Intalnirile Media&Advertising

Cum vede un director demisionar relatia dintre editorial, manageri si patroni in media. Adrian Halpert a discutat online cu cititorii

de Redactia     HotNews.ro
Joi, 11 noiembrie 2010, 16:05 Economie | Media & Publicitate

Adrian Halpert
Foto: HotNews.ro
Directorul editorial al Adevarul Holding, trustul media controlat de Dinu Patriciu, a demisionat saptamana aceasta. Halpert si-a insotit demisia cu o scrisoare catre angajatii trustului, in care vorbeste in termeni duri despre managementul celei mai mari companii de presa scrisa din Romania, cu planuri de extindere in audiovizual. Cum vede el relatia dintre editorial, manageri si patroni in toamna stenogramelor, demisiilor si supravietuirii prin marketing? Adrian Halpert a discutat online cu cititorii HotNews.ro.

Cu o experienta de 19 ani in presa, Adrian Halpert lucreaza la trustul detinut de Dinu Patriciu din 2006, cand acesta a inceput sa fie pus pe picioare, mai intai ca sef la Averea (redenumita Click!), apoi ca director editorial Adevarul Holding. El a venit pe aceasta pozitie dupa 11 ani la Libertatea, ziar editat de Ringier - si mult timp cel mai vandut ziar din Romania - de unde, ca redactor-sef, a plecat insotit de cea mai mare parte din echipa editoriala, pentru a se ocupa de Averea/Click!.
Cu o noua conducere - care a determinat plecarea unor sefi vechi (cel mai recent, Adriana Halpert si Carmen Eberhat) - Adevarul Holding isi continua planurile de expansiune, inclusiv pe piata TV si pe piata regionala. Investitiile trustului se suprapun cu efectele profunde ale crizei asupra pietei media din Romania in general, cu numeroasele controverse privind amestecul patronal si politic in treburile editoriale (ex: recentele stenograme Vantu) si cu lipsa de apetit a companiilor straine de a se extinde pe o astfel de piata.


Citeste mai multe despre   















Comentarii alese de moderator

  • Moguli (Joi, 11 noiembrie 2010, 16:45)
    Dragos [anonim]

    Credeti ca exista "moguli" in presa? Exista aceeasi dictatura la Adevarul similara cu dictatura din Realitatea?

  • Cum vede dl Halpert patronul de tabloid? (Joi, 11 noiembrie 2010, 16:46)
    roberto [anonim]

    Daca este posibil, aş dori din partea d-lui Halpert un portret robot al patronului de tabloid.

  • analiza (Joi, 11 noiembrie 2010, 16:58)
    ovidiu [anonim]

    Ati incheiat un drum.Ce credeti ca ati invatat din aceasta experienta?Ce va reprosasti?Ce greseli credeti ca ati facut si sunteti decisi sa nu le mai repetati in cadrul urmatorului proiect?Succes!

  • Tabloidul... (Joi, 11 noiembrie 2010, 17:08)
    menandy [utilizator]

    1. Considerati ca este necesara o atentionare, asa cum procedeaza CNA, pentru continutul tabloidului Click unde peste jumatate din fotografii sunt cu femei/barbati care isi etaleaza nurii ? 2. Cum ne putem proteja copiii de violenta imaginilor sau a povestilor prezentate in Click? 3. Credeti ca succesul unui tabloid consta in prezentarea pe care am mentionat-o mai sus? Mai precis, in Romania doar pornografia, violurile, hotia, etc se vand cel mai bine?

  • cum vede un director demisionar.... (Joi, 11 noiembrie 2010, 17:49)
    Ion Roata [anonim]

    Sa ne spuna domnul Adrian, de ce un ziarist, trebuie sa fie unealta de propaganda a unui patron si sa nu respecte deontologia uni gazetar? cum este sa fi o
    flasneta stricata, in mana unuor imburgheziti din furaciuni?

  • O manipulare a maselor? (Joi, 11 noiembrie 2010, 18:38)
    Viorel [anonim]

    Cum explicati atitudinea presei in general vis-a-vis de varii evenimente din sfera inaltei coruptii, a politicului cu iz de ilegalitate la nivel major, daca nu prin faptul ca un trust de presa nu reprezinta altceva decat extensia si portavocea omului din spate, a papusarului?

  • A, era sa uit... (Joi, 11 noiembrie 2010, 19:06)
    menandy [anonim]

    Cu cat este platita o functie ca a d-voastra, in general? In cifre va rog, daca se poate?

  • Domnule Halpert, (Joi, 11 noiembrie 2010, 19:55)
    Ina Eyre [anonim]

    scriati ca ati ajuns sa-i dati Presedintelui Basescu dreptate in unele situatii.
    Concret daca sunteti amabil:
    1. cind anume v-ati schimbat pozitia?
    2. ne puteti impartasi macar o afirmatie a Presedintelui pe care o aprobati acum?

  • Sfaturi? (Joi, 11 noiembrie 2010, 20:37)
    Marc Aurelius [anonim]

    1. A meritat sa va vindeti un mogul cand lucrati si erati respectat la un trust elvetian care actiona cat de cat onest pe piata media din Romania si din cate stiu nu sufereati aceleasi presiuni editoriale?
    2. Ce sfaturi dati in general celor care mai lucreaza acum in presa romaneasca?
    3. Ce sfaturi dati patronilor media?
    4. Ce planuri de viitor aveti?

  • Se va termina vreodata ? (Joi, 11 noiembrie 2010, 23:45)
    EugenB [anonim]

    Voi trece direct la intrebari :
    1) De ce credeti ca niciun ziarist roman nu a fost impuscat sau omorat ? Nu cumva pentru ca toti sunt lasi ?
    2) De ce toti ziaristii romani pleaca de la patron numai atunci cand stau foarte bine dpdv material ?
    3) Cum se numeste acest fel de interferenta a patronului in viata redactionala ? mai exista la un asemenea nivel al promiscuitatii intr-o tara civilizata ?
    4) In afara de limbajul folosit, mai exista vreo diferenta de caracter ,intre Vantu si Patriciu ? Dar Voiculescu ?
    5) Ati plecat crezand in ceva ? In ce ?
    6) Credeti in acest popor ?
    7) Daca da, cum v-ati gandit sa il ajutati ca ziarist ?; daca nu , veti plecati din tara ?
    8) Aveti copii ?
    9) V-ar place ca ei (sau nepotii dvs.) sa citeasca reviste precum Click ?
    10) Cei care citesc astfel de reviste sunt dezvoltati normal mintal ? v-a interesat vreodata nivelul lor de discernamant ?
    11) Ati fi in stare sa lucrati la o revista de cultura care sa fie tot timpul sub spectrul falimentului ?
    12) Ce sperati de la gestul dvs. ?
    13) Considerati ca acest tip de capitalism corporatist este superior comunismului ?

  • Concret... (Vineri, 12 noiembrie 2010, 8:02)
    Ronin [utilizator]

    Va rog sa ne spuneti clar motivele pentru care ati plecat, nu fiti evaziv. Cu alte cuvinte as vrea sa stiu "ce a comandat sefu` de sala, sau seful de carciuma????". Trebuie sa dati cartile pe fata, orice alt raspuns este de neacceptat. Concret.....

  • este OK? (Vineri, 12 noiembrie 2010, 9:05)
    Dan [anonim]

    Buna ziua.

    Dupa parerea dvs, este ok ca un trust media sa fie partinitor in ceea ce priveste razboiul dintre putere si opozitie, cat timp ISI ASUMA acest lucru?

    Multumesc,

  • Libertate (Vineri, 12 noiembrie 2010, 9:21)
    Stelia [anonim]

    Stimate Domn Adrian Halpert sunt ziaristii din Romania liberi sa scrie adevarul despre un subiect sau altul?Cat de mare este interventia patronatului in acest sens?Consider ca ziaristii ,in aceasta lume plina de coruptie si dorinta de imbogatire(nu este cazul doar al Romaniei) au un rol foarte important sunt singurii care ar putea sa scrie adevarul astfel incat opinia publica sa cunoasca cat mai mult (fara culoare politica).

  • obiectivitate (Vineri, 12 noiembrie 2010, 10:22)
    cristian [anonim]

    S-au facut presiuni asupra dumneavoastra de catre patron in timpul campaniei din 2009 si daca da in ce fel ?
    Va multumesc.

  • steno vantu (Vineri, 12 noiembrie 2010, 10:24)
    dobol [anonim]

    Cat la suta din atitudinea patronului care sefii trustului de presa, pe care o aflam din senogramele Vantu, credeti ca se regaseste in celelalte trusturi mari de presa, inclusiv la Adevarul Holding? Daca vorbim de presa in ansamblul ei care credeti ca este cea mai des intalnita problema in relatia patron-presa, din cele pe care le vedem in stenograme?

  • libertatea presei (Vineri, 12 noiembrie 2010, 10:33)
    marius [anonim]

    Bună ziua,
    Aţi lucrat la EVZ, adjunct şef Dep. Politic. Întrebări:
    1. Jurnaliştii de la Dep. Servicii Secrete de la EVZ "creau ştiri"?
    2. Liderii sindicalişti erau protejaţi de fosta şefă E. Popescu de la Dep. Sindicate (fostă angajată la o revistă a sindicatelor)? Adică averile strânse de ei, implicarea politică şi mânăriile pe care le făceau erau un subiect tabu (nu se publicau)?
    3. Câţi jurnalişti la la Dep. Servicii Secrete şi de la alte departamente EVZ au câştigat bani de la "Caritas"? Mă refer la jurnaliştii bucureşteni care făceau, la Cluj, anchete privind Caritas.
    4. Câte anchete s-au publicat în presă cu privire la modul în care îşi câştigă banii familia Coman de la Jurnalistică (sumele extrabugetare)?
    5. Care erau diferenţele - privind salarizările - între şefii de la EVZ şi simplii jurnalişti? Care sunt diferenţele de salarizare de acum din presă? De ce la EVZ doar unii jurnalişti aveau contracte de muncă (şefii), iar jurnaliştii simpli nu? Cazuri s-au întâlnit şi recent. Vezi "Ştirea Zilei" condusă de Florin Călinescu, ziar de campanie pentru Gigi Becali! Publicaţia a fost finanţaţa de el şi realizată cu strategi de la PSD.
    6. Un exerciţiu de sinceritate: Credeţi în "libertatea presei", aplicată în mod practic, nu în teoria predată în facultăţile de profil?
    7. Joi seară, MGM a difuzat un film de excepţie, pe care orice ziarist ar trebui să îl vadă. Este o pledoarie pentru libertatea presei. Aţi vizionat "Omul de legătură" (The Man Inside - 1990)? Filmul are la bază un caz real. Îmi pare rău, dar am găsit sinopsisul doar în engleză. Gunter Wallraff is a journalist seeking to expose the unethical journalism practiced by The Standard, a very popular and powerful German newspaper. He goes undercover, using forged identity papers and at great personal risk, to join their staff. Once there, he sees how they don't just report the news, but manufacture it to suit the personal political agenda of the paper's leaders.

  • publicitate (Vineri, 12 noiembrie 2010, 11:04)
    melborn [anonim]

    Cat la suta din vanzarile efective ar fi reusit sa aiba Adevarul, daca nu ar fi avut sustinerea publicitara si doar pe baza continutului aparut in ziar, de-a lungul celor cativa ani de nebunie publicitara?

  • telefoane (Vineri, 12 noiembrie 2010, 11:06)
    gugu [anonim]

    a sunat vreodata Patriciu - pe tine sau alti manageri mari - sa dea indicatii "aia sa intre, aia sa nu intre"?

  • Peter Imre, artizanul declinului Adevarul Holding (Vineri, 12 noiembrie 2010, 11:28)
    Ioana [anonim]

    1. Care credeti ca sunt motivele pentru care Peter Imre continua sa faca parte din echipa manageriala, in ciuda faptului ca de la venirea sa Adevarul Holding a intrat intr-o cadere in ritm accelerat?
    2. In ce directie credeti ca se indreapta Adevarul Holding cu Peter Imre la conducere?
    3. De ce credeti ca omnul Patriciu nu a reactionat inca la strategiile paguboase adoptate de domnul Imre?

  • Adevarul TV si multimedia (Vineri, 12 noiembrie 2010, 12:20)
    Florin [anonim]

    Care este directia pe care merge Adevarul TV? E o investitie care se poate autosustine?

  • hotnews (Vineri, 12 noiembrie 2010, 12:33)
    mogul [anonim]

    Sunteti oaspetele hotnews.Stiti cine sunt patronii de la hotnews?Ce parere aveti despre ei?Pot fi numiti moguli?
    De ce hotnews poate sa faca profit an de an in timp ce restul trusturilor fac pierderi?Nu cumva majoritatea patronilor de presa se implica in aceasta afacere numai pentru a controla societatea si a reusi in alte afaceri?De cce in afara de adrian sarbu nimeni nu se preocupa de pprofit ?presa nu e oare o afacere ca oricare alta?

  • Scrisoarea de final (Vineri, 12 noiembrie 2010, 12:55)
    Cristi [anonim]

    Domnule Halpert,

    Ce ati vrut sa spuneti in ultima fraza a scrisorii Dvs catre fostii colegi prin "Sunt convins de faptul ca, asa cum va spuneam mai sus, cu multi dintre voi ma voi revedea. [...] La revedere".
    Aceasta exprimare a mai fost folosita si in cazul unor migratii anterioare.
    Va multumesc.

  • Dorintele nespuse ale mogulului (Vineri, 12 noiembrie 2010, 12:57)
    George [anonim]

    In ultimii ani, la Adevarul, ati dat vreodata un om afara pentru ca a scris un material sau a facut un interviu care nu era pe "linia" politica a ziarului? Cred ca e vorba de un interviu cu un oficial european.
    Atunci nu erati unealta mogulului? Atunci nu veneati in intampinarea "dorintelor" lui?

  • ziare referinte (Vineri, 12 noiembrie 2010, 13:07)
    Doc [anonim]

    Buna ziua,

    Aveti ziare pe care le cititi cu placere si daca da, de ce? Incluzand toate formele media, unde v-ar fi placut sa lucrati/v-ar place sa lucrati?Ma refer, in ambele intrebari, la titluri internationale si romanesti.Multumesc.

    Multa inspiratie pe drumul cel nou!

  • contracte EVZ (Vineri, 12 noiembrie 2010, 13:11)
    marius [anonim]

    Comentarii la.... comentariile dvs
    1. Am lucrat la EVZ in acea perioada
    2. Referitor la raspunsul la intrebarea 5, am avut contract de colaborare si nu contract cu carte de munca. Nu am nimic trecut pe cartea de munca ptr perioada lucrata la EVZ, circa 8-9 luni.
    3. Legat de intrebarea 7. Vroiam sa va intreb: "Exista similitudini clare intre film si ceea ce se intampla in presa din Romania acum?".
    4. Intrebarea 1. Era vorba despre celebra gaina cu 7 picioare a lui Cosmin de la Reporteri Speciali.
    6. Dan Andronic a fost seful Dep Politic si dvs adjunct. Dupa plecarea lui SRS la Ziua, Dan Andronic i-a luat locul lui SRS, iar dvs pe al lui Dan Andronic.

  • Trust strain (Vineri, 12 noiembrie 2010, 13:17)
    Paula [anonim]

    1.V-ar tenta sa incercati (impreuna cu echipa dvs.) sa aduceti in Romania unul dintre trusturile de presa straine mari? Sau ati demarat deja un astfel de demers?
    2. Pe se segment credeti ca un trust strain s-ar putea impune rapid pe piata media din Romania ? Ma refer in special la printuri.

    Multumesc anticipat pentru raspunsuri









6946 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    Moguli (Joi, 11 noiembrie 2010, 16:45)

    Dragos [anonim]

    Credeti ca exista "moguli" in presa? Exista aceeasi dictatura la Adevarul similara cu dictatura din Realitatea?
    • 0 (0 voturi)    
      Re (Vineri, 12 noiembrie 2010, 12:05)

      Adrian Halpert [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dragos

      Sigur ca exista moguli in presa. Este o intrebare cu raspuns implicit. Cat priveste ceea ce se intampla la Adevarul, nu, nu seamana cu ceea ce ati aflat din stenogramele Realitatii, insa ma tem sa nu devina in timp.
  • +4 (4 voturi)    
    Cum vede dl Halpert patronul de tabloid? (Joi, 11 noiembrie 2010, 16:46)

    roberto [anonim]

    Daca este posibil, aş dori din partea d-lui Halpert un portret robot al patronului de tabloid.
    • -1 (1 vot)    
      Re (Vineri, 12 noiembrie 2010, 12:07)

      Adrian Halpert [hotnews.ro] i-a raspuns lui roberto

      Nu exista sa ceva. Patronul de tabloid este patron de presa, ca si oricare alt patron de presa. Singura conditie necesara pentru un patron de presa, fie el de tabloid sau de alt gen de presa, este sa inteleaga faptul ca principiul care trebuie sa-i calauzeasca businessul este interesul legitim al cititorului.
  • +2 (2 voturi)    
    analiza (Joi, 11 noiembrie 2010, 16:58)

    ovidiu [anonim]

    Ati incheiat un drum.Ce credeti ca ati invatat din aceasta experienta?Ce va reprosasti?Ce greseli credeti ca ati facut si sunteti decisi sa nu le mai repetati in cadrul urmatorului proiect?Succes!
    • 0 (2 voturi)    
      Re (Vineri, 12 noiembrie 2010, 12:10)

      Adrian Halpert [hotnews.ro] i-a raspuns lui ovidiu

      Desigur ca am invatat multe din aceasta experienta. Spatiul este insuficient aici pentru a dezvolta ideea. Greseala cea mai mare pentru jurnalisti este aceea ce a accepta compromisul. Mai intai cele mai mici, apoi vin cele mai mari... Pana la urma, important este ca, la sfarsitul zilei, sa te poti uita fara rusine in oglinda. In rest, se rezolva toate.
  • +3 (3 voturi)    
    Tabloidul... (Joi, 11 noiembrie 2010, 17:08)

    menandy [utilizator]

    1. Considerati ca este necesara o atentionare, asa cum procedeaza CNA, pentru continutul tabloidului Click unde peste jumatate din fotografii sunt cu femei/barbati care isi etaleaza nurii ? 2. Cum ne putem proteja copiii de violenta imaginilor sau a povestilor prezentate in Click? 3. Credeti ca succesul unui tabloid consta in prezentarea pe care am mentionat-o mai sus? Mai precis, in Romania doar pornografia, violurile, hotia, etc se vand cel mai bine?
    • -2 (4 voturi)    
      Re (Vineri, 12 noiembrie 2010, 12:14)

      Adrian Halpert [hotnews.ro] i-a raspuns lui menandy

      1. Nu. Nu exista nicaieri in lume asa ceva, iar descrierea dvs este usor exagerata
      2. Click nu prea are subiecte si imagini violente. Nu am prea vazut copii care sa cumpere de la chioscurile de ziare, asadar, daca dvs credeti ca acel ziar nu e potrivit pentru copilul dvs, pur si simplu nu-l lasati la indemana lui.
      3. Un tabloid este o reteta complexa de senzational, inedit si util pentru cititor. "Rezumatul" pe care l-ati facut este cel putin simplist.
  • +3 (3 voturi)    
    cum vede un director demisionar.... (Joi, 11 noiembrie 2010, 17:49)

    Ion Roata [anonim]

    Sa ne spuna domnul Adrian, de ce un ziarist, trebuie sa fie unealta de propaganda a unui patron si sa nu respecte deontologia uni gazetar? cum este sa fi o
    flasneta stricata, in mana unuor imburgheziti din furaciuni?
    • +2 (2 voturi)    
      Re (Vineri, 12 noiembrie 2010, 12:16)

      Adrian Halpert [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ion Roata

      Pai cine a spus ca trebuie sa fie? Din contra! Doar despre asta vorbim aici. Si, va rog, fiti mai atent ce faceti cu virgulele :)
  • +4 (4 voturi)    
    O manipulare a maselor? (Joi, 11 noiembrie 2010, 18:38)

    Viorel [anonim]

    Cum explicati atitudinea presei in general vis-a-vis de varii evenimente din sfera inaltei coruptii, a politicului cu iz de ilegalitate la nivel major, daca nu prin faptul ca un trust de presa nu reprezinta altceva decat extensia si portavocea omului din spate, a papusarului?
    • 0 (0 voturi)    
      Re (Vineri, 12 noiembrie 2010, 12:17)

      Adrian Halpert [hotnews.ro] i-a raspuns lui Viorel

      Nu inteleg foarte bine ce doriti sa spuneti. Poate reformulati cu alta ocazie. Si hai sa nu mai acuzam presa in bloc. O fac suficient altii.
  • +3 (3 voturi)    
    A, era sa uit... (Joi, 11 noiembrie 2010, 19:06)

    menandy [anonim]

    Cu cat este platita o functie ca a d-voastra, in general? In cifre va rog, daca se poate?
    • +4 (4 voturi)    
      Re (Vineri, 12 noiembrie 2010, 12:19)

      Adrian Halpert [hotnews.ro] i-a raspuns lui menandy

      Nu. Nu se poate.
  • +5 (5 voturi)    
    Domnule Halpert, (Joi, 11 noiembrie 2010, 19:55)

    Ina Eyre [anonim]

    scriati ca ati ajuns sa-i dati Presedintelui Basescu dreptate in unele situatii.
    Concret daca sunteti amabil:
    1. cind anume v-ati schimbat pozitia?
    2. ne puteti impartasi macar o afirmatie a Presedintelui pe care o aprobati acum?
    • +4 (4 voturi)    
      Re (Vineri, 12 noiembrie 2010, 12:21)

      Adrian Halpert [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ina Eyre

      Cand am spus asta, m-am referit la unele afirmatii ale presedintelui in legatura cu presa. Mai precis, la faptul ca o mare parte a presei este folosita de patroni ca arma in lupta politica. In rest, nu prea rezonez cu dl Traian Basescu. Depinde de situatie. Sunt un om echilibrat, nu sunt taliban nici de o parte, nici de cealalta.
  • 0 (0 voturi)    
    Sfaturi? (Joi, 11 noiembrie 2010, 20:37)

    Marc Aurelius [anonim]

    1. A meritat sa va vindeti un mogul cand lucrati si erati respectat la un trust elvetian care actiona cat de cat onest pe piata media din Romania si din cate stiu nu sufereati aceleasi presiuni editoriale?
    2. Ce sfaturi dati in general celor care mai lucreaza acum in presa romaneasca?
    3. Ce sfaturi dati patronilor media?
    4. Ce planuri de viitor aveti?
    • +1 (1 vot)    
      Re (Vineri, 12 noiembrie 2010, 12:30)

      Adrian Halpert [hotnews.ro] i-a raspuns lui Marc Aurelius

      1. Pentru trei ani si jumatate, da, a meritat si sunt mandru de ceea ce am construit acolo impreuna cu colegii mei. In ultimele sapte luni, am inceput sa ma indoiesc de decizia din 2006, dar asta e viata, mergem inainte.
      2. Am raspuns mai sus. Sa fie ei. Sa fie OAMENI. Sa nu le fie rusine cu ceea ce fac.
      3. Sa respecte meseria de jurnalist. Sa inteleaga specificitatea acestei industrii. Sa inteleaga ca a fi patron de presa nu e acelasi lucru cu a fi patron de fabrica de pantofi. Pantofii nu trebuie sa-si faca probleme in legatura cu etica, cu adevarul, cu binele public. Presa, in schimb, da.
      4. Deocamdata vreau sa ma odihnesc pana la sfarsitul anului dupa 19 ani in regim de presa de cotidian, ani care uzeaza extraordinar de mult. Nu am nici un plan. Voi vedea dupa aceea incotro ma voi indrepta.
  • 0 (0 voturi)    
    Se va termina vreodata ? (Joi, 11 noiembrie 2010, 23:45)

    EugenB [anonim]

    Voi trece direct la intrebari :
    1) De ce credeti ca niciun ziarist roman nu a fost impuscat sau omorat ? Nu cumva pentru ca toti sunt lasi ?
    2) De ce toti ziaristii romani pleaca de la patron numai atunci cand stau foarte bine dpdv material ?
    3) Cum se numeste acest fel de interferenta a patronului in viata redactionala ? mai exista la un asemenea nivel al promiscuitatii intr-o tara civilizata ?
    4) In afara de limbajul folosit, mai exista vreo diferenta de caracter ,intre Vantu si Patriciu ? Dar Voiculescu ?
    5) Ati plecat crezand in ceva ? In ce ?
    6) Credeti in acest popor ?
    7) Daca da, cum v-ati gandit sa il ajutati ca ziarist ?; daca nu , veti plecati din tara ?
    8) Aveti copii ?
    9) V-ar place ca ei (sau nepotii dvs.) sa citeasca reviste precum Click ?
    10) Cei care citesc astfel de reviste sunt dezvoltati normal mintal ? v-a interesat vreodata nivelul lor de discernamant ?
    11) Ati fi in stare sa lucrati la o revista de cultura care sa fie tot timpul sub spectrul falimentului ?
    12) Ce sperati de la gestul dvs. ?
    13) Considerati ca acest tip de capitalism corporatist este superior comunismului ?
    • +1 (1 vot)    
      Re (Vineri, 12 noiembrie 2010, 12:39)

      Adrian Halpert [hotnews.ro] i-a raspuns lui EugenB

      1. V-ati dori asa ceva? Poate emigrati in Rusia...
      2. Fals. Cunosc multi colegi care au facut-o si cand aveau mari probleme financiare
      3. Exagerati. Sunt cuvinte prea grele. Din nou, hai sa nu catalogam presa la modul general
      4. Nu am a ma pronunta in legatura cu caracterul acestor persoane publice.
      5. Cred ca am raspuns implicit pana acum
      6. Da.
      7. Nu. Nu am de gand sa plec din tara.
      8. Da. O fetita de 15 ani.
      9. N-as avea nicio problema. Si este ziar, nu revista.
      10. Jigniti vreo 500.000 de oameni, care sunt consumatori zilnici ai presei tabloide. Daca asta intentionati, dati-i inainte. Presa tabloida nu este un fenomen specific Romaniei, iar la noi sa stiti ca are o amploare mult mai redusa decat in alta parte si mai multa decenta; spre studiu, va recomand Marea Britanie.
      11. Nu. N-as lucra, dar nu pentru ca este falimentara, ci pentru ca nu ma bag unde nu ma pricep. Sunt un consumator de cultura, nu un generator si nici un critic de cultura.
      12. Nimic deosebit. Sper ca managementul Adevarul sa realizeze macar putin din greselile pe care le face si, astfel, sa fie un pic mai bine pentru oamenii care au ramas acolo.
      13. Evident. Dar e o discutie pe care o putem dezvolta zile intregi in fata unei cesti de cafea...
  • +1 (1 vot)    
    Concret... (Vineri, 12 noiembrie 2010, 8:02)

    Ronin [utilizator]

    Va rog sa ne spuneti clar motivele pentru care ati plecat, nu fiti evaziv. Cu alte cuvinte as vrea sa stiu "ce a comandat sefu` de sala, sau seful de carciuma????". Trebuie sa dati cartile pe fata, orice alt raspuns este de neacceptat. Concret.....
    • +2 (2 voturi)    
      Re (Vineri, 12 noiembrie 2010, 12:40)

      Adrian Halpert [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ronin

      Pai am explicat. Nu poti comanda articole jurnalistilor asa cum comanzi carnaciori la carciuma. E simplu. Ce vreti mai explicit de atat? Exemple? Acelea tin de intimitatile companiei.
  • +1 (1 vot)    
    este OK? (Vineri, 12 noiembrie 2010, 9:05)

    Dan [anonim]

    Buna ziua.

    Dupa parerea dvs, este ok ca un trust media sa fie partinitor in ceea ce priveste razboiul dintre putere si opozitie, cat timp ISI ASUMA acest lucru?

    Multumesc,
    • +5 (5 voturi)    
      Re (Vineri, 12 noiembrie 2010, 12:43)

      Adrian Halpert [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dan

      Ei, iata o intrebare foarte interesanta. M-as simti mult mai confortabil cu un trust de presa care isi asuma public o linie politica, isi motiveaza alegerea si o sustine. Presa americana face deseori acest lucru. In schimb, atunci cand faci pe mironosita, dar esti angajat trup si suflet alaturi de o parte politica nu e in regula. Vrei, pur si simplu, sa-ti pacalesti cititorii, consumatorii. Mai bine le spui clar: domnilor, noi il sustinem pe cutare; va convine, cititi-ne, nu va convine, mergeti la altii.
  • 0 (0 voturi)    
    Libertate (Vineri, 12 noiembrie 2010, 9:21)

    Stelia [anonim]

    Stimate Domn Adrian Halpert sunt ziaristii din Romania liberi sa scrie adevarul despre un subiect sau altul?Cat de mare este interventia patronatului in acest sens?Consider ca ziaristii ,in aceasta lume plina de coruptie si dorinta de imbogatire(nu este cazul doar al Romaniei) au un rol foarte important sunt singurii care ar putea sa scrie adevarul astfel incat opinia publica sa cunoasca cat mai mult (fara culoare politica).
    • 0 (0 voturi)    
      Re (Vineri, 12 noiembrie 2010, 12:46)

      Adrian Halpert [hotnews.ro] i-a raspuns lui Stelia

      De acord cu ultima parte a enuntului dvs. Sunt unii ziaristi care sunt liberi sa scrie adevarul, sunt altii care il eludeaza si altii care il cosmetizeaza. Sa stiti ca, de multe ori, nici nu-i nevoie de interventia patronatului. Multi jurnalisti simt dincotro bate vantul si nu se pun contra lui, din multe motive. Dar, din nou, sa nu generalizam. In ansamblu, presa din Romania este, categoric, LIBERA si va serveste interesele de a afla adevarul. Trebuie doar sa stiti de unde sa-l culegeti.
  • 0 (0 voturi)    
    obiectivitate (Vineri, 12 noiembrie 2010, 10:22)

    cristian [anonim]

    S-au facut presiuni asupra dumneavoastra de catre patron in timpul campaniei din 2009 si daca da in ce fel ?
    Va multumesc.
    • 0 (0 voturi)    
      Re (Vineri, 12 noiembrie 2010, 12:48)

      Adrian Halpert [hotnews.ro] i-a raspuns lui cristian

      Nu. In 2009, noi, conducerea editoriala a trustului ne-am asumat si am anuntat public o strategie de neimplicare totala in politica. Unii ne-au acuzat ca suntem autisti. Ei bine, am facut atunci un lucru bun, pentru a proteja brandurile Adevarul Holding si pentru a ne feri tocmai de genul de presiuni la care va referiti.
  • +1 (1 vot)    
    steno vantu (Vineri, 12 noiembrie 2010, 10:24)

    dobol [anonim]

    Cat la suta din atitudinea patronului care sefii trustului de presa, pe care o aflam din senogramele Vantu, credeti ca se regaseste in celelalte trusturi mari de presa, inclusiv la Adevarul Holding? Daca vorbim de presa in ansamblul ei care credeti ca este cea mai des intalnita problema in relatia patron-presa, din cele pe care le vedem in stenograme?
    • 0 (0 voturi)    
      Re (Vineri, 12 noiembrie 2010, 12:52)

      Adrian Halpert [hotnews.ro] i-a raspuns lui dobol

      N-am la mine sublerul sa va spun cat la suta. Acum serios, este o mare diferenta, cel putin din ceea ce am aflat din stenograme. A doua parte a intrebarii este un pic cam generala. Fiecare trust are specificitatile sale. Nu mai luati presa la kilogram: e unul din efectele nefaste ale publicarii acelor stenograme, pentru ca, desigur, au fost si efecte benefice.
  • +1 (1 vot)    
    libertatea presei (Vineri, 12 noiembrie 2010, 10:33)

    marius [anonim]

    Bună ziua,
    Aţi lucrat la EVZ, adjunct şef Dep. Politic. Întrebări:
    1. Jurnaliştii de la Dep. Servicii Secrete de la EVZ "creau ştiri"?
    2. Liderii sindicalişti erau protejaţi de fosta şefă E. Popescu de la Dep. Sindicate (fostă angajată la o revistă a sindicatelor)? Adică averile strânse de ei, implicarea politică şi mânăriile pe care le făceau erau un subiect tabu (nu se publicau)?
    3. Câţi jurnalişti la la Dep. Servicii Secrete şi de la alte departamente EVZ au câştigat bani de la "Caritas"? Mă refer la jurnaliştii bucureşteni care făceau, la Cluj, anchete privind Caritas.
    4. Câte anchete s-au publicat în presă cu privire la modul în care îşi câştigă banii familia Coman de la Jurnalistică (sumele extrabugetare)?
    5. Care erau diferenţele - privind salarizările - între şefii de la EVZ şi simplii jurnalişti? Care sunt diferenţele de salarizare de acum din presă? De ce la EVZ doar unii jurnalişti aveau contracte de muncă (şefii), iar jurnaliştii simpli nu? Cazuri s-au întâlnit şi recent. Vezi "Ştirea Zilei" condusă de Florin Călinescu, ziar de campanie pentru Gigi Becali! Publicaţia a fost finanţaţa de el şi realizată cu strategi de la PSD.
    6. Un exerciţiu de sinceritate: Credeţi în "libertatea presei", aplicată în mod practic, nu în teoria predată în facultăţile de profil?
    7. Joi seară, MGM a difuzat un film de excepţie, pe care orice ziarist ar trebui să îl vadă. Este o pledoarie pentru libertatea presei. Aţi vizionat "Omul de legătură" (The Man Inside - 1990)? Filmul are la bază un caz real. Îmi pare rău, dar am găsit sinopsisul doar în engleză. Gunter Wallraff is a journalist seeking to expose the unethical journalism practiced by The Standard, a very popular and powerful German newspaper. He goes undercover, using forged identity papers and at great personal risk, to join their staff. Once there, he sees how they don't just report the news, but manufacture it to suit the personal political agenda of the paper's leaders.
    • 0 (0 voturi)    
      Re (Vineri, 12 noiembrie 2010, 12:57)

      Adrian Halpert [hotnews.ro] i-a raspuns lui marius

      1. Nu. Am lucrat la EVZ sef al Departamentului Politic. Ce inseamna sa "creezi" stiri. Daca inseamna sa fii creativ, sa gasesti ineditul, deosebitul, atunci da creau stiri. Daca insinuati ca inventau stiri, atunci va spun ca nu.
      2. Nu-mi aduc aminte de asa ceva. Daca aveti detalii, de ce nu le dati publicitatii in caz ca intereseaza pe cineva?
      3. Habar n-am.
      4. Zau ca ma depasesc intrebarile dvs...
      5. E un comentariu, nu o intrebare. Intre 1992-1995, cat am activat la EVZ, toti jurnalistii aveau contracte individuale de munca.
      6. Bineinteles. Si ea exista, nu este doar teorie.
      7. Am vazut filmul demult, nu acum la MGM. Care este insa intrebarea?
  • 0 (0 voturi)    
    publicitate (Vineri, 12 noiembrie 2010, 11:04)

    melborn [anonim]

    Cat la suta din vanzarile efective ar fi reusit sa aiba Adevarul, daca nu ar fi avut sustinerea publicitara si doar pe baza continutului aparut in ziar, de-a lungul celor cativa ani de nebunie publicitara?
    • 0 (0 voturi)    
      Re (Vineri, 12 noiembrie 2010, 13:00)

      Adrian Halpert [hotnews.ro] i-a raspuns lui melborn

      Presa quality are o problema in Romania. Ziarul Adevarul fara add-on si fara campanii de promovare mai vindea, in 2006 cand am venit eu acolo, abia vreo 4000 de exemplare la chiosc. Am inceput apoi sa crestem incet, dar sigur, desi pana la rebranduire, in 2007, n-am avut promovare. Oricum, in momentul de fata un quality nu poate vinde mai mult de 50.000 de exemplare fara sustinere. Dar, pe de alta parte, promovarea continua, campaniile de marketing sunt absolut necesare, ca la orice produs. In toata lumea se intampla la fel.
  • 0 (0 voturi)    
    telefoane (Vineri, 12 noiembrie 2010, 11:06)

    gugu [anonim]

    a sunat vreodata Patriciu - pe tine sau alti manageri mari - sa dea indicatii "aia sa intre, aia sa nu intre"?
    • 0 (0 voturi)    
      Re (Vineri, 12 noiembrie 2010, 13:02)

      Adrian Halpert [hotnews.ro] i-a raspuns lui gugu

      Pot sa raspund doar in ceea ce ma priveste. In felul la care va referiti, niciodata. Indicatii, nu. Sugestii, da. Discutii, incercari de convingere. In ultimul timp insa tonul s-a inasprit.
  • 0 (0 voturi)    
    Peter Imre, artizanul declinului Adevarul Holding (Vineri, 12 noiembrie 2010, 11:28)

    Ioana [anonim]

    1. Care credeti ca sunt motivele pentru care Peter Imre continua sa faca parte din echipa manageriala, in ciuda faptului ca de la venirea sa Adevarul Holding a intrat intr-o cadere in ritm accelerat?
    2. In ce directie credeti ca se indreapta Adevarul Holding cu Peter Imre la conducere?
    3. De ce credeti ca omnul Patriciu nu a reactionat inca la strategiile paguboase adoptate de domnul Imre?
    • 0 (0 voturi)    
      Re (Vineri, 12 noiembrie 2010, 13:08)

      Adrian Halpert [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ioana

      1. Este un mister pentru mine felul in care Peter L. Imre a ajuns sa conduca un business de presa. I-am spus asta si domnului Patriciu si i-am mai spus ca, spre binele investitiilor sale si al planurilor sale, sa se gandeasca mai bine la oamenii carora la acorda increderea. Pe de alta parte, nu puteti pune declinul in carca acestui om. Nu uitati de criza, nu uitati de restrangerea pietei, atat in vanzari cat si in publicitate. Problema e ca prin deciziile tale manageriale sa nu amplifici efectele crizei.
      2. Nu intr-o directie buna. De aceea am si plecat. Am spus-o explicit. Vom vedea in timp cine a avut dreptate.
      3. E firesc atunci cand ti-ai ales un manager sa-i acorzi incredere deplina si libertate de actiune macar pentru o perioada. Totusi, trebuie sa-ti mai lasi si alti senzori discreti in companie si sa nu crezi orbeste in mesajele venite unidirectional, de la un singur om sau de la un singur grup care gandeste si actioneaza la fel.
  • 0 (0 voturi)    
    Adevarul TV si multimedia (Vineri, 12 noiembrie 2010, 12:20)

    Florin [anonim]

    Care este directia pe care merge Adevarul TV? E o investitie care se poate autosustine?
    • 0 (0 voturi)    
      Re (Vineri, 12 noiembrie 2010, 13:11)

      Adrian Halpert [hotnews.ro] i-a raspuns lui Florin

      Nu stiu. E o directie foarte proaspata in Adevarul Holding. Mi-e greu sa cred ca un post generalist, asa cum e descris Adevarul TV in licenta acordata de CNA, are sanse prea mari in lupta cu gigantul PRO TV, care domina piata, si cu urmaritorul sau, Antena 1. Cred ca mai multe sanse de crestere pot avea televiziunile de nisa sau o combinatie TV-online. Dar nu sunt un specialist in televiziune, ca sa ma pot pronunta in cunostinta de cauza.
  • 0 (0 voturi)    
    hotnews (Vineri, 12 noiembrie 2010, 12:33)

    mogul [anonim]

    Sunteti oaspetele hotnews.Stiti cine sunt patronii de la hotnews?Ce parere aveti despre ei?Pot fi numiti moguli?
    De ce hotnews poate sa faca profit an de an in timp ce restul trusturilor fac pierderi?Nu cumva majoritatea patronilor de presa se implica in aceasta afacere numai pentru a controla societatea si a reusi in alte afaceri?De cce in afara de adrian sarbu nimeni nu se preocupa de pprofit ?presa nu e oare o afacere ca oricare alta?
    • 0 (0 voturi)    
      Re (Vineri, 12 noiembrie 2010, 13:15)

      Adrian Halpert [hotnews.ro] i-a raspuns lui mogul

      Habar n-am cine sunt patronii de la Hotnews! Pot doar sa va spun ca este un excelent canal online de informatie si analiza, unde gasesti o multitudine de opinii atat din partea angajatilor, cat si a contributorilor. Nu cred ca Hotnews incearca sa impuna vreo linie; mie mi se pare o tribuna de idei.
      Nu pot sa raspuns in locul patronilor. Sigur ca presa este, pana la urma, o afacere care intr-un timp rezonabil trebuie sa returneze investitia si sa faca profit. Jos palaria pentru Adrian Sarbu. Nu-l cunosc personal, dar ceea ce a creat in Romania este, categoric, munca unui profesionist.
  • 0 (0 voturi)    
    vreau sa stiu (Vineri, 12 noiembrie 2010, 12:36)

    mihai [anonim]

    Domnule Halpert,

    a avut ceva sa va represoseze din punct de vedere profesional mogulul Patriciu dvs si sotiei dvs. Stiu ca doamna Halpert si-a dat demisia. Forbes este o revista foarte buna, stil de presa straina. De ce a plecat de acolo si ea? Avea ceva cu amandoi? Poate ne explicati
  • 0 (0 voturi)    
    Scrisoarea de final (Vineri, 12 noiembrie 2010, 12:55)

    Cristi [anonim]

    Domnule Halpert,

    Ce ati vrut sa spuneti in ultima fraza a scrisorii Dvs catre fostii colegi prin "Sunt convins de faptul ca, asa cum va spuneam mai sus, cu multi dintre voi ma voi revedea. [...] La revedere".
    Aceasta exprimare a mai fost folosita si in cazul unor migratii anterioare.
    Va multumesc.
    • 0 (0 voturi)    
      Re (Vineri, 12 noiembrie 2010, 13:16)

      Adrian Halpert [hotnews.ro] i-a raspuns lui Cristi

      N-am vrut sa spun nimic altceva decat ca sunt convins ca voi mai lucra in presa alaturi de colegi ai mei pe care i-am lasat in urma. E o lume mica. Patronii se schimba, ziaristii raman.
  • 0 (0 voturi)    
    Dorintele nespuse ale mogulului (Vineri, 12 noiembrie 2010, 12:57)

    George [anonim]

    In ultimii ani, la Adevarul, ati dat vreodata un om afara pentru ca a scris un material sau a facut un interviu care nu era pe "linia" politica a ziarului? Cred ca e vorba de un interviu cu un oficial european.
    Atunci nu erati unealta mogulului? Atunci nu veneati in intampinarea "dorintelor" lui?
    • 0 (0 voturi)    
      Re (Vineri, 12 noiembrie 2010, 13:19)

      Adrian Halpert [hotnews.ro] i-a raspuns lui George

      George Ripa, daca esti tu, fii corect si recunoaste ca nu eu te-am dat afara si ca si eu si Grigore Cartianu ne-am luptat pentru tine. Acolo au existat suspiciuni ca autorul interviului ar fi urmarit si altceva decat strict informarea cititorului, suspiciuni pe care nu ai reusit sa le elimini complet.
  • 0 (0 voturi)    
    ziare referinte (Vineri, 12 noiembrie 2010, 13:07)

    Doc [anonim]

    Buna ziua,

    Aveti ziare pe care le cititi cu placere si daca da, de ce? Incluzand toate formele media, unde v-ar fi placut sa lucrati/v-ar place sa lucrati?Ma refer, in ambele intrebari, la titluri internationale si romanesti.Multumesc.

    Multa inspiratie pe drumul cel nou!
    • 0 (0 voturi)    
      Re (Vineri, 12 noiembrie 2010, 13:22)

      Adrian Halpert [hotnews.ro] i-a raspuns lui Doc

      Citesc cu placere Adevarul, Evenimentul zilei, Gandul. De pe piata internationala, Financial Times mi se pare un titlu de exceptie din toate punctele de vedere.
  • 0 (0 voturi)    
    contracte EVZ (Vineri, 12 noiembrie 2010, 13:11)

    marius [anonim]

    Comentarii la.... comentariile dvs
    1. Am lucrat la EVZ in acea perioada
    2. Referitor la raspunsul la intrebarea 5, am avut contract de colaborare si nu contract cu carte de munca. Nu am nimic trecut pe cartea de munca ptr perioada lucrata la EVZ, circa 8-9 luni.
    3. Legat de intrebarea 7. Vroiam sa va intreb: "Exista similitudini clare intre film si ceea ce se intampla in presa din Romania acum?".
    4. Intrebarea 1. Era vorba despre celebra gaina cu 7 picioare a lui Cosmin de la Reporteri Speciali.
    6. Dan Andronic a fost seful Dep Politic si dvs adjunct. Dupa plecarea lui SRS la Ziua, Dan Andronic i-a luat locul lui SRS, iar dvs pe al lui Dan Andronic.
    • 0 (0 voturi)    
      Re (Vineri, 12 noiembrie 2010, 13:25)

      Adrian Halpert [hotnews.ro] i-a raspuns lui marius

      Hai sa nu monopolizam discutia. In orice redactie exista angajati cu carte de munca, dar si colaboratori. Probabil ca n-ati fost suficient de bun ca schimbati statutul din urma cu primul.
      Intrebarea dvs se referea la stiri de investigatie nu la celebrele "fonfleuri" pe care le-a recunoscut si Ion Cristoiu. Personal, n-am scris stiri despre gaini si nici n-am comandat stiri despre gaini. Aveti o problema ornitologica...
  • 0 (0 voturi)    
    Trust strain (Vineri, 12 noiembrie 2010, 13:17)

    Paula [anonim]

    1.V-ar tenta sa incercati (impreuna cu echipa dvs.) sa aduceti in Romania unul dintre trusturile de presa straine mari? Sau ati demarat deja un astfel de demers?
    2. Pe se segment credeti ca un trust strain s-ar putea impune rapid pe piata media din Romania ? Ma refer in special la printuri.

    Multumesc anticipat pentru raspunsuri
    • 0 (0 voturi)    
      Re (Vineri, 12 noiembrie 2010, 13:27)

      Adrian Halpert [hotnews.ro] i-a raspuns lui Paula

      1. Da. Sigur ca m-ar tenta. N-am demarat nimic, dar mi-ati dat o idee :)
      2. Pe orice segment, pentru ca ei vin cu experienta de zeci de ani, cu atitudine profesionista, cu mentalitate de business si cu investitii serioase. E loc in Romania pentru asa ceva. Cum am mai spus, am ramas singura tara din estul Europei (din UE, dar nu numai) ocolita de marile trusturi de presa.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri