DOCUMENT Cercetatorii, scutiti de impozit pe veniturile din salarii incepand din luna august. Ce conditii trebuie indeplinite

de Red. Stiri     HotNews.ro
Vineri, 9 septembrie 2016, 11:45 Economie | Finanţe

Nivelul investitiilor in cercetare in 2012
Foto: ec.europa.eu
Cercetatorii care desfasoara activitati in zona cercetarii aplicative sau a dezvoltarii tehnologice vor fi scutiti, incepand cu luna august, de plata impozitului pe veniturile din salarii si asimilate salariilor obtinute din activitatile de cercetare-dezvoltare desfasurate in Romania, anunta Ministerul Educatiei. Detaliile sunt prevazute intr-un ordin comun semnat de mai multi ministri.

Ordinul (vezi atasament)
stabileste criteriile, conditiile, procedura de calcul a scutirii si documentele necesare la incadrarea persoanelor scutite de la plata impozitului pe veniturile din salarii si asimilate salariilor ca urmare a desfasurarii activitatilor de cercetare-dezvoltare prevazute de Ordonanta de Urgenta OUG 32/2016.

Decizia Guvernului vine pe fondul clasarii codase a Romaniei in toate clasamentele europene privind investitiile in cercetare - dezvoltare.

Ordinul comun a fost semnat de ministrii Educatiei, Finantelor, Muncii, Economiei si Agriculturii.

Conditiile care trebuie indeplinite concomitent de viitorii beneficiari ai scutirii de impozit pe salarii:

a) postul pe care il ocupa face parte dintr-un compartiment de cercetare-dezvoltare, evidentiat in organigrama angajatorului;

b) angajatul desfasoara activitati de cercetare-dezvoltare aplicativa si/sau de dezvoltare tehnologica eligibile, cuprinse intr-un proiect de cercetare-dezvoltare aplicativa si/sau de dezvoltare tehnologica;

c) angajatul a absolvit cel putin ciclul I de studii universitare sau o forma de invatamant superior de lunga durata si detine  o diploma de licenta, sau echivalenta, conferita de o institutie acreditata de invatamant superior din Romania sau o diploma obtinuta la absolvirea studiilor universitare de licenta la institutii acreditate de invatamant superior din strainatate, recunoscuta si echivalata de Ministerul Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice;

d) cheltuielile cu salariile si asimilate salariilor  sunt prevazute in bugetul proiectului de cercetare-dezvoltare aplicativa si/sau de dezvoltare tehnologica;

e) angajatorul are in obiectul de activitate si activitati de cercetare-dezvoltare aplicativa si/sau de dezvoltare tehnologica.

Important: Ministerul Educatiei arata ca scutirea de impozit pe veniturile din salarii si asimilate salariilor se acorda chiar si in cazul nerealizarii obiectivelor proiectului de cercetare-dezvoltare aplicativa si/sau de dezvoltare tehnologica.

Pentru validarea incadrarii activitatilor pentru care se acorda scutirea de impozit pe veniturile din salarii si asimilate salariilor ca fiind de cercetare-dezvoltare aplicativa si/sau de dezvoltare tehnologica eligibile, angajatorul, angajatul sau autoritatile fiscale pot solicita rapoarte de expertiza elaborate de experti inscrisi in Registrul expertilor pe domenii de cercetare-dezvoltare.











12342 vizualizari
  • -11 (27 voturi)    
    Discriminare, toata ziua. (Vineri, 9 septembrie 2016, 11:51)

    Toni_Romania [utilizator]

    Discriminare, toata ziua. Ca si la IT-isti.
    • +5 (15 voturi)    
      Sunt aitist (Vineri, 9 septembrie 2016, 12:37)

      V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

      Si platesc in alta tara impozit la exact acelasi nivel ca oricare alt cizmar sau tapitar. Mi se pare mult mai normal sa fie asa si va dau dreptate: este discriminare.

      Treburile trebuie sa fie foarte simple in economie: profitul se impoziteaza cu X, fara exceptii de la regula. Orice exceptie arata ca oricand, chiar si maine, pot schimba regulile fara sa intrebe pe nimeni.

      DAR: evaziunea fiscala sa fie pedepsita crunt. In felul acesta impozitul X poate fi tinut la cote relativ scazute, ceea ce ar incuraja toti oamenii sa munceasca pt ca platesc impozit mic. La fel si furtul / delapidarea.

      La noi e altfel: unii sunt scutiti (maine pot fi altii) iar altii fac profit la negru. Statul vede zero si dupa aia toti se plang ca nu sunt bani.

      Am fost in cupla: nu am stiut ca trebuie sa platesc un impozit timp de 5 ani. Mi-a venit hartiuta anul acesta ca trebuie sa il platesc. Sincer, nu am incercat sa fentez nici o autoritate, pur si simplu nu am stiut de existenta acelui impozit. In ziua urmatoare am contactat ministerul de finante si impreuna cu ei am calculat suma pe care am platit-o imediat (desi nu era chiar mica). Acum o saptamana mi-a venit o hartiuta cu dobanda aferenta sumei, pe 5 ani, pentru neplata. Ce am facut? Pai am platit-o, cum sa nu o platesc?!? Era vina mea. Mi-am cerut scuze, am spus ca nu am stiut dar asta nu ma disculpa. Nefiind insa cu rea intentie si vazandu-se clar ca am colaborat imediat, ministerul nu m-a mai si amendat.

      Sunt de parere ca orice activitate economica ce aduce bunastare/profit este ori taxata ori netaxata - fara exceptii pe intreaga plaja de activitati. Deci daca lasa IT-ul fara taxe, de ce nu lasa si fermele? In fond fara mancare nu traim!
      • +3 (9 voturi)    
        Totul tine de atragerea de investitori (Vineri, 9 septembrie 2016, 14:00)

        serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

        Romania nu castiga bani doar din taxe si impozite. Daca se fac niste scutiri de impozite in orice domenii astfel incat sa devina atractiv ptr firme straine sa-si faca sedii sau si sa foloseasca muncitori romani, muncitorii aia la randul lor vor cheltui bani pe servicii de la alte firme romanesti(care platesc impozit si indirect toata lumea castiga).
        Ideea este ce in IT e treaba mai usoara si are sens sa fie pastrata este ca firmele la fel de usor cum muta activitatile la noi, la fel de repede pot pleca de aici. Nu trebuie sa care infrastructura in alta tara, programele sunt pe serverele din tara lor de origine, cladirile sunt inchiriate.

        Eu sunt ptr pastrarea scutirilor de impozit ptr IT si gasirea de noi domenii in care s-ar putea atrage investitori straini. Daca in agricultura poate deveni atractiv sa vina aia cu tractoare si irigatii din Germania si sa faca ferme aici, foarte bine sa se dea scutirea. Numai ca nimeni nu cred ca ar face din cauza de logistica, ca daca maine se razgandeste guvernul e greu sa-ti iei ferma construita sa o muti in Bulgaria de ex.

        Chestia cu faptul ca IT-ul trebuie sa plateasca si el impozit nu ar face decat sa plece firmele in alta parte si sa pierdem toti.
        • -5 (7 voturi)    
          Nu sunt de acord (Vineri, 9 septembrie 2016, 14:31)

          V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui serbanTeodor

          Tocmai pentru ca IT-ul isi poate maine lua talpasita repede si pleca (ceea ce nu poate face cel cu ferma), tocmai de aceea eu ca stat as ajuta firmele de IT in bunuri care nu se pot lua asa de usor. De exemplu le-as face centre (cladiri) echipate complet unde sa nu plateasca chirie. Pleaca firma? Am in continuare cladirea in care poate oricand veni alta.

          Eu ca stat as investi in oameni, platindu-le educatia, examenele, aducand traineri din afara insa cu conditia ca daca absolva un curs, in urmatorul an ori ramane in tara ori isi achita cursul.

          As intoarce in mod activ banii in educatie si in lucruri pe care firmele de IT sa nu le poata lua cu ele. Scutirea de taxe inseamna ca acei bani (o parte) vor fi luati de oameni cu ei.

          Hai sa iti dau un exemplu: eu. Am invatat in invatamantul de stat romanesc (asa bun sau rau, asa gratuit sau nu, ramane de discutat asta). Am invatat pt mine nu pt note si am invatat temeinic. Am obtinut o bursa a statului roman si am plecat. Nu am muncit pentru statul roman deloc si nici bursa nu am returnat-o pt ca am gasit o gaura in legislatie. De ce? Pentru ca gestioneaza prost banii si nu sunt de acord cu gestiunea sa iar gaura legislativa pe care am exploatat-o este tot din vina unui incompetent care a gresit un cuvant. E fair play ce am facut? Nu, fireste ca nu. E legal? 100%. Exact asta fac firmele cu scutirile lor - maine daca firma de IT vrea, pleaca in India si statul roman va ramane cu un mare fas (asa cum a ramas si de pe urma mea).
          • +3 (5 voturi)    
            Pai si asta nu e deja alta problema? (Vineri, 9 septembrie 2016, 15:01)

            serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

            Ca statul e prea idiot ca sa faca ceva cu banii veniti indirect de la multinationale?

            Sa inteleg ca nu ati scuti de impozit, dar ati face invatamantul mai bun? Pai si de ce nu ar merge sa fie facute ambele impreuna daca sunteti de acord ca intra indirect bani din IT? Daca nu ai scutire astia pleaca maine si cu ce bani faci imvatamantul mai bun?

            Ex cu cladirea nu e bun, au aparut ca ciupercile cladirile la Pipera din 5 in 5 metri si chiria e derizorie in comparatie cu salariile. Cladirile astea nu le ia nimeni, tot aici stau. Si n-aveti grija, capitalismul regleaza tot, chiar si statul idiot, lumea nu mai asteapta sa invete de la stat, se educa singura cu trainingurile de care ziceati.
        • -1 (1 vot)    
          Impozitul pe profit (Vineri, 9 septembrie 2016, 14:33)

          V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui serbanTeodor

          Trebuie sa fie fix, clar si usor de administrat pentru orice firma sau persoana. Trebuie sa fie clar din lege ca acel impozit este cel in schimbul caruia poti opera pe teritoriul romanesc ca entitate. Fara exceptii. Lucrezi in Romania? 12 % impozit pe profit (sa zicem). Asa cum e si TVA-ul, cumperi ceva, platesti TVA daca nu esti utilizator final.
        • -1 (5 voturi)    
          Impozitul trebuie să fie pe venit, nu pe actvitate (Vineri, 9 septembrie 2016, 14:49)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui serbanTeodor

          Și dacă ai IT-iști care obțin 2.000 de euro neimpozabili, în timp ce sute de mii de menajere șli de muncitori în construcții pleacă din țară, crezi că România iese în câștig?

          Impozitul trebuie să fie pe venit, nu pe activitate. Dacă ești IT-ist și mai ai și 3 apartamente date în chirie, trebuie să plătești impozitul aferent veniturilor totale pe care le obții, nu o cotă ”unică” preferențială.

          România e plină de originalități în materie de fiscalitate și creează mereu categorii privilegiate, în timp ce diverși avocați de ocazie ca tine nu ratează justifarea unor asemenea originalități fiscale.

          Atât timp cât românii continuă să plece din țară, IT-iștii și cercetătorii tăi scutiți de impozit pe salariu or să-și aducă menajere și bone din Asia, că n-o să mai aibă ciine să se ocupe de muncile simple.
    • +7 (17 voturi)    
      ca și la ăia cu pensii speciale (Vineri, 9 septembrie 2016, 12:40)

      FFF T [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

      Suntem o țară de speciali, frate!
      Există 2 categorii de cetățeni: specialii și fraierii cu salariul minim pe economie.
      Specialii nu plătesc impozite, nu contribuie la CAS, pensii, pentru ei plătesc ceilalți care abia o duc de pe o zi pe alta.
    • +10 (24 voturi)    
      export (Vineri, 9 septembrie 2016, 12:46)

      break_noon [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

      IT-istii fac "export", adica aduc bani in tara, si nu putini.
      Asa ca e normal sa primeasca ceva scutire.

      De ce agricultorii primesc subventii?
      Acolo nu este discriminare?

      Oricum un IT-ist care aduce bani in tara plateste apoi TVA-ul pe ceea ce cumpara.
      • -4 (24 voturi)    
        mda (Vineri, 9 septembrie 2016, 13:04)

        Andrei57 [utilizator] i-a raspuns lui break_noon

        E ok să fie încurajate anumite domenii care șchioapătă, cum e cercetarea. În IT, însă, nu prea are sens să aplici aceleași reguli de stimulare pentru că este o industrie care merge de la sine. Pe de altă parte, nici nu produce chiar așa mult cum se susține, mai ales că, la noi, IT-ul produce foarte puțin conținut original, inovator, cu valoarea adăugată mare. E mai mult un fel de lohn, așa cum a fost mulți ani în confecții.
        • +8 (16 voturi)    
          ... (Vineri, 9 septembrie 2016, 13:10)

          pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui Andrei57

          Habar n-ai despre ce vorbesti.
          • +1 (5 voturi)    
            ? (Vineri, 9 septembrie 2016, 14:36)

            Andrei57 [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

            Serios? Păi putem să ne apucăm de dat exemple să vedem cât produce România în IT și cât lucrează la software și hard chiar proiectate de alții. Nu spun că e rău că se face măcar atât. E foarte bine și e un prim pas foarte bun. Doar că toată treaba cu marile realizări ale IT-iștilor români e mai degrabă un mit.
            • +1 (7 voturi)    
              ... (Vineri, 9 septembrie 2016, 15:35)

              pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui Andrei57

              Bre, IT-ul aduce intre 5 si 6% din PIB-ul Romaniei si va aduce din ce in ce mai mult.

              Nu stiu ce realizari vrei tu, mie imi ajunge asta.

              P.S. In viata reala absolut nimic nu "merge de la sine".
              • +2 (4 voturi)    
                greu (Vineri, 9 septembrie 2016, 17:46)

                Andrei57 [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

                Bre, sunt alte sectoare care aduc mult mai mult. Cum ar fi industria. Doar Dacia face cât tot IT-ul (cel puțin 8% din totalul exporturilor sunt, de fapt, Dacia). Deci, cum facem? Îi scutim pe cei ce lucrează în industrie de taxe? Măcar pe cei din industria auto? Hai, poate doar pe cei de la Dacia?
                Ideea este să stimulezi un sector care nu merge și de care ai nevoie. Și să îl stimulezi de o manieră sustenabilă, care să îl ajute să fie inovator, pentru că așa câștigi plus valoare.
        • 0 (18 voturi)    
          nu v-ar fi rușine? (Vineri, 9 septembrie 2016, 13:13)

          FFF T [utilizator] i-a raspuns lui Andrei57

          Voi nu folosiți spitale, ambulanțe, poliție, șosele? De ce să nu plătiți taxe ca toată lumea?!
          • +3 (7 voturi)    
            Ptr ca (Vineri, 9 septembrie 2016, 14:07)

            serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

            Aici e vorba de atragere de investitori. Nu prea exista firma Romaneasca de soft pe bune.
            Toate firmele mari sunt straine, atrase de faptul ca pot oferi salarii mai mici aici(din cauza ca nu se platesc impozite). In secunda 2 cand e mai ieftin in Bulgaria decat in Romania firmele inchid aici si se muta dincolo ptr ca nu exista nimic fizic care sa ii tina aici. Tot softul se transfera de pe serverele din Romania in Bulgaria in 2 min.
            Daca stiti vreun domeniu in care s-ar putea la fel atrage investitori externi, clar ar trebui si acela scutit de impozit.
            • +1 (3 voturi)    
              Tocmai de aceea (Vineri, 9 septembrie 2016, 14:36)

              V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui serbanTeodor

              Statul roman trebuie sa se asigure ca exista o infrastructura IT atat de atractiva ca nu vor vrea sa se mute, iar daca se muta infrastructura ramane aici.

              Este ca si cum statul roman s-ar angaja sa construiasca 3 autostrazi si linii de inalta tensiune de la o uzina catre granite ca o firma sa produca aici. Se muta uzina in India? Raman autostrazile si de-a lungul liniilor de inalta tensiune pot aparaea localitati deja conectate cu restul lumii.
              • 0 (2 voturi)    
                Nu exista asa ceva in IT (Vineri, 9 septembrie 2016, 15:05)

                serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

                IT-ul inseamna soft care in 2 min se muta de pe serverul din Romania in India. Bunurile fizice nu conteaza in IT. Iei laptop cu 10 mil, iar ca spatiu de lucru poti sa indesi 10 insi intr-un apartament de bloc. Ce sa faca statul sa lege o firma fizic? Doar sa-i ameninte cu moartea daca pleaca.
          • +3 (9 voturi)    
            pai (Vineri, 9 septembrie 2016, 14:08)

            gazpefoc [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

            platim, cum sa nu platim, ba daca facem un calcul, la salariile din IT taxele sunt duble sau triple fata de altii. asta cu taxele este intoxicare sau nestiinta, suntem scutiti doar de impozitul de 16%. exact asta scuteste acum guvernul pe cei din cercetare. oricum banii din IT sunt veniti din afara, nu exportam nimic, decat creierele noastre. iar banii se cheltuiesc aici. iar daca guvernul ne-ar pune din nou sa platim impozit, 50% din noi am pleca afara, si nu am mai plati nimic, nici macar taxele alea.
            • +1 (7 voturi)    
              plecați domnule (Vineri, 9 septembrie 2016, 14:29)

              FFF T [utilizator] i-a raspuns lui gazpefoc

              Au plecat milioane de oameni din cauza sărăciei, lor nu le-a dat nimeni scutiri de impozite.
              Le plângem de milă IT-iștilor, când sunt milioane de exploatați pe salarii de mizerie. Vă credeți buricul universului!
              • +1 (7 voturi)    
                Au plecat destui asta se stie (Vineri, 9 septembrie 2016, 14:47)

                serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

                Nu vad cu ce va e dvs mai bine. Doar placerea ca ne-am balaci toti in acceasi mocirla si ca trebuie sa tragem si pe altul care incearca sa se ridice inapoi in ea?
                • +2 (6 voturi)    
                  asta cu capra e veche (Vineri, 9 septembrie 2016, 15:40)

                  gazpefoc [utilizator] i-a raspuns lui serbanTeodor

                  si nu va iesi prea repede din capul unora. faptul ca noi nu platim impozit nu va face viata mai grea. daca noi plecam si se inchid multinationalele, vi se va mari salariul sau pensia? io zic ca daca s-ar inchide cladirile alea mari de birouri din Pipera ar suferi alta lume decat IT-istii care lucreaza in ele.
                  • +1 (3 voturi)    
                    ăsta e șantaj (Vineri, 9 septembrie 2016, 16:05)

                    FFF T [utilizator] i-a raspuns lui gazpefoc

                    Și dacă pleacă firmele din Pipera, o să fie prăpăd, dar când au emigrat 15.000 de medici n-a fost. Ce să vezi, voi sunteți mai cu moț!
                    • +2 (6 voturi)    
                      stii ce? (Vineri, 9 septembrie 2016, 16:17)

                      gazpefoc [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

                      daca le dadeau scutire de impozit la medici erai aici spunand aceleasi lucruri despre ei. si sunt pentru scutirea de impozit pentru medici. insa medicii nu pleaca doar din cauza salariilor, ci si din cauza conditiilor de lucru. si nu suntem doar 15000 de itisti. si vezi ca scutirea aia de impozit presupune declararea unui venit de 10000 dolari pe cap de programator scutit de catre firma. si ce sa vezi, pe o parte din banii aia se va plati impozit pe profit. dar degeaba vorbesc, pacat ca nu doare cand esti prost, ar avea farmaciile vanzari record de calmante in Romania
          • 0 (0 voturi)    
            reducere impozit (Vineri, 4 noiembrie 2016, 9:10)

            gabyatbsg [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

            Sa moara si capra vecinului, asa suntem noi.
            Aici se discuta de reducerea impozitului pe veniturile din salarii pentru cercetatori. Cercetarea la noi pierde mult teren datorita numarului cat mai mic de persoane interesate sa lucreze in cercetarea romaneasca. Nu ne e rusine ...platim cu varf si indesat pentru spitale si sosele etc si nu beneficiem de servicii..daca am nevoie de medicamente nu le iau gratis si daca am nevoie sa merg la spital sunt nevoita sa apelez la particular si sa platesc din buzunarul meu ca in spitalele noastre de stat nu au timp de tine te tine la cozi interminabile , iar cu soselele sa fim seriosi platim taxe de nici nu mai putem tine evidenta. Ce ma mai tine in Romania sunt parintii care sunt bolnavi si nu vor sa plece din tara ca sunt legati de amintirile de aici insa e un chin sa traiesi in tara asta unde nu esti recunoscut ca valoare. Asta e statul nostru nu isi recunoaste valorile , cum sa faci cercetare cand nu ai cercetatori si nici nu finantezi. Pacat
      • -11 (19 voturi)    
        Subventia e una, scutirea de impozit alta (Vineri, 9 septembrie 2016, 13:13)

        dinica [utilizator] i-a raspuns lui break_noon

        Foarte simplu.
        IT nu aduce aproape nimic din punct de vedere al dezvoltarii. Nu exista dezvoltare pe orizontala in IT. Nu exista investitii, numai niste birouri inchiriate. Maine se supara si pleaca.
        SScutirea de impozit in IT este toxica si deserveste interese...
        • +2 (2 voturi)    
          Adica cum toxica? (Vineri, 9 septembrie 2016, 14:12)

          serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui dinica

          Toxica in sensul ca strainii ne dau dar nu ne baga si-n traista? IT-ul aduce bani straini in piata Romaneasca. E vina IT-ului ca nu exista firme romanesti furnizoare de servicii si produse care sa apara si sa se afirme?
      • +4 (10 voturi)    
        Cand faci export (Vineri, 9 septembrie 2016, 13:24)

        V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui break_noon

        Dar doctorii care salveaza vieti de ce nu sunt scutiti? Dar daca eu ca cizmar fac export de ce nu sunt scutit?
        • -1 (3 voturi)    
          cu medicii (Vineri, 9 septembrie 2016, 15:44)

          gazpefoc [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

          s-ar putea ajunge la aceeasi solutie ca sa-i tina in tara. pentru cizmari nu sunt de acord. nu este o industrie de viitor si nici nu are valoare adaugata mare.
    • +16 (26 voturi)    
      discriminare (Vineri, 9 septembrie 2016, 12:54)

      aaragn [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

      Discriminarea asta se numeste investitie. In cazul IT-istilor, a adus o caruta de bani.
      • -4 (16 voturi)    
        banii (Vineri, 9 septembrie 2016, 13:02)

        Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui aaragn

        IT-istii aduc bani multinationalelor instalate in RO, care fac evaziune big time.
        • +13 (13 voturi)    
          multinationale (Vineri, 9 septembrie 2016, 13:50)

          aaragn [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

          Aveti informatii ca nu respecta legea (evaziune)? De ce nu sesizati DNA?

          Altfel, situatia e simpla: alegem intre cazul in care avem multinationale dar nu putem sa le mulgem cat am vrea (ca sa mai dam ceva in plus la asistenta sociala, salarii si pensii), sau nu avem deloc. Ce preferati?
      • -7 (13 voturi)    
        Daca s-ar scuti de impozit industria auto... (Vineri, 9 septembrie 2016, 13:17)

        dinica [utilizator] i-a raspuns lui aaragn

        N-ar mai fi locuri pentru uzine in Romania.
        IT nu aduce nicio dezvoltare pe orizontala. Dar e prea mult pentru ITist.
        Cate carti a citit Itistul in ultima luna?
        Fac asa, un survey, ca sa vad daca ce se-ntampla la mine-n firma e valabil in general....
        • +1 (1 vot)    
          Aitistul de mine (Vineri, 9 septembrie 2016, 14:37)

          V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui dinica

          Ieri a citit 540 de pagini iar in ultimul an peste 25000.
    • +6 (10 voturi)    
      Avem o problema cu cercetarea privata (Vineri, 9 septembrie 2016, 13:00)

      animatron [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

      Daca priviti atent pe tabel, veti observa ca aproape toate statele UE cheltuiesc din banii publici maxim 1% din PIB, Romania fiind pe la 0,7% (peste Bulgaria sau Malta si cam la fel cu Ungaria).

      Doar ca stam foarte prost la cercetarea facuta de intreprinderi si firme private, doar Cipru sta mai prost dar totusi pe total ne depaseste datorita cercetarii private "non-profit".

      Cred ca asta e scopul masurii propuse de Guvern, sa stimuleze macar partial cercetarea in domeniul privat, mai ales ca se cere ca acel cercetator ce urmeaza a fi scutit de impozit sa fie angajat la o societate care in obiectul de activitate sa aiba si cercetarea-dezvoltarea (R&D).

      Avem un target de 2% PIB pt R&D, pentru 2020, dar nu e vorba doar de fondurile publice, cum uneori gresit se crede, ci si de efortul privat.

      Observati ca in statele avansate in R&D, in acest domeniu sectorul privat depaseste cu mult pe cel public.

      Cat despre eventuale abuzuri, textul normativ pare sa fi luat niste masuri de precautie, e obligatorie indeplinirea concomitenta a mai multor conditii.

      Apoi, daca se fac angajari abuzive, pe baza de coruptie si nepotisme, mai exista si DNA-ul care poate fi sesizat cand e vorba de bani veniti de la buget.

      Masura nu e suficienta, dar e un pas pe directia buna, e o dovada ca acest guvern vede cu destula claritate unde sunt probleme in societatea romaneasca si pare decis sa actioneze chiar si cand e amenintat de penalii din Parlament.
    • +1 (1 vot)    
      Discriminare, corect, discriminare pozitiva (Sâmbătă, 10 septembrie 2016, 11:36)

      dbdb [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

      ca la IT-isti. Ca si constructia de drumuri sau alte utilitati, discriminarea pozitiva asupra IT-istilor si acum, asupra cercetatorilor sunt multiplicatori de economie. Faptul ca un constructor sau un miner are ce munci, castiga un salariu pe care-l baga preponderent in industria alimentara (sau un profesor, sau oricare alta profesie), inafara de astea doua, doar "intretine" cererea si oferta. In schimb, IT-ul si cercetarea in general, au potential de a pune bazele si a dezvolta industrii noi, de a introduce in productie produse noi si de a scoate produse cu o tehnicitate superioara, care au potential de profit sporit si prin urmare, dau de munca la toata economia. In general, zic, ca pot sa si "taie" din locurile de munca clasice, de pana acum, prin automatizarea proceselor. Dar atunci deschid sanse pentru economia serviciilor, prea putin dezvoltata la noi.
  • +9 (15 voturi)    
    Sunt curios... (Vineri, 9 septembrie 2016, 12:10)

    Wan Ted [utilizator]

    Dacă e valabil și pentru cercetătorul Becali sau Copos...;)
  • -12 (18 voturi)    
    Au dat legea pt. ca (Vineri, 9 septembrie 2016, 12:24)

    Toni_Romania [utilizator]

    Au dat legea pt. ca multi copii de politicieni sunt "cercetatori". Asa cum sunt si IT-isti.
    • -6 (12 voturi)    
      Exact (Vineri, 9 septembrie 2016, 12:38)

      V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

      Asta e tot. Sa faci legi cu exceptii este ca si cum te duci la magazinul de arme si dotezi politia cu veste antiglont deja cu gauri dispuse aleator.
  • +5 (19 voturi)    
    cercetare doar cu diploma de licență? (Vineri, 9 septembrie 2016, 12:32)

    FFF T [utilizator]

    Cercetarea o fac cei care au diplome de doctori, peste tot în lume.
    Este inadmisibil să-l scutești pe unul de impozit pentru că a făcut și el 3 ani de Politehnică acolo. Ce fel de cercetare face unul după numai 3 ani de studii?
    Și cine garantează că nu vor fi încadrați ca cercetători tot felul de angajați care stau cu nasul în hârtii, dar ei nu fac cercetare?
    • -6 (12 voturi)    
      Mai mult (Vineri, 9 septembrie 2016, 12:37)

      Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

      Am un amic,cercetator la Academie, care nici macar nu trebuie sa mearga la job la un birou, lucreaza "de acasa". Cu o leafa frumoasa.
      • +8 (10 voturi)    
        Sotia e cercetatoare, 1500 lei/luna. Leafa Frumoas (Vineri, 9 septembrie 2016, 13:18)

        dinica [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

        Habar n-aveti, dar vorbiti.
        Foarte, foarte inteligent.
        • -2 (2 voturi)    
          Nu am nimic (Vineri, 9 septembrie 2016, 13:57)

          Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui dinica

          Nu am nimic cu vreo categorie profesionala. Doar constat unele. Amicul e pe stiinte juridice, ia leafa net vreo 2300, si chiar sta acasa. Deci probabil depinde de sector si de "pila" omului (leafa variaza pe o grila de salarii).
    • -1 (9 voturi)    
      Nu te-ai prins (Vineri, 9 septembrie 2016, 12:39)

      V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

      Legea este facuta pentru ei insisi. In fond in parlament ca sa faci o lege trebuie sa faci cercetare serioasa. La CERN e joaca de copii.
    • +6 (10 voturi)    
      Wrong (Vineri, 9 septembrie 2016, 12:56)

      Yooo [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

      Daca te-ai interesa, bugetul multor companii din acest domeniu, alocat resurselor umane este cheltuit...ce sa vezi, chiar de tinerii cercetatori. Ca ei sunt indrumati de un om cu barba, a carui nume apare primul pe coperta...e adevarat. Insa grosul este facut de cei tineri.
  • -7 (15 voturi)    
    Ca la noi la nimeni (Vineri, 9 septembrie 2016, 13:00)

    galeo [utilizator]

    In occident sunt scutiti de taxe saracii cu salarii minime, si primesc ajutoare sociale.
    In Romania e invers, cei cu salariul minim platesc taxe de 50% pe salariu, iar IT-istii si cercetatorii sunt scutiti de taxe, dar in acelasi timp primesc si indemnziatie de crestere copil din venitul ala neimpozitat

    La noi e fix pe dos
  • -5 (9 voturi)    
    ... (Vineri, 9 septembrie 2016, 13:02)

    a.nonim [utilizator]

    Dupa ce am umplut tara de doctori, acum o umplem si de cercetatori.
    • -1 (7 voturi)    
      Sa dea Dumnezeu. (Vineri, 9 septembrie 2016, 13:43)

      dinica [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

      Decat copisti de programe,
      decat corectori de programe,
      decat translatori din limbaje,
      decat munca slab calificata in IT, mai bine cercetatori.
      Nu sunt mai mult de 500 de adevarati ITisti in Ro.
      Restul sunt muncitori suport programe informatice.
      • -1 (1 vot)    
        Din pacate (Vineri, 9 septembrie 2016, 13:59)

        Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui dinica

        Din pacate multi IT-isti ce i stiu cunosc doar comanda "start up". Valabil pt multe categorii profesionale.
  • -3 (9 voturi)    
    Romania tara extremelor (Vineri, 9 septembrie 2016, 13:08)

    galeo [utilizator]

    Romania e tara in care se ia de la bogati si se d la saraci.
    De asta si avem contrastele astea mari intre bogati si saraci, stridente pentru orice strain ajuns in Romania
    • +1 (5 voturi)    
      Se ia de la saraci (Vineri, 9 septembrie 2016, 13:27)

      V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      Si se da la bogati. Socialustii la noi sunt oameni cu avere!
      • -1 (3 voturi)    
        Corect, (Vineri, 9 septembrie 2016, 13:33)

        galeo [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

        am vrut sa scriu invers, se ia de la saraci si se da la bogati
    • 0 (2 voturi)    
      ba nu (Vineri, 9 septembrie 2016, 14:00)

      Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      E altfel: In RO se ia la greu din bugetul public si se da la bogati.
  • +3 (11 voturi)    
    Lol (Vineri, 9 septembrie 2016, 13:49)

    HP [utilizator]

    S-au sugrumat toti sarantocii de invidie.

    Fara IT si cercetare, ati fi vai de capul vostru, Romania nu are absolut nimic de oferit in rest, in afara de curve, birturi si servicii.
    • -4 (4 voturi)    
      Serios? (Vineri, 9 septembrie 2016, 14:03)

      Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui HP

      De aia merg asa bine sistemele IT la pensii, la CJ-uri, la primarii, la casele de sanatate???
      Una doua auzim: "Regretam, a cazut sistemul".
      • +3 (3 voturi)    
        Serios (Vineri, 9 septembrie 2016, 14:34)

        HP [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

        Pai sistemele IT de la autoritati sunt facut de baietii destepti de la UTI, Siveco, etc.

        Sunt facute proaste cu intentie, ca sa mearga leusteanul in mentenanta, cu anii.

        E o problema de "nu se vrea", nu de "nu se poate".
        • -1 (1 vot)    
          Publicul nu stie nuantele astea (Vineri, 9 septembrie 2016, 14:48)

          Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui HP

          Publicul stie de flacaii autodenumiti "IT-isti".
      • +4 (6 voturi)    
        Ala nu e soft si alea nu sunt firme de soft (Vineri, 9 septembrie 2016, 14:38)

        serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

        Aia e cocalareala politica sustinuta tot de pensionarii care au votat PSD care acum se plang ca nu merg cardurile de sanatate. Firmele ca Siveco, UTI si a lu Ghita nu sunt firme de IT, sunt niste paravane care doar incaseaza milioanele de euro si pe urma dau la 2 studenti sa faca ceva acolo cat sa nu fie chiar pe fata prosteala. Deci nu se chinuie firmele alea cu platit salarii care sa fie o problema ca sunt scutite de impozit.
      • +1 (3 voturi)    
        Ha ha ha (Vineri, 9 septembrie 2016, 14:42)

        Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

        Un idiot agramat isi da cu presupusul despre sisteme informatice. Bine am mai ajuns si locul ultim intre natiunile EU e datoarat acestui cras neprofesionalism in care orice neica nimeni isi da cu parerea despre politici fiscale si de dezvoltare, despre sisteme informatice si rachete. :-))))))
        • 0 (2 voturi)    
          Nu ma fa tu idiot pe mine Gigi (Vineri, 9 septembrie 2016, 14:49)

          Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

          Nu ma fa tu idiot pe mine Gigi ca eu nu am atacat niciun internaut pe aici.
  • +4 (8 voturi)    
    Incredibil (Vineri, 9 septembrie 2016, 13:59)

    Al_de_sus_Et_III [utilizator]

    Cata ura combinata cu prostie. Imediat cum un sector primeste ceva, gata sarim cu gura, ca de ce nu ne da si noua fara sa gandim. Mentalitate de milog comunist.
    Daca nu esti competitiv si nu inovezi, te mananca concurenta. Sau vreti sa fiti o tara in care doar se produce pe banda ce iti spun altii? Altfel trebui sa investesti in cercetare, sa o sustii. Dar ce stie poporul nostru? Sa moara si capra vecinului, asta stie.
    • +1 (3 voturi)    
      Genialule hai sa ti spun ceva (Vineri, 9 septembrie 2016, 14:58)

      Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui Al_de_sus_Et_III

      daca un sector primeste "ceva" acel "ceva" este luat din alt sector
      • 0 (2 voturi)    
        tocmai (Vineri, 9 septembrie 2016, 15:53)

        gazpefoc [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

        ca nu se da nimic si nu se ia nimic de la alt sector. crezi ca o sa-ti dubleze tie impozitul?
    • 0 (0 voturi)    
      faptul ca tu vrei o scutire de taxe, (Duminică, 11 septembrie 2016, 21:05)

      kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui Al_de_sus_Et_III

      un privilegiu fata de ceilalti contributori la buget, e mentalitate de propagandist comunist imbuibat de la ferma partidului in timp ce pt. prostime rafturile magazinelor erau goale.
      orice scutire pt. o anumita categorie creaza o discriminare fata de ceilalti.
      • 0 (0 voturi)    
        Se numeste stimulare (Luni, 12 septembrie 2016, 9:48)

        Al_de_sus_Et_III [utilizator] i-a raspuns lui kkciosuldelahamangia

        Asa faci atractive anumite domenii. Probabil ca ai uitat ca in agricultura se subventioneaza productia sau ca in Bucuresti primaria plateste bani grei pentru a subventiona caldura si apa calda. Cu asta suntem ok? E o situatie mai complicate.
  • +3 (3 voturi)    
    fara scutiri de taxe! (Vineri, 9 septembrie 2016, 17:52)

    mike_the_hunter [utilizator]

    E o rusine aceasta lege stramba ca si aceea cu IT-isti, generatoare de evazuni fiscale mari pe care ANAF se face ca nu le vede.

    Dupa parerea mea, nimeni de la parlamentari pana la maturatori nu trebuie sa fie scutiti de taxe. Nici o pensie speciala, de serviciu,nimic!


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică