Intalnirile Media HotNews.ro

Victor Kapra: Avem o groaza de site-uri cu continut superficial

de Redactia     HotNews.ro
Miercuri, 25 februarie 2009, 16:00 Economie | Media & Publicitate

Victor Kapra
Foto: Publimedia
Victor Kapra, consultant de comunicare, blogger si pana de curand manager online la Publimedia, s-a aflat miercuri in redactia HotNews.ro si a discutat online cu cititorii HotNews.ro despre eficientizarea bugetelor de comunicare in 2009, in contextul crizei, ultimele gaselnite Web 2.0 si viata pe cont propriu a consultantului, prin comparatie cu apartenenta la un mare grup media (Publimedia/Sarbu).
  • Intalnirea s-a incheiat

Fragmente din discutia online
  • Ce înseamnă să fii “prea” contectat: “Cat despre specialistul devenit super-specialist prin conectare 24/24, aceasta e o prostie. O prostie pe care o inteleg pentru ca si eu m-am surprins intr-o vreme consultandu-mi blackberry-ul imediat cum m-am trezit, in pat, inainte de a face orice altceva. E o capcana - sper sa nu supar pe cineva. Ori nu exista priceperea de a delega responsabilitati, ori e frica de a pierde postul, ori viata reala e searbada si atunci munca devine un refugiu.”
  • Consultant (cum este în prezent Victor Kapra) vs. manager într-un mare grup (cum a fost la Publimedia până în noiembrie 2008): “Munca pe cont propriu, cu riscurile de rigoare, te disciplineaza. Inveti sa-ti tii agenda, sa ordonezi prioritatile. In acelasi timp ai niste avantaje extraordinare: programul este flexibil, devii mai creativ, mai senin. Secretul este sa lasi lucrurile sa creasca natural. Obiectivele nerealiste aduc in final frustrari. (...) Acum cativa ani, a lucra de acasa, din cafenea sau din aeroport reprezenta un vis frumos. Datorita dezvoltarii tehnologiilor de comunicatie, acum aceasta modalitate de lucru a devenit banala si permite mobilitatea freelancerului. Biroul meu poate fi practic oriunde ma simt bine, cu conditia sa am acces la Internet mobil.
  • Consultantul extern vine un avantaj interesant pentru orice organizatie: poate fi angajat pe perioade scurte de timp, pe proiecte punctuale, si poate fi "concediat" in orice moment :). Totodata, prezinta si avantajul ca vine cu o privire proaspata asupra necesitatilor companiei care l-a solicitat si cu know-how-ul dobandit in mai multe locuri.”
  • Cum va arăta internetul în 2020: “Zona serviciilor în lumi virtuale e de mare viitor. (...) De asemenea, cred că vor apărea aplicatii interesante in zona internetului semantic, a internetului "inteligent", capabil sa combine informatiile in structuri noi si mai ales sa le aleaga pe cele relevante.”
  • Blogurile şi banii pe recesiune: “Nu cred ca recesiunea economica va avea vreun efect semnificativ asupra blogurilor. Indraznesc, totusi, sa cred ca blogurile vor fi luate mai mult in calcul de catre advertiseri drept canal de comunicare, tocmai pentru ca bugetele sunt mai mici si se cere mai multa eficienta.”
  • Zonele de conţinut unde se va monetiza pe web: “Orice site care aduce informatie elaborata, sfaturi, sugestii intr-un domeniu de interes general.
  • Aici este problema in .ro: avem o groaza de site-uri cu continut superficial. Citesti un articol care poate parea util dupa titlul si la final nu ramai cu nimic.
  • Oricine va face un site cu continut inteligent si atent lucrat pe nevoile si preocuparile esentiale ale omului - hrana, sex, sanatate, bani, job, va castiga mai devreme sau mai tarziu, daca e consecvent. Insa si productia de continut pentru online e o arta.“
  • Greşeli pe care le poate face o companie în online: “1) Sa improvizeze. 2) Sa nu lucreze cu profesionisti. 3) Sa se descurajeze dupa un eventual rezultat mediocru. 4) Sa nu-si treaca in planul de perfectionare a personalului propriu cursuri de pregatire in domeniul comunicarii digitale. 5) Sa prevada un proiect pentru online, doar pentru ca asa e la moda.“
Din editiile trecute ale Intalnirilor Media HotNews.ro
Nota redactiei: Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana.


Citeste mai multe despre   














Întrebari puse de cititorii HotNews.ro:


  • Întrebarea nr. 1 Alex

    comentati problemele care le ridica o aplicatie tip web 2.0 collaboration - care include mobile / email / calendar / notes / logs / wikis / blogs / weblogs / maps etc... nu esti putin cam mult de digerat?

    credeti ca business-manul modern se transforma incet dintr-un specialist intr-un super-specialist (daca ii pot spune asa) mereu conectat 24/24 ore la business? (de exmplu, in vacante ajung sa trimit mailuri de pe plaja... si mai sunt si fericit ca le trimit, culmea...)

    • Victor Kapra

      Permiteti-mi sa incep cu o poveste. Acum cativa ani am fost in campusul Microsoft din Redmond si am vizitat Future House (parca asa ii spunea), un spatiu in care specialistii de acolo se „jucau” cu conceptele viitorului. Una dintre aplicatiile prezentate permitea managerului general sa intre in videoconferinta cu oricare dintre subalterni - oriunde s-ar fi aflat acesta, in masina, acasa, la magazin sau in vizita la soacra - si sa ii ceara parerea asupra proiectelor aflate in lucru si chiar sa lucreze pe aceste proiecte. Demonstratia m-a pus atunci nitel pe ganduri: mi se parea un atentat la libertatea angajatului. Mai tarziu, m-am convins ca vom ajunge intr-o forma sau alta, mai devreme sau mai tarziu, sa acceptam un scenariu intr-o anumita forma similar cu cel de mai sus, daca avem o functie de decizie. Obsesia pentru eficienta, pentru productivitate, combinata cu Internetul ca suport ideal pentru munca in sistem colaborativ va duce la rafinarea incredibila a ecosistemului de comunicare.

      Cat despre specialistul devenit super-specialist prin conectare 24/24, aceasta e o prostie. O prostie pe care o inteleg pentru ca si eu m-am surprins intr-o vreme consultandu-mi blackberry-ul imediat cum m-am trezit, in pat, inainte de a face orice altceva. E o capcana - sper sa nu supar pe cineva. Ori nu exista priceperea de a delega responsabilitati, ori e frica de a pierde postul, ori viata reala e searbada si atunci munca devine un refugiu. Solutia in aceste cazuri este sa dai „reset” modului in care iti concepi existenta. Peste ani ajungi sa-ti dai seama, inevitabil, ca o multime de eforturi profesionale au fost pur si simplu inutile, ca ai pierdut timpul. Si atunci de ce sa te chinuiesti?! Evident ca mecanismul corporate te impinge sa stai conectat cu slujba 24 de ore din 24, dar trebuie sa te opui cumva, altfel esti „digerat”.

    • Iulian Comanescu

      Te poţi cabla prea tare la toate aceste facilităţi, dar în esenţă userul statistic are o specie de sănătate care îl face să folosească facilităţile diferenţiat, în funcţie de necesităţi. Dacă cineva vine cu o ofertă acoperitoare, e o strategie de business, la fel cum poţi rămâne şi pe un produs de core, cum face de pildă Wordpress. Asta nu înseamnă că oricine cumpără "tot" foloseşte "tot". Altfel zis: ce marcă de telefon mobil ai şi câte din funcţiile lui foloseşti?

  • Întrebarea nr. 2 Nobine

    Care credeti va fi viitorul bloggingului in actualul context economic?

    • Victor Kapra

      Nu cred ca recesiunea economica va avea vreun efect semnificativ asupra blogurilor. Indraznesc, totusi, sa cred ca blogurile vor fi luate mai mult in calcul de catre advertiseri drept canal de comunicare, tocmai pentru ca bugetele sunt mai mici si se cere mai multa eficienta. Inceputul a fost facut deja, mai ales anul trecut. In acelasi timp, exista semne ca vor aparea in sfarsit niste bloguri specializate cu adevarat bune – specie care lipseste inca in .ro. De asemenea, poate vom vedea in sfarsit bloguri corporate convingatoare, si nu o insiruire de afirmatii de lemn sub forma de posturi

  • Întrebarea nr. 3 Eduard (.ro)

    Victor, care sunt cele mai mari challenge-uri pe care le intrevezi in a lucra pe cont propriu?

    In alta ordine de idei, cum iti asiguri continuitatea in business (cum te asiguri ca ai permanent clienti, ce faci daca doamne-fereste te imbolnavesti, etc)

    Draguta fotografie, btw :-)

    • Victor Kapra

      Munca pe cont propriu, cu riscurile de rigoare, te disciplineaza. Inveti sa-ti tii agenda, sa ordonezi prioritatile. In acelasi timp ai niste avantaje extraordinare: programul este flexibil, devii mai creativ, mai senin.

      Secretul este sa lasi lucrurile sa creasca natural. Obiectivele nerealiste aduc in final frustrari.

      Iar clientii vin, chiar si in vremuri de criza, daca te dovedesti performant si serios.

  • Întrebarea nr. 4 Eliza

    Cum ar arata anul 2020 vazut din perspectiva anului 2009? Crezi ca mai este posibil sa apara companii de tip google? Personaje de tip Steve Jobs? Obsesii de tip Microsoft?

    • Victor Kapra

      Uitati-va la orasele reconstruite in 3D pe internet de catre Google (New York-ul, de pilda) sau de catre Microsoft (Bucurestiul, pe Live Maps) si vedem o zona in care s-ar putea sa apara mari companii: mediile virtuale, excelente pentru advertising si evenimente.
      Zona aceasta a serviciilor in lumi virtuale e de mare viitor.
      De asemenea, cred ca vor aparea aplicatii interesante in zona internetului semantic, a internetului "inteligent", capabil sa combine informatiile in structuri noi si mai ales sa le aleaga pe cele relevante.

  • Întrebarea nr. 5 Gino

    O sa mergeti al CEBIT intre 3-8 martie anul acesta?

    • Victor Kapra

      Nu stiu inca, nu am primit nicio invitatie :)

  • Întrebarea nr. 6 silvius

    Exista web 2.0 in educatia romaneasca?

    Silviu

    • Iulian Comanescu

      http://www.timsoft.ro/weblog/ a lui Cami Holotescu, de la Timişoara. Şi, cu voia dvs., www.mediapedia.ro. ro.wikipedia.org poate fi şi el asimilat aceleiaşi sfere.

      Cred că există mai multă instruire decât procese formale.

  • Întrebarea nr. 7 ioan Drimus

    Fenomenul netroots a inceput sa faca furori in state; atat societatea civila cat si politicienii l-au adoptat; Obama a fost unul dintre marii beneficiari ai acestui tip de comunicare. Grassroots a fost fenomenul premergator care a adus evolutii importante in organizarea sociala din Europa.
    Care este parerea dumneavoastra despre acest fenomen ?
    Ce sanse avem noi romanii sa il integram in modul nostru de comunicare si de organizare pentru a schimba in bine lucrurile din tara ?
    Multumesc

    • Victor Kapra

      Fenomenul Obama pe net este uimitor si trebuie studiat temeinic, indiferent de zona in care activam in online. De exemplu, aseara am descoperit ca pe site-ul de campanie exista chiar si sectiune a comunitatiide romani-americani, desi romanii nu sunt foarte vizibili ca grup etnic in SUA.
      Revenind in Romania, trebuie remarcat faptul ca politicienii autohtoni sunt destul de activi in zona blogging-ului. Au vazut eficienta, faptul ca un post pe blog este mult mai convingator decat un comunicat al biroului de presa. La urmatoarele alegeri, campaniile online vor fi puternice: nu costa mult, mesajele se raspandesc repede, se poate culege un feed-back interesant din masa votantilor.
      Cum putem folosi noi, oamenii de rand, internetul pentru a imbunatati un pic mediul acesta nu tocmai sanatos in care traim? Tine de imaginatia fiecaruia. Internetul este cel mai ieftin si accesibil "mijloc de productie" creat vreodata si depinde doar de noi sa reusim lucruri extraordinare.

  • Întrebarea nr. 8 lina

    Chiar asa...care sunt ultimele gaselnite web 2.0? Ce mai fac firmele pt a atrage clientii? ce instrumente folosesc?

    • Victor Kapra

      Sunt foarte multe companii care experimenteaza marketingul pe online in acest moment sau, cel putin, se aproprie de domeniu dupa ce il ignorasera cu ceva timp in urma, inainte de criza.
      Cred ca zona proiectelor speciale pe net ( "intamplari care sa ne surprinda, sa ne amuze, sa ne incite) va fi foarte dinamica.
      Mai cred ca microsite-urile pentru anumite produse, microsite-uri facute inteligent cu componenta video interactiva, vor fi la moda anul acesta si in .ro.

  • Întrebarea nr. 9 eu

    1. De ce este nevoie de web 2.0?
    2. Care e diferentza dintre actualul web si 2.0?

    Conform wikipedia:
    "The term "Web 2.0" refers to a perceived second generation of web development and design, that aim to facilitate communication, secure information sharing, interoperability, and collaboration on the World Wide Web. Web 2.0 concepts have led to the development and evolution of web-based communities, hosted services, and applications; such as social-networking sites, video-sharing sites, wikis, blogs, and folksonomies."

    Adika exact ceea ce suporta si actualul web!

    • Victor Kapra

      Web 2.0 s-a nascut din nevoia oamenilor de a interactiona, de a reactiona la un anumit mesaj, de a comunica rapid, de a colabora online.
      Nu a stabilit cineva ca "este o nevoie". Primele experimente au avut succes de piata si aceasta a provocat dezvoltarea.

  • Întrebarea nr. 10 Constantin TOVISI

    Care sunt metodele sau instrumentele alternative de comunicare aduse de ceea ce unii numesc Web 2.0?

    Ma refer la site-uri precum Twitter, care este din ce in ce mai mult recunoscut ca un tool de comunicare foarte eficient si din punct de vedere business.

    Care ar fi altfel astfel de tool-uri?

    Cum evaluati eficienta acestora in comparatie cu metode mai "traditionale" de comunicare / publicitate pe net precum Banner-ul sau Email Marketing?

    • Victor Kapra

      Twitter, ca platforma de microblogging, are o dezvoltare exploziva peste tot in lume si devine un canal interesant de comunicare digitala pentru zona corporate. Limita de 140 de caractere cu spatii pe care o impune duce la o concentrare interesanta a mesajului, la o noua expresie a limbajului, cu o anumita forta. Cred in viitorul Twitter din acest punct de vedere.

      Daca as avea un buget de 1000 de euro pentru o campanie nu l-as consuma pe bannere. Bannerele din .ro sunt in proportie de 90% foarte proaste, nu te invita sa dai click. In schimb as folosi acesti bani intr-un proiect special, asa cum spuneam, o "intamplare" pe net care sa creeze interes pentru brand-ul respectiv si sa fie memorabila.

  • Întrebarea nr. 11 Victor

    O pozitie de tip consultant ar trebui sa fie ceva ce oricine si-ar dori, insa din punctul de vedere al beneficiarilor lucrul cu personal extern aduce overhead semnificativ in management. In aceste conditii, este (sau poate fi) intr-adevar posibila "descentralizarea" fortei de munca la nivel de masa?

    As dori informatii cat mai specifice despre noile instrumente informatice/ modele de management/ inovatii tehnologice care ne pot ajuta sa optimizam ziua de lucru si modul de utilizare al abilitatilor unui individ, sa modularizam si externalizam activitatile.


    Practic, ce noutati au aparut care fac "viata pe cont propriu" sa devina posibila si avantajoasa ? Tot in acest sens, care este intuitia dumneavoastra pentru urmatorii ani si unde putem citi "pulsul" miscarii?

    • Victor Kapra

      Acum cativa ani, a lucra de acasa, din cafenea sau din aeroport reprezenta un vis frumos. Datorita dezvoltarii tehnologiilor de comunicatie, acum aceasta modalitate de lucru a devenit banala si permite mobilitatea freelancerului. Biroul meu poate fi practic oriunde ma simt bine, cu conditia sa am acces la Internet mobil.
      Consultantul extern vine un avantaj interesant pentru orice organizatie: poate fi angajat pe perioade scurte de timp, pe proiecte punctuale, si poate fi "concediat" in orice moment :). Totodata, prezinta si avantajul ca vine cu o privire proaspata asupra necesitatilor companiei care l-a solicitat si cu know-how-ul dobandit in mai multe locuri.

  • Întrebarea nr. 12 Dan Dragomir

    Cum pot companiile sa comunice eficient in online fara ca eforturile lor sa fie considerate spam / comunicare nesolicitata.

    Cum sa se fereasca de capcana ofertelor "CD cu adrese de e-mail", bannere la 1 cent milionul de afisari, mesaje SMS la un numar nelimitat de clienti...

    Cum si-ar putea castiga simpatia utilizatorilor de Internet utilizand Web 2.0?

    Dan Dragomir

    • Victor Kapra

      Daca respectiva companie angajeaza un specialist cu referinte bune, o mare parte din pericolul de a irita destinatarii mesajelor este inlaturat.
      As veni cu un exemplu: userii se dau in vant dupa clipuri virale. Productia unui asemenea viral poate costa 100 de euro, iar drepturile de autor ceva mai mult. Deci, niste tarife foarte convenabile. Viralul se propaga, prin definitie, de la sine si cu costuri zero.
      Plus ca pericolul de a fi considerat "spam" este zero pentru companie.
      De ce nu vedem mai multe spoturi virale? Pentru ca lipseste creativitatea, lipsesc ideile geniale. Lenea de a gandi e uneori mare :)

  • Întrebarea nr. 13 M.B.

    Buna ziua.
    Sunt un student cu cunostinte bune de limbi straine si aptitudini de creative writing si as dori sa gasesc munca pe internet. Pentru ca Romania a intrat in UE sunt constient de faptul ca multe website-uri vor cauta sa adauge o versiune romaneasca. Sunt de asemenea de parere ca actuala criza financiara nu creeaza conditii favorabile pentru materializarea acestor premise.Care ar fi dupa parerea dvs. primii pasi pe care ar trebui sa-i fac pentru a castiga bani din traduceri si creative writing pe internet?
    Va multumesc anticipat.
    O zi buna,
    M.B.

    • Victor Kapra

      1) Sa va faceti un blog/site personal in care sa explicati clar care sunt competentele, realizarile si disponibilitatile dvs
      2) Sa va faceti cu rabdare un profil pe Linked in si sa-l intretineti
      3) Sa urmariti ofertele de pe site-urile de job-uri
      4) Eventual un blog tematic intr-o limba de circulatie internationala in care sa plasati, impecabil traduse, informatii despre Romania dintr-un anumit domeniu interesant pentru strainatate
      5) Sa luati legatura cu unul dintre marile grupuri de publishing

  • Întrebarea nr. 14 alex

    Ce site-uri de nisa credeti ca vor deveni profitabile? Pe ce domenii?

    Multumesc

    • Victor Kapra

      Orice site care aduce informatie elaborata, sfaturi, sugestii intr-un domeniu de interes general.
      Aici este problema in .ro: avem o groaza de site-uri cu continut superficial. Citesti un articol care poate parea util dupa titlul si la final nu ramai cu nimic.
      Oricine va face un site cu continut inteligent si atent lucrat pe nevoile si preocuparile esentiale ale omului - hrana, sex, sanatate, bani, job, va castiga mai devreme sau mai tarziu, daca e consecvent. Insa si productia de continut pentru online e o arta.

  • Întrebarea nr. 15 noris popescu

    Ce pregatire trebuie sa aiba un specialist/consultant web2.0? Unde inveti meserie?

    • Victor Kapra

      Nu conteaza background-ul, ci conteaza in mod esential pasiunea pentru domeniu. Iar "meseria" o inveti tot online,studiind, pentru ca gasesti pe net tone de informatie de top, actualizata permanent. Urmeaza evident practica, perioada in care te lovesti adesea cu capul de pragul de sus.
      In online este ca in medicina: daca nu asimilezi informatie in mod constant, esti depasit foarte repede.

    • Iulian Comanescu

      ...faptul că netul evoluează atât de repede, încât nu există un corpus de cunoştinţe structurat şi valabil pe termen lung, ca în jurnalismul şi advertisingul clasic. Asta şi încerc să explic la un workshop pe care îl ţin zilele astea. Şi mai e ceva: informaţia e supraabundentă, se transformă într-un "nor de date" care, ăăă, obnubilează esenţa.

      Din treaba asta extragem cu toţii un număr de fragmente şi construim un savoir-faire, pe care îl aplicăm în chip de antreprenori, de traineri sau de sfătuitori. Fiecare cu lucrul lui, într-o oarecare măsură.

  • Întrebarea nr. 16 marius

    Ce greseli ar trebui sa evite o companie care incearca sa se promoveze online?

    • Victor Kapra

      1) Sa improvizeze
      2) Sa nu lucreze cu profesionisti
      3) Sa se descurajeze dupa un eventual rezultat mediocru
      4) Sa nu-si treaca in planul de perfectionare a personalului propriu cursuri de pregatire in domeniul comunicarii digitale
      5) Sa prevada un proiect pentru online, doar pentru ca asa e la moda

  • Întrebarea nr. 17 s

    cine o sa fie castigatorii anul acesta pe Internet? Care o sa fie, in opinia dvs, strategiile care vor face ca un site sa fie mai vizitat decat altul. De pilda, in ceea ce priveste comertul online. Nu ma refer la pretul produselor ci la felul in care in care te promovezi ca site.

    • Victor Kapra

      Incep cu un truism: un business plan minutios si bine facut asigura o mare parte din succes. Cum si cand monetizezi e prima intrebare. Exista cazuri in care antreprenorii s-au aruncat cu capul inainte, cu un entuziasm de admirat, dar stupid. Sa luam ca exemplu "televiziunile" online care s-au inchis pe capete dupa ce au cheltuit resurse importante. Bani aruncati si timp pierdut.

      In privinta comertului online, conteaza enorm onestitatea si grija fata de client. Daca ti-ai batut joc de el, vestea se duce repede pe net si ai probleme.

      Mi-e greu sa dau predictii in privinta castigatorilor in online-ul autohton. Peisajul este destul de fluid din cauza crizei dar totodata, datorita crizei vor disparea si multi veleitari.

  • Întrebarea nr. 18 Bogdan

    Ce parere aveti despre Google video ads?
    (campanie adwords prin videoclipuri) - Se integreaza in conceptul de viral marketing online?

    A experimentat cineva, A avut cineva rezultate?
    Credeti ca are viitor in Romania?

    • Victor Kapra

      Dati-mi voie sa raspund mai aplicat data viitoare.

      Dar apropo de reclama integrata pe suport video, exista o initiativa interesanta in .ro. Deja s-a trecut de stadiul de experiment si rezultatele sunt promitatoare.

  • Întrebarea nr. 19 Fantomas

    Viata pe cont propriu vs. viata intr-un mare grup: poti sa faci o comparatie?

    • Victor Kapra

      Principalul avantaj ca freelancer este poti face ca lucrurile sa se miste mai repede; nu mai trebuie sa astepti nu stiu cate aprobari de la diferite niveluri ierarhice. Apoi, poti sa iti alegi singur proiectele la care lucrezi si sa spui "nu" unora care nu te avantajeaza.
      Plus ca daca esti mort de obosit, poti sa tragi un pui de somn dupa-amiaza si sa continui dupa aceea cu forte noi :) :) :)

  • Întrebarea nr. 20 Iulian Comanescu

    Victor, o întrebare personală cu sens... transmedia. Te-ai gândit vreodată să faci ceva cu caietele de însemnări ale lui taică-tău, ziarist pe vremuri, în online? Se pot scana, pune pe un site sau... ziceai că sunt importante pentru tine mai mult decât din motive sentimentale.

    • Victor Kapra

      ... sunt notite de ziarist comunist de provincie din anii '60-'70. Sunt depozitate la loc sigur, trebuie sa ma gandesc cum si ce fac cu ele. Evident, vor ajunge intr-o zi pe net, ca documente despre o epoca interesanta, in care ceva-ceva din ceea ce a fost Romania inainte de razboi, in sensul bun, se mai pastra.








Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

3554 vizualizari

  • web 2.0? (Marţi, 24 februarie 2009, 23:45)

    Alex [anonim]

    comentati problemele care le ridica o aplicatie tip web 2.0 collaboration - care include mobile / email / calendar / notes / logs / wikis / blogs / weblogs / maps etc... nu esti putin cam mult de digerat?

    credeti ca business-manul modern se transforma incet dintr-un specialist intr-un super-specialist (daca ii pot spune asa) mereu conectat 24/24 ore la business? (de exmplu, in vacante ajung sa trimit mailuri de pe plaja... si mai sunt si fericit ca le trimit, culmea...)
    • 24/24 (Miercuri, 25 februarie 2009, 16:08)

      Victor Kapra [hotnews.ro] i-a raspuns lui Alex

      Permiteti-mi sa incep cu o poveste. Acum cativa ani am fost in campusul Microsoft din Redmond si am vizitat Future House (parca asa ii spunea), un spatiu in care specialistii de acolo se „jucau” cu conceptele viitorului. Una dintre aplicatiile prezentate permitea managerului general sa intre in videoconferinta cu oricare dintre subalterni - oriunde s-ar fi aflat acesta, in masina, acasa, la magazin sau in vizita la soacra - si sa ii ceara parerea asupra proiectelor aflate in lucru si chiar sa lucreze pe aceste proiecte. Demonstratia m-a pus atunci nitel pe ganduri: mi se parea un atentat la libertatea angajatului. Mai tarziu, m-am convins ca vom ajunge intr-o forma sau alta, mai devreme sau mai tarziu, sa acceptam un scenariu intr-o anumita forma similar cu cel de mai sus, daca avem o functie de decizie. Obsesia pentru eficienta, pentru productivitate, combinata cu Internetul ca suport ideal pentru munca in sistem colaborativ va duce la rafinarea incredibila a ecosistemului de comunicare.

      Cat despre specialistul devenit super-specialist prin conectare 24/24, aceasta e o prostie. O prostie pe care o inteleg pentru ca si eu m-am surprins intr-o vreme consultandu-mi blackberry-ul imediat cum m-am trezit, in pat, inainte de a face orice altceva. E o capcana - sper sa nu supar pe cineva. Ori nu exista priceperea de a delega responsabilitati, ori e frica de a pierde postul, ori viata reala e searbada si atunci munca devine un refugiu. Solutia in aceste cazuri este sa dai „reset” modului in care iti concepi existenta. Peste ani ajungi sa-ti dai seama, inevitabil, ca o multime de eforturi profesionale au fost pur si simplu inutile, ca ai pierdut timpul. Si atunci de ce sa te chinuiesti?! Evident ca mecanismul corporate te impinge sa stai conectat cu slujba 24 de ore din 24, dar trebuie sa te opui cumva, altfel esti „digerat”.
    • Collaboration (Miercuri, 25 februarie 2009, 16:13)

      Iulian Comanescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Alex

      Te poţi cabla prea tare la toate aceste facilităţi, dar în esenţă userul statistic are o specie de sănătate care îl face să folosească facilităţile diferenţiat, în funcţie de necesităţi. Dacă cineva vine cu o ofertă acoperitoare, e o strategie de business, la fel cum poţi rămâne şi pe un produs de core, cum face de pildă Wordpress. Asta nu înseamnă că oricine cumpără "tot" foloseşte "tot". Altfel zis: ce marcă de telefon mobil ai şi câte din funcţiile lui foloseşti?
  • Blogging (Marţi, 24 februarie 2009, 23:51)

    Nobine [anonim]

    Care credeti va fi viitorul bloggingului in actualul context economic?

    • blogging (Miercuri, 25 februarie 2009, 16:20)

      Victor Kapra [hotnews.ro] i-a raspuns lui Nobine

      Nu cred ca recesiunea economica va avea vreun efect semnificativ asupra blogurilor. Indraznesc, totusi, sa cred ca blogurile vor fi luate mai mult in calcul de catre advertiseri drept canal de comunicare, tocmai pentru ca bugetele sunt mai mici si se cere mai multa eficienta. Inceputul a fost facut deja, mai ales anul trecut. In acelasi timp, exista semne ca vor aparea in sfarsit niste bloguri specializate cu adevarat bune – specie care lipseste inca in .ro. De asemenea, poate vom vedea in sfarsit bloguri corporate convingatoare, si nu o insiruire de afirmatii de lemn sub forma de posturi
  • RE: viata pe cont propriu a consultantului (Miercuri, 25 februarie 2009, 3:22)

    Eduard (.ro) [anonim]

    Victor, care sunt cele mai mari challenge-uri pe care le intrevezi in a lucra pe cont propriu?

    In alta ordine de idei, cum iti asiguri continuitatea in business (cum te asiguri ca ai permanent clienti, ce faci daca doamne-fereste te imbolnavesti, etc)

    Draguta fotografie, btw :-)
    • viata pe cont propriu (Miercuri, 25 februarie 2009, 16:14)

      Victor Kapra [hotnews.ro] i-a raspuns lui Eduard (.ro)

      Munca pe cont propriu, cu riscurile de rigoare, te disciplineaza. Inveti sa-ti tii agenda, sa ordonezi prioritatile. In acelasi timp ai niste avantaje extraordinare: programul este flexibil, devii mai creativ, mai senin.

      Secretul este sa lasi lucrurile sa creasca natural. Obiectivele nerealiste aduc in final frustrari.

      Iar clientii vin, chiar si in vremuri de criza, daca te dovedesti performant si serios.
  • 2020 (anul, nu versiunea) (Miercuri, 25 februarie 2009, 8:38)

    Eliza [anonim]

    Cum ar arata anul 2020 vazut din perspectiva anului 2009? Crezi ca mai este posibil sa apara companii de tip google? Personaje de tip Steve Jobs? Obsesii de tip Microsoft?
    • 2020 (Miercuri, 25 februarie 2009, 16:19)

      Victor Kapra [hotnews.ro] i-a raspuns lui Eliza

      Uitati-va la orasele reconstruite in 3D pe internet de catre Google (New York-ul, de pilda) sau de catre Microsoft (Bucurestiul, pe Live Maps) si vedem o zona in care s-ar putea sa apara mari companii: mediile virtuale, excelente pentru advertising si evenimente.
      Zona aceasta a serviciilor in lumi virtuale e de mare viitor.
      De asemenea, cred ca vor aparea aplicatii interesante in zona internetului semantic, a internetului "inteligent", capabil sa combine informatiile in structuri noi si mai ales sa le aleaga pe cele relevante.
  • CEBIT 2009 (Miercuri, 25 februarie 2009, 11:26)

    Gino [anonim]

    O sa mergeti al CEBIT intre 3-8 martie anul acesta?
    • CeBIT (Miercuri, 25 februarie 2009, 16:21)

      Victor Kapra [hotnews.ro] i-a raspuns lui Gino

      Nu stiu inca, nu am primit nicio invitatie :)
  • edublog-osfera (Miercuri, 25 februarie 2009, 12:43)

    silvius [anonim]

    Exista web 2.0 in educatia romaneasca?

    Silviu
    • Două exemple (Miercuri, 25 februarie 2009, 16:16)

      Iulian Comanescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui silvius

      http://www.timsoft.ro/weblog/ a lui Cami Holotescu, de la Timişoara. Şi, cu voia dvs., www.mediapedia.ro. ro.wikipedia.org poate fi şi el asimilat aceleiaşi sfere.

      Cred că există mai multă instruire decât procese formale.
  • intercomunicare (Miercuri, 25 februarie 2009, 12:45)

    ioan Drimus [anonim]

    Fenomenul netroots a inceput sa faca furori in state; atat societatea civila cat si politicienii l-au adoptat; Obama a fost unul dintre marii beneficiari ai acestui tip de comunicare. Grassroots a fost fenomenul premergator care a adus evolutii importante in organizarea sociala din Europa.
    Care este parerea dumneavoastra despre acest fenomen ?
    Ce sanse avem noi romanii sa il integram in modul nostru de comunicare si de organizare pentru a schimba in bine lucrurile din tara ?
    Multumesc
    • netroots (Miercuri, 25 februarie 2009, 16:30)

      Victor Kapra [hotnews.ro] i-a raspuns lui ioan Drimus

      Fenomenul Obama pe net este uimitor si trebuie studiat temeinic, indiferent de zona in care activam in online. De exemplu, aseara am descoperit ca pe site-ul de campanie exista chiar si sectiune a comunitatiide romani-americani, desi romanii nu sunt foarte vizibili ca grup etnic in SUA.
      Revenind in Romania, trebuie remarcat faptul ca politicienii autohtoni sunt destul de activi in zona blogging-ului. Au vazut eficienta, faptul ca un post pe blog este mult mai convingator decat un comunicat al biroului de presa. La urmatoarele alegeri, campaniile online vor fi puternice: nu costa mult, mesajele se raspandesc repede, se poate culege un feed-back interesant din masa votantilor.
      Cum putem folosi noi, oamenii de rand, internetul pentru a imbunatati un pic mediul acesta nu tocmai sanatos in care traim? Tine de imaginatia fiecaruia. Internetul este cel mai ieftin si accesibil "mijloc de productie" creat vreodata si depinde doar de noi sa reusim lucruri extraordinare.
  • gaselnite web 2.0 (Miercuri, 25 februarie 2009, 13:52)

    lina [anonim]

    Chiar asa...care sunt ultimele gaselnite web 2.0? Ce mai fac firmele pt a atrage clientii? ce instrumente folosesc?
    • gaselnite web 2.0 (Miercuri, 25 februarie 2009, 16:36)

      Victor Kapra [hotnews.ro] i-a raspuns lui lina

      Sunt foarte multe companii care experimenteaza marketingul pe online in acest moment sau, cel putin, se aproprie de domeniu dupa ce il ignorasera cu ceva timp in urma, inainte de criza.
      Cred ca zona proiectelor speciale pe net ( "intamplari care sa ne surprinda, sa ne amuze, sa ne incite) va fi foarte dinamica.
      Mai cred ca microsite-urile pentru anumite produse, microsite-uri facute inteligent cu componenta video interactiva, vor fi la moda anul acesta si in .ro.
  • La ce e bun? (Miercuri, 25 februarie 2009, 14:16)

    eu [anonim]

    1. De ce este nevoie de web 2.0?
    2. Care e diferentza dintre actualul web si 2.0?

    Conform wikipedia:
    "The term "Web 2.0" refers to a perceived second generation of web development and design, that aim to facilitate communication, secure information sharing, interoperability, and collaboration on the World Wide Web. Web 2.0 concepts have led to the development and evolution of web-based communities, hosted services, and applications; such as social-networking sites, video-sharing sites, wikis, blogs, and folksonomies."

    Adika exact ceea ce suporta si actualul web!
    • nevoie de web 2.0 (Miercuri, 25 februarie 2009, 17:27)

      Victor Kapra [hotnews.ro] i-a raspuns lui eu

      Web 2.0 s-a nascut din nevoia oamenilor de a interactiona, de a reactiona la un anumit mesaj, de a comunica rapid, de a colabora online.
      Nu a stabilit cineva ca "este o nevoie". Primele experimente au avut succes de piata si aceasta a provocat dezvoltarea.
  • Metode alternative de comunicare in Web 2.0 (Miercuri, 25 februarie 2009, 15:20)

    Constantin TOVISI [anonim]

    Care sunt metodele sau instrumentele alternative de comunicare aduse de ceea ce unii numesc Web 2.0?

    Ma refer la site-uri precum Twitter, care este din ce in ce mai mult recunoscut ca un tool de comunicare foarte eficient si din punct de vedere business.

    Care ar fi altfel astfel de tool-uri?

    Cum evaluati eficienta acestora in comparatie cu metode mai "traditionale" de comunicare / publicitate pe net precum Banner-ul sau Email Marketing?
    • Twitter (Miercuri, 25 februarie 2009, 17:23)

      Victor Kapra [hotnews.ro] i-a raspuns lui Constantin TOVISI

      Twitter, ca platforma de microblogging, are o dezvoltare exploziva peste tot in lume si devine un canal interesant de comunicare digitala pentru zona corporate. Limita de 140 de caractere cu spatii pe care o impune duce la o concentrare interesanta a mesajului, la o noua expresie a limbajului, cu o anumita forta. Cred in viitorul Twitter din acest punct de vedere.

      Daca as avea un buget de 1000 de euro pentru o campanie nu l-as consuma pe bannere. Bannerele din .ro sunt in proportie de 90% foarte proaste, nu te invita sa dai click. In schimb as folosi acesti bani intr-un proiect special, asa cum spuneam, o "intamplare" pe net care sa creeze interes pentru brand-ul respectiv si sa fie memorabila.
  • Reorganizarea muncii (Miercuri, 25 februarie 2009, 15:33)

    Victor [anonim]

    O pozitie de tip consultant ar trebui sa fie ceva ce oricine si-ar dori, insa din punctul de vedere al beneficiarilor lucrul cu personal extern aduce overhead semnificativ in management. In aceste conditii, este (sau poate fi) intr-adevar posibila "descentralizarea" fortei de munca la nivel de masa?

    As dori informatii cat mai specifice despre noile instrumente informatice/ modele de management/ inovatii tehnologice care ne pot ajuta sa optimizam ziua de lucru si modul de utilizare al abilitatilor unui individ, sa modularizam si externalizam activitatile.


    Practic, ce noutati au aparut care fac "viata pe cont propriu" sa devina posibila si avantajoasa ? Tot in acest sens, care este intuitia dumneavoastra pentru urmatorii ani si unde putem citi "pulsul" miscarii?
    • munca de consultant (Miercuri, 25 februarie 2009, 16:44)

      Victor Kapra [hotnews.ro] i-a raspuns lui Victor

      Acum cativa ani, a lucra de acasa, din cafenea sau din aeroport reprezenta un vis frumos. Datorita dezvoltarii tehnologiilor de comunicatie, acum aceasta modalitate de lucru a devenit banala si permite mobilitatea freelancerului. Biroul meu poate fi practic oriunde ma simt bine, cu conditia sa am acces la Internet mobil.
      Consultantul extern vine un avantaj interesant pentru orice organizatie: poate fi angajat pe perioade scurte de timp, pe proiecte punctuale, si poate fi "concediat" in orice moment :). Totodata, prezinta si avantajul ca vine cu o privire proaspata asupra necesitatilor companiei care l-a solicitat si cu know-how-ul dobandit in mai multe locuri.
  • Comunicare vs. spam (Miercuri, 25 februarie 2009, 16:04)

    Dan Dragomir [anonim]

    Cum pot companiile sa comunice eficient in online fara ca eforturile lor sa fie considerate spam / comunicare nesolicitata.

    Cum sa se fereasca de capcana ofertelor "CD cu adrese de e-mail", bannere la 1 cent milionul de afisari, mesaje SMS la un numar nelimitat de clienti...

    Cum si-ar putea castiga simpatia utilizatorilor de Internet utilizand Web 2.0?

    Dan Dragomir
    • spam (Miercuri, 25 februarie 2009, 17:03)

      Victor Kapra [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dan Dragomir

      Daca respectiva companie angajeaza un specialist cu referinte bune, o mare parte din pericolul de a irita destinatarii mesajelor este inlaturat.
      As veni cu un exemplu: userii se dau in vant dupa clipuri virale. Productia unui asemenea viral poate costa 100 de euro, iar drepturile de autor ceva mai mult. Deci, niste tarife foarte convenabile. Viralul se propaga, prin definitie, de la sine si cu costuri zero.
      Plus ca pericolul de a fi considerat "spam" este zero pentru companie.
      De ce nu vedem mai multe spoturi virale? Pentru ca lipseste creativitatea, lipsesc ideile geniale. Lenea de a gandi e uneori mare :)
  • Salut (Miercuri, 25 februarie 2009, 16:11)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Tot respectul, scuze pentru mica întârziere care de data asta mi se datorează. După ce că am trenat nu ştiu cât pe Calea Victoriei, am petrecut şi 10 minute intense jos, la liftul de la Venus, împreună cu nişte personaje de film sovietic.
  • venituri din munca pe internet (Miercuri, 25 februarie 2009, 16:30)

    M.B. [anonim]

    Buna ziua.
    Sunt un student cu cunostinte bune de limbi straine si aptitudini de creative writing si as dori sa gasesc munca pe internet. Pentru ca Romania a intrat in UE sunt constient de faptul ca multe website-uri vor cauta sa adauge o versiune romaneasca. Sunt de asemenea de parere ca actuala criza financiara nu creeaza conditii favorabile pentru materializarea acestor premise.Care ar fi dupa parerea dvs. primii pasi pe care ar trebui sa-i fac pentru a castiga bani din traduceri si creative writing pe internet?
    Va multumesc anticipat.
    O zi buna,
    M.B.
    • creative writing (Miercuri, 25 februarie 2009, 17:15)

      Victor Kapra [hotnews.ro] i-a raspuns lui M.B.

      1) Sa va faceti un blog/site personal in care sa explicati clar care sunt competentele, realizarile si disponibilitatile dvs
      2) Sa va faceti cu rabdare un profil pe Linked in si sa-l intretineti
      3) Sa urmariti ofertele de pe site-urile de job-uri
      4) Eventual un blog tematic intr-o limba de circulatie internationala in care sa plasati, impecabil traduse, informatii despre Romania dintr-un anumit domeniu interesant pentru strainatate
      5) Sa luati legatura cu unul dintre marile grupuri de publishing
  • nisa (Miercuri, 25 februarie 2009, 16:35)

    alex [anonim]

    Ce site-uri de nisa credeti ca vor deveni profitabile? Pe ce domenii?

    Multumesc
    • site-uri de nisa (Miercuri, 25 februarie 2009, 16:52)

      Victor Kapra [hotnews.ro] i-a raspuns lui alex

      Orice site care aduce informatie elaborata, sfaturi, sugestii intr-un domeniu de interes general.
      Aici este problema in .ro: avem o groaza de site-uri cu continut superficial. Citesti un articol care poate parea util dupa titlul si la final nu ramai cu nimic.
      Oricine va face un site cu continut inteligent si atent lucrat pe nevoile si preocuparile esentiale ale omului - hrana, sex, sanatate, bani, job, va castiga mai devreme sau mai tarziu, daca e consecvent. Insa si productia de continut pentru online e o arta.
  • pregatire (Miercuri, 25 februarie 2009, 16:38)

    noris popescu [anonim]

    Ce pregatire trebuie sa aiba un specialist/consultant web2.0? Unde inveti meserie?
    • pregatire consultant (Miercuri, 25 februarie 2009, 16:47)

      Victor Kapra [hotnews.ro] i-a raspuns lui noris popescu

      Nu conteaza background-ul, ci conteaza in mod esential pasiunea pentru domeniu. Iar "meseria" o inveti tot online,studiind, pentru ca gasesti pe net tone de informatie de top, actualizata permanent. Urmeaza evident practica, perioada in care te lovesti adesea cu capul de pragul de sus.
      In online este ca in medicina: daca nu asimilezi informatie in mod constant, esti depasit foarte repede.
    • Aş adăuga... (Miercuri, 25 februarie 2009, 17:55)

      Iulian Comanescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui noris popescu

      ...faptul că netul evoluează atât de repede, încât nu există un corpus de cunoştinţe structurat şi valabil pe termen lung, ca în jurnalismul şi advertisingul clasic. Asta şi încerc să explic la un workshop pe care îl ţin zilele astea. Şi mai e ceva: informaţia e supraabundentă, se transformă într-un "nor de date" care, ăăă, obnubilează esenţa.

      Din treaba asta extragem cu toţii un număr de fragmente şi construim un savoir-faire, pe care îl aplicăm în chip de antreprenori, de traineri sau de sfătuitori. Fiecare cu lucrul lui, într-o oarecare măsură.
  • de evitat (Miercuri, 25 februarie 2009, 16:42)

    marius [anonim]

    Ce greseli ar trebui sa evite o companie care incearca sa se promoveze online?
    • greseli (Miercuri, 25 februarie 2009, 16:57)

      Victor Kapra [hotnews.ro] i-a raspuns lui marius

      1) Sa improvizeze
      2) Sa nu lucreze cu profesionisti
      3) Sa se descurajeze dupa un eventual rezultat mediocru
      4) Sa nu-si treaca in planul de perfectionare a personalului propriu cursuri de pregatire in domeniul comunicarii digitale
      5) Sa prevada un proiect pentru online, doar pentru ca asa e la moda
  • strategie (Miercuri, 25 februarie 2009, 16:57)

    s [anonim]

    cine o sa fie castigatorii anul acesta pe Internet? Care o sa fie, in opinia dvs, strategiile care vor face ca un site sa fie mai vizitat decat altul. De pilda, in ceea ce priveste comertul online. Nu ma refer la pretul produselor ci la felul in care in care te promovezi ca site.
    • castigatori pe net (Miercuri, 25 februarie 2009, 17:44)

      Victor Kapra [hotnews.ro] i-a raspuns lui s

      Incep cu un truism: un business plan minutios si bine facut asigura o mare parte din succes. Cum si cand monetizezi e prima intrebare. Exista cazuri in care antreprenorii s-au aruncat cu capul inainte, cu un entuziasm de admirat, dar stupid. Sa luam ca exemplu "televiziunile" online care s-au inchis pe capete dupa ce au cheltuit resurse importante. Bani aruncati si timp pierdut.

      In privinta comertului online, conteaza enorm onestitatea si grija fata de client. Daca ti-ai batut joc de el, vestea se duce repede pe net si ai probleme.

      Mi-e greu sa dau predictii in privinta castigatorilor in online-ul autohton. Peisajul este destul de fluid din cauza crizei dar totodata, datorita crizei vor disparea si multi veleitari.
  • Succesuri si esece (Miercuri, 25 februarie 2009, 16:57)

    Elena B [anonim]

    Care a fost cea mai tare campanie virala pe net in 2008? Dar cea mai gresita?
  • Google video ads (Miercuri, 25 februarie 2009, 17:13)

    Bogdan [anonim]

    Ce parere aveti despre Google video ads?
    (campanie adwords prin videoclipuri) - Se integreaza in conceptul de viral marketing online?

    A experimentat cineva, A avut cineva rezultate?
    Credeti ca are viitor in Romania?
    • video ads (Miercuri, 25 februarie 2009, 17:56)

      Victor Kapra [hotnews.ro] i-a raspuns lui Bogdan

      Dati-mi voie sa raspund mai aplicat data viitoare.

      Dar apropo de reclama integrata pe suport video, exista o initiativa interesanta in .ro. Deja s-a trecut de stadiul de experiment si rezultatele sunt promitatoare.
  • Diferente (Miercuri, 25 februarie 2009, 17:15)

    Fantomas [anonim]

    Viata pe cont propriu vs. viata intr-un mare grup: poti sa faci o comparatie?
    • pe cont propriu vs corporate (Miercuri, 25 februarie 2009, 17:31)

      Victor Kapra [hotnews.ro] i-a raspuns lui Fantomas

      Principalul avantaj ca freelancer este poti face ca lucrurile sa se miste mai repede; nu mai trebuie sa astepti nu stiu cate aprobari de la diferite niveluri ierarhice. Apoi, poti sa iti alegi singur proiectele la care lucrezi si sa spui "nu" unora care nu te avantajeaza.
      Plus ca daca esti mort de obosit, poti sa tragi un pui de somn dupa-amiaza si sa continui dupa aceea cu forte noi :) :) :)
  • Am şi eu o curiozitate (Miercuri, 25 februarie 2009, 17:32)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Victor, o întrebare personală cu sens... transmedia. Te-ai gândit vreodată să faci ceva cu caietele de însemnări ale lui taică-tău, ziarist pe vremuri, în online? Se pot scana, pune pe un site sau... ziceai că sunt importante pentru tine mai mult decât din motive sentimentale.
    • caiete (Miercuri, 25 februarie 2009, 17:48)

      Victor Kapra [hotnews.ro] i-a raspuns lui Iulian Comanescu

      ... sunt notite de ziarist comunist de provincie din anii '60-'70. Sunt depozitate la loc sigur, trebuie sa ma gandesc cum si ce fac cu ele. Evident, vor ajunge intr-o zi pe net, ca documente despre o epoca interesanta, in care ceva-ceva din ceea ce a fost Romania inainte de razboi, in sensul bun, se mai pastra.
  • la revedere (Miercuri, 25 februarie 2009, 18:02)

    Victor Kapra [hotnews.ro]

    Va multumesc pentru intrebari si sa ne revedem/citim sanatosi! Va doresc spor in toate si idei geniale!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version