Mercedes prezinta la Frankfurt un concept care poate merge 100 km exclusiv cu motorul electric

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 2 septembrie 2009, 14:15 Economie | Auto

Mercedes-Benz Concept BlueZERO E-CELL PLUS
Foto: Mercedes
Mercedes-Benz va prezenta la Frankfurt un concept de hatchback in cinci usi care dispune de un motor electric care-i da o autonomie de 100 km si emisii poluante zero. Automobilul denumit BlueZERO E-CELL PLUS dispune si de un motor cu combustie interna care incarca bateriile celui electric si poate extinde autonomia totala a vehiculului la 600 km.

Masina are 4,2 metri lungime si e construita pe o platforma modificata a lui A Klasse. Germanii vor lansa in 2010 o productie limitata a acestui model la care motorul electric dezvolta echivalentul a 94 CP, putand duce masina la o viteza maxima de 150 km/h cu o acceleratie 0-100 km/h in 11 secunde.

La un post de incarcare rapida masina trebuie sa stea 30 de minute pentru a putea merge apoi 50 km doar cu motorul electric. La o priza standard perioada maxima de incarcare este de sase ore. Autonomia exclusiv cu motorul electric este de 100 km, dar conceptul dispune si de un motor cu combustie interna de la smart, trei cilindri, 67 CP, propulsor care incarca bateriile electrice si extinde autonomia totala a masinii la 600 km.

Masina merge pe un principiu asemanator celui introdus de GM la conceptele Chevrolet Volt si Opel Ampera. Rotile sunt practic conduse de motorul electric, iar motorul cu combustie interna incarca bateriile, mareste autonomia, reduce mult emisiile poluante si asigura un consum mixt foarte mic.

La un astfel de automobil rolul motorului electric este mult mai important decat la hibridele din prezent la care motorul termic e de baza iar cel electric e folosit extrem de putin. In plus, masini precum Ampera au un avantaj fata de automobilele 100% electrice - daca bateriile se consuma, nu ramai in drum, ci motorul pe combustie interna le poate incarca.


Citeste mai multe despre   






















1685 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    emisii poluante zero... (Miercuri, 2 septembrie 2009, 14:33)

    a [anonim]

    pentru creerea curentului electric folosit cate emisii poluante > zero au fost?
    • +2 (2 voturi)    
      Se poate si cu zero (Miercuri, 2 septembrie 2009, 16:30)

      silicon [anonim] i-a raspuns lui a

      problema nu e neparat de poluare, cat mai ales legata de faptul ca titeiul e cam pe duca.. Iar energia electrica se poate obtine din alte surse, inclusiv din surse practic nepoluante: hidrocentrale, centrale atomice, statii eoliene, campuri cu panouri solare. Problema e ca trebuie sa o cotim tehnologic destul de repede, nu ne mai putem face planuri prea intinse pe spinarea benzinei. Si inca nu avem solutii..
  • +1 (1 vot)    
    Solutii exista (Miercuri, 2 septembrie 2009, 18:34)

    Loerincz [utilizator]

    Numai ca nu sunt asa ieftine. Apoi, trebuie tras tare cat mai exista petrol; pe masura ce extractia de petrol se va micsora, pretul va creste pe masura. Atunci vor apare solutiile 'miraculoase'. Pana atunci nimeni nu va indrazni sa lanseze nimic pe piata pentru ca ar fi luati in deradere. Insa, in momentul in care pretul de utilizare al unui vehicul clasic va depasi un anumit nivel si consumatorul nu va mai fi dispus sa il plateasca, atunci se vor putea lansa vehicule cu alta tehnologie (electrica, baterii solare, apa, etc.) In momentul de fata orice alta tehnologie nu justifica pretul.

    Chiar credeti ca marile firme constructoare de automobile nu sunt constiente de faptul ca petrolul e pe duca? Chiar credeti ca asteapta linistite ziua in care ultimul petrolier va pleca din Golful Persic si ultimul litru de benzina va fi livrat la pompa, ca apoi sa ridice din umeri si sa inchida portile? Sunt convins ca in urmatorii 20 de ani vom asista la schimbari majore in domeniu.
  • 0 (0 voturi)    
    sunt curios (Miercuri, 2 septembrie 2009, 22:34)

    ploiesteanu [anonim]

    ce greutate are o masina ca asta , cu 2 motoare si o baterie de acumulatoare.
  • 0 (0 voturi)    
    foarte tare (Miercuri, 2 septembrie 2009, 22:59)

    goe [anonim]

    Petrolul nu e nici pe departe pe terminate... dar masina asta e foarte tare. Cei 100 km cu motorul electric consuma in jur de 15 kWh. Adica in lei vreo 5 RON. Intr-un oras aglomerat diferenta de consum dintre masina asta si o masina conventionala e si mai mare pentru ca asta electrica nu consuma nimic atunci cand stai la semafor sau blocat in trafic. Motorul cu ardere e doar pentru situatii exceptionale, in mod curent se va folosi doar motorul electric alimentat de baterii. Pentru deplasarile zilnice prin oras masina asta e exceptionala.
  • 0 (0 voturi)    
    pila karpen (Joi, 3 septembrie 2009, 3:20)

    Ioan [anonim]

    A auzit cineva de pila inventata de romanul Karpen? Functioneaza neintrerupt de 56 de ani furnizand acelasi flux de curent electric ca in ziua cand a fost facuta. Daca ar pune o astfel de pila (modernizata desigur) in loc de motorul pe conmbustie sa incarce continuu bateriile.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version