Promisiune de la ministerul Comunicatiilor: Ghisee nationale virtuale pentru declaratii si plati catre stat din 25 septembrie

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Miercuri, 1 septembrie 2010, 23:45 Economie | Telecom

Ghiseu National online
Foto: HotNews.ro
Ministerul Comunicatiilor a anuntat miercuri ca a finalizat implementarea unui "Ghiseu national", care "informatizeaza complet relatia cetatean - stat", parte a controversatului proiect eRomania. Ce promit de fapt, in mare graba, oficialii din minister? Ca din 25 septembrie, prin aceasta solutie (care acum nu poate fi accesata) va fi rezolvata cel putin problema depunerii declaratiilor pentru contributiile sociale ale celor cu venituri din activitati independente. Este promis, in acelasi timp, si un ghiseu virtual de plata a acestor contributii. Ambele solutii, culmea la costuri zero, par a dubla un alt proiect deja demarat in eRomania unde se estimeaza ca se vor aloca fonduri publice de peste 10 milioane euro.

Ministerul Comunicatiilor a informat miercuri ca a finalizat implementarea unui "ghiseu national", parte a controversatului proiect eRomania, prin care vor avea loc, prin  mijloace exclusiv electronice, toate interactiunile dintre cetatean si administratie.

"In Ghiseul National, parte a eRomania, se regasesc toate formularele tipizate care vor putea fi completate si transmise electronic din fata ecranului calculatorului. Mai mult, raspunsul administratiei va fi comunicat solicitantului tot prin mijloace electronice", se arata in comunicat.

  • "Ghiseul National" da erori si nu poate fi accesat momentan

Dupa un comunicat dat in graba, in contextul discutiilor privind posibila remaniere a mai multor ministri printre care si a celui de la Comunicatii, Gabriel Sandu, in care nu se prezenta nici un link care sa conduca spre noul serviciu finalizat, am solicitat informatii oficialilor din minister.

Toma Campeanu, seful proiectului eRomania sustine ca este vorba de o platforma finalizata, functionala, care a fost deja prezentata unui numar de institutii publice, oferita "cu titlu gratuit, fara taxe pentru cetateni sau institutii".

"Practic este o registratura nationala disponibila pe internet, fiecare cetatean va gasi aici toate cererile tipizate aflate acum la ghiseele institutiilor, la completarea lor este asistat de calculator, i se precompleteaza anumite campuri, prin care se pot atasa documente, asa cum la o cerere normala se ataseaza anexe, si care poate fi trimisa automat catre institutia publica beneficiara", spune acesta.

La accesarea unui link catre aceasta noua solutie IT la nivel national ni se afiseaza un mesaj de eroare, dupa care ajungem insa la o pagina ce pare a fi interfata noului "Ghiseu National", care nu poate fi accesat.

"Platforma e disponibila, accesul insa in sistem se bazeaza pe credentiale care sunt de doua feluri: "certificat digital" si "cod de utilizator si parola". Se pot introduce si metode de autentificare suplimentare, insa acestea doua sunt deja implementate", explica Toma Campeanu.

  • Ce se promite si cum se incearca determinarea institutiilor publice sa adere la acest sistem

Oficialul din MCSI spune ca institutiile trebuie sa adere la acest punct unic electronic. Totusi, cum nu exista inca o cale de a obliga ministerele si institutiile publice sa foloseasca acest sistem, Campeanu spune ca ministerul Comunicatiilor a propus un act normativ (proiect de Hotarare de Guvern) pentru a determina toate institutiile publice sa adere la acest sistem.

"Pe de alta parte sunt institutii cu care am demarat discutii si care vor sa inceapa sa foloseasca deja acest sistem. Pentru 25 septembrie, printre primele institutii care vor adera la acest sistem, sunt cei de la somaj si pensii pentru care vom asigura declararea electronica pentru cei care obtin venituri din activitati independente", a spus Campeanu.

  • Cat a costat? Nimic, spun cei din MCSI

Cat a costat totusi acest nou proiect national care incepe cu erori?

"Nu a costat si asta e partea cea mai frumoasa. Acel motor tranzactional care era in platforma de e-guvernare a fost extins prin efortul celor de la Centrul National Romania Digitala. Au fost dezvoltate cateva module suplimentare si anume: modulul de inregistrare, modulul de autentificare, seiful electronic al cetateanului si seiful electronic al companiei, in partea cealalta seiful electronic autoritatii publice (...) si in plus s-au introdus in sistem un numar de 40 de formulare tip care exista in momentul de fata si urmeaza sa finalizam in zilele urmatoare formularele pentru activitatile independente", a explicat Toma Campeanu.

  • Un Ghiseu national de plati prin internet promis in perioada urmatoare, impreuna cu Transfond. Fara costuri, din nou, spune Campeanu

Mai mult, oficialul din minister spune ca "asa cum se face depunerea declaratiilor se va putea face si plata, pentru ca tot in perioada imediat urmatoare vom lansa si motorul de plata pe care l-am dezvoltat impreuna cu TransFond (entitatea responsabila pentru procesarea platilor interbancare in Romania). Probabil va fi o prezentare publica in jurul datei de 10-15 septembrie. Acest Ghiseu de Plati l-am dezvoltat impreuna cu TransFond. Din nou, nu am avut costuri".

Sistemul de plata functional va permite plata oricarei datorii catre stat. Tot ce trebuie este ca institutia respectiva care vrea sa accepte plata electronica sa vina sa adere la sistem. Este o componenta separata tot din cadrul eRomania si care se va integra inclusiv cu cea din Ghiseul National.

  • Varujan Pambuccian: Solutia platilor electronice prin TransFond va reduce costurile suplimentare, dar trebuie reglementare legislativa

Deputatul Varujan Pambuccian crede ca solutia aleasa este una potrivita.

"Toate platile care se fac cu carduri in Romania, trec pe acolo. Deci daca faci o plata pe un site oarecare si folosesti un motor de plati, acela are in spate TransFond. Solutia pe care au ales-o este ok, pentru ca nu adauga un start suplimentar care inseamna costuri", a spus deputatul.

In teorie, cetateanul va intra pe o pagina web, va completa un formular si-si va putea plati datoriile catre stat. Totusi nu vor fi costuri din partea statului?

"De asta stam de vorba pentru a gasi o solutie cu costuri minime, pentru ca orice plata electronica presupune costuri. Nu as vrea sa suporte statul costurile acelea. Incercam sa scoatem costurile cat mai jos, ca si cum omul s-a dus cu cardul, a scos banii de la ATM si a platit cash, dar il scutim de toate drumurile astea", a explicat Varujan Pambuccian.

Chiar si asa, "cea mai grea problema va fi" mai spune acesta, "sa convindem cat mai multe ministere si autoritati publice sa intre in jocul asta. Sau va trebui o lege cadru de e-guvernare, cum spun de foarte mult timp, sau o Hotarare de Guvern ferma prin care sa fie obligate institutiile publice".

  • Nu dubleaza noile solutii, un proiect deja existent cu bani publici in valoare de peste 10 milioane euro?

Ambele solutii prezentate in mare graba miercuri de oficialii MCSI, par sa dubleze insa alte planuri anuntate in eRomania, controversatul proiect national de informatizare a serviciilor publice in care se estimeaza ca vor fi alocate 500 milioane euro in perioada 2010-2013 si prin care autoritatile promit ca vor face disponibile 100 de servicii electronice pana la sfarsitul acestui an, s-au castigat deja doua licitatii.

Noile "Ghisee nationale" isi propun sa ofere facilitati care ar trebui sa se regaseasca intr-un alt proiect demarat deja in cadrul eRomania. Este vorba de eRomania1, contract in valoare de peste 10 milioane euro (fara TVA) castigat deja de consortiul format din firmele Sysware, Totalsoft, Provision, Star Storage, Softwin si Teamnet.

Toma Campeanu spune ca noile proiecte nu vor dubla eRomania1, licitatie la care s-au incheiat pana acum doar un contract cadru, fara a fi semnate si contracte subsecvente pentru fiecare componenta in parte a proiectului.

"Ghiseul National l-am dezvoltat prin forte proprii, iar acest Ghiseu de Plati l-am dezvoltat impreuna cu TransFond. Din nou, nu am avut costuri. Aceste elemente cu siguranta nu vor fi dublate in nici un contract subsecvent din eRomania1", a mai spus oficialul din minister.


Citeste mai multe despre   























4373 vizualizari

  • +4 (6 voturi)    
    merge (Miercuri, 1 septembrie 2010, 23:56)

    gigi [anonim]

    Eroaarea este de la certificatul digital care nu este trusted! Site-ul merge...
  • -6 (8 voturi)    
    munca pompieristica (Joi, 2 septembrie 2010, 0:26)

    I [utilizator]

    demisia!
    • +8 (8 voturi)    
      sigur ... tu pe ce lume traiesti ? (Joi, 2 septembrie 2010, 0:56)

      dorin [anonim] i-a raspuns lui I

      scuze ... esti in iRealitatea ?
      • 0 (4 voturi)    
        poate tu (Joi, 2 septembrie 2010, 2:26)

        I [utilizator] i-a raspuns lui dorin

        a anuntat ca e gata "ghiseul" (cand defapt nu e gata) chiar inainte de remaniere. Tot ministrul asta e cel care vrea sa dea 500mil euro pe eRomania dar nu poate sa spuna ce inseamna defapt eRomania. Firmele angajate la contracte cu statul i-au comunicat doar pretul, nu au avut timp si de alcatuirea unui proiect/plan.
        • +2 (2 voturi)    
          tu stii sa citesti o stire ... sincer acum ?! (Joi, 2 septembrie 2010, 9:59)

          dorin [anonim] i-a raspuns lui I

          "25 septembrie" ... cine a anuntat ca e gata ? PSD-ul a anuntat sau cine ?

          eu vad ca ministerul a dat un termen si singura problema e un certificat digital ... deci sunt in termen, tu mai vezi vreo problema ?

          cifra astronomica pe care o vehiculezi tu nu este nicaieri bugetata, este vorba de o estimare a costurilor total pentru implementarea eRomania si nu pentru componenta soft a acesteia. In costuri de implementare inseamna modificarea activitatii autoritatilor centrale si locale, disponibilizari si angajari, recalificari daca este cazul etc...

          proiectul de fata inteleg ca a costat 10 mil. daca e mult sau putin nu pot sa apreciez pt ca nu am detalii, dar daca te uiti la companiile care au lucrat o sa observi ca sunt acelasi care au contracte cu statul si pe vremea PSD si a PNL .... deci demisia o cerem ok ... dar pe cine vrei sa punem in loc ? pe predecesori ? eu nu cred ca s-au descurcat mai bine
    • -1 (1 vot)    
      nu avea cum (Joi, 2 septembrie 2010, 11:35)

      mumuishere [utilizator] i-a raspuns lui I

      Pentru un asa sistem este nevoie de cel putin 1500 zile om. Efortul asta a fost gratis?PM-ii, analistii, specialistii de implementare,dezvoltatorii, suportul, testerii....cine ii plateste? Nu este bugetat? Dar licentele de baza de date? Dar solutia pentru eForms? Dar serverele de aplicatie? Dar pe ce ruleaza? Sunt instalate in aer? Sa nu mai vorbim de securitate, certificate digitale si alte balarii.



      Sa zicem ca le da MS sistemele de operare si bazele de date - care nu sunt gratis - sunt inchiriate cu posibilitatea de a fi cumparate.Poate le da si solutia pentru portal - Sharepoint - dar care sa nu uitam - nu stie sa gestioneze forms -pana si asta costa. Pana si amaratul de antivirus costa....

      Cum adica 0 lei?
  • +4 (6 voturi)    
    "merge" (Joi, 2 septembrie 2010, 0:27)

    macmini [anonim]

    cere internet explorer 6.0 sau mai nou.. ca e pe asp.net
    nu vreau sa par gica contra, carcotas ..
    dar daca maine se propune/adopta ca o parte sau toate pc-urile din guvern, prefecturi, agentii etc sa treaca pe .. linux, realizand economii de cateva sute de mil eur .. pai stiti domnu' .. ca nu se poate chiar asa .. avem chestiile astea de le zice ghisee nationale care merg pe int explorer ..
    shit. asta e.

    exista alte browsere, mai bune si mai sigure: firefox, chrome, opera..

    exista si alte sisteme de operare, ca nu mai suntem comunisti sa gandim toti la fel. pe alte sisteme de operare exista internet explorer ?? shit. nu exista

    de ex, eu de pe ipad nu pot accesa manualul pdf. nu stiu la voi ..
    • +4 (4 voturi)    
      M$ (Joi, 2 septembrie 2010, 0:40)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui macmini

      Nu stiai ca guvernul e mana in mana cu Micro$soft?
      Nu ai ce sa faci in privinta asta? Crezi ca au astia ceva in cap legat de Open Source sau alternate OS?
      Pentru ei calculator=windows!
      Crezi ca eu nu as vrea sa fie aplicatii cross-platform? Sa nu imi pese de unde intru pe site-urile alea de kko, Am lucrat cu institutii ale statului si sunt complet batuti in cap. Sunt in stare sa dea sute de mii de euro pe licente de windows decat sa investeasca in altceva.
      • +4 (4 voturi)    
        Nu-i numai asta (Joi, 2 septembrie 2010, 1:30)

        Gigell [anonim] i-a raspuns lui gigi

        1. Prin vestul Europei se incurajeaza utilizarea de Open Source in administratie in primul rand pentru ca nici o firma sa nu poata santaja sau influenta in vreun fel administratia. Chiar sponsorizeaza dezvoltarea de OS.
        S-a vazut ce au facut bancile la inceputul crizei, pntru ca au putut. Iar M$-ul are o istorie plina doar de povesti de fair-play, nu-i asa ?
        2. Cei care au facut paginile sunt niste profesionisti adevarati. Incercati rezolutii mai ridicate sau alte browsere si vedeti ce se intampla.
        • +3 (3 voturi)    
          Ai dreptate, dar... (Joi, 2 septembrie 2010, 2:33)

          icflorescu [utilizator] i-a raspuns lui Gigell

          ...voi vorbiți aici de niște lucruri mult prea sofisticate... Open-Source? Cross-platform? iPad?!... Licențe?... Europa????!!!...
          Măh voi îi luați pe ăștia la mișto și nu e frumos... Unde vă credeți?

          Acum, serios vorbind: voi credeți că pseudo-dezvoltatorii care au emis chestiile alea au vreo licență de Visual Studio pe calculatoarele lor? :-)))) De obicei sunt niște studenți amărâți angajați part-time, pe bani de-o shaormă, la firma lu' X sau Y care se are bine cu primăria și prefectura...
      • -1 (3 voturi)    
        open source (Joi, 2 septembrie 2010, 9:38)

        mumuishere [utilizator] i-a raspuns lui gigi

        Vorbesti si tu sa nu taci.

        Spune-mi tu mie cati specialisti buni, cu experienta stii tu in open source? Data te tot legi de SO....arata-mi tu mie cine o sa-ti faca o virtualizare corecta in SUSE sau in RH? O clusterizare? Da. Exista optiunea sa cumperi suport de la producatori (da...exista si RedHat Lmtd) dar si aia costa - asa...vreo 10k euro/an doar suportul. Nici o institutie de stat nu-si permite sa foloseasca soft fara suport. Nu platesti licenta dar...suportul? Acum a doya versiune... AIX - ibm - virtualizare inclusa - suportul inclus in licenta - specialisti garla, MS + WMware (suport inclus) + specialisti garla - la bani iesi cam la fel.

        Te-ai mira sa constati ca optiunea Open Source ajunge cateodata sa coste mai mult decat versiunea licentiata. Uiti si de costurile de dezvoltare mult mai ridicate.
        • +2 (2 voturi)    
          Open source (Joi, 2 septembrie 2010, 10:32)

          Spock [anonim] i-a raspuns lui mumuishere

          Dar ce treaba au calculatoarele angajatilor de la ghisee cu virtualizarea si clusterele? Tu ai facut un calcul daca tanti Angela de la ghiseu pe calculator ar folosi un SO gratuit si un office gratuit citi bani s-ar economisi? De ce au primaria din Viena si landul german Bavaria Linuxul propriu?
          Apropo de suport. O singura data am sunat la MS pentru o problema si am ajuns la concluzia ca mai bine ma descurc singur.
          • 0 (2 voturi)    
            solitaire (Joi, 2 septembrie 2010, 11:18)

            mumuishere [utilizator] i-a raspuns lui Spock

            Nu au solitaire... :)) am gasit raspunsul. Da...aici ai dreaptate. Ma gandeam la solutia mare.

            Problema cu Linuxul este urmatoarea: daca aduci modificari unui SO Open Source esti obligat sa publici productia. Pentru ca este Open Source. In acest caz se considera ca exista o bresa in securitate. Am intalnit mai multe proiecte (cel putin alea finantate prin banca mondiala) care au respins astfel de solutii.
      • 0 (0 voturi)    
        microsoft (Joi, 2 septembrie 2010, 9:40)

        mumuishere [utilizator] i-a raspuns lui gigi

        Apropos...daca nu stiai exista un acord cadru cu Microsoft prin care MS pune la dispozitie statului o serie de licente (destul de multe - db, sharepoint, win server, win desk) spre inchiriere cu posibilitate de cumparare. Preturile sunt speciale - mult mai mici decat cele de pe piata. Statul este clar in avantaj.
    • 0 (0 voturi)    
      IE (Joi, 2 septembrie 2010, 10:20)

      Spock [anonim] i-a raspuns lui macmini

      Daca merge doar pe IE presupun ca ar fi necesara o plingere la biroul pentru combaterea discriminarii.
      • 0 (0 voturi)    
        IE (Joi, 2 septembrie 2010, 11:22)

        mumuishere [utilizator] i-a raspuns lui Spock

        Nimeni nu te obliga sa mergi cu MS. Doar ca va avea avantaj acel ce ofera solutie MS pentru ca nu-si va bugeta o serie de licente. :D Daca ei iti dau licenta de DB, SO server...deja ai un avantaj financiar maricel. Poti veni cu Open Source dar o sa-ti dai seama ca-ti lipsesc o groaza de functionalitati necesare si ca solutiile nu prea sunt compatibile. Exista si exceptii - Enterprise DB este copia perfecta dupa Oracle 10G ...dar sunt putine cazurile.
    • 0 (0 voturi)    
      nu exista! (Joi, 2 septembrie 2010, 20:47)

      Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui macmini

      nu, nu suntem comunisti, insa de facto nu exista alt sistem de operare in afara de Windoz!

      ai vazut pe cineva sa aiba Unix pe notebook?

      cit despre browser, eu am instalat pe linga IE, si Firefox si Opera, le folosesc in functie de situatie.
      Dar ieri mi-am luat Intenet banking de la banca Transilvania, si spune ca merge numai cu IE 5.5 sau mai nou. Deci NU merge cu alt browser!
  • 0 (2 voturi)    
    niste naprasnicii (Joi, 2 septembrie 2010, 0:42)

    dna [anonim]

    articolul e scris dupa ureche, de altfel reporterul se pare ca a terminat textile, iar declaratia preluata de la oficialul mcsi este tot a unui urechist psd-ist uitat in minister ca probabil a invatat drumul spre Cipru sau alta insula declarata paradis fiscal.
    lucrurile stau diferit insa ramane de vazut care este adevarul la termenele stabilite la care trebuie sa mai adaugam ceva mai multe zile.
    reporterul trebuie sa invete unde sa intrebe si sa mai diversifice sursele
  • -2 (4 voturi)    
    daca stau oamenii la coada ... nu e bine (Joi, 2 septembrie 2010, 0:54)

    dorel [anonim]

    daca se face ceva online ... iar nu e bine
    • -1 (3 voturi)    
      stai calm (Joi, 2 septembrie 2010, 2:28)

      I [utilizator] i-a raspuns lui dorel

      nu se face nimic. Doar se fura bani. eRomania 1 a fost o bataie de joc. eRomania 2 nu are cum sa fie mai bun daaaar coasta 500mil. euro ;)
      • 0 (0 voturi)    
        ai vazut undeva o executie bugetara (Joi, 2 septembrie 2010, 10:05)

        dorel [anonim] i-a raspuns lui I

        care sa aiba posturi cumulate de 500 mil eur ?
        daca nu atunci probabil ca cifrele au fost doar mediatizate prin mecanismele de dezinformare in masa iRealitatea si A3 ...
  • +3 (3 voturi)    
    guvern virtual (Joi, 2 septembrie 2010, 1:46)

    cucu bau [anonim]

    Nu se poate in loc sa facem un Guvern national VIRTUAL,eventual cu ceva Inteligenta Artificiala?
  • +2 (2 voturi)    
    merge și nu prea... (Joi, 2 septembrie 2010, 2:01)

    icflorescu [utilizator]

    Eroarea despre care se vorbește în articol este într-adevăr cauzată de un certificat digital "de test", emis de IGCTI (Inspectoratul General pentru Comunicații și Tehnologia Informației).

    IGCTI - și implicit certificatele emise acesta - nu sunt recunoscute de nici unul din cele mai folosite browsere: Microsoft Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome, Apple Safari. Ne-am aștepta ca un site guvernamental să folosească certificate emise de o autoritate recunoscută, dar deh...

    Articolul nu este scris "după ureche", așa cum afirma cineva mai sus, ci prezintă perspectiva unui contribuabil, cetățean plătitor de taxe, care ar vrea să folosească respectivul site.
    Am înțeles că sistemul va fi disponibil DUPĂ data de 25 septembrie. Rămâne de văzut dacă până atunci problema va fi remediată; cel puțin, grație HotNews, a fost semnalată și există mici șanse de a fi luată în considerare. Destul de mici totuși, pentru că acestă nu este singurul site guvernamental românesc aflat în această situație în momentul de față.
    • 0 (0 voturi)    
      asta chiar ca e SF! (Joi, 2 septembrie 2010, 20:54)

      Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui icflorescu

      Am intels din postarea precedent ca aplicatia - la fel ca accesul meu la banca - merge numia cu IE. Dar cum vine asta, un certificat digital care NU e recumoscut de nimeni? Cine il recunoaste? Trebuie sa iti instalezi un browser special, guvernamental?
      Limitarea la IE reprezinta o ingradirea a libertatii si o practica monopolista, OK, dar cum e cu acest certificat digital?
      Ce sens are sa dai tu un certificat, daca nu ti-l recunoaste nimeni?!
      ca si cum ma apuc eu sa tiparesc bancnote proprii ...
  • +3 (3 voturi)    
    un alt exemplu de treabă românească (Joi, 2 septembrie 2010, 2:21)

    icflorescu [utilizator]

    Un alt exemplu de treabă românească: intrați pe www.ghiseul.ro - un nume tare nefericit ales pentru un portal național, dar deh, contractul probabil că n-a inclus și servicii de marketing si PR de vreo 2 mil. de euro ca să inventeze unul mai bun.
    Aici pot fi verificate 2 lucruri:
    1) click pe înregistrare (dreapta-sus) și - surpriză! - același gen de avertisment cu "invalid certificate".
    2) click pe "Site securizat de VeriSign" (stânga-jos) și - surpriză! - VeriSign nu recunoaște acest lucru.

    Acum, dacă acest lucru s-ar întâmpla în aplicația unei bănci, s-ar lăsa cu scandal și procese... Însă la guvernul României + clientela politică adiacentă, se admite orice. Adică treabă făcută pe genunchi și pe foarte mulți bani. Bani pe care noi stăm la cozi să-i plătim. Păi e bine așa?!...
  • +3 (3 voturi)    
    și încă un exemplu... (Joi, 2 septembrie 2010, 3:00)

    icflorescu [utilizator]

    Și încă un exemplu, ca să vedeți că situația descrisă în articol este REGULĂ și nu este o EXCEPȚIE.
    Intrați pe www.impozitelocale1.ro/plataelectronica.html și dați click pe "Înregistrare utilizator" (scris mare, undeva în centru-stânga). Surpriză? Același gen de avertisment: "certificate invalid", sau "certificate signed by an unknown authority", în diverse forme, în funcție de browser-ul folosit.

    REGULĂ, nu EXCEPȚIE.

    Propun următoarele provocări:
    1) să găsim MĂCAR UN site public românesc care să nu aibă probleme similare;
    2) să găsim un curajos (a se citi "inconștient") care are tupeu să-și introducă datele personale în site-urile lor.

    Ăștia n-au fost în stare să facă nimic cu cap și coadă la nici una din instituțiile publice și visează la cartele de identitate biometrice?... Păi cine poate să-i ia în serios?
    • +1 (1 vot)    
      certificat (Joi, 2 septembrie 2010, 9:28)

      mumuishere [utilizator] i-a raspuns lui icflorescu

      Inseamna ca proiectul nu este inca finalizat. Integrarea cu CA se face spre sfarsitul proiectului.
      • 0 (0 voturi)    
        proiectul nu este finalizat?! (Joi, 2 septembrie 2010, 15:55)

        icflorescu [utilizator] i-a raspuns lui mumuishere

        Dacă te referi la exemplul dat de mine (taxe locale - primăria sectorului 1), într-un fel ai dreptate când spui că "proiectul nu este încă finalizat".
        Greșești însă dacă presupui că VA FI finalizat cândva în viitorul apropiat. Proiectul a fost deja (teoretic) executat, luat în primire și plătit.

        Am avut până acum ocazia să colaborez cu două fime care au fost implicate în astfel de proiecte; unul pentru ANRSC și unul pentru Primăria Sectorului 6. La vremea respectivă, în momentul în care s-a făcut analiza inițială, "specialiștii IT" de la Primăria Sectorului 6 nici măcar nu mai știau unde se află fizic datele contribuabililor, ca urmare a unui proiect similar anterior. Iar firma care executase respectivul proiect nu mai era de găsit. De atunci am o oarecare teamă când îmi plătesc impozitele...

        Revenind la afirmația ta, integrarea cu CA se POATE face într-adevăr spre sfârșitul proiectului însă aici nu este cazul. Și repet ceea ce am scris mai sus: un proiect al unei instituții publice, într-o țară care se respectă, ar trebui să folosească certificate de securitate emise de o autoritate recunoscută, astfel încât să creeze măcar iluzia unei aure de legitimitate. Că doar nu vorbim despre un site de anunțuri matrimoniale sau imobiliare făcut la beție într-un cămin...
  • +1 (1 vot)    
    Neterminatul (Joi, 2 septembrie 2010, 7:30)

    cosma [anonim]

    Gogosi, gogosi, gogosi! Acest ministru arunca in presa permanent gogosi! Cautati-i declaratiile si verificati cate s-au pus in practica in doi ani de guvernare: 1%! Un impostor, nu are nici o treaba cu comunicatiile sau cu industria IT!
  • 0 (0 voturi)    
    pafaristi ... (Joi, 2 septembrie 2010, 9:52)

    Eu.Gen [anonim]

    Varujan Vosganian: "Toate platile care se fac cu carduri in Romania, trec pe acolo." > adica prin Transfond? Asta habar nu are ce vorbeste. Toate platile cu cardul trec prin Romcard si / sau prin reteaua Mastercard sau Visa! Prin Transfond trec toate tranzactiile/ platile intrabancare care nu sunt facute prin card!
    As dori ca Hotnews sa mai sape un pic pe subiectul asta si sa corecteze / amendeze afirmatia pafaristului de Vosganian.
    Oricum, idee de baza e buna. Insa oamenii implicati nu au nici cea mai mica idee despre cum se misca banii electronic in Romania.Si de aici sansele de reusita sunt un picut cam mici. Dar poate o sa-i destepte unii pe astia ...
    • 0 (0 voturi)    
      asa zici tu? (Joi, 2 septembrie 2010, 10:31)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui Eu.Gen

      Eu stiu ca:
      1) Cel pe care l-ai citat nu este Vosganian ci Pambuccian. Zis si "Varujan cel bun", pentru ca spre deosebire de fostul ministru de finante, asta are idei normale la cap si e cam singurul parlamentar care are habar cu ce se mananca calculatoarele.
      2) Orice transfer interbancar (atat instrumente de credit - ordine de plata - cat si instrumente de debit - cecuri, bilete la ordin, tranzactii cu carduri) trec prin sistemele Sent si Regis ale Transfond. Ca intre formularul tau din browser si sistemul Sent se mai interpune si Romcard/Visa/Mastercard, e cu totul alta poveste, dar asta nu face afirmatia ta adevarata.

      Deocamdata, mie mi se pare ca cine zice [pafaristi], ala e!
  • 0 (0 voturi)    
    promisiune de la ministerul comunicatiilor (Duminică, 19 septembrie 2010, 15:38)

    geo [anonim]

    Eu nu voi accepta plata exclusiv online.Prffer sa raman fara TV prin cablu si internet decat sa fiu urmarit si sa mi se ingradeasca libertatea cu care am fost inzestrat de Dumnezeu.Guvernantii ar trebui sa se ocupe de problemele tarii in loc sa se ocupe de aceasta metoda de ingradire a libertatii umane.
  • 0 (0 voturi)    
    Toma... (Miercuri, 29 septembrie 2010, 14:21)

    Florin [anonim]

    Toma Campeanu a fost elev la
    Liceul "Nicolae Balcescu" din Craiova, in perioada
    1985-1989.
    A participat la olimpiadele nationale de matematica,
    in fiecare an de liceu

    Unul din colegii lui a fost Nicolae Liviu Dan, acum
    profesor de matematica la o universitate americana.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri