Posta Romana a anulat marti, 17 octombrie, licitatia de peste 8,6 milioane de euro pentru achizitia de imprimante in urmatorii 5 ani, potrivit unui anunt publicat in Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP). Motivul? "Neconcordante cu privire la specificatiile tehnice elaborate de catre entitatea contractanta". Pe de alta parte, compania a anuntat in urma cu o zi ca la inceputul saptamanii viitoare, vor incepe procedurile pentru cumpararea unor cititoare de cod de bare, precum si a altor echipamente strict necesare in scopul eficientizarii intregului proces tehnologic.

Sedinta in Posta RomanaFoto: Posta Romana

In caietul de sarcini al licitatiei anulate se preciza ca achizitia de imprimante se face cu scopul:

  • imbunatatirii nivelului serviciilor si aplicatiilor IT si optimizarea gradului de utilizare a sistemelor informatice;
  • asigurarii unei utilizari eficiente a resurselor IT;
  • eliminarii cazurilor de indisponibilitate a serviciilor IT (defectiuni frecvente datorate vechimii echipamentelor actuale);

Motivul publicat in SEAP pentru anularea licitatiei este: "Neconcordante cu privire la specificatiile tehnice elaborate de catre entitatea contractanta".

In SEAP mai sunt publicate trei solicitari din partea unor ofertanti interesati, carora Posta le-a raspuns: "Cerintele din caietul de sarcini raman neschimbate".

Iata cele trei solicitari:

  • 1. Pentru a nu restrictiona accesul la libera competitie a unor branduri de renume international va rugam sa acceptati echipamente care scaneaza in format JPEG, PDF si TIFF catre PC si scaneaza in format JPEG si PDF catre email si in retea.
  • 2. Pentru a nu restrictiona accesul la libera competitie a unor branduri de renume international va rugam sa acceptati si echipamente care nu au functie de trasmitere a documentelor sau a faxurilor primite prin FTP.
  • 3. Pentru a nu restrictiona accesul la libera competitie a unor branduri de renume international va rugam sa acceptati si echipamente care nu au functie de trasmitere a faxurilor primite catre e-mail."

Datele din SEAP mai arata de asemenea ca la licitatie s-au inscris, fara sa depuna inca oferte, 6 firme, respectiv:

1. Producton SRL

2. Office Max SRL

3. Xerox Romania Echipamente si Servicii SA

4. ROEL SRL

5. Telekom Romania Communications SA

6. Konica Minolta Business Solutions Romania SRL

  • Posta vrea sa lanseze o noua licitatie pentru cumpararea unor cititoare de cod de bare, precum si a altor echipamente

Pe de alta parte, intr-un comunicat transmis joi, 20 octombrie, conducerea interimara a Postei a anuntat cateva din masurile care se vor lua pentru redresarea companiei.

Printre altele, compania spune ca:

  • "- a aprobat si introducerea unor noi aplicatii informatice care vor permite functionarilor de la ghisee sa scrie mai putin in registre si din ce in ce mai mult pe calculator. Acestea faciliteaza munca oficiantilor si, in acelasi timp, reduc timpul de asteptare pentru clienti. Aplicatiile vor fi functionale in toate subunitatile postale informatizate, incepand cu 1 noiembrie.
  • - Totodata, Elena Petrascu a anuntat ca, la inceputul saptamanii viitoare, vor incepe procedurile pentru cumpararea unor cititoare de cod de bare, precum si a altor echipamente strict necesare in scopul eficientizarii intregului proces tehnologic, pentru a reduce timpii de prelucrare si pentru cresterea calitatii serviciilor.".

Guvernul a aprobat in sedinta de miercuri, 27 septembrie 2017, un plan strategic de masuri, pe o perioada de 5 ani, care vizeaza redresarea Postei Romane. Ministrul Comunicatiilor, Lucian Sova, a explicat joi (28 septembrie) intr-un interviu pentru HotNews.ro cateva din principalele masuri avute in vedere in urmatoarea perioada si a transmis redactiei acest plan strategic de actiuni.

Posta Romana este detinuta de statul roman, prin Ministerul Comunicatiilor, in proportie de 75%, si de Fondul Proprietatea in proportie de 25%.

  • Pentru detalii citeste: