Exigibilitatea TVA la incasare - un balon de oxigen sau un balon de sapun? ​Gabriel Sincu (Mazars) a discutat online despre schimbarile aduse de noua lege

de Dan Popa     HotNews.ro
Duminică, 7 octombrie 2012, 10:52 Economie | Finanţe & Bănci

Gabriel Sincu, Executive Director- Tax Advisory Services, Ernst & Young SRL
Foto: Arhiva personala
 documente
(08 Oct 2012) PDF, 550KB
Balon de sapun sau de oxigen pentru companiile mici? Cei cu probleme la TVA-ul facturilor neincasate primesc doar o amanare la plata TVA-ului, in nici un caz nu scapa: TVA-ul se datoreaza la stat la data incasarii facturii, dar nu mai tarziu de 90 de zile de la data emiterii acesteia! Adica o amanare de maximum 3 luni. Afacerile cu venituri sub 100.000 EUR nu castiga mai nimic, aceastea oricum aveau posibilitatea de a opta pentru un regim de plata a TVA-ului la trimestru. Despre schimbarile aduse de noua lege, care sunt riscurile noilor reglementari, despre avantajele si dezavantajele acesteia, consultantul fiscal Gabriel Sincu a discutat online cu cititorii HotNews.


  • Intalnirea s-a incheiat. Va multumim pentru participare.


Citeste mai multe despre   












Intreb BT. Intalnire online: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor, vineri, de la ora 12:00

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

6529 vizualizari

  • intrebare (Luni, 8 octombrie 2012, 3:24)

    ionescu petre [anonim]

    1. Cum pot verifica incadrarea unui furnizor in pragul de 500.000 euro cifra de afaceri, pt a nu deduce TVA-ul ?
    2. Masura se refera doar la tranzactiile interne sau se aplica si la relatiile externe ? Pt relatiile externe nu este posibil sa stabilesti acest prag.
    Intrebarile au mai fost puse de un coleg unui alt consultant, dar nu a primit un raspuns clar. Va multumesc
    • Raspuns (Luni, 8 octombrie 2012, 12:13)

      Gabriel Sincu [hotnews.ro] i-a raspuns lui ionescu petre

      1. Deocamdata nu stim nimic sigur, lucrurile astea urmeaza a fi clarificate de normele de aplicare a Codului Fiscal care sunt in lucru. Conform OUG 15/2012 va exista la MF un Registru al persoanelor impozabile care aplica regimul TVA la incasare in care vom putea verifica daca un furnizor se incadreaza sau nu in aceasta categorie.

      2. In masura in care tranzactia respectiva este scutita de TVA atunci nu se aplica acest regim. Daca insa tranzactia poarta TVA romanesc interpretarea mea este ca regimul se aplica.
  • pt dl invitat (Luni, 8 octombrie 2012, 3:26)

    mariana z [anonim]

    Cum vor arata jurnalele de TVA? Va trebui, zic eu, ca orice Srl cu mai mult de 100 facturi (ceea e nu-i mult), sa-si implementeze ditamai ERP-ul...?
    - Ce se va intampla daca, dupa 3 luni, clientul imi achita factura in numerar? il refuz?
    • Raspuns (Luni, 8 octombrie 2012, 12:14)

      Gabriel Sincu [hotnews.ro] i-a raspuns lui mariana z

      La toate aceste intrebari vom afla raspunsul (sper) in Normele de aplicare aflate momentan in lucru. Este clar ca avem nevoie de o evidenta speciala pentru facturile care intra pe acest sistem si care vor trebui analizate atat dpdv al emiterii cat si al incasarii / platii. Desigur, va fi o birocratie suplimentara uriasa si asa cum am mai spus si in articolele publicate pe blog-ul meu, este posibil ca in unele cazuri costurile de implementare sa fie mai mari decat beneficiile obtinute de pe urma aplicarii sistemului.
      Daca ulterior se schimba modalitatea de plata si factura se achita in numerar va trebui sa schimbam in sistem si sa facem TVA_ul exigibil imediat. Intrebarea care se pune si la care asteptam raspuns in Norme este daca fiscul ne va cere sa platim dobanzi si penalitati de intarziere pentru perioada de intarziere a platii TVA.
  • plata in avans (Luni, 8 octombrie 2012, 3:27)

    gheorghe ailenei [anonim]

    Ce faci daca iti plateste factura in transe si o transa o plateste cash? Cand devine exigibila TVA aferenta platii cash?

    eu cand imi deduc TVA-ul daca primesc o factura de la o firma cu CA pana in 500.000 eur care plateste TVA-ul la incasarea facturii? Cand primesc factura sau cand o platesc? In cazul in care TVA se deduce la plata facturii finantarea firmelor mici va fi facuta de firmele mari si nu de stat pentru ca firma mare va tot colecta TVA dar nu-si va putea deduce imediat ce primeste marfa.

    Cand devine TVA exigibila la o plata in avans?
    • Raspuns (Luni, 8 octombrie 2012, 12:15)

      Gabriel Sincu [hotnews.ro] i-a raspuns lui gheorghe ailenei

      O alta intrebare la care asteptam clarificari prin Norme. In mod normal TVA-ul ar trebui sa fie exigibil pe baza de pro-rata in functie de procentul sumei incasate in total factura. Dar asta inseamna ca sa complicam lucrurile si mai mult.
  • pt dl. Sincu (Luni, 8 octombrie 2012, 3:28)

    p.l. [anonim]

    Am niste temeri legate de acest subiect. Daca ati putea sa comentati aceasta spetza dpdv al decutibilitatii TVA, v-as fi recunoscator:
    In dec. 2012 emit o factura de 124.000 de lei (baza 100.000 de lei cu TVA 24%) catre o firma cu pana 500.000 eur CA. Eu am o datorie la acea firma din dec 2011, de 23.000 lei fara TVA (din nov 2012), pe care am dedus TVA-ul si firma respectiva l-a colectat. DIn 100.000 de lei compensam 23.000 de lei. Suma de 5.000 de lei o incasez numerar de la firma respectiva. Deci mai raman de incasat 100.000-28.000 (fara TVA) deci 72.000 de lei. Din acestia 72.000 de lei, 50.000 de lei ii incasez prin banca (imi plateste prin OP) iar 22.000 de lei imi da un CEC la 60 de zile. Acest CEC il girez catre alt partener la care am o datorie.

    cum tratez dpdv al exigibilitatii tva speta respectiva?mentionez ca in viata reala aceasta speta cuprinde operatiuni care se practicafrecvent

    • Raspuns (Luni, 8 octombrie 2012, 12:16)

      Gabriel Sincu [hotnews.ro] i-a raspuns lui p.l.

      Asa cum spuneam si in articolul scris pe blog-ul meu, facturile care presupun compensarile simultane intre mai multi participanti , cesiunile de creanta si platile partiale sunt deja teme de olimpiada.
      Sincer, speta dumneavoastra este atat de alambicata incat mi-ar trebui probabil jumatate din timpul alocat pentru aceasta intalnire on-line ca sa dau un raspuns coerent. Raspuns pentru care nu as putea sa garantez ca este corect intrucat in OUG 15/2012 nu avem raspunsuri la aceste probleme.
      Asadar,si pentru dumneavoastra recomand "putintica rabdare" pana apar Normele de aplicare.
  • bune practici (Luni, 8 octombrie 2012, 3:29)

    daniel popoviciu [anonim]

    Care sunt procedurile in alte state europene sau in lume (legate de plata TVAla incasare)? Ce spun bunele practici?
    • Raspuns (Luni, 8 octombrie 2012, 12:16)

      Gabriel Sincu [hotnews.ro] i-a raspuns lui daniel popoviciu

      Nefiind un bun cunoscator al legislatiilor fiscale din alte state nu pot sa va dau prea multe detalii. Stiu insa ca in unele tari acest sistem este optional si se aplica doar pentru firme foarte mici.
  • consultare (Luni, 8 octombrie 2012, 3:31)

    traila cristi [anonim]

    Ati participat la intalniri pe aceasta tema inainte de a aparea aceasta lege? V-au consultat cei de la Finante? Care a fost punctul Dv de vedere?
    • Raspuns (Luni, 8 octombrie 2012, 12:17)

      Gabriel Sincu [hotnews.ro] i-a raspuns lui traila cristi

      La momentul in care OUG 15/2012 urma sa fie emisa stiu ca au fost niste consultari la care eu din pacate nu am putut participa. Problema cea mare este insa ca masura a fost facuta foarte pe fuga si nimeni nu a avut timpul necesar sa o analizeze si sa vina cu solutii constructive. Acum inteleg ca exista discutii la MF cu mediul de afaceri pentru finalizarea normelor. Punctul meu de vedere este ca aceasta masura ar trebui fie sa se aplice optional fie sa se amane la aplicare pentru ianuarie 2014. Altfel, contabilii si consultantii fiscali vor fi sufocati.
  • pt dl Sincu (Luni, 8 octombrie 2012, 3:32)

    anemona danciu [anonim]

    Practic, inteleg ca mai sunt introduse două termene, de 90 şi respectiv 30 de zile. Concret, după 90 de zile, TVA trebuie plătită totuşi de firma A, chiar dacă nu a încasat factura, iar cealaltă firmă poate deduce TVA. După 90 de zile va mai fi încă un termen, de 30 de zile, astfel încât, dacă plata facturii tot nu s-a făcut, TVA plătită de firma mică poate fi compensată cu alte obligaţii de plată către stat, iar la firma mare care şi-a dedus TVA aceasta redevine obligaţie de plată. Asa este? Cum comentati procedura aceasta?
    • Raspuns (Luni, 8 octombrie 2012, 12:20)

      Gabriel Sincu [hotnews.ro] i-a raspuns lui anemona danciu

      De fapt avem un singur termen: 90 de zile. Daca factura nu a fost platita in acest interval, TVA-ul aferent devine exigibil si furnizorul va trebui sa il includa in decontul perioadei si sa il plateasca la urmatorul termen de plata al TVA (care in functie de situatia sa poate fi 25 ale lunii urmatoare sau 25 ale lunii urmatoare expirarii trimestrului).
      Atentie insa, beneficiarul facturii nu va putea deduce acest TVA decat daca il plateste. Este, cum spuneam cu alta ocazie o "facilitate otravita", statul fiind singurul care castiga oricum din aceasta noua reglementare.
  • intreb (Luni, 8 octombrie 2012, 3:34)

    bantu anamaria [anonim]

    Cum se vor raporta declaratiile in ROL-ul fiscal?
    • Raspuns (Luni, 8 octombrie 2012, 12:20)

      Gabriel Sincu [hotnews.ro] i-a raspuns lui bantu anamaria

      Asa cum am mentionat mai sus, ramane sa primim aceste raspunsuril detaliate din Normele ce urmeaza sa iasa.
  • efectele? (Luni, 8 octombrie 2012, 3:35)

    mic alexandru [anonim]

    Care sunt efectele secundare pentru contribuabili ale aplicarii acestei masuri? Ce costuri suplimentare pot aparea?
    multumesc
    • Raspuns (Luni, 8 octombrie 2012, 12:27)

      Gabriel Sincu [hotnews.ro] i-a raspuns lui mic alexandru

      Dupa parerea mea sunt doua mari efecte

      - o data cresterea costurilor administratie, contabilul sau consultantul fiscal care va intocmeste documentatia de TVA urmand sa va factureze pentru munca suplimentara.

      - pe de alta parte avem jumatatea goala a paharului: cei care aplica sistemul de TVA la incasare aplica atat la facturile emise cat si la facturile primite.

      Sa luam exemplul unui comerciant care cumpara marfa de la X cu 100 si ii vinde lui Y cu 110. Acesta va avea TVA colectat de 110 x 24% = 26,4 lei si TVA deductibil de 100 x 24% = 24 lei.

      Pe sistemul actual el va trebui sa plateasca diferenta de 2,4 lei indiferent daca plateste / incaseaza facturile respective.

      Pe noul sistem, el nu va datora nimic pentru 90 zile, daca beneficiarul lui nu ii plateste factura. Dupa 90 de zile, daca nu incaseaza banii si nu isi plateste factura catre furnizorul sau, e va trebui sa plateasca 26,4 lei, urmand sa poata deduce cei 24 lei abia atunci cand va plati factura furnizorului.

      Asadar, in final el va avea o problema mai mare cu fiscul, fiind tinut rapunzator pentru 26,4 lei nu pentru 2,4 lei cum ar fi pe sistemul actua.

      Asadar nu s-a dat ,s-a luat :).
  • blog (Luni, 8 octombrie 2012, 3:38)

    Ionete ciprian [anonim]

    Scriati pe blog: "în ce măsură cei mari, care nu intră în acest sistem nu vor evita să lucreze cu cei care aplică sistemul de TVA la încasare? Din diverse motive, cel mai important fiind acela că nu vor să își bată capul cu toată nebunia administrativă de care vorbeam mai sus. Aud că în alte țări în care s-a introdus acest sistem, cei care îl aplică sunt văzuți ca niște paria ai business-ului, nimeni nu mai vrea să lucreze cu ei"

    Puteti detalia putin va rugam?
    • Raspuns (Luni, 8 octombrie 2012, 12:30)

      Gabriel Sincu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ionete ciprian

      Sa detaliem: cel care are cifra de afaceri de peste 500.000 EUR va trebui sa tina evidente separate pentru furnizorii sai care aplica sistemul de TVA la incasare, intrucat el trebuie sa stie care TVA este deductibil pentru el si care nu.
      Pentru a evita toata aceasta birocratie suplimentara, acest contribuabil va incerca sa isi caute furnizorii doar din categoria celor care nu aplica sistemul de TVA la incasare.
      Astfel, cei care aplica acest sistem sunt evitati, nimeni nu vrea sa mai lucreze cu ei, fiind marginalizati.
  • intrebare simpla (Luni, 8 octombrie 2012, 3:42)

    lupescu ionel [anonim]

    Care sunt principalele 3 avantaje si 3 dezavantaje ale acestei legi? Cum ati fi vazut-o Dv imbunatatita? Va multumesc?
    • Raspuns (Luni, 8 octombrie 2012, 12:33)

      Gabriel Sincu [hotnews.ro] i-a raspuns lui lupescu ionel

      E cam greu sa gasesc 3 avantaje! E vorba practic de un singur avantaj, daca nu mi-am incasat factura pot sa beneficiez de o amanare de pana la 90 de zile a platii TVA.

      Dezavantajele sunt multiple, asa cum am prezentat la intrebarea pusa de mic alexandru mai sus, acestea tin in principal de complicarea sistemului de evidenta si raportare a TVA iar pe de alta parte e perderea dreptului de deduce TVA pentru facturile neplatite, lucru care se poate intoarce ca un bumerang impotriva mea.
  • TVA (Luni, 8 octombrie 2012, 7:39)

    e28liza1213701296029 [utilizator]

    Dle Gabriel Sincu va rog sa mi raspundeti la urmatoarea intrebare: In cazul in care execut o lucrare la stat cum procedez pt.ca se stie ca statul este un rau platnic iar Incasarea facturilor se face si dupa un an sau mai mult.Multumesc!
    • Raspuns (Luni, 8 octombrie 2012, 12:35)

      Gabriel Sincu [hotnews.ro] i-a raspuns lui e28liza1213701296029

      Din pacate fiscalitatea nu va poate raspunde la aceasta intrebare. Va trebui sa va asumati acest risc in momentul in care "plecati la drum" cu acest contract.
      Cu multi ani in urma am lucrat si eu ca inspector fiscal si am fost in situatia ingrata de a calcula majorari de intarziere pentru neplata TVA_ului aferent facturilor emise si neincasate de a clientul institutie publica sau companie de stat. Nu vreti sa stiti cum se simte un inspector in aceasta situatie...
  • prestari servicii UE (Luni, 8 octombrie 2012, 9:15)

    Florina [anonim]

    Daca o firma romaneasca cu CA sub 2.250.000 lei ,presteaza servicii in UE, pentru care beneficiarul plateste tva, dar din cand in cand mai are si cate un contract cu firme romanesti pentru care aplica tva, trebuie sa aplice sistemul tva la incasare? (mentionez ca firma are de fapt tva de incasat de la stat); trebuie sa depuna notificarea la administratie? (am sunat la administratie si nu au stiut sa-mi raspunda)

    Multumesc foarte mult.
    • Raspuns (Luni, 8 octombrie 2012, 12:39)

      Gabriel Sincu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Florina

      Conform OUG 15/2012 (documentul este atasat la acest articol, cititi pe pagina 3 la aliniatul 6) veti aplica sistemul de TVA la incasare doar la tranzactiile cu clientul roman, la celelalte cazuri nu se aplica.
  • experienta altora??? (Luni, 8 octombrie 2012, 9:48)

    foarte-curios [utilizator]

    intelge ca in Polonia o masura similara nu a fost imbratisata de mai mult de 2% dintre cei vizati? Stim de ce? Putem intreba?
    • Raspuns (Luni, 8 octombrie 2012, 12:42)

      Gabriel Sincu [hotnews.ro] i-a raspuns lui foarte-curios

      Exact din motivele de care aminteam mai sus: sistemul presupune foarte multa munca administrativa si in plus presupune riscul de a fi "eliminat" din joc de catre ei mari.
  • impozit? (Luni, 8 octombrie 2012, 9:51)

    foarte-curios [utilizator]

    TVA pe care nu pot sa-l deduc din motivele legii nu cumva mareste impozitul (pt. ca mi-am micsorat cheltuielile din motive de TVA)????
    • Raspuns (Luni, 8 octombrie 2012, 12:44)

      Gabriel Sincu [hotnews.ro] i-a raspuns lui foarte-curios

      Daca vorbim de TVA-ul neexigibil ca urmare a aplicarii acestui sistem atunci raspusul este NU: TVA-ul este o taxa cu efect neutru, el nu devine o cheltuiala este doar amanat la exigibilitate.
  • Nu de foarte mult timp (Luni, 8 octombrie 2012, 10:20)

    sile231 [utilizator]

    D-l Isarescu a facut o afirmatie: Legislatia fiscala din Romania obliga la evaziune.Cind s-au facut niste modificari l-am intrebat pe d--l avocat Piperea daca acele modificari rezolva problema. Raspunsul : sunt mai mult cosmetice.Cu toate ca nu sunt absolvent nici de drept nici de ASE imi permit sa fac o predictie: pina nu vom avea o legislatie fiscala teafara in intregul ei, totul va continua sa mearga aiurea in acest domeniu. O zi buna!Intrebarea e : Sunteti de acord ca asa este ?
    • Raspuns (Luni, 8 octombrie 2012, 12:48)

      Gabriel Sincu [hotnews.ro] i-a raspuns lui sile231

      Intram intr-o zona delicata, cea a echitatii fiscale. Eu indraznesc sa afirm ca fiscalitatea romaneasca nu este in "metastaza", dimpotriva avem un sistem relativ modern, suplu si bine definit.
      Cu cateva modificari facute "cu cap" in anumite zone care dau nastere la interpretari si (mai ales) cu un sistem de administrare bazat pe oameni bine instruiti si bine platiti si pe un sistem informatic performant eu sunt convins ca in Romania s-ar reduce semnificativ problemele in acest domeniu. Dar pentru asta este nevoie in primul rand de vointa politica.
  • Optional nu Obligatoriu (Luni, 8 octombrie 2012, 11:07)

    MT [anonim]

    In varianta actuala propusa (regim OBLIGATORIU pentru firmele mici) anumite firme vor fi dezavantajate fata de regula generala. Din cate am observat in alte tari (Suedia, Marea Britanie) unde se aplica TVA la incasare (nu DOAR amanat ca in cazul nostru) aplicarea regimului este OPTIONALA.

    Prin urmare cum credeti ca ar putea fi determinata CCFiscali/Consiliul Fiscal sa ia o pozitie oficiala fata de OG pentru aplicarea acestui regim OPTIONAL - dl. Chitoiu (presedinte suspendat al CCFiscali fiind si membru al Guvernului?

    In forma actuala firmele mici (nu mai vorbesc de cele sub 100.000 Eur) sunt din punctul meu de vedere intr-o situatia mai putin favorabila decat pana la apartia prezentei OG.
    • Raspuns (Luni, 8 octombrie 2012, 12:51)

      Gabriel Sincu [hotnews.ro] i-a raspuns lui MT

      Din pacate nici CCFR nici CF nu au suficienta putere de decizie a.i. sa schmbe mersul lucrurilor.
      Aceasta masura este in acest moment prezentata de politicieni ca un mare ajutor dat mediului de afaceri si ma indoiesc sincer ca ar putea fi modificata. Mai ales ca sunt inca destul de multi antreprenori romani care chiar cred ca asta e de fapt o mana de ajutor pentru ei, iar toate discutiile facute de noi consultantii si contabilii care ne plangem de aceasta masura sunt datorate faptului ca suntem lenesi si nu vem sa ne batem capul cu birocratia suplimentara.
  • 2 intrebari (Luni, 8 octombrie 2012, 11:48)

    MPatrick [utilizator]

    1.Cum vedeti Dvs. operatiunea de scoatere din TVA amanat si trecerea in TVA colectata sau deductibila - ca pe o opreatie manuala, asociata incasarii, sau ca pe o operatiune automata facuta de sistem, dupa setarea anumitor parametri?
    2 Ce documente va contine jurnalul de vanzari/cumparari? toate documentele de vanzare/cumparare care au TVA inscris pe document sau doar tranzactiile pentru care tva-ul nu este amanat? Care va fi raportul pe baza caruia se va inregistra in decont TVA-ul amanat din alta luna si colectat sau deductibil in luna curenta?
    Multumesc foarte mult.
    • Raspuns (Luni, 8 octombrie 2012, 12:54)

      Gabriel Sincu [hotnews.ro] i-a raspuns lui MPatrick

      1. In mod normal, lucrurile ar trebui sa poata fi facute autoat, un ERP performant si bine configurat putand face acest lucru. Dar pentru a ajunge acolo va trebui sa intelegem mai intai noi regulile si apoi sa ii punem pe informaticieni sa treaca la treaba.

      2. Dati-mi voie sa va raspund la aceasta intrebare atunci cand vom avea publicate in Monitorul Oficial normele de aplicare. Pana atunci ar trebui sa speculez, ceea ce nu imi place absolut deloc.
      Va multumesc pentru intelegere.
  • tva dedus (Luni, 8 octombrie 2012, 13:07)

    mi [anonim]

    E destul de clar ca tb sa platesti tva-ul pt facturile emise dupa 90 de zile, daca nu s-au incasat in acest interval, dar ce se intampla cu tva-ul facturilor primite si neplatite ?Este deductibil numai in momentul platii-oricare ar fi el?Si ce se intampla cu cheltuielile respective- cred ca nu vor fi si ele reconsiderate pana la momentul platii!?Multumesc!
  • aceasta aplicare este obligatorie? (Luni, 8 octombrie 2012, 13:12)

    Irina Oprea [anonim]

    Buna ziua,

    Noi suntem o firma de consultanta ERP SAP B1 si avem TVA trimestrial. Dpdv al plafonului ne incadram, dar din cate analizez si citesc cred ca as vrea sa avem posibilitate sa lucram ca si pana acum (nu cu acest TVA la incasare). Va fi obligatoriu?

    Si inteleg ca alte informatii inca nu se cunosc: ex: note contabile, jurnale de cumparari, vanzari, declaratii?

    Multumesc,

    Irina
  • TVA la incasare (Luni, 8 octombrie 2012, 13:15)

    Andreea [anonim]

    Buna ziua,
    in situatia in care, pt evitarea evidentelor suplimentare, o societate decide sa colecteze TVA si sa il vireze la stat pe legea veche (deci pe 25 ale lunii ulterioare) si sa deduca tva-ul aferent achizitiilor doar la plata acestor facturi catre furnizori, vedeti vreun risc fiscal?

    Mentionez ca impactul in cashflow a fost analizat deja de societate.

    Multumesc!
  • Garantii (Luni, 8 octombrie 2012, 13:28)

    A.I. [anonim]

    1.Daca <fiecare incasare ...partiala se considera ca include si tva> si ce calculeaza procent (24*100/124)din incasare, ce se intampla cu garantiile care au termen scadent 3-5 ani ? Pana acum erai obligat sa platesti tva-ul pt intreaga factura, iar baza care reprezenta garantia la scadenta stabilita prin contract .
    2.Daca furnizorul nu depune notificarea referitoare la aplicarea sist tva la incasare si inregistrarea se face din oficiu - in stilul fiscului din Ro, dupa un muuuult timp, firma beneficiara a bunului sau serviciului, are voie sa-si deduca tva-ul ? Sau se procedeza ca pt notificareile de la chirii, n-ai hartia, n-ai dreptul .
  • TVA (Luni, 8 octombrie 2012, 13:34)

    Bianca [anonim]

    Ce imlicatii aduc aceste modificari societatilor cu o cifra de afaceri mai mare 500000 de euro?
    Ei cum vad facturile pe care va fi inscris Tva la incasare?
    Va multumesc
  • TVA pt.cesiuni (Luni, 8 octombrie 2012, 16:02)

    Petru B [anonim]

    Suntem o farmacie care cesioneaza drepturile de incasat de la CJAS la furnizorul de medicamente. Pe actul de cesiune se inscriu atat facturile noastre catre CJAS cat si facturile furnizorului care se sting prin aceasta cesiune. Avand in vedere ca pt.facturile incasate se plateste TVA la 90 zile iar pentru facturile furnizorului deducem TVA doar la plata lor(care prin contract este peste 120 zile) ma intereseaza sa stiu cand se vor considera incasate si platite facturile care fac obiectul cesiunii a) in momentul semnarii actului de cesiune b) in momentul platii efective de catre CJAS a facturilor catre furnizorul nostru?
  • TVA (Miercuri, 10 octombrie 2012, 6:50)

    ravi [utilizator]

    Se aplica si in cazul importului de marfuri acest termen de pana la 90 zile?
  • tva la incasare (Miercuri, 10 octombrie 2012, 14:29)

    MIHAELA [anonim]

    daca o firma care aplica tva la incasare cumpara marfa de la o firma cu CA mai mare de 500000 euro , o achita cu CEC scadent la 60 zile. Cand deduce tva, la primirea facturii sau la plata acesteia catre furnizor?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă