cu succes solutionarii dosarelor de dauna , iar reclamatiile insumate nu depasesc 5% a celor din Romania?
    Avand atatea exemple demne de urmat de la vecinii nostri din Europa , ASF-ul ar trebuii sa se alature si sa se inspire la tot ce este drept in acest proiect si sa dea credit oamenilor de specialitate care vor sa implementeze si in Romania acelasi sistem care functioneaza precum un ceas elvetian .
    Oare atatea exemple negative , reclamatii , abuzuri care se practica la aceasta ora in Romania , se practica fara stiinta ASF ?????
    Astept cu nerabdare deciziile luate in acest sens de catre aceasta Autoritate care trebuie sa se trezeasca chiar daca este umpic prea tarziu.
  • +1 (1 vot)    
    Unsicar si (Marţi, 2 septembrie 2014, 14:50)

    IoanaMalatov [anonim]

    Unisar sustin practic un abuz in serviciu al inspectorilor de daune impotriva asiguratilor. Cand inchei un contract RCA, asiguratorul se obliga de plata tuturor daunelor produse in accidentul x. Nu se stipuleaza nicaieri ca inspectia daunelor este facuta dupa ochiul subiectiv al inspectorului de daune. Asa ceva nu este normal si nici corect. In plus, dupa parerea mea este si mai revoltator faptul ca esti obligat, ca asigurat, sa mergi doar intr-un service cu care compania de asigurari y are contract, pentru ca acele service-uri nu inlocuiesc aproape niciodata piesele cu unele noi ci cu unele second-hand sau mai rau le repara, sub pretextul ca piesele noi sunt mai scumpe. Iar acest lucru se intampla in absolut toate agentiile de asigurari. Mi-ar placea sa am macar optiunea de a plati un rca dublu dar sa am siguranta ca masina iese din service la fel de buna ca inainte de accident si nu doar functionala provizoriu si nu in ultimul rand sa am siguranta unei inspectii obiective asupra daunelor.
  • +2 (2 voturi)    
    Explicatii de la UNSAR (Marţi, 2 septembrie 2014, 14:50)

    MalvinaZamfir [anonim]

    Ar putea un reprezentat al UNSAR sa ne explice si noua, oamenilor de rand, mai pe romaneste de ce nu sunt ei de acord cu infiintarea CEETAR?

    Nu cred ca sunt ei dezavantajati de faptul ca ar putea creste valoarea politei de asigurare. Pana la urma noi platim si eu una prefer sa platesc o taxa mai mare decat sa platesc una mai mica si sa ma intampin ulterior tot felul de probleme cu firma de asigurari.
    • 0 (0 voturi)    
      UNSAR isi vede interesul. Financiar vorbind. (Marţi, 2 septembrie 2014, 15:25)

      DanielVinau [anonim] i-a raspuns lui MalvinaZamfir

      Parerea mea personala este urmatoarea: cheltuielile evitate de firmele de asigurari atunci cand nu acorda tocmai corect despagubiri soferilor sunt mai mari decat profitul pe care l-ar putea obtine din majorarea politelor, in momentul in care s-ar implementa CEETAR.
    • +1 (1 vot)    
      ? (Marţi, 2 septembrie 2014, 15:35)

      AlexandruCiobotariu [anonim] i-a raspuns lui MalvinaZamfir

      Cine este si ce face acest UNSAR pana la urma?

      Noi, ca asigurati, in ce proportie avem un cuvant de spus in aceasta situatie?

      Toata lumea cred ca este de acord cu infiintarea acestui organism.
      • +1 (1 vot)    
        ... (Marţi, 2 septembrie 2014, 15:47)

        ClaudiaMereuta [anonim] i-a raspuns lui AlexandruCiobotariu

        Proiectul este unul foarte bun si este in interesul tuturor! dar nu cred ca are vreo relevanta ce credem noi astia toti, care platim asigurare. Conteaza mai mult ce interese au cei care decid implementarea proiectuilui sau nu..
      • +2 (2 voturi)    
        Parerea noastra (Marţi, 2 septembrie 2014, 16:03)

        MalvinaZamfir [anonim] i-a raspuns lui AlexandruCiobotariu

        Parerea noastra ca asigurati ar trebui sa cantareasca destul de mult, dar in realitate sunt urmarite interese mult mai mari.

        Pana una alta exista o petitie pe internet pentru solicitarea independentei inspectorilor de daune auto.
        O gasiti aici http://www.petitieonline.net/petitie/stop_abuzurilor_companiilor_de_asigurare-p00782149.html
      • +3 (3 voturi)    
        Despagubire partiala (Marţi, 2 septembrie 2014, 16:26)

        ValentinManzur [anonim] i-a raspuns lui AlexandruCiobotariu

        UNSAR tine partea companiilor de asigurare!! Eu am fost implicat intr-un accident anul trecut impreuna cu alte 3 masini. S-a stabilit dauna totala masinii mele (Opel Corsa din 2012), in proportie de 90% si mi-a spus la acel moment inspectorul de daune ca suma care mi se va returna va fi cuprinsa intre 80-90% din valoarea masinii, pentru ca restul de 10% l-as scoate din vanzarea la fier vechi. Mi s-a parut un targ cel putin corect. Pana am primit banii in cont, 3 luni mai tarziu. Suma nu acoperea nici macar 50% din valoarea masinii. M-am dus la ei la birou sa mi se explice eroarea si am fost dat afara aproape in suturi cu replica "Da-ne in judecata daca nu esti multumit!". Am depus o reclamatie la ASF, dar nici acum nu am primit un raspuns.. Aceste companii de asigurari fac ce vor ei tocmai pentru ca nu ii controleaza nimeni. Iar inspectorii de daune sunt presati la maxim de catre sefii lor sa nu despagubeasca decat "de ochii soacrei"!!!
        • +2 (2 voturi)    
          probleme (Marţi, 2 septembrie 2014, 16:45)

          GeorgeDragoi [anonim] i-a raspuns lui ValentinManzur

          Ceva probleme cu companiile de asigurari am avut si eu.
          Acum ceva timp am fost implicat intr-un accident banal de circulatie.

          O doamna a uitat sa franeze si s-a oprit in spatele masinii mele.

          La 2 ore de la accident ne-am prezentat la centru de constatari daune Astra de la Union Motors Otopeni pt constatare amiabila.
          Masina vinovata era asigurata RCA Astra.

          Aici lucrurile au decurs bine si s-a deschis dosar de dauna (BB1012DA001039) de catre Dl Insp. Daune Liviu Mihalache.

          La constatarea vizuala, Dl Inspector a tinut mortis sa NU mentioneze ca bara e crapata, ca acest lucru se constata la service (reconstatare).

          Am fost indreptat catre un service autorizat, cu care Astra Asigurari are decontare directa: Tiriac Auto- Otopeni.

          Imediat am plecat la service pt reconstatare.

          Aici a fost data bara jos, nu s-au observat probleme ale structurii vehicolului, doar ca bara de material plastic e sparta si trebuie inlocuita.

          A ramas sa vorbeasca cu asigurarile despre decontare si comanda bara (care vine in cca o luna).

          A doua zi de la service mi se spune ca Astra NU DESPAGUBESTE, doreste repararea barii de plastic la un service de cartier. (service clientelar, de altfel).

          Timp de doua zile am facut presiune prin brokerul de asigurari, care a aflat punctual urmatoarele:

          1. Inspectorul de daune Liviu Mihalache e de acord neoficial ca bara trebuie schimbata, dar decizia vine de sus.
          E o circulara interna ca toate barele sa fie trimise la acel service.

          2. Cel raspunzator de circulara e Dl Razvan Ieremia, adica D-zeu al daunelor de la Astra.

          Acesta este un om cu o "logica deosebita" si idei solide (suspecatez ca si putine):

          - A zis NU, iar el nu e omul care sa se razgandeasca!

          - nu a vazut pozele, dar a citit raportul cu avaria, iar asta e indeajuns

          Dupa multe ore pierdute si presiuni au fost de acord si au dat comanda pentru bara.

          Ca o concluzie, nu trebuie sa acceptati ca asiguratorul sa faca compromisuri pe spinarea voastra.
  • +3 (3 voturi)    
    CEETAR ar evita multe probleme si neintelegeri (Marţi, 2 septembrie 2014, 15:11)

    BogdanBerger [anonim]

    La inceputul lunii ianuarie am fost implicat intr-un accident rutier cu inca doua masini. Eu am fost in masina din mijloc. Bara din spate s-a reparat pe asigurarea celei de a treia masina.Bara din fata am reparat-o eu fara asigurare, insa exista o problema. Firma la care am polita RCA refuza sa despagubeasca reparatia celui din fata mea. Soferul respectiv a dat in judecata firma CARPATICA si pe mine personal, si pe buna dreptate.

    Ceea ce vreau sa subliniez este faptul ca daca ar fi existat deja un organism gen CEETAR nu s-ar fi ajuns in situatia aceasta.

    Opinia mea este ca avem nevoie de asa ceva in Romania cat mai urgent!
  • +3 (3 voturi)    
    Parerea asiguratilor (Marţi, 2 septembrie 2014, 15:38)

    Antonia1530 [utilizator]

    De ce nu se iau in considerare milioanele de reclamatii la ASF si la firmele asiguratoare pentru stabilirea concluziei in acest proiect /? Pana la urma noi, asiguratii, platim acele polite fie ele rca sau casco, si tot noi ne luam teapa in cazul unui eveniment nefericit cu masina. Opinia noastra, a ASIGURATILOR ar trebui sa fie cea principala, nu a asiguratorilor ptr ca ei vor trage cu ei tot timpul. Normal ca nu vor sa piarda controlul asupra banilor!
  • +2 (2 voturi)    
    Cine ne apara? (Marţi, 2 septembrie 2014, 17:36)

    Adrian80 [utilizator]

    Asiguratorii au asociatia lor care le apara interesele, noi asiguratii pe cine avem ? Cine are grija sa nu ne fie incalcate drepturile ?
  • +1 (1 vot)    
    Ofer recompensa! (Marţi, 2 septembrie 2014, 17:51)

    MihaiGheorghe [anonim]

    Aratati-mi si mie o persoana cu adevarat multumita de companiile de asigurari din Romania!

    Ofer recompensa :))

    Zilele trecute mi-a povestit un bun prieten o chestie incredibila....habar nu aveam ca se poate asa ceva.

    acum vreo 2 sapt. amicul a facut accident....a lovit o roata de tir cazuta pe mijlocul unui drum national....fiind curba a vazut-o tarziu...in fine conteaza mai putin....ideea e si-a facut masina varza (logan).... in final deviziul a fot 150 milioane.
    proprietarul rotii nu s-a gasit...asa ca masina a fost reparata pe casco ... GENERALI. si acum incepe parte frumoasa.

    acum 2 zile masina a fost gata...s-a dus sa o ridice si a aaflat ca trebuie sa plateasca 19 mil. adica 100 de euro fransiza si 15 mil. reprezentand 10% din dauna.
    motivul platii a fost acela ca atunci cand a incheiat polita in chestionarul ala a completat ca estimeaza ca face 10 000 de km pe an....iar de la inceputul politei pana la accident deja facuse 13 000 km (era spre sfarsitul anului de casco).
    in contract nu scrie niciunde ca daca depasesti cu km estimati trebuie sa platesti o parte din dauna..... nu au nici o baza legala sa ceara acesti bani....
    nu a fost informat de la bun inceput ca daca depaseste acesti km e bun de plata in cazul unui accident .... si niciodata nu si-a pus problema asta (de asta a dat estivativ media km anilor anteriori..... facuse 19 000km in 2ani).

    toti avem casco....si mi se pare o chestie incredibila.....eu n-am mai auzit de asa ceva

    oricum, a refuzat sa plateasca suma ceruta.....chair daca a ramas fara masina momentan . a depus reclamatie la Comisia de Supraveghere a Asiguratorilor si la OPC....dar mai dureaza pana primeste vre-un raspuns.

    voi ati mai auzit de asa ceva?
    • 0 (0 voturi)    
      Companii de asigurari (Marţi, 2 septembrie 2014, 18:19)

      ZsoltFazakas [anonim] i-a raspuns lui MihaiGheorghe

      Eu personal nu am avut nicio problema notabila cu vreo companie de asigurari, doar mici neintelegeri..Nimic care nu si-a gasit rezolvare.

      Cu toate asteami se pare absolut normal infiintarea a ceva gen CEETAR. Asa e normal, civilizat, obiectiv si nu in ultimul rand este o chestiune care tine de o mai buna organizare.

      Si exact de asta avem nevoie in Romania(nu numai pe piata asigurarilor) : de o mai buna organizare!
    • 0 (0 voturi)    
      ABUZURI PESTE ABUZURI (Marţi, 2 septembrie 2014, 18:33)

      GabrielBarbulescu [anonim] i-a raspuns lui MihaiGheorghe

      Sincer, nu am mai auzit de treaba asta cu 10% dar nici nu ma mira DELOC! Prietena mea a avut un accident in Roman acum jumatate de an si primul abuz a fost acela ca a pus-o sa mearga pana in Piatra Neamt cu masina avariata ca nu cumva sa se deplaseze vreun milimetru inspectorul de daune! Al doilea abuz a fost ca masina a fost blocata timp de 3 luni in service pentru ca inspectorul EUROINS a REFUZAT sa trimita nota de constatare a pagubelor pe motiv ca nu are timp acum domnle, maine, maine, si maine s-au facut 3 luni. Din ce cauza s-a intamplat asta ? pentru ca service-ul pe care l-am ales noi nu facea parte din afiliatii domnului inspector si normal ca nu le mai ieseau lor combinatiile cu piesele. Una peste alta, in formula actuala, fara nicio reglementare, in asigurarile auto nu exista decat abuzuri. sincer, nu am NICIO cunostinta care sa nu fi avut probleme cu asiguratorul...
  • +1 (1 vot)    
    UNSAR si UNSICAR vor sa fure in continuare (Marţi, 2 septembrie 2014, 18:09)

    PaoloCesarini [utilizator]

    Asociatia siguratoilor si asociatia brokerilor nu vor sa isi piarda privilegiul de a stabili singuri valorile de despagubire in caz de dauna ca si in present.Se opun constituirii unui cor al expertilor care sa fie independent si profesionist si care sa nu raspunda la comenzile firmelor de asigurari. Aiguratorii isi stabiesc preturile politelor de asigurari, ei stabilesc cat si ce si cand platesc din daune, iar arbitrul ASF este profund corrupt. Oare UNSAR, UNSICAR si ASF vor putea acoperi strigatul celor 85000 de persoane care au reclamat activitatea asiguratorilor la ASF...fara nici un fel de rezultat?
    Felicitari grupului de parlamanetari care au avut initiativa!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version