In primul trimestru al acestui an, UPC Romania a inregistrat venituri de 34,6 milioane dolari, in crestere cu 3,7% fata de aceeasi perioada a anului trecut, a anuntat marti operatorul de comunicatii prin cablu. La 31 martie 2013, UPC Romania avea un numar total de 1.169.600 clienti, in ultimul an, operatoul castigand practic 23.500 de noi clienti. Fata de sfarsitul anului trecut insa, datele grupului Liberty Global indica faptul ca dupa primele trei luni din acest an UPC a pierdut in Romania circa 8000 de abonati, pe fondul scaderii numarului de clienti la televiziunea analogica prin cablu.

Conform informatiilor UPC Romania, veniturile companiei in primul trimestru din 2013 au depasit 115 milioane lei, comparativ cu aproape 111 milioane lei in trimestrul similar din 2012.

In trimestrul I 2013, UPC Romania a inregistrat cresteri pe segmentele de business in care activeaza - televiziune digitala si prin satelit (DTH), Internet si telefonie fixa.

Fata de sfarsitul anului trecut, numarul total de clienti UPC a scazut cu 8000 de utilizatori, in conditiile in care cresterea numarului de abonati la televiziunea digitala si prin satelit nu a compensat scaderea abonatilor de televiziune analogica prin cablu. Astfel, comparativ cu sfarsitul anului 2012, UPC a pierdut in primele trei luni din acest an 19.400 de abonati la televiziunea analogica, castigand 11.500 de abonati la televiziunea digitala si 100 de abonati la televiziunea prin satelit (DTH).

In primul trimestru din 2013, segmentul de televiziune digitala a contribuit cu 11.500 noi abonamente, o crestere cu 2,7% fata de trimestrul anterior. Numarul total de clienti de televiziune digitala ajunge astfel la 435.100, ceea ce depaseste numarul de abonati la serviciul analogic. Fata de aceeasi perioada a anului trecut, UPC a inregistrat o crestere cu 16% a numarului de clienti de televiziune digitala. Numarul de abonati HD ai UPC Romania era de aproximativ 50.000 la sfarsitul lunii martie 2013.

Cu o crestere constanta in ultimii ani s-a evidentiat si televiziunea prin satelit (DTH), numarul de clienti pe acest segment ajungand la sfarsitul trimestrului I 2013 la 319.800.

  • "Am inceput anul 2013 cu rezultate bune si recent am lansat o noua oferta de servicii digitale, in cadrul campaniei Descopera ceva extraordinar in fiecare zi. Vom continua si in 2013 sa ne concentram pe extinderea ariei de acoperire cu servicii de Internet Fiber Power 150Mbps si vom adauga in portofoliu noi aplicatii interactive", a declarat Severina Pascu, CEO UPC Romania.

Pe segmentul de Internet, in trimestrul intai, compania a castigat 10.200 abonamente, raportand o crestere de 3,1% fata de trimestrul anterior si de 15,6% fata de acceasi perioada a anului trecut. La 31 martie 2013, UPC Romania are 343.200 abonamente de internet. UPC ofera servicii de Internet Fiber Power de mare viteza (60 Mbps, 100 Mbps, 120 Mbps si 150 Mbps) catre peste 150.000 de clienti, reprezentand 45% din totalul clientilor de internet. De asemenea, aproximativ 98.000 de clienti sunt abonati si la solutia de Internet wireless.

Compania a raportat cresteri si pe segmentul de telefonie fixa, unde, raportat la ultimul trimestru din 2012, in primul trimestru al anului 2013 UPC a inregistrat o crestere de peste 6,1% a numarului de clienti, in prezent 242.800 de abonati beneficiind de serviciile de telefonie ale UPC. Comparativ cu primul trimestru al anului 2012, cresterea pe segmentul de voce a fost de peste 21%.