Proiect de HG: Institutiile publice vor fi obligate sa asigure participarea angajatilor la cursuri online pe platforma e-Academie, dezvoltata de Siveco

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Luni, 14 noiembrie 2011, 17:48 Economie | Telecom

eAcademie, aplicatie Siveco
Foto: Hotnews
 documente
(14 Nov 2011) DOC, 131KB
Dupa ce a cheltuit fonduri UE de peste 1,4 milioane de euro intr-o platforma de instruire online pentru functionarii publici, eAcademie, realizata de Siveco, Ministerul Comunicatiilor incearca acum sa creeze si cadrul legal care sa oblige institutiile publice sa asigure participarea angajatilor la cursuri online de e-Guvernare, exclusiv prin aceasta platforma. Intr-un proiect de Hotarare de Guvern lansat in dezbatere publica pe site-ul propriu, ministerul subliniaza si costurile foarte mari ale instruirii prin cursuri clasice: 'Pentru instruirea unui functionar public, un curs de 5 zile poate ajunge la 3000 lei'.

  • "Art. 1 (1) Prezenta hotarare stabileste cadrul institutional si operational pentru derularea programului de formare si perfectionare, prin mijloace electronice, a functionarilor publici pe tematici de e-Guvernare.
  • (2) Cursurile din cadrul programul de formare si perfectionare a functionarilor publici pe tematici de e-Guvernare se vor derula exclusiv in sistem de instruire la distanta, asistata de calculator, folosind  platforma de e-learning - eAcademie pentru functionarii publici", se arata in proiectul de Hotarare de Guvern.

eAcademie, o platforma creata de Siveco, Altfactor si Omnilogic

Finalizarea eAcademie, o platforma de instruire in domeniul serviciilor electronice pentru functionarii publici, a fost anuntata de Ministerul Comunicatiilor inca din vara acestui an.Proiectul a fost finantat cu fonduri UE in valoare de peste 1,4 milioane de euro.

Aplicatia a fost facuta de Siveco, continutul furnizat de Altfactor Galati, iar partea hardware de Omnilogic. In proiect se estimeaza ca anual vor exista 66.000 de cursanti pentru acest sistem de eLearning (circa 10% din numarul total de functionari publici). Inca de atunci, ministrul Valerian Vreme a anuntat ca "nu este inca nici o obligatie legala sau motivare prin acordarea unei diplome recunoscute pentru participarea la aceste cursuri" si ca pentru rezolvarea acestei probleme "se lucreaza acum la un act normativ".

Proiect: Institutiile publice vor fi obligate sa foloseasca aceasta platforma incepand cu anul 2012

Iata ca acum, Ministerul Comunicatiilor lanseaza in dezbatere publica (la data de 9 noiembrie) si proiectul de Hotarare de Guvern care sa creeze acest cadru legislativ si sa oblige institutiile publice sa foloseasca aceasta platforma.

Conform documentului, "toate institutiile publice au obligatia de a sustine, promova si asigura participarea functionarilor publici la programul de formare si perfectionare pe tematici de e-Guvernare".

"Art.6 (2) Incepand cu anul 2012, un procentaj de minimum 30% din cursurile pe care institutiile publice le ofera functionarilor publici pe teme ce tin de e-Guvernare trebuie sa fie derulate la distanta, asistat de calculator, prin intermediul solutiei de instruire oferite in cadrul prezentului program. Procentul respectiv va creste anual, pentru ca in 2014 minimum 80% din cursurile de formare si perfectionare pe tematici de e-Guvernare sa fie derulate in cadrul programului", se arata in document.

In proiectul de act normativ se mai mentioneaza si ca "finantarea pentru derularea programului de formare si perfectionare a functionarilor publici pe tematici de e-Guvernare este asigurata din bugetul MCSI".

Vezi mai multe detalii in documentul atasat.

Citeste si: Cum se cheltuie fonduri UE de peste 1,4 milioane de euro in Ministerul Comunicatiilor: Siveco a facut o platforma de instruire online pentru functionari, acum se cauta functionarii dornici de instruire


Citeste mai multe despre   






















2124 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    hai la platforme neamule (Luni, 14 noiembrie 2011, 18:23)

    florinelul [utilizator]

    o sa se perfectioneze bugetarii in draci pe noile platforme online. cafeluta in stanga, tigara in dreapta, scroll, scroll, scroll, click, click, click pan' la ultima pagina a cursului, the end, si la revedere!
    • 0 (0 voturi)    
      ???? (Marţi, 15 noiembrie 2011, 10:38)

      sile [anonim] i-a raspuns lui florinelul

      ok, si care-i adesa unde putem vedea de pe acum ce cursuri sunt, care e curricula? alternativ, daca ne fixam tinte inainte sa stim ce...e cam ca in povestea cu carutza si boii/caii
  • +2 (2 voturi)    
    eRisipa (Luni, 14 noiembrie 2011, 18:50)

    dana [anonim]

    Notiunile descrise in aceste lectii sunt simplu de gasit, gratis, pe Internet, in surse de mare incredere, romanesti sau straine (americane, de ex, pentru "securitatea informatiilor" sau "web 1.0, 2.0, 3.0") etc.
    Initiativa eEurope este pe larg descrisa in engleza sau franceza si va urma, cu siguranta, si o traducere in romana, pe site-ul de baza.
    Poate ca, totusi, o mai buna cunoastere a limbilor straine ar fi binevenita.
    Nu cred ca este ok ca statul roman sa plateasca, pentru functionarii lui, accesul la informatii gratuite, simplu de identificat cu orice browser.
    O simpla conexiune la Internet este suficienta.
  • +2 (2 voturi)    
    Știu cu ce se mănâncă... (Luni, 14 noiembrie 2011, 19:08)

    Adrian [anonim]

    Fără să mă înțeleagă cineva greșit vă spun că lucrez în domeniul ăsta de peste 10 ani exclusiv în domeniul privat. Sistemul e-learning dă roade doar în anumite situații și nu prea văd Guvernul să aibă o politică de training pusă la punct. În plus, Siveco nu are nicio implementare de platformă în zona corporate (nu mă apuc să comentez de ce pentru că cine are inteligență să înțeleagă o să înțeleagă) și nu prea văd cum ar putea ei să gestioneze un proiect pe pregătirea adulților fără un plan bine pus la punct. Cine își imaginează că un simplu ordin îi va speria pe bugetari și vor intra pe platformă se înșeală amarnic. Așadar, ideea este bună (printr-o platfomă bine pusă la punct poți să ai rapoarte relevante, dacă este integrată cu un sistem de talent managemet și cu o echipă de specialiști în spate se pot face multe lucruri). Pe lângă platformă mai este vorba, însă, și de conținut. Nu prea știu cine o să livreze acest conținut pentru că în România nu există o companie care crează cursuri online bune (trebuie să ai conținut de calitate realizat de niște traineri specializați care să știe să genereze scenarii pentru sisteme e-learning, nu e suficient "cineva" care a fost într-un departament de training și a văzut și el două power pointuri). Dacă cineva este curios poate să studieze cazul Norvegiei care are un asemenea sistem implementat de câțiva ani.
    În concluzie: 1. ideea este bună dar nu există detalii despre cum se pune în practică, 2. nu cred că Siveco este în măsură să gestioneze un asemenea proces; 3. nu o să existe conținut de calitate pentru această platformă (și acest conținut este important) pentru că dacă lăsați Siveco și Altfactor să genereze conținutul o să vă treziți cu niște desene animate aiuristice și nimic mai mult; 4. căutați provideri internaționali de calibru care au expertiză în această zonă.
    • 0 (0 voturi)    
      expertiza... (Luni, 14 noiembrie 2011, 19:30)

      florinelul [utilizator] i-a raspuns lui Adrian

      de acord cu tine, dar daca o sa caute expertiza la provideri internationali de calibru se poate intampla sa dea peste un pret muuult mai mic decat al celor de la Siveco si asta iarasi nu pica bine :)
      • 0 (0 voturi)    
        Depinde pe ce dai banii... (Luni, 14 noiembrie 2011, 20:10)

        Adrian [anonim] i-a raspuns lui florinelul

        Poți să ai soluții de la 1 milion la 100 milioane de euro, depinde însă ce vrei. Dacă scopul este să ai o platformă e-learning atunci nu merită niciun ban pentru că și rezultatul o să fie zero. Dacă însă vrei să ai o strategie de dezvoltare, de evaluare și de promovare pe baza cunoștințelor a angajaților este un cost, dacă pentru asta vrei și un sistem e-learning (ca să reduci costurile cu instrumentele clasice) atunci ai alt cost și dacă vrei o chestie integrată în care oameni foarte bine pregătiți de HR, training și oameni pricepuți în e-learning să-ți facă lucrurile să meargă atunci este un alt cost. Pot însă să-ți dau, din experiență, niște prețuri pentru soluții complete adaptate: între 100 și 450 de euro/cursant (depinde de cursuri) pentru o curiculă care se adresează nevoilor specifice cursantului (una este să-l înveți să folosească Excel și alta să-l înveți Management, Project Management sau tehnici de negociere). Discuția este mult, mult mai lungă dar pentru cei care vor să-și facă o idee cât de cât sper să fi fost cât de cât folositor.
        • 0 (0 voturi)    
          Instruire (Luni, 14 noiembrie 2011, 21:57)

          dana [anonim] i-a raspuns lui Adrian

          Cred ca functionarul ar trebui sa stie Excel din liceu si Project Management din facultate.
          Si ar trebui ca la serviciu sa lucreze ceva util si sa fie evaluat dupa rezultate concrete, care sa reflecte o munca eficienta si de calitate.
          Mi-e teama ca ne inecam in prea multa birocratie. Electronica, sau nu.
          O formalizare excesiva a dezvoltarii individuale si evaluarii (utilizand inclusiv instrumente informatice) este doar o iluzie, nu o garantie pentru rezultate mai bune.
          Pana la urma, managementul ramane o arta.
          Iar din ce am vazut in articol, "instruirea" este gen "despre administratia publica"
          • 0 (0 voturi)    
            Greșit (Marţi, 15 noiembrie 2011, 11:32)

            Adrian [anonim] i-a raspuns lui dana

            Nu e deloc așa, dacă ar rămâne numai cu ce învață în școală până și absolvenții de Harvard ar avea mai probleme să facă față la un job (unul la care se muncește nu la care să stă de pomană). Dezvoltarea individuală nu înseamnă doar formalizarea prin sisteme informatice sau programe de training, trebuie avute în vedere multe alte lucruri: ce-și dorește omul respectiv (poate nu vrea decât să stea la ghișeu să încaseze bani), potențialul omului (poate nu a făcut o facultate potrivită dar are potențial în altă zonă, cei mai buni oameni de vânzări, de exemplu, sunt absolvenți de studii tehnice), nevoia de promovare a unor oameni din interiorul organizației, etc.
    • 0 (0 voturi)    
      competente (Marţi, 15 noiembrie 2011, 10:54)

      mumu [anonim] i-a raspuns lui Adrian

      Si eu lucrez in domeniu de ceva timp (nu la compabie sus amintita) dar, din cate stiu eu, este singura companie din Romania care a implementat sisteme de e-learning in afara tarii - atat la privati cat si la institutii guvernamentale (vezi e-learningul de la ministerul educatiei din Emiratele Arabe). Am ajuns sa-i cunosc din obligatia de a cunoaste concurenta si daca in alte zone o dau in bara...cand vine vorba de e-learning sunt cel putin bunicei. Parerea mea... :)

      legat de costuri - mi se pare a fi un pret corect. Nu este exagerat. Daca este sa luam zilele om pentru dezvoltarea continutului, analiza, dezvoltarea, mentenanta, hardware-ul, implementarea si testarea ajungi la niste costuri asemanatoare.
      • 0 (0 voturi)    
        Învățământul școlarilor versus... (Marţi, 15 noiembrie 2011, 11:39)

        Adrian [anonim] i-a raspuns lui mumu

        pregătirea adulților. Dă-mi exempul cu o companie din România sau din afară unde au implementat și spune-mi ce anume au reușit. Nu-i vorbesc de rău ci spun doar că eu, în România, nu m-am lovit de ei în zona corporate (și vorbesc de companii dintre cele mai mari). M-am lovit de alții care și-au băutut joc pe bani multi de companiile private (tot companie românească mare în domeniu).
        N-aș comenta prețul. Ai văzut ce e acolo? Ai văzut cursurile, ai văzut de știe platforma? Ai comparat cu alte soluții similare? Doar că vorbim de o sumă care nu ni se pare mare în raport cu jaful pe care l-au făcut la Ministerul Învățământului nu înseamnă că prețul e corect. Ce spun este că s-ar putea ca și 10 milioane de euro să fie unul corect, depinde despre ce vorbim.
        • 0 (0 voturi)    
          e-learning (Marţi, 15 noiembrie 2011, 14:52)

          mumu [anonim] i-a raspuns lui Adrian

          AEL-ul lor se bazeaza pe ilearningul de la Oracle - asta implica, in primul rand, ceva experienta in spate dar si un cost al licentelor destul de mare - plus celelate servicii adiacete facturate de Oracle.
          Un proiect frumusel pe partea de e-learning a fost la jandarmerie. Din cate am auzit implica tehnologiie destul de avansate in ceea ce priveste interactiunea cursant-trainer. Legat de continut...chiar nu stiu ce sa zic...dar ca tehnologie sunt destul de avansati.
          Ca si comparatii am vazut si alte solutii dar, din pacate, rudimentare toate. Sau full java...care crapau tot timpul sau .net - total lipsite de "sare si piper" cu vulnerabilitati si glitch-uri. De obicei pe partea de suport multimedia o cam dadeau in bara toate. Jenante sunt si solutiile bazate pe sharepoint....am vazut pana si o aplicatie flash despre care nu cred ca trebuie sa mai spun ceva....sa adaugi continut in aia trebuiau 10 programatori...
  • 0 (0 voturi)    
    Bataie e joc (Luni, 14 noiembrie 2011, 19:27)

    dan [anonim]

    Sunt functionar, dar consider ca este o bataie de joc din partea guvernului.Sunt de acord cu efectuarea de instruirii, dar nu sa plateasca institutia bani aiurea. Daca Guvernul vrea sa instruiasca functionarii sa o faca pe gratis nu sa mulga bani de la autoritatile locale. Asta suna a EXTORCARE. sA LE FIE RUSINE.
  • 0 (0 voturi)    
    SIVECO gaura neagra educationala din RO (Joi, 17 noiembrie 2011, 15:23)

    Florin J. [utilizator]

    Daca puneau Moodle probabil costurile scadeau considerabil.

    Si mai au inca nesimtirea sa isi faca PR pe asta.

    Ca la noi la nimenea !!!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri