Facebook promite ca va face "curatenie", astfel incat pe News Feed-ul utilizatorilor sa apara mai putine articole despre stiri false sau postari spam. Reteaua precizeaza ca nu va elimina propriu-zis continut postat de utilizatori, insa algoritmii vor face ca articolele ce contin stiri false sa fie mult mai putin vizibile.

In cautarea de Like-uri multe site-uri lanseaza stiri false care sunt distribuite masiv fiindca par foarte interesante. Au circulat cele mai ciudate "stiri": un om ar fi vazut un dinozaur viu in timp ce se plimba, un orasel din Texas ar fi fost pus in carantina din cauza Ebola sau Bill Gates promitea 5.000 de dolari daca ii distribuiai fotografia pe Facebook.

Sunt alte link-uri si mai periculoase fiindca promit diverse castiguri daca apesi pe ele, insa te duc catre aplicatii malware. Facebook spune ca va reduce numarul aparitiilor acestor asa-zise stiri pe News Feed-ul utilizatorilor si aici va tine cont de numarul de semnale primite de la userii care se plang ca o anumita stire este falsa.

Facebook a dat de curand user-ilor posibilitatea de a semnala cand o informatie este falsa si algorimtmii vor tine cont de aceste semnale. De noua politica Facebook nu vor fi afectate site-urile de satira (stil The Onion sau Times New Roman) fiindca aceste site-uri declara clar ca au doar materiale satirice, nu pretind ca articolele ar fi reale.

Facebook a tinut sa precizeze un lucru: ramane o platforma online, nu devine publisher. Nu vor fi inlaturate de pe retea articole pe care utilizatorii le vor raporta ca false, ci vor deveni mult mai putin vizibile. Practic Facebook nu va analiza continutul pentru a-i determina acuratetea si nu va interveni pe continut.