Chrysler va intra in procedura de faliment, dar a batut palma cu Fiat, confirma presedintele Obama

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 30 aprilie 2009, 19:38 Economie | Auto

Chrysler a batut palma pentru un parteneriat cu Fiat, iar astfel 30.000 de locuri de munca la producatorul american si alte cateva zeci de mii la furnizori vor fi salvate, a spus presedintele SUA, Barack Obama. El a spus ca falimentul va fi rapid si eficient, iar Chrysler ar trebui sa-si revina si cu ajutorul Fiat care va transfera tehnologie de miliarde de euro pentru ca in SUA sa se produca masini mai economice.

Obama spune ca sustine cererea Chrysler de a intra sub protectia legii falimentul, iar procesul va fi "rapid, eficient si controlat". El a spus ca nu exista alta solutie si prea multi bani ai contribuabililor s-ar fi pierdut.

Chrysler va mai primi fonduri de la Guvernul american, dar si din Canada, primele fiind de 3,5 miliarde dolari pentru a sustine compania in timpul procesului de faliment.

Chrysler nu va inchide uzine si nici nu va da oameni afara, iar compania ar trebui sa fie in faliment pentru o luna sau doua, au spus reprezentanti ai Administratiei Obama, citati de AFP. In plus, compania va mai primi imprumuturi de circa 3,5 miliarde dolari pentru a fi tinuta in viata in timpul procesului de faliment. Guvernul canadian a anuntat ca va pune fonduri de 2,4 miliarde dolari, in timp ce autoritatile americane vor mai furniza alte 4,7 miliarde dolari dupa ce Fiat preia controlul.

Pe langa toate acestea, GMAC, divizia de finantare a General Motors, va asigura finantare si pentru cei care doresc sa-si ia masini Chrysler.

Bloomberg spune ca, practic, Chrysler va fi vanduta unei companii noi, creata de Guvernul american conform legii falimentului.

Presedintele Obama a spus ca al treilea mare producator auto american a ajuns intr-o situatie atat de grea fiindca nu a putut tine pasul cu vremea, producand masini ne-economice si mai putin fiabile decat concurenta. El crede totusi ca producatorul va iesi mai puternic si mai competitiv din procesul de faliment.


Citeste mai multe despre   




















Material sustinut de BRD Groupe Société Générale

5 motive de cheltuit banii - electronice pentru casa. Idei de cadouri si rasfat

Decembrie este luna cadourilor si in toata nebunia asta trebuie sa mai cumperi si cate ceva pentru casa ta. Bine, sau poate vrei sa faci un cadou unor apropiati, asa ca de "casa noua". Motive de cheltuit bani se vor gasi mereu. Asadar, va propunem o lista de "motive" pentru cheltuit banii, mai ales ca acum e ocazia perfecta sa beneficiezi de ofertele de Craciun ale comerciantilor.

1547 vizualizari

  • +3 (5 voturi)    
    :) (Joi, 30 aprilie 2009, 20:09)

    dada [anonim]

    Ce a ajuns si lumea asta, daca Fiat cumpara Chrysler, lol. O sa faca italienii panda-chrysler in america, gata cu masinilea alea cat niste barci.
    • +1 (1 vot)    
      :) (Joi, 30 aprilie 2009, 22:35)

      nunu [anonim] i-a raspuns lui dada

      Barca ne-barca americanii ies primii din recesiune.

      Faliment sau protectie impotriva falimentului pentru unii este tot acelasi lucru.

      Afirmatii fara argumente se pot face fara limita. Mai greu este sa argumentezi.
  • +3 (7 voturi)    
    Rasul plansului I (Joi, 30 aprilie 2009, 20:14)

    Loerincz [utilizator]

    "Presedintele Obama a spus ca al treilea mare producator auto american a ajuns intr-o situatie atat de grea fiindca nu a putut tine pasul cu vremea..."

    Rasul-plansului... De ani de zile americanii sfideaza lumea construind masini cu motoare mari, pe o tehnologie veche, cu un consum urias! Ani de zile americanii s-au dus la serviciu conducand small trucks (genul pick-up), cu motoare de 4000-6000 cmc cubi, fara sa le pese de cata benzina arde motorul respectiv. Ani de zile le-au ras in fata europenilor si tuturor celorlalti, pentru ca benzina era ieftina acolo. Orice model nou era bazat pe tehnologia veche de motoare, doar ca... un pic mai mare!
    Mai mult, cu sprijinul US Congress, constructorii de automobile s-au pus la adapost, avand in vedere politica de protectionism impusa prin lege, care limita numarul de importuri de autovehicule. Cu toate astea, au facut greseala de a deschide usa producatorilor de autovehicule din alte tari (Japonia, in principal) si le-au permis sa deschida uzine de productie in SUA. Acestia au inceput sa construiasca ce stiau mai bine: masini ieftine cu motoare mai mici, putere suficienta pentru uzul omului de rand si cu un consum scazut. Cu toate astea, nu au stiut niciodata sa se adapteze la vremuri - si timp a existat destul, nimic nu s-a intamplat peste noapte! Tot ce s-a intamplat are la baza nu neputinta de a tine pasul cu vremea, ci sfidarea si aroganta - We are Americans! No stim mai bine ca voi sa facem masini! - stau si ma intreb, de cand, oare? Automobilul nu a fot inventat de Ford, desi majoritatea americanilor asa cred, ci de Gottlieb Daimler si Karl Benz, 13 ani mai inainte!
  • +3 (5 voturi)    
    Rasul plansului II (Joi, 30 aprilie 2009, 20:14)

    Loerincz [utilizator]

    Un alt factor, cu impact economic deosebit de puternic, il constituie sindicatele din industrie. Ani de zile au supus managementul unui santaj pe fata, amenintand cu greva daca solicitarile nu le erau acordate - adevarata dictatura proletara. Vorbim de salarii uriase - un om care de abia daca are liceul castiga la Chrysler cel putin $40/ora, plus alte avantaje - concedii mai lungi decat in alte ramuri, sporuri, plata orelor suplimentare cu 200%, samd. Un angajat la GM in uzina in Canada avea cel putin 120,000 pe an! Intre timp, un invatator de abia daca ia 40,000/an iar un profesor universitar se ridica pe la vreo 100,000/an.
    Am vazut cu ochii mei cum angajatii Chrysler isi intrerupeau concediul ca sa vina sa lucreze peste program lunea, pentru ca era zi libera si primeau de trei ori salariul! Adica, la 8 ore lucrate x 40$/ora x 3 = 960$. Asta sub ochii managementului care ridica neputincios din umeri!

    Intre timp pretul petrolului a inceput sa creasca, benzina nu a mai fost atat de ieftina si consumatorul s-a orientat catre masini mai economice, intorcand spatele lui Ford, GM si Chrysler. Niciunul nu a stiut sa se orienteze, sa se adapteze la cerintele pietei. Urmarea este ceea ce s-a intamplat. Chrysler a fost primul. Din urma vine puternic General Motors!

    Iar acum salvarea le vine de la... Fiat?! De la Fix It Again Tony? Ori, poate, Fehler In Alle Teile? - prietenii stiu de ce...
    De abia astept sa il vad pe americanul de rand, cu nevasta si patru copii, urcandu-se intr-un Fiat CinqueCento! :-))
  • +6 (6 voturi)    
    Titlu gresit (Joi, 30 aprilie 2009, 20:38)

    Cineva [anonim]

    Mereu in presa din Romania apare aceasi greseala/confuzie referitoare la firmele Americane: Chrysler "a intrat in procedura de faliment" nu inseamna ca firma e lichidata cum inteleg multi romani.

    Chrysler s-a plasat SUB PROTECTIA LEGII FALIMENTULUI pentru a se apara de creditori. Mai exact, Chrysler nu mai este capabila AZI ca firma sa isi plateasca obligatiile curente (plati scadente, salarii, utilizati, furnizori). In loc de a trage oblonul si a vinde activele pe bucati, legea falimentului din US prevede posibilitatea (pe care o aproba un judecator) ca firma sa nu plateasca acum datoriile scandente cu conditia sa se reorganizeze/retructureze. Un fel de "n-am acum, dar am sa fac asta si am sa-ti platesc luna viitoare dupa ce ma pun pe picioare". Tot judecatorul decide dupa acest time-out de la plata daca (a) firma s-a pus pe picioare si isi poate plati datoriile, sau (b) daca ii mai da timp, sau (c) daca nu mai e nimic de facut si trebuie lichidata.

    Drept urmare, un titlu mai exact ar fi fost: "Chrysler s-a PLASAT sub PROTECTIA legii familentului si intra in proces de restructurare".
    • -2 (2 voturi)    
      afrmatie corecta... (Vineri, 1 mai 2009, 7:02)

      ady [anonim] i-a raspuns lui Cineva

      dar fundament gresit. Tot dracul ala e, firma chiar e pe butuci. Numai ca exista la americani un stil simpatic de a spoi realitatea si a inventa posturi intermediare: ca si cu recesiunea care e crestere negativa pana la urma:-)
      altfel se stie ca FIAT (Fiat, Lancia, Alfa etc...) pandesc de mult o portita pe unde sa poata strecura Spider-ul, micutul 5oo ca si alte modele pe piatata americana. Oricum nici Chryslerul nu era prea fiabil, dar macar FIAT are design misteaux.
  • -2 (4 voturi)    
    American dream...KO (Joi, 30 aprilie 2009, 21:18)

    Tanța si Costel [anonim]

    Only is US...american dream. Bu$$ sh$t

    Iata cine este US: "liderii economici" ai lumii, se împrumută în stînga și în dreapta ca sa-și plătească datoriile și cerșesc asistenta tehnica de la alți ca sa-i scoată din k.k.
    • 0 (2 voturi)    
      Visul nu moare ... (Joi, 30 aprilie 2009, 22:40)

      nunu [anonim] i-a raspuns lui Tanța si Costel

      Cu alte cuvinte toti americanii "se împrumută în stînga și în dreapta ca sa-și plătească datoriile" si "cerșesc asistenta tehnica de la alți" ...

      Generalitati ca cele din postare precedenta sunt o pierdere de timp. Pierdere si pentru a le scrie si pentru a le citi.

      Din fericire numarul celor care gandesc in generalitati este in scadere. Pacat de pierderea de timp pentru cei care inca mai scriu si gandesc asa, la modul general.
      • 0 (2 voturi)    
        Vine si cosmarul... (Vineri, 1 mai 2009, 12:17)

        cine oare [anonim] i-a raspuns lui nunu

        Keep dreaming...
        Mai vorbim catre sfirsitul anului...
      • -1 (3 voturi)    
        Serios? Generalitati? (Vineri, 1 mai 2009, 13:48)

        Tantza si Costel [anonim] i-a raspuns lui nunu

        Serios? Generalitati?
        Treaiesti cumva in America de Nord ca sa-ti dai seama de impactul faptului ca dolarul verde este in continua scadere si ca practic este sustinut de alte tari ca sa nu cada?
        Generalitati? Chinezi nu stiu cum sa schimbe dolarii US pe alte valute si tu spui ca sint generalitati?
        Da pe nea Reagan nu-l intrebi de ce a dereglementat piata financiara si acum platim pentru ca alti sa se imbogateasca?
        Generalitati?
      • -1 (1 vot)    
        Pt nunu (Vineri, 1 mai 2009, 21:07)

        Loerincz [utilizator] i-a raspuns lui nunu

        Citat din clasicii in viata: "Pierdere si pentru a le scrie si pentru a le citi."

        Pai... de ce le citesti? Si de ce raspunzi?

        Faliment sau protectia falimentului este acelasi lucru! Numai daca esti american si vrei sa il numesti altfel, ca sa fraieresti lumea!
        Adevarul este ca firma Chrysler este in stare de insolventa, adica, nu isi poate plati datoriile. Ca urmare, este in stare de faliment. Daca vrei, poti sa o numesti si stare de euforie sau cum vrei tu ori istetii de americani, adevarul ramane acelasi: FALIMENT!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri