Tribunalul Bucuresti a dispus marti, 2 iulie, obligarea Orange Romania la plata sumei de aproximativ 5.000.000 Euro, intr-un litigiu cu dealerul de produse telecom Fonomat, au precizat pentru HotNews.ro reprezentantii casei de avocatura Tuca Zbarcea & Asociatii, care au reprezentat dealerul in acest dosar. Orange are dreptul de a formula apel in termen de 15 zile de la comunicarea acestei decizii.

Christina Vladescu, Tuca Zbarcea & AsociatiiFoto: Tuca Zbarcea & Asociatii

Tuca Zbarcea & Asociatii a reprezentat Fonomat, cel mai mare dealer independent de produse si servicii telecom, detinut de fondul de investitii spaniol GED, intr-un litigiu impotriva Orange Romania, avand ca obiect obligarea acestei din urma societati la plata indemnizatiei la incetarea contractului de agent, in temeiul dispozitiilor art. 22 din Legea nr. 509/2002 privind agentii comerciali permanenti, precum si la plata despagubirilor pentru acoperirea prejudiciului suferit de Fonomat, ca urmare a neexecutarii si/sau executarii necorespunzatoare a obligatiilor contractuale asumate de catre Orange Romania.

La data de 2 iulie 2013, Tribunalul Bucuresti - Sectia a VI-a Civila a dispus obligarea Orange Romania la plata sumei de aproximativ 5.000.000 Euro, cu titlu de indemnizatie de agent si despagubiri derivand din modul de aplicare a clauzei 'claw back' din contractul de agent autorizat Orange, precum si la plata dobanzii legale aferente.

  • "Solutia a fost pronuntata de instanta dupa aproximativ 3 ani de la data introducerii actiunii, fiind rezultatul unei strategii complexe de aparare, bazata pe o solida argumentatie juridica si un probatoriu adecvat administrat in cauza. Nu in ultimul rand, trebuie remarcat caracterul inovator al hotararii pronuntate de Tribunalul Bucuresti, atat in raport de specificul cauzei, cat si de  lipsa unei jurisprudente nationale relevante in materie", a declarat Christina Vladescu, Avocat asociat in cadrul Tuca Zbarcea & Asociatii si coordonatorul echipei de avocati implicate in acest caz.

Din echipa au mai facut parte si avocatii seniori Geanina Tache si Diana Agafitei.

Iata solutia data de Tribunalul Bucuresti:

  • "Solutia pe scurt: Admite în parte cererea. Obliga pârâta la plata sumei de 22.473.832,45 lei reprezentand indemnizatia datorată în temeiul art.22 din Legea nr.509/2002 privind agenţii comerciali permanenţi, la plata sumei de 68661,4 euro, ce va fi platită în lei conform cursului BNR de la data efectuarii plăţii, reprezentând sume reţinute în mod greşit de Orange faţă de dispoziţiile clauzei “claw back”. Obligă pârâta la plata dobânzii legale aferente sumelor acordate pentru perioada 12.03.2010 – data efectuarii plăţii. Respinge celelalte pretenţii ca neîntemeiate. Obligă pârâta la plata cheltuielilor de judecată aferente pretentiilor admise în cuantum de 246285,88 lei (din care 244289,18 lei reprezentand taxa judiciara de timbru, 5 lei timbru judiciar, 1991,7 lei onorariu experti proportional cu pretentiile admise). Admite cererea expertilor Anghel Gh. Ion, Ciuclea Catalin şi Vişan Monica privind majorarea onorariului. Majorează onorariul expertilor cu suma de 55.800 lei, respectiv cu 18600 lei pentru fiecare expert, acesta urmand a fi suportat de părţi în cote egale. Stabileşte în sarcina reclamantei obligatia achitarii cotei de 1 din suma cu care a fost majorat onorariul experţilor, respectiv a sumei de 27.900 lei, adica 9300 lei pentru fiecare expert. Obliga pârâta sa achite experţilor Anghel Gh. Ion, Ciuclea Catalin şi Vişan Monica suma de 27.900 lei, adica 9300 lei pentru fiecare expert. Cu drept de a formula apel în termen de 15 zile de la comunicare. Executorie în ceea ce priveşte dispoziţiile referitoare la majorarea onorariului experţilor. Pronunţată în şedinţă publică, azi, 02.07.2013".

Contactati de HotNews.ro oficialii Orange Romania nu au dorit sa comenteze solutia instantei.