Vanzarile mondiale de telefoane mobile au depasit 294,3 milioane unitati in primul trimestru al acestui an, in crestere cu 13,6% fata de perioada similara din 2007, potrivit companiei de cercetare Gartner. LG a inceput anul in forta, depasind in vanzari Sony Ericsson si devenind astfel al patrulea producator mondial in functie de vanzarile de telefoane mobile. Un alt producator cu vanzari in scadere este Motorola, care potrivit Gartner, are putine sanse sa-si recapete pozitia pierduta in fata Samsung, ba chiar ar trebui sa fie foarte atent la evolutia LG.

Nokia a vandut 115,2 milioane de telefoane mobile in primul trimestru din 2008, cota de piata scazand usor la 39,1%. Gratie insa portofoliului bogat, producatorul finlandez este greu de depasit.

Samsung a inregistrat vanzari de 42,4 milioane unitati in primele trei luni ale acestui an. Producatorul sud-coreean nu numai ca si-a pastrat locul doi in lume la vanzari, ci si-a majorat distanta fata de Motorola, cota de piata crescand pana la 14,4%.

In acest timp, Motorola a dus mai departe la inceputul acestui an problemele din 2007, vanzarile companiei scazand de la 47,6 milioane unitati in primul trimestru din 2007 la 29,9 milioane unitati in primele trei luni ale acestui an. Cota de piata a Motorola a scazut pana la 10,2%, de la 18,4% in primul trimestru al anului trecut.

"Nu este asteptat ca Motorola sa introduca multe produse in a doua jumatate a lui 2008, momentul in care majoritatea producatorilor vor lansa noi modele pe piata, compania parand sa aiba sanse minime de a-si recapata locul doi in piata. Ar putea fi chiar nevoita sa fie foarte atenta la amenintarile venite din partea noului ocupant al pozitiei patru, LG", sustine Carolina Milanesi, director de cercetare pentru dispozitive mobile in cadrul Gartner.

LG a vandut 23,6 milioane unitati in primele trei luni din acest an, cota de piata ajungand la 8%, fata de 6,2% in acelasi trimestru al anului trecut. LG a depasit astfel Sony Ericsson, devenind al patrulea producator mondial in functie de vanzari. LG a castigat mult in contextul in care atentia pietei s-a indreptat catre dispozitivele cu touch screen, dupa lansarea iPhone. Gartner atrage atentia ca desi terminalele LG Prada, Shine si KF 6000 s-au dovedit foarte populare, telefoanele cu touch screen nu se adreseaza unui public foarte larg.

Sony Ericsson a avut vanzari de 22,1 milioane unitati in trimestrul mentionat, cota de piata scazand de la 8,4% in primele trei luni din 2007 la 7,5% in primul trrimestru din acest an. Analistii Gartner cred insa ca prin lansarea unor noi terminale in a doua jumatate a acestui an, precum si a unui portofoliu mai puternic de terminale din clasa mijlocie, Sony Ericsson se afla in pozitia de a-si recapata locul pierdut.