​S-a scris pe larg despre un „mare recall” pentru 1,1 milioane de mașini Tesla din SUA la care ar putea fi probleme cu geamurile care nu detectează un obstacol și se închid prea repede, existând un risc ca degetele oamenilor să fie prinse. Situația nu este una clasică și ne arată cum se vor schimba rechemările pe viitor pentru tot mai multe mărci.

Tesla Model YFoto: Tesla Motors

În cele mai multe cazuri, când este vorba despre un recall (rechemare în service), oamenii sunt invitați să aducă mașinile în service unde verificarea sau intervenția (dacă este nevoie de a schimba ceva) se face gratuit. La cele mai simple lucruri poate dura un sfert de oră, la cele mai complicate, câteva ore.

De menționat că rechemare nu înseamnă, cum uneori greșit se spunea, „retragere de pe piață” și au fost multe cazuri în care doar câteva dintre mașinile rechemate au avut defecte. Rechemare nu înseamnă neapărat că mașina are o problemă, dar este important pentru siguranță ca automobilul să fie verificat.

În ultimii ani sunt însă tot mai multe modele auto la care problema ce face obiectul unui recall poate fi rezolvată fără ca oamenii să mai ducă mașina în service, ci printr-un update software de la distanță (așa-numitul „over-the-air software update”).

Este încă o dovadă că industria auto se schimbă și că tot mai multă tehnologie este pusă pe mașini. Un minus ar fi că pe viitor am putea fi nevoiți să plătim abonamente pentru diversele opțiuni de pe mașină, opțiuni ce pot fi și ele activate de la distanță, cum a arătat un caz recent.

La rechemarea Tesla Motors din SUA, unde autoritatea de siguranță NHTSA este foarte severă cu companiile auto, problema ține de faptul că cei de la Tesla au observat un defect în producție: când geamurile se închid, dar detectează un obstacol în calea lor, spre exemplu mâna unui om, ele ar trebui să se oprească, dar au fost cazuri în care nu s-au oprit, astfel că mâna unui om putea fi prinsă.

Tesla spune că problema va fi rezolvată printr-un update software de la distanță, iar proprietarii vor fi informați despre acest lucru.

Elon Musk a criticat folosirea termenului de recall: „Terminologia este învechită. Aici avem un mic update software over-the-air. Din ce știm, nu a fost niciun caz în care un om să fi fost rănit”.

Surse: CNN, Elektrek, Reuters