Serviciul de informatii privind abonatii de telefonie din Romania, lansat fara a putea fi apelat, momentan, de toti utilizatorii de telefonie

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Marţi, 17 noiembrie 2009, 18:33 Economie | Telecom

Serviciul de informatii privind abonatii de telefonie din Romania
Foto: Captura 118800.com.ro
Registrul abonatilor cu toti utilizatorii de telefonie fixa si mobila din Romania care si-au exprimat acordul pentru ca numerele sa le fie facute publice, cuprinde in prezent circa trei milioane de numere, iar serviciul de informatii privind abonatii, poate fi apelat, la 118800, din 31 octombrie, doar din patru retele telefonice, Romtelecom, Orange, Vodafone si UPC, au anuntat, marti, oficialii InfoClick, furnizorul acestor servicii. Compania se afla in negocieri pentru incheierea acordului cu Cosmote, Zapp si RCS, in conditiile in care accesul la acest serviciu de informatii este un drept legal al tuturor utilizatorilor de telefonie.

Punerea la dispozitie a registrelor abonatilor si serviciul de informatii privind abonatii sunt servicii incluse in sfera serviciului universal, fiind o obligatie la nivel european. In Romania, pentru urmatorii doi ani, furnizorul de serviciu universal pentru serviciul privind abonatii a fost desemnat, in urma unei licitatii, compania InfoClick, in asociere cu Newsphone Hellas Atena Grecia – Sucursala Bucuresti.

Registrul abonatilor gestionat de InfoClick se vrea cea mai complexa baza de date din Romania, incluzand detaliile de contact ale utilizatorilor privati si ale companiilor (inclusiv utilizatorii de cartele preplatite), care accepta acest lucru. Datele includ informatii despre numere de telefonie fixa si mobila, numere de fax si alte detalii precum adresa postala. Registrul abonatilor este disponibil si in format electronic pe www.118800.com.ro.

"Pana la acest moment, registrul abonatilor cuprinde circa trei milioane de abonati", a declarat marti Kostas Papadopoulos, general manager al InfoClick Romania.

Serviciul de informatii accesibil telefonic doar din patru retele telefonice, momentan

Serviciul de informatii privind abonatii poate fi accesat telefonic la numarul 118800. Pentru acest serviciu, compania are un Call-Center cu 50 de angajati. Desi si-a respectat obligatiile din licenta, lansand cele doua servicii la data potrivita, InfoClick nu a reusit sa semneze contracte de interconectare pana in prezent decat cu patru mari operatori, respectiv Romtelecom, Orange, Vodafone si UPC, ceea ce inseamna ca serviciul poate fi accesat telefonic doar din aceste retele.

"Serviciul poate fi accesibil din 4 retele nationale de telefonie, Romtelecom, Orange, Vodafone si UPC si in cel mai scurt timp si din majoritatea retelelor de telefonie. Suntem in negocieri pentru incheierea acordului cu Cosmote, Zapp si RCS", a precizat Kostas Papadopoulos.

Potrivit legii insa, operatorii de telefonie sunt obligati sa ofere accesul la acest serviciu tuturor utilizatorilor proprii.

"Conform legislatiei in vigoare, Legea 304, toti utilizatorii finali conectati la o retea publica de telefonie au dreptul de acces la serviciul de informatii privind abonatii. Acesta este un prim pas, credem ca situatia se va perfectiona", a atentionat marti presedintele ANCOM, Catalin Marinescu.

Costul apelarii Serviciului de informatii privind abonatii

Serviciul de informatii privind abonatii este taxabil, iar tariful difera de la o retea telefonica la alta.

"Serviciul este taxabil si tariful difera in functie de reteaua care initiaza apelul. Pentru un abonat Romtelecom, pretul este de 0,71 euro/minut, la UPC tariful este de 1,19 lei pe apel plus 1,19 lei pe minut de convorbire, la Vodafone 0,36 euro pe apel plus 0,30 euro/minut, iar la Orange 0,36 euro/apel plus 0,42 euro/minut", a explicat Kostas Papadopoulos.

InfoClick si-a asumat suportarea unor costuri cu implementarea bazelor de date de la operatori de peste 12 milioane lei

In calitate de furnizor de serviciu universal, InfoClick are obligatia de a realiza, a actualiza lunar si de a administra baza de date completa, care sa includa numerele de telefon si de fax si anumite date de identificare ale utilizatorilor serviciilor de telefonie destinate publicului din Romania (indiferent daca plata pentru aceste servicii se realizeaza in avans sau ulterior furnizarii serviciilor) care accepta acest lucru.

InfoClick poate solicita autoritatii de reglementare compensarea costului net al furnizarii serviciului din sfera serviciului universal, daca este cazul. In aceasta situatie, suma pe care ANCOM o va putea compensa nu poate depasi diferenta dintre costurile determinate de obtinerea de la furnizorii de servicii de telefonie, care atribuie numere de telefon abonatilor, a tuturor informatiilor necesare pentru realizarea si actualizarea bazei de date complete si suma pe care InfoClick s-a angajat sa o suporte din surse proprii. Solicitarea compensarii costului net se face la sfarsitul fiecarui an fiscal din cadrul perioadei de desemnare.

Oficialii ANCOM au precizat pentru HotNews.ro ca suma pe care InfoClick s-a angajat in licenta sa o suporte din surse proprii depaseste 12,6 milioane lei.

InfoClick vizeaza investitii de 10 milioane de euro pentru o perioada de cinci ani. Trecerea pe break-even asteptata in doi ani

Oricum, Stratis Apergis, managing director al Newsphone Hellas, sustine ca este putin probabil sa fie nevoie de decontari.

"Este foarte putin probabil sa ajungem la compensari pentru ca privim asta ca pe un proiect care sa fie profitabil si in aceste cazuri nu sunt contributii din partea autoritatii de reglementare. In mod normal, costul contributiei apare in acele cazuri in care serviciile nu sunt bine apreciate si serviciile nu sunt foarte folosite de public si atunci sunt costuri care nu sunt acoperite de venituri, dar noi credem ca acesta va fi un serviciu profitabil", a spus Stratis Apergis.

Oficialii celor doua companii si-au bugetat investitii de 10 milioane euro pe o perioada de cinci ani in asigurarea acestui serviciu in Romania, inclusiv in promovarea serviciului, preponderent la TV. Potrivit acestora, cateva sute de mii de euro vor fi investite in promovarea serviciului pana la sfarsitul acestui an.

Nu in cele din urma, Kostas Papadopoulos, general manager al InfoClick Romania, a precizat pentru HotNews.ro ca atingerea momentului de break-even in urma investitiilor in acest serviciu in Romania este asteptata dupa 18-24 luni.


Citeste mai multe despre   







  


14321 vizualizari
  • +1 (1 vot)    
    Ce ma intriga (Marţi, 17 noiembrie 2009, 20:07)

    Ionescu [anonim]

    este ca in schimb oricine te poate suna de pe numar ascuns. Mi se pare o aberatie sa n-ai dreptul sa stii cine te-a sunat. Cum sa aperi dreptul altuia de a suna fara a prezenta nicio informatie despre el? Asta lasa loc la multe abuzuri si chiar la hartuire. Daca tot te-a sunat, a facut-o ca sa comunice cu tine.
    • +1 (1 vot)    
      ai dreptul sa nu raspunzi (Marţi, 17 noiembrie 2009, 21:09)

      blackbird [utilizator] i-a raspuns lui Ionescu

      Cei drept te deranjeaza prin sunat.

      Mult mai interesant mi s-ar parea ca pentru orice cartela prepay sa trebuiasca sa vi cu un buletin/pasaport si sa nu mai fie anonime
      • +1 (1 vot)    
        @blackbird (Marţi, 17 noiembrie 2009, 22:03)

        ironheadwolf [anonim] i-a raspuns lui blackbird

        ...Iar ca sa suni de la un telefon public, sa fii nevoit sa utilizezi un card bancar, nu?

        Mai aveti idei d-astea? Ceausescu v-ar fi luat consilierii lui.
        • 0 (0 voturi)    
          Poate (Duminică, 22 noiembrie 2009, 9:13)

          Ionescu [anonim] i-a raspuns lui ironheadwolf

          Ca si tu esti de-ala care suna aiurea din amuzament deranjand oamenii. Baiete, ca[italismul este cel care apara dreptul omului de a-si vedea de viata lui fara sa fie deranjat aiurea. Deci intre noi doi comunistul esti tu.
    • 0 (0 voturi)    
      se poate rezolva... (Marţi, 17 noiembrie 2009, 21:26)

      A [anonim] i-a raspuns lui Ionescu

      Asta este o cerinta europeana transpusa si la noi, ca cel care suna sa-si poata ascunde identitatea.

      Sunt foarte multe cazuri de hartuire, asa cum ai zis.

      Cred ca daca ar fi multe sesizari la operatori, ministerul de specialitate si chiar politie, nu numai discutii pe forumuri, s-ar putea lua masuri in directia asta, schimbarea legislatiei... nu cred ca e imposibil.
    • 0 (0 voturi)    
      se poate rezolva... (Marţi, 17 noiembrie 2009, 21:26)

      A [anonim] i-a raspuns lui Ionescu

      Asta este o cerinta europeana transpusa si la noi, ca cel care suna sa-si poata ascunde identitatea.

      Sunt foarte multe cazuri de hartuire, asa cum ai zis.

      Cred ca daca ar fi multe sesizari la operatori, ministerul de specialitate si chiar politie, nu numai discutii pe forumuri, s-ar putea lua masuri in directia asta, schimbarea legislatiei... nu cred ca e imposibil.
  • 0 (2 voturi)    
    Aduc in atentia HOTNEWS si VODAFONE urmatoarele (Marţi, 17 noiembrie 2009, 21:06)

    Dorin [anonim]

    Astazi am primit un mesaj electoral pe telefonul mobil. Dar nu orice fel de mesaj. Unul agresiv si ILEGAL. CEEA CE DEMONSTREAZA CA BAZA DE DATE A COMPANIILOR DE TELEFONIE MOBILA A FOST SPARTA SAU A FOST INCREDINTATA ILEGAL UNOR PERSOANE IMPLICATE IN CAMPANIA ELCTORALA A UNUI CANDIDAT. CEEA CE SE INTAMPLA ESTE ILEGAL SI SUNT REVOLTAT! Mesajul suna astfel:
    "Traiti bine? Unde este flota? Va place Udrea? Copii vostrii au apartamente de 800.000 de euro? Mergi la vot si fa o schimbare! "Betivanul" pleaca pe mare!"
    Adresantul fiind "Emil Boc"! Intrebare justificata: asa ceva nu poate fi cumva incadrat in penal????
    CE FACE VODAFONE? IAR AUTORITATILE STATULUI CE FAC? PENTRU CA, IN OPINIA MEA, AICI ESTE VORBA, SE PARE, DE INCALCAREA DREPTULUI LA CONFIDENTIALITATEA DATELOR PERSONALE DE CATRE UN OPERATOR DE TELEFONIE MOBILA CARE GESTIONEAZA BAZA DE DATE ALE CLIENTILOR SAI!!! AUDE CINEVA???
    • 0 (0 voturi)    
      O varianta (Marţi, 17 noiembrie 2009, 21:39)

      Ionut [anonim] i-a raspuns lui Dorin

      Poate politicienii au deturnat importante sume de bani spre Orange,Vodafone,Cosmote in schimbul a cate un sms cu mesaj anti-basescu fiecarui abonat. La mine in oras cei de la PDL,PSD si PNL au impartit Pixuri,brichete,pahare,plase,galeti, umbrele ,caciuli si multe altele prin tot orasul si toti se plang ca e in cadere economia daca ei in astfel de timpuri faca risipa de bani pe astfel de nimicuri...
    • +1 (1 vot)    
      Pune si altfel problema (Marţi, 17 noiembrie 2009, 21:54)

      bigbrother [utilizator] i-a raspuns lui Dorin

      Vreau sa-ti spun ca, desi nu mi-am dat acceptul pentru asta, sunt sunat lunar de companii de asigurari, banci, firme care vor sa-mi vanda cine stie ce..De fiecare data ii intreb de unde au nr meu de telefon iar raspunsul lor este de pe net, recomandare, carti de vizita etc; le cer sa ma scoata din baza lor de date. Peste o luna, apar in alta baza de date la alta firma.

      Mai bine gandeste-te unde ti-ai lasat nr de telefon. E suficient ca ti l-ai lasat pe vreun site ca sa fii contactat, pe o carte de vizita, ai participat la vreun concurs prin SMS sau prietenii te-au recomandat catre o firma si lista poate continua.
  • 0 (0 voturi)    
    mda (Marţi, 17 noiembrie 2009, 21:33)

    intrebare [anonim]

    stai ca nu inteleg un lucru...

    adica oricine imi poate afla numarul de telefon daca cauta dupa nume si adresa ?????

    pai renunt din prima clipa la abonament si ma duc si imi cumpar o cartela prepay cat ai zice peste...

    alea nu sunt si nu se pot aloca unui nume....
    • 0 (0 voturi)    
      Poate intelegi... (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 10:45)

      AAA [anonim] i-a raspuns lui intrebare

      Nu trebuie sa te treci pe cartela ca sa nu ti se afle numarul (apropos si cartele sunt trecute in acel registru). Daca esti atat de important si nu vrei sa fii deranjat de terti, suna la serviciul de clienti al operatorului tau de telefonie si zi-le sa te scoata din baza de date. E moka!
  •    
  • +1 (1 vot)    
    Foarte interesant ... (Marţi, 17 noiembrie 2009, 21:59)

    PsY2000 [anonim]

    Chiar aZi sa anuntza ca tzara noastra nu a facut nimic anul acesta impotriva coruptiei. Deci sms-uri si telefoana o sa mai primim. Pe mine ma exaspereaza si cu scrisorile si pliantele din posta , in fiecare zi adun o sacosa de reclame politice. Asta nu este tot in SPAM ???
  • +1 (1 vot)    
    jenant (Marţi, 17 noiembrie 2009, 22:13)

    ovidiu [anonim]

    ce site jenant ca interfata! http://www.118800.com.ro ! chiar nu se putea gasi un design de doua parale? Plus... oare cat este de legal ca pe acel sit sa nu existe nici macar adresa geografica a acestei firme care se ocupa de gestionarea numerelor? Iar timpul de accesare a datelor pentru afisarea unui rezultat este tot jenant de incet. Halal programatori in spatele acestui sit! Jenant. SI mai iau si bani pentru intretinere!!!
  • +1 (1 vot)    
    da' siteu e functional sau e doar la sto? (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 0:58)

    rinpoche [anonim]

    am facut 3 teste, cu 3 numere in romtelecom - la mama acasa, la bunica si la matusa, in mai multe etape, pornind de la info minime si pana la compeltarea tuturor campurilor cu info complete. rezultatul - nu s-au gasit rezultate

    am sunat la info nr clienti la romtelecom si mi-a dat info imediat telefonu lu bunica si matusa.

    asa ca ma intreb si io, site-ul e la sto? i-a dat cuiva un rezultat?
  •    


Abonare la comentarii cu RSS


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă