Speculand ingrijorarile generale, care la inceputul lunii octombrie s-au transformat in panica globala prin prabusirea burselor internationale, spammerii incearca sa ademeneasca utilizatorii prin promovarea serviciilor care pretind sa elimine sau sa micsoreze datoriile, ipotecile si alte obligatii fiscale sau de creditare. Astfel, cei care trimit spam profita de criza globala si trimit utilizatorii catre site-uri implicate in activitati de phishing, se mentioneaza intr-un material intocmit de BitDefender.

De exemplu, un mare val de spam s-a raspandit asupra cetatenilor americani, facand publicitate serviciilor unei companii care ar ajuta la stingerea ipotecilor. Sunt cazuri in care mesajul speculeaza cel mai recent plan de ajutorare anuntat de presedintele Statelor Unite, George W. Bush.

Folosind tiparul dinaintea recesiunii, alte cateva campanii de spam folosind publicitatea financiara au sporit ca volum in ultimele saptamani. Limitate de obicei la un singur element sau o linie de subiect care sa atraga destinatarul, aceste mesaje directioneaza utilizatorul printr-un link catre diverse site-uri, cele mai multe dintre acestea implicate in activitati de phishing.

Alte valuri de spam folosesc criza economica ca un simplu argument pentru a face si mai multa publicitate la diverse medicamente, software piratat sau reproduceri fidele ale unor produse.

Unul dintre cele mai recente atacuri de spam a fost dezvoltat printr-o multitudine de combinatii de e-mailuri generate si distribuite automat si profiluri aleatorii in retelele de socializare, care duc viitoarele victime in diverse spatii online unde pot, chipurile, “spune adio datoriilor”.

In timp ce sistemul de credite continua sa se clatine, pietele financiare de la Wall-Street pana la Tokio sunt in deriva si companiile din toata lumea raporteaza pierderi semnificative, profituri in scadere si falimente, se pare ca singura afacere profitabila este spamul.

“Spammerii se folosesc acum in campaniile de spam de argumentul crizei economice si de ingrijorarile oamenilor, alegand ca tinte acei utilizatori care cauta nu doar informatii suplimentare despre recesiune dar si modalitati despre cum sa-si imbunatateasca propria situatie financiara”, spune Vlad Valceanu, seful laboratorului antispam, BitDefender.