Comisia Europeana respinge cererea Romaniei de a forta SUA si Canada sa relaxeze regimul vizelor

de Claudiu Zamfir     HotNews.ro
Vineri, 10 octombrie 2014, 22:01 TTIP

Viza de SUA
Foto: http://united-states.visahq.co.uk
Comisia Europeana considera ca, in acest moment, nu este potrivita suspendarea dreptului cetatenilor americani si canadieni de a intra fara viza in state ale Uniunii Europene in conditiile in care Statele Unite si Canada nu aplica aceleasi inlesniri de acces Romaniei si altor 4 state membre UE, potrivit unui raport adoptat vineri de executivul comunitar.

Astfel, Romaniei i-a fost respinsa, cel putin temporar, actiunea facuta la Comisia Europeana privind aplicarea unui regim de reciprocitate uniform intre statele membre UE si tari terte precum Canada si SUA, care nu aplica uniform, fata de toti membrii Uniunii Europene, regimul de acces al cetatenilor europeni pe teritoriile american si canadian.

"Comisia considera ca, in acest stadiu, nu ar fi oportun sa se suspende scutirea de la obligativitatea vizelor pentru anumite categorii de resortisanti ai tarilor terte in cauza", prevede raportul adoptat de executivul european, potrivit Directiei Generale Afaceri Interne (DG Home) a Comisiei Europene.

documente
(11 Oct 2014) PDF, 140KB
Raportul adoptat vineri de Bruxelles evalueaza situatia de non-reciprocitate cu anumite tari terte in materie de vize.

Non-reciprocitatea vizelor se refera la cazurile in care cetateni ai unei tari non-UE se bucura de calatorii fara vize in UE, dar aceste tari cer cetatenilor unora dintre statele UE sa obtina vize pentru a calatori pe teritoriul lor.

La inceputul anului 2014, Comisia a fost notoficata de Bulgaria, Croatia, Cipru, Polonia si Romania cu privire la faptul ca cetatenii lor sunt obligati sa ceara vize cand calatoresc in urmatoarele tari tarte: Australia, Brunei, Canada, Japonia si Statele Unite ale Americii.

Comisia a evitat insa sa ia o decizie transanta de a le cere tuturor statelor membre UE sa impuna un regim de vize statelor terte care nu aplica principiul reciprocitatii in privinta accesului.

In schimb, executivul comunitar a stabilit "un cadru de reuniuni tripartite periodice intre tara terta, statul membru (statele membre) in cauza si Comisie".

"Primele intalniri au demonstrat ca exista o nevoie de clarificari si informatii suplimentare. Aceste schimburi vor fi urmarite in mod activ si situatia va fi evaluata la fiecare 6 luni", a mentionat DG Home.

In urma unei astfel de intalniri, vineri, a fost adoptat raportul in care se considera ca ar fi inoportuna impunerea reciprocitatii cu statele terte, printre care SUA si Canada.

In 20 ianuarie 2014, a intrat in vigoare un Regulament european care cere statelor UE sa "reactioneze in comun" in privinta vizelor, in special in cazurile in care tarile terte ii supun pe catatenii UE "unui tratament diferentiat", relata Euractiv.com, in februarie. 

In 6 februarie, Ministerul Afacerilor Externe preciza ca Romania a notificat institutiile europene privind regimul de vize impus cetatenilor romani de catre Statele Unite ale Americii, potrivit legislatiei europene care prevede masuri impotriva tarilor terte care nu respecta un regim de reciprocitate in materie de scutire de vize, dar in paralel Bucurestiul continua si negocierile bilaterale cu Washingtonul pe tema accesului romanilor pe teritoriul american.

In octombrie 2013, ministrul de Externe, Titus Corlatean, avertiza ca majoritatea parlamentara din Legislativul de la Bucuresti ar urma sa respinga de la ratificare acordul UE-Canada, daca Ottawa nu va relaxa regimul vizelor penru romani, in spiritul tratamentului egal fata pe care Canada ar trebui sa-l ofere tuturor tarilor membre UE.

O pozitie similara a fost exprimata si de europarlamentarul PC Sabin Cutas, in decembrie 2013, privind insa Parteneriatul Transatlantic pentru Comert si Investitii (TTIP), negociat intre Uniunea Europeana si Statele Unite.


Citeste mai multe despre   






















13844 vizualizari

  • +7 (17 voturi)    
    - (Vineri, 10 octombrie 2014, 22:21)

    Made in Romania [utilizator]

    - "In 20 ianuarie 2014, a intrat in vigoare un Regulament european care cere statelor UE sa "reactioneze in comun" in privinta vizelor, in special in cazurile in care tarile terte ii supun pe catatenii UE "unui tratament diferentiat", relata Euractiv.com, in februarie."

    - "Comisia considera ca, in acest stadiu, nu ar fi oportun sa se suspende scutirea de la obligativitatea vizelor pentru anumite categorii de resortisanti ai tarilor terte in cauza"

    Sa ma lamureasca si pe mine cineva: exista sau nu exista un regulament la nivel european in ceea ce priveste regimul vizelor? Se aplica acest regulament sau e dupa cum bate vantul? Care sunt motivele pentru care s-a luat aceasta decizie?
    • +11 (13 voturi)    
      motivatiile sunt simple si trebuia sa le cunoastem (Sâmbătă, 11 octombrie 2014, 8:57)

      qwerasdf [utilizator] i-a raspuns lui Made in Romania

      deja!

      cetatenii romani sunt cetateni de mana a 3-a, nu conteaza asa mult. Dupa cum bine zicea cineva mai jos, doar noi ne putem apara interesele. Nimeni nu o s-o faca pentru noi. Nu o sa avem niciodata prioritate sau chiar egalitate cu cetatenii altor state mai dezvoltate.

      pe de alta parte... m-am simtit tare bine cand am fost in state si aia auzisera de Romania doar tangential, stiau ceva de dracula si Ceausescu, unii nu auzisera deloc de ea... cert e ca nu s-a uitat nimeni urat la mine sa-mi intoarca spatele si sa fuga la auzul cuvantului "roman". Cum i s-a intamplat prietenei mele la Roma, desi nu aveam deloc infatisare dubioasa.

      Am calatorit foarte mult, in special in Europa, unde am si locuit in Germania. E arhicunoscuta reputatia romanilor. Din pacate, inteligenta si harnicia celor cinstiti si plecati pe afara doar paleste in comparatie cu grozaviile meltenilor, cocalarilor si a tiganilor.

      Eu sunt pentru vizele cu interviu.
      • +5 (7 voturi)    
        - (Sâmbătă, 11 octombrie 2014, 15:22)

        Made in Romania [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

        Sunt de acord cu tine ca numai noi ne putem apara propriile interese si imi pare rau ca nu multi romani inteleg asta.

        Nu sunt de acord cu tine ca suntem cetateni de mana a 3-a. Suntem un popor (la fel ca si tari precum Ungaria, Polonia, Ucraina etc.) care nu a avut acelasi noroc pe care l-au avut alte tari "dezvoltate" de-a lungul istoriei si care inca se recupereaza dupa dezastrul lasat de anii de comunism. Daca ar fi fost vest europenii in locul nostru, din punctul meu de vedere ar fi acum in exact aceeasi situatie ca si noi.

        Eu stau de mai multi ani in Olanda si tot timpul am spus ca sunt roman, fara nicio jena. Nu mi se pare ca perceptia fata de romani e chiar asa negativa precum o descrii (sigur, am intalnit si exceptii, recunosc asta). Dar, daca cineva se poarta urat cu tine pentru simplu fapt ca esti roman, cred ca si tu la randul dau trebuie sa-i dai peste bot marlanului, nu sa stai si sa inghiti. Dupa cum bine spuneai, numai noi ne putem apara interesele. Nu am sa spun mai multe, ci am sa te rog sa citesti acest articol scris de Cabral, cu care sunt 100% de acord:

        http://www.cabral.ro/de-sufletel/singura-varianta-sa-nu-ne-mai-considere-nespalati-si-nesimtiti-este-sa-le-o-dam-peste-bot-de-fiecare-data

        In final, supararea mea nu provine de la faptul ca nu s-au eliminat vizele, si-asa nu tin sa ma duc in SUA sau in Canada. Supararea mea provine de la faptul ca observ ca in aceasta Uniune Europeana "toti sunt egali, dar unii sunt mai egali decat ceilalti". :-)
        • +3 (3 voturi)    
          Ti-am dat un +... (Sâmbătă, 11 octombrie 2014, 20:00)

          Cadillac [utilizator] i-a raspuns lui Made in Romania

          ...pentru faptul ca iti respect opinia, DAR:

          "...dezastrul lasat de anii de comunism." (?)

          Lovitura de stat din Decembrie '89, ( cunoscuta in cartile cu povesti ca 'revolutie'...) a fost regizata si executata cu un singur scop: acela de a da semafor 'verde' tuturor borfasilor si criminalilor!

          Rezultatele se pot vedea cu prisosinta...

          Imi pare rau, dar sint nevoit sa recunosc;

          "Exista popoare cu care nu se poate face treaba decit cu biciul"

          Trist, dar adevarat...
    • +7 (9 voturi)    
      cine arunca primul piatra?.. (Sâmbătă, 11 octombrie 2014, 9:39)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Made in Romania

      Ti se pare ca Romania este un membru care respecta toate regulile Uniunii? inca mai avem monitorizare pe justitie... americanii ar trebui sa fie dusi cu pluta sa ne lase fara vize! partidul aflat la guvernare a avut de-a lungul timpului in anturaj tot felul de personaje dubioase din Orientul Mijlociu...
      • +1 (3 voturi)    
        - (Sâmbătă, 11 octombrie 2014, 14:48)

        Made in Romania [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Corect, Romania are in continuare probleme si le stim foarte bine cu totii. Insa vin si eu cu aceeasi intrebare: ti se pare ca Uniunea respecta toate regulile pe care ea insasi le face? Personal, mie mi se pare ca aplica regulile dupa cum bate vantul (sau, mai bine spus, dupa cum e mai convenabil pentru anumite state din vest).

        Hai s-o luam altfel: s-au stabilit niste criterii pentru admiterea in Schengen, pe care (corecteaza-ma daca gresesc) Romania si Bulgaria le-au indeplinit. Apoi si-au dat seama ca acele criterii nu erau "suficient de bune" si au hotarat sa blocheze aderarea celor doua tari. Acum inteleg ca s-a stabilit un regulament cu privire la regimul vizelor, dar nu se aplica pentru ca "nu considera Comisia ca ar fi oportun". Pai de ce era oportun in februarie si acum nu mai e? (vezi http://www.euractiv.com/justice/eu-gives-usa-deadline-reciprocat-news-533275)

        Repet, sunt constient de faptul ca avem de rezovlat multe probleme. Insa, atata timp cat stabilesti niste reguli, mi se pare corect sa le si aplici, nu sa schimbi regulile in timpul jocului. Ori exact asta face Uniunea Europeana acum. :-)
        • +1 (3 voturi)    
          depinde ce joci.. (Sâmbătă, 11 octombrie 2014, 20:49)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Made in Romania

          Eu nu cred ca atat de anormal 'sa schimbi regulile in timpul jocului' in acest caz. De ce? Pentru ca nu jucam la acelasi nivel. Ei ne cer sa atingem niste standarde. Noi o luam pe scurtaturi, nu ne construim o societate solida, capabila sa faca fata cerintelor partenerilor occidentali. O treaba facuta "de mantuiala", cum se spune pe la noi... pe care ei nu o accepta si au tot dreptul sa nu o accepte. Practic.. ne fac o favoare. Desigur, putem spune ca se aplica si viceversa - ca si cetatenii din zona schengen stau la coada la granita, dar ar fi un pic penibil, nu?..
    • 0 (2 voturi)    
      Ce înseamnă "în comun" (Sâmbătă, 11 octombrie 2014, 10:51)

      Omics [utilizator] i-a raspuns lui Made in Romania

      Reacția "în comun" a UE nu include țări ca România, Croația, Bulgaria...
    • +3 (7 voturi)    
      pai... (Sâmbătă, 11 octombrie 2014, 12:57)

      gab0iu [utilizator] i-a raspuns lui Made in Romania

      problema e cam in coda de peste...daca nu se "aplica aceleasi inlesniri de acces Romaniei si altor 4 state membre UE", eu zic sa fie si reciproca....nu se admite intrarea fara viza in UE a cetatenilor din 4 state americane printre care Texas si Washington...
      • +2 (2 voturi)    
        as mai adauga (Duminică, 12 octombrie 2014, 1:01)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui gab0iu

        Florida si California :D
  • +7 (23 voturi)    
    Asa ceva se da pe merit (Vineri, 10 octombrie 2014, 22:23)

    Wanheda [utilizator]

    nu ca printr-o conjunctura politica Romania s-a alaturat UE.
    Respinge bai Tituse tratatul daca tu crezi ca depinde de tine. De magiun de topoloveni n-am mai dus eu lipsa.
    Ietetete, fa-ti ordine in tara inainte de toate ca asa esti doar un cersetor oportunist.
    • +1 (7 voturi)    
      baliverne (Sâmbătă, 11 octombrie 2014, 11:59)

      H0mbre [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

      Se pare ca in UE unii sunt mai egali decat altii.
      Si ti se spune in fata ca nu le place de tine.

      Ok, Romania are haine peticite si rupte, e saraca si se imbraca cu ce are. Dar cu celelalte tari ce-au avut? (Bulgaria, Croatia, Cipru, Polonia)
      "meritocratia" asta e numai intr-un singur sens si numai cand le convine unora.

      Probabil nu vom rupe tratatul, dar vom fi mult mai eurosceptici decat inainte. Si tinand cont ca numai tarile astea de la "periferie" mai credeau in proiectul UE, viitorul uniunii devine sumbru. Sunt state iin vest care mai asteapta doar cateva decizii strambe de la BCE ca sa plece definitiv.

      Degeaba vor ei sa ii imbuneze pe bogati fugarind romanii sarantoci. In final se va supara si sarantocul si vestul. Deja Rusia si China musca vartos din UE, ademenind tarile membre spre zone mai calde. Nu-i momentul sa izoleze anumite tari mai "periferice" Mai ales cand ele fac serioase progrese in inflatie sau justitie.
      • +1 (1 vot)    
        da (Sâmbătă, 11 octombrie 2014, 18:37)

        I [utilizator] i-a raspuns lui H0mbre

        pentru ca noi vrem sa fim egali doar la beneficii nu si cand trebuie dati bani la bugetul UE.
      • 0 (2 voturi)    
        Canada are niste reguli (Sâmbătă, 11 octombrie 2014, 18:53)

        Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui H0mbre

        Nu poti sa vii tu sa-i impui nimic.
        • 0 (2 voturi)    
          Reciprocitate (Luni, 13 octombrie 2014, 8:58)

          Za [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

          Ba da, poți să-i impui canadianului obținerea vizei de intrare în România (nu în UE)
          • 0 (2 voturi)    
            - (Luni, 13 octombrie 2014, 10:57)

            Made in Romania [utilizator] i-a raspuns lui Za

            Corect! Si stabilirea, de comun acord, a unui moment in care se vor elimina atat vizele pentru romani in Canada, cat si pentru canadieni in Romania.
  • +2 (12 voturi)    
    - (Vineri, 10 octombrie 2014, 22:26)

    Made in Romania [utilizator]

    - "In 20 ianuarie 2014, a intrat in vigoare un Regulament european care cere statelor UE sa "reactioneze in comun" in privinta vizelor, in special in cazurile in care tarile terte ii supun pe catatenii UE "unui tratament diferentiat", relata Euractiv.com, in februarie."

    - "Comisia considera ca, in acest stadiu, nu ar fi oportun sa se suspende scutirea de la obligativitatea vizelor pentru anumite categorii de resortisanti ai tarilor terte in cauza", a informat Directia Generala Afaceri Interne (DG Home) a Comisiei Europene."

    Sa ma lamureasca si pe mine cineva: exista sau nu exista un regulament la nivel european privind regimul vizelor? Se aplica acest regulament sau e dupa cum bate vantul? Care sunt motivele pentru care s-a luat aceasta decizie?
    • +5 (7 voturi)    
      nu ai inteles.. (Sâmbătă, 11 octombrie 2014, 6:45)

      exilatul [utilizator] i-a raspuns lui Made in Romania

      legile sunt pt fraieri...intreaba l pe nicusor c. ( ala de la constanta ) cum a luat viza usa...
    • +2 (2 voturi)    
      Ca sa functioneze corect (Duminică, 12 octombrie 2014, 18:42)

      RoFa [utilizator] i-a raspuns lui Made in Romania

      UE ar trebui sa aiba o politica externa si o diplomatie unica asa incat sa fie reprezentate interesele tuturor tarilor membre in raport cu celelalte state in mod corect si nu fiecare cu... a ma-sii. Si pe cale de consecinta, ar trebui creata si o armata comuna. Atata doar ca multe state membre nu ar renunta niciodata la... nationalismul care le caracterizeaza. Iata de ce UE n-o sa aiba niciodata puterea SUA in materie de politica externa cel putin!
  • -4 (18 voturi)    
    Pe ei, pe mama lor (Vineri, 10 octombrie 2014, 22:26)

    ipolitic [utilizator]

    Vreau sa vad care dintre prezidentiabili va trata aceasta chestiune dur si fara concesii.Pe ala il votez.
  • -22 (30 voturi)    
    Qvo licit Iovis, non licit bovis ! (Vineri, 10 octombrie 2014, 22:27)

    newlook [utilizator]

    Qvo licit Iovis, non licit bovis !

    Colonia ramane colonie sau altfel spus, dupa 10 ani de basism, romanii raman cu ce-a furat Nastase (NATO si UE). Shenghen, Vize, nu avem, dar ce presedinte viteaz, cum latra el la Puitin zilnic !
    • +4 (6 voturi)    
      Propunere REFERENDUM: (Sâmbătă, 11 octombrie 2014, 10:43)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      Cum tot suntem o natie asa eterogena in gandire, ar fi bine sa ne structuram pe doua paliere:
      1. Cei ce iubesc valorile occidentale, iar acestia sa se supuna legislatiei europene, sa aiba drept de calatorie, de finantare,de munca, de a fi judecat la Bruxelles.
      2. Cei ce imbratiseaza 'valorile' estice, iar acestia sa aiba acolo drept de munca, viza, rezidenta, justitie... Pot chiar sa boicoteze produsele occidentale, masini, gadgeturi, tehnologie. Dar exclus accesul in occidentul degradant...
      • 0 (0 voturi)    
        Hm, referendum (Sâmbătă, 11 octombrie 2014, 17:19)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui rov

        Mai baiete, nu ai priceput, nu-i asa?

        Chiar de ai face tu zece referendumuri, in Shenghen nu intri, in USA si Canada intri doar cu viza. Asa se tin slugile la locul lor, si cu cat iti lingi mai mult - si total aiurea - stapanii, cu atata iti consolidezi statutul de sluga.

        Iar una dintre "valorile vestice", mai sluga, este libertatea de opinie, chiar incorecta politic (nu o sa intelegi niciodata de ce).
        Bolshevismul este ala care spune ca toti sa gandeasca la fel, ca lumina rasare de nu stiu unde si alte sloganuri d'astea. Asa ca vira cu teoriile tale de frustrat si necitit, nu convingi decat pe aia 3% de imbecili basisti pe care ii are natia.
        • +1 (1 vot)    
          ori nu ai citit bine (Duminică, 12 octombrie 2014, 10:49)

          rov [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          ori nu ai discernamant...
  • +12 (22 voturi)    
    Bun asa (Vineri, 10 octombrie 2014, 22:29)

    Ciubaka [utilizator]

    Meriti viza, primesti. Te duci sa faci combinatii, nu primesti. Simplu.
    • -1 (1 vot)    
      UE nu există (Sâmbătă, 11 octombrie 2014, 10:56)

      Omics [utilizator] i-a raspuns lui Ciubaka

      Subiectul era reacția "în comun" a UE. Deci dacă UE "țn comun" nu merită, nu primește intrarea fără vize în SUA. Și americanii intră cu vize în UE.
  • +2 (16 voturi)    
    Bravo (Vineri, 10 octombrie 2014, 22:29)

    jixi [utilizator]

    Ar trebui sa nu le deie viza nici pana la Biharkeresztes !
  • +12 (18 voturi)    
    Pai cum vize libere? (Vineri, 10 octombrie 2014, 22:40)

    potaissa [utilizator]

    Prin ce minune? S-au deschis doar granitele UE si nu mai e nimic cum a fost. In Londra ,madrid, Paris, Berlin,s.a.m.d. Sunt tiganii ,cocalarii,cersetoriii la ordinea zilei. Candva ajunge!!
    • +1 (5 voturi)    
      De ce... (Sâmbătă, 11 octombrie 2014, 10:54)

      georgegeorgescu [utilizator] i-a raspuns lui potaissa

      sa nu fie si la Washington, San Francisco,Montreal,Toronto sau Edmonton la fel?
  • -3 (5 voturi)    
    Sfat.. (Vineri, 10 octombrie 2014, 22:46)

    jixi [utilizator]

    Vezi si adaptorul de toaleta Bumbo.
  • -1 (15 voturi)    
    Romania: TTIP-da, Vize-ba (Vineri, 10 octombrie 2014, 22:56)

    Gustav666 [utilizator]

    Deci problema romanului nostru este ridicarea necesitatii vizelor pentru Canada si SUA.
    Ingust si penibil obiectiv, nicio vorba despre gazele de sist, organismele modificate genetic sau regimul investitiilor, pe care americanii doresc sa le bage pe gatul europenilor.
    Iata adevaratele probleme pentru care atmosfera este foarte incarcata in negocierea TTIP.
    Pozitia Romaniei este cu adevarat jenanta, am dat impresia ca daca dispar vizele, votam cu doua maini orice ar propune licuriciul. Usturatoare lectie am primit din partea Comisiei Europene, pe deplin meritata.
  • +17 (21 voturi)    
    Principii (Vineri, 10 octombrie 2014, 22:58)

    Daia Oienologu [utilizator]

    Se observa care este diferenta dintre sa zicem cele 7 principii fundamentale ale mecanicii clasice (newtoniene) si principiile politice. In politica principiile se aplica doar principial, de principiu, adica nu in practica.

    Cat despre vize, nu am nimic impotriva lor. Statele sunt ca si niste familii (mari). Unele familii te invita si sunt bucuroase de sosirea ta, altele te tin la usa si iti cer sa te legitimezi inainte de a le trece pragul. In fond TU intri in casa LOR, casa pe care si-au facut-o cum au vrut si o administreaza cum vor.

    Problema la noi este ca am fost invitati in casa UE dar suntem tinuti in vestibul. Dar fireste, cand vine "lumina" sa va citeasca contorul ce faceti, ii invitati in sufragerie si le dati co cafea? Nu. Ii tineti la usa. De ce? Pentru ca nu ii vreti in casa insa vreti serviciul: citirea contorului. Asa e si cu noi. Am fost invitati in casa dar nu la o cafea ci ca sa prestam un serviciu: forta de munca ieftina si calificata. Cand s-a semnat actul de aderare alesii au dat acordul, cu bune si cu rele.
    • +3 (3 voturi)    
      adevarat, (Sâmbătă, 11 octombrie 2014, 12:44)

      nickart [utilizator] i-a raspuns lui Daia Oienologu

      dar daca nu mergeam la ei sa citim "contorul" multi dintre noi eram la cersit la coltul bisericii......
      • +2 (2 voturi)    
        Ca "capsunar" (Sâmbătă, 11 octombrie 2014, 18:58)

        Daia Oienologu [utilizator] i-a raspuns lui nickart

        Atunci cand esti "capsunar" sau "contorist" ai doar una din trei variante:

        a) sa citesti tot atatea contoare ca un bastinas dar pe bani mai putini;

        b) sa ai tot atatia bani ca un bastinas dar sa citesti mai multe contoare;

        c) nu exista c. De ce te-ar angaja pe tine (sa isi bata cuie in talpa cu actele, trecutul tau, etc) in loc sa ia pe unul localnic.

        Ceea ce nu vad oamenii care acuza ca unele state sunt mai egale decat altele este ca de cand ne nastem si pana murim nu suntem egali (ca oameni). Cum naiba sa fie doua state egale?!?
    • +2 (2 voturi)    
      O mica corectura: (Duminică, 12 octombrie 2014, 18:48)

      RoFa [utilizator] i-a raspuns lui Daia Oienologu

      Nu, de forta de munca ieftina nu s-au bucurat deloc de aceea multe dintre statele membre au cerut o amanare de 7 ani pana la accesul liber pe piata muncii a cetatenilor romani. Ceea ce s-a si intamplat.
      • +1 (1 vot)    
        Fiecare stat (Duminică, 12 octombrie 2014, 21:21)

        Daia Oienologu [utilizator] i-a raspuns lui RoFa

        Si-a facut un plan. Forta de munca ieftina romaneasca cu e asa ieftina comparand-o cu cea indiana de exemplu. In acest caz de ce romaneasca?!? - si-au zis ei...
    • 0 (0 voturi)    
      nu chiar (Marţi, 14 octombrie 2014, 12:09)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Daia Oienologu

      Suntem coproprietari si ca sa cumparam, ni s-au cerut banii upfront si niste conditii pe care le-am indeplinit. Nu suntem invitati.

      Schengen-ul tine STRICT de indeplinit criterii tehnice, criterii pentru care s-au tocat o gramada de bani care s-au dus in mare parte tot la firme ue. MCV-ul folosit pe post de criteriu (nu-i contest necesitatea intrinseca pentru RO) este o nesimtire, nici macar abuz de drept, mai degraba de pozitie, iar conu' base l-a folosit/incurajat cu tupeu desi a avut 10 ani putere partiala si totala vreo 4 si nu a facut nimic dand vina exclusiv pe altii. Numai pentru asta si l-as condamna pentru tradare. Dar deh, turma-l crede.

      Avantajul ue nu a fost doar forta de munca, ci si o piata de 20mil consumatori.

      Nu sunt anti ue, ci pentru egalitate si drepturi castigate. As utiliza dreptul de veto la toate votarile unde se poate utiliza pana teoria devine practica.
  • +10 (28 voturi)    
    Ce "să forțeze SUA" dacă nici "la ei în Schengen" (Vineri, 10 octombrie 2014, 23:05)

    alex4321 [utilizator]

    Ce "să forțeze SUA" dacă nici "la ei în Schengen"
    nu ne vor și nu ne lasă?

    Pe ei i-a interesat DOAR resursele noastre: petrolul nostru, gazele noastre, pădurile noastre, pământul nostru, apa noastră (uitați-vă pe Bloomber ce interesați sunt de APA din Romania)

    ȘI-ATÂT ! Ar fi luat toată țara și cei mai fericiți ar fi fost dacă țara n-ar fi avut oameni în ea....

    Oamenii de aici îi încurcă efectiv și inventează fel de fel de țarcuri și ne ponegresc în fel și fel...

    Resursele de-aici le prind foarte bine însă , resurse date de niște cozi de topor e la noi printre care Năstase Adrian, ocupă un loc de frunte.

    Io zic să ne vedem "de oile noastre"
    și să le dăm pace.

    Oare când o să-nțelegem că numai noi putem să ne-apărăm propriul interes?
    • +6 (6 voturi)    
      pai si cine le a vindut.. (Sâmbătă, 11 octombrie 2014, 6:41)

      exilatul [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

      ""resursele voastre: petrolul vostru, gazele voastre, pădurile voastre, pământul vostru, apa voastră,etc""...
      nu VOI /// care ati votat doar hoti si escroci bolsevici in conducerea tarii.....asa ca in loc sa acuzatii rusii, americanii, etc. mai bine v ati uita in "ograda" voastra care e plina de prosti, hoti, escroci, profitori, asistati sociali, manelisti, "vedete" ( a se citi "parasute" ), etc..... asa ca...mucles!
      • +1 (1 vot)    
        Care VOI? (Duminică, 12 octombrie 2014, 17:33)

        alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui exilatul

        Care "VOI"?

        Eu am votat cu Ratiu in '90 cand am fost 3%
        si n-am votat niciodata cu FSN-ul si derivatele sale

        Tu si familia ta nu faceati parte printre cei 3%

        Asa ca m-ai incet cu democratia pe scari si cu lectiile
        catre altii

        Uita-te ce-au votat ai tai de 25 de ani prima data
        si include-te in lista care o dai
    • +4 (4 voturi)    
      Cateva corecturi... (Sâmbătă, 11 octombrie 2014, 9:32)

      Robert USA [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

      1.) Nu exista Bloomber!!! Corect este "Bloomberg"
      2.) Resursele amintite nu reprezinta nici un interes deoarece este reglementat faptul ca gazul (putin cat e) se distribuie "la intern" iar petrolul e in cantitati neinsemnate.
      3.) Pretul petrolului si al gazelor naturale este dictat de piata; in fapt romanul va plati la pompa sau contor dupa cum e piata, indiferent a cui e materia prima.
      4.) Statul colecteaza redeventa de pe urma exploatarilor indiferent daca firma exploatoare este indigena sau nu.
      5.) Indiferent de firma, taxele ajung la statul roman.
      6.) Sa scrii numai ca sa te afli in treaba e aiurea si se consuma timp si spatiu degeaba.
      • +1 (1 vot)    
        Cateva corecturi la corecturi... (Duminică, 12 octombrie 2014, 0:52)

        .416Barrett [utilizator] i-a raspuns lui Robert USA

        1. Corect, neesential.
        2. Resursele amintite, evident reprezinta un interes din moment ce se doresc a fi si sunt exploatate. Pacat insa ca interesul strain e mai mare decat cel autohton (cine imparte parte, parte isi face, etc. pp.).
        3. Evident ca pretul e dictat de piata. Problema este cine face piata.
        4. Corect. Pacat ca e aproape moca (redeventa).
        5. Baza de impozitare o reprezinta profitul din bilantul societatii comerciale. Acest lucru este valabil si pentru toate multinationalele active in RO. Vezi cazul Lukoil (singurul an pe profit a fost 2008). Statul a incasat fix ciuciu din profitul (spre ex. expatriat) de societate.
        6. Subscriu.
      • -1 (1 vot)    
        Nu stiam ca te legi de greseli de tastare (Duminică, 12 octombrie 2014, 17:36)

        alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui Robert USA

        Nu stiam ca te legi de greseli de tastare

        Da pe goole pentru spelling

        In rest abureli
        ca aia cu taxele
        -----------------------------------------
        Vindeti tu casa de zece sub pretul ei
        si apoi iti dau eu 16% taxe pe profit
        Profit pe care-l fac ZERO
        -----------------------------------------

        Mai sunteti multi cu abureli de-astea pe internet
  • +11 (19 voturi)    
    vai..ce stire trista pt... (Vineri, 10 octombrie 2014, 23:19)

    exilatul [utilizator]

    tiganii si hotii din estul europei....chiar imi vine sa pling...ca sa mi treaca o sa beau 1-2 pahare de vin...si o sa tin un toast : sa aiba noroc data viitoare ..prin anul 2100...
    • +2 (2 voturi)    
      ghinion (Sâmbătă, 11 octombrie 2014, 13:58)

      john70 [utilizator] i-a raspuns lui exilatul

      Din pacate, cum guvernele Canadei si USA (mai ales sub Obama) sunt lacome la bani, probabil ca vor accepta eliminarea vizelor pentru romani si bulgari (tarile europene cu cel mai mare procentaj de tzigani).
  • -4 (10 voturi)    
    hmmm (Vineri, 10 octombrie 2014, 23:45)

    amanda13 [utilizator]

    sunt singura care citeste stirea invers decat hotnews?

    The Commission considers that, at this stage, it would not be appropriate to suspend the exemption from the visa requirement for certain categories of nationals of the third countries concerned.

    pai the third countries se spune clar in text sunt alea non-EU. eu nu vad nicaieri vreo respingere a cererii.
  • -3 (11 voturi)    
    ei na! cum asa!? (Sâmbătă, 11 octombrie 2014, 0:37)

    mbembe [utilizator]

    Pai nu Base a zis ca asta e "target-ul" lui de sfarsit de mandat!

    Asa se intampla cand ei postura de slugoi- nu te mai ia nimeni in seama- sluga esti sluga vei fi, iar domnii o sa plece fara viza in USA, Canada, Brunei si alte state democratice ce trateaza corect aliat.... slugoii, pardon!
  • +5 (11 voturi)    
    De remarcat (Sâmbătă, 11 octombrie 2014, 0:40)

    Nyk1 [utilizator]

    http://en.wikipedia.org/wiki/Visa_requirements_for_United_States_citizens

    Țările cu gri sunt cele nu acceptă dublul standard în defavoarea proprilor cetățeni.

    De remarcat printre ele: Brazilia, Rusia, India, China, Azerbaijan, Uzbekistan, Turkmenistan. Doar în momentul în care Europa va binevoi să învețe de la ele (în special de la primele 4), doar atunci vom putea spune că UE este o mare putere mondială.
    • -1 (3 voturi)    
      Pe bune? (Sâmbătă, 11 octombrie 2014, 9:34)

      Robert USA [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      In tarile amintite te nasti cu dublul standard. Te nasti paduche, paduche mori!
      Sau varianta doi, faci rapid miliarde cu mitraliera in mana si cu o armata in spate precum minunatii oligarhi rusi si colegii lor din vecini si America de Sud.
      • -1 (3 voturi)    
        Vrei să zici că în US nu e la fel? (Sâmbătă, 11 octombrie 2014, 13:21)

        Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui Robert USA

        Ia întreabă-i pe locuitorii orașului Detroit pe de o parte, și pe copiii finanțiștilor de pe Wall Street sau politicienilor de carieră pe de altă parte.
        • 0 (0 voturi)    
          N-ai inteles nimic... (Miercuri, 15 octombrie 2014, 4:54)

          Robert USA [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

          Detroitul traverseaza o perioada nasoala; am mai spus asta p-aici pe undeva si nu asta se discuta aici. Ideea era ca in USA poti sa te nasti intr-o familie foarte saraca si sa ajungi orice, inclusiv presedinte. Despre asta e vorba. NU-ti taie nimeni macaroana si nu te tine nimeni pe loc pentru ca ai tai au fost saraci; si despre asta e vorba. Si, DA, in USA societatea e bazata pe munca si seriozitate, cu legi precise si cu implementarea riguroasa a acestora. Tu crezi ca aici poti sa-i spui politistului: "Bai, tu stii cine sunt eu"? In secunda doi vezi strada de pe bancheta din spate a masinii de politie cu catuse la maini si picioare si mai vorbesti acasa dupa ce te-a vazut judecatoru'... Dar la voi orice zboara se mananca...
    • +2 (2 voturi)    
      dependenta (Sâmbătă, 11 octombrie 2014, 14:01)

      john70 [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      UE depinde de banii turistilor americani. Franta, de pilda, care e intr-o situatie economica dificila, nu-si poate permite sa pune bete in roate turistilor americani, obligandu-i sa ia vize.
      • 0 (0 voturi)    
        ai pus un cuvant in plus... (Miercuri, 15 octombrie 2014, 4:59)

        Robert USA [utilizator] i-a raspuns lui john70

        Nu as mai fi folosit cuvantul "turistilor" ca reduci la absurd imensa cantitate de fonduri venite dinspre USA catre Europa. Daca nu ar fi prezent capitalul american in Europa, s-ar alege prafu, ar face vecinii cheta sa stranga de un cartof si ar umbla lumea fara pingele la pantofi. Sa nu uitam ce a fost Germania dupa razboi, ca tot ne place sa dam Germania de exemplu si sa ne amintim cu ce bani a fost recladita. Sa ne amintim de cum au distrus germanii tinuturi intregi astazi prospere tot cu capital american... Iar la final as vrea sa va intreb de ce nu contribuie si Europa cu procentajul cuvenit la fondurile NATO? De ce cand e ceva nasol, trebuie sa plateasca contribuabilul american pentru voi? In plus va tineti si cu nasu pe sus...
  • -2 (16 voturi)    
    Afara din UE! (Sâmbătă, 11 octombrie 2014, 1:25)

    cocodino [utilizator]

    Asta este, suntem sclavii europei si lingaii fundurilor de americani. U.E trebuia sa fie unita, "unu pentru toti si toti pentru unu" Ar trebui ca Romania, Polonia, Bulgaria, Croatia sa se alieze rapid si sa iasa din uniunea europeana cat si din NATO si sa se declare tari neutre ca si Austria, Elvetia.
    PS. Cred ca nici polonezii si nici noi nu avem sange in vene sa fim fermi si cu demnitate. Ramanem un popor de sclavi si de tigani, iar polonezii un popor de sclavi si betivani.
    • +3 (5 voturi)    
      ... nu-i baga pe polonezi... (Sâmbătă, 11 octombrie 2014, 8:27)

      Observatore [utilizator] i-a raspuns lui cocodino

      ... in aceiasi oala . Poate ca sunt betzivani , dar sclavi nu. ( Vezi ca pe acolo a trecut razboiul ! ).
    • +4 (4 voturi)    
      tarul putin abia asteapta (Sâmbătă, 11 octombrie 2014, 12:51)

      nickart [utilizator] i-a raspuns lui cocodino

      sa iesim din NATO si EU
    • +2 (2 voturi)    
      b-ou (Sâmbătă, 11 octombrie 2014, 14:03)

      john70 [utilizator] i-a raspuns lui cocodino

      Sigur, daca Romania se declara neutra, problema e sa-l convinga si pe Putin de chestia asta. Cred ca rusii ar fi in 3 luni pe malu' Dunarii, vis-a-vis de Galati.
  • +9 (11 voturi)    
    no, ashe, no (Sâmbătă, 11 octombrie 2014, 2:22)

    stupidu [utilizator]

    si cam aci s-a vazut cit de tare e diplomatia romaneasca, asta MAE sau cum ii zice, in speta domnu' corlatean :)). no, macar bine ca am aplicat la cetatenie la tara vecina si pretina si m-am facut bozgor (cum ii place lu' domnu' victor viorel sa spuna, sau boanghin) ca macar asa pot sa merg unde vrea muschiu meu in lume :) szervusz!!!
  • +13 (23 voturi)    
    Foarte bine (Sâmbătă, 11 octombrie 2014, 2:35)

    graveyard_shift [utilizator]

    Cine are treaba acolo si merita va primi viza cu siguranta. Romanii sunt vazuti extraordinar de bine in America de nord si asta doar datorita procesului dificil de emigrare si vizelor; fara viza am avea aceeasi imagine acolo ca si in Europa. Hai sa nu stricam un lucru bun.
    • +7 (9 voturi)    
      cam ai dreptate.. (Sâmbătă, 11 octombrie 2014, 6:30)

      exilatul [utilizator] i-a raspuns lui graveyard_shift

      toti care sunt corecti primesc vize fara nici o problema....ar fi pacat sa le fie stricata imaginea romanilor corecti...
    • +8 (8 voturi)    
      Ai dreptate!!! (Sâmbătă, 11 octombrie 2014, 9:36)

      Robert USA [utilizator] i-a raspuns lui graveyard_shift

      Subscriu la cele spuse de tine.
  • -2 (18 voturi)    
    normal (Sâmbătă, 11 octombrie 2014, 3:02)

    srpc [utilizator]

    pentru cetatenii coloniilor Occidentului nu sunjt aceleasi drepturi ca si pt.cei din metropola...
    • +2 (6 voturi)    
      da, pentru ca spalatul pe dinti si munca (Sâmbătă, 11 octombrie 2014, 10:22)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui srpc

      cinstita nu da dependenta...
      Prostia, infatuarea, hotia sunt boli grave ce necesita legi speciale, nu poti trata cancerul cu aspirina.
  • +8 (8 voturi)    
    romanii... (Sâmbătă, 11 octombrie 2014, 8:18)

    demaGOGU [utilizator]

    ...din US si Canada sunt cei mai vehementi opozanti ai eliminarii vizelor ptr...romani

    doar nu au fugit de tiganii, cocalarii si shmenarii de Dambovita ptr a-i intalni la NY, LA, Toronto, Montreal, etc.
    • -3 (3 voturi)    
      corect (Sâmbătă, 11 octombrie 2014, 14:05)

      john70 [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Subscriu 100%
      Din pacate, guvernele din Canada si USA vor ceda si vor accepta eliminarea vizelor. Banu' vorbeste.
    • +2 (2 voturi)    
      dA (Sâmbătă, 11 octombrie 2014, 17:17)

      Babilou [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Deja si aici in Canada au aparut acum cativa ani tigani romani (cei cu fuste, mustatza). Chiar i-am vazut prin Montreal de 3 ori. Deci autoritatile stiu cum e. In ultima perioada nu am mai vazut, nici nu au mai aprut striri in presa. Dovada, probabil ca masurile luate dau roade. Cei care au furat din magazine au fost rapid arestati, fiind usor de recunoscut dupa "tzoale" pe camerele de supraveghere. La fel, aici iarna nu poti sa o treci prin tabere improvizate, masini abandonate... neaparat ai nevoie de locuinta cu incalzire.... ceea ce devine problemetic cand nu lucrezi sau nu ai acte.....Aici sistemul e mult mai strict ca in Europa de Vest, de ex.
    • +2 (2 voturi)    
      Imi pare rau, dar ai dreptate.... (Duminică, 12 octombrie 2014, 2:36)

      Cadillac [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Au venit in '94 citeva /// pentru Campionatul Mondial, iar noi am utilizat TOATE mijloacele la indemina ( legale si 'mai putin' legale) pentru a-i trimite inapoi sau la puscarie!


      Le-am facut niste "lucrari", in care au cazut ca niste papagali; or fi ei 'smecheri', dar nici noi n-am venit cu pluta in America ( eu cel putin, am venit cu Alitalia...)

      Cei care s-au 'prins' de capcanele intinse, s-au "sutit" acasa fara sa mai vada meciurile!!!!!

      A fost misto...
      • +2 (2 voturi)    
        eeee (Luni, 13 octombrie 2014, 15:30)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Cadillac

        Noi daca facem d'astea, ne trage occidentul de urechi ca nu vrem sa-i integram... ;)
        • +2 (2 voturi)    
          Nu se merge ... (Luni, 13 octombrie 2014, 16:31)

          Cadillac [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

          ...la vinatoare cu clopotei!

          Nu se face 'treaba' cu pancarde si strigaturi; de aceea, noi am utilizat 'cartile' pe care le aveam in mina:

          1 Un sistem judiciar nu perfect, dar cel putin nu asa de corupt ca cel rominesc

          2 Dupa atitia ani petrecuti pe-aici, avem si noi 'citeva' cunostinte printre judecatori, detectivi, politisti sau agenti FBI ( unul din ei imi este chiar bun prieten! )

          3 Se fac poze (discrete) ale tuciuriilor si ale masinilor din parcarile restaurantelor pe unde umbla ( bine-nteles, rominesti

          4 Te-ntilnesti cu prietenii tai 'civili' la un bar modest si ne-aglomerat, transferi plicul si cu asta, basta....."masinaria" s-a pus in miscare. Din umbra si foarte eficace...
          • 0 (0 voturi)    
            :) (Luni, 13 octombrie 2014, 17:38)

            Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Cadillac

            punctul 1 ;)

            Cand si ala a functionat cat de cat, ghici cine ne tragea perdaf ca discriminam? Eh... Dpdv-ul meu, sa-i integreze aia mai vocali: franta, anglia, etc.

            In ceea ce priveste US... este suficient doar sa amintesc de Teo Peter. Si da, as baga vize ca reciprocitate, chiar daca eu pot sa o obtin (poate mai putin in urma comentariilor, US fiintd tara libertatii de exprimare controlate).
    • 0 (0 voturi)    
      Da! (Marţi, 14 octombrie 2014, 6:47)

      Robert USA [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Ti se pare aiurea sa-mi doresc sa fiu in continuare respectat cand ma recomand ca nativ roman? In principiu nu te intreaba nimeni de unde esti, altfel decat daca ai o poveste de povestit si faci tu referire la tara in care te-ai nascut. Societatea e multiculturala si suntem cu totii americani. E aiurea sa intrebi un chinez (care e si el tot american), de unde este, sau un indian sau mai stiu eu ce rasa care e exotica. In plus n ai de unde sa stii la a cata generatie de emigrant e chiar cel mai american american...
      Cui nu-i convine, sa aplice vize cetatenilor americani si canadieni ca si masura... NU am auzit de investitii masive ale "oamenilor de afaceri" romani in USA sau Canada, nici de scut antiracheta romanesc plantat in America sa ne apere de dusmani si nici de multinationale cu influenta romaneasca de care sa depinda economia americana sau canadeza. In concluzie, toate acestea fiind valabile in reversul lor, cred ca America si Canada poate primi pe cine doreste in casa lor, mai cu seama ca un cetatean onest e oricand binevenit si primeste viza fara probleme.
      • 0 (0 voturi)    
        Erata (Miercuri, 15 octombrie 2014, 5:01)

        Robert USA [utilizator] i-a raspuns lui Robert USA

        America si Canada poate primi pe cine doreste
        Corect:
        America si Canada POT primi pe cine DORESC
        Si scuze!
  • +1 (9 voturi)    
    Vize (Sâmbătă, 11 octombrie 2014, 10:11)

    Qwertz [utilizator]

    Nu mai tot comentati aiurea. Cine vrea sa mearga in America in vizita (nu la cersit,furat, dat in cap) primeste usor viza. E inca bine ca exista viza, altfel soferii de tir romani ar incepe sa faca victime pe taram american. Pana mai evoluam si ne mai educam un pic, e bine ca exista trierea asta. Jumate de Romanie ar fi in America daca nu ar mai exista restrictii.
    • +1 (1 vot)    
      Am 'oarece' motive... (Luni, 13 octombrie 2014, 22:52)

      Cadillac [utilizator] i-a raspuns lui Qwertz

      ...sa ma cam indoiesc vis-a-vis de vize primite usor.

      Am in buzunar al 3-lea pasaport american (fiecare este valabil 10 ani, dupa care se schimba ca urmare a procesului de imbatrinire a posesorului; fotografia de acum 10 ani nu mai corespunde cu cea de azi)

      Ambasada americana din Bucuresti, primeste vizele de-aici! De la Departamentul de Stat; din axest numar de vize, unele se "vind" si noi stim foarte bine cum se procedeaza (cunoastem si niste "nume" rominesti din cadrul ambasadei care se ocupa cu vinzarea de vize......Pina-ntr-o zi!!!!!)
      • 0 (0 voturi)    
        Eu unul nu ma indoiesc... (Marţi, 14 octombrie 2014, 6:35)

        Robert USA [utilizator] i-a raspuns lui Cadillac

        ... dupa acest post al tau ca ai stat degeaba 20 de ani in USA.
        Hai sa traiesti!
  • -1 (3 voturi)    
    informatii incorecte in articol (Sâmbătă, 11 octombrie 2014, 12:23)

    Ghita99 [utilizator]

    Va rog sa va documentati inainte de a scrie un articol, altfel puteti fi acuzati de dezinformare (sau de prostie) ! In articol spuneti ca cetatenii romani au nevoie de viza pentru Australia, Brunei, Canada, Japonia si Statele Unite ale Americii. INCORECT !!! Romanii pot circula fara viza in Australia (viza electronica, doar o formalitate), Brunei si Japonia. Doar pentru Canada si SUA avem nevoie de viza ! Mai multe detalii aici:

    http://ro.wikipedia.org/wiki/Regimul_de_vize_pentru_cet%C4%83%C8%9Benii_rom%C3%A2ni
    • +2 (2 voturi)    
      tu gresesti (Luni, 13 octombrie 2014, 15:34)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Ghita99

      De viza electronica pentru Australia m-am lovit eu. Am primit-o, dar prea tarziu. Nu toata lumea isi programeaza concediile cu 1 an inainte, doh... Da, stiu... eu am gresit ca m-am gandit sa fac revelionul acolo cu 1-2 saptamani inainte, nu? Macar daca era ca la turci, sa se dea la frontiera. Asta inseamna VIZA, o constrangere. Poate tu inghiti, eu nu.
  • +1 (1 vot)    
    liviuludovicstoian@yahoo.com (Sâmbătă, 11 octombrie 2014, 14:39)

    LiviuStoian [anonim]

    Este timpul sa clarificam definitiv lucrurile si sa se treaca la fapte:
    In primul rand este necesar ca in Codul Penal Roman sa se includa un capitol care sa faca exceptie de la principiul teritorialitatii legii si sa declare ca infractiuni pe teritoriul national faptele cetatenilor romani, a rezidentilor si strainilor admisi in tara, care prin patrunderea neautorizata dinspre Romania pe teritoriul altor state, sau prin faptele lor pe teritoriul altor state, aduc atingere imaginii statului si poporului roman. Aceste fapte trebuie considerate deosebit de grave si sanctionate cu inchisoarea in Romania de la 1 la 5 ani, dublate la recidiva, separat de sanctiunile primite pe teritoriile straine. A se observa ca delictul de imagine este distinct de fapta penala facuta pe teritoriul strain si nu reprezinta doua sanctiuni pentru aceesi fapta..
    In al doilea rand, Romania trebuie sa treaca la sanctiuni graduale si la reciprocitate fata de statele care tergiverseaza asigurarea egalitatii de tratament fata de cetatenii romani in comparatie cu alti cetateni UE. O prima etapa ar fi controlul inasprit al identitatii la frontiera si fluxuri separate de pasageri, care sa-i avantajeze pe cei din tarile care au eliminat viza fata de romani.
    In al treilea rand, Romania trebuie sa incheie cu statele pe teritoriul carora romanii fac fapte penale o conventie prin care sa se ofere sa suporte in Romania, pe banii nostri, detentia romanilor care sunt condamnati in alte tari. Doar asa vom putea sa rezolvam problema si nu doar plangand cu caciula in mana pe la alte usi. Sa demonstram ca avem demnitate si ca aceia care ne iau de prosti se inseala, iar cine pleaca afara sa fie cu ochii in patru.
    • +1 (1 vot)    
      "Superb" (Sâmbătă, 11 octombrie 2014, 21:17)

      Robert USA [utilizator] i-a raspuns lui LiviuStoian

      Sir, ai aplicat la comisia care se ocupa de schimbarea constitutiei??? Daca nu, s-o faci de urgenta! Ai in cap o lege cu punct si virgula; nu e putin lucru...
      Desigur ca pana aici era o ironie :)
      Legi exista dar trebuie aplicate; cred ca orice aspect legat de vreo infractiune este prins in vreo lege, nu asta e problema. Problema este atunci cand te suna politistul pe un telefon neidentificabil si-ti spune ca au plecat sa te prinda in flagrant, problema este si cand un anchetator tine un dosar pana se umple de paianjeni si tot problema este cand alesii tarii tergiverseaza actiuni menite sa aduca lumina in existenta mizerabila a vreunui confrate. Abia cand acestre practici vor fi eradicate, vom putea, ca neam, sa emitem pretentii.
      • 0 (0 voturi)    
        Autorul comentariului comentat de tine (Duminică, 12 octombrie 2014, 0:58)

        .416Barrett [utilizator] i-a raspuns lui Robert USA

        se referea la altceva.
    • 0 (0 voturi)    
      Ar fi o idee de gandit (Sâmbătă, 11 octombrie 2014, 22:31)

      Daia Oienologu [utilizator] i-a raspuns lui LiviuStoian

      Ar fi o idee internationala chiar: cand unul savarseste o infractiune sa fie judecat dupa dreptul statului in care e comisa infractiunea iar statul caruia ii e cetatean sa fie obligat sa ii aplice pedeapsa... Din pacate nu e aplicabila o astfel de lege...
    • 0 (0 voturi)    
      cost (Duminică, 12 octombrie 2014, 15:00)

      john70 [utilizator] i-a raspuns lui LiviuStoian

      Costa prea mult.
  • +1 (1 vot)    
    liberacirculatie a unor membri UE in UE (Sâmbătă, 11 octombrie 2014, 18:52)

    Dr.Man [utilizator]

    este controversata pe soptite. Paradoxal Canada recruteaza forta de munca din Romania, dar pe alese. Ambiguitatea Comisiei Europene spune mult in ce ne priveste. Cert avem nevoie de guvernari mai bune decat am produs pina acuma.
  • -1 (1 vot)    
    articol nedocumentat (Sâmbătă, 11 octombrie 2014, 19:19)

    Ghita99 [utilizator]

    Romanii nu au nevoie de viza pentru Australia, Brunei si Japonia ! Pentru Australia e o viza electronica, online, o formalitate, la fel ca pentru ceilalti cetateni europeni.
    • +1 (1 vot)    
      mai documentat decat comentariul tau (Luni, 13 octombrie 2014, 15:36)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Ghita99

      ti-am raspuns mai sus, nu dau c/p decat la doctorat
  • 0 (2 voturi)    
    Mi se pare corect... (Sâmbătă, 11 octombrie 2014, 20:20)

    Cadillac [utilizator]

    ...din punctul meu de vedere.

    Am 'platit' cu 6 ani din viata dreptul de a parasi Rominia. Inclusiv 6 luni de puscarie pentru trecere frauduloasa a frontierei!! ( La 11 km in interiorul Yugoslaviei - in drum spre Italia - ne-au prins sirbii si ne-au dat inapoi 'prietenului' Ceausescu care bine'nteles, ne-a bagat la 'mititica')

    Dupa care, statutul de refugiat politic m-a ajutat la obtinerea cetateniei americane.

    Daca luam in consideratie faptul ca Rominia are mai multa nevoie de ajutor din partea Statelor Unite decit invers, nu cred ca este normal ca oricine poate cumpara un pasaport rominesc, sa poata intra in America asa cum intra in parcul din localitate.
    • -1 (3 voturi)    
      Nici reciproca nu este normala: (Duminică, 12 octombrie 2014, 1:05)

      .416Barrett [utilizator] i-a raspuns lui Cadillac

      oricine poate cumpara un pasaport american, sa poata intra in EU asa cum intra in parcul din localitate. Dar despre ce era vorba?
      • +2 (2 voturi)    
        no problem (Duminică, 12 octombrie 2014, 15:03)

        john70 [utilizator] i-a raspuns lui .416Barrett

        Nu am nimic impotriva ca UE sa puna vize pentru americani si canadieni. Numai sa mentina USA si Canada vizele pentru romani.
      • +1 (1 vot)    
        Am o veste proasta pentru tine.... (Luni, 13 octombrie 2014, 22:59)

        Cadillac [utilizator] i-a raspuns lui .416Barrett

        NIMENI nu poate fi atit de redus mintal incit sa INCERCE sa cumpere un pasaport american!!!

        Te duci direct la 'mititica' pentru o foarte neplacuta 'vacanta'!

        Falsificarea unui pasaport, da...dar costa foarte mult

        Furtul sau pierderea unui pasaport, posibil...dar cei mai multi anunta Departamantul de Stat si acel pasaport se da in urmarire internationala.

        Asa ca, sansele E mici.
    • +1 (1 vot)    
      Perfect adevarat si corect!!! (Duminică, 12 octombrie 2014, 7:06)

      Robert USA [utilizator] i-a raspuns lui Cadillac

      Atata vreme car exista portita dobandirii cetateniei romane fara mare efort pentru unii si fara nici un efort pentru altii (ma refer la Moldoveni care desi au pasaport moldovenesc sunt 80% rusi la care se adauga toate scursurile de "studente" maritate cu negrii si arabi /// pe vremea comunismului, etc...), romanii chiar cu educatie si caracter nu pot pretinde ridicarea vizelor.
      P.S. Sa nu ma faca careva rasist fara sa stie exact la ce /// din vremea comunista fac referire.
  • +1 (3 voturi)    
    ... (Duminică, 12 octombrie 2014, 21:10)

    N-joy [utilizator]

    vai de capul nostru, in loc sa ne apucam sa facem treaba buna, ne ducem repede la comisia europeana sa ne plangem...
    daca nu ne dau vize, probabil au ei un motiv....
    si numai cand citesc ce fac romanasi de-ai nostri prin Anglia sau Italia, nu ma mai intreb de ce fac discriminari.
  • 0 (0 voturi)    
    VIZE (Sâmbătă, 7 martie 2015, 18:41)

    GICOMANU [utilizator]

    Pai este simplu 1+ 4 state din SUA nu au voie fara viza in UE ,democratic nu.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri