Mercury Research: 85% dintre romanii cu varsta peste 18 ani au fost afectati de criza economica

de Constantin Barbu     HotNews.ro
Marţi, 15 februarie 2011, 18:57 Economie | Consumator

Numarul angajatilor a scazut fata de 2013
Foto: HotNews.ro
Criza a afectat 85% dintre romanii cu varsta peste 18 ani, procent in crestere fata de martie 2010 (77%), conform studiului Financial CrisisMeter realizat de Mercury Research in luna noiembrie 2010, pe un esantion de 1200 de persoane cu varsta peste 18 ani. Anul 2010 a adus schimbari si in calcularea bugetului familial lunar.

Romanii alocau la sfarsitul anului 2010 o mai mare parte din totalul veniturilor pentru mancare si rate in comparatie cu noiembrie 2008 (primele semne ale crizei in Romania), in timp ce proportia de buget alocata catre haine si produse de ingrijire personala, obiecte de mobilier sau educatie a scazut. In comparatie cu anii trecuti, romanii au redus cheltuielile atat la mancare, cat si la alte categorii de produse sau servicii, precum telecomunicatiile, produsele de ingrijire personala, vacante si iesiri in oras.  

In continuare, cea mai mare parte din totalul veniturilor lunare ale romanilor (40%) este destinata produselor alimentare, procent in crestere in comparatie cu 2 ani in urma (38%).  Daca in noiembrie 2008, ratele insemnau 5% din veniturile lunare, pe parcursul lui 2010, s-a ajuns la 6 - 8% din buget. De asemenea, la inceputul crizei (noiembrie 2008) se cheltuiau 7,4% pe educatie, iar la sfarsitul lui 2010 procentul era de 5%. Si banii pe care reuseau sa-i puna deoparte s-au redus, 3% la sfarsitul lui 2010 fata de 5% la inceputul lui 2009.  

Patru din zece romani erau mult mai ingrijorati in legatura cu situatia lor financiara in comparatie cu 6 luni in urma fata de data interviului. Criza financiara a fost cel mai puternic resimtita de persoanele cu varsta intre 35 si 50 de ani, de persoanele din gospodariile cu un nivel de bunastare mai redus si de persoanele cu venituri mici.

Pentru cei mai multi dintre cei afectati de criza (57%) efectul negativ s-a resimtit la nivelul venitului si prin scaderea nivelului de trai. De asemenea, scaderea puterii de cumparare/ cresterea preturilor a fost resimtita de  44% dintre cei afectati. La distanta de acestea, pierderea locului de munca a fost urmarea crizei pentru 4% dintre romanii afectati de criza. Dificultatea de a gasi un loc de munca a avut impact asupra a 3% dintre romanii care au resimtit negativ criza, procent in scadere fata de martie 2010 (7%). Tinerii au intampinat intr-o masura mai mare dificultati in a-si gasi un job (8%).

Alte efecte negative mentionate in studiu au fost cresterea facturilor la utilitati si a taxelor (3%), pierderea de catre alti membri ai familiei a locurilor de munca (3%) sau reducerea cheltuielilor pentru asigurarea celor necesare (3%).


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

622 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi