[P] Tehnologia Machine-to-Machine, motor de crestere pentru afaceri

de     SmileMedia
Luni, 5 septembrie 2016, 13:49 Economie | Telecom

Conceptele M2M si IoT
Foto: Telekom Romania
Ce au in comun o companie de transport, un antreprenor care vrea sa vanda snacksuri prin intermediul automatelor, un furnizor de utilitati si patronul unei firme de publicitate, de exemplu? Desi nu e un raspuns evident, acesta este: reduceri ale costurilor generate de folosirea unor solutii de tip Machine-to-Machine (M2M).

Piata globala a aplicatiilor si serviciilor M2M va depasi 35 de miliarde de dolari pana in 2020, potrivit unui raport realizat de Market and Markets, care releva ca printre principalii vectori de crestere ai acestui segment sunt migratia de la 3G la 4G si standardizarea IPv6 la nivel international.

Cu alte cuvinte, conexiunile de mare viteza si standardele comune permit o dezvoltare direct proportionala a solutiilor M2M care asigura transmiterea de informatii intre diferite echipamente, fie acestea automobile, POS-uri, contoare pentru utilitati, frigidere sau prize inteligente.

Solutiile M2M vizeaza verticale de business precum energie, transport, agricultura, sanatate, constructii, utilitati, dar si birouri sau case inteligente. Pentru a genera insa reduceri de costuri, fiecare aplicatie trebuie adaptata nevoilor companiei, a modului sau de lucru si inteleasa si adoptata de catre utilizatorii ei. In special pe plan local, solutiile care si-au demonstrat eficienta in domeniul M2M sunt aplicatiile de gestionare a flotelor de autovehicule, cele de vending telemetry, respectiv de smart metering, cu impact imediat in scaderea costurilor operationale pentru companii.

Si bancile folosesc tehnologia M2M si IoT in particular. Comunicatia POS-urilor mobile si plata cu cardul, de exemplu, pentru livrarea de colete, inclusiv de pizza, sau a calatoriilor cu un taxi, toate necesita M2M pentru a functiona corect.

Serviciile M2M reprezinta una dintre principalele directii strategice ale Deutsche Telekom, fiind implementate in toate tarile care fac parte din Grup, care pot astfel beneficia de acces la cele mai avansate platforme tehnologice si solutii M2M dezvoltate de catre diviziile de cercetare-dezvoltare ale Grupului. Un exemplu in acest sens este platforma de ultima generatie folosita de catre Telekom Romania pentru administrarea SIM-urilor M2M.

De altfel, portofoliul M2M al Telekom Romania cuprinde nu mai putin de opt servicii, cel mai variat pe plan local: GPS Tracking pentru gestionarea flotei de autovehicule, Vending Telemetry (solutie care monitorizeaza stocurile automatelor, urmareste incasarile si genereaza rapoarte), M2M Data & Service Portal (pentru managementul de SIM-uri M2M), M2M Channel (platforma destinata automatizarilor industriale, de monitorizare a mediului si de gestionare a dispozitivelor de la distanta), Real Time Location (sistem de localizare in timp real), Elevator Emergency (solutie de alarmare in caz de urgenta pentru ascensoare), Taxi Management (solutie de dispecerat online pentru taxiuri) si  Pachete Smart pentru monitorizarea si controlul spatiilor de birouri.

GPS Tracking este recomandata oricarei companii care gestioneaza o flota de autovehicule deoarece creste productivitatea si siguranta soferilor, reduce orele suplimentare si consumul de carburant, costurile cu politele de asigurare si uzura vehiculelor. 

Un business care poate creste rapid daca este administrat eficient este cel al automatelor de snackuri si cafea plasate in puncte cu trafic mare. Solutia M2M a Telekom, numita Vending Telemetry, reduce timpul de nefunctionare prin monitorizarea disponibilitatii automatului si a stocului de produse; astfel cresc vanzarile pe fiecare automat si, totodata, sunt disponibile informatii in timp real despre stocurile de produse pe fiecare automat. Administratorul afacerii poate urmari incasarile pentru evitarea furtului sau a fraudelor produse de personalul care se ocupa de alimentarea cu produse a automatului sau de proprietarii spatiului (in cazul in care automatele sunt furnizate in franciza). In plus, aplicatia ofera informatii cu privire la comportamentul clientilor, tipul de produse cumparate si perioada in care se fac vanzarile si permite identificarea automatelor in care se inregistreaza pierderi.

Tot pentru clientii din segmentul SOHO si IMM, fie ca este vorba de companii care ofera servicii, precum una de publicitate sau de arhitectura, fie un mic magazin de cartier sau atelier de design vestimentar, pachetele Smart de tip M2M de monitorizare si control a spatiilor de birouri pot genera costuri mai mici pentru securitate. In plus pot aduce economii semnificative din prevenirea anumitor incidente precum inundatii sau incendii cauzate de un scurtcircuit. Daca acestea nu ar fi detectate imediat, pagubele ar fi resimtite in bugetul unei  companii. Pachetele Smart pentru birou sunt gestionate prin intermediul aplicatiei mydlink Home care conecteaza si coordoneaza intuitiv prizele inteligente, senzorii de miscare, apa, temperatura, lumina, camera de filmat HD si altele, care comunica intre ele prin intermediul retelei Wi-Fi.

La o alta scara, un furnizor de utilitati poate monitoriza in timp real reteaua de contoare (apa, gaz, carburanti), mai exact parametrii trimisi de senzorii din teren prin intermediul platformei software M2M Channel. In plus, acest serviciu permite citirea contoarelor de la distanta (folosind echipamentul M2M GATEWAY pentru energie electrica, gaz, apa si altele), realizarea de previziuni legate de variatia parametrilor masurati precum si trimiterea alertelor prin email sau SMS la depasirea unor praguri prestabilite.

Pentru clientii din sectorul financiar, pe langa solutiile de POS mobil, Telekom Romania pune la dispozitia bancilor solutii complete de tip "Branch of the Future", care includ canale multiple de interactiune cu clientii, pornind de la reclame si continut pe telefonul mobil, pana la programari online pentru consultanta prin teleprezenta si recunoasterea starii emotionale a clientului.

M2M, IoT si orasele inteligente

Toate tehnologiile folosite pentru implementarea conceptelor M2M si IoT (Internet of Things) permit transformarea spatiilor urbane in orase inteligente (Smart Cities) ca solutie pentru a rezolva problema supraaglomerarii oraselor, cresterea consumului energetic, congestionarea traficului si poluarea. Proiectele de tip smart city au luat amploare ca urmare a necesitatii de a oferi locuitorilor un standard mai ridicat de viata si vizeaza reducerea costurilor asociate cu activitatile operationale ale administratiilor locale prin automatizare si digitalizare.

Orasele inteligente vor interconecta toate aceste tehnologii astfel incat printr-o simpla accesare a unei aplicatii pe Internet, cineva poate afla in timp real care sunt conditiile de trafic, respectiv disponibilitatea locurilor de parcare. O alta aplicatie de tip IoT ar putea modifica sincronizarea semafoarelor, crea rute alternative si transmite informatii in timp real legate de conditiile din trafic in functie de aglomerarea orasului, a gradului de poluare si al temperaturii. Acesta este insa numai un model; felul in care pot fi aplicate sunt multiple si tin de nevoile specifice ale fiecarui oras.



Conceptul M2M descrie orice tehnologie care permite unor echipamente sa transmita informatii si sa declaseze actiuni fara interventia umana. Aplicabilitatea cat mai vasta a acestui model a condus la conceptul de Internet of Things (IoT), o retea de "lucruri" care comunica intre ele cu ajutorul senzorilor, a programelor software si a conectivitatii. Toate tehnologiile folosite pentru implementarea celor doua concepte permit transformarea spatiilor urbane in orase inteligente (Smart Cities).



Telekom Romania este unul dintre pionierii implementarii unor solutii integrate de tip IoT in Romania, primul proiect fiind cel implementat in Parcul Tineretului din Capitala si care cuprinde o parcare inteligenta, conectivitate Wi-Fi cu componente de data analytics, siguranta publica si iluminat inteligent.












[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
1722 vizualizari

Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri