UPDATE: Ford va produce la Craiova modelul Transit Connect si un model de clasa mica. Matiz se mai produce pana la sfarsitul lunii aprilie 2008

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 21 martie 2008, 12:04 Economie | Auto

Ford Transit Connect va fi produs la Craiova
Foto: Ford
Ford va incepe la Craiova productia vehiculului comercial Transit Connect, ce va fi lansat la jumatatea anului 2009. In 2010, la Craiova va incepe si productia unui model de clasa mica ce va fi produs exclusiv in Romania si va fi destinat exportului, a declarat vineri John Fleming, CEO Ford Europa.

"Sintem mindri ca putem sa integram Craiova in marea familie Ford", a spus John Fleming dupa ce a salutat muncitorii in limba romana.

Modelul de clasa mica nu va fi low-cost

 "Am asteptat de mult aceasta zi. Am promis ca vom investi 677 de milioane de euro la Craiova si ca vom creste productia, numarul de muncitori si toate activitatile, si exact asta vom face. Vom incepe transformarile imediat. Vrem sa lansam in Romania la mijlocul lui 2009 un model Transit Connect, iar in 2010 aici se va produce o masina de dimensiuni mici, ce va fi produsa exclusiv in Romania si va fi exportata", a mai spus Fleming.

"Transit Connect e un vehicul produs in prezent in Turcia. Va continua sa fie produs acolo, dar cererea a crescut si ne extindem", a adaugat Fleming.

Despre modelul de dimensiuni mici, Fleming a spus ca nu este vorba despre Ford Fiesta, ci de un model cu totul nou, ce urmeaza a fi exportat in Europa.

Vehiculul de clasa mica al Ford nu va fi lowcost si nu va concura cu Logan, si va fi un asa numit "white zone vehicle", Fleming explicand ca se va afla intr-o pozitie in care nu se afla nici un alt produs de pe piata, dar nu a dorit sa spuna mai multe pentru a nu afla concurenta.

Fleming a mai spus ca in 2009 estimeaza ca vor fi produse 30.000 de Transit Connect, iar in primul an complet de productie s-ar putea ajunge la 50.000 - 60.000 de unitati.

Productia de Matiz va continua la Craiova pana la sfarsitul lunii aprilie

Productia modelului Daewoo Matiz, reluata la inceputul lunii martie, va continua pana la sfarsitul lunii aprilie, a declarat pentru HotNews.ro Mihai Radu, director de vinzari si service la fosta Daewoo Craiova.

"In aceasta perioada vor mai fi produse aproximativ 2.500 de matizuri, iar productia de motoare si cutii de viteza pentru General Motors va continua pina la jumatatea lui 2009, pentru ca exista comenzi", a mai spus Mihai Radu.





















Intreb BT. Intalnire online: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor, vineri, de la ora 12:00

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

4007 vizualizari

  • -1 (1 vot)    
    Boring (Vineri, 21 martie 2008, 12:26)

    Stoewer [anonim]

    John Fleming ii saluta pe muncitori precum Kennedy: "Eu sunt un oltean"?

    "Suntem mandri sa integram Craiova in marea familie Ford". Dupa ce vinzi Aston Martin si Jaguar, ajungi sa te mandresti si cu Daewoo Craiova......

    Transit Connect? Tomberonul acesta se vindea in doze homeopatice pe piata romana. Pana acum il produceau in Turcia. E mai ieftin in RO?

    Oricum, mare dezamagine, mare........
    • +1 (1 vot)    
      Nici nu visam la Ford (Vineri, 21 martie 2008, 12:46)

      Pantera roz [anonim] i-a raspuns lui Stoewer

      Nene "anonimule",cam tii nasul pe sus dar nu suntem in situatia de a face mofturi.Deocamdata sa demonstram ce putem face si viitorul va fi mult mai bun.Suntem ca o mireasa nazuroasa,batrina,urita si gravida care are pretentii la mire.
    • +1 (1 vot)    
      nu inteleg... (Vineri, 21 martie 2008, 13:08)

      z0n [anonim] i-a raspuns lui Stoewer

      ce voiai tu... nene Stoewer, sa produca Shelby Mustang si F150 la craiova?!!!
    • +1 (1 vot)    
      mare dezamagire da (Vineri, 21 martie 2008, 14:38)

      nicky [anonim] i-a raspuns lui Stoewer

      Da, mare dezamagire ca au venit cei de la Ford si nu s-a inchis fabrica, sa puna "jmekerii" mana pe terenuri!
      Nashpa, ce sa spun!
    • -1 (1 vot)    
      corect - alegere foarte gresita (Vineri, 21 martie 2008, 15:22)

      Catalin [anonim] i-a raspuns lui Stoewer

      Ai dreptate puteau sa aleaga niste masini care nu au concurenta din Romania. Tranzit Connect este exact Logan Van deci nu ma astept sa aiba cine stie ce vanzari cu masina asta in Romania...deja dau dovada de proasta informare si management prost. Puteau sa fabrice Tranzit Van sau Tranzit Minibus cu 17 locuri, masini de care economia chiar avea nevoie...Iar daca ar fi facut Focus, atunci chiar ar fi vandut la greu in toata Europa...si ar fi avut si un mare profit per unitate din cauza costului mic. Ford au dat dovada ca au management prost inca odata, lucru demonstrat si de pierderile mari.
      • +1 (1 vot)    
        Management Prost? Esti dezinformat (Vineri, 21 martie 2008, 18:39)

        George [anonim] i-a raspuns lui Catalin

        Ford este impartit managerial in doua-Ford europe si Ford America. Ford Europe are vanzari record si este pe plus de multi ani (de cand au lansat prima generatie Focus). Cred ca astea sunt discutii fara rost.
        • 0 (0 voturi)    
          poate tu nu esti informat (Sâmbătă, 22 martie 2008, 11:02)

          x [anonim] i-a raspuns lui George

          Cum poate fi un management bun, daca din multitudinea de masini pe care o puteau alege, au ales una care deja se fabrica ieftin in Romania, adica au ales echivalentul lui Logan VAN ? Importam sute de mii de masini, dar de acum incolo nu Logan VAN-uri sau echivalente. Orice ar fabricat dintre sutele de mii de masini importate ar fi insemnat profit. Iar cu laudele las-o mai usor, profitul Ford din Europa e datorat in mare parte unor firme cumparate, gen Volvo. Cu tot profitul Volvo si al altor firme detinue, rezultatele cumulate cu rezultatele US,Asia..., arata ca in 2007 au pierdut 2.7 miliarde de dolari si in 2006 au pierdut 12.6 miliarde de dolari.
    • 0 (0 voturi)    
      TataMotors, model Ford (Sâmbătă, 22 martie 2008, 5:58)

      cremvurst [anonim] i-a raspuns lui Stoewer

      Adevarat, Stoewer, si mai ales ingenios desenat comentariu, stilistc vorbind, desi vei admite ca ai siluit putin paralela economic-politic...de unde rezulta (sa speram) si reactia covarsitor negativa a proaspat-iemancipatilor ganditori in marketing si ieconomie, multi dintre care indraznesc sa presupun ca se indignau identic primitiv in '90, pe cand nu voiau sa "ne vindem tara".

      Poate ca si de-aia n-are ursul coada, mai stii?.
  • +1 (1 vot)    
    ... (Vineri, 21 martie 2008, 12:41)

    adrian_r5 [anonim]

    De ce zici ca "mare dezamagine, mare....." - crezi ca e mai rau decit daca se inchidea fabrica ?
  • +1 (1 vot)    
    mereu nemultumiti (Vineri, 21 martie 2008, 13:18)

    robert [anonim]

    E o mare dezamagire pentru cei ce niciodata nu sunt multumiti! O investitie de 700 mil euro, facuta de al 3 lea producator auto din lume, intr-o industrie complexa si cu o mare valoare adaugata! Eu zic ca e o veste buna! Dupa Ford vor mai veni si furnizorii traditionali, ce au piata, inclusiv pt Renault. Nu ar trbui sa fim dezamagiti de faptul ca se vor produce utilitare pentru inceput, si nici nu cred ca are importanta ce modele se produc. Important e ca se produc, ca se creeaza locuri de munca se dezvolta economia! Hai sa nu mai fim circotasi din pricipiu si sa apreciem o veste buna. Bine ai venit Ford!
    • 0 (0 voturi)    
      :) (Sâmbătă, 22 martie 2008, 8:27)

      alex [anonim] i-a raspuns lui robert

      uite ca mai sunt si oameni optimisti:)
  • -1 (1 vot)    
    Ce dezamagire. (Vineri, 21 martie 2008, 13:22)

    bonanza [anonim]

    Sincer, ma asteptam la mai mult de la Ford. Ce dezamagire cind am aflat ca va produce tomberoane mobile.

    Sa speram ca Mercedes si celelalte companii auto care vor incepe sa fabrice in Ro, nu vor urma tendinta Ford.
    • +1 (1 vot)    
      Stati linistiti (Vineri, 21 martie 2008, 13:54)

      Gogu [anonim] i-a raspuns lui bonanza

      Va produce si trotinete si triciclete. Au uitat sa mentioneze asa ca sa stam linstiti in cativa ani vom avea fiecare trotineta si triciclata Ford proprietate personala. Si in felul asta am rezolvat si problema locurilor de parcare care se va face in balconul personal.
    • 0 (0 voturi)    
      Mercedes... (Sâmbătă, 22 martie 2008, 19:41)

      someone [anonim] i-a raspuns lui bonanza

      Draga bonanza....nu stiu daca ai auzit, dar mercedes a ales polonia pentru a construi o noua facilitate de productie.....ma tem ca sperantele tale sunt, asadar, desarte.
      Oricum, e semn bun ca se va produce Turneo, e o masina fiabila si ieftina. Pana retehnologizeaza craiova, ca sa poata produce si alte modele mai e....sau poate vrei sa spui ca matiz sau tacuma erau altceva decat tomberoane?:)
  • +1 (1 vot)    
    jurnalism de 2 lei (Vineri, 21 martie 2008, 13:34)

    moc [anonim]

    "UPDATE: Productia de Matiz la Craiova va continua pina la sfarsitul lunii aprilie, a declarat un oficial al companiei pentru HotNews.ro"

    nu ti-a declarat tie si hotnews.ro, ci am vazut cu totii ca a declarat in conferinta de presa!!! a fost John Fleming si nu doar "un oficial al companiei"
  • -1 (1 vot)    
    Speram (Vineri, 21 martie 2008, 13:47)

    Stoewer [anonim]

    Speram si eu la ceva mai atractiv. Probabil ca nu sunt singurul. Uitati-va ce produse interesante au aparut in fostele tari fratesti in ultima vreme: Kia Ceed in Slovacia, Hyundai i30 in Cehia s.a.m.d. Nu mai vorbim de Rusia.....Asa a sunt dezamagit, doar n-o sa sar de bucurie ca la Craiova se va produce un model pe care nu-l voi cumpara niciodata.

    Intre Transit Connect si Shelby Mustang mai erau destule care ar fi incaput, ;-)

    N-are rost sa cad in genunchi in fata lui Ford, o companie care in afara de marimea cifrei de afaceri mai sare in evidenta cu marimea pierderilor.
    • +1 (1 vot)    
      nu vad diferenta... (Vineri, 21 martie 2008, 15:19)

      z0n [anonim] i-a raspuns lui Stoewer

      Ford poate sa produca si hartie igienica cu logo-ul companiei. Daca 7000 de romani vor fi foarte bine platiti pentru asta, iar Ford va plati taxe statului la timp totul mi se pare ok.
      Pe de alta parte Ford vine in romania si produce masini Ford. Nu au promis o marca a Romaniei asa cum au facut cei de la Renault cu Dacia si acum vand Renault Logan in India si... curand Lada Logan in Rusia. Ne-am mandrit pana la cer cu Loganul nostru produs la Pitesti si... iata acum e al tuturor.
      Cat despre pierderile Ford... asta se intampla cu toti marii producatori de la Daimler, Volkswagen, BMW si altii.
      Hai sa ne bucuram de investitia unei companii mari in Romania, indiferent care o fi ea si sa nu mai fim atat de mofturosi.
      • -1 (1 vot)    
        Pierderi (Vineri, 21 martie 2008, 15:34)

        Stoewer [anonim] i-a raspuns lui z0n

        Pai uite ca Daimler, Volkswagen, BMW nu au pierderi. Campioni la pierderi sunt cei trei mari din USA; General Motors, Ford si Chrysler. Si nu trebuie multe explicatii asupra cauzelor.

        Probabil ca multi nu au inteles de unde vine dezamagirea: ma dezamageste faptul ca se produce modelul Transit Connect, un model care are un succes minim pe piata romaneasca. Imi puneam speranta ca Ford va produce o masina de familie (atractiva ca design) la pret rezonabil, Poate nu era fondata speranta (stiind ce poate pielea celor de la Ford), dar fara speranta nici la Loto n-ar juca nimeni.
        • +1 (1 vot)    
          Pierderi ?!?! (Vineri, 21 martie 2008, 20:56)

          volinici [anonim] i-a raspuns lui Stoewer

          Pe mine nu ma deranjeaza nici o secunda daca se vor face masini ce nu se cauta in Romania.
          Sa se faca export, toata productia.
          La nevoie voi circula tot cu Audi, sau ce imi pot permite.
          Si cred ca si cei de la Tractoru brasov ar vrea sa fabrice tractoare pentru Africa, nu sa circule, musai, cu ce produc.
          Deci.... sa produca si sa faca export.
          • 0 (0 voturi)    
            de acord (Sâmbătă, 22 martie 2008, 8:30)

            alex [anonim] i-a raspuns lui volinici

            am impresia ca pentru situatie economica a romaniei e f bine sa exportam cat mai mult.
  • +1 (1 vot)    
    Un lucru bun (Vineri, 21 martie 2008, 19:04)

    dan [anonim]

    Ford va produce Tranzit Connect pana se vor asambla liniile de productie pentru noul model. O linie sau mai multe linii robotizate cer timp si pregatirea salariatilor. Eu pariez ca vor scoate in 2010 noul fusion , un model ce se adapteaza destul de bine si strazilor cu gropi ale Romaniei. Pt. dl.Stoewer : Daimler , BMW si Volkswagen isi muta productia in SUA datorita faptului ca EUR > USD. BMW va investi in fabrica din Carolina de Nord vreo 500 mil. USD pentru a creste productia.
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Duminică, 23 martie 2008, 20:04)

      tatanka [anonim] i-a raspuns lui dan

      fabrica aia din Carolina de Nord e in Carolina de Sud, in Greer, iar investitia eu un pic mai mare decit ce spui matale...nu cu mult, cam 50%
  • +1 (1 vot)    
    nu e masina noastra (Vineri, 21 martie 2008, 21:01)

    Alex [anonim]

    Oameni buni ce conteaza atat de mult ce se produce? Fordul are cu totul alta strategie de marketing decat Renault: nu vrea sa faca o masina pentru romani ci una pentru Europa si nu numai.
    Renault a ales sa investeasca in brandul Dacia care este, intradevar romanesc, pe cand Fordul nu face decat sa se foloseasca de fabrica de la Craiova nu neaparat si de piata romaneasca.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă