Seful Nokia - Siemens Networks Romania estimeaza ca la anul companiile de telefonie din tara vor externaliza o serie de activitati secundare

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 17 noiembrie 2009, 15:25 Economie | Telecom

In 2010, unele companii de telefonie care activeaza in Romania ar putea sa externalizeze o serie de activitati, precum call-center-ele sau intretinerea echipamentelor, pentru a-si reduce cheltuielile, e de parere Dragos-Chivu, seful pentru Romania al producatorului de echipamente de telecomunicatii, Nokia-Siemens Networks. Compania are 45 de angajati in tara dar ar putea sa creasca numarul cu cateva sute daca va putea profita de pe urma tendintei de externalizare.

Dragos Chivu e de parere ca din 2010, unele companii de telefonie vor externaliza o serie de activitati, precum mentenanta echipamentelor sau segmentul call-center, deoarace vor dori sa economiseasca bani. Daca tendinta se va manifesta pe piata, o serie de angajati de la companiile de telefonie ar putea fi transferati catre companii precum Nokia-Siemens Networks sau alti concurenti din sector, e de parere Chivu. Principalii concurenti ai Nokia-Siemens sunt Ericsson, Huawei si Alcatel - Lucent.

Seful Nokia-Siemens pentru Romania crede ca marii jucatori din telefonie vor lua astfel de masuri deoarace le-au mai scazut profiturile, planurile de investitii au fost micsorate si vor dori sa se concentreze pe castigarea de noi clienti sau macar pastrarea actualului portofoliu de clienti, lasand operatiunile secundare pe mana unor companii care le pot gestiona cu cheltuieli mai mici.

Compania estimeaza ca piata telefoniei mobile a ajuns la saturatie, in prezent existand circa 29 de milioane de SIM-uri active, in timp ce prognozele pentru 2013 indica o crestere moderata, pana la 32 de milioane.

Nokia-Siemens Networks are 45 de angajati in Romania, insa numarul ar putea creste, cu "undeva intre 20 si 500 de oameni", in functie de proiectele de outsourcing pe care compania le-ar putea castiga. Dragos Chivu spune ca desi compania nu e foarte cunoscuta in randul utilizatorilor de telefonie mobila, rolul ei este important deoarace "de fiecare data cand trimiteti un MMS, el trece prin echipamente Nokia-Siemens Networks".

Holdingul format acum doi ani are pe plan mondial 64.000 de angajati, iar recent a anuntat ca va renunta la peste 5.000 de oameni pe plan mondial pentru a mai reduce cheltuielile.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

1329 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Numarul de angajati va creste (Marţi, 17 noiembrie 2009, 16:01)

    bill [anonim]

    cu o singura conditie.
    Sa nu se externalizeze in Republica Moldova :-)
  • 0 (0 voturi)    
    managed services (Marţi, 17 noiembrie 2009, 18:34)

    Ericsson Services [anonim]

    Prostia asta se intampla deja un UK.
    Este una dintre afacerile idioate promovate de firme de consultanta.
    Toata lumea in cele din urma pierde: mai ales angajatii si operatorii. Si nici macar furnizorii de "managed services" nu se aleg mai cu nimic. Tipic pt prostia KPI-urilor pe termen scurt.
    • 0 (0 voturi)    
      Corect! (Marţi, 17 noiembrie 2009, 19:30)

      tic [anonim] i-a raspuns lui Ericsson Services

      Asa este! Mai mult, pe de-o parte operatorii vor sa scape de costurile aferente intretinerii si operarii propriilor retele, pe de alta parte furnizorii de servicii si echipamente de telecomunicatii se bat pentru a castiga aceste contracte de "managed services". Dar la randul lor, furnizorii de echipamente si servicii externalizaeza la greu activitatile de instalare si punere in functiune a echipamentelor aferente contractelor pe care le au cu operatori. Ca si consecinta, isi disponibilizeaza specialistii la greu. Deci e un fel de roata: eu operator nu mai vreau sa fac operare si intretinere, eu furnizor ma ofer sa ti le fac eu, dar eu furnizor nu mai vreau sa-ti fac serviciile de instalare si punere in functiune pentru contractele cu tine operator si le dau la terti. Care o fi castigul pentru fiecare parte? Mi se pare o joaca provenita din lipsa de idei coerente, fiecare crede ca da lovitura daca face treaba pe care, in mod natural, ar trebui s-o faca celalalt. Cei loviti sunt doar miile de specialisti dati afara (din ambele tabere) si consumatorii care vor avea servicii din ce in ce mai proaste. Cat despre profiturile respectivelor companii, sa fim seriosi! Pana acum, n-am vazut ca un scenariu bazat pe un esafodaj fals sa aduca profit. In niciun caz pe termen lung! Dar daca e trendy.......


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri