Sistemul cardului de sanatate are probleme de functionare: Ce sfaturi da CNAS catre medici/UPDATE CNAS a anuntat ca problema a fost remediata si ca sistemul este complet functional

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Vineri, 18 septembrie 2015, 10:40 Economie | Telecom

defectiune cardul de sanatate
Foto: Hotnews
"Incepand cu ora 6.55, vineri, 18.09.2015, la sistemul de card - CEAS a aparut o defectiune. Echipa de suport lucreaza la remedierea acestei defectiuni", anunta Casa Nationala de Asigurari de Sanatate (CNAS) pe site-ul propriu. Pana la remediere, CNAS recomanda furnizorilor de servicii medicale introducerea cardului in cititor si tastarea PIN-ul de catre asigurat, sistemul IT find pregatit sa pastreze amprenta de timp si numarul de card folosit. De la momentul repunerii in functiune a sistemului CEAS, care va fi anuntat de CNAS, serviciile efectuate si operate in aplicatie de furnizori vor trebui incarcate Platforma Informatica a Asigurarilor de Sanatate (PIAS) in limita a 72 de ore.

  • Anuntul facut vineri de CNAS:

"Incepand cu ora 6.55, astazi, 18.09.2015, la sistemul de  card - CEAS a aparut o defectiune. Echipa de suport lucreaza la remedierea acestei defectiuni. Pana la remediere, rugam furnizorii de servicii medicale sa procedeze dupa cum urmeaza:
- dupa introducerea cardului in cititor, se tasteaza pin-ul de catre asigurat iar sistemul este pregatit sa pastreze amprenta de timp si numarul de card folosit,
- se inregistreaza serviciul CEAS in aplicatia de furnizori,
- de la momentul ( care va fi anuntat de CNAS) repunerii in functiune a sistemului CEAS, serviciile efectuate si operate in aplicatie de furnizori vor trebui incarcate in PIAS in limita celor 72 de ore,
- toate serviciile prestate si operate in sistem incepand cu ora 6.55 pana la remedierea defectiunii se vor valida in PIAS doar pe baza amprentei de timp si numar de card".


UPDATE Anunt CNAS: "Incepand cu ora 12:15 (18.09.2015) problema aparuta la o componenta din sistemul CEAS a fost remediata, sistemul este complet functional, iar furnizorii de servicii medicale si farmaceutice pot raporta serviciile validate cu cardul national".

  • Cat a costat sistemul cardurilor de asigurari de sanatate si cine l-a implementat

Sistemul Informatic pentru Cardul Electronic de Asigurari de Sanatate (CEAS) a fost implementat de asocierea HP Romania SRL si Novensys Corporation SRL, contract in valoare de 87.636.000 lei (fara TVA), atribuit in data de 23 aprilie 2012 de catre Imprimeria Nationala, compania nationala care a organizat licitatia.

La sfarsitul lunii aprilie 2015, cand HotNews.ro a semnalat ca sunt medici de familie care sustin ca sistemul IT al cardului national de sanatate are probleme de functionare, SIVECO Romania a facut urmatoarele precizari:

"In proiectul CEAS [cardul electronic de sanatate, n.red.], contractorul a fost consortiul format din companiile HP (lider) si Novensys (partener). SIVECO Romania a avut rolul de subcontractor, furnizand serviciile aferente utilizatorilor CNAS/CJAS (cum ar fi generarea si urmarirea  listelor de posesori de carduri, validarea operatiunilor semnate cu cardul etc) si implementarea in aplicatiile locale ale medicilor si farmacistilor, distribuite de CNAS, a functionalitatilor de utilizare a cardului. Alte componente importante, cum sunt cititorul de card si Unitatea de Management a sistemului sunt gestionate de alte companii. Disfunctionalitatile semnalate in articolul dvs. nu privesc aplicatiile si serviciile furnizate de compania noastra".


Cardul de sanatate, obligatoriu de la 1 septembrie 2015

Incepand de marti, 1 septembrie, cardul de sanatate este obligatoriu. Asiguratii care au cardul de sanatate emis si au nevoie de un serviciu medical care nu reprezinta o urgenta trebuie sa mearga la medic cu acest document. Asiguratii carora nu le-a fost emis cardul vor beneficia in continuare de servicii, dupa ce medicul va vedea in sistem ca nu le-a fost eliberat documentul, fara a avea nevoie de adeverinta de la casa de asigurari de sanatate de care apartin.

  • "Atat timp cat cardul este intre Imprimerie si Posta, intre Posta si domiciliu, intre Posta si Casa mi se pare normal ca pacientul sa primeasca serviciile medicale atunci cand are nevoie de ele. Il consideram card emis in momentul in care cardul a ajuns la cetatean sau cardul, din diverse motive, s-a intors la casa de asigurari", a explicat in 31 august, presedintele Casei Nationale de Asigurari de Sanatate (CNAS), Vasile Ciurchea, citat de Mediafax.

Pe de alta parte, sunt carduri de sanatate emise si distribuite prin Posta care insa nu au ajuns la destinatari intrucat acestia nu au fost gasiti. Acestea au fost returnate caselor de asigurari, insa titularii nu au mers sa le ridice, chiar daca, in unele cazuri, au primit si sms-uri de atentionare. Acesti asigurati nu vor primi servicii medicale din 1 septembrie, in absenta cardului.

Luni, 31 august, la casele de asigurari de sanatate se aflau aproximativ 300.000 de carduri care trebuie ridicate de asigurati. La Casa de Asigurari de Sanatate a Municipiului Bucuresti (CASMB) luni mai erau neridicate 71.926 de carduri de sanatate.


Citeste mai multe despre   











[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
6488 vizualizari
  • +6 (6 voturi)    
    Nu inteleg de ce nu merg pe o perioada pilot (Vineri, 18 septembrie 2015, 10:56)

    catalinux [anonim]

    Oare de ce nu fac timp de 6 luni perioada pilot in care sa fie obligatoriu sistemul doar pe anumite tipuri de furnizori de servicii sau doar pe anumite judete.

    Astfel, s-ar putea
    - observa problemele de flux de lucru
    - identifica problemele de scalare a sistemului soft etc.

    Altfel, sa introduci un mamut in functiune dintr-o bucate este un obiectiv mult prea mare. Ei nu fac decat sa puna presiune pe departamentul IT care astfel va face lucruri de "hai sa mearga", in loc sa rezolve problemele in mod ca lumea.
  • +4 (4 voturi)    
    Superb raspuns!!! (Vineri, 18 septembrie 2015, 11:00)

    hot news [utilizator]

    Adorabil, si extrem de pertient:

    Disfunctionalitatile semnalate in articolul dvs. nu privesc aplicatiile si serviciile furnizate de compania noastra".
  • -3 (5 voturi)    
    Nepasare , indolenta , lipsa de profesionalism (Vineri, 18 septembrie 2015, 11:25)

    Ovidiu [anonim]

    ce poti sa mai zici , ai programale la analize dimineata la 7:30 , te duci si ti se comunica SEC "nu merge sistemul" ....tu ce faci ....intrebi ....pai " mai asteptam " raspuns la fel de SEC ....."nu are rost ....stim noi cat dureaza " si pleci ......

    ca sa afli mai tarziu ....ca se putea folosi totusi cardul ...cel putin asa spune comunicatul CNAS ......dar din nou nepasare ......

    le comunicii tu "pacient,asigurat...." ca se poate ....si se uita "minunati la tine " de unde stii !!!!!!!
    fantastici oamenii astia .....credeti ca daca li se maresc salariile cu 1000 % .....vor fi altii ? nu cred .....
    dar se scuza ca " ei nu au fost informati " si ca este deja ora 11:00 ...si "nu se mai fac recoltari" .....dar cu un zambet mare pe fata ne spun ca ne "asteapta de luni dimineata ".....e ce zici ...nu merita ei salarii marite .....?
    • +1 (1 vot)    
      cE POT FACE POLITRUCII NUMITI CLIENTELARI? (Vineri, 18 septembrie 2015, 11:39)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui Ovidiu

      Nimic. Pot duce de rimp un sistem de sanatate. Au reusit. Mafia a furt tot ce e de furat. sunt niste CRIMINALI!
    • +2 (2 voturi)    
      medicii sunt devina? (Vineri, 18 septembrie 2015, 11:51)

      Mihaela [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

      Limita de timp de 72 ore, adica luni dimineata. Daca nu se valideaza serviciul in acest interval, nu se mai poate valida si medicul e bun de plata. Cine poate sa valideze luni dimineata toate serviciile efectuate azi? Merge pacientul cu cardul din nou?Si daca nu se duce ca nu are timp?Iar luni dimineata sunt alti pacienti programati, iar lunea de obicei cardurile merg foarte greu.Mai Ovidiu, de ce nu te duci tu sa faci scandal la competentii de la CNAS?Ca aia au salarii deja marite
    • +1 (1 vot)    
      nici vorba (Vineri, 18 septembrie 2015, 20:36)

      Bogdan Barbuta [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

      Legea zice nimic fara card sau adeverinta; cardul nu merge, apare un comunicat pe un site, crezi ca are valoare de lege? Cand va veni curtea de conturi sa impute serviciile facut vineri medicii si laboratoarele se vor apara cu ce? Cu un comunicat pe un site?
    • +1 (1 vot)    
      adica (Sâmbătă, 19 septembrie 2015, 1:11)

      verdeata [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

      vreti sa spuneti ca orice se intampl, tot personalul medical, in totlittea lui nesimtit si rau intentiont, este de vina? Nu este vina Siveco, a CNAS, a cui a facut programul? Asta imi place la concetatenii mei ca isi manifesta frustrarea pe amaratii care trebuie sa lucreze cu instrumentele achizitionate de stat. Calitatea lor este proasta (nu spun de ce, stie toata lumea), dar lumea ii injura pe cei de la ghisee carora nu lle merge programul sau calculatorul, iar in acest caz pe cei care se chinuie sa le utilizeze in spitale. Totdeauna va fi de vin acrul Paun pentru ca este imediat la indemana.
  • +2 (4 voturi)    
    INCOMPETENTA (Vineri, 18 septembrie 2015, 11:37)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Clientela numita politic si incompetenta la CNAS, interesele private si mita, dezinteres criminal... SUntem SAtui DE ACEST CNAS care fura banii si nu reuseste sa implementeze nici macar un sistem informatic functional. Sa dai unor SLR un asemenea contract, care a costat o avere si a durat ani de zile sa fie implementat.... Cind, cind vor infunda pUscaria toti acesti politruc care se perinda la conducrea CNAS LUIND DECIZII CU ASPECT CRIMINAL?
  • +1 (1 vot)    
    Degeaba (Vineri, 18 septembrie 2015, 11:42)

    sile [anonim]

    Baga iar mizeria sub pres, n-o sa aflam niciodata ce nu a mers si cine a fost de vina.
  • +2 (2 voturi)    
    Pentru cei care nu stiu inca (Vineri, 18 septembrie 2015, 17:29)

    Ricochet [utilizator]

    Tot sistemul informatic sanitar national, cu cel al cardului de sanatate drept cireasa de pe tort, a costat pana acum, cu o buna aproximatie, circa O JUMATATE DE MILIARD DE EURO.
    E o suma inspaimantatoare, care lasa cu gura cascata larg de uimire manageri de firme mari de soft care, din motive "obiective", n-au avut nici o sansa la licitatiile cu cantec si dedicatii.
    Poate bunul si singurul prieten al poporului roman, adica DNA-ul, isi va gasi odata vreme si pentru aceasta hotie fara margini.
  • 0 (0 voturi)    
    Era de așteptat ... (Sâmbătă, 19 septembrie 2015, 8:32)

    Celbland [utilizator]

    Novensys a dat faliment, iar cei care au lucrat la CEAS erau plecați cu mai bine de 2 ani inainte de punere in funcțiune. Practic, nimeni nu stie prea bine cum funcționează.
    Implicarea lui Siveco, cu conducerea condamnata pentru evaziune fiscala si spălare de bani, dezvoltând software prin țiganii analfabeți din Sintesti, este rețeta perfecta pentru nereușita.
    Sistemul trebuia dotat cu HA&DR, pentru care s-au alocat bani ...
    Ati vazut la vreo banca, cu sisteme infinit mai complexe, implementate la prețuri mult mai mici, sa nu le funcționeze sistemul informatic din cauza căderii curentului? Credeți ca la ei nu cade curentul sau nu se defectează echipamentele?
    Asa se întâmpla cand 90% din banii de la CNAS sunt furati si se livrează gunoaie in loc de sisteme informatice.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri