Borbely: Peste 100.000 de masini vechi vor disparea prin programul Rabla

de Carla Dinu     HotNews.ro
Miercuri, 24 martie 2010, 6:35 Economie | Auto

Peste o suta de mii de autovehicule uzate vor disparea in acest an de pe soselele din Romania prin programul Rabla, care a pornit "cu avant" in acest an, iar succesul sau ii avantajeaza in primul rand pe producatorii autohtoni de masini, sustine ministrul Mediului, Laszlo Borbely.

"Dupa parerea mea, vom avea in jur de 100.000 de rable care vor disparea in acest an. In momentul de fata, avem deja 110.000 de vouchere, dar putem suplimenta in continuare. Sunt 1,8 miliarde de lei in total la Fondul de Mediu si deocamdata aceste 110.000 de vouchere inseamna circa 420 de milioane de lei, deci mai avem de unde suplimenta", a declarat, marti, la Mioveni, ministrul Borbely, citat de Mediafax.

Ministrul a vizitat, marti, la Mioveni, uzinele Dacia.

"Vestea cea buna pentru Dacia si pentru industria autohtona este ca circa 60% din masinile cumparate sau care vor fi cumparate sunt de productie interna. Interesul nostru este sa aducem cat mai putine masini second-hand din Europa si oamenii sa inteleaga ca, desi dau cu trei-patru mii de euro mai mult, merita sa cumpere aceste masini noi", a mai declarat Laszlo Borbely.

Ministrul a dat asigurari ca atat modul de derulare a programului Rabla, cat si sistemul de calcul al taxei de poluare vor ramane neschimbate pana la sfarsitul acestui an.

"Vom analiza pana la jumatatea anului si taxa pe poluare auto pentru anul viitor si acest program Rabla, dar, deocamdata, anul acesta, pot sa va spun sigur ca ambele vor merge in aceleasi coordonate. Daca va fi ceva de schimbat, avem o echipa comuna, formata din reprezentanti ai Ministerului, ai producatorilor auto, ai tuturor celor interesati, pentru a gasi cele mai bune solutii", a adaugat Laszlo Borbely.

Ministrul Borbely a urcat la volanul unei masini Dacia Duster, in timp ce se afla in sectia de montaj a uzinelor de la Mioveni, declarandu-se impresionat de automobil.

"Duster este o masina fiabila si probabil voi fi interesat si eu. Este o masina care nu e mare, se poate conduce foarte usor si este 4x4, iar acum, cu iernile astea, este foarte important sa ai o masina cu tractiune integrala", a mai spus Borbely.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

852 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    ha! (Miercuri, 24 martie 2010, 8:22)

    catelu [utilizator]

    "Duster este o masina fiabila si probabil voi fi interesat si eu." Doar s-a urcat in ea si si-a dat seama ca e fiabila. Sau i-o fi dat si-o cheie? Citeste si plangi, Toyota!
  • 0 (0 voturi)    
    ... (Miercuri, 24 martie 2010, 9:57)

    anonim [anonim]

    Deja programul asta nu mai are nimic de-a face cu poluarea si protectia mediului. A devenit o metoda de a subventiona mascat producatorii si distribuitorii auto din banii nostri. Un autobuz vechi polueaza cat 100 de "rable" la un loc. Si cu toate astea in multe orase nu se face nimic in privinta asta. Cineva a uitat ca rolul sau e de a proteja mediul si nu altceva.
    • 0 (0 voturi)    
      niste prosti (Miercuri, 24 martie 2010, 11:52)

      nobody [anonim] i-a raspuns lui anonim

      Bine ca nu traiesti in Germania ca la ei statul a dat 2500 de euro pentru o singura rabla. Cred ca te zgariai pe ochi de ciuda.
      Prosti mai sunt nemtii astia ca au "subventionat mascat" producatorii auto.
      La noi nu trebuia dom'ne sa se cheltuie niciun ban pentru rablele asta. Da-i dracu de producatori. Mai bine ii investeau strategic prin reteaua lu' Voicu. SA vezi atunci ce protectie a mediului se facea.
  • 0 (0 voturi)    
    Care-i cistigul? (Miercuri, 24 martie 2010, 12:59)

    travis [anonim]

    Deci statul da din banii nostri cite 1000 euroi pe cap de rabla,cica sa reduca poluarea,si locul lor este luat de citeva ori mai multe rable importate de afara.Ar avea sens daca sa zicem nu s-ar casa/cumpara decit masini produse in Romania.Banii s-ar reintoarce intr-o proportie in tara.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version