Daca salariile bugetarilor cresc cu 10%, lucratorii din administratia publica vor avea lefuri mai mari cu 1042 de lei decat cei din sectorul privat. Acum, diferenta este de 948 de lei

de Dan Popa     HotNews.ro
Miercuri, 18 noiembrie 2015, 7:03 Economie | Finanţe & Bănci

salarii
Foto: Hotnews
In prezent salariul mediu brut din administratia publica este de 3680 de lei, iar in sectorul privat depaseste cu putin 2630 de lei, potrivit datelor din Raportul pe 2014 al Consiliului Fiscal, publicat marti. O crestere a lefurilor bugetarilor cu 10% ar mari decalajul salarial intre admnistratia publica si privat la peste 1042 de lei. In favoarea celor de la Stat, desigur. Diferenta vine din politica salariala diferita dintre Stat si Privat. La cel privat, cresterea salariului vine insotita doar de cresterea eficientei angajatului. La Stat ea vine printr-o Ordonanta de Urgenta.




Numarul total de angajati in sectorul guvernamental a scazut cu 217.439 de persoane in intervalul decembrie 2008 - decembrie 2014, ajungand la un nivel de 1,18 mil. de angajati la sfarsitul anului trecut, dupa o crestere cu 165.600 de persoane inregistrata in perioada 2005-2008. Practic, cea mai mare parte a reducerii de personal a avut loc in perioada 2009-2011, cand numarul de salariati din sectorul bugetar a scazut cu circa 198 de mii, in timp ce in perioada 2012-2014 diminuarea a fost de circa 20 de mii de posturi.

 Ajustarea inregistrata in perioada 2009-2014 s-a datorat, in principal, introducerii regulii de "1 angajat nou la 7 plecari din sistem" (valabila pana in anul 2012 inclusiv) si s-a produs in special la nivelul autoritatilor executive locale (-83.238 posturi ocupate), invatamantului preuniversitar (-40.558 posturi ocupate), sistemului sanitar, inclusiv Ministerul Sanatatii (-24.813 posturi ocupate), Ministerului Afacerilor Interne (-13.353 posturi ocupate), Ministerului Finantelor Publice (-7.197 posturi ocupate) si Ministerului Agriculturii (-4.037 posturi ocupate). Pe de alta parte, in aceeasi perioada au fost inregistrate cresteri la nivelul Ministerului Justitiei (+2.520 posturi ocupate), Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice (+1.631 posturi ocupate) si Ministerului Economiei (+1.534 posturi ocupate), Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice (+898 posturi ocupate) si Secretariatului General al Guvernului (+513 posturi ocupate).

In bugetul initial pe anul 2014 s-a avut in vedere finantarea unui numar maxim de 1.185.000 de posturi in sectorul bugetar, iar media lunara a posturilor ocupate in decursul anului precedent a fost de 1.178.705 posturi ocupate, ceea ce consemneaza incadrarea in limita initiala. Fata de anul precedent, numarul de salariati inregistrat la sfarsitul anului 2014 s-a diminuat marginal, respectiv cu 2.143 persoane.

Ajustarea din perioada 2009-2012 este preponderent rezultatul aplicarii regulii de "1 salariat nou la 7 plecari" in conditiile in care cea mai mare parte a iesirilor din sistem s-a realizat prin plecari voluntare sau pensionare. Abandonarea acestei reguli incepand cu anul 2013 a fost menita sa diminueze selectia adversa si sa permita operarea unor modificari in structura personalului angajat. Astfel, reducerea operata in perioada 2009-2012 a fost realizata doar intr-o mica masura pornind de la criterii calitative, cum ar fi diminuarea personalului acolo unde se identifica un excedent de salariati concomitent cu noi angajari in zonele deficitare pe baza unor standarde de cost riguros definite si prin stabilirea unui nivel optim de functionare.

Consiliul fiscal apreciaza drept adecvata aceasta abordare si recomanda ca noile angajari sa fie facute in zonele deficitare identificate, chiar prin transfer de posturi din zonele cu excedent de personal catre cele cu deficit, avand in vedere in acelasi timp si incadrarea stricta in anvelopa salariala aprobata anterior.
In comparatie cu alte tari din UE, pozitia Romaniei in ceea ce priveste cheltuielile cu salariile in sectorul bugetar ca procent din total venituri incasate s-a imbunatatit pe fondul masurilor de consolidare fiscala initiate la jumatatea anului 2010.

 Daca in 2010 Romania era plasata in prima jumatate a clasamentului in ceea ce priveste ponderea cheltuielilor cu salariile in total venituri (pe pozitia a zecea din 27), in anul 2014 datele conform standardelor ESA 2010 ne plaseaza pe o pozitie mai buna, respectiv 20, insa, comparativ cu anul 2011 (cand ocupa locul 22), Romania a pierdut doua pozitii in acest clasament, pe fondul recuperarilor salariale si a majorarii salariilor unor categorii de bugetari. De asemenea, Romania a inregistrat un nivel al cheltuielilor cu salariile mai mare ca procent din veniturile bugetare decat economii comparabile precum Republica Ceha, Ungaria sau Slovacia.

Citeste aici Raportul integral al Consiliului Fiscal


Citeste mai multe despre   











[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
20382 vizualizari
  • -4 (20 voturi)    
    medie (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 7:38)

    jean [anonim]

    media asta e mincinoasa. faci media intre salariul presedintelui si salariul femeii de serviciu sau infirmierei si-ti iese o suma care zici tu ca e media in sectorul bugetar. nu prea e corect.
    • +13 (13 voturi)    
      la privat.. (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 8:23)

      lili [anonim] i-a raspuns lui jean

      Se face aceeasi medie, intre salariul unui CEO de multinationala si salariul unui necalificat care lucreaza la privat!
      Aceeasi medie!
      Suna corect, nu?!
      • -5 (7 voturi)    
        pai da... (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 9:43)

        dana_s [utilizator] i-a raspuns lui lili

        ... de-aia la privat o femeie de serviciu are un salariu mai mare decat un profesor.
        • +5 (5 voturi)    
          da, dar e la privat ! (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 18:28)

          kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui dana_s

          din taxele si impozitele acelei femei de serviciu e platit si toa'su profesor.
    • +8 (10 voturi)    
      gresit, media nu se face asa (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 8:39)

      Metusala [utilizator] i-a raspuns lui jean

      ci se imparte fondul total de salarii la nr. de angajati
      • +6 (6 voturi)    
        Exact! (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 9:56)

        comentatordiletant [utilizator] i-a raspuns lui Metusala

        Se cheamă medie ponderată și se învață în gimnaziu.
    • +6 (6 voturi)    
      si sporuruile la bugetari ? (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 11:46)

      we, the people [anonim] i-a raspuns lui jean

      bugetarii mai au si unele sporuri, care nu sunt incluse in comparatia de mai sus.

      Iar daca vreti sa vedeti niste salarii de bugetari, dati o cautare, de exemplu dupa "declaratii de avere primarie" si veti fi surprinsi de ce o sa vedeti
      • +4 (4 voturi)    
        pai da, ca de multe ori sporurile (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 18:30)

        kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui we, the people

        dubleaza sau chiar tripleaza in unele cazuri acele salarii de ,,mizerie''.
      • 0 (0 voturi)    
        Sporuri si organigrama incarcata (Sâmbătă, 5 decembrie 2015, 9:27)

        Laura [anonim] i-a raspuns lui we, the people

        Salariile majorate ale bugetarilor le sustinem noi, din suprataxele care ne sufoca. Numarul bugetarilor este excesiv, de la un an la altul este tot mai mare si majoritatea sunt ineficienti. Vin la birou la 10 si pleaca la 13. In sectorul privat salariile au ramas pe loc din 2007, numai taxele cresc. Si profesorii, nesimtire totala sa iesi la fiecare inceput de an scolar, sa mai cersesti 10 procente si calitatea invatamantului este tot mai slaba.
    • +3 (3 voturi)    
      :) (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 13:57)

      I [utilizator] i-a raspuns lui jean

      n-au auzit de medie ponderata, nu?
  • +6 (8 voturi)    
    Si acum faceti un grafic (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 7:56)

    anonim [anonim]

    Cu raportul angajatilor cu studii superioare intre mediul public si cel privat, ca sa nu fie atat de plata stirea asta.
    • +10 (10 voturi)    
      drill-down (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 8:29)

      ion [anonim] i-a raspuns lui anonim

      si sa se vada la aia de la stat cati au facut facultatea la particular si la cati ani dupa ce s-au angajat la stat... eventual evidentiat ce promovare au primit dupa absolvire...
      • +3 (3 voturi)    
        da, (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 9:49)

        dana_s [utilizator] i-a raspuns lui ion

        si sa se calculeze si eficienta muncii fiecaruia.
        Vedem ce are de facut fiecare, ce face in realitate, cu ce eficienta si ce calitate al lucrului - bine facut.
    • +5 (9 voturi)    
      La fel dorm in papuci (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 8:47)

      Vicent [anonim] i-a raspuns lui anonim

      Aportul intellectual este nul cel putin pentru cei din administratia publica. Asa ca ciocu ,ic si dormiti in continuare plafonatilor. Multumiti nesimtitilor care v-au votat maririle salariale !!!!!
  • 0 (10 voturi)    
    Bați câmpii Dane (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 8:18)

    Nume [anonim]

    Alt articol veninos din ciclul ”bugetarul obez”. Dane, lucrez în învățământ de 26 de ani și am 1500 net (după fabuloasele ”măriri” de câte 5%). Nu băga toți bugetarii în aceeași oală. Când mi-a tăiat Boc salariul aveam 1600, așa că despre ce vorbim???
    • +4 (4 voturi)    
      Despre spagi si comisioane? (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 12:22)

      UnOarecare [utilizator] i-a raspuns lui Nume

      ....
    • +1 (3 voturi)    
      dane e adevarat ca bati campii (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 16:43)

      dada [anonim] i-a raspuns lui Nume

      Are dreptate dlui. Mai bine spune acelui consiliu fiscal sa faca un cadru legal in care economistii sa-si poata desfasura activitatea la privat fara sa fie amentintat nici de patron si nici de anaf.
      In ziua de azi sa fii economist la patron este mai rau decat om de servici este...acarul paun. Iar domnii de la consiliul fiscal nu fac nimic.
      • 0 (2 voturi)    
        Ce are sula cu prefectura? (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 18:34)

        george [anonim] i-a raspuns lui dada

        Tu realizezi ce tampenii debitezi?
        Are dreptul la initiativa legislativa Consiliul Fiscal?
        Este treaba guvernului, parlamentului si parca 500.000 de cetateni pot propune o lege!
  • +11 (17 voturi)    
    noi ne facem ca muncim, ei ne platesc bine!!! (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 8:19)

    lili [anonim]

    "Bugetarii din Romania sunt in raport de 1 la 5 cu privatii.
    Pentru 5 muncitori in privat, 1 lucreaza la stat.
    Altfel spus, la 5 oameni, unul castiga din ce produce celalalt, pentru serviciile pe care statul, prin bugetari, pretinde ca le face.
    Cifrele astea nu spun nimic, insa daca incepem sa intram mai in amanunt am putea fi socati.
    De exemplu, numai in ceea ce priveste securistii, Romania are mai multi decat Germania si Franta la un loc.
    Nu mai intram in exemple legate de salarii, Romania fiind probabil printre putinele tari din lume unde un sofer in administratie, pentru ca a uns pe cine trebuie sau pentru ca nasu este politician bengos, castiga mai mult ca un manager la o firma medie.
    Astfel de anomalii sunt multe.

    Si mai grav, in ceea ce priveste aceste mariri este ca se va crea un decalaj imens intre salariile la privat si cele la stat.
    Munca la stat va fi visul oricarui roman, mai ceva ca-n Grecia, daca aceste mariri vor rezista 1-2 ani.
    Vremurile grele din 2010 cand au avut loc taierile vor fi curand uitate si sectorul privat va avea probleme sa gaseasca forta de munca in conditiile in care oricum ajutorul de somaj ii determina pe multi sa stea acasa si sa mai munceasca ocazional cu ziua decat sa caute un loc de munca. 500 lei ajutor de somaj si 100 lei cat e ziua de munca in agricultura la tara sunt mult mai motivanti decat un salariu minim de 1000 lei pentru care insa trebuie sa te scoli zilnic dimineata si sa tragi din greu toata ziua.
    Astfel statul altereaza si piata muncii intr-un mod barbar, chestiuni oricum insa mult prea avansate pentru plaiul mioritic unde statul tatic a dat intotdeauna de supt neamului, independenta si realizarea prin forte proprii fiind chestiuni paranormale.

    “Noi ne facem ca muncim si ei se fac ca ne platesc” era motto-ul muncitorului comunist.

    Acum daca avem capitalism, dar mai ales credite si FMI, dupa maririle lui Ponta, motto-ul bugetarului va fi doar “noi ne facem ca muncim”.

    Ponta ii zicea "fundatie solida".
  • -5 (13 voturi)    
    lefuri (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 8:25)

    Costin [anonim]

    Spuneti,cati bani se primesc , la negru,in sectorul privat! Asta pentru ca in sectorul bugetar nu se poate face asta!
    • +2 (2 voturi)    
      ... (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 9:32)

      Relativ_neutru [utilizator] i-a raspuns lui Costin

      Ba se poate. Prin gradinite exista asa numitul ajutor de educatoare, de obicei o educatoare pensionara, platita din banii parintilor. Nu neg necesitatea ei acolo, e greu doar pentru educatoare sa faca fata la 20 de copii, cand eu abia ma descurc cu 2. Dar ar trebui s-o platesca statul, nu eu.
    • +1 (3 voturi)    
      Corect, aia iau numai spagi si comisioane. (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 10:04)

      UnOarecare [utilizator] i-a raspuns lui Costin

      ...
    • +1 (1 vot)    
      efectul Colecvtiv (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 18:33)

      kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui Costin

      fara comentarii.
    • 0 (0 voturi)    
      AIUREZI (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 18:35)

      sun [anonim] i-a raspuns lui Costin

      Daca asi putea sate tin cam 3 luni in sectorul privat poate te convingi singur!
  • 0 (10 voturi)    
    imposibil (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 8:25)

    nooybn [anonim]

    Majoritatea bugetarilor sunt aproape de salariul minim pe economie, chiar si cu studii superioare si vechime. Este imposibil ca salariul mediu brut sa fie 3680 lei. Poate doar daca intra in calcul si salariul presedintelui de la CEC Bank etc.
    Verificati stirea
    • +3 (3 voturi)    
      Poate nu stii ce salari au hotii pe care.... (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 10:06)

      UnOarecare [utilizator] i-a raspuns lui nooybn

      ...i-ai votat la putere. Si sleahta lor!
    • +4 (4 voturi)    
      REDUCEREA Angajatilor din MFP ! - Economie buget (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 13:11)

      Gicu [anonim] i-a raspuns lui nooybn

      Atata timp cat in Romania se incurajeaza munca la stat si nu la privat nu avem cum sa progresam ca tara! Vom ramane o tara din lumea a treia, unde domina functionarimea inutila si foarte stufoasa, fara infrastructura, cu agricultura la pamant, oare pentru asta au iesit oamenii in strada? Exista salarii si inca foarte mari in MFP care pe deasupra ca sunt supradimensionati ca si institutie mai primesc o majorare de 10%, tocmai ei care au deja salarii europene, incepand de la consilieri juridici si pana le sefi de departamente, majoritatea angajati pe interese. Oare cineva ii verifica cat lucreaza efectiv de merita asemenea salarii, chiar avem nevoie de atatia care invart hartii dintr-un birou in altul, de ce nu dati afara jumatate din ei, sa ramana doar oamenii care intr-adevar lucreaza? De ce nu se face o grila de salarizare diferentiata sa se ajusteze salariile foarte mici si nu si salariile care deja sunt prea mari? Adica mediul privat cati functionari inutili trebuie sa duca in spate?? Nu avem medici, spitale, profesori ...dar in schimb avem functionari in administratia publica care sunt supradimensionati datorita birocratiei care sufoca Romania si culmea nici nu vrem sa o reducem, nici acum la 26 de ani de la revolutie.
    • +1 (3 voturi)    
      MINTI CU NERUSINARE (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 18:38)

      sun [utilizator] i-a raspuns lui nooybn

      MINTI ! De ce a facut statul secret din salariile bugetarilor! ca privatii sa nu stie cat de ibuibati sunt bugetarii, cate zile libere au etc
  • -2 (12 voturi)    
    Asta pe hartie ... (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 8:27)

    unul [anonim]

    Pe hartie aveti dreptate. Dar ia sa faceti un grafic si cu castigurile REALE din privat. Asta pentru ca in privat ai pe contract salariul minim pe economie si diferenta e direct "in mana". Pe cand in administratie asta e imposibil, tot salariul e ppe contract. La asta v-ati gandit?
    • -2 (4 voturi)    
      nu se gandesc.. (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 9:55)

      catalin060666 [anonim] i-a raspuns lui unul

      citesc astfel de articole si dau imediat cu piatra...bineinteles ca la privat in majoritatea cazurilor se plateste salariu minim si apoi se da pliculetul cu bani...si multe din prealaudatele firme straine practica astfel de lucru...da apare un nene care se pricepe al dracului si scoate o aberatie de articol..
    • +2 (4 voturi)    
      Si spagile si comisioanele tot pe contract se iau? (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 10:07)

      UnOarecare [utilizator] i-a raspuns lui unul

      LMAO
    • +3 (5 voturi)    
      Privat "la negru" versus bugetar spagi&comisioane? (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 12:26)

      UnOarecare [utilizator] i-a raspuns lui unul

      Ca sa nu mai zic de pagubele produse de bugetari.
  • -1 (7 voturi)    
    oare? (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 8:30)

    jean valjean [anonim]

    Nu prea cred in acest raport, atat timp cat nu sunt luate in considerare sumele incasate prin munca la negru, care sunt doar in privat, sumele tip bonusuri nefiscalizate, inclusiv alte foloase gen masina, laptop, telefon etc. Ar fi interesant un raport din care sunt eliminate varfurile de salarii.
    • +2 (4 voturi)    
      Si unul unde sunt eliminate spagile bugetarilor... (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 10:09)

      UnOarecare [utilizator] i-a raspuns lui jean valjean

      ....sau unul unde le sunt adaugate si ele nu ar fi interesant?
    • +1 (1 vot)    
      toti angajatii Ministerului Sanatatii sunt platiti (Joi, 19 noiembrie 2015, 14:20)

      Radu_B [utilizator] i-a raspuns lui jean valjean

      la negru, amice, statul doar se face ca plateste doctorii si asistentele. Mai incet cu comparatia, daca analiza merge prea departe cred ca negrul de la stat e mai mare ca negrul din privat :-)))))
  • +5 (11 voturi)    
    Raportul intre (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 8:34)

    Bogdan_100 [utilizator]

    Cei ce produc valoare si ce ce consuma impozitele luate de la primii, evident fara a intoarce servicii corespunzatoare societatii. Cancerul societatii Romanesti este coruptia endemica in sectorul bugetar. Coruptie care efectiv omoara oameni in spitale, in spatii publice luate si avizate cu spaga. Si concurenta in sectorul privat este distorsionata de sectorul public corupt. Se tot afirma ca sunt necesare salarii mai mari la functionarii publici pentru a nu fi tentati de coruptie. Rezultatul fiind nul poate trebuie incercat si reversul: puscarie pentru cei dovediti corupti
  • -5 (11 voturi)    
    de fapt (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 8:35)

    chiuariu [utilizator]

    sectorul pulblic este sub cel privat. titlu mincinos, ia in considerare numai cel mai gras sector public.
  • +2 (10 voturi)    
    Recompensa nemuncii (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 8:44)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Birocratia, statul degeaba, tratatul cetatenului ca un inferior, nesimtirea, incompetenta, impostura, clientelismul, coruptia = toate acetea trebuie raasplatite, nu? Caci bugetarii sunt masa electorala a mafiei rosii.
  • +4 (8 voturi)    
    Si precizati si ce facultati au absolvit (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 8:45)

    mircea_cjn [utilizator]

    Cand esti absolvent de Spiru Haret, Bogdan Voda, Ioan Voda cel Cumplit, Unversitatea Dunarii de jos, a Dunarii de sus, Facultatea de pe Dealul Negru etc mi se pare normal si mie sa fii platit regeste.

    La stat, ca acolo sunt 3 spiruharetisti /mp.
  • +3 (5 voturi)    
    eficienta (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 8:49)

    B.T. Alexandru [utilizator]

    Cu diferenta dintre salariul mediu la stat fata de privat se poata plati inca un angajat la privat. Sau se poate zice ca un angajat de la privat plateste din salariul lui jumatate din salariul unui angajat la stat. Luam in calcul si alte cheltuieli ne dam seama ce diferenta uriasa este si cat de mult este stimulat sectorul productiv. Nu putem sa nu ne gândim la eficienta muncii in sectorul bugetar. Cei care au de-a face cu birourile din institutiile bugetare stiu cum se munceste acolo ( exceptiile sunt laudabile dar sunt rare). Poate functiona o economie cu asemenea povara ?
  • +5 (5 voturi)    
    si apararea (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 9:00)

    gigel [anonim]

    nu stiu cum se face dar de fiecare data cand se preiau date de la INS se omite apararea din categoria "administratie publica si aparare", se pare ca pe cei de la INS nu-i intereseaza o statistica separata
  • +1 (7 voturi)    
    Totul se reduce la bani care va sa zica! (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 9:03)

    Nosferatu [anonim]

    In primul rand, trebuie sa va spun ca sunt bugetar. Ptr a nu creea confuzii.. :)
    In al doilea rand, dati-mi voie sa ma indoiesc de afirmatia " la cel privat, cresterea salariului vine insotita doar de cresterea eficientei " . Ati auzit de vreo marire salariala la OMV sau Renault-Dacia ? Eu n-am auzit desi, anii trecuti, inregistrau profituri record. De ce? E simplu: firmele private au in spate actionari care-si doresc profituri maximale si nu salarii mari ptr angajati! Cati dintre voi ati marii salariile angajatilor daca nu v-ar obliga piata muncii, grevele sau salariile crescute in sectorul bugetar? Stiti ca unul din argumentele pe care le invoca patronatul , atunci cand au intalniri cu factori decizionali din Guvern, este ca marirea salariilor in sectorul bugetar ii OBLIGA sa mareasca si ei salariile in privat?!
    In concluzie , poate par cinic , dar marirea salariului in sectorul bugetar o sa atraga si marirea salariilor in sectorul privat.
    In alta ordine de idei, salariile raportate de mediul privat nu sunt cele reale. Cele reale sunt mai mari. Evident, nu peste tot se intampla asa, dar taxele mari pe munca obliga patronii sa dea salarii mici pe hartie si sa mai completeze cu ceva in baza unei intelegeri cu angajatul. Acest lucru se intampla mai ales in firmele mici.
    Ideea ca salariile mari in sectorul bugetar este rea , zic eu ca este falsa. Toata lumea vrea servicii de calitate, dar cu cine daca ii platesti ca pe femeile de serviciu?!? Ca si-n comertul capitalist : te duci la un magazin de "2lei " cu o angajata plictisita, primesti servicii de "2lei" !
    Procentul cel mai mare in "anvelopa salariala" o detin functionarii cu statut special : judecatori, procurori, militienii, serviciile , agentiile de protocol si agentiile guvernamentale de la nivel central. Daca cheliosii astia , de isi zic Consiliul Fiscal, ar fi facut o analiza corecta, ar fi vazut ca ponderea cea mai mare o au salariatii bugetari cu salarii cu mult sub media din privat (cca 80%)!
    • +3 (5 voturi)    
      eleganta! (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 10:03)

      cinic [anonim] i-a raspuns lui Nosferatu

      dar diversiune:
      1.daca nu auzi, inseamna ca esti surd. In fiecare an se negociaza mariri la Dacia. In paralel cu cresterea robotizarii.
      2. la bugetari KANCI informatizare si cand este este sabotata de stampile, dosare si birocratie
      3. daca salahorul de la stat castiga mult mai mult dect la privat, evident ca vor fi mariri de salarii chiar daca nu e crestere de productivitate
      4. daca nu intelegi ca marirea costului manoperei scumpeste produsele [inclusiv birocratia] lasa-ne!
      5. sunt 330 000 in educatie. Aduna procurorii, judecatorii, politistii etc si nu ajung 250 000. Asa ca las-o si pe asta, restul bugetarilor depasind 900000.

      Ai uitat sa arunci lozinca cu "patronii ce sug sangele poporului"
      • -3 (5 voturi)    
        O sugestie. (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 12:59)

        Nosferatu [anonim] i-a raspuns lui cinic

        Daca vrei sa iti spuyi parerea , e ok. Este o opinie ca multe alte opinii. Dar sa-mi rastalmacesti spusele, nu mai este ok! Nu am spus ca nu se fac mariri salariale la privati , ci ca se fac , asa cum zici tu, prin negocieri - de bunavoie si nesiliti de nimeni(sic!) - asta insemnand lupta sindicala! Ptr ca actionarii oricaror firme private vor sa-si maximizeze profiturile. Cred ca lucrul acesta il intelegi.
        Din totalul masei monetare, dle economist-sef, cati bani sunt in mana salariatilor de tot felul? Sa-ti spun eu ? Sau poate e prea greu sa intelegi ca articolele de genul acesta nu vor decat sa manipuleze! "Divide et impera" , un dicton de actualitate.
        Apropos, intr-un studiu facut la nivel international se spune ca 90% din populatia globului detine cam 10% din bogatia mondiala. Restul de 90% apartine altcuiva. Ghici.
        330 000 de profesori in niciun caz. 333000 de angajati in educatie, poate. Dar asta e altceva.
        • +2 (2 voturi)    
          aceeasi eleganta! (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 18:51)

          cinic [anonim] i-a raspuns lui Nosferatu

          aceeasi dezinformare! Te citez [propriu-ti mesaj]

          " Ati auzit de vreo marire salariala la OMV sau Renault-Dacia ? Eu n-am auzit desi, anii trecuti, inregistrau profituri record."

          Oare de ce Romgaz trebuie sa faca profit "ne-record"? nu se duce profitul in veniturile bugetare din care ti se plateste salariul? Idem Hidroe;ectrica, NuclearElectrica etc

          Ce are masa monetara cu banii din mana salariatilor?

          Daca ai date precise despre firma X care da salarii la negru, comunica-le procurorilor. Daca n-ai, e o palavra ca oricare alta [mai ales la evaluarea dimensiunii]

          PS. NU marimea salariului bugetarilor e problema ci anvelopa salariala. Prea multi bugetari.
          Populatia scolara scade constant dar nr sindicalistilor din educatie creste constant.
    • +1 (3 voturi)    
      pana la urma tot banii... (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 10:18)

      mos ion roata [utilizator] i-a raspuns lui Nosferatu

      Un patron mareste salariul unui salariat atunci cand angajatul care este foarte competent solicita aceasta in schimbul ramanerii in firma in locul plecarii la alta firma privata. Marirea salariilor in sectorul bugetar duce la diminuarea salariilor in sectorul privat din cauza faptului ca sectorul privat este cel care sustine financiar sectorul bugetar iar marirea salariilor implicit cauzeaza cresterea cheltuielilor la privat.Povestea cu plata salariilor la negru este veche ,nu mai e de actualitate.Orice venit al privatului este controlat si impozitat incat plata la negru nu mai renteaza.Poate imi aratati si mie un salariat din mediul bugetar care a plecat in mediul privat...asa ceva nu exista,oare de ce?
      In rest sunt de acord cu dvs ,anvelopa salariala cea mai mare a fost acordata cu nesimtire personalului pe care l-ai amintit de cele mai multe ori din interese meschine (sotul unei dne ministru era ofiter,ginerele unui ministru politist,copii altora erau pusi pe scaune mari dupa ce au trudit in facultati private unde examenele se iau pe chestionare demne de Gaga.
    • +2 (4 voturi)    
      Nu pari cinic doar bugetar :) (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 10:46)

      UnOarecare [utilizator] i-a raspuns lui Nosferatu

      Neinformat. Vezi linkurile.

      http://www.realitatea.net/angaja-ii-dacia-vor-primi-salarii-mai-mari_1613660.html

      http://www.wall-street.ro/articol/Companii/144638/gheorghe-omv-petrom-angajatii-companiei-vor-primi-salarii-mai-mari.html

      http://www.economica.net/petrom-a-crescut-salariile-cu-7prc-si-a-acordat-o-prima-de-1-500-de-lei-pentru-fiecare-angajat_80430.html

      In alta ordine de idei nici alea bugetare nu sunt reale: nu iau in considerare spagile, comisioanele etc si nici pierderile produse de ei in averea nationala din incompetenta, prostie si indiferenta egoista. Ca la privat o incurci dar la voi....
      Si vad ca tot servicii de 2 lei ne oferiti desi aveti salarii tot mai mari!

      Si acum ca sa intelegi de ce nu vad cu ochi buni aceste salarii ale bugetarilor:

      "Although economic theory indicates that higher risk investments should lead to larger rewards, in many developed and developing countries workers in lower-risk public sector jobs are paid more than workers in higher-risk private sector jobs. To determine the long-run sustainability of this economic paradox, we study data from 28 EU countries and find that the public sector wage premium increases with the level of corruption."

      Sursa:
      http://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0141211
      • -3 (3 voturi)    
        care privat ? (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 12:24)

        Zummm [utilizator] i-a raspuns lui UnOarecare

        Ala corporatist sau privat de toneta in piata ?
      • -2 (4 voturi)    
        Asa , si? (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 12:43)

        Nosferatu [anonim] i-a raspuns lui UnOarecare

        Am spus eu ca nu li s-au marit niciodata salariile celor de la Dacia sau OMV ? N-am spus asta. Am spus ca marirea nu se face automat cand le creste productivitatea . Maririle, de regula, in sectorul privat intervin ori in urma unor conflicte intre sindicate si conduceri, ori daca bugetarilor li se maresc veniturile. Cat despre prime, alea-s negociate la nivel de sindicat.
        Nu vreau sa polemizez pe tema coruptiei. Spun doar ca , un corupt ca sa existe trebuie si un corupator. Corupatorii sunt, cel mai adesea, din mediul privat. In multe tari europene , coruptul si corupatorul sunt pe picior de egalitate in ceea ce priveste intrepretarea din Codul Penal. Nu spun ca d-aia exista copruti. Spun doar ca fenomenul coruptiei este mult mai complex decat vrei tu sa crezi. Si daca salariul mare nu elimina total coruptia(si eu sunt de acord cu asta! ) de ce ati marit salariile judecatorilor, procurorilor , militienilor si nu, de exemplu casierei de la Fisc , unde tu , privat, mergi saptamanal ? Poate aveai parte de servicii mai bune si de mai putina coruptie!
        Ceea ce vreau sa spun, pana la urma, este ca vina ptr ceea ce se intampla acum in societatea romaneasca nu este doar a unei parti sau alteia. Este a noastra, a tuturor! Si , incercarea de a arunca vina doar in spatele functionarilor publici si politicienilor, este total gresita. Cand lumea a iesit in strada si a cerut cu demnitate caderea unui guvern, s-a putut. Voi asteptati ca lucrurile sa se schimbe doar scriind ca averea va este risipita de functionari slabi pregatiti? Pai , cine i-a trimis sa va gestioneze averea? In niciun caz un alt functionar! Fiecare din noi are obligatia , de azi inainte, sa se uite in fiecare seara in oglida si sa se intrebe: ma pot culca linistit si impacat cu mine ?
  • +1 (5 voturi)    
    Salarii bugetari (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 9:05)

    Nae [anonim]

    Din pacate nimeni nu face o analiza "la obiect " a acestui subiect . Mereu se discuta de "salariu mediu " dar nimeni nu spune ca majoritatea celor care lucreaza in primarii merg acasa cu mai putin de 1.000lei ! Datorita salariilor f.mari a celor din regii si din ministere atunci cand se face salariul mediu rezulta o suma care revolta pe multi dar cei din primarii ( peste 75% ) nu pot merge acasa cu "salariul mediu " !
    • +4 (4 voturi)    
      nae, nae! (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 10:09)

      nelamurit [anonim] i-a raspuns lui Nae

      Peste 75% din comune sunt in FALIMENT. Incasarile nu acopera cheltuielile. Gaura se acopera de la bugetul central, adica cetateanul de la Cluj/Timisoara acopera gaura facuta la Vascauti.
      Exista sute de comune cu SUB UNA MIE LOCUITORI.
      Avem ORASE sub 15000 locuitori.
      Avem prea multa administratie locala!
      Comasare? NU! PSD se opune {oficial: ca sa nu se piarda locuri de munac, neoficial pt ca ar pierde voturi].
    • +1 (3 voturi)    
      primarii (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 11:35)

      gigi1 [utilizator] i-a raspuns lui Nae

      eh, cei din primarii merg acasa si cu altele nu doar cu salariul
  • +1 (5 voturi)    
    irelevant (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 9:11)

    vadin [anonim]

    in conditiile in care 90% din muncitorii din sectorul privat sunt angajati pe salariul minim pe economie si restul din mana, nu poti face o statistica corecta.....
    recomand o comparatie cu media din societatile comerciale cu capital majoritar sau integral de stat, din subordinea primariilor, consiliilor judetene, ale guvernului si statului roman, regiilor.
    in loc de astfel de comentarii si analize populiste haideti sa analizam nivelul salariului minim din tara noastra, de nici 200 euro pe luna, nivel de africa subdezvoltata. pe asta nu-l vede nimeni ??? vrem sa fim europeni ??? cu o astfel de saracie ??? niciodata... invit pe toti care fac astfel de statistici sa mearga pe strada, prin statiile de autobuz, metrou si sa vada cum arata romanul. jigarit, imbracat numai in negru sau gri, trist, lipsit de demnitate....
    la 26 de ani de la revolutie propun mass-media sa analizeze daca mai este oportun imnul national actual. eu consider ca nu. a trecut vremea lui. ne trebuie ceva care sa exprime optimism, incredere, putere. olimpicilor nostri sau altor sportivi minunati li se canta desteapta-te romane..... gata, nu ne mai faceti prosti de somnul cel de moarte.
  • +4 (8 voturi)    
    Aceeasi prostie cu alta palarie (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 9:12)

    functionaru [anonim]

    Stimate Domnule Popa !
    Dle.! Eu va stimez dar ati cazut in plasa statisticii !
    Dvs. nu v-ati uitat la categoria statistica de "administratie publica, aparare, ordine si siguranta nationala "?? Dupa niscaiva general: toate salariile din aparare, ordine si siguranta nationala au fost secretizate prin Decizie CSAT. Dar totusi masa salariala trebuie sa apare in statistici ! Si ce fac istetii nostri ? Adauga masa salariala la cei din administratia publica si asa reiese suma de 3680 lei, scos de Dvs. Numai ca Dvs. pentru ati uitat sa preveniti cititorii si prin omitere chiar mintiti!!! Eu pot sa va spun ca salarile functionarilor publici sunt publice - vezi Ordonanta 9/2008 la care sa adaugati 12% la tabelul 5 si patru si 10% la tabelele 1,2 si 3
    In adm. publica locala cu majorarea de 12% am un salar net de 1231 lei, ca consilier superior 1 si m-am plafonat, nu mai pot sa cresc. Unde este asta de brut 3680 de lei. Majoritatea colegilor mei, salariul creste , cand creste salariul minm brut pe tara. Va rog sa nu va jucati cu cifre !!!
  • +1 (1 vot)    
    Bani PRODUȘi contra bani CHELTUIȚI (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 10:18)

    comentatordiletant [utilizator]

    Dincolo de realitățile personale (dureroase și neplăcute atât la stat cât și la privat, salarii uriașe au angajații multinaționalelor, un inginer fără funcție într-o firmă privată autohtonă nu câștigă cu mult peste un profesor), este vorba că banii de la buget (indiferent de destinația lor) vin din sectoarele productive - adică de la privat.
    Și poate că ar trebui să mai analizăm ceva - raportul dintre numărul de salariați bugetari și cei angajați în mediul privat, comparându-l tot cu cel din țările în care salariul bugetarilor este mai mic decât cel din sectorul privat.
  • +3 (5 voturi)    
    fiti seriosi! (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 10:52)

    andipetre [utilizator]

    Cum sa aiba bugetarii 3600 lei brut?! Asta e o prostie enorma!

    In administratie functionarii au salarii pe la 1600-2200 brut (net incepand de pe la 1000-1200), profesorii de scoala primesc cam 1700 brut, profesorii de facultate (de diferite grade) au majoritatea sub 2100 lei brut s.a.m.d. Majoritatea bugetarilor sunt muritori de foame, frustrati si exploatati.

    Probabil, asa cum zicea un alt comentator aici, s-au adunat la suma salariile militarilor si securistilor, care sunt enorme si de aceea a iesit suma asta absolut aberanta.
  • 0 (0 voturi)    
    analiza statistica (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 11:30)

    Dedalus [anonim]

    @Dan Popa

    Chiar daca nu vor pricepe prea multi, adresez rugamintea autorului sa aplice putina analiza statistica (mediane, cuantile etc.).

    Din medie, stii bine ca nu se poate trage nici o concluzie.
  • +4 (4 voturi)    
    Manipulari. (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 11:31)

    Nosferatu [anonim]

    Stau si ma intreb cati dintre comentatorii acestui articol au notiuni elementare de economie...
    Putini sau niciunul, probabil. In fine...!
    Cand scrii un articol de genul asta fara sa adaugi detalii care sa faca distinctie intre categoriile de functionari publici, inseamna ca vrei sa manipulezi ! Nu neaparat de cel care l-a scris ci, poate , de cel care l-a "comandat" . Asta mie imi este f clar.
    Cand vorbiti de functionari care taie frunza la caini, aveti dreptate. Ce nu spuneti este ca si in mediul privat se taie multa frunza la caini! Tot de catre romani ! Ca asa fac majoritatea romanilor. Cei mai multi dintre noi au uitat de bucuria si mandria lucrului bine facut. Nu vor decat bani multi, intr-un timp f scurt si , eventual, fara sa depuna prea mult efort! Adevarul este ca societatea romaneasca s-a deteriorat in ansamblul ei , nu doar politicienii si functionarii! Pana la urma si ei tot din societate fac parte, nu?
    • -1 (3 voturi)    
      platesti tu? (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 18:57)

      curios [anonim] i-a raspuns lui Nosferatu

      bugetarul care taie frunza la caine e platit si de mine prin buget.
      La privat plateste patronul sau fazanul care ii cumpara produse prea scumpe, dar nu EU.
      Ce-ar fi sa platesti tu si cota mea parte din taxe, dupa care taie baiete ce vrei, cui vrei si cand vrei.?
  • +5 (5 voturi)    
    salarii si pensii pe datorie, cu crestere record ! (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 11:38)

    lili [anonim]

    România este liderul UE la creşterea economică din trimestrul trei faţă de cel precedent. PIB-ul a crescut cu 1,4% în acest interval, într-un ritm mult mai bun faţă de locul doi, Polonia (singurul stat din UE care nu a avut recesiune în criză şi un exemplu în ceea ce priveşte absorbţia fondurilor europene), cu 0,9%.
    Tocmai am beneficiat de una dintre cele mai mari relaxări fiscale din istoria post-decembristă.
    Cursul nu creşte.
    Un guvern incompetent a căzut la presiunea străzii. Totul ar trebui să fie minunat, nu?

    Cu toate astea plătim pensii şi salarii pe datorie. Aşa mici cum sunt, tot pe datorie sunt plătite. Ministrul demisionar al Finanţelor, Teodorovici, a anunţat că anul viitor investiţiilor statului vor fi, cel mai probabil, de 13 miliarde de lei, cu circa patru miliarde de lei MAI MICI decât cele PROGNOZATE(nu realizate) pentru anul în curs.

    Atunci de unde Deficitul bugetar (cheltuielile mai mari decât veniturile) care va respecta, la limită, pragul maximal de 3% din PIB impus de UE şi considerat de BNR pragul de alarmă pentru evitarea unei noi recesiuni?
    Trei la sută din PIB nu e chiar puţin. Înseamnă alte aproape cinci miliarde de euro împrumutate de la bănci.
    Adică de peste cinci ori mai mult decât suma tăiată de la investiţii.

    Dacă investiţiile vor scădea şi totuşi va fi un deficit atât de mare înseamnă, la orice cifre ne-am uita, că plătim pensii şi salarii pe datorie, sau că nu trebuia să relaxăm fiscalitatea concomitent cu majorarea, agresivă, a salariilor bugetarilor, sau sau că nu trebuia să relaxăm fiscalitatea concomitent cu majorarea, agresivă, a salariilor bugetarilor.

    Asta fără să ţinem cont că majorarea este pentru tot sistemul, nu mai ales pentru începători sau pentru cei competenţi.

    Când un stat cu creştere economică record, după ce taie investiţiile, are nevoie de împrumuturi pentru plata salariilor şi a pensiilor, pe fond pe fondul unei relaxări fiscale fără precedent, statul are o problemă.
    O mare problema, dle Dragnea....
    • +1 (1 vot)    
      odata si odata (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 19:00)

      cinic [anonim] i-a raspuns lui lili

      trebuia sa fim si de acord.
      Tot dezmatul facut de Orlando e pe deficit structural, unde limita e 1,1%!!!!
      Deficitul total poate ajunge la 3% daca faci de ex 25 km de metrou, pt ca nu vei regasi costul acestuia si in 2017, pe cand o marire de salarii o gasesti pana dispare statul.
  • 0 (4 voturi)    
    corectii (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 11:51)

    sebi [anonim]

    analiza celor de la consiliul fiscal este , cred eu, viciata de cel putin doi factori:

    -primul se refera la includerea in veniturile salariale din sectorul bugetar a sumelor incasate ca urmare a sentintelor judecatoresti, pentru perioade anterioare celei analizate, deci venitul salarial real se obtine scazand din anvelopa salariala aceste tipuri de venit !

    - cea de-a doua corectie se refera la venituri cu caracter permanent de tipul tichete de masa,asigurari ,plata telefoanelor , autoturism, precum si alte beneficii, platite de catre agentii economici de la capitolul cheltuieli materiale, care , intr-o anumita forma, contribuie si ele la cresterea veniturilor in privat;

    ar mai fi de luat in calcul salariile foarte mari platite in justitie, politie, siguranta nationala, etc. , care cresc artificial salariile in sectorul bugetar . Artificial, pentru ca , probabil 80% dintre bugetari sunt la distante semnificative fata de veniturile mentionate !
  • -1 (5 voturi)    
    de unde ati scos ca salariul mediu in adm.publica. (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 12:18)

    EVA CRISTINA [anonim]

    Cum ati facut calculul ca in administratia publica salariul mediu este aproximativ 3.600 lei?
    eu una am aprox.1000 lei net si am colegi care au si mai putin de atat! nu stiu cum ati calculat ...probabil unii au 7.000 lei iar altii 1000 si cu salariile enorm de mari ale altora si nejustificate v-a dat asa o suma...
    avem nevoie absoluta de cresterea salariala de care se tot vorbeste ca se va aplica de la 1 decembrie...lucrurile au stagnat insa din cauza demisiei lui Victor Ponta ...pana la formarea noului guvern.Zilele acestea asteptam decizia noului guvern si a presedintelui Klaus Iohanis in legatura cu adoptarea legii. Asa ca nu ne discreditati ca am avea nu stiu ce salarii enorme in administratia publica...Stiti bine ca intre administratia publica locala si cea centrala este diferenta de salarii foarte mare!
  • -2 (4 voturi)    
    salarii (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 12:20)

    Rasvan Roceanu [anonim]

    Nu va suparati, dar este normal ca media salariului in administratie publoica sa fie mai mare decat media salariului din domeniul privat.
    Din simplu motiv ca cei de la privat au foarte multi salariati necalkificati sau foarte prost calificati, in vreme ce in marea majoritatea a cazurilor, in administratia publica sunt angajati absolventi de invatamant superior, sau cel putin oameni cu bacalaureatul luat.
    Nu cred ca exista pre multi sapatori de santuri in administratie publica, in vreme ce companiile private care sparg asfaltul din Bucuresti au 80% sapatori de santuri.
    Este vina privatilor ca prefera sa aiba activitati in care 80% din forta d emunca este necalificata sau putin calificata,
    Ar trebui ca tocmai privatii sa vizeze domenii de activitate cu productivitate foarte mare, cu nivel de pregatire foarte mare si deci platite foarte bine
    • 0 (4 voturi)    
      uite (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 14:31)

      mos ion roata [utilizator] i-a raspuns lui Rasvan Roceanu

      dumneata esti bun de privat.De ce nu lasi locul caldut pe care il ocupi si sa-ti deschizi o firma privata cu absolventi (cel putin bacul) foarte calificati ca bugetarii,cu productivitate marita deci foarte bine platiti.Sau angajeaza-te in mediul privat daca crezi ca ai vreo sansa (eu nu cred ca vei trece interviul nici pentru sapatorii de santuri). Apropo si masteratu tot la Spiru sau la alt privat?
  • -1 (3 voturi)    
    Aproape ca le-as plange de mila... (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 14:23)

    Gugurila [anonim]

    ... bugetarilor cu salariu minim pe economie...
    ... pacat ca pe urma imi amintesc ca trebuie sa trec pe la trei ghisee la primarie ca sa platesc un impozit auto de 64 de lei.
    Cata vreme se platesc trei salarii minime ca sa incaseze de la mine 64 de lei, mai taiati-o cu plangerile...
  • 0 (2 voturi)    
    salarii administratie (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 15:49)

    Alina [anonim]

    cum calculati media salariilor in administratie, dupa ce grila ........in primarii, consiliile judetene primarii/presedintii de cj sau directorii au asa salarii , in rest .....nu faceti media cu Regiile autonome sau munisterele care au cu totul si cu totul alta salarizare, mult mult mai mare ....
  • 0 (2 voturi)    
    MINCIUNI GOGONATE (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 18:29)

    sun [anonim]

    In privat predomina salariul minim pe economie pentru ca firmele mici abia abia mai rasufla de jugul pus de bugetari !


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă