APIA cere mentinerea actualei taxe auto pe parcursul anului 2009 si se opune transformarii ei in impozit anual

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 12 martie 2009, 11:03 Economie | Auto

Taxa auto ar trebui sa ramana in forma actuala pe tot parcursul acestui an, pentru ca franeaza intrarea de masini foarte vechi in tara, iar impozitul anual pe care Ministerul Mediului vrea sa-l introduca nu este o solutie pentru piata auto romaneasca, a declarat joi vicepresedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania, Brent Valmar, la o conferinta organizata de Mediafax.

El sustine ca taxa auto de prima inmatriculare ar trebui mentinuta la nivelul stabilit prin ordonanta din februarie - cand taxa a fost redusa cu 30% pentru masinile second-hand. In opinia sa, daca se creeaza in piata un nivel de asteptare, oamenii nu prea mai cumpara masini, in speranta ca viitoarea taxa va fi mai mica, iar acest lucru este periculos.

Despre propunerea Ministerului Mediului, care vrea sa treaca prin Parlament anul acesta o lege care sa inlocuiasca taxa auto cu un impozit anual, Valmar spune ca initiativa nu este o solutie si ar pedepsi multi posesori de masini vechi.

El adauga ca piata ar putea fi ajutata prin extinderea Programului Rabla, nu numai pentru finantarile in sistem leasing, ci si pentru persoanele juridice, care in prezent nu pot sa participe la acest program.

Directorul general al Dacia, Francois Fourmont, crede ca este foarte posibil ca cele 60.000 de locuri ale programului Rabla sa nu se ocupe anul acesta, din cauza ca oamenii nu mai au acces la credite, iar daca acum un an oamenii isi luau masini platind rate care se intindeau pe multi ani, in prezent tendinta este un credit pe mai putini ani, dar cu rate mai mari, pe care foarte putini si le mai pot permite.


Citeste mai multe despre   






















Material sustinut de Banca Transilvania

Intreb BT. Intalnire online: Cum eficientizezi costurile cu serviciile bancare pentru afacerea ta? Doi specialisti raspund intrebarilor voastre, joi, de la ora 12.00

Doi specialisti in produse bancare pentru afaceri mici si mijlocii de la Banca Transilvania vor raspunde joi, 23 noiembrie 2017, de la ora 12.00, la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT" pe tema dezvoltarii afacerilor cu ajutorul diverselor instrumente bancare. Vei primi raspunsuri la intrebarile tale, indiferent daca esti la inceput de drum cu bussinesul tau sau daca ai o afacere deja existenta.
  • Adreseaza-le intrebari prin intermediul formularului de comentarii de pe StartupCafe.ro

1556 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Ja wohl! (Joi, 12 martie 2009, 11:14)

    Radmann [anonim]

    Da toa'shu Motocicleanu, am inteles sa traiti! Sa mentinem taxa, da' nu ar fi mai bine ca sa nu platim taxa deloc daCA CUmparam Citroen, iar la ailalte sa se puna taxa de doua ori valoarea masiniii noi iar in cazul celor mai vechi pretul actualizat cu rata umflatiei???? Aaa? N-ar fi mai bine?
  • 0 (0 voturi)    
    Eliminare taxa (Joi, 12 martie 2009, 11:15)

    BP [anonim]

    taxa ar trebui eliminata numai si pentru a-i determina pe dealeri de masina sa reduca preturile nesimtite. Dau un exemplu numai de la Dacia. Aerul conditionat nu intra la optionale.El se regaseste doar in echiparile de varf de gama. Asta in timp ce in Germania sau Franta, atat Sandero, cat si Logan pot si configurata cu aer conditionat in orice nivel de echipare. Exemplele pot continua si la alte marci. Asa cum bancile au in Romania dobanzi uriase in comparatie cu restul statelor UE la fel se intampla si in domeniul auto.
  • 0 (0 voturi)    
    Propunere (Joi, 12 martie 2009, 11:19)

    catalin [anonim]

    Eu as propune ca si masinile mai tinere de 12 ani sa poata intra in acest program. Spre exemplu, eu conduc o Dacia SuperNova, Euro 2, fabricatie 2002, plina de rugina, care din aceasta cauza probabil ca nu valoreaza mai mult de 6.000 - 6.500 lei. Sincer sa fiu, as fi bucuros sa o dau la casat pentru 3.800 lei. Problema este ca inca nu am bani pentru alta noua...
  • 0 (0 voturi)    
    la munca nu la intins mana (Joi, 12 martie 2009, 11:23)

    eu [anonim]

    mai lasati pretul la optiuni, lucrati la campanii de marketin si promotii si o sa cumpere lumea de la voi. nu in ultimul rand faceti ceva cu punctele service, ca dupa ce va vindeti masinile nu va mai intereseaza japca ce urmeaza. loganul se vine la nemti asa ca "la revedere".
  • 0 (0 voturi)    
    muriti ma odata ! (Joi, 12 martie 2009, 11:37)

    Alex [anonim]

    va e frica de concurenta ma ? lasati oamenii sa aleaga
    sa plateasca toti care polueaza
    inclusiv camioanele roman din 1900 toamna si dacia de pe vremea lu' bunelu'
  • 0 (0 voturi)    
    Interesu' poarta fesu' (Joi, 12 martie 2009, 11:41)

    x [anonim]

    producatorii si importatorii de masini isi vad doar de interesul lor.
    dar care ar fi interesul nostru, al "celor multi"?
    daca toti banii din taxele pe masini ar merge numai la drumuri si la mediu, atunci ar fi buna o contributie anuala al tuturor celor ce polueaza (inclusiv pentru masinile de stat, sindicate(!?), patronat(!?), asociatii(!?), barci cu motor, gatere, drujbe, ... care au fost scutiti de aceasta taxa pina acum (de ce oare?), motoare inmatriculate inainte de 2007).
    cu amendamentul urmator: cei ce au platit taxa de prima inmatriculare / mediu sa fie scutiti pe o perioada corespunzatoare sumei deja platite.
  • 0 (0 voturi)    
    taxa auto (Joi, 12 martie 2009, 11:47)

    dan [anonim]

    taxa auto ar trebui sa se mentina in formula actuala .Iar taxa de mediu ar putea sa o bage in benzina si motorina sa-o plateasca toti cei care polueaza, masini tractoare drujbe motociclete generatore .Toate polueaza ,corect ar fi ca toti cei care polueaza sa plateasca.
  • 0 (0 voturi)    
    www.blocnotes.ro (Joi, 12 martie 2009, 12:03)

    blocnotes [anonim]

    Si in final ce vrea domnul Fourmont? Sa se modifice taxa sau nu?

    Brent Valmar isi da cu parerea plangandu-le de mila poseorilor de masini vechi. Oare chiar asta sa fie grija lui cea mai mare? :)
  • 0 (0 voturi)    
    Pedeapsa? Pentru cine? (Joi, 12 martie 2009, 12:15)

    Dan [anonim]

    De ce eu, care am dat banii pe o masina cu motor EURO4, sa fiu "pedepsit" iar vecinul cu Dacia1300, care polueaza ingrozitor, sa nu fie? Ca sa nu mai spun ca eu nu am de gand sa o tin mai mult de 10 ani, pe cand Dacia vecinului polueaza "linistit" de 15 ani!

    Bravo Ministerului Mediului pentru initiativa cu taxa anuala de poluare care sa fie platita de TOTI poluatorii!
  • 0 (0 voturi)    
    Saraca APIA! (Joi, 12 martie 2009, 12:19)

    traian [anonim]

    In context,eu propun ca in orasul in care stau eu sa nu mai aiba acces picior de barbat.Iar daca intra vreun barbat acesta sa nu fie adult,sa nu aiba experienta in relatia cu femeile...De fapt,vreau ca prin lege ,la mine in oras sa intre doar sugari.ca pana cresc astia eu raman baza!
    Nu mai vreau concurenta.Vreau sa fiu cel mai frumos,cel mai destept si cel mai barbat!
    Pana la urma ,ce vrea APIA? Sa punem capitalismul si concurenta in stand by?
    Sa fim seriosi,Romania nu trebuie sa fie la mana unor dealeri sau unei firme ,oricare ar fi ea!
  • 0 (0 voturi)    
    A.P.I.F. (Joi, 12 martie 2009, 12:27)

    sadwank [anonim]

    In curind Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Frigidere va cere instituirea unei taxe pentru frigiderele la mina a 2-a aduse din occident pentru ca acestea, datorita garniturilor imabtrinite, vor polua cu freon.
    Urmeaza sa faca propuneri similare:
    - Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Vite (gazele produse de acestea in urma digestiei polueaza foarte tare);
    - Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Aparate de Aer Conditionat;
    - Grupul Micilor Mincatori de Ciocolata;
    - Alcoolicii Anonimi.
  • 0 (0 voturi)    
    Romania si cei ce ne cred in Africa !. (Joi, 12 martie 2009, 12:39)

    Adrian E [anonim]

    LASATI PIATA LIBERA !!,nu suntem o tara de bananieri,nu APIA si Renault fac legile pentru Romani.
    Putem trai si fara Renault si APIA,nu da Romania faliment cand da Renault sau toti importatorii.
    Suntem o tara Europeana asa ca trebuie sa urmam exemplul celorlalte state UE,ale celor mai reprezentative.
  • 0 (0 voturi)    
    Comparati Volvo cu Dacia (Joi, 12 martie 2009, 12:44)

    traian [anonim]

    Si in Suedia Volvo are probleme dar nu am auzit sau simtit vreo masura restrictiva din partea statului suedez care sa protejeze artificial aceasta firma.
    Sunt guvernantii suedezi mai slabi ? Ma indoiesc!
  • 0 (0 voturi)    
    Scopul taxei??? (Joi, 12 martie 2009, 13:13)

    aa [anonim]

    Care este scopul acestei taxe?? Cred ca asta e intrebarea fundamentala de la care trebuie plecat.
    Fiindca se pare ca are ca scop protectia mediului,
    impozitul anual mi se pare cel mai cinstit!!!
    de ce sa se plateasca doar odata la inmatriculare? pai masina aia polueaza doar la inmatriculare?
    pai daca-si aduce omul o masina veche, o inmatriculeaza si plateste o caruta de bani, si dupa 2 saptamani o face praf intr-un pom, masina aia a poluat doar 2 sapt. in Romania!!!
    De aceea mi se pare ca taxa anuala e cea corecta, fiindca trebuie sa vizeze cat timp circula masina poluanta pe strazile patriei.
    si intr-adevar, si cei cu masini vechi gata inmatriculate polueaza si trebuie sa plateasca!!
  • 0 (0 voturi)    
    Valmar asta sa-si vada de pistoanele lui... (Joi, 12 martie 2009, 13:25)

    dragon [utilizator]

    Dupa cum tot a trambitat tariceanu, taxa reprezinta taxa de mediu, si nu altceva, deci nu e o taxa protectionista pentru importatorii auto, cel putin din p. e vedere juridic. Ca s-a dorit lucrul asta de catre unii, nu are nici o importanta. Deci daca dansii vor sa fie competitivi fata de masinile SH, sa umble la preturi, nu sa gadile politicienii sub barbie... Si pentru ca se doreste a fi o taxa de poluare, atunci sa se aplice la toate masinile, in functie de poluare, indiferent ca e noua sau veche, ca e mica sau mare. Veniti fratilor cu cereri pertinente, nu ne mai insultati dupa metoda patentata de tariceanu ca sa va protejati voi lovelele. Adica ce faceti voi se cheama cersetorie pe fata. Cersiti bani de la popor ca sa va mearga voua bine. Iar banii de pe taxa de mediu, de ce ajunge la buget, in loc sa ajunga la Mediu? Clar furaciune, ca sa fie bugetu' baban sa-si permita unii licitatii si afaceri cu statu' cat mai multe.
  • 0 (0 voturi)    
    Taxa de poluare (Joi, 12 martie 2009, 20:47)

    Lache Dumitru [anonim]

    Se tot vantura ideea de a se aplica o taxa anuala de poluare auto. Este cea mai mare inselatorie . Adica sa plateasca doua masini identice, aceias taxa anuala, cand una face taxiul pe piata, si alta circula o data pe luna, cum este cazul meu. Taxa, daca totusi trebuie platita,de si nu scade poluarea cu nimic oricat de mare ar fi aceasta, ea trebuie sa fie in concordanta cu cantitatea de benzina arsa. Evidenta cantitati de benzină daca s-ar face dupa kilometraj, acesta poate fi falsificat si niste oameni care sa tina evidenta. Cea mai simpla si mai echitabila cotributie la taxa care vrea sa se numeasca ,, de POLUARE", este introducerea acesteia in pretul benzinei, care il vor plati si turisti straini care ne viziteazs tara.
    • 0 (0 voturi)    
      taxa (Duminică, 15 martie 2009, 23:38)

      dan [anonim] i-a raspuns lui Lache Dumitru

      asta spuneam si eu .Eu fac cam 2000km pe an iar alti fac 20.000 km pe an . Cine polueaza mai mult.Toti cei care consuma benzina si motorina polueaza , toti ar trebuie sa-o plateasca.
  • 0 (0 voturi)    
    platim de 4 ori val taxei din iulie (Miercuri, 18 martie 2009, 14:40)

    ... [anonim]

    sunt niste excroci, mai rau ca Ceausescu, a declarat presei ca a micsorat taxa cu 33% sa nu mai protesteze lumea si de fapt cand am fost la finante s-o platesc mi-a cerut de 4 ori valoarea taxei din iulie, mai mult ca in dec. ar trebui dati jos de la guvernare toti si sa iesim iar in strada pana o scoate de tot......
  • 0 (0 voturi)    
    taxa (Luni, 23 martie 2009, 15:42)

    tuareg [anonim]

    taxa trebuie sa scada enorm de mult sub taxa din vara anului 2008 uniunea nu va lasa nici cu taxa asta dubla guvernanti !!!! incheiati odata cu taxa as foarte bucuros daca romania ar lua o amenda uriasa de la unine poate amenda respectiva ai pune pe guvernanti pe jar


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri