Bucuresti punkt Bonn, emisiune HotNews.ro-DW

Ministrul Comunicatiilor, in dialog cu cititorii: Acoperirea teritoriala si un milion de receptoare pentru familii sarace, criterii pentru acordarea frecventelor cu posturi TV in format digital

de Redactia     HotNews.ro
Joi, 18 iunie 2009, 12:00 Economie | Telecom

Gabriel Sandu, fostul ministru al Comunicatiilor (foto arhiva)
Foto: Agerpres
Acoperirea teritoriala si asigurarea unui milion de receptoare pentru familii dezavantajate din punct de vedere financiar pe criterii foarte clare (varsta, venit etc) sunt doua dintre conditiile pe care ar trebui sa le ofere castigatorii frecventelor de trasmitere a posturilor TV in format digital, care vor putea fi receptionate gratuit, a declarat joi in discutia online cu cititorii HotNews.ro, Gabriel Sandu, ministrul Comunicatiilor. Cele mai bune intrebari de la intalnirea online se vor regasi in emisiunea "Bucuresti punkt Bonn", realizata de HotNews.ro si Deutsche Welle.

Potrivit acestuia, strategia nationala de trecere la televiziunea digitala va fi prezentata spre aprobare in maxim 30 de zile.

"In sedinta de guvern de ieri am primit aprobarea de extindere a sistemului digital in Romania pana la nivel de 80% pana la sfarsitul anului 2009, urmand ca in maximum 30 de zile sa prezint spre aprobare strategia nationala de trecere de la analogic la digital, care exista pe site-ul MCSI, urmand ca in perioada imediat urmatoare sa prezentam o solutie pentru cele 6 multiplexoare nationale. Una din conditiile de licentiere va fi acoperirea teritoriala, iar a doua: asigurarea unui milion de receptoare pentru familii dezavantajate din punct de vedere financiar pe criterii foarte clare. De exemplu: varsta, venit, etc", a declarat Gabriel Sandu.

Digitalizarea va afecta la maxim circa 19% din gospodariile din Romania, care au televiziune prin antena terestra si care vor trebui sa dispuna de un receptor de televiziune digitala terestra (DVB-T), respectiv un decodor incorporat in televizor, sau un echipament de sine statator (set-top-box).


Citeste mai multe despre   














Întrebari puse de cititorii HotNews.ro:


  • Întrebarea nr. 1 gigi

    Domnule ministru ati declarat ca principalul obiectiv al mandatului dumneavoastra este portalul e-Romania. Portalul lansat marti ca si concept este la pamant: date copiate de pe diverse surse si trantite fara o minima aranjare pe site, unele dintre ele expirate. Inteleg ca se va actualiza permanent, dar:

    1. De ce l-ati lansat acum in forma asta jenanta?
    2. Cine a facut acest site, cat a costat si cine se va ocupa de administrarea lui? (Ati declarat ca a fost realizat de Minister impreuna cu institutiile subordonate) Concret: Cine, cat i-a luat si cat a costat pana acum?
    3. Cand va fi finalizat si va deveni operational acest portal si cat estimati ca va costa?

    • Gabriel Sandu

      Portarul e -Romania este un concept de portal pe care l-am lansat spre dezbatere publica pentru o perioada de 30 de zile. Acest concept de portal face parte din strategia nationala e- Romania care va fi lansata spre dezbatere, luni, 22 iunie.

      Am considerat ca prezinta o arhitectura de portal care va fi mai usor de inteles pentru toti cei are vor sa participe la acest proiect catre care ne indreptam. Toate datele care vor fi prezentate in portal vor fi aprobate de un colectiv care va functiona la ICI, iar MCSI va avea protocoale de colaborare cu tot ce inseamna universitatile pe specializari de istorie, geografie, administratie publica cu toate autoritatile publice locale. Deja avem 18 protocoale incheiate cu autoritati publice locale si 10 cu ministere si agentii.

  • Întrebarea nr. 2 Constantin

    Ne puteti spune cat a costat platforma e-Romania si ce compania a dezvoltat aceasta platforma?

    • Gabriel Sandu

      Am lansat deja primele 15 licitatii pentru partea de turism si cultura din cadrul portalului.

      Conceptul de portal a fost realizat de colectivul MCSI si a fost dezvoltat cu ICI si ASSI.

  • Întrebarea nr. 3 Nicolae.D

    Unde vedem si noi strategiile de broadband si de serviciu universal si cum vor fi implementate?

    Spuneti ca noua strategie de serviciu universal are un nou model de finantare. Care este asta si cum se vor da subventiile pentru operatori?

    • Anonim

      Care mai este situatia cu acest proiect?,..Daca se poate sa intreb si eu cu respectul cuvenit.. Sunt in siguranta aceste date ?Sunt utilizate aceste date? De catre cine? Putem da in judecata pentru scurgerea datelor in caz de nevoie?Pe cine? Pedepsele se aplica conform carei legi?

      • Gabriel Sandu

        Este o problema sensibila pe care o tratam cu maxima seriozitate, normele aferente Legii 298 vor intra in vigoare la data de 31 decembrie 2009, iar legea va intra in vigoare la 1 feb 2010, dar pana atunci vom face toate demersurile necesare pentru asigurarea tuturor conditiilor de siguranta maxima a acestor date. Intrucat aceasta lege a fost facuta cu un pic de exces de zel, Ministerul Justitiei va proceda la completarea si modificarea acestei legi in urmatoarea perioada.

    • Gabriel Sandu

      Sunt pe site-ul MCSI -ului, unde sunt stabilite obiective clare, iar euconsider ca pana la sfarsitul anului 2010 vom reusi sa acoperi cubroadband cel putin 80% din teritoriul Romaniei.

      Modelul de finantare din cadrul strategiei de serviciu universal va fi urmatorul:
      se identifica zonele unde nu exista serviciu universal, se evalueaza costurile, iar ANCOM-ul va colecta sumele necesare in functie de nevoile reale.
      Nu operatorii vor primi subventii, ei vor executa lucrarile de asigurare a serviciului universal.

  • Întrebarea nr. 4 Piricau

    1. Cati angajati ai ministerului sunt absolventi de facultati de specialitate (Calculatoare, Informatica, Cibernetica Economica, etc)
    2. Cati din angajatii MCSI au experienta in activitati de IT si Comunicatii.

    • Gabriel Sandu

      Angajarile in MCSI se fac conform legii functionarilor publici, nu se poate restrictiona accesul la functiile publice.

  • Întrebarea nr. 5 gigel

    Ati facut tam-tam cand a fost cutremur si au picat retelele de telefonie mobila ca faceti ancheta si ca nu sunteti multumit de datele furnizate de ANCOM si STS. Care sunt rezultatele anchetei? Sau declaratiile au fost doar un exercitiu de imagine?

    • Gabriel Sandu

      Eu consider ca toate companiile de telefonie vor trebui sa ia in serios avertismentul dat de MCSI pentru asigurarea unui sistem de prioritizare a apelurilor la Serviciului de urgenta 112 in functie de categoria sau clasa de utilizatori. Am sa solicit ANCOM-ului o analiza asupra posibilitatilor de micsorare a riscului de congestie in situatii de urgenta.

      Am primit un raport al STS-ului cu un plan de masuri care sa rezolve comunicatiile la un nivel de necesitate in caz de urgenta. Pentru operatori este nevoie de un plan de interventie rapida in caz de situatii de urgenta atunci cand retelele sunt distruse. La ora actuala, consider ca situatia trebuie mult imbunatatita.

  • Întrebarea nr. 6 Rica

    La inceput de iunie, Marius Fecioru, secretar de stat in MCSI spunea ca pana la sfarsitul lunii se va lua o decizie privind oportunitatea licentelor WiMAX.

    Se mai dau licente WiMAX anul asta? Cand si cum?

    • Gabriel Sandu

      In maxim 10 zile MCSI, impreuna cu ANCOM, vor da o solutie in privinta oportunitatii celor doua licente WiMAX pentru anul 2009. Pentru MCSI, WiMAX -ul este un obiectiv foarte important. Este suportul de dezvoltare a strategiei e-Romania.

  • Întrebarea nr. 7 Marin

    Romania are inca procedura de infringement pentru lipsa de independenta a arbitrului telecom si CE chiar a amenintat ca se va trece la a doua etapa daca nu se ofera stabilitate legislativa.

    - In ce stadiu se mai afla ordonanta de urgenta care infiinta ANCOM, desfiind ANC? (ultima oara citisem ca nu a fost nici respinsa nici aprobata in Senat) si pe cand adoptarea ei?
    - Credeti ca Bruxellesul va trece la a doua etapa a infringementului din cauza acestor intarzieri?

    • Gabriel Sandu

      Ordonanta de urgenta de infiintare a ANCOM-ului a fost votata de Camera Deputatilor si este la votul final in Senat. Consider ca procedura de infrigement in maximum 30 de zile va fi anulata.

  • Întrebarea nr. 8 Io

    1) Care este situatia alocarii frecventelor pentru televiziunea digitala terestra?
    2) Avand in vedere ca UE recomanda renuntarea la semnalul analog in 2012, exista o strategie pentru renuntarea completa la semnalul TV analog?
    Ce se va intampla cu cei care la momentul opririi semnalului analog nu-si vor permite sa cumpere un receptor DVB-T?

    • Gabriel Sandu

      In sedinta de guvern de ieri am primit aprobarea de extindere a sistemului digital in Romania pana la nivel de 80% pana la sfarsitul anului 2009, urmand ca in maximum 30 de zile sa prezint spre aprobare strategia nationala de trecere de la analogic la digital, care exista pe site-ul MCSI, urmand ca in perioada imediat urmatoare sa prezentam o solutie pentru cele 6 multiplexoare nationale. Una din conditiile de licentiere va fi acoperirea teritoriala, iar a doua: asigurarea unui milion de receptoare pentru familii dezavantajate din punct de vedere financiar pe criterii foarte clare. De exemplu: varsta, venit, etc.

  • Întrebarea nr. 9 Mircea Croitoru

    Domnule Ministru,

    Cand estimati ca se va publica lista cu proiectele aprobate spre finantare pentru programul de e-guvernare? Va reamintesc ca aceste proiecte au fost depuse in luna noiembrie 2008. Trebuie spus ca datorita evolutiei cursului eur/ron acele proiecte ajung in pericol de a nu fi implementate sau tehnologiile invechite. Pe de alta parte banii aceeia exista (sper ca nu au fost redirectionati) si nu vad din ce motiv proiectele respective sunt blocate. Vorbim de masuri pentru iesirea din criza si OI-ul dvs. tine blocate sute de proiecte. Asa intelegeti dumneavoastra sa sustineti industria?

    • Gabriel Sandu

      Pentru fondurile structurale exista proceduri atat in Guvern cat si in Minister, am luat decizii de accelerare a etapelor cuprinse in aceste proceduri in asa fel incat aprobarea unui dosar sa nu depaseasca 90 de zile. Pana la data de 1 august 2009 se va termina analiza tuturor celor 700 de proiecte depuse.
      Pana la data de 1 septembrie vor fi semnate toate contractele aferente proiectelor eligibile. Pana la data de 1 august vom lansa si cele doua apeluri de proiecte ramase pe 2009. Vom incerca sa lansam inclusiv apeluri de proiecte pentru broadband.

  • Întrebarea nr. 10 Mihai

    ghiseul.ro se arata a fi o initiativa foarte buna insa de ani buni e blocat doar la amenzi Bucuresti si la impozite pe venit.
    In schimb acuma ati lansat o prostie de site de e-gov cica, totalmente static si care nu ofera NIMIC.
    De ce nu continuati sa dezvoltati ghiseul.ro?

    • Gabriel Sandu

      ASSI -ul are patru proiecte foarte mari in derulare, parte componenta a strategiei nationale "Romania digitala- e Strategia pentru societatea informationala", care sunt urmatoarele:
      1. Punct unic de acces
      2. Ghiseul virtual
      3. Sistemul electronic national
      4. Sistemul electronic de achizitii publice
      Toate aceste proiecte vor fi dezvoltate si vor fi parte componenta a portalului e-Romania.

  • Întrebarea nr. 11 Mihai Catalin

    Domnule Ministru,

    Ce demersuri efectueaza MCSI pentru promovarea utilizarii semnaturii electronice in institutiile guvernamentale? De ce documentele trebuie depuse in institutiile statului tot pe hartie la 9 ani de la aparitia legii cand se pot face economii importante prin utilizarea acestui mecanism? As dori sa nu raspundeti cu lipsa de pregatire a sistemelor institutiilor in cauza.
    De ce fiecare institutie simte nevoia sa reglementeze acest domeniu cand exista deja cadrul legislativ?
    De ce de exemplu in sistemul e-licitatie documentele care sunt postate de autoritatile contractante nu sunt semnate? ( au fost cazuri in care caietele s-au schimbat peste noapte).
    Va multumesc pentru raspunsuri si va urez un mandat plin de realizari.

    • Gabriel Sandu

      Ministerul a preluat de al ANCOM Departamentul de semnatura electronica si impreuna cu ASSI-ul va veni cu o soluti pana la data de 1 oct 2009 pe baza aprobarii date de Guvernul Romaniei MCSI-ului de derulare a urmatoarelor trei proiecte:
      1. Circuitul documentelor si managementul ministerelor
      2. Portalul SGG de urmarire si aprobare a documentelor guvernamentale
      3. Planificarea si executia bugetara a Guvernului Romaniei

  • Întrebarea nr. 12 RECL

    Domnule Ministru,

    Cum veti asigura sustenabilitatea proiectului Economia Bazata pe Cunoastere finantat de Banca Mondiala si coordonat de catre MCSI in conditiile in care administratiile locale beneficiare ( www.ecomunitate.ro ) nu dispun de fonduri pentru intretinere, salarii, abonamente lunare pentru serviciile Internet?

    Asa cum se prefigureaza si acest \proiect va intra in lunga lista de proiecte nesustenabile in care au fost ingropate sute de milioane de Euro.

    • Gabriel Sandu

      MCSI a facut toate demersurile necesare catre Ministerul de Finante si Guvern pentru extinderea, dezvoltarea si continuitatea proiectului 'Economia bazata pe cunoastere" pentru inca o mie de comunitati, avand 6.000 de puncte de acces in viitorii 5 ani.

  • Întrebarea nr. 13 Iftimie Radu

    Referitor la receptionarea gratuita a 14 posturi TV. Pentru detinerea unui televizor se plateste taxa TV pentru televiziunea publica. De ce posturile TVR nu sunt lasate liber pe internet? Care este vulnerabilitatea unei familii care nu plateste, in aceste conditii,(receptor TV=monitor pentru DVD player) aceasta taxa TV?

    • Gabriel Sandu

      Va rog sa apelati la CNA, tine de competenta lor.

  • Întrebarea nr. 14 LC

    Domnule Ministru stiu ca santeti un om foarte competent in functia pe care o detineti. De ce nu apelati laun proiect national pentru televiziunea digitala DVBT cu o singura antena mica in casa se intercepteaza toate programele de TV internet si telefon ,ca sa nu mai existe atatea cabluri in casa omului si semnalul foarte slab.

    • Gabriel Sandu

      Am raspuns, cititi mesajele anterioare.

  • Întrebarea nr. 15 un domn

    Buna Ziua
    va rog sa imi spuneti cand se termina epopeea cu WIMAX, la Praga, Budapesta si..alte capitale vecine deja functioneaza...am inteles ca sunt insitutii ale statului care impiedica asa ceva ? ministere ale caror interese in materie de comunicatii sunt deranjate de asa ceva ?...nu de alta..dar daca mai stam si la capitolul acesta..mult in urma...se vor gasi din bulgaria..am inteles operatori de wimax care sa isi vanda ieftin produsele in Romania. raspunsul dumneavoastra va rog sa nu il puneti, sau legati de implicarea/neimplicarea unor operatori privati..ci pur si simplu...eu vad ca se taraganeaza...sincer care e motivul ?

    • Gabriel Sandu

      Avem un plan de implementare a WiMax in 20 de municipii si este un program care va fi implementat pana la sfarsitul anului 2009. Am inceput amplasarea celor 345 de hotspoturi in toata Romania pentru ca eu consider ca este esential pentru Romania accesul la internet si mai ales existenta a minim o suta de servicii accesibile populatiei.

  • Întrebarea nr. 16 Mitica

    Stimate Domnule Ministru,

    Ati incheiat un contract cu firma Microsoft pentru cca 100 Mil Euro pentru licentierea de aplicatii si sisteme de operare Microsoft pentru a fi utilizate in domeniul guvernamental.

    Care este politica Dvs. pentru evitarea unor astfel de cheltuieli ONEROASE cu "waporware" in conditiile in care administratii publice din state membre ale UE se indreapta spre alternative cel putin la fel de bune si mult mai ieftine ?

    • Gabriel Sandu

      Nu am incheiat niciun contract Microsoft. In acest moment se deruleaza pe sistemul electronic de achizitii publice o licitatie in derulare. Politica mea este de a lucra cu absolut toti operatorii si de gasire a celor mai bune solutii si mai putin costisitoare pentru Guvernul Romaniei. Pana in acest moment sunt cel putin 4 mari companii care au solicitat acorduri de colaborare cu Guvernul Romaniei si cred ca vom gasi solutii foarte bune si foarte ieftine.

  • Întrebarea nr. 17 Mitica

    Domnule Ministru,

    Ati initiat o colaborare cu Ministerul Sanatatii pentru proiectele de informatizare din sanatate. Care sunt rezultatele concrete - realizarile de pana acum in acest domeniu ?

    Dupa sapte luni de guvernare ce s-a facut ?

    • Gabriel Sandu

      S-a semnat un contract de finantare nerambursabila de 71 milioane de lei pentru un proiect de 88 de milioane de lei care presupune atata achizitia de chipamente si aplicatii informatice, cat si instruirea utilizatorilor. In cadrul strategiei nationale de broadband, unde am deblocat 84 de milioane de euro din foncuri structurale, unul din obiectivele mele este conectarea la internet a tuturor unitatilor sanitare.

  • Întrebarea nr. 18 Mircea

    Prin art 11 al Legii 161/2003 se infiinteaza 2 portaluri nationale: e-guvernare pt. institutiile subordonate administratiei centrale si e-administratie pentru administratia locala. E-guvernare are rezultate indoielnice iar e-administratie este inexistent. Ansamblul celor doua este numit e-guvernare dar nu ar trebui confundat cu cele doua subsisteme datorita prevederilor exprese din Legea 161 privind chiar adresele de internet la care ar trebui sa fie cele doua subsisteme: art 11 pct C, D si E: www. e-guvernare.ro, www.e-administratie.ro, si sistemul in sine din nou la www.e-guvernare.ro
    De ce nu amendati legea astfel incat sa eliminati aceste ambiguitati si sa creati acest e-romania ca ansamblu unitar al celor 2?
    Cate amenzi ati dat pe baza Hot 1085/2003 modificata prin 538/2004 privind neinregistrarea in Sistemul electronic national al autoritatilor publice?
    Cate amenzi ati dat pentru nerespectarea cerintelor legale ale paginilor de internet ale administratiei publice conform aceeiasi hotarari?
    Aveti un organism subordonat ministerului care verifica pentru legalitate paginile create in baza legii 161? Daca da de ce nu functioneaza?
    Si la final nu ar trebui incepeti sanctionile chiar cu MCSI pntru neexistenta "datei ultimei actualizari" prevazute expres de art 6 al hot 1085 completata de 538 cu amenda intre 3 500 si 7 500 RON?

    • Gabriel Sandu

      Nu a existat un asemenea organism in cadrul MCSI-ului. L-am prevazut in organigrama pentru 2009, dar nu l-am bugetat. Am solicitat Ministerului de Finante bugetarea la prima rectificare.

  • Întrebarea nr. 19 Doru Ilasi

    Domnule Ministru,

    Care este pozitia dvs. fata de oportunitatea de a crea si asigura un cadru micro-economic / lucrativ organizat care sa asigure participarea comunitatilor Free/Libre Software si Open Source din tara de a participa activ la dezvoltarea si finisarea portalului ?

    • Gabriel Sandu

      Astept si accept orice propunere si oportunitate de colaborare. Puteti trimite orice propunere la adresele de email:
      office@mcsi.ro si media@mcsi.ro

  • Întrebarea nr. 20 Popa Marius Adrian

    1.Cand se va rezolva problema cu serverul de timp care nu mai functioneaza de cateva luni

    2.Cand se va trece la solutii open source in guvernul romaniei ? asftel se eliminanduse o cheltuiala in plus (OpenOffice.org , ubuntu.ro , kiwilinux.org) si astfel se castiga locuri de munca in tzara

    • Gabriel Sandu

      1. Este in analiza la minister
      2. Va astept cu propuneri concrete.

  • Întrebarea nr. 21 Io

    Conform Curierului National de azi, SNR va contracta proiectarea a 3 multiplexuri DVB-T la nivel national pentru 833.000 euro. Lasand la o parte suma ridicol de mare, nu credeti ca ar fi treaba angajatilor SNR sa faca un astfel de proiect?
    Sau asta intra cumva la capitolul 'statul, cel mai "bun" administrator' ?

    • Gabriel Sandu

      Sunt de acord cu dvs, se va face de catre Radiocom.

  • Întrebarea nr. 22 Your IT Company

    Domnule ministru cum comentati faptul ca MCSI a scos la licitatie 15 caiete de sarcini, iar termenul limita pentru depunerea ofertelor era peste aprox 6 zile de la data publicarii. De ce un termen asa strans?
    Daca o firma dorea sa participe la aceste licitatii si nu avea documentatia "pregatita anterior" era practic imposibil.

    • Gabriel Sandu

      Datorita deschiderilor intarziate de credite de la Ministerul de Finante, am fost fortat sa jucam in termene foarte scurte, altfel acesti bani la data de 30 iunie se pierd.

  • Întrebarea nr. 23 andrei

    Dl. ministru cine este raspunzator pentru datele si fotografiile copiate/furate de cei care au realizat eRomania. Proprietatea intelectuala este protejata in Romania de legi. Girand un asemenea proiect girati furtul si incalcarea drepturilor de autor. Este de neconceput ca un site guvernamental sa dea asa un exemplu negativ in tara asta.

    • Gabriel Sandu

      e-Romania astazi este un concept, maine cu ajutorul dvs va avea o parte de informare cu tot ce inseamna cele 3.500 de comune si orase din Romania, cu istorie, geografie, unitate administrativa, cultura, turism, biserica, parte de educatie si sanatate, dar el functional cu respectarea tuturor legilor din aceasta tara va dupa consultarea publica de 30 de zile de la momentul lansarii. Partea operationala cu cele 20 de servicii o vom pregati pana la data de 31 dec 2009.

  • Întrebarea nr. 24 ion

    Buna ziua,

    Daca imi permiteti, cateva intrebari:

    1. eRomania se va suprapune cu e-guvernare.ro?

    2. Ce masuri veti lua pentru respectarea legii 161/2003?

    3. Vom avea semnaturi electronice si documente electronice in Romania?

    4. Vom avea interoperabilitate in Romania?

    5. Vom avea open source in administratia publica, in Romania?

    6. Va exista vreodata e-administratie.ro? Il veti uni cu e-guvernare.ro, sub acoperirea eRomania?

    7. la plati electronice nu luati in considerare ghiseul.ro, proiect facut de mcti?

    Multumesc,
    ion

    • Apostol Lucian

      D-le ministru in ultima vreme s-a tot anuntat in presa fuziunea dintre Cosmote si Zapp.As dori sa aflu cum poate supraveghea ministerul aceasta problema tinand cont ca la mijloc este o licenta mult ravnita de catre cosmote,si anume 3G?

      • Gabriel Sandu

        Este o operatie comerciala care este supravegheata de ANCOM.

    • Gabriel Sandu

      1.e-guvernare va face parte din e-Romania
      2. Vom proceda la reactulizarea Legii 161/2003
      3. Obiectivul este sa avem semnaturi electronice si documente electronice si vom avea
      4. Interoperabilitatea este o conditie a aprobare a proiectelor de IT in Guvernul Romaniei, deci sigur vom avea. In acest moment facem o inventariere a tuturor proiectelor de IT in Guvernul Romaniei si in administratia publica locala
      5. Administratia publica minimala online este o solutie pentru iesirea din criza, iar open source este obligatoriu pentru existenta administratiei publice minimale
      6. e-administratie, e-guvernare vor face parte din e-Romania
      7. Ghiseul.ro va fi dezvoltat in colaborare cu ASSI si va face parte din e-Romania.

  • Întrebarea nr. 25 Anca Melinte

    Ce ne puteti spune cu privire la reteaua Metropolitan?

    • Gabriel Sandu

      Am initiat deja legea infrastructurii. Consider ca reteaua Metropolitan trebuie dezvoltata, dar cu obiective clare, termene, atributii si responsabilitati. In legea infrastructurii propun un termen de 2 ani, maxim obligatoriu, ca toate retelele aeriene sa intre in canal unic.

  • Întrebarea nr. 26 Silvia Axinescu

    (1) Va fi continuata politica ANRCTI in ceea ce priveste controlarea si sanctionarea persoanelor care incalca Legea nr. 365/2002 privind comertul electronic?

    (2) Exista un departament specializat separat in cadrul MCSI care se ocupa cu supravegherea si controlul respectarii prevederilor Legii mentionate mai sus?

    (3) Exista un plan de masuri in ceea ce priveste promovarea serviciilor furnizorilor de marca temporala astfel incat aceste servicii (precum si cele legate de semnatura electronica) sa fie mai cunoscute si sa fie utilizate din ce in ce mai mult?

    • Gabriel Sandu

      1-2. In partea a doua a anului 2009, pe baza hotararii de infiintare a MCSI, se va dezvolta un departament special pentru comertul electronic.

      3. ASSI-ul pregateste un plan de masuri in aceasta directie.

  • Întrebarea nr. 27 Eli

    Ce ne puteti spune despre licitatia organizata de MCSI pe 7 iulie 2009 pentru achizitia de licente microsoft cu buget cuprins intre 20 si 200 de milioane euro ?

    • Gabriel Sandu

      Gasiti toate datele pe sistemul electronic de achizitii publice.

  • Întrebarea nr. 28 Daniel

    La ce va referiti cand spuneti ca: " In sedinta de guvern de ieri am primit aprobarea de extindere a sistemului digital in Romania pana la nivel de 80% pana la sfarsitul anului 2009. " Adica pana la finalul lui 2009 80% din teritoriul Romaniei va fi acoperit de semnal digital?
    Multumesc

    • Gabriel Sandu

      Da, am un program de extindere a sistemului digital in acest moment pana la acoperirea cu semnal digital a 80% din teritoriul Romaniei.

  • Întrebarea nr. 29 Florin J.

    D-le Ministru,
    As dori sa intreb cum va supraveghea MCTI proiectele in curs si cele ce vor fi pornite si unde vor fi afisate online aceste rapoarte (cele initiale asupra contractelor incheiate, cele periodice asupra stadiului de desfasurare a proiectelor MCTI si cele finale de incheiere). Ce autoritate independenta de MCTI va fi insarcinata cu producerea acestor rapoarte. Politica de transparenta a guvernarii este una corecta si cu efecte benefice pe termen lung. Deasemenea ne mai intereseaza in mod special rapoarte de impact si eficienta asupra proiectelor finalizate finantate sau desfasurate sub egida MCTI. Ne intereseaza in mod special rapoarte privind proiectul SEI pentru invatamantul primar, gimnazial si liceal. Cum se poate evalua acest proiect ca eficienta si impact cata vreme nu exista termen de comparatie, fiind unicul in Romania.
    Va multumesc.

    • Gabriel Sandu

      Toate proiectele MCSI-ului vor fi urmarite in implementarea lor si permanent pe baza studiilor de impact vom sti clar daca ne-am indeplinit obiectivele.

  • Întrebarea nr. 30 Cetateanuk turmentat

    D-le ministru,

    As avea cateva intrebari legate de competenta si valoarea Dvs., ca membru al Guvernului:

    1. ce faculate ati absolvit;
    2. ce experienta relevanta pentru domeniul pe care il conduceti aveti;
    3. cum ati ajuns ministru.

    Multumesc.

    • Gabriel Sandu

      Competenta si valoarea mea va fi demonstrata de realizarile pe care le-am avut si o sa le am in calitate de ministru. Pana astazi am transpus in hotarare de guvern Strategia nationala de broadband, am transpus in practica prin ordin de ministru, Strategia nationala de serviciu universal, am lansat e Romania cu bune si rele si am obtinut finantare pentru realizarea lui pana la sfarsitul anului, am negociat infrigementul pe ANCOM, am deblocat fondurile structurale, am supus dezbaterii Strategia de trecere de la analogic la digital, am acordul guvernamental de a semna protocoale de colaborare cu Marea Britani si Austria negociate, am reorganizat Ministerul, am extins Programul de modernizare si dezvoltare a Postei, am procedat la demararea actiunii de modernizare a Radicom-ului si o sa va tin la curent in continuare. Eu va multumesc!








Material sustinut de BRD Groupe Société Générale

5 motive de cheltuit banii - electronice pentru casa. Idei de cadouri si rasfat

Decembrie este luna cadourilor si in toata nebunia asta trebuie sa mai cumperi si cate ceva pentru casa ta. Bine, sau poate vrei sa faci un cadou unor apropiati, asa ca de "casa noua". Motive de cheltuit bani se vor gasi mereu. Asadar, va propunem o lista de "motive" pentru cheltuit banii, mai ales ca acum e ocazia perfecta sa beneficiezi de ofertele de Craciun ale comerciantilor.

3368 vizualizari

  • e-dezastru cu e-romania (Miercuri, 17 iunie 2009, 16:52)

    gigi [anonim]

    Domnule ministru ati declarat ca principalul obiectiv al mandatului dumneavoastra este portalul e-Romania. Portalul lansat marti ca si concept este la pamant: date copiate de pe diverse surse si trantite fara o minima aranjare pe site, unele dintre ele expirate. Inteleg ca se va actualiza permanent, dar:

    1. De ce l-ati lansat acum in forma asta jenanta?
    2. Cine a facut acest site, cat a costat si cine se va ocupa de administrarea lui? (Ati declarat ca a fost realizat de Minister impreuna cu institutiile subordonate) Concret: Cine, cat i-a luat si cat a costat pana acum?
    3. Cand va fi finalizat si va deveni operational acest portal si cat estimati ca va costa?
    • 1 (Joi, 18 iunie 2009, 12:01)

      Gabriel Sandu [hotnews.ro] i-a raspuns lui gigi

      Portarul e -Romania este un concept de portal pe care l-am lansat spre dezbatere publica pentru o perioada de 30 de zile. Acest concept de portal face parte din strategia nationala e- Romania care va fi lansata spre dezbatere, luni, 22 iunie.

      Am considerat ca prezinta o arhitectura de portal care va fi mai usor de inteles pentru toti cei are vor sa participe la acest proiect catre care ne indreptam. Toate datele care vor fi prezentate in portal vor fi aprobate de un colectiv care va functiona la ICI, iar MCSI va avea protocoale de colaborare cu tot ce inseamna universitatile pe specializari de istorie, geografie, administratie publica cu toate autoritatile publice locale. Deja avem 18 protocoale incheiate cu autoritati publice locale si 10 cu ministere si agentii.
  • e-Romania (Miercuri, 17 iunie 2009, 16:55)

    Constantin [anonim]

    Ne puteti spune cat a costat platforma e-Romania si ce compania a dezvoltat aceasta platforma?
    • 1 (Joi, 18 iunie 2009, 12:02)

      Gabriel Sandu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Constantin

      Am lansat deja primele 15 licitatii pentru partea de turism si cultura din cadrul portalului.

      Conceptul de portal a fost realizat de colectivul MCSI si a fost dezvoltat cu ICI si ASSI.
      • Mai detaliat (Joi, 18 iunie 2009, 12:31)

        Constantin [anonim] i-a raspuns lui Gabriel Sandu

        Ne puteti spune unde gasim anunturile? De ce nu apare nimic pe site-ul MCTI?

        De unde putem achizitiona caietul de sarcini?
  • strategii (Miercuri, 17 iunie 2009, 17:14)

    Nicolae.D [anonim]

    Unde vedem si noi strategiile de broadband si de serviciu universal si cum vor fi implementate?

    Spuneti ca noua strategie de serviciu universal are un nou model de finantare. Care este asta si cum se vor da subventiile pentru operatori?
    • Stocarea datelor populatiei (Joi, 18 iunie 2009, 2:14)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui Nicolae.D

      Care mai este situatia cu acest proiect?,..Daca se poate sa intreb si eu cu respectul cuvenit.. Sunt in siguranta aceste date ?Sunt utilizate aceste date? De catre cine? Putem da in judecata pentru scurgerea datelor in caz de nevoie?Pe cine? Pedepsele se aplica conform carei legi?
      • 1 (Joi, 18 iunie 2009, 12:07)

        Gabriel Sandu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Anonim

        Este o problema sensibila pe care o tratam cu maxima seriozitate, normele aferente Legii 298 vor intra in vigoare la data de 31 decembrie 2009, iar legea va intra in vigoare la 1 feb 2010, dar pana atunci vom face toate demersurile necesare pentru asigurarea tuturor conditiilor de siguranta maxima a acestor date. Intrucat aceasta lege a fost facuta cu un pic de exces de zel, Ministerul Justitiei va proceda la completarea si modificarea acestei legi in urmatoarea perioada.
    • 1 (Joi, 18 iunie 2009, 12:06)

      Gabriel Sandu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Nicolae.D

      Sunt pe site-ul MCSI -ului, unde sunt stabilite obiective clare, iar euconsider ca pana la sfarsitul anului 2010 vom reusi sa acoperi cubroadband cel putin 80% din teritoriul Romaniei.

      Modelul de finantare din cadrul strategiei de serviciu universal va fi urmatorul:
      se identifica zonele unde nu exista serviciu universal, se evalueaza costurile, iar ANCOM-ul va colecta sumele necesare in functie de nevoile reale.
      Nu operatorii vor primi subventii, ei vor executa lucrarile de asigurare a serviciului universal.
  • Personal (Miercuri, 17 iunie 2009, 17:15)

    Piricau [anonim]

    1. Cati angajati ai ministerului sunt absolventi de facultati de specialitate (Calculatoare, Informatica, Cibernetica Economica, etc)
    2. Cati din angajatii MCSI au experienta in activitati de IT si Comunicatii.
    • 1 (Joi, 18 iunie 2009, 12:08)

      Gabriel Sandu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Piricau

      Angajarile in MCSI se fac conform legii functionarilor publici, nu se poate restrictiona accesul la functiile publice.
  • cutremurul (Miercuri, 17 iunie 2009, 17:28)

    gigel [anonim]

    Ati facut tam-tam cand a fost cutremur si au picat retelele de telefonie mobila ca faceti ancheta si ca nu sunteti multumit de datele furnizate de ANCOM si STS. Care sunt rezultatele anchetei? Sau declaratiile au fost doar un exercitiu de imagine?
    • 1 (Joi, 18 iunie 2009, 12:12)

      Gabriel Sandu [hotnews.ro] i-a raspuns lui gigel

      Eu consider ca toate companiile de telefonie vor trebui sa ia in serios avertismentul dat de MCSI pentru asigurarea unui sistem de prioritizare a apelurilor la Serviciului de urgenta 112 in functie de categoria sau clasa de utilizatori. Am sa solicit ANCOM-ului o analiza asupra posibilitatilor de micsorare a riscului de congestie in situatii de urgenta.

      Am primit un raport al STS-ului cu un plan de masuri care sa rezolve comunicatiile la un nivel de necesitate in caz de urgenta. Pentru operatori este nevoie de un plan de interventie rapida in caz de situatii de urgenta atunci cand retelele sunt distruse. La ora actuala, consider ca situatia trebuie mult imbunatatita.
  • lte (Miercuri, 17 iunie 2009, 17:37)

    Rica [anonim]

    La inceput de iunie, Marius Fecioru, secretar de stat in MCSI spunea ca pana la sfarsitul lunii se va lua o decizie privind oportunitatea licentelor WiMAX.

    Se mai dau licente WiMAX anul asta? Cand si cum?
    • 1 (Joi, 18 iunie 2009, 12:13)

      Gabriel Sandu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Rica

      In maxim 10 zile MCSI, impreuna cu ANCOM, vor da o solutie in privinta oportunitatii celor doua licente WiMAX pentru anul 2009. Pentru MCSI, WiMAX -ul este un obiectiv foarte important. Este suportul de dezvoltare a strategiei e-Romania.
  • infringement (Miercuri, 17 iunie 2009, 17:50)

    Marin [anonim]

    Romania are inca procedura de infringement pentru lipsa de independenta a arbitrului telecom si CE chiar a amenintat ca se va trece la a doua etapa daca nu se ofera stabilitate legislativa.

    - In ce stadiu se mai afla ordonanta de urgenta care infiinta ANCOM, desfiind ANC? (ultima oara citisem ca nu a fost nici respinsa nici aprobata in Senat) si pe cand adoptarea ei?
    - Credeti ca Bruxellesul va trece la a doua etapa a infringementului din cauza acestor intarzieri?
    • 1 (Joi, 18 iunie 2009, 12:14)

      Gabriel Sandu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Marin

      Ordonanta de urgenta de infiintare a ANCOM-ului a fost votata de Camera Deputatilor si este la votul final in Senat. Consider ca procedura de infrigement in maximum 30 de zile va fi anulata.
  • DVB-T (Miercuri, 17 iunie 2009, 19:05)

    Io [anonim]

    1) Care este situatia alocarii frecventelor pentru televiziunea digitala terestra?
    2) Avand in vedere ca UE recomanda renuntarea la semnalul analog in 2012, exista o strategie pentru renuntarea completa la semnalul TV analog?
    Ce se va intampla cu cei care la momentul opririi semnalului analog nu-si vor permite sa cumpere un receptor DVB-T?
    • 1 (Joi, 18 iunie 2009, 12:18)

      Gabriel Sandu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Io

      In sedinta de guvern de ieri am primit aprobarea de extindere a sistemului digital in Romania pana la nivel de 80% pana la sfarsitul anului 2009, urmand ca in maximum 30 de zile sa prezint spre aprobare strategia nationala de trecere de la analogic la digital, care exista pe site-ul MCSI, urmand ca in perioada imediat urmatoare sa prezentam o solutie pentru cele 6 multiplexoare nationale. Una din conditiile de licentiere va fi acoperirea teritoriala, iar a doua: asigurarea unui milion de receptoare pentru familii dezavantajate din punct de vedere financiar pe criterii foarte clare. De exemplu: varsta, venit, etc.
  • Fonduri structurale (Miercuri, 17 iunie 2009, 19:37)

    Mircea Croitoru [anonim]

    Domnule Ministru,

    Cand estimati ca se va publica lista cu proiectele aprobate spre finantare pentru programul de e-guvernare? Va reamintesc ca aceste proiecte au fost depuse in luna noiembrie 2008. Trebuie spus ca datorita evolutiei cursului eur/ron acele proiecte ajung in pericol de a nu fi implementate sau tehnologiile invechite. Pe de alta parte banii aceeia exista (sper ca nu au fost redirectionati) si nu vad din ce motiv proiectele respective sunt blocate. Vorbim de masuri pentru iesirea din criza si OI-ul dvs. tine blocate sute de proiecte. Asa intelegeti dumneavoastra sa sustineti industria?
    • 1 (Joi, 18 iunie 2009, 12:22)

      Gabriel Sandu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mircea Croitoru

      Pentru fondurile structurale exista proceduri atat in Guvern cat si in Minister, am luat decizii de accelerare a etapelor cuprinse in aceste proceduri in asa fel incat aprobarea unui dosar sa nu depaseasca 90 de zile. Pana la data de 1 august 2009 se va termina analiza tuturor celor 700 de proiecte depuse.
      Pana la data de 1 septembrie vor fi semnate toate contractele aferente proiectelor eligibile. Pana la data de 1 august vom lansa si cele doua apeluri de proiecte ramase pe 2009. Vom incerca sa lansam inclusiv apeluri de proiecte pentru broadband.
  • Stadiul I (Miercuri, 17 iunie 2009, 21:26)

    Eugen [anonim]

    Domnule Ministru,
    e-Romania e de fapt Romania.gov.ro in conditiile in care primul domeniu mentionat este liber. Straniu!
    Spuneti "Țara mai aproape de Cetățeni". Cum?
    In conditiile in care pe acest site se porneste din nou de la zero?
    Va reamintesc: stadiul I = informare; stadiul II = interactiune unilaterala (descarcare documente); stadiul III = interactiune bilaterala - comunicare care nu e in timp real; nivelul IV = mediu tranzactional.

    In ce stadiu va situati?
  • Intrebari pentru dl. ministru Gabriel Sandu (Miercuri, 17 iunie 2009, 21:29)

    Peter [anonim]

    1. Conform OG nr. 42/2004, trebuiau realizate reglementari referitoare la activitatea de punere in circulatie a timbrelor si efectelor postale (care se fac in prezent de o societate aflata in gradina MCSI, si atunci, si acum. Credeti ca in urmatorii patru ani se poate trage speranta ca se vor intocmi aceste reglementari?

    2. La Romfilatelia SA (unitate a Postei), de 2 ani se procedeaza la tiparirea de timbre intr-o tipografie particulara, care nu poate asigura conditiile specifice de securitate, in comparatie cu Fabrica de Timbre, iar tirajele nu sunt controlate. Este legal?

    3. La Muzeul National Filatelic se tot desfasoara de mai bine de 5 ani o inventariere a tezaurului national de timbre, dar nu se mai termina. Exista zvonuri ca o parte din piesele de patrimoniu au disparut, in conditiile in care cel putin doi salariati ai muzeului practica comert filatelic de ani de zile (unul din ei are id-ul "rerepe" pe eBay, cu mii de piese vandute). Ce se intampla acolo?
  • De ce ghiseul.ro e lasat in paragina? (Miercuri, 17 iunie 2009, 22:43)

    Mihai [anonim]

    ghiseul.ro se arata a fi o initiativa foarte buna insa de ani buni e blocat doar la amenzi Bucuresti si la impozite pe venit.
    In schimb acuma ati lansat o prostie de site de e-gov cica, totalmente static si care nu ofera NIMIC.
    De ce nu continuati sa dezvoltati ghiseul.ro?
    • 1 (Joi, 18 iunie 2009, 12:25)

      Gabriel Sandu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mihai

      ASSI -ul are patru proiecte foarte mari in derulare, parte componenta a strategiei nationale "Romania digitala- e Strategia pentru societatea informationala", care sunt urmatoarele:
      1. Punct unic de acces
      2. Ghiseul virtual
      3. Sistemul electronic national
      4. Sistemul electronic de achizitii publice
      Toate aceste proiecte vor fi dezvoltate si vor fi parte componenta a portalului e-Romania.
  • Semnatura electronica (Miercuri, 17 iunie 2009, 22:44)

    Mihai Catalin [anonim]

    Domnule Ministru,

    Ce demersuri efectueaza MCSI pentru promovarea utilizarii semnaturii electronice in institutiile guvernamentale? De ce documentele trebuie depuse in institutiile statului tot pe hartie la 9 ani de la aparitia legii cand se pot face economii importante prin utilizarea acestui mecanism? As dori sa nu raspundeti cu lipsa de pregatire a sistemelor institutiilor in cauza.
    De ce fiecare institutie simte nevoia sa reglementeze acest domeniu cand exista deja cadrul legislativ?
    De ce de exemplu in sistemul e-licitatie documentele care sunt postate de autoritatile contractante nu sunt semnate? ( au fost cazuri in care caietele s-au schimbat peste noapte).
    Va multumesc pentru raspunsuri si va urez un mandat plin de realizari.
    • 1 (Joi, 18 iunie 2009, 12:27)

      Gabriel Sandu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mihai Catalin

      Ministerul a preluat de al ANCOM Departamentul de semnatura electronica si impreuna cu ASSI-ul va veni cu o soluti pana la data de 1 oct 2009 pe baza aprobarii date de Guvernul Romaniei MCSI-ului de derulare a urmatoarelor trei proiecte:
      1. Circuitul documentelor si managementul ministerelor
      2. Portalul SGG de urmarire si aprobare a documentelor guvernamentale
      3. Planificarea si executia bugetara a Guvernului Romaniei
  • Economia Bazata pe Cunoastere (Miercuri, 17 iunie 2009, 23:46)

    RECL [anonim]

    Domnule Ministru,

    Cum veti asigura sustenabilitatea proiectului Economia Bazata pe Cunoastere finantat de Banca Mondiala si coordonat de catre MCSI in conditiile in care administratiile locale beneficiare ( www.ecomunitate.ro ) nu dispun de fonduri pentru intretinere, salarii, abonamente lunare pentru serviciile Internet?

    Asa cum se prefigureaza si acest \proiect va intra in lunga lista de proiecte nesustenabile in care au fost ingropate sute de milioane de Euro.
    • 1 (Joi, 18 iunie 2009, 12:29)

      Gabriel Sandu [hotnews.ro] i-a raspuns lui RECL

      MCSI a facut toate demersurile necesare catre Ministerul de Finante si Guvern pentru extinderea, dezvoltarea si continuitatea proiectului 'Economia bazata pe cunoastere" pentru inca o mie de comunitati, avand 6.000 de puncte de acces in viitorii 5 ani.
  • receptionarea gratuita a 14 posturi TV (Joi, 18 iunie 2009, 0:36)

    Iftimie Radu [anonim]

    Referitor la receptionarea gratuita a 14 posturi TV. Pentru detinerea unui televizor se plateste taxa TV pentru televiziunea publica. De ce posturile TVR nu sunt lasate liber pe internet? Care este vulnerabilitatea unei familii care nu plateste, in aceste conditii,(receptor TV=monitor pentru DVD player) aceasta taxa TV?
    • 1 (Joi, 18 iunie 2009, 12:29)

      Gabriel Sandu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Iftimie Radu

      Va rog sa apelati la CNA, tine de competenta lor.
  • TV DIGITAL (Joi, 18 iunie 2009, 1:12)

    LC [anonim]

    Domnule Ministru stiu ca santeti un om foarte competent in functia pe care o detineti. De ce nu apelati laun proiect national pentru televiziunea digitala DVBT cu o singura antena mica in casa se intercepteaza toate programele de TV internet si telefon ,ca sa nu mai existe atatea cabluri in casa omului si semnalul foarte slab.
    • 1 (Joi, 18 iunie 2009, 12:29)

      Gabriel Sandu [hotnews.ro] i-a raspuns lui LC

      Am raspuns, cititi mesajele anterioare.
  • despre wimax (Joi, 18 iunie 2009, 9:03)

    un domn [anonim]

    Buna Ziua
    va rog sa imi spuneti cand se termina epopeea cu WIMAX, la Praga, Budapesta si..alte capitale vecine deja functioneaza...am inteles ca sunt insitutii ale statului care impiedica asa ceva ? ministere ale caror interese in materie de comunicatii sunt deranjate de asa ceva ?...nu de alta..dar daca mai stam si la capitolul acesta..mult in urma...se vor gasi din bulgaria..am inteles operatori de wimax care sa isi vanda ieftin produsele in Romania. raspunsul dumneavoastra va rog sa nu il puneti, sau legati de implicarea/neimplicarea unor operatori privati..ci pur si simplu...eu vad ca se taraganeaza...sincer care e motivul ?
    • 1 (Joi, 18 iunie 2009, 12:31)

      Gabriel Sandu [hotnews.ro] i-a raspuns lui un domn

      Avem un plan de implementare a WiMax in 20 de municipii si este un program care va fi implementat pana la sfarsitul anului 2009. Am inceput amplasarea celor 345 de hotspoturi in toata Romania pentru ca eu consider ca este esential pentru Romania accesul la internet si mai ales existenta a minim o suta de servicii accesibile populatiei.
  • Care este politica pentru solutii open source? (Joi, 18 iunie 2009, 10:08)

    Mitica [anonim]

    Stimate Domnule Ministru,

    Ati incheiat un contract cu firma Microsoft pentru cca 100 Mil Euro pentru licentierea de aplicatii si sisteme de operare Microsoft pentru a fi utilizate in domeniul guvernamental.

    Care este politica Dvs. pentru evitarea unor astfel de cheltuieli ONEROASE cu "waporware" in conditiile in care administratii publice din state membre ale UE se indreapta spre alternative cel putin la fel de bune si mult mai ieftine ?
    • 1 (Joi, 18 iunie 2009, 12:35)

      Gabriel Sandu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mitica

      Nu am incheiat niciun contract Microsoft. In acest moment se deruleaza pe sistemul electronic de achizitii publice o licitatie in derulare. Politica mea este de a lucra cu absolut toti operatorii si de gasire a celor mai bune solutii si mai putin costisitoare pentru Guvernul Romaniei. Pana in acest moment sunt cel putin 4 mari companii care au solicitat acorduri de colaborare cu Guvernul Romaniei si cred ca vom gasi solutii foarte bune si foarte ieftine.
  • Care sunt rezultatele Ministerului in sanatate (Joi, 18 iunie 2009, 10:14)

    Mitica [anonim]

    Domnule Ministru,

    Ati initiat o colaborare cu Ministerul Sanatatii pentru proiectele de informatizare din sanatate. Care sunt rezultatele concrete - realizarile de pana acum in acest domeniu ?

    Dupa sapte luni de guvernare ce s-a facut ?
    • 1 (Joi, 18 iunie 2009, 12:37)

      Gabriel Sandu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mitica

      S-a semnat un contract de finantare nerambursabila de 71 milioane de lei pentru un proiect de 88 de milioane de lei care presupune atata achizitia de chipamente si aplicatii informatice, cat si instruirea utilizatorilor. In cadrul strategiei nationale de broadband, unde am deblocat 84 de milioane de euro din foncuri structurale, unul din obiectivele mele este conectarea la internet a tuturor unitatilor sanitare.
  • e-guvernare si e-administratie (Joi, 18 iunie 2009, 10:57)

    Mircea [anonim]

    Prin art 11 al Legii 161/2003 se infiinteaza 2 portaluri nationale: e-guvernare pt. institutiile subordonate administratiei centrale si e-administratie pentru administratia locala. E-guvernare are rezultate indoielnice iar e-administratie este inexistent. Ansamblul celor doua este numit e-guvernare dar nu ar trebui confundat cu cele doua subsisteme datorita prevederilor exprese din Legea 161 privind chiar adresele de internet la care ar trebui sa fie cele doua subsisteme: art 11 pct C, D si E: www. e-guvernare.ro, www.e-administratie.ro, si sistemul in sine din nou la www.e-guvernare.ro
    De ce nu amendati legea astfel incat sa eliminati aceste ambiguitati si sa creati acest e-romania ca ansamblu unitar al celor 2?
    Cate amenzi ati dat pe baza Hot 1085/2003 modificata prin 538/2004 privind neinregistrarea in Sistemul electronic national al autoritatilor publice?
    Cate amenzi ati dat pentru nerespectarea cerintelor legale ale paginilor de internet ale administratiei publice conform aceeiasi hotarari?
    Aveti un organism subordonat ministerului care verifica pentru legalitate paginile create in baza legii 161? Daca da de ce nu functioneaza?
    Si la final nu ar trebui incepeti sanctionile chiar cu MCSI pntru neexistenta "datei ultimei actualizari" prevazute expres de art 6 al hot 1085 completata de 538 cu amenda intre 3 500 si 7 500 RON?
    • 1 (Joi, 18 iunie 2009, 12:38)

      Gabriel Sandu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mircea

      Nu a existat un asemenea organism in cadrul MCSI-ului. L-am prevazut in organigrama pentru 2009, dar nu l-am bugetat. Am solicitat Ministerului de Finante bugetarea la prima rectificare.
  • e-romania - un portal deschis comunitatii ? (Joi, 18 iunie 2009, 10:58)

    Doru Ilasi [anonim]

    Domnule Ministru,

    Care este pozitia dvs. fata de oportunitatea de a crea si asigura un cadru micro-economic / lucrativ organizat care sa asigure participarea comunitatilor Free/Libre Software si Open Source din tara de a participa activ la dezvoltarea si finisarea portalului ?
    • 1 (Joi, 18 iunie 2009, 12:39)

      Gabriel Sandu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Doru Ilasi

      Astept si accept orice propunere si oportunitate de colaborare. Puteti trimite orice propunere la adresele de email:
      office@mcsi.ro si media@mcsi.ro
  • Cand se va rezolva problema cu Timpul si Microsoft (Joi, 18 iunie 2009, 11:01)

    Popa Marius Adrian [anonim]

    1.Cand se va rezolva problema cu serverul de timp care nu mai functioneaza de cateva luni

    2.Cand se va trece la solutii open source in guvernul romaniei ? asftel se eliminanduse o cheltuiala in plus (OpenOffice.org , ubuntu.ro , kiwilinux.org) si astfel se castiga locuri de munca in tzara
    • 1 (Joi, 18 iunie 2009, 12:40)

      Gabriel Sandu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Popa Marius Adrian

      1. Este in analiza la minister
      2. Va astept cu propuneri concrete.
  • Radiocom (Joi, 18 iunie 2009, 11:09)

    Io [anonim]

    Conform Curierului National de azi, SNR va contracta proiectarea a 3 multiplexuri DVB-T la nivel national pentru 833.000 euro. Lasand la o parte suma ridicol de mare, nu credeti ca ar fi treaba angajatilor SNR sa faca un astfel de proiect?
    Sau asta intra cumva la capitolul 'statul, cel mai "bun" administrator' ?
    • 1 (Joi, 18 iunie 2009, 12:40)

      Gabriel Sandu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Io

      Sunt de acord cu dvs, se va face de catre Radiocom.
  • Licitatii MCSI (Joi, 18 iunie 2009, 12:02)

    Your IT Company [anonim]

    Domnule ministru cum comentati faptul ca MCSI a scos la licitatie 15 caiete de sarcini, iar termenul limita pentru depunerea ofertelor era peste aprox 6 zile de la data publicarii. De ce un termen asa strans?
    Daca o firma dorea sa participe la aceste licitatii si nu avea documentatia "pregatita anterior" era practic imposibil.
    • 1 (Joi, 18 iunie 2009, 12:42)

      Gabriel Sandu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Your IT Company

      Datorita deschiderilor intarziate de credite de la Ministerul de Finante, am fost fortat sa jucam in termene foarte scurte, altfel acesti bani la data de 30 iunie se pierd.
  • eRomania (Joi, 18 iunie 2009, 12:05)

    andrei [anonim]

    Dl. ministru cine este raspunzator pentru datele si fotografiile copiate/furate de cei care au realizat eRomania. Proprietatea intelectuala este protejata in Romania de legi. Girand un asemenea proiect girati furtul si incalcarea drepturilor de autor. Este de neconceput ca un site guvernamental sa dea asa un exemplu negativ in tara asta.
    • 1 (Joi, 18 iunie 2009, 12:44)

      Gabriel Sandu [hotnews.ro] i-a raspuns lui andrei

      e-Romania astazi este un concept, maine cu ajutorul dvs va avea o parte de informare cu tot ce inseamna cele 3.500 de comune si orase din Romania, cu istorie, geografie, unitate administrativa, cultura, turism, biserica, parte de educatie si sanatate, dar el functional cu respectarea tuturor legilor din aceasta tara va dupa consultarea publica de 30 de zile de la momentul lansarii. Partea operationala cu cele 20 de servicii o vom pregati pana la data de 31 dec 2009.
  • eRomania - e-guvernare (Joi, 18 iunie 2009, 12:20)

    ion [anonim]

    Buna ziua,

    Daca imi permiteti, cateva intrebari:

    1. eRomania se va suprapune cu e-guvernare.ro?

    2. Ce masuri veti lua pentru respectarea legii 161/2003?

    3. Vom avea semnaturi electronice si documente electronice in Romania?

    4. Vom avea interoperabilitate in Romania?

    5. Vom avea open source in administratia publica, in Romania?

    6. Va exista vreodata e-administratie.ro? Il veti uni cu e-guvernare.ro, sub acoperirea eRomania?

    7. la plati electronice nu luati in considerare ghiseul.ro, proiect facut de mcti?

    Multumesc,
    ion
    • Interventii pe piata telecom (Joi, 18 iunie 2009, 12:38)

      Apostol Lucian [anonim] i-a raspuns lui ion

      D-le ministru in ultima vreme s-a tot anuntat in presa fuziunea dintre Cosmote si Zapp.As dori sa aflu cum poate supraveghea ministerul aceasta problema tinand cont ca la mijloc este o licenta mult ravnita de catre cosmote,si anume 3G?
      • 1 (Joi, 18 iunie 2009, 12:50)

        Gabriel Sandu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Apostol Lucian

        Este o operatie comerciala care este supravegheata de ANCOM.
    • 1 (Joi, 18 iunie 2009, 12:48)

      Gabriel Sandu [hotnews.ro] i-a raspuns lui ion

      1.e-guvernare va face parte din e-Romania
      2. Vom proceda la reactulizarea Legii 161/2003
      3. Obiectivul este sa avem semnaturi electronice si documente electronice si vom avea
      4. Interoperabilitatea este o conditie a aprobare a proiectelor de IT in Guvernul Romaniei, deci sigur vom avea. In acest moment facem o inventariere a tuturor proiectelor de IT in Guvernul Romaniei si in administratia publica locala
      5. Administratia publica minimala online este o solutie pentru iesirea din criza, iar open source este obligatoriu pentru existenta administratiei publice minimale
      6. e-administratie, e-guvernare vor face parte din e-Romania
      7. Ghiseul.ro va fi dezvoltat in colaborare cu ASSI si va face parte din e-Romania.
  • Reteaua Metropolitan (Joi, 18 iunie 2009, 12:30)

    Anca Melinte [anonim]

    Ce ne puteti spune cu privire la reteaua Metropolitan?
    • 1 (Joi, 18 iunie 2009, 12:51)

      Gabriel Sandu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Anca Melinte

      Am initiat deja legea infrastructurii. Consider ca reteaua Metropolitan trebuie dezvoltata, dar cu obiective clare, termene, atributii si responsabilitati. In legea infrastructurii propun un termen de 2 ani, maxim obligatoriu, ca toate retelele aeriene sa intre in canal unic.
  • Comert electronic (Joi, 18 iunie 2009, 12:36)

    Silvia Axinescu [anonim]

    (1) Va fi continuata politica ANRCTI in ceea ce priveste controlarea si sanctionarea persoanelor care incalca Legea nr. 365/2002 privind comertul electronic?

    (2) Exista un departament specializat separat in cadrul MCSI care se ocupa cu supravegherea si controlul respectarii prevederilor Legii mentionate mai sus?

    (3) Exista un plan de masuri in ceea ce priveste promovarea serviciilor furnizorilor de marca temporala astfel incat aceste servicii (precum si cele legate de semnatura electronica) sa fie mai cunoscute si sa fie utilizate din ce in ce mai mult?
    • 1 (Joi, 18 iunie 2009, 12:52)

      Gabriel Sandu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Silvia Axinescu

      1-2. In partea a doua a anului 2009, pe baza hotararii de infiintare a MCSI, se va dezvolta un departament special pentru comertul electronic.

      3. ASSI-ul pregateste un plan de masuri in aceasta directie.
  • Intrebare (Joi, 18 iunie 2009, 12:38)

    Eli [anonim]

    Ce ne puteti spune despre licitatia organizata de MCSI pe 7 iulie 2009 pentru achizitia de licente microsoft cu buget cuprins intre 20 si 200 de milioane euro ?
    • 1 (Joi, 18 iunie 2009, 12:53)

      Gabriel Sandu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Eli

      Gasiti toate datele pe sistemul electronic de achizitii publice.
  • Multiplexuri (Joi, 18 iunie 2009, 12:40)

    Daniel [anonim]

    La ce va referiti cand spuneti ca: " In sedinta de guvern de ieri am primit aprobarea de extindere a sistemului digital in Romania pana la nivel de 80% pana la sfarsitul anului 2009. " Adica pana la finalul lui 2009 80% din teritoriul Romaniei va fi acoperit de semnal digital?
    Multumesc
    • 1 (Joi, 18 iunie 2009, 12:54)

      Gabriel Sandu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Daniel

      Da, am un program de extindere a sistemului digital in acest moment pana la acoperirea cu semnal digital a 80% din teritoriul Romaniei.
  • Supravegherea proiectelor. Rapoartele (Joi, 18 iunie 2009, 12:42)

    Florin J. [anonim]

    D-le Ministru,
    As dori sa intreb cum va supraveghea MCTI proiectele in curs si cele ce vor fi pornite si unde vor fi afisate online aceste rapoarte (cele initiale asupra contractelor incheiate, cele periodice asupra stadiului de desfasurare a proiectelor MCTI si cele finale de incheiere). Ce autoritate independenta de MCTI va fi insarcinata cu producerea acestor rapoarte. Politica de transparenta a guvernarii este una corecta si cu efecte benefice pe termen lung. Deasemenea ne mai intereseaza in mod special rapoarte de impact si eficienta asupra proiectelor finalizate finantate sau desfasurate sub egida MCTI. Ne intereseaza in mod special rapoarte privind proiectul SEI pentru invatamantul primar, gimnazial si liceal. Cum se poate evalua acest proiect ca eficienta si impact cata vreme nu exista termen de comparatie, fiind unicul in Romania.
    Va multumesc.
    • 1 (Joi, 18 iunie 2009, 12:55)

      Gabriel Sandu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Florin J.

      Toate proiectele MCSI-ului vor fi urmarite in implementarea lor si permanent pe baza studiilor de impact vom sti clar daca ne-am indeplinit obiectivele.
  • Competenta si valoare (Joi, 18 iunie 2009, 12:50)

    Cetateanuk turmentat [anonim]

    D-le ministru,

    As avea cateva intrebari legate de competenta si valoarea Dvs., ca membru al Guvernului:

    1. ce faculate ati absolvit;
    2. ce experienta relevanta pentru domeniul pe care il conduceti aveti;
    3. cum ati ajuns ministru.

    Multumesc.
    • 1 (Joi, 18 iunie 2009, 13:01)

      Gabriel Sandu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Cetateanuk turmentat

      Competenta si valoarea mea va fi demonstrata de realizarile pe care le-am avut si o sa le am in calitate de ministru. Pana astazi am transpus in hotarare de guvern Strategia nationala de broadband, am transpus in practica prin ordin de ministru, Strategia nationala de serviciu universal, am lansat e Romania cu bune si rele si am obtinut finantare pentru realizarea lui pana la sfarsitul anului, am negociat infrigementul pe ANCOM, am deblocat fondurile structurale, am supus dezbaterii Strategia de trecere de la analogic la digital, am acordul guvernamental de a semna protocoale de colaborare cu Marea Britani si Austria negociate, am reorganizat Ministerul, am extins Programul de modernizare si dezvoltare a Postei, am procedat la demararea actiunii de modernizare a Radicom-ului si o sa va tin la curent in continuare. Eu va multumesc!
  • Licitatii MCSI (Joi, 18 iunie 2009, 13:00)

    Mihai [anonim]

    Domnule Ministru, de ce la anumite licitatii organizate de minister, caietele de sarcini sunt scrise cu dedicatie catre anumite produse si foarte proaste din punct de vedere tehnic, cu cerinte incomplete , solutii tehnice vechi si aiuritoare?
  • 1 (Joi, 18 iunie 2009, 13:02)

    Gabriel Sandu [hotnews.ro]

    Va multumesc pentru intrebari si pentru participarea la aceasta intalnire online!
  • RE: Supravegherea proiectelor. Rapoartele (Joi, 18 iunie 2009, 13:08)

    Florin J. [anonim]

    Unde vor putea fi vizibile online aceste rapoarte?
    Ce autoritate independenta va realiza aceste rapoarte?

    Multumesc
  • CPSIR (Joi, 18 iunie 2009, 13:12)

    ion [anonim]

    Multumesc pentru raspunsuri, revin cu inca 2 intrebari:

    1. CPSIR va exista vreodata, sau va avea soarta GPTI?

    2. daca va exista vreodata, isi va desfasura intradevar activitatea conform prevederilor HG de infiintare (cred ca 13/2009)?

    3. daca va fi necesar, CPSIR sau MCSI, vor sanctiona in vreun fel institutiile publice centrale si locale pentru nerespectarea legilor in e-guvernare?

    4. intentionati sa cresteti accesul firmelor la fondurile structurale si altfel decat reducand perioada de aprobare?


    multumesc,
    ion
  • facultati (Marţi, 23 iunie 2009, 11:54)

    andreea [anonim]

    buna ziua,sunt in anul1(ID) la facultatea de asistenta sociala si sociologie la spiru haret din piatra neamt ,si as dori sa aflu daca aceasta facultate este acreditata.nu vreau ca peste 3 ani sa ma trezesc ca nu pot face nimic cu diploma.va multumesc.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri