Liviu Dragnea, despre impozitul pe cifra de afaceri: Companiile mari multinationale raporteaza profit mai mic decat firmele mici romanesti. Guvernul e obligat sa verifice care sunt cauzele, nu cred ca in Romania vin doar cei care nu stiu sa faca afaceri

de V.M.     HotNews.ro
Joi, 29 iunie 2017, 18:11 Economie | Finanţe

Liviu Dragnea
Foto: Facebook - Liviu Dragnea
Liderul PSD Liviu Dragnea a declarat joi, dupa investirea Guvernului Tudose, raspunzand unei intrebari legate de masura prevazuta in noul program de guvernare ce prevede inlocuirea impozitului pe profit cu un impozit pe cifra de afaceri, ca guvernul "e obligat sa verifice" de ce companiile mari multinationale, care au cifre de afaceri mai mari, raporteaza profituri impozabile mai mici decat firmele mai mici, romanesti. "Sa vedem cum facem ca toate firmele din Romania sa actioneze cinstit... Nu cred ca in Romania vin doar cei care nu stiu sa faca afaceri", a afirmat Dragnea.

Declaratiile lui Liviu Dragnea:
  • Tot pachetul fiscal, noul pachet fiscal, dupa ce se vor face simularile, va fi pus in dezbatere publica si nu se va aplica pana nu se fac acest simulari. Eu am inteles ca guvernul face o analiza serioasa si obligatorie
  • Companiile mari, multinationale, care au cifra de afaceri de 580 de miliarde de lei, raporteaza profit impozabil de 9 miliarde de lei, in timp ce companiile mici, romanesti, care au 550 de miliarde, raporteaza 27 miliarde de lei profit impozabil
  • Daca un asemenea grup de companii raporteaza doar atata profit impozabil, inseamna acolo exista niste cauze
  • Cred ca guvernul este obligat sa vada care sunt cauzele acestor diferente, sa verifice daca sunt cauze obiective sau subiective. Nu cred ca in Romania vin doar cei care nu stiu sa faca afaceri
  • Sa vedem cum facem ca toate firmele din Romania sa actioneze cinstit, astfel incat toate firmele cinstite sa aiba de castigat
  • Nu zice nimeni ca se pune un impozit extraordinar pe cifra de afaceri. Vom face analize, simulari, iar analize, simulari, disctutii cu toata lumea. O analiza nu omoara chiar pe nimeni

Amintim ca in noul program de guvernare este anuntata, printre alte masuri fiscale si bugetare, una ce va avea un impact asupra tuturor firmelor din Romania, care nu vor mai fi taxate in functie de profiturile pe care le obtin, ci in functie de cifra de afaceri. Noul ministru al Finantelor, Ionut Misa, a declarat joi la Parlament ca ia in calcul o cota progresiva a impozitului pe cifra de afaceri, in trei trepte: 1%, 2% si 3%.



Citeste mai multe despre   












Jurnal din Israel

FOTOGALERIE Israel pe repede inainte: kit de informatii pentru o calatorie reusita

De la nord la sud, Israelul are putin peste 400 de kilometri, iar de la est la vest, putin peste 100. E printre putinele tari ale lumii in care, in aceeasi zi, poti face si baie in mare si ski la munte. E taramul miracolelor si al sperantelor, tara sfanta a pelerinilor, teritoriu complet liber si dezinhibat pentru hedonistii de pretutindeni. Ca vrei sa te regasesti spiritual sau ca vrei sa gasesti energia unor petreceri fantastice, mergi in Israel. O sa capeti ce cauti si, uneori, chiar mai mult decat atat.

9876 vizualizari

  • +27 (31 voturi)    
    Asa, Livache (Joi, 29 iunie 2017, 18:22)

    Soljenitin [utilizator]

    Asa, Livache, asa! Zi-o pe aia cu "agenturili straine"!
    • +8 (8 voturi)    
      Eu credeam ca Dragnea se pricepe la furat (Joi, 29 iunie 2017, 22:04)

      cartofil [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      Pentru furat are si certificare care nu poate sa i-o nege nimeni, este in infractor condamnat definitiv. Acum vad ca se pricepe si la economie....... La guvernare am vazut toti cum se pricepe daca si-a daramat propriul guvern. Trist este insa ca animalele astea controleaza Parlamentul si fac tot ce vor ratul lor.
      • +3 (3 voturi)    
        Trista este tara care "livreaza" asa animale (Vineri, 30 iunie 2017, 10:36)

        Petru-DoruCiuca [anonim] i-a raspuns lui cartofil

        O tara intreaga a avut sansa sa voteze. In urma votului a iesit actuala configuratie. Avem ceea ce construim. Restul este doar lamentare inutila.
    • +4 (4 voturi)    
      dragnea paturica (Vineri, 30 iunie 2017, 12:17)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      inca spera sa mai pacaleasca pe cineva cu nationalismul aplicat in economie.
      vezi Doamne, corporatiile (toate straine) smecheresc banii si d-aia la o cifra de afaceri superioara celor romanesti, au profit mai mic decat al acestora.
      uita insa ca firmele respective platesc salarii mari si au cheltuieli ridicate cu scolarizarea personalului romanesc (asta asa, doar ca sa dam cele mai la indemana exemple). chiar ar fi interesanta o comparatie si sub acest aspect.
      in fapt, hamesitul livache, nu are bani pentru gugumaniile salariale. nu stie sa faca rost altfel decat furand.
      sa nu se mire nimeni cand, usor, usor, corporatiile respective isi vor muta activitatile in alte tari mai prietenoase cu mediul de afaceri, iar patriotul roman national, geto-dac verde, crestin ortodox, familist cu cel putin 2 copii, va sta sezand in curul gol in mijlocul bataturii colbuite si isi va suge degetele de la picioare de foame.
  • +20 (28 voturi)    
    cine e corect (Joi, 29 iunie 2017, 18:27)

    Crist y [anonim]

    plateste toate taxele si impozitele aferente inclusiv cele pe salarii, caz in care profitul este mai mic. Smecherul nu plateste taxe si impozite pe salarii, le da la gri, ramane profit mai mare care-i aduce si lui dividende mai bune ptr. ca legislatia ii ia mai putin decat daca platea taxele pe salarii reale....Nu stiu unde o sa ajungem cu viziunea asta economica? In venezuela?
    • -11 (17 voturi)    
      Asa, si? (Joi, 29 iunie 2017, 19:42)

      iandecs [utilizator] i-a raspuns lui Crist y

      Ce legatura are asta cu viziunea economica?

      In legatura cu salariile la gri, este si un acord tacit din partea salariatului. Acesta are calea demisiei, reclamatiilor la ANAF / ITM, etc. Atata timp cat sunt incurajati astfel de angajatori, vom merge inainte si asa.
      • +11 (11 voturi)    
        Da, nu stiam ca sunt joburi pe toate drumurile (Joi, 29 iunie 2017, 20:57)

        MasP [anonim] i-a raspuns lui iandecs

        si platite si bine astfel incat sa-ti reclami patronul. Mai fratilor, mai treziti-va , nu suntem in Germania. Romanul nu are bani sa plateasca produse si servicii la preturile reale. Daca ai vrea sa fii corect si a platesti in mod corect, vei observa ca nu poti rezist a pe piata pentru ca ceilalti nu sunt la fel, pentru ca nu exista un control sistemic al ANAF, pentru ca ANAF este in epoca de piata in ce priveste controlul si asigurara competitiei reale pe piata. Nu patronul este problema ci sistemul tembel, comunistoid , perpetuat de 27 de ani. Iar dobitocul de Dragnea a suspendat toate investitiile in informatizarea ANAF.
    • +2 (2 voturi)    
      Ma tem ca nu in Venzuela! (Vineri, 30 iunie 2017, 8:28)

      un_deget_de_secaturi [utilizator] i-a raspuns lui Crist y

      Ci mai degraba in Mujicistan!
      Ai perfecta dreptate, o firma "fraiera", ce plateste TOATE taxele si impozitele catre Stat, este imposibil sa aiba profit mare!
      Legislatia nu incurajeaza corectitudinea, firmele "fraiere" risca sa ajunga in faliment, dar excat acesta este obiectivul strategic al pedesereului: o economie falimentara, o tara in recesiune, subdezvoltata!
      Ei stiu la perfectie sa gestioneze penuria, nu belsugul, oamenii care au loc de munca unde castiga bine nu mai pot fi prostiti cu sacosa electorala de culoare rosie. De aceea orice guvern pedeserist va lua INTENTIONAT masuri ca economia sa meraga cat mai prost ...
    • -5 (5 voturi)    
      prietene, (Vineri, 30 iunie 2017, 9:57)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Crist y

      am lucrat si eu la SRL-uri si pot sa spun ca patronii sunt praf. Te platesc la minimul minimului, nu ti-ar da nimic daca s-ar putea. Pur si simplu sunt atat de zgarciti ca nu vor sa scoata bani din buzunar: nici sa dea la angajati nici sa plateasca taxele. Nu conteaza cate vile au, ca au la mare, vor sa isi faca si la munte, vor sa se extinda, sa isi mai deschida un punct de lucru sau un magazin, orice numai sa nu dea la altii.
      patronii te platesc pe minim si restul iti dau la negru pentru ca sunt zgarciti si nu vor sa dea bani (nu pentru ca nu ar avea).
      Imi amintesc cum ne muncea patronul cand eram la inceput, aveam 100 USD/luna, dupa 1 an de stat peste program si venit a doua zi la ora 8 fix la munca am cerut o marire de salariu (in conditiile in care eram foarte eficienti). A inceput sa urle la propriu, cum pot sa vin cu asa pretentii la el, abia dupa 5 ani sa cer marire de salariu, ca nu-mi ajunge ca m-a angajat cu carte de munca, acum vreau sa ma si plateasca?
      Bineinteles ca am plecat, a urlat si mai tare ca il las cu fundul in balta la greu, ca nu ma primeste inapoi daca ma intorc. Pana la urma am facut bine ca am plecat ptr ca mi-am gasit loc mai bun la banca.
      Asa ca oameni buni, lasati-o moarta pe asta cu patronii cinstiti din Romania. Nu exista asa ceva.
      • +1 (1 vot)    
        Ce idiot! (Vineri, 30 iunie 2017, 11:38)

        Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        PUNCT
    • 0 (0 voturi)    
      venezuela sufera din alta cauza (Vineri, 30 iunie 2017, 17:28)

      nectarie [utilizator] i-a raspuns lui Crist y

      respectiv ultra-dependenta de petrol, care s-a dus in cap deja de cativa ani.
      "Revenue from petroleum exports accounts for more than 50% of the country's GDP and roughly 95% of total exports. Venezuela is the sixth largest member of OPEC by oil production."

      Doua "argumente" de economist, cuplate cu un comentariu apocaliptic legat de Venezuela... uite asa un neica-nimeni devine formator de opinie.
  • -14 (22 voturi)    
    Dragnea are zilele numarate... (Joi, 29 iunie 2017, 18:29)

    demaGOGU [utilizator]

    ...daca ataca renta capitalului strain (estimata la aprox 5 mld EUR/an)
    • +8 (8 voturi)    
      Esti praf (Joi, 29 iunie 2017, 21:05)

      MasP [anonim] i-a raspuns lui demaGOGU

      Va ucide firmele mici si mijlocii romanesti. Alea straine vor rezista mereu pentru ca au venituri mari, vor optimiza costurile. Dar o firma mica nu are de unde sa taie, va da afara angajati sau va inchide. Tocmai am vorbit acum cateva minute cu niste prieteni antreprenori care au mici firme cu 2-3 anajati. Mi-au spus ca daca vor aplica masurile, probabil vor inchide.
    • +6 (8 voturi)    
      Poate ne scapa multinationalele (Joi, 29 iunie 2017, 22:06)

      cartofil [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      de acest infractor condamnat definitiv, atat de nociv acestei tari. Daca noi suntem atat de tampaiti sa votam P$D-ul, dupa 50 de ani de comunism si 27 de ani de furaciuni.
      • +3 (3 voturi)    
        Ele pleaca! (Vineri, 30 iunie 2017, 8:29)

        un_deget_de_secaturi [utilizator] i-a raspuns lui cartofil

        Multinationalele or sa plece de la noi, dupa ce cnditiile de aici devin imposibile.
        Ele nu sunt de plins - au unde sa se duca!
        Dar NOI ce o sa ne facem?
    • +2 (2 voturi)    
      esti rau si ne-destept (Vineri, 30 iunie 2017, 11:44)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      firmele mici si mijlocii o sa moara si cele mari o sa plece din tara.
      cui serveste asta? o sa murim de foame in egalistate socialista. eu nu pt ca o sa plec din tara daca firmele sunt impozitate pe cifra de afaceri. nu de alta dar nu o sa mai fie locuri de munca.
  • +12 (14 voturi)    
    "Sa vedem cum facem"... "O analiza nu omoara (Joi, 29 iunie 2017, 18:30)

    Susufler0 [utilizator]

    chiar pe nimeni".

    Doar ca in noul program de guvernare al klingonianului nu este prevazut la capitolul "impozitare firme" - intocmirea de simulari si de analize ci de-a dreptul "mpozitul pe cifra de afaceri".

    PS. Asta zic si eu model de manipulare, pardon, de impozitare !
    • +6 (6 voturi)    
      aplica intai si p-orma vezi ce se intampla (Joi, 29 iunie 2017, 21:34)

      Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

      Paa una alta, ca sa fim siguri impozitam la cifra de afaceri; ce-i in mana nu-I minciuna.

      Dar ma intreb de ce nu direct nationalizarea firmelor straine? eventual trecerea in proprietatea unor tovarasi resposabili care stiu sa administreze companii ca teldrum (un exemplu la intamplare)
  • -17 (21 voturi)    
    prima oara (Joi, 29 iunie 2017, 18:31)

    CosminGeorge [anonim]

    cand ii dau dreptate,asta ziceam si eu de verificare,nu dau nimeni cu parul,dar e ciudat ca de marile multinationale auzi peste tot,isi fac reclama cu carul,investitii in noi sedii,angajari la greu dar profitul e micutz,mic de tot.
    • +9 (13 voturi)    
      cat spirit de observatie... (Joi, 29 iunie 2017, 18:57)

      moka [utilizator] i-a raspuns lui CosminGeorge

      mai bine pleaca sa ramana tot profitul in tara.
      cum de nu s-au gandit si alte tari la o asemenea solutie simpla si la indemana.
    • +11 (13 voturi)    
      Credeti ca Daimler Benz plateste vreun E (Joi, 29 iunie 2017, 22:15)

      cartofil [utilizator] i-a raspuns lui CosminGeorge

      in Germania, profit ???? Nu stiti nimic si va dati cu parerea. Profitul lui Daimler Benz este mai tot timpul zero. Dar nu se agita nimeni pentru asta, o gramada de nemti au de lucru si salarii babane, se plateste TVA pentru o productie uriasa, mai sunt tot felul de alte taxe, inclusiv taxe locale pe spatii si teren, mai sunt banii investiti in cercetare care creaza alte locuri de munca etc. Deci statul german cred ca ar plati el bani, daca firma ar intra pe pierdere. Numai niste dobitoci ca postacii P$D tabara pe multinationale doar ca platesc putin pe profit. Ar trebui sa vada problema in ansamblu, sa vada cat castiga Romania daca exista aceasta multinationala. Se ne amintim de SIDEX, care atunci cand exista, consuma 5% din PIB Romaniei cu pierderile. Si daca dadeam SIDEX-ul pe gratis, PIB-ul tot ar fi crescut cu 5%. Sau PETROM care nu mai mai producea nimic sub administrarea hotilor. Si care acum, sub administrare austriaca scoate miliarde. Ne uitam urat cu nu-s ai nostri. Da, dar noi nu suntem in stare sa administram asa ceva, noi stim doar sa furam, condusi spre mari succese de infractorul condamnat Dragnea.
    • 0 (0 voturi)    
      Ti-ai (Joi, 29 iunie 2017, 23:06)

      alexpro [utilizator] i-a raspuns lui CosminGeorge

      Raspuns singur
  • +27 (31 voturi)    
    Asa (Joi, 29 iunie 2017, 18:35)

    gigifisiune [utilizator]

    si de ce lovesti si in firmele romanesti?

    pentru ca masura asta ii loveste pe toti. Eu am o societate romaneasca si am contract cu o societate straina, dar care are afaceri si in Romania. Eu le ofer lor produse si servicii, dar marginea mea este extrem de mica, cu toate ca cifra de afaceri este foarte mare.

    Marginea mea este mica pentru ca, altfel, imi sunt refuzate si produsele si serviciile. Pe mine ma loviti grav daca ma impozitati la cifra de afaceri. Si nu sunt singurul in situatia asta.

    Mergeti la mamutii energiei, impozitati-i pe aia, nu pe mine. Am avut o cifra de afaceri de 1.5 milioane euro pe 2016, dar profitul e vai de mama lui. Un impozit de 1% pe cifra ar fi relativ ca cel pe profit, dar daca trec pe cel de 2% sau 3% inchid firma sa mi-o mut in alta tara.

    Sau, daca nu se poate, imi voi informa clientii ca trevbuie sa cresc marginea din cauza programului "destept" de impozitare marca psd si vedem ce se intampla. Eu cred ca va fi rau, dar asta este. Daca angajatii mei nu voteaza sau voteaza psd, asta vor manca. Pe paine!
    • +10 (12 voturi)    
      Pai e simplu (Joi, 29 iunie 2017, 19:13)

      Limort Nick O'Lae Darknea [utilizator] i-a raspuns lui gigifisiune

      Tie care ai marginea mica cand Dragnea iti ca baga mana in buzunar sa il rogi sa si maseze de cateva ori. Va avea astfel si lichiditatile de care vorbeste.
    • -9 (13 voturi)    
      Hmmm (Joi, 29 iunie 2017, 19:48)

      iandecs [utilizator] i-a raspuns lui gigifisiune

      Hai sa vedem. La cifra ta, presupunem ca te vei pricopsi cu 2%. Asta inseamna 30.000 euro.

      Daca tu gestionezi anual un biznis de 1,5 mil euro si castigi la sfarsit de an mai putin, cred ca trebuie sa faci niste modificari indiferent de programul fiscal.

      Este munca patriotica ce faci. Societatea aia straina ori umbla dupa cel mai mic cost posibil - si atunci nu ai pierdut nimic fiindca oricand poate apare altul care sa faca acelasi lucru pe 1 eur mai putin, ori e firma serioasa si va intelege ca trebuie sa traiesti si tu mai bine.


      Si asta cu tot respectul pentru tine, care ca investitor privat platesti taxe luna de luna.
      • +9 (9 voturi)    
        N-am (Joi, 29 iunie 2017, 20:27)

        gigifisiune [utilizator] i-a raspuns lui iandecs

        sustinut ca-s cel mai destept sau cel mai abil manager. Stiu ca nu sunt, am abilitatile mele, nu le pot avea pe toate. Dar, retailerii cu care lucrez, au un talent "exersat" ani de zile si stiu cum sa faca presiuni si cum sa te"motiveze" sa lasi din pret.

        Oricum, toate calculele mele se bazau, evident, si pe taxele pe care trebuie sa le platesc la stat.

        30.000 de euro nu este o taxa pe care sa nu o pot sustine, dar nu imi convine pentru ca nu a fost luata in calcul, iar acum trebuie sa trec iarasi prin cosmarul renegocierilor cu clientii.

        Nu-mi convine. Plus ca este prea din scurt pentru o asa o modificare si nici nu stiu daca se va pune in practica. Daca se va pune in practica, se va pune din toamna sau chiar mai tarziu, ceea ce imi va lasa foarte putin timp de renegociere, iar presiunile vor fi enorme din partea clientului. Acum, la pachet si cu presiunile din partea statului care schimba peste noapte un program intreg de impozitare.
    • 0 (8 voturi)    
      Ca exemplu (Joi, 29 iunie 2017, 19:51)

      iandecs [utilizator] i-a raspuns lui gigifisiune

      O firma privata vazuta ca si un amazon al Romaniei, in ultimii 4 (patru) ani, la o cifra de afaceri cumulata de peste 1,7 miliarde de euro, a platit fix 0 (zero) lei impozit pe profit.
      • +5 (5 voturi)    
        Am zis (Joi, 29 iunie 2017, 20:41)

        gigifisiune [utilizator] i-a raspuns lui iandecs

        in prima postare ca sunt de acord sa se duca la giganti, care au bani de coinsultanta fiscala, au 20 de avocati in spate si toate astea.

        Eu nu am si am platit intotdeauna ce a trebuit sa platesc.

        Si eu ma simt furat de societatile mari. Dar stiu ca mie nu mi-e usor si nu am facut si nu fac inginerii financiare.
      • +1 (1 vot)    
        Deci pentru că ANAF-ul este praf (Vineri, 30 iunie 2017, 9:28)

        Spiky [utilizator] i-a raspuns lui iandecs

        și nu are habar să controleze firmele mari la prețurile de transfer și alte șmecherii de evaziune fiscală legală și nici nu au chef să se bată cu avocații ălora care sunt meseriași bine plătiți, atunci trebuie ca toți patronii să sufere consecința neprofesionalismului ANAF. Așa este, am înțeles bine?
      • +1 (1 vot)    
        Si cati angajati are firma asta? (Vineri, 30 iunie 2017, 10:53)

        Petru-DoruCiuca [anonim] i-a raspuns lui iandecs

        Costurile unei firme (serioase, nu de apartament), se calculeaza in salarii, dari la stat pentru salarii si cheltuieli cu mafuri/materii prime.
        Apoi, incepem sa ne apropiem de notiunea de profit (desi mai este ceva pana acolo).
        Daca o firma plateste salarii la 1000 de oameni sau mai multi chiar, inseamna ca este mai mult decat utila acestui stat de pezevenghi papagali, care s-au obisnuit sa stea pe locuri caldute de bugetari lenesi, prosti si corupti!
        P.S. Am uitat asistatii social care au Mercedes si vila.
    • +9 (13 voturi)    
      Felicitari (Joi, 29 iunie 2017, 20:03)

      gigifisiune [utilizator] i-a raspuns lui gigifisiune

      celor care mi-au dat minus fara explicatii. Foarte inteligent din partea lor. Probabil ca-s bugetari sau postaci, fara sa-i duca capul ca daca eu nu mai am profit nu mai au nici ei ce sa fure.
      • +2 (2 voturi)    
        Nu probabil, absolut sigur! (Vineri, 30 iunie 2017, 8:35)

        un_deget_de_secaturi [utilizator] i-a raspuns lui gigifisiune

        Si ai pus diagnosticulc corect: putema avea pareri diferite, insa numai adeptii ilici, credinciosi mottoului "noi nu gandim!" sunt incapabili sa faca o socoteala simpla, nu se prind ca :

        "daca eu nu mai am profit nu mai au nici ei ce sa fure. "
    • +4 (4 voturi)    
      Exact acelasi lucru mi l-au spus niste prieteni (Joi, 29 iunie 2017, 21:09)

      MasP [anonim] i-a raspuns lui gigifisiune

      mici antreprenori. Aceste masuri ii omoara pe ei care au firme mici cu 2-3-4 angajati nu pe aia mari. Iar marirea salariului minim la 2000 lei va pune capac si tot firmele romanesti vor fi afectate.
    • -7 (7 voturi)    
      Frumusel profit... (Joi, 29 iunie 2017, 23:07)

      Stef_and [utilizator] i-a raspuns lui gigifisiune

      10% adica vreo 90000 de euro. Nici nu stai rau. Nu mai plange.
      • +3 (3 voturi)    
        Nu meriti raspuns, dar... (Vineri, 30 iunie 2017, 8:37)

        Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui Stef_and

        Daca profitul e 90.000 euro atunci trebuie sa stii ca un asociat nu poate lua oricand bani din firma. Trebuie sa plateasca impozit pe dividende 5% (anul asta) plus contributie la sanatate (incepand cu 2018). Impozitul pe dividende vine cam 4000 euro si ceva. Sa zicem ca ramane profit net 85.000 euro. Daca impartim la 12 luni, vine cam 7000 euro pe luna. Mie nu imi pare o suma fantastic de mare pentru un om care gestioneaza o afacere de milioane de euro...
        Pare un salariu de manager cu MBA intr-o multinationala, bineinteles, cu mai multa bataie de cap.
        Dar nu cred ca ai capacitatea sa pricepi...
      • +3 (3 voturi)    
        ce logica (Vineri, 30 iunie 2017, 8:42)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui Stef_and

        stramba ai.
        bravo lui daca e in stare sa scoata 90000 euro profit. de ce l-ar imparti cu lenesii si smecherii ca dragnea.
    • +2 (2 voturi)    
      Pai asta vor! (Vineri, 30 iunie 2017, 8:32)

      un_deget_de_secaturi [utilizator] i-a raspuns lui gigifisiune

      Scopul principal al preconizatei legi nu este sa aduca bani mai multi la Buget, ci sa DISTRUGA economia!
      Stii bine ca bazinul electoral al pedesereului nu il reprezinta intreprnzatorii romani, mici sau mari, si nici cei care lucreaza pentru corporatiile multinationale, ci bugetarii si asistatii sociali!
  • +13 (15 voturi)    
    Asta au votat Romanii: MAFIA (Joi, 29 iunie 2017, 18:38)

    Habermas [utilizator]

    Un infractor, seful unui partid de hoti si semi-analfabeti, vine si comanda cum trebuie sa se executa Guvernul Romaniei, pardon gasca de vechili pe mosia neo-otomana.
    Un tupeist crescut pe capul de pod Teleorman, la origine Deli-Orman, comanda pentru ca Romanii stau si se uita ca oile, eventual se asteapta ca Iohannis sa faca minuni - ca deh, sunt popor crestin, bun la suflet si slab la minte, "nu se baga" ... cand cineva il jumueste de viu.
  • -10 (12 voturi)    
    firmele (Joi, 29 iunie 2017, 19:07)

    ACP [utilizator]

    se vor adapta la noua situatie, vor incerca sa reduca costurile cat mai mult cu cercetarea, investitiile, dezvoltarea angajatilor, diverse cheltuieli cu servicii. Astfel profitul va fi maximimizat. Pe vechiul sistem practic statul platea 16% din astfel de cheltuieli.
    • +5 (5 voturi)    
      reduceri (Joi, 29 iunie 2017, 20:10)

      CosminGeorge [anonim] i-a raspuns lui ACP

      cu dezvoltarea angajatilor?care dezvoltare?!
    • +3 (3 voturi)    
      Altul care nu a avut in viata lui o firma (Vineri, 30 iunie 2017, 8:42)

      Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui ACP

      Investitiile si cercetarea sunt cele care prelungesc viata firmelor. Exista un ciclu de viata in orice business, inveti asta la bazele economiei, in liceu sau in primul an de facultate. Daca atunci cand esti pe val nu investesti, adica nu cheltui, vei ajunge foarte repede la declin. E unul dintre motivele pentru care in Ro abia daca sunt cateva sute de firme care au o vechime mai mare de 20 de ani.
      Apoi cheltuieli deductibile integral asa cum sunt costurile cu salariile, cu materia prima sau deductibille partial in anumite cazuri cum sunt cele cu utilitatile sunt perfect normale intr-o economie sanatoasa. Si cand salariile cresc din pix, taxele la fel, energia electrica si gazul se scumpesc de la o luna la alta, nu ai posibilitatea sa faci o estimare, o previziune, un plan, fiscalitatea sa modifica prin OUG-uri si te mai trezesti intr-o dimineata si afli ca s-a schimbat sistemul de impozitare nu ai cum sa nu te enervezi si sa nu te apuce inchisul firmei.
  • +11 (11 voturi)    
    mana (Joi, 29 iunie 2017, 20:12)

    andrei1232000 [utilizator]

    Olgutei. Nu mai are bani de pensii. Nimeni nu pomeneste cate locuri de munca si implicit impozite si contributii genereaza multinationalele. Sa plece, sa ramana oamenii pe drumuri sau sa emigreze. Sa vedem cine mai voteaza cu idiotii astia . In frunte cu seful lor.
    • +4 (4 voturi)    
      Cum cine voteaza cu hotii ???? (Joi, 29 iunie 2017, 22:19)

      cartofil [utilizator] i-a raspuns lui andrei1232000

      Toti locuitorii din Las Fierbinti. Un mititel, o caldare rosie si pune tata votul pe ai nostri.
  • +8 (10 voturi)    
    poate... (Joi, 29 iunie 2017, 20:13)

    ValentinV [utilizator]

    E de inteles ca firmele straine vin aici pentru ca se merita, inca. Pe de alta parte, interesul firmelor e ca lucrurile sa mearga pentru ei si atunci asta nu da bine pentru Dragnea pentru ca multe nu vor sa dea spagi.. multe dintre ele sunt verificate mult mai des si mai strict decat alte firme, romanesti, care probabil platesc "cotizatia" . Pe de alta parte, avand interese, au influenta si asupra politicienilor si se simt deranjati. Asa ca mai bine sa plece probabil, pentru Dragnea, astfel incat sa poata sa fure PSD doar de la romani, fara sa mai fie deranjati de altii din afara. Deci directia e, bugetari, asistati sociali si firme romanesti care sa cotizeze la cine trebuie. Asta e viitorul. Peste astea.. sa se asterne linistea.
  • +7 (7 voturi)    
    Daca as fi companie ... (Joi, 29 iunie 2017, 23:44)

    AlexJ [utilizator]

    si as vrea sa obtin mai mult profit cu noua strategie de impozitare, as:

    1. alege adaos comercial mare - profit mare, la o cifra de afaceri mai redusa.

    2. oferi salarii mai mici, pentru ca salariile mai mari nu se deduc din profit.

    3. renunta la oferte si rulaj, care adauga la cifra de afaceri, fara sa adauge la profit.


    De exemplu, o alimentara comunista care baga mezeluri numai marti, cu adaos 200-1000% ar putea fi mai eficienta decat un supermarket cu multe produse si marja mica de profit. Volumul de vanzari e daunator la impozit.

    Sau o ferma de porci din Teleorman, cumparata cu 500$, va avea posibilitatea sa faca profit numai din subventii de la stat, fara sa aiba vanzari sau cifra de afaceri.

    O parere de nespecialist.
  • +8 (8 voturi)    
    E logic sa ai profit mic la cifra mare daca... (Vineri, 30 iunie 2017, 6:32)

    cccdan [utilizator]

    Profitul raportat la cifra de afaceri inseamna in principal nivelul de adaos comercial. Ce vor idiotii astia? Sa distruga marele retail(care are adaos minuscul dar rulaj foarte mare)? Sa se mareasca preturile? Chiar in halul asta de tampiti au ajuns?
  • +1 (1 vot)    
    Non-profit (Vineri, 30 iunie 2017, 8:43)

    Celbland [utilizator]

    Organizațiile non-profit vor fi impozitate ?
    Au cifra de afaceri, dar profit zero.
  • +1 (1 vot)    
    Cui prodest? (Vineri, 30 iunie 2017, 8:50)

    Celbland [utilizator]

    Impozitul pe cifra de afaceri avantajează firmele cu profit mare.

    Firmele cu cele mai mari profituri sunt cele abonate la contracte cu statul, adică ale pesediștilor.

    Așa se pot scoate mai ușor din firmă banii de șpagă și nu mai trebuie să apelezi la firme fantomă sau paradisuri fiscale, prin care să riști pușcăria.

    Afacerile cinstite vor fi distruse.
  • +1 (1 vot)    
    asta se chema (Vineri, 30 iunie 2017, 9:19)

    ostrogotul [utilizator]

    reinvestirea profitului, desteptule. De asta profitul impozabil e mic, pt. ca il reinvesteste, ceea ce este un lucru bun pt. economie.
  • +2 (2 voturi)    
    exercitiu pentru Dragnea (Vineri, 30 iunie 2017, 10:18)

    sorin2011 [utilizator]

    Dragnea , ca sa rea;lizezi ce inseamna compabiile starine pentru Romania ,
    compara viata, veniturile , emanicipare din jud Teleorman cu cea din Cluj,Timis ( nu zic Bucuresti ! ) - si atunci vei intelege (oare) cum va arat Romanai fara ceste compabii care nu-ti dau tie banii sa-i risipesti !
    Tu traiest doar pentru doua lucruri : sa scapi de inchisoare ; si sa transferi bani din trezoreria tarii in fondul suveran de investitii de unde fiecare PSDist si firma lui va lua cat ii trebuie ; Astept ziua in care va veti sfasia intre voi ! - sper s-o apuc
  • +2 (2 voturi)    
    România (Vineri, 30 iunie 2017, 10:32)

    IcaSeniatinski [anonim]

    a ajuns o țară numai bună de furat „democratic” și „legal” de către oricine, numai cetățeanul român, votantul inconștient, pierde continuu.
  • +1 (1 vot)    
    Pai mai cretinel de teleorman (Vineri, 30 iunie 2017, 11:37)

    Bogdan_100 [utilizator]

    Tocmai companiile Romanesti vor fi cele lovite, vor genera somaj. Multinationalele isi inchid rapid operatiunile, Dacia pleaca in Maroc. Un idiot da foc la tara numai sa nu ajunga la puscarie. A realizat obiectivul personal sa da lui feciorul sau subventie pentru porc. Pe zi ce trece este evident ca incarcerarea infractorului dragnea devine o problema de siguranta nationala
  • +1 (1 vot)    
    Calculul e simplu (Vineri, 30 iunie 2017, 13:59)

    MikeVd [anonim]

    Tocmai in exemplu dat de Dragnea. Acea firma romaneasca pe care domnul Dragnea o da exemplu, acum plateste impozit 16% pe 27 de miliarde profit, adica 4.32 miliarde. Eh, de la anul, chit ca face profit sau nu la aceeasi cifra de afaceri, respectiv 550 miliarde, presupunand prin absurd ca va plati doar 1% impozit, va trebui din pamant, din piatra seaca sa scoata 5.5 miliarde. Adica cu vreo 1.2miliarde mai mult. Si peste asta sa acopere si noile salarii majorate ale personalului platit cu minimul pe economie. Deci daca Dragnea ne spune ca multinationalele au bani si si-ar permite de fapt sa plateasca mai mult de ce firmele romanesti date exemplu de buna purtare, presupus "corecte"(in realitate profitul ala raportat de firmele romanesti vine din contractele de munca "la gri", care acum vor trece complet la negru) sunt alea pedepsite? Multinationalele vor supravietui, chit ca vor merge cu adaos mai mare comercial(asta va genera o crestere a preturilor-inflatie- ce va face foarte posibil ca majorarile alea salariale marete sa acopere vreo 2 hartii igienice in plus pe luna) sau se vor reloca. Firmele romanesti in schimb nu au decat 2 optiuni: fie isi inchid portile, fie trec cat pot in economia "la negru"(vand fara facturi). Rezultatul? Economie neagra la greu, produse de proasta calitate si chiar periculoase pentru populatie, somaj, si cam tot ce insemna Romania anilor 80. E groaznic.
  • +1 (1 vot)    
    mdea (Vineri, 30 iunie 2017, 14:36)

    bogdan1477 [utilizator]

    si ati ajuns la conclizia ca impozitul pe cifra de afaceri rezolva problema. Tipic PSD. problema asta se va rezolva doar printr-un efort comun la nivel european, prin impozitarea unitara a profitului multinationalelor la nivel european. Altfel va fi imposibil sa dovedesti ca Lidl Cipru presteaza servicii de mentenanta la Lidl Romania la supra-pret, sau ca Lidl Franta cumpara vin de la Lidl Cipru cu adaos comercial prea mare.

    Prin impozitul pe cifra de afaceri veti reusi doar sa omoriti firmele private romanesti (vezi reactia imm-urilor) si sa alungati potentiale investitii in romania.
  • +1 (1 vot)    
    gindire cu poremeditare (Vineri, 30 iunie 2017, 15:07)

    bogdan1477 [utilizator]

    1. multimnationalele alea naspa, care sug singele poporului, vor avea cresteri de impozite de la 9 mld pe care platesc impozit de 1.44 mld vor ajunge sa plateasca impozit de 5.8 mld, adica de vro 4 ori mai mult, asta in cazul in care se califica la 1%
    2. Firmele romanesti, alea date de exemplu pozitiv, vor plati 5.5 mld fata de 4.32 mld, iar in cazul fericit in care prind acel 1%. Deci sunt penalizate si ele.

    Toate astea in conditiile cresterii costurilor cu forta de munca generate de salariul minim.

    Ce se va intimpla in realitate? Pe de o parte toate firmele vor face pe dracu-n 4 sa-si scada cifra de afaceri, adica sa taie cit mai putine facturi, pe de alta parte isi vor acori costurile suplimentare prin cresteri de tarife. Asta la supermarket. In industrie, unde firmele romanesti concureaza cu alea din afara, cresterea salariilor combinata cu cresterea taxelor va insemna fie faliment, fie mutarea activitatii intr-o tara mai atractiva fiscal. iar rezultatul va fi cresterea evaziunii, cresterea somajului, si cresterea preturilor.

    Dar mai e un efect pervers la impozitul pe cifra de afaceri. Un depozit en-gros care cumpara mere cu vaporul si le vinde cu tirul, avind adaos comercial mic, ca doar vinde cu tirul, ca plati cam acelasi impozit cu cel care cumpara cu tirul si vinde cu kilul, care in mod evident are adaos mai mare. Iar o firma de IT care are cam toata cifra de afacri formata din salariile angajatilor va plati mult mai putin decit acum. Deci unele domenii, cu valoare adaugata mica raportat la cifra de afaceri vor fi crunt supraimpozitate iar altele cu valoare adaugata mare for fi crunt sub-impozitate. macar sa va fi trecut prin tartacuta sa impozitati valoarea adaugata, cu toate ca aia e deja taxata cu TVA.
  • 0 (0 voturi)    
    evreii masoni sorosisti ! stiam eu! (Vineri, 30 iunie 2017, 16:42)

    Francisc 1 [utilizator]

    sau cum ar zice firea : evreii fascisti .Ne fura tarisoara cand putem sa o furam noi .Nu-i asa ,bai dracnea?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă