AUDIO UPDATE Cum se inchide o solicitare de insolventa: Dupa ce un service auto i-a cerut insolventa, Euroins i-a platit datoria si apoi a cerut public service-ului sa-si retraga "acuzatiile nedrepte"

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Miercuri, 6 februarie 2013, 15:06 Economie | Asigurari

 documente
(06 Feb 2013) DOC, 51KB
Firma de asigurari Euroins Romania a solicitat public miercuri service-ului auto Autodaris din Timisoara sa-si retraga "acuzatiile nedrepte" facute in urma cu o zi in presa prin care anunta ca i-a cerut insolventa pentru neplata unor reparatii in valoare de peste 112.000 lei. Asiguratorul spune ca in urma comunicatului i-a contactat pe reprezentantii service-ului si cercetarile interne au demonstrat ca "toate sumele restante sunt in prezent platite" si ca vinovat ar fi service-ul care nu a contabilizat aceste plati. Contactati de HotNews.ro, reprezentantii Autodaris demonstreaza cu mailuri si ordin de plata cum Euroins a platit ieri restanta si a cerut service-ului sa agreeze un comunicat din care sa reiasa ca service-ul ar fi avut o problema in sistemul de contabilitate,fapt cu care nu au fost de acord.

Compania de asigurari Euroins Romania a dat miercuri un comunicat de presa in care solicita public service-ului auto din Timisoara, Autodaris, sa retraga acuzatiile nedrepte facute in presa privind sume restante, in caz contrar fiind nevoita sa ia masurile legale ce se impun in astfel de cazuri.

Interesant este ca asiguratorul sustine ca imediat dupa comunicatul dat ieri de catre ASSAI (asociatia din care face parte Autodaris) a luat legatura cu reprezentantii service-ului auto si ca "in urma discutiilor si cercetarilor interne amanuntite efectuate de catre cele doua companii, s-a demonstrat ca toate sumele restante sunt in prezent platite.

  • "Am fost surprinsi de comunicatul remis ieri de AUTODARIS, cu atat mai mult cu cat la noi situatia financiara aferenta acestui service si altor membri ASSAI este clara. Nu se putea pune problema unor asemenea sume restante. Speram ca este o neglijenta din partea AUTODARIS, care nu a contabilizat toate platile facute de EUROINS Romania. Asadar, cerem public ca AUTODARIS sa isi retraga acuzatiile nedrepte facute. In caz contrar, EUROINS Romania se va vedea nevoita sa ia masurile legale ce se impun in astfel de cazuri", a declarat Mihnea TOBESCU, CEO al EUROINS Romania.

Redam mai jos comunicatul integral transmis miercuri de Euroins Romania:

"EUROINS Romania cere retragerea acuzatiilor facute de service-ul AUTODARIS

Compania EUROINS Romania se arata surprinsa de declaratiile facute ieri in mass-media de service-ul AUTODARIS. Astfel, ca urmare a comunicatului de presa remis ieri de service-ul membru ASSAI, societatea EUROINS Romania i-a contactat pe reprezentantii acestuia. In urma discutiilor si cercetarilor interne amanuntite efectuate de catre cele doua companii, s-a demonstrat ca toate sumele restante sunt in prezent platite.

"Am fost surprinsi de comunicatul remis ieri de AUTODARIS, cu atat mai mult cu cat la noi situatia financiara aferenta acestui service si altor membri ASSAI este clara. Nu se putea pune problema unor asemenea sume restante", a declarat Mihnea TOBESCU, CEO al EUROINS Romania.

"Speram ca este o neglijenta din partea AUTODARIS, care nu a contabilizat toate platile facute de EUROINS Romania. Asadar, cerem public ca AUTODARIS sa isi retraga acuzatiile nedrepte facute. In caz contrar, EUROINS Romania se va vedea nevoita sa ia masurile legale ce se impun in astfel de cazuri", a completat liderul companiei.

La sfarsitul anului 2012, EUROINS Romania a facut o majorare substantiala  de capital, in concordanta cu cresterea semnificativa a volumului de vanzari al companiei in anul trecut. Aceasta majorare a capitalului a fost a cincea de cand compania este detinuta de unul dintre cele mai mari grupuri de asigurare din regiune - EUROINS Insurance Group. Acesta din urma este detinut de EUROHOLD, o companie publica tranzactionata pe segmentul principal al Bursei de Valori din Varsovia. EIG este reprezentata in majoritatea tarilor sud-est europene, cum ar fi Bulgaria, Romania, Macedonia, Serbia si Turcia si are venituri de asigurare in 2012 de peste 160 milioane de euro. In ultimii ani, investitiile in EUROINS Romania au depasit 30 milioane de euro, compania devenind unul dintre cei mai mari asiguratori din tara".


Reprezentantii Autodaris arata cum li s-a platit datoria si li s-a cerut sa admita ca ar fi avut probleme in contabilitate

HotNews.ro a luat miercuri legatura atata cu Cristian Muntean, presedintele ASSAI cat si cu Dan Jivcu, administratorul service-ului Autodaris din Timisoara, iar cele spuse de acestia contrazic total precizarile companiei de asigurari.

Administratorul Autodaris povesteste ca ieri dupa ce a fost dat comunicatul, a fost sunat de seful Euroins Mihnea Tobescu, care i-a propus sa-i plateasca toti banii si apoi sa dea un comunicat ca s-a rezolvat situatia. Banii au fost platiti (Dan Jivcu a transmis pe mail catre HotNews.ro dovada de plata a creantei), insa comunicatul primit din partea firmei de asigurari nu a fost pe placul service-ului auto, care ar fi fost nevoit sa declare ca a avut o problema in sistemul de contabilitate.



Comunicat trimis de seful Euroins cu o zi in urma
Foto: Hotnews
"In momentul in care am cerut insolventa si am dat comunicatul de presa, m-a sunat domnul Tobescu si mia zis: Domle daca iti platesc banii toti, dam un comunicat de presa ca nu mai sunt datorii si asa mai departe? Si am zis, da, daca mi-ati platit toata creanta eu pot sa-mi retrag cererea de insolventa si bineinteles ca pot da un comunicat de presa ca Euroins mi-a achitat datoria. Domnul Tobescu mi-a trimis ieri un comunicat de presa in care vrea sa dam noi o declaratie ca a fost o eroare la noi in contabilitate, lucru care nu este adevarat. In mom de fata noi am adus situatia la zi cu dansii. Ne-au platit in cursul zilei de ieri toata datoria dupa ce le-am cerut insolventa. Intrebarea este de ce ne-au platit toti banii ieri? Atata timp cat era o eroare in contabilitatea noastra nu ar fi platit banii", a spus Dan Jivcu, administratorul Autodaris.

Ulterior acestor relatari catre HotNews.ro, ASSAI a transmis un comunicat de presa in care reda tot sirul evenimentelor (vezi comunicatul atasat al ASSAI si Autodaris)

Atasat este si comunicatul pe care AUTODARIS sustine ca a fost transmis pe mail in urma cu o zi de catre seful Euroins, Mihnea Tobescu.

HotNews.ro a solicitat Euroins explicatii in legatura cu toata aceasta situatie, insa pana la publicarea acestor informatii nu a primit nici un raspuns.

UPDATE Euroins Romania a anuntat ca "nu doreste sa mai alimenteze acest razboi mediatic" si precizeaza ca "85% din suma pretinsa de catre AUTODARIS ca fiind restanta reprezinta facturi emise in luna ianuarie, termenele scadente nefiind inca depasite".

Prezentam mai jos comunicatul integral al Euroins Romania:

"EUROINS Romania nu va continua razboiul mediatic inceput de ASSAI

Ca raspuns la comunicatul de presa transmis astazi de catre ASSAI, EUROINS Romania anunta ca nu doreste sa mai alimenteze acest razboi mediatic. Ca orice neintelegere din mediul de business, si aceasta se va solutiona pe cale amiabila sau prin actiune in instanta.

Precizam ca 85% din suma pretinsa de catre AUTODARIS ca fiind restanta reprezinta facturi emise in luna ianuarie, termenele scadente nefiind inca depasite. Subscrierile zilnice ale EUROINS Romania, de peste 2 milioane de lei, arata ca suma de 112.000 lei (aproximativ 25.000 EUR), aflata in disputa, nu afecteaza sub nicio forma stabilitatea financiara a companiei".




Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

4168 vizualizari

  • +9 (9 voturi)    
    Euroins (Miercuri, 6 februarie 2013, 15:16)

    Rhadoo [utilizator]

    Euroins, de departe cea mai proasta, dezorganizata si tepara firma de asigurari din Romania. Se stie deja de ani de zile, ma mir cum aceasta companie supravietuieste in continuare.
  • +8 (8 voturi)    
    Niste japcari (Miercuri, 6 februarie 2013, 15:43)

    Alex007 [utilizator]

    Nu stiu cine sunt mai rai,Euroins sau Carpatica.Imi place ca in sfarsit comisia de supraveghere a asigurarilor a intervenit.Ei pana acum asistau pasiv si nu faceau nimic.
    • +7 (7 voturi)    
      Gresesti (Miercuri, 6 februarie 2013, 16:18)

      OvidiuDiaconescu [utilizator] i-a raspuns lui Alex007

      CSA n-a intervenit activ... daca nu se incapatanau cei de la service sa iasa in presa cu "somatia", csa stateau pe fundu' lor ca si pana acum. credeti ca alte service-uri n-au facut sesizari catre CSA??? ohoo...
  • +9 (9 voturi)    
    Dusmanul dusmanului meu e prietenul meu (Miercuri, 6 februarie 2013, 16:32)

    Taranu1907 [utilizator]

    Bravo Autodaris! Ai o sticla de horinca din Maramures,
  • -2 (4 voturi)    
    ceva sanctiuni sau chiar puscarie? (Miercuri, 6 februarie 2013, 16:38)

    un dac [utilizator]

    pai ori unii mint, ori altii.
    macar atat imi dau si eu seama, chiar daca nu lucrez nici in asigurari, nici la vreun service auto.
    in ambele cazuri cineva ar trebui sa plateasca, ori aia ca le-au adus un prejudiciu de imagine celor de la euroins, ori euroinsul ca solicita si apoi duce la bun sfarsit un fals in declaratii.
    la noi e ca in bancul cu rabinul...toata lumea are dreptate, inclusiv noi, cei care vrem ca doar unul din 2 sa aiba dreptate. curat murdar.
    PS: in cazul de fata rabinul pare sa fie CSA.
  • +8 (8 voturi)    
    Cel mai corect ar fi (Miercuri, 6 februarie 2013, 17:20)

    Gica123 [utilizator]

    ca toate service-urile la care Euroins are datorii sa ceara insolventa in instanta si atunci vom vedea cat de serios este CEO-ul lor. Nu cred ca vor putea plati la toti in cateva zile.... :)
    • +1 (1 vot)    
      buna idee ! go for it ! (Joi, 7 februarie 2013, 8:48)

      liviusmaximus [utilizator] i-a raspuns lui Gica123

      buna idee ! go for it !
    • 0 (0 voturi)    
      Şi atunci să vedem ce face CSA... (Vineri, 8 februarie 2013, 11:27)

      senator [utilizator] i-a raspuns lui Gica123

      Atunci să vedem reacţia CSA.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi