Conducerea ANAF a stabilit aria de competenta regionala a fostelor directii judetene ca urmare a reorganizarii institutiei (vezi atasat anexa cu propunerile ANAF). "Avand in vedere recentele modificari aduse organizarii si functionarii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala prin Hotararea Guvernului nr.520/2013, prin care a fost stabilita si aria de competenta a directiilor generale regionale ale finantelor publice, dispozitiile Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.2224/2011 sunt abrogate implicit", se arata intr-un comunicat remis luni HotNews de catre ANAF.

"In principiu, la nivelul fiecarui judet stiti ca exista servicii suport-economic, investitii samd. Aceste servicii au fost ridicate acum la nivelul regiunii. Cu alte cuvinte, fostul director de la directia judeteana a Finantelor isi pierde functia de ordonator principal de credite, aceasta urmand sa opereze la nivel regional. Sigur ca la concursul pentru intrarea in Directia Antifrauda se pot prezenta si cei din inspectie fiscala sau din alte directii, dar pe total noi nu am scazut numarul de posturi, ci doar am relocat personalul.

Existau judete unde capacitatea de colectare sau de inspectie fiscala e redusa in raport cu numarul contribuabililor si altele in care exista exces. Cel mai mare deficit de personal il aveam in Bucuresti – Ilfov. Depinde si de flexibilitatea persoanelor, pentru ca e posibil ca unii sa fie relocati din Satu Mare de exemplu la Baia Mare sau Salaj. De asemenea, pot trece in corpul de rezerva al functionarilor publici si intr-o etapa ulterioara sa reintre in sistem", a declarat ministrul Finantelor intr-un interviu acordat saptamana trecuta HotNews.ro.

D"e asemenea, tinand cont de faptul ca prin Anexa nr.2 la Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1104/2013 a fost aprobata structura organizatorica a directiilor generale regionale ale finantelor publice, fiind stabilite unitatile fiscale din subordinea acestora, mentionam ca este necesara modificarea modului de arondare a unitatilor administrativ - teritoriale la fiecare unitate fiscala", se mai arata in comunicatul transmis luni..

In cadrul procesului de reorganizare, numarul de posturi la nivelul ANAF ramane acelasi, structura organizatorica devenind mai flexibila, functie de amploarea activitatii desfasurate pe regiunile stabilite, au mai transmis in urma cu cateva zile oficialii institutiei. "Astfel, o parte dintre functionarii publici vor primi preavize si vor avea posibilitatea sa opteze, in cadrul numarului total de posturi invocat mai devreme, in functie de pregatirea fiecaruia, pentru ocuparea unuia dintre posturile alocate activitatilor deficitare", se arata in comunicatul ANAF.

Lista tuturor posturilor vacante va fi definitivata, publicata la sediile unitatilor fiscale teritoriale ale ANAF si postata pe Portal pentru a putea fi consultata de catre toti functionarii publici. In cazurile in care pentru acelasi post opteaza doi sau mai multi functionari publici, se va organiza concurs pentru ocuparea functiei de executie sau de conducere.