Inca o licitatie de circa 10 milioane euro, abia lansata

Sysware, Totalsoft, Provision, Star Storage, Softwin si Teamnet, firmele consortiului care s-a angajat sa creeze portalul eRomania

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Marţi, 15 decembrie 2009, 18:51 Economie | Telecom

 documente
(15 Dec 2009) DOC, 544KB
Consortiul format din firmele Sysware, Totalsoft, Provision, Star Storage, Softwin si Teamnet a semnat acordul cadru pentru crearea portalului eRomania, iar pana la sfarsitul acestui an speram sa fie semnat si contractul subsecvent, a declarat marti pentru HotNews.ro Andrei Savulescu, director general in cadrul Ministerului Comunicatiilor. eRomania reprezinta platforma IT despre care autoritatile spun ca va oferi electronic 17 servicii publice pana la sfarsitul acestui an. In plus, sambata trecuta, ministerul a lansat pe SEAP o noua licitatie de circa 10 milioane euro pentru crearea unei platforme IT pentru interoperabilitatea datelor portalurilor din eRomania precum si aplicatiile si sistemele administratiei publice centrale.

"Contractul este semnat, mai sunt doar niste nuante de lamurit. De ce? Fiindca finantarea acestui proiect este facuta pe credite de angajament, deci nu sunt bani care sa fie in momentul de fata in buget. Proiectul va incepe sa fie platit la anul, la 7,8,9 luni dupa ce incep sa implementeze. Acordul cadru s-a semnat deja, iar contractul subsecvent (care consfinteste faptul ca incep lucrarile) speram sa fie semnat pana la sfarsitul acestui an. Cand vom sti care este bugetul pe 2010 vom putea stabili conditiile exacte", a mai precizat Andrei Savulescu, director general al Directiei Generale pentru Societatea Informationala in cadrul ministerului Comunicatiilor (MCSI).

O noua licitatie de circa 10 milioane euro in cadrul proiectului eRomania

Consortul format din firmele Sysware, Totalsoft, Provision, Star Storage, Softwin si Teamnet a depus singura oferta in cadrul primei licitatii (proiectul eRomania1) lansate pentru realizarea portalului eRomania, proiect prevazut a se realiza pe mai multe niveluri. In luna octombrie, ministerul a demarat un alt pas in cadrul acestui proiect, lansand proiectul eRomania2, o licitatie in valoare de circa 10 milioane euro pentru crearea unui portal cu informatii despre toate localitatile din Romania.

Sambata trecuta, ministerul Comunicatiilor a lansat o noua licitatie pe Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP), in valoare estimata de 42,01 milioane lei (fara TVA). Proiectul presupune crearea unei platforme IT care sa asigure schimbul si transformarea de date intre aplicatiile si portalurile din cadrul proiectului “e-Romania 1” si “e-Romania 2” precum si aplicatiile si sistemele existente la nivelul administratiei publice centrale si a organizatiilor externe.

Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente este 27 ianuarie 2010, iar termenul limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 28 ianuarie 2010, tot in aceasta zi urmand sa se deschida si ofertele.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

3987 vizualizari

  • +1 (3 voturi)    
    Experienta nefericita... (Marţi, 15 decembrie 2009, 19:08)

    Adrian [anonim]

    Am avut, din nefericire, ocazia sa vad cum lucreaza o parte din firmele care sunt listate aici... oamenii sunt pregatiti din punct de vedere tehnic, stiu multe insa ceea ce iese din mana lor este aproape inutilizabil pentru ca sunt prost condusi, managerii de proiect nu stiu nici sa mute o foaie de hartie de pe un birou pe altul fara sa nu se intample ceva nasol. Cu regret o spun ca nu cred ca or sa se intample ceva bun cu proiectul asta, cred ca cea mai buna varianta ar fi sa lucreze programatori romani si project manageri straini cu experienta.
  • 0 (4 voturi)    
    cam mult (Marţi, 15 decembrie 2009, 19:09)

    Tractorist [anonim]

    Nu stiu cu ce se maninca acest portal dar in aceasta perioada (cind trimitem bugetarii din lipsa de bani in zece zile de concediu fara plata) nu cred ca este necesara o astfel de investitie.
    Tind sa cred ca mare parte din cei 10 milioane de euro vor insemna licente Micro$oft.
    • +2 (2 voturi)    
      De acord doar in parte (Marţi, 15 decembrie 2009, 19:35)

      Ion [anonim] i-a raspuns lui Tractorist

      Da nu sunt bani, dar pentru asa ceva n'or sa fie bani mai mereu. Si totus un astfel de portal este necesar in zilele noastre, cred eu.
      Cat despre costul cu licentele Microsoft este ca si cum ai spune: iti fac tractorul asta da trebuie sa-mi platesti pentru strunguri si mai stiu eu ce alte utilaje ca sa ti-l fac.
      Nu cred ca-i asa. Fiecare dintre firmele respective au licenta pe programele care le folosesc...
      • 0 (0 voturi)    
        licente (Marţi, 15 decembrie 2009, 22:00)

        Tractorist [anonim] i-a raspuns lui Ion

        Uite un link de la unii care stau mai la vest de noi si au economisit milioane cu o altfel de abordare a problemei:

        http://www.osor.eu/news/fr-gendarmerie-saves-millions-with-open-desktop-and-web-applications
      • 0 (0 voturi)    
        din pacate (Marţi, 15 decembrie 2009, 23:18)

        adi [anonim] i-a raspuns lui Ion

        Daca eRomania se face cu produse Microsoft, costul licentelor se va reflecta din mai multe puncte:
        - costul licentelor de dezvoltare: chiar daca sunt cumparate deja, costul va aparea in pret; dezvoltatorii Microsoft sunt in genere mai scumpi si datorita acestui cost
        - costul licentelor serverelor: un produs dezvoltat Microsoft nu poate fi gazduit decat pe un server Microsoft.

        TotalSoft, SoftWin, TeamNet sunt niste mamuti si se vor comporta ca niste mamuti asa ca nu stiu cum vom vedea portalul asta pana la sfarsitul anului. Sau il vom vedea, in varianta pilot: produs promitator, ca echipa de handbal feminin.
        • 0 (0 voturi)    
          compatibiliate (Miercuri, 16 decembrie 2009, 12:40)

          balaban [anonim] i-a raspuns lui adi

          Sper numai sa nu foloseasca ceva "activex" sau dracu mai stie ce si sa fi obligat sa folosesti tu ca si client numai IE.
  • +3 (5 voturi)    
    Risipa de bani (Marţi, 15 decembrie 2009, 19:10)

    cetateanul [anonim]

    Mai bine de banii astia trimeteati la fiecare familie de romani ghidul bunelor maniere, efectul pozitiv justifica banii cheltuiti.
  • +3 (3 voturi)    
    siveco (Marţi, 15 decembrie 2009, 19:14)

    gogu [anonim]

    cum, lipseste siveco ? my oh my... :))
    • +3 (3 voturi)    
      stai linistit (Marţi, 15 decembrie 2009, 20:29)

      gigel [anonim] i-a raspuns lui gogu

      stai linistit, probabil siveco va fi subcontractata...
      c-asa lucreaza astia
    • 0 (0 voturi)    
      siveco (Miercuri, 16 decembrie 2009, 18:43)

      lolo [anonim] i-a raspuns lui gogu

      stai linistit...Siveco nu lipseste!
      Daca nu stii, contractul din 2004 cu informatizare Petrom a fost castigat de...gresit! Nu de Siveco! Ci de Sysware...Ei erau prestatorii! Si ce a fost de fapt?
      Pai 48 mil USD facuti bara-bara de Siveco si de Sysware...Syswarecu partea de hard si de comunicatie, Siveco cu partea de soft.
      Siveco a inceput sa nu mai mearga "in fata" datorita reputatiei proaste.
  • +4 (4 voturi)    
    Portal.... (Marţi, 15 decembrie 2009, 19:30)

    nelu [anonim]

    Exagerat de mare suma de 10 milioane de Euro pentru un portal. Oricat de multa informatie ar contine si oaricat de noua ar fi tehnologia, 10 milioane de Euro este o suma enorma. + Ganditi-va ca dupa terminarea proiectului trebuie sa aiba o companie mare in spate care sa il administreze zi de zi, care o sa mai consume cateva zute de mii de euro pe luna. E o mare prostie suma de 10 milioane. In acest moment lucrez la o companie de software din New York, si chiar acum lucram la un portal pentru una dintre cele mai puternice companii farmaceutice din lume. E un portal in 10 limbi, foarte stufos, cu 20 Roles. Aproape ca e ceva de nemaiintalnit in domeniul portalurilor. Iar pretul de achizitie este undeva la 1.700.000 USD. Deci nu va suparati... Cei care au organizat licitatia cred ca nici nu stiu ce vor de la acest portal din cauza asta sunt dispusi sa plateasca atat de mult. Pacat ca banii romaniei se duc aiurea din cauza unor incompetenti....
    • +1 (1 vot)    
      ba stiu prea bine (Marţi, 15 decembrie 2009, 20:04)

      gigel [anonim] i-a raspuns lui nelu

      Cred ca stiu foarte bine. Opinia publica poate fi pacalita. Daca cumperi o masina cu de 10 ori valoarea, de ex un logan cu 100 mii euro, atunci toata lumea va fi indignata.

      Asa, la portaluri si alte soafte "custom made" numeni nu poate spune exact pretul si daca ei zic ca "costa" 10 milioane de euro greu sa dovedesti contrariul....

      "Baietii destepti" stiu sa faca bani din orice, iar treaba cu softul e mina de aur pentru ei. Probabil majoritatea banilor se vor duce in buzunarele cui trebuie....
      • +1 (1 vot)    
        ai dreptate (Miercuri, 16 decembrie 2009, 1:16)

        nelu [anonim] i-a raspuns lui gigel

        Ai dreptate nu te pot contrazice... Dar, e trist nu?
        • 0 (0 voturi)    
          Trist dar adevarat (Vineri, 18 decembrie 2009, 18:00)

          gigel [anonim] i-a raspuns lui nelu

          Da, trist, ce sa zic, mai ales ca firmele astea sunt desprinse din fostul ICI, patronat pe atunci de ginerele lui Dinca, aka Teleaga, acum mare actionar dinamovist. Si care din umbra inca ii conduce pe toti ...
  • +2 (2 voturi)    
    Securisti (Marţi, 15 decembrie 2009, 19:59)

    gigel [anonim]

    Stiu sigur despre majoritatea firmelor din lista ca-s firme de securisti cu contracte grase pe bani publici sau semi-publici ... de ex cu Petrom.

    Acum s-au mai adunat cu totii la o ciosvarta din banii publici in timp ce doctorii si profesorii nu isi primesc banii...

    Alti bani spalati... cu softuri de milioane de euro care nu valoreaza nici a 10-a parte din valoarea lor...


    Sa le fie rusine. Oricum nu s epot numi firme, cu atat mai putin de soft. Daca li s-ar taia cordonul ombilical de la "subventii". adica licitatii cu statul pe sub mana, ar sucomba rapid, n-o sa vedeti un produs comercial de la maimutoii aia...
  • +1 (1 vot)    
    Nu e chiar asa (Marţi, 15 decembrie 2009, 20:34)

    mihai [anonim]

    Ce zice Nelu de la New York e cam aiurea. Pentru cei care se dau specialisti uitati-va la www.belgium.de de exemplu. Unii vad un site alti un portal. Dar nu vad infrastructura din spate, DMS-ul mamut care ar trebui sa deserveasca toate entitatile publice care vor beneficia de portal, serviciile de mentenanta pe 1.000 de ani, cursurile pentru iluminarea bostanilor din ministere si lista poate continua. Si nu va imaginanti ca proiectele de genul asta se fac in 2 oameni, ci de un regiment de oameni care au salarii, copii si rate. Deci undeva, cineva tot mananca o paine. Cui nu ii convine cat ia patronu', atunci sa se faca patron. De restul intrebati IMB-ul si EMC-ul de ce costa atat licentele lor idioate.
    • 0 (0 voturi)    
      infrastructura (Marţi, 15 decembrie 2009, 23:59)

      nae [anonim] i-a raspuns lui mihai

      pai sa ne spuna si noua mai exact ce face aceasta infrastructura, care entitati publice mai exact, TOATE ? , adica toate ministerele cu tot ce este in teritoriu ... lasati-o baieti ... cu toate agentiile ... cele 120 ... si ele informatizate la cheie ? .... :)) ... pai ma fac eu patron ... da degeaba ...
    • 0 (0 voturi)    
      portal (Miercuri, 16 decembrie 2009, 1:29)

      nelu [anonim] i-a raspuns lui mihai

      Sunt de acord cu tine, despre ce sta in spatele unui asemenea portal. Dar hai sa fim seriosi 10 milioane este enorm. Uite noi lucram la portalul de care iti spuneam. E atat de stufos ca are nevoie de 20 de Rols. Tu realizez ce inseamna 20 Rols? Inseamna 20 de roluri de adminstriatori ca de exemplu (Brand manager, Sales Manager, Sales Rep, Data Manager, Event Coordinator... etc), Fiecare Rol are in spate o gramada de oameni care folosesc modulul respectiv inf unctie de fracize etc,, este administrat in spate de o echipa de 200 de oameni (ma refer doar la administrare si nu maintenance de se bugs, si release-uri periodice) care reprezitna altceva. Iar pretul de dezvoltare (achizitie) a fost de 1.700.000 de USD. Gandeste-te si tu putin ca cei 10 milioane sunt doar de achizitie si nu de maintenance la nesfarsit. Probabil ca includ inca 2 ani de maintenance si cam atat. Nu stiu daca realizezi asta :) Dar petnru mine e enorm... Si bag mana in foc ca o sa realizezi ca o sa fie asa de simplist incat nu s-au meritat banii.
    • +1 (1 vot)    
      hmmm (Miercuri, 16 decembrie 2009, 1:36)

      kalinix [anonim] i-a raspuns lui mihai

      De ce vad eu oare pe www.belgium.de Buy this domain: Either bid online or contact Sedo ? :))
      Poate fiindca e www.belgium.be...
      O iau ca typo. Sper sa fie asa :P
      Revenind la subiect vad numai firme de kko, dar care se dau balene in lighean. A ba nu, lipseste UTI, si cum zicea cineva, siveco. Dar parca vad in spate, acolo, niste hashpe, niste aibiem. Stau bine pititi sa nu se vada. Asta e mersul tipic pentru licitatiile de felul asta. Sa nu credeti ca firmele astea se aleg cu mare lucru: majoritatea banilor se duc pe apa sambetei catre marii din industria IT din romania. In orice caz nu firmele de doi lei ce-si tin switch-urile in cada de baie din buda (si aici e vorba de provision - macar acu si-au mai tras un paravan de plastic, insa inainte era doar perdeaua de nylon).
      P.S. Probabil nu se va face cu produse M$. Mai degraba un websphere (care e la fel de kko desi pare a fi la moda, mai ales la banci). Prietenii stiu de ce :P
  • 0 (0 voturi)    
    Sa vedem (Miercuri, 16 decembrie 2009, 8:27)

    Eu [anonim]

    Daca se vrea ceva ca belgium.de ar fi OK. Nu comentez pretul. Dar ganditiva ca degeaba va fi asa ceva, daca informatiile din el (pe care ar trebui sa si le actualizeze fiecare autoritate in parte) vor fi veche, gresite sau incomplete. Ca nu consortiul scrie acolo ce formulare iti trebuie pentru nu-stiu-ce chestie, ci angajatii autoritatilor. Care, ati ghicit, sunt BUGETARI (si isi vor face treaba ca niste bugetari)
  • 0 (0 voturi)    
    cartel (Miercuri, 16 decembrie 2009, 10:07)

    lr [anonim]

    Ar fi de interes de calculat cota de piata a consortiului format si de vazut daca nu cumva intra sub incidenta legii antitrust din UE :)
    Ori prea au venit numai ei :P

    In plus, dece nu se sesizeaza nimeni ca institutiile de stat favorizeaza pe fata firmele romanesti. Ok, e criza, dar asta e o atitudine anticompetitiva si mai ales blamata in UE...
  • 0 (0 voturi)    
    nu mai comentati aiurea (Miercuri, 16 decembrie 2009, 10:33)

    gazpefoc [anonim]

    Io zic sa tacem si sa ne vedem de treaba. Nu e bine sa vorbesti impotriva securistilor. ;-) Mai ales ca unii vor sa controleze traficul pe net. Vezi UTI cu proiectul de ingropare a cablurilor.
    • 0 (0 voturi)    
      Mai las-o naibii (Miercuri, 16 decembrie 2009, 10:58)

      Eu [anonim] i-a raspuns lui gazpefoc

      de treaba. Gata, s-a terminat campania electorala, azi l-a validat, mai potoliti-va si lasati-ne cu tampeniile astea. Pastrati-va pentru urmatoarea.
  • +1 (1 vot)    
    Si totusi de ce? (Miercuri, 16 decembrie 2009, 10:55)

    Dragos [anonim]

    Si totusi de ce Romania continua aceasta cursa a aplicatiilor "integrate" IT atata timp cat din 1995 pana in prezent s-au investit in diferite aplicatii, la nivel de ministere, companii de stat, guvern, scoli cca 3 milarde de euro si nu functioneaza nimic? Desigur ca vina o poarta in principal conducerile ministerelor si companiilor de stat. In TOATE acestea nu exista specialisti in IT. La fiecare instalare de guvern (si probabil ca va fi cazul si acum) aceste companii de IT din consortiul care a castigat licitatia isi impun "prostii" lor in functiile cheie din ministere. Singura conditie: sa nu aiba habar de IT si de costuri si sa accepte pachete "integrate" in care se ascund costurile. Asa se ajunge ca un PC sa coste 3.500 euro cum a fost cazul la scoli, asa se ajunge sa se cumpere servere care nu mai sunt in productie (vezi cazul masinii ALPHA de la Compaq in proiectul CNAS, etc) la preturi de milioane de euro. Caietele de sarcini sunt scrise de firmele castigatoare, se semneaza procese verbale de receptie fara ca produsul sa existe. Numai ministerul educatiei a platit la Romsys 18 milioane dolari pentru un produs care mai mult de pilot nu a mers. Intrebati la acest minister UNDE sunt aplicatiile de IT a caror valoare totala este cca 1 miliard euro? Nu stiu cat se fura la asfaltare dar cel mai mult se fura in aplicatiile IT cu partener statul de unde dispare anual cca 1 miliard euro. Practic toate ministerele au cotizat la aceste firme fara ca in urma sa ramana nimic! Acum iar se continua practica? Base stie de acest jaf de bani? Urgent Base trebuie sa opreasca acest jaf si sa se deschida piata pentru companii serioase din Vest care lucreaza profesional si pe bani corecti. Repet: astazi cand in magazine cu TVA cu tot un PC ajunge la 400 euro, iar un laptop la 500 euro, Romania le achizitioneaza cu: 3.500-4.000 euro/PC si 5.000-6.000 euro/laptop caci costurile sunt mascate in servicii care de fapt nu se fac!!!!
    • +1 (1 vot)    
      Ai pus punctul pe i (Miercuri, 16 decembrie 2009, 11:14)

      Eu [anonim] i-a raspuns lui Dragos

      Corect. Si tot ce spui tu se poate translata la orice relatie stat - privat (nu ca as avea ceva cu privatii, eu insumi sunt). Sinfura chestie grasita de tine e ca nu e treaba lui Base ca sef de stat sa deschida piata pentru companii din Vest. Oricum, piata e deschisa de mult. Am impresia ca, stiindu-se cum merg lucrurile in Romania, marile companii nu se baga in fata, ci prin intermediari, asta ca sa nu isi manjeasca numele in caz de vre-un caz gen Ridzi
    • 0 (0 voturi)    
      Nu e deloc asa... (Miercuri, 16 decembrie 2009, 15:59)

      Marcel Ionita [utilizator] i-a raspuns lui Dragos

      1. Oricine vine aici, vine sa faca profit. Etica de business s-a dat demult uitarii si in vest, doar concurenta impune etica, iar aici cine vine din in vest, vine tot pe maximizarea profitului (vezi sistemul financiar), iar neexistand inca o concurenta reala, etica nu poate exista si multi factori isi dau concursul pentru stadiul acesta : social, politic, economic.

      2. Banii oricum se duc la companiile din vest in marea lor majoritate prin intermediul reprezentantilor din Romania. Intr-un asemenea proiect 40% servicii / 60% hardware&licente. Deci cca 60% din bani se duc la IBM, HP, MS, ORACLE, etc.

      3. @Nelu - cel mai probabil in proiectul de care vorbesti tu este fara hardware/licente. Portalul de care vorbim noi aici este posibil sa integreze servicii ale institutiile statului (taxe/impozite), servicii financiare, servicii de sanatate, etc.
  • 0 (0 voturi)    
    eroare? (Miercuri, 16 decembrie 2009, 11:22)

    dudu [anonim]

    @hotnews: cred ca e o greseala undeva:
    "...despre care autoritatile spun ca va oferi electronic 17 servicii publice pana la sfarsitul acestui an"

    "pana la sfarsitul acestui an"?
  • 0 (0 voturi)    
    chestiune de gestiune de proiect (Miercuri, 16 decembrie 2009, 11:53)

    Samson Florin [anonim]

    Gestiunea si realizarea unui proiect de talie importanta este dificila chiar si in cadrul unei singure companii de prestigiu si care detine : o larga experienta, o cunostinta proiect aprofundata, o singura sau mai multe echipe de dezvoltare cu programatori care au lucrat impreuna de foarte multi ani si in cadrul careia o atmosfera de confidenta si incredere este stabilita deja.
    Este foarte dificil ca acest "consortiu" sa puna la punct o echipa incat oamenii sa poata lucra impreuna, daca nu vor respecta si nu vor pune un foarte mare accent pe anumite detalii foarte importante din "Ingineria sistemelor soft".
    Deci in scenariul cel mai fericit Romania va avea la final un "e-portal' eRomania (deja si teremnul portal este obsolete) ... care va functiona precum Romania :)
    Bun si in cel mai fericit caz in care se implementeaza ceva sisteme de asincronism,un bun suport pentru un load balancing eficient ... probabil ca va fi implementat.

    Intrebarea ce se ridica si este fireasca
    cine va fi capabil sa testeze din Minister?
    Applciatia va fi testata tot de catre acest consortiu?(confilct de interes?)
  • 0 (0 voturi)    
    tocmai s-au terminat alegerile (Miercuri, 16 decembrie 2009, 12:33)

    m [anonim]

    ..si trebuie sa inceapa recuperarea investitiilor facute cu aceasta ocazie (de toate partidele).
    Cum facem asta - atribuind licitatii de software care nu va merge niciodata, despre care nu va ma intreba nimeni peste 4-5 ani si nu va face nimic util pentru romani.

    Asta e, democratia se face pe bani..si banii tre sa vina de undeva :)
    Peste tot in lumea "democrata" e la fel, numai ca la noi e mai mare nesimtirea si macar nu se fura cu bun simt - adica furi ceva, dar si faci ceva de banii ce-i primesti. La noi se fura tot din prea multa lacomie si prostie.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi