Ford estimeaza ca in primul trimestru din 2010 va semna acordul pentru vanzarea Volvo catre compania chineza Geely

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 23 decembrie 2009, 13:19 Economie | Auto

Chinezii de la Geely ajung in prim plan prin preluarea Volvo
Foto: Geely
Ford a confirmat miercuri ca principalele greutati au fost depasite, astfel ca e foarte posibil ca un acord pentru vanzarea Volvo catre chinezii de la Geely sa fie semnat in primele trei luni din 2010. Ford spune ca mai trebuie puse la punct aspecte legate de finantare si aprobari guvernamentale, insa daca totul merge bine tranzactia ar trebui sa fie realizata in semestrul doi al anului viitor. Totul trebuie insa privit cu rezerva, dupa ce vanzarea Saab a cazut, desi parea sigura, iar vanzarea Opel catre Magna a esuat si ea, desi era ca si facuta.

Ford spune ca au fost rezolvate chestiunile comerciale importante legate de "o potentiala vanzare a Volvo Cars", dar adauga ca mai sunt de rezolvat chestiuni legate de documentatie, aprobari guvernamentale si finantare.

Ford si Geely "anticipeaza ca un acord definitiv va fi semnat in primul trimestru din 2010, iar tranzactia va fi, cel mai probabil realizata in al doilea semestru din 2010, cu conditia ca organismele din domeniul concurentei sa-si dea aprobarea", arata comunicatul Ford.

La final de noiembrie oficiali ai Geely spuneau ca o serie de obstacole au fost depasite dupa ce chinezii s-au inteles cu Ford pe tema drepturilor de proprietate intelectuala ale Volvo.

Ford a anuntat in octombrie ca Geely e singura companie cu care poarta discutii pentru a vinde Volvo. Problema drepturilor asupra proprietatii intelectuale era una spinoasa, fara de care nu se putea merge inainte.

Presa a scris recent ca Geely a promis ca in cativa ani vor duce productia Volvo la circa un milion de unitati anual, fata de 400.000 in prezent.

Geely pregateste doua miliarde dolari pentru preluarea Volvo, fiind sustinuta de banci si fonduri de investitii din China.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

912 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    Pacat..... (Miercuri, 23 decembrie 2009, 13:33)

    mihai2k [utilizator]

    ...... s-a mai dus o marca......
  • 0 (0 voturi)    
    Unele chestiuni (Miercuri, 23 decembrie 2009, 13:44)

    Victor [anonim]

    Stimate autor, Geely si-a schimbat sigla din 6 noiembrie, 2007. Va rog sa inlocuiti folografia. In Beijing cel putin, Geely e o marca prost vazuta, iar ca prezenta pe strazile capitalei chineze, Geely are o cota infima de piata.
  • 0 (0 voturi)    
    Vor plange (Miercuri, 23 decembrie 2009, 13:56)

    smc [utilizator]

    Vor plange americanii de la Ford si GM cu lacrimi amare in 3-5 ani cand vor lupta si cu masinile chinezesti pe piata americana.

    Nu vinzi tehnologie doar la o companie chinezeasca, una singura, ci vinzi la toata China.

    Din pacate nu vor plange numai americanii, ci si europenii, care n-au nici o vina. Sau poate au vina ca n-au intervenit sa cumpere ei?
  • 0 (0 voturi)    
    Ce prostie (Miercuri, 23 decembrie 2009, 14:00)

    Dorin [anonim]

    Ce aberatie, sa cumpere chinezii Volvo. S-a ales praful de firma asta, de brandul ei, de tot. Dracu o sa mai cumpere Volvo de acum incolo. Hei, statul suedez, fondurile de investitii de acolo, faceti ceva si cumparati-va inapoi marca nationala, ca se face praf!
  • 0 (0 voturi)    
    Geely (Miercuri, 23 decembrie 2009, 14:07)

    motanul danila [anonim]

    pacat de volvo....de ce nu vinde Ford numele Ford la chinezi... si asa sunt varza.....
    • 0 (0 voturi)    
      ??? (Luni, 4 ianuarie 2010, 15:00)

      alex [anonim] i-a raspuns lui motanul danila

      La ce te referi cand spui ca si asa sunt varza? La ce sunt varza? Ford a fost este si va fi cea mai importanta marca auto. Acum 15 ani Toyota nici nu conta, GM nu este o marca auto in sine, iar cand vw s-a infiintat Ford deja producea masini de 50 de ani! Mai documenteaza si vezi ce inseamna acest nume si pe urma vorbeste. Spor!
  • 0 (0 voturi)    
    mare pacat (Miercuri, 23 decembrie 2009, 14:14)

    Cosmin [anonim]

    Eu sunt fan Volvo de cand am inceput sa fiu pasionat de masini si tehnologie. Era pe lista mea pentru urmatoarea masina. Daca o vor cumpara chinezii ma voi gandi serios sa ma reorientez.
    E bine ca tehnologia circula, da nu la chiezi care vor replica tehnologiile inovative ale Volvo in cel mai slab calitativ mod cu putiinta.
    Mare pacat pentru aceasta marca respectabila, as spune eu poate cea mai respectabila si consecventa :(


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă