Peste un milion de abonati la servicile TV

Romtelecom a inregistrat o pierdere operationala de 292,1 milioane euro in 2010. Numarul angajatilor s-a redus cu circa 900 de persoane

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Vineri, 25 februarie 2011, 17:42 Economie | Telecom

Yorgos Ioannidis, CEO Romtelecom
Foto: AGERPRES
Romtelecom a inregistrat anul trecut o pierdere operationala (EBIT) de 292,1 milioane euro, fata de un rezultat operational negativ de doar 24,6 milioane euro in 2009, arata datele financiare publicate vineri de grupul elen OTE. Pierderea s-a datorat unei ajustari in jos a valorii activelor cu peste 332 milioane euro, ajustare ce apare numai in situatiile bazate pe standardele internationale de contabilitate (IFRS), nu si in conturile locale, pe baza carora se platesc taxele si se distribuie dividendele, spun oficialii operatorului. Anul trecut, numarul angajatilor Romtelecom a scazut cu circa 900 de persoane, in pofida atragerii a circa 500 de angajati prin activitatile NextGen, firma de cablu a operatorului.

  • "2010 a fost un an dificil pentru Romtelecom, la fel ca pentru intreaga piata telecom din Romania, care a trebuit sa faca fata nevoilor clientilor de a-si scadea bugetele alocate pentru comunicare si divertisment. Ar fi fost greu pe orice piata telecom, insa a fost si mai dificil pe o piata ca aceea romaneasca, cu una dintre cele mai intense competitii la nivelul preturilor din regiune", a declarat Yorgos Ioannidis, director general al Romtelecom.

La nivelul anului trecut, raportul grupului noteaza ca operatorul a inregistrat o pierdere operationala (EBIT) de 292,1 milioane euro, de 11 ori mai mare decat pierderea afisata pentru 2009, explicatia fiind o ajustare cu 332 milioane euro a valorii activelor.

  • "Suma (n.r. 332 milioane euro) se datoreaza in principal scaderii valorii activelor, generate de conditiile economice in declin si scaderea din industria de telefonie fixa. In cazul in care conditiile economice se vor imbunatati si piata isi va reveni, aceste ajustari se pot aplica in sens invers. Ajustarea se aplica numai in situatiile bazate pe standardele IFRS, conturile locale, pe baza carora se platesc taxele si se distribuie dividendele, nu vor fi ajustate", au explicat pentru HotNews.ro oficialii Romtelecom.

Peste 1,05 milioane de abonati la serviciile TV, in crestere cu 15,7%

Numarul clientilor de telefonie fixa ai operatorului a scazut cu 5,8% anul trecut, pana la 2,6 milioane utilizatori, insa Romtelecom a castigat clienti pe serviciile de internet broadband si televiziune (DTH si IPTV). Mai exact, operatorul avea 1,01 milioane utilizatori la serviciile de internet la sfarsitul lui 2010, in crestere cu 23% fata de anul anterior, in timp ce la serviciile de televiziune prin satelit (DTH) si de televiziune prin protocolul de internet (IPTV), numarul clientilor s-a majorat cu 15,7% pana la 1,05 milioane utilizatori.

  • "Numarul clientilor IPTV s-a apropiat de 30 000 la sfarsitul anului, in timp ce serviciul de internet de mare viteza VDSL a atras un numar de aproape 50 000 de clienti. In ceea ce priveste serviciile TV, Romtelecom a facut de asemenea o miscare strategica prin lansarea unui canal dedicat de infotainment, Dolce Sport, care isi dezvolta la acest moment ofertele extinse pentru clientii Dolce. In ceea ce priveste costurile, compania a inregistrat reduceri semnificative in ciuda costurilor in crestere asociate continutului TV", a declarat Yorgos Ioannidis.

In raportul grupului elen se mai mentioneaza ca anul trecut numarul total al angajatilor Romtelecom s-a redus cu circa 900 de persoane in urma programelor de eficientizare a operatiunilor si de disponibilizari voluntare, in ciuda atragerii a circa 500 de angajati prin activitatile NextGen, firma de cablu a operatorului.

Pentru acest an, Romtelecom a anuntat luna trecuta ca va disponibiliza intre 1000 si 1400 de angajati in urma unor proiecte care vizeaza reducerea costurilor si eficientizarea activitatii. Compania a demarat peste 20 de proiecte de transformare care se vor derula pana in 2013 si care vizeaza imbunatatirea proceselor, de la vanzari pana la ciclul de instalare, cresterea eficientei in call-centere si magazine sau simplificarea portofoliului de produse.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

1441 vizualizari

  • -4 (4 voturi)    
    Game over (Vineri, 25 februarie 2011, 18:33)

    DCG [anonim]

    De cand au venit grecii, lucrurile la Romtelecom merg din ce in ce mai prost. Singurul lucru pe care sunt capabili sa-l faca e sa reduca numarul angajatilor; de aproape 10 ani de zile aud in continuu de "eficientizare" si atat. In rest nimic concret, doar oameni dati afara, majoritatea din tara, pt ca Bucurestiul e mai "altfel". Din curiozitate: mai este in acel post de conducere de la Bucuresti tov. Botis? Daca da, nu e de mirare ca RTC-ul are aceasta "evolutie". Singurul lucru de care e capabil acest individ este sa-i "perie" pe greci si sa concedieze angajatii; cu el si cu altii aflati in functii de conducere de cand lumea, compania se va duce in jos. Pana cand, ramane de vazut...
    • +2 (4 voturi)    
      ... (Vineri, 25 februarie 2011, 20:00)

      Aph [anonim] i-a raspuns lui DCG

      Romtelecom este totusi unul dintre singurii mamuti care dupa privatizare a ramas cu fruntea sus. Iar asta pe unele dintre cele mai competitive piete. Iar disponibilizarile s-au facut esalonat, puteau la fel de bine sa dea afara 10.000 de oameni intr-un an. In mare, oamenii s-au pus singuri pe liste, cei cu vechime luand si pana la 20 de salarii la parasirea companiei.
  • +1 (3 voturi)    
    Praf in ochi (Vineri, 25 februarie 2011, 18:52)

    CGiboi [utilizator]

    Sunt cam dezamagit de titlul vostru cu pierderea Romtelecom: Romtelecom a inregistrat o pierdere operationala de 292,1 milioane euro in 2010.

    Romtelecom a folosit un artificiu pentru a-si ascunde profitul de aproximativ 40 de milioane de euro. Asta inseamna impozit neplatit la stat de 6.4 milioane de euro.

    Artificiul: hai sa reevaluam activele sa mai crestem si noi cheltuielile putin. Adica cum reevalueaza Romtelecom activele in 2010 la o valoare mai mare in 2010 cu 330 de MILIOANE de euro fata de anii precedenti cand totul era mai scump (tendinta a fost de scadere in anii de criza la tot ce inseamna active).

    Miros un pic de spaga la evaluatori? Miros niste evaziune fiscala? Cine auditeaza pe 2010 Romtelecom? Ca din 2011 va fi PwC :)
  • 0 (2 voturi)    
    Castiguri ascunse de pierderi (Vineri, 25 februarie 2011, 18:57)

    Marian [anonim]

    Cautatii pe greci la contractele externe, consultanta, achizitii, etc. acolo sunt banii nostri.
  • 0 (2 voturi)    
    Darurile Grecilor (Vineri, 25 februarie 2011, 19:20)

    roberto [anonim]

    Grecii si-au falimentat propria tara, atat de buni sunt. Sa asteptam o implicare cat mai rapida a Deutsche Telekom pe serviciile RTL si a T-Mobile pe serviciile Cosmote.
  • +1 (1 vot)    
    Super! (Sâmbătă, 26 februarie 2011, 2:36)

    adi [anonim]

    Sper ca data viitoare cand mai scrieti despre ei, sa scrieti ca au dat faliment!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version