Iranul poate provoca falimentul constructorului francez de automobile Peugeot - prim-vicepresedintele Mohammad Reza Rahimi

de R.M.     HotNews.ro
Duminică, 10 octombrie 2010, 14:26 Economie | Auto

Iranul poate provoca falimentul constructorului de automobile Peugeot, daca renunta la comenzile catre compania franceza, a declarat prim-vicepresedintele iranian, Mohammad Reza Rahimi, citat de agentia Isna, preluata de AFP.

"Daca ne decidem, putem aduce societatea Peugeot la faliment. Daca maine incetam importul de piese de schimb de la Peugeot, vanzarile companiei vor scadea cu 2,5 miliarde de dolari", a declarat Rahimi.

"Daca ridicam din spranceana, o parte a industriei auto franceze se va prabusi", a avertizat el.

Iranul produce in prezent modelele Peugeot 405 si 206, care reprezinta o mare parte a parcului auto iranian. O parte din piesele de schimb sunt importate.

Cu o productie de peste 1,4 milioane de vehicule anul trecut, Iranul este cel mai mare producator de masini din Orientul Mijlociu.

Cele doua societati nationale, Saipa si Iran Khodro, produc autovehicule in special in cooperare cu constructorii francezi Peugeot (partener al Iran Khodro pentru modelele 405 si 206) si Renault (pentru productia Logan), dar si cu sud-coreeni de KIA (partener al Saipa pentru Pride).

KIA a decis sa inceteze cooperarea cu Iranului in urma sanctiunilor internationale impuse Iranului din cauza controversatului program nuclear pe care il deruleaza.

Industria auto angajeaza direct sau indirect 500.000 de oameni in Iran, ceea ce o face a doua industrie a acestei tari, dupa sectorul petrolier.


Citeste mai multe despre   






















5541 vizualizari

  • +9 (17 voturi)    
    daca... (Duminică, 10 octombrie 2010, 14:52)

    andreic [anonim]

    daca se decid, americanii pot crestina toti ayatolahii intr-o saptamina, sau pot steriliza iranul ca pe o sala de operatie.
    • -1 (5 voturi)    
      da, dar... (Duminică, 10 octombrie 2010, 21:11)

      MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui andreic

      da, dar cu riscul de a avea o bomba in fiecare oras
      • +5 (5 voturi)    
        da, dar (Duminică, 10 octombrie 2010, 23:11)

        Kor [anonim] i-a raspuns lui MirceaA

        da, dar cu riscul ca iranienii sa primeasca o singura bomba, dar mai mare, si mai atomica, fix in centrul Iranului...

        Genul asta de gandire nu duce nicaieri. Iranienii blufeaza, dar cartile lor sunt la vedere. Ruperea relatiilor cu Peugeot inseamna automat ruperea relatiilor cu Franta, ceea ce va antrena cu adevarat izolarea Iranului. Asa cum e lumea astazi, izolarea inseamna sinucidere curata.

        La urma urmei, economia Frantei nu sta neaparat in firma Peugeot. dar daca Iranul face un pas gresit, i se vor inchide toate usile, si va intra in colaps economic.

        E doar un bluf ieftin, de uz intern.
        • +1 (1 vot)    
          Si crezi ca... (Luni, 11 octombrie 2010, 8:35)

          Eu [anonim] i-a raspuns lui Kor

          ...pe dictatori ii intereseaza ca poporul lor moare (sau ar putea muri) de foame ? Uita-te la Coreea de Nord.
          Nu va avea nici un efect izolarea. Doar va creste sentimentele anti-occidentale SI in randul populatiei. Va avea grija propaganda: uitati, de aia nu aveti ce manca, pentru ca imperialistii ne-au izolat pe noi, care suntem mielul nevinovat.
  • +10 (14 voturi)    
    . (Duminică, 10 octombrie 2010, 15:08)

    Andrei C. [anonim]

    Si daca intrerup importurile, de unde o sa mai ia parcul auto iranian piese de schimb, ebay? sau o sa costruiasca o fabrica pentru fiecare piesa necesara, ceea ce ar fi destul de profitabil avand in vedere ca in Iran un model de masina sta in produtie aproximativ 40 de ani. Cand la noi se va scoate a 7-a gereratie de Logan, ei inca o sa il mai faca pe acesta.
    • 0 (0 voturi)    
      judecatile (Luni, 11 octombrie 2010, 14:06)

      saabo [anonim] i-a raspuns lui Andrei C.

      acestea nu sunt diun principiub sanatoase ca logica..Dar continuand pe muzica asta ..sa tineti cont ca este si China pe planseta si sunt putin vecini..deci economia Iranului doar cu China..si poate sa se miste destul de bine
      si vecinii aia toti de prin Caucaz!
      Nu credeti?
  • -2 (6 voturi)    
    La fel si China... (Duminică, 10 octombrie 2010, 15:29)

    Costica [anonim]

    Occidentul si "antiimperialistii" vor simti curand ce fel de sarpe au crescut la san...Democratia nu va apuca sfarsitul secolului...Nicaieri! Din pacate...
    • +1 (9 voturi)    
      aiurea (Duminică, 10 octombrie 2010, 21:15)

      MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui Costica

      democratia nu-ti ofera altceva decat dreptul sa latri... atat. Este dictatura banilor. Vrei exemplu? Uite cat costa locul in Parlament, unde se fac legile. Cui foloseste ca 70% din populatie traieste mai rau decat in comunism? Celor 30% care au mai ramas, deci unei minoritati.
      • +2 (6 voturi)    
        care 70% ? (Duminică, 10 octombrie 2010, 23:42)

        Kor [anonim] i-a raspuns lui MirceaA

        Despre care 70% "care traieste mai rau decat in comunism" vorbesti? 70% din blocul tau de securisti, poate.

        Vrei dictatura? Du-te, nene, in Coreea de Nord. Aia te vor primi cu bratele deschise, si tot cu ele deschise te vor executa, ca spion. Sau ca dobitoc. Ca nici comunistii nu prea inghit idiotii, mai ales daca nu sunt ai lor.
        • +3 (3 voturi)    
          Corect (Luni, 11 octombrie 2010, 8:36)

          Eu [anonim] i-a raspuns lui Kor

          :))
  • +7 (13 voturi)    
    un semnal foarte bun (Duminică, 10 octombrie 2010, 15:59)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    pentru posibilii investitori in iran. Dar dupa ce-o sa plece toti, abia atunci iranul va produce automobilul islamic, care va fi si foarte ecologic, fiind propulsat de o pinza verde.
    Toate astea pentru ca gungadinejad si camarazii nu se pot abtine sa nu ''ridice din sprinceana''.
  • +7 (13 voturi)    
    chiar ii rog (Duminică, 10 octombrie 2010, 15:59)

    toro [utilizator]

    Lasand la o parte prostia concentrata din astfel de declaratii, ar fi ceva minunat ca Iranul sa-shi puna planurile in aplicare. Poate asha afla shi Franta cu cine face afaceri.
    • +5 (5 voturi)    
      e mai profunda decit pare..... (Duminică, 10 octombrie 2010, 19:14)

      dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui toro

      china are mari interese in iran si cred ca le-au ciripit iranienilor ca ei ar putea furniza ceea ce furnizeaza acum peugeot si renault.

      acesta a fost un avertisment care trebuie luat in serios deoarece iranul deabia asteapta vre-un prilej sa comute de pe franta pe china dupa ce china va fi pregatita sa preia sarcinile.....

      totusi, cred ca china nu este de cursa lunga, in ciuda aparentelor. singurul lor avantaj este o forta de munca de foarte buna calitate dar care, in perspectiva viitoare (data de super-noile tehnologii occidentale si de super-dezvoltarea roboticii) nu vor mai fi atit de importante.... iar iranul risca prea mult si va plati pentru asta....
  • +5 (7 voturi)    
    "non olet" (Duminică, 10 octombrie 2010, 16:22)

    vio [anonim]

    Nu stiati ca banii n-au miros? NU conteaza doctrina sau religia cand e vorba de bani.
    Sa-i falimenteze, vor veni alti producatori auto in Iran, lumea merge inainte, firme apar si dispar.
    • +1 (1 vot)    
      va investi in iran (Duminică, 10 octombrie 2010, 23:17)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui vio

      stapinul matale mos costache patriciu, ca rusii nu vor veni direct, ar fi prea grosolana miscarea. La ordin mos costache va produce si automobile, chiar daca de fapt habar nu are.
  • +1 (1 vot)    
    ">Tare (Duminică, 10 octombrie 2010, 16:27)

    ">Smooth [anonim]

    Interesant ">
  • +8 (10 voturi)    
    DESPRE (Duminică, 10 octombrie 2010, 17:00)

    cornerro [anonim]

    cei 500 000 de iranieni care lucreaza in industria auto si care ar ramane pe drumuri la acelasi ridicat de spranceana,nu pomeneste nimic oficialul. imi aminteste de tipica grija a dictatorului pentru poporul lui: daca interesele orgoliului o cer, pot muri cu milioanele, numai don' sef sa fie satisfacut...
  • +1 (7 voturi)    
    frustrati (Duminică, 10 octombrie 2010, 17:12)

    methylik [anonim]

    mai sunt oamenii aia..
    parca zici ca sufera cand nu-i baga cineva in seama si se baga singuri in seama...
  • +3 (5 voturi)    
    Sudura (Duminică, 10 octombrie 2010, 17:29)

    Vizitiul [utilizator]

    Lasa ca face piese cu aparatul de sudura, nu ati vazut ca sunt sefi in suduri? :)
  • 0 (8 voturi)    
    inca o stire "negativa" din Iran (Duminică, 10 octombrie 2010, 19:14)

    dorin [anonim]

    Prietenii stiu de ce.
    Iar o stire adevarata prezinta si contextul acelei declaratii, dar, nah, trebuie o stire "negativa".

    Apropo, hotnews, pana acum ne serveati cate o stire pe zi. Atiu facut o pauza de o,saptamana de la ultima stire. Ce se intampla? N-a zis Ahmedinejad nimic o saptamana? Parca nu cred.
    • +1 (5 voturi)    
      Uite si o stire buna (Duminică, 10 octombrie 2010, 22:33)

      muciflenduri [anonim] i-a raspuns lui dorin

      Nu s-a prabusit niciun avion iranian in ultimele 3 zile.
  • 0 (0 voturi)    
    m-as bucura (Marţi, 12 octombrie 2010, 7:50)

    laurentiucat [utilizator]

    dupa cate tin eu minte,parca franta l-a sprijinit pe khomeini.si americanii au fost izgoniti din iran si cu strambe frantuzesti.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri