Romtelecom a inregistrat anul trecut o pierdere operationala (EBIT) de 292,1 milioane euro, fata de un rezultat operational negativ de doar 24,6 milioane euro in 2009, arata datele financiare publicate vineri de grupul elen OTE. Pierderea s-a datorat unei ajustari in jos a valorii activelor cu peste 332 milioane euro, ajustare ce apare numai in situatiile bazate pe standardele internationale de contabilitate (IFRS), nu si in conturile locale, pe baza carora se platesc taxele si se distribuie dividendele, spun oficialii operatorului. Anul trecut, numarul angajatilor Romtelecom a scazut cu circa 900 de persoane, in pofida atragerii a circa 500 de angajati prin activitatile NextGen, firma de cablu a operatorului.

Yorgos Ioannidis, CEO RomtelecomFoto: AGERPRES
  • "2010 a fost un an dificil pentru Romtelecom, la fel ca pentru intreaga piata telecom din Romania, care a trebuit sa faca fata nevoilor clientilor de a-si scadea bugetele alocate pentru comunicare si divertisment. Ar fi fost greu pe orice piata telecom, insa a fost si mai dificil pe o piata ca aceea romaneasca, cu una dintre cele mai intense competitii la nivelul preturilor din regiune", a declarat Yorgos Ioannidis, director general al Romtelecom.

La nivelul anului trecut, raportul grupului noteaza ca operatorul a inregistrat o pierdere operationala (EBIT) de 292,1 milioane euro, de 11 ori mai mare decat pierderea afisata pentru 2009, explicatia fiind o ajustare cu 332 milioane euro a valorii activelor.

  • "Suma (n.r. 332 milioane euro) se datoreaza in principal scaderii valorii activelor, generate de conditiile economice in declin si scaderea din industria de telefonie fixa. In cazul in care conditiile economice se vor imbunatati si piata isi va reveni, aceste ajustari se pot aplica in sens invers. Ajustarea se aplica numai in situatiile bazate pe standardele IFRS, conturile locale, pe baza carora se platesc taxele si se distribuie dividendele, nu vor fi ajustate", au explicat pentru HotNews.ro oficialii Romtelecom.

Peste 1,05 milioane de abonati la serviciile TV, in crestere cu 15,7%

Numarul clientilor de telefonie fixa ai operatorului a scazut cu 5,8% anul trecut, pana la 2,6 milioane utilizatori, insa Romtelecom a castigat clienti pe serviciile de internet broadband si televiziune (DTH si IPTV). Mai exact, operatorul avea 1,01 milioane utilizatori la serviciile de internet la sfarsitul lui 2010, in crestere cu 23% fata de anul anterior, in timp ce la serviciile de televiziune prin satelit (DTH) si de televiziune prin protocolul de internet (IPTV), numarul clientilor s-a majorat cu 15,7% pana la 1,05 milioane utilizatori.

  • "Numarul clientilor IPTV s-a apropiat de 30 000 la sfarsitul anului, in timp ce serviciul de internet de mare viteza VDSL a atras un numar de aproape 50 000 de clienti. In ceea ce priveste serviciile TV, Romtelecom a facut de asemenea o miscare strategica prin lansarea unui canal dedicat de infotainment, Dolce Sport, care isi dezvolta la acest moment ofertele extinse pentru clientii Dolce. In ceea ce priveste costurile, compania a inregistrat reduceri semnificative in ciuda costurilor in crestere asociate continutului TV", a declarat Yorgos Ioannidis.

In raportul grupului elen se mai mentioneaza ca anul trecut numarul total al angajatilor Romtelecom s-a redus cu circa 900 de persoane in urma programelor de eficientizare a operatiunilor si de disponibilizari voluntare, in ciuda atragerii a circa 500 de angajati prin activitatile NextGen, firma de cablu a operatorului.

Pentru acest an, Romtelecom a anuntat luna trecuta ca va disponibiliza intre 1000 si 1400 de angajati in urma unor proiecte care vizeaza reducerea costurilor si eficientizarea activitatii. Compania a demarat peste 20 de proiecte de transformare care se vor derula pana in 2013 si care vizeaza imbunatatirea proceselor, de la vanzari pana la ciclul de instalare, cresterea eficientei in call-centere si magazine sau simplificarea portofoliului de produse.